ďťż
Oleje





pawelek-1982 - 28 lip 2010 10:52
Zgodnie z zaleceniami Mazdy, na rynki Europejskie stosuje się oleje o
lepkości 5W30 oraz 10W40. Ogólnie cyferka przed "W" określa płynność
oleju w niskiej temperaturze (im niższa cyfra tym olej zachowuje
właściwości smarne w niższych temperaturach) natomiast cyfra po W
oznacza lepkość w wysokich temperaturach (im wyższa tym olej zachowuje
właściwości w wyższych temperaturach). Czyli, teoretycznie im większa
różnica wartości pomiędzy tymi dwoma oznaczeniami, tym olej jest
bardziej uniwersalny. Jednakże należy pamiętać, że producent samochodu
określa dla danego silnika jaki olej jest najodpowiedniejszy przy
normalnej eksploatacji zatem warto, przy wyborze oleju kierować się
głównie zaleceniem producenta.
Serwis Mazda poleca stosować się do zaleceń
producenta jednak zastosowanie oleju o lepkości 5W40 nie powinno
spowodować żadnych usterek.




pawelek-1982 - 28 lip 2010 11:04
OLEJ ELF EVOLUTION SXR 5W30 ma tą samą specyfikację co Olej Mazda Dexelia Ultra 5W-30
to znaczy: ACEA: A5/B5, -niższe spalanie paliwa po przez mniejszy opór silnika
API SL/CF
Przy specyfikacjach olejów 5W40 już są gorsze mimo to że temperatura pracy jest większa niż w 5W30



Croom - 28 lip 2010 16:48
Ciekawi mnie jak zmienić olej w automacie zalewając ATF-a z Amsoila, podobno trzeba filterek wewnętrzny wymienić i metodą dynamiczna napełnic kilka razy...
Ktos przerabiał temat automatów ?

Tak Amsoil kupuje bazę ale wszystko jest w dodatkach i odpowiedniej kompozycji wszystkiego ....
A że bazy z Texasu maja doskonałą opinię to inna sprawa.

Gwoli sprostowania A5/B5 to nie eko oleje, eko oleje u nas maja oznaczenie C1/ C2 itp. API SM owszem jest troszke odchudzone z popiołów ale to dalej mocne kompozycje i tak oleje A5/B5 GF-4 czesto uzywa sie w bardzo mocnych maszynach w USA, taki SSO z Amsoila 0W-30 podobno uzywa się w kwalifikacjach w wyscigach NASCAR, w często takie olej używa sie w wysokoobrotowych Hondach typu S2000 czy toyotach 2ZZ-GE itp.
Kompozycja dobrego A5 to nie takie łatwe zadanie ..

Piszesz o Agipie , ja mam podobne dobre ceny we Fuchs-e firmie tez dobrej robiącej oleje na pierwszy montaz do wielu producentów :-)



Krisek - 28 lip 2010 18:39
A dodatki to Lubrizol miedzy innymi ...
Bazy sa od duzego koncernu ...

Oleje do wyscigow .... maja calkiem inne formulacje.

Tak SSO jest bdb olejem. Moj ulubiony ....

Spuszczasz Miske ...
Wymieniasz filterek ...
Zalewasz miske ...
Odpinasz przewod powrotny wlaczasz zaplon spuszcza litra
Litra dolewasz ..
I tak w kolko z 7-8 litrow zaleznie od autka




gejzer - 31 lip 2010 10:53
niedługo wymieniam olej w swojej Mazdzie..
jeżdżę aktualnie na Total Quartz 9000 5w40.. nie jestem zbytnio zadowolony z tego oleju.. silnik jakoś dziwnie na nim pracuje, jakieś cykania się pojawiają, głośno pracuje i często występują tzw. 'suche starty' przy odpalaniu auta.. :/

co byście mi polecili..?



malkolm - 31 lip 2010 13:18
ja wszem i wobec polecam lotosa, jeśli ten zwykły zbyt tani to jest jeszcze quazar



Hubix - 31 lip 2010 21:34

niedługo wymieniam olej w swojej Mazdzie..
jeżdżę aktualnie na Total Quartz 9000 5w40.. nie jestem zbytnio zadowolony z tego oleju.. silnik jakoś dziwnie na nim pracuje, jakieś cykania się pojawiają, głośno pracuje i często występują tzw. 'suche starty' przy odpalaniu auta.. :/

co byście mi polecili..?


Powiem tak....

Nie ukrywam, że będę zdziwiony jeśli po zmianie oleju na innego producenta o tej samej lepkości zauważysz różnicę.

Chyba, że na tym oleju zrobiłeś 50 tys. to może wtedy tak



Croom - 02 sie 2010 6:59
niedługo wymieniam olej w swojej Mazdzie..
jeżdżę aktualnie na Total Quartz 9000 5w40.. nie jestem zbytnio zadowolony z tego oleju.. silnik jakoś dziwnie na nim pracuje, jakieś cykania się pojawiają, głośno pracuje i często występują tzw. 'suche starty' przy odpalaniu auta.. :/

co byście mi polecili..?



malkolm - 02 sie 2010 8:30

niedługo wymieniam olej w swojej Mazdzie..
jeżdżę aktualnie na Total Quartz 9000 5w40.. nie jestem zbytnio zadowolony z tego oleju.. silnik jakoś dziwnie na nim pracuje, jakieś cykania się pojawiają, głośno pracuje i często występują tzw. 'suche starty' przy odpalaniu auta.. :/

co byście mi polecili..?

ja bym wlał 3w50, to ze strony castrola zalecenia dla twojego auta
Zalecany Edge 5W-30
Dobry Magnatec 5W-40 C3
Dopuszczalny Magnatec 10W-40 A3/B3
ja mimo wszystko zalał bym lotos economic,



Croom - 02 sie 2010 9:08

ja bym wlał 3w50, to ze strony castrola zalecenia dla twojego auta

Chyba nie ma takiego oleju, a poza tym sama lepkość to baardzo mało, ważniejsze jest czy A5 czy A3 :-)


ja mimo wszystko zalał bym lotos economic,

Nie wiem co tu jest wspólnego z grupa ekonomiczną, chyba cena bo A3/B3/B4 na pewno nie ....



Murray - 12 sie 2010 23:37
a zalewał ktoś do swojej Madzi 323f ba 94-98 olejek CASTROL EDGE 5W-30 albo o tej samej lepkości innej firmy. Jak auto się spisywało czy to bezpiecznie przejść na taki po magnateku 10W-40



Croom - 14 sie 2010 7:51
5W-30 tak ale musi byc najlepszej jakości, a castrol raczej tego Ci nie da ....
Ja w yarisce przeszedłem na A5/B5 Amsoila 5W-30 ale u Ciebie chyba wskazany bedzie bardziej A3/B4.



aphelium - 18 sie 2010 15:32
polecam ta lekturka na temat olejów http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf



Krisek - 18 sie 2010 23:59
http://www.acea.be/images/uploads/files ... _Final.pdf

Castrol robi dobre oleje ... nawet bardzo dobre Edge jest niczego sobie ...
Nie mozna oleju ocenia po normie jaka spelnia jest to duzo bardziej skomplikowane nie jedne formulacje sa lepsze ...

Naprzyklad SM i SL ...o ktorym pisalem na forum ...



Martinator - 22 sie 2010 12:29
prosze o rade,
kupilem auto od szkopa- na metcy byl castrlo slx 0w30, ja wlalem i uzywam magnatec 10w40(juz trzeci sezon) ale chce przejsc spowrotem na jakis dobry syntetyk. Prosze doradzcie jaki i jakiej klasy lepkosci(moze jakis lotos orlen)?
Marcin



malkolm - 22 sie 2010 17:08

prosze o rade,
kupilem auto od szkopa- na metcy byl castrlo slx 0w30, ja wlalem i uzywam magnatec 10w40(juz trzeci sezon) ale chce przejsc spowrotem na jakis dobry syntetyk. Prosze doradzcie jaki i jakiej klasy lepkosci(moze jakis lotos orlen)?
Marcin

jeśli lotos to jakiś lepkości 5w30, czyli trafic pro lub economic, jeśli dysponujesz większą gotówka to toś z quazara



Tomek6 - 01 wrz 2010 14:42
Przeczytałem sporą większość tematu. Jak na razie moja 6stka jeździ na Dexeli, ale cena tego oleju w ASO jest zaporowa a allegro średnio ufam w kwestii oryginalności produktu, więc pomyślałem o Elfie Evolution 5w30 na następną zmianę czyli gdzieś na listopad. Wcześniej jednak musiałem zmienić olej w drugim aucie, którym jeżdżę - Chevrolecie Aveo 1,4 więc natrafiła się okazja przetestowania Elfa (wcześniej Aveo jeździło na Castrolu 5w30) no i po przejechaniu 5tys. km mam wrażenie, że silnik pracuje głośniej, więc Elf mi się trochę odwidział na zmianę do Mazdy i kontynuację w Aveo. Przyznam, że czytałem kilka opinii o Amsoilu i chyba mam ochotę spróbować Czy któryś z kolegów mógłby doradzić, który byłby odpowiedni ew. podesłać coś do poczytania o marce, może jakieś testy itp.? Instrukcja Mazdy zaleca normy API SL/SM lub ACEA A3/A5, myślę więc o tym http://www.amsoil.com/storefront/asl.aspx.

P.S Pokonuje dziennie 2 małe trasy po ok 25km, pierwsze 5km w ruchu miejskim, reszta w trasie przy prędkości 120-140km/h, czyli raczej krótkie dystanse. Lubię wyższe obroty od czasu do czasu



Erastotenes - 01 wrz 2010 15:37
Jeżdżę na Dexeli Ultra 5W30 i jest rewelacja. Przejechane mam już na nim 5k km



Tomek6 - 01 wrz 2010 21:21

Jeżdżę na Dexeli Ultra 5W30 i jest rewelacja. Przejechane mam już na nim 5k km

Ja też jeżdżę na Dexeli i złego słowa nie mogę powiedzieć Ale piszę tutaj o Elfie, który ponoć jest produktem bliźniaczym. Gdzie kupujesz Dexelię i po jakiej cenie? Ew. pisz na pw



Murray - 01 wrz 2010 22:08
Zalewał ktoś swoją BA olejem CASTROL EDGE 5W-30 . Śmigam na Magnatecu 10W-40... Pytanie: Czy mogę zmienić na 5W-30 i nie będzie wycieków . Książka przewiduje 5W-30 i 10W-30...



prezes83 - 02 wrz 2010 8:09
Witam,
zalałem silnik Lotosem Traffic 5w40 Turbo Diesel i niestety pociekło, na pewno spod pokrywy zaworów a czy coś więcej ciężko stwierdzić póki co.
Pytanko: czy powrót do Castrol Magnatec ( lub Edge) i wymiana uszczelki powinna załatwić sprawę czy być może czas już przejść na półsyntetyk? Obecny przebieg 202kkm.



malkolm - 02 wrz 2010 13:57

Witam,
zalałem silnik Lotosem Traffic 5w40 Turbo Diesel i niestety pociekło, na pewno spod pokrywy zaworów a czy coś więcej ciężko stwierdzić póki co.
Pytanko: czy powrót do Castrol Magnatec ( lub Edge) i wymiana uszczelki powinna załatwić sprawę czy być może czas już przejść na półsyntetyk? Obecny przebieg 202kkm.

ja jeżdżę na zwykłym traficu i problemów żadnych nie miałem nigdy, ja bym tylko wymienił uszczelkę i pewnie pozostał na tym oleju.
może błędem było zalanie oleju dieslowskiego do benzyniaka



Paweł_JB - 02 wrz 2010 21:02
To i ja się podłącze z pytaniem. Gdzie w Wawie dostanę Dexelie?



Tobik - 02 wrz 2010 21:59
Witam,

Kupiłem mazda 626 98 rok GF.Żadnej karteczki pod maską jaki był lany olej.Pod korkiem w miarę czysto chociaż na bagnecie taki ciemnawy.Chcę zmienić olej i teraz pytanie jaki zalać ?Doradzają syntetyk.
Auto ma przejechane 188tyś.

Pozdrawiam.



Radex - 03 wrz 2010 5:55

Witam,

Kupiłem mazda 626 98 rok GF.Żadnej karteczki pod maską jaki był lany olej.Pod korkiem w miarę czysto chociaż na bagnecie taki ciemnawy.Chcę zmienić olej i teraz pytanie jaki zalać ?Doradzają syntetyk.
Auto ma przejechane 188tyś.

Pozdrawiam.
optymalny niby polsyntetyk 10w40, ale ludzie zalewaja przy takich przebiegach juz 5w40
nie kupuj dziadostwa typu castrol, strata kasy.
o wiele lepszy np Elf, Mobil



Murray - 03 wrz 2010 6:42
można przejść z Castrola Magnateca 10W-40 na CASTROL EDGE 5W-30... ? nikt mi nie odpowiedział jednoznacznie...



malkolm - 03 wrz 2010 9:09

można przejść z Castrola Magnateca 10W-40 na CASTROL EDGE 5W-30... ? nikt mi nie odpowiedział jednoznacznie...
jeśli masz zdrowy silnik to można, ja na zimę też przejdę z 5w40 na 5w30, myślę że nic nie powinno się stać



prezes83 - 03 wrz 2010 9:23

może błędem było zalanie oleju dieslowskiego do benzyniaka
też mi się tak wydaje ;/ mam nadzieję że po zmianie na zwykły będzie ok. chociaż coraz bardziej w kierunku półsyntetyka się kieruję...



Murray - 03 wrz 2010 10:57
u mnie książka zaleca 5W-30 i 10W-30....a śmigam na castrolu 10W-40. Co do motoru czasem olejku odrobine łyknie ma 178 tysia..

Dzwoniłem do działu technicznego Castrola pod numerem 22 5826519 technik powiedział mi że przechodząc na 5W-30 silnik może być troszkę przepłukany z osadów to co poprzetykane może odpuścić. Mówił że napewno będzie 5W-30 tam docierał gdzie 10W-40 nie dochodził smarowany dokładnie cały silnik ma być. Tylko po wymianie kontrolować częściej stan oleju trzeba i zachownie silnika. I z tego co pamiętam powiedział coś że olej może pozytywnie wpłynąć na klekot zaworów. Na koniec powiedział że proszę przejść na Castrola Edge 5W-30 rozszczelnień żadnych nie będzie i tym bardziej że książka przewiduje w motorku 5W-30.

Dzwoniłem do ASO Mazda Warszawa powiedział mi facet od serwisu że 5W-30 można zalać jak auto ma oryginalny przebieg. Z kolei jak auto bierze olej to może go więcej brać na tej lepkości.



Rafcio.s - 03 wrz 2010 14:06
Ciekawi mnie tylko oryginalnosc tego oleju, zeby nie byla jakas podrobka
http://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-ul ... 78821.html



Paweł_JB - 03 wrz 2010 20:47
Zajrzałem pod maskę i zalany mam olej Dexelia 5W30 DPF, przy silniku benzynowym chyba nie bardzo? Coś mi niedawno zaczęło też stukać z przodu silnika.



maselek - 04 wrz 2010 8:30

Zajrzałem pod maskę i zalany mam olej Dexelia 5W30 DPF, przy silniku benzynowym chyba nie bardzo? Coś mi niedawno zaczęło też stukać z przodu silnika.
Przecie to olej do diesla z DPF , do benzyny jeśli DEXELIA to ULTRA



shawn - 04 wrz 2010 20:34
Aktualnie jedze na dexeli ultra 5W-30 ale zastanawiam sie nad zmiana na dexelie plus 5W-40 ze względu na gorące lata, czy nie ma do tego przeciwwskazań ?



rafusmaximus - 04 wrz 2010 23:15
No ja właśnie z podobnym pytaniem jak kolega, z tym że zamiast Dexeli myślałem o Mobil S Synt 5W-40
Obecnie mam zalaną Dexelię Ultra 5W-30, ale zastanawiam się czy przy następnej wymianie zalać w/w Mobil - taki był zalewany przez cały okres serwisowania w Niemczech, a przy pierwszej wymianie w PL zalałem Dexelię. Lata mamy gorące, a wiadomo, że przy takich warunkach lepszy (teoretycznie) powinien być olej z "40"... Nie wiem czy Niemiec dobrze wybrał, bo tak lepiej dla silnika, czy może kierował się ceną...
Czy różnica pomiędzy tymi dwoma olejami, a szczególnie pomiędzy współczynnikami 30 a 40 jest bardzo duża?



manix6 - 05 wrz 2010 7:37
Ja także mam sprowadzoną z DE, bez książki serwisowej, wisi tylko karteczka MOBIL 1 5W40 i chyba będę zmieniał właśnie na Mobil S Synt 5W40



Pankuba - 05 wrz 2010 9:38

No ja właśnie z podobnym pytaniem jak kolega, z tym że zamiast Dexeli myślałem o Mobil S Synt 5W-40
Obecnie mam zalaną Dexelię Ultra 5W-30, ale zastanawiam się czy przy następnej wymianie zalać w/w Mobil - taki był zalewany przez cały okres serwisowania w Niemczech, a przy pierwszej wymianie w PL zalałem Dexelię. Lata mamy gorące, a wiadomo, że przy takich warunkach lepszy (teoretycznie) powinien być olej z "40"... Nie wiem czy Niemiec dobrze wybrał, bo tak lepiej dla silnika, czy może kierował się ceną...
Czy różnica pomiędzy tymi dwoma olejami, a szczególnie pomiędzy współczynnikami 30 a 40 jest bardