ďťż
Dziwny odgłos silnika





Lesiu - 01 kwi 2009 18:25
witam.
jakieś pół roku jestem posiadaczem madzi 323F BA ale niepokoi mnie odgłos silnika przy wyższych obrotach. jest to dzwięk jakby jakiejś sieczkarni kosiarki lub czegoś takiego :/ mechanik po zbadaniu madzi słuchawkami lekarskimi stwierdził że to pompa wody (?) jak myślicie co to może być?? rzeczywiście pompa czy coś innego?

dzięki za odpowiedzi




mariusz_sti - 01 kwi 2009 18:32
ten dźwięk po prawej stronie sie wydobywa jak siedzisz w samochodzie? z pod nóg pasażera gdzieś???
Bo ja mam tak samo... chyba że łańcuszek- ale to wtedy rzęzi- bo mi rzęziło- wymieniłem już nie rzezi ale ten drugi dźwięk pozostał



Lesiu - 02 kwi 2009 12:55
tak właśnie w tym miejscu nie wiem co to moze byc :/



mariusz_sti - 02 kwi 2009 17:16
ja też go mam, sps-snipers też ma, on mówił że to coś w rozrządzie, ciekaw jestem co i czy jakos prosto i tanio mozna sie tego pozbyć... Może ktoś wie?




piatek05 - 05 kwi 2009 11:30
ja całe szczescie tego nie mam aczkolwiek silnik mi tez dziwnie pracuje ale musze rozrząd wymienic



kartofel - 05 kwi 2009 17:52
mam podobnie
dowiadywalem sie w AutoJaksa stwierdzono ze to cos w rozrzadzie koszt zrobienia ok 200 zl
pozdrawiam



mariusz_sti - 05 kwi 2009 19:38

os w rozrzadzie koszt zrobienia ok 200 zl


ale w sensie co?- napinacz czy coś z elementów wymiennych rozrządu? Bo ja miałem kompletny rozrząd wymieniany i nic po wymianie nie ucichło, innym również...



kartofel - 05 kwi 2009 20:14
teraz to ci dokladnie nei powiem bo nie pamietam bylem z tm dawno
ogolnie o ile dobrze zrozumialem chdozilo o to ze pasek powinien miec 25 zabkow a niektorzy o tym nie wiedzia i wkladaja jakies standartowe 23 zabki dlatego tak dziwnie jest. ogolnie cos w tym sensie
pozdrawiam



Night - 10 kwi 2009 17:54
tez mam ten problem mechanik po rozebraniu gornej pokrywy mowil ze lancuszek ktory sie tam znajduje jakby zachacza o obudowe i stad taki dźwiek w poscie nizej tez opisywalem ten problem. Wkrotce wybieram sie na zmiane paska rozrzadu i zobacze czy ustanie.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=



mariusz_sti - 10 kwi 2009 18:26

lancuszek ktory sie tam znajduje

wymieniem go wraz z napinaczem i dźwięk ustał, jednak pozostał jeszcze ten bardzo podobny ale mniej słyszalny... Night Ty masz jeszcze łańcuszek w swojej? bo 97 był lift to juz powinno nie być go...



Night - 10 kwi 2009 19:07
Nie widzialem dokaldnie silnika w srode bede u mechanika zeby madzie oblukac z kazdej strony to posprawdzam.Gdy kupowalem to gosc mowil ze sprawdzal i jest tam lancuszek wiec jeszcze sprawdze dokladnie.Moja madzia z kwietnia 97r. A co zmienili po lifcie w miejsce lancuszka?



Night - 14 kwi 2009 15:54
Dzisiaj wracilem z warsztatu i okazalo sie ze mam lancuszek laczacy walki rozrzadu wiec sam nie wiem czy to dobrze pozatym okazalo sie ze mam pieprznieta poduszke amortyzatora lewa przednia a taka dostac to za w miare dobre pieniadze bedzie ciezko .pzdr



skitmen - 14 kwi 2009 16:04
Night a możesz mi podać 6 ostatnich cyfr z Twojego VIN? wiem, że od numeru BA1-...605121 łańcuch na wałkach został zastąpiony paskiem 123 zębowym (poprzednik miał 125 zębów), ale myślałem, że to było w 96 roku.



mariusz_sti - 14 kwi 2009 16:09

Dzisiaj wracilem z warsztatu i okazalo sie ze mam lancuszek laczacy walki rozrzadu wiec sam nie wiem czy to dobrze

bo lift silnika był dopiero od któregoś miesiąca 97roku...
a to łańcuszek Ci hałasuje? mi sławnie on hałasował- ja wymieniłem na ori łańcuch i japoński napinacz - niestety trzeba rozbierać rozrząd do wymiany wiec mnie koszt wymiany z częściami zamknął się ok 550zł chyba



Night - 14 kwi 2009 16:43
Ostatnie 6 cyfr vin mam na pewno 123 zeby wiec wersja po face liftingu.Troche dziwne mam rozrzad z 123zabkami a lancuszek nadal jest jak w wersji przed faceliftinegiem .Madzia jest z kwietnia 97r. Ten lancuszek slychac po prostu niby w niczym mii to nie przeszkadza ale jak zrobie 90k to zmienie rozrzad i wtedy zobacze heh.



HABER - 19 kwi 2009 9:34
Ja mam podobny problem z tym dzwiękiem silnika. Na zimnym silniku chodzi super chodziać troche słychać jakby zawory albo ten łańcuszek, a jak sie silnik juz rozgrzeje to strasznie go słychać ten łańcuszek chyba tak chałasuje i jeszcze coś chocby przy rozrządzie ale bardzo dziwny dzwiek.. Co to może być?? Pomóżcie



mirek323F - 19 kwi 2009 17:24

Na zimnym silniku chodzi super chodziać troche słychać jakby zawory albo ten łańcuszek, a jak sie silnik juz rozgrzeje to strasznie go słychać ten łańcuszek
U mnie jest identycznie na zimnym nie hałasuje dopiero po rozgrzaniu wraz z zwiększaniem obrotów dochodzi nieprzyjemny dźwięk od strony nóg pasażera . Może ktoś znajdzie rozwiązanie.
W tym rejonie znajduje się też alternator, może to jego łożyskowanie nawala.



panryjeq - 19 kwi 2009 17:32
przylaczam sie taki sam problem, zimny silnik chodzi jak marzenie, po rozgrzaniu cos zaczyna stukac nie wiem co to moze byc ale slychac z okolic rozrzadu, a posiadam ten nieszczesny lancuszek wiec to moze to ale zaden mechanik nie byl przekonany :/



mariusz_sti - 19 kwi 2009 17:48
u mnie był łańcuszek już na wykończeniu i napinacz, ale odgłos na zimnym jak i ciepłym silniku był identyczny- tylko na wysokich obrotach rzecz jasna dźwięk był coraz głośniejszy - po wymianie jest ok



HABER - 10 maja 2009 8:32
Dlaczego tak jest że na zimnym silniku chodzi superowo, a na zagrzanym słychać ten łańcuszek i coś przy rozrządzie?? Może wina oleju (półsyntetyk przy przebiegu 150 000), może trzeba już zalewać mineralny przy takim przebiegu. Proszę o jakąś porade bo nie daje mi to spokoju..



grabu122 - 10 maja 2009 9:11
..... nie wiem czy minerał coś da, w końcu rzęzi tylko na rozgrzanym silniku, a wtedy i półsyntetyk i minerał są tak samo rzadkie jak woda.
I na 99,99% nie masz najechane 150tys. km tylko ze stówkę więcej.



HABER - 10 maja 2009 9:36
no może było coś tam grzebane przed moim kupnem, ale dlaczego tak sie dzieje, co może być przyczyną??



Majki88 - 10 maja 2009 10:13
Minerał to zabójstwo dla mazdy zostań przy półsyntetyku a sprawdzaliście luzy zaworowe bo u mnie leży wina właśnie przy zbyt dużych luzach



grabu122 - 10 maja 2009 10:33

Minerał to zabójstwo dla mazdy

To OT , ale bez przesady popularne oleje półsyntetyczne, mają bardzo zbliżone właściwości do minerałów (wkońcu są nimi w 70%) zabójstwem może być ta lepkość zimowa (15W) choć ponoć parę osób jezdzi z taką lepkością i też nie narzeka. Wez na przykład te oleje do niby dużych przebiegów takie jak Castrol GTX czy Shell (jakiś tam)-oba 15W/40 ludzie leją je do Civiców 1.4 (90KM) i hulają, aż miło i podejrzewam, że to jest lepsze wyjście do wysłużonych Mazdowskich 1.5 16V, niż na siłę lanie czegoś zalecanego czyli 10W czy 5W.



HABER - 11 maja 2009 15:19
No dobrze.. Ale dlaczego na zimnym silniku silnik chodzi ok, a jak sie rozgrzeje to jest dziwny dzwięk silnika (stukot i takie rzegotanie) Czy ktoś moze mi to wytłumaczyc??



muha - 13 maja 2009 13:18
Ja mam identyczne objawy ( metaliczny dzwięk dochodzi spod nóg pasażera) tylko umnie i na zimnym i na ciepłym. Po wymianie kompletu rozrządu nic się nie zmieniło. Nie wymieniałem łańcuszka. Ja uważam że łańcuszek jest bardzo fajnym rozwiązaniem bo dzięki niemu rozrząd jest bezkolizyjny. Powiedzcie tylko czy ten dzwięk wydaje ten łańcuszek ? Jak można pozbyć się tego dzwięku?



HABER - 16 maja 2009 10:31
Co może być przyczyną takiego dzwięku, gdzie szukać przyczyny?? Myśle że to nie wina łańcuszka który napędza dwa wałki.. Czy ktoś może coś poradzić??



muha - 17 maja 2009 21:46
Łańcuszek nie napędza wałków tylko je spina. Napędza je pasek. łancuszek jest zabezpieczeniem, gdy walnie pasek wałki nie zaczną się kręcić w różne strony ( bezkolizyjny). Zmieniasz pasek ijedziesz dalej bez remontu silnika



perepeczek - 21 maja 2009 18:36
Siemka.
A co powiecie na takie dźwięki wydobywające się z silnika.

http://patrz.pl/mp3/mazda323f

Dzieje się tak na zimnym motorze, nie od razu ale kilka sekund po odpaleniu. Żeby dźwięk był bardziej słyszalny puszczałem powoli sprzęgło i wciskałem z powrotem. Rechot jest mocno zniekształcony ponieważ nagrywałem go dyktafonem z telefonu i brzmi jak traktor władimiriec z białorusi. W rzeczywistości nie jest tak strasznie. Po rozgrzaniu silnika (czasami starczy nawet minuta) dźwięk zanika prawie do końca. No może słychać go delikatnie przy schodzeniu z obrotów (trzeba się jednak naprawdę wsłuchać). To jest zagwozdka.



HABER - 28 wrz 2009 7:51
Witam ponownie. Czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego tak sie dzieje że na zimnym silniku jest cisza a jak sie rozgrzeje silnik to jest dziwny dzwięk na wolnych obrotach z okolicy rozrządu, takie buczenie, podobno to pompa wody ale nie jestem pewien, a jak sie zwiększy obroty to pojawia sie bardzo dziwny zgrzytliwy dzwięk dochodzący z okolicy kolektora ssącego (głośne buczenie, piszczenie). Co to może być za objaw. Pojechałbym do mechanika ale znając życie nie będzie miał pojecia co to może być. Może któryś z forumowiczów miał podobne objawy w swojej madzi Prosze o jakieś porady



Grandwb - 09 paź 2009 17:21
Witam
Posiadam Mazdę 323f 1,5 z 1996r 16V DOHC BA vin-145201323659
Kupiłem ja niedawno i chcę wymienić rozrząd i niewiem jaki pasek kupić na 123 zęby czy na 125 zębów
Proszę o rady
Moje G.G 8661238



HABER - 17 sty 2010 10:43
Witam. Czy ktoś może mi napisać gdzie można kupić łańcuszek łączący dwa wałki rozrządu i napinacz do niego, może być jakiś zamiennik i jaki jest koszt tego i wymiany u mechanika??



Lesiu - 17 sty 2010 19:26
łańcuch 170 zł a napinacz chyba ponad 400 zł oryginał wymień sam łańcuch, ja wymieniłem i mniej rzęzi



HABER - 18 sty 2010 15:10
no a nie ma jakich tańszych zamienników?? Ja bym musiał wymienić łańcuch i napinacz bo też jest chyba padniety. A jaki jest koszt takiej wymiany??



Lesiu - 18 sty 2010 19:34
koszt zależy od mechanika, nie wiem ile tobie zawoła, mnie wyszło trochę, bo wymieniałem rozrząd, zamienników chyba nie ma, ja nawet nie szukałem, w większości przypadków podobno wystarczy wymienić sam łańcuch tak jak pisałem wyżej



farciarz - 18 sty 2010 23:35

Witam. Czy ktoś może mi napisać gdzie można kupić łańcuszek łączący dwa wałki rozrządu i napinacz do niego, może być jakiś zamiennik i jaki jest koszt tego i wymiany u mechanika??

Sorki....ale jaki masz napinacz do lańcuszka wałkow rozrządu ??
Napinacz występuje w układzie rozrządu...ale napina pasek. Łańcuch łączy tylko wałki



gregorius 323 F - 19 sty 2010 8:33
Kolego farciarz tu się mylisz
Łańcuch jest napinany przez hydrauliczny napinacz w którym ciśnienie jest nabijane przez pompę oleju i dzięki niemu jest on ciągle naprężony i nie rzęzi.
Jest on umieszczony dokładnie po środku między wałkami.
Pozdrawiam



Night - 19 sty 2010 10:38
Dokladnie a gdy napinacz nie ma juz co napinac tj jest maksymalnie ,,wyciagniety" a lancuch dalej nie jest napiety to rzęzi i hałasuje. Wystarczy wymienic łancuszek laczacy walki rozrzadu (koszt okolo 150-180zł).
Jezdze juz z tym prawie rok a ze rozrzad mam dobry to narazie nie zmieniam. Jednak ostatnio coraz głosniej go slychac takie pytanie przy okazji do was> raczej ten lancuszek nie peknie?



farciarz - 19 sty 2010 11:48

Kolego farciarz tu się mylisz
Łańcuch jest napinany przez hydrauliczny napinacz w którym ciśnienie jest nabijane przez pompę oleju i dzięki niemu jest on ciągle naprężony i nie rzęzi.
Jest on umieszczony dokładnie po środku między wałkami.
Pozdrawiam


Faktycznie mój błąd. Dla pewności sprawdziłem w manualu...i macie rację



panryjeq - 19 sty 2010 21:41

(...)Jezdze juz z tym prawie rok a ze rozrzad mam dobry to narazie nie zmieniam. Jednak ostatnio coraz głosniej go slychac takie pytanie przy okazji do was> raczej ten lancuszek nie peknie?

Rowniez sie nad tym zastanawiam. sa jakies powazniejsze konsekwencje jazdy z glosnym lancuchem? mam tak prawie rok ale ostatnio rowniez robi sie coraz glosniejsze. Mechanik powiedzial ze trzeba wymienic sam napinacz bo lancuch jest dobry ale jak juz bede to robil to wymienie obie czesci. Czy ktos sie orientuje ile taki napinacz kosztuje?



Night - 19 sty 2010 22:34
640 zl napinacz w aso i przeważnie rzęzi łancuszek



pass45 - 19 sty 2010 22:35
Podepnę się do tematu. Może ktoś spotkał się z takim dźwiękiem: http://323f.ba.patrz.pl? Chodzi o wysoki dźwięk, słyszalny najlepiej od 8 do 11 sekundy. W pliku zlepiłem nagrania z 3 dni. Od 8 sekundy jest nagranie z podniesioną maską. Dwa poprzednie - ze środka samochodu. Rozrząd i olej - robione czerwiec-lipiec 2009.Wciskanie/puszczanie sprzęgła nie ma wpływu na dźwięk.

Na zimnym silniku odgłos pojawia się na kilka sekund, potem gwałtownie znika. Innych problemów nie ma.



Night - 19 sty 2010 22:51
Na wolnych obrotach łancuszka nie slychac, jak rano odpalam to tez na 2 sek słychac łancuch.pzdr



Murray - 19 sty 2010 23:22
Ja mam mazdę po lifcie z paskiem rozrządu wymieniany był prawie 3 lata temu. Terkot mam jak jadę na 2 biegu 40 km/h i czasami kolejnych 3,4. Na postoju jest oki...



HABER - 20 sty 2010 15:05
Czyli tego napnaczo-ślizgacza nie musze wymieniać, tylko łańcuszek wystarczy? Jak fachowo nazywa sie taki łańcuszek łączący te wałki??



Pawel041987 - 20 sty 2010 15:13
mi przy 2700 obr z pod nog tak jak by rzezilo, a to nic innego jak rura ktora idzie pod autem przez katalizator do wydechu ma taka oslone w moim przypadku wystarczylo ta oslone przymocowac i juz nie latalo i bylo cicho ale ostatnio tez sie zaczelo dziac a ze zima to nie chce sie wchodzic pod samochod przyjdzie wiosna wjade na kanal i zaloze sobie te objemki przynajmniej to umiem z mechaniki;p albo wymienie calosc. POZDRAWIAM



Lesiu - 20 sty 2010 17:07
HABER fachowo sie nazywa łańcuch łączący wałki rozrządu :D:D wymień go napinacza nie wymieniaj - baaardzo duży koszt w porównaniu z tym co mozna osiagnąć przez wymiane

PASS może to jakieś łożysko??? albo pasek na mrozie ?



pass45 - 20 sty 2010 22:56
Lesiu: chyba tutaj kończą się moje możliwości jeśli chodzi o zdiagnozowanie usterki Może to nie jest usterka? Pewnie i tak dam gdzieś samochód do sprawdzenia, chociaż prawdopodobieństwo powtórzenia tego dźwięku jest raczej niskie...

Jak myślicie - interweniować już teraz, czy np. poczekać aż się ociepli i wtedy sprawdzić występowanie tego dźwięku?



Lesiu - 21 sty 2010 10:00
jak dźwięk się nie pojawia przy kazdym odpaleniu auta to daj sobie spokój narazie szkoda szukać jeździć tracić czas i pieniądze, chyba że jest to przy każdym odpalaniu to warto się tym zainteresować.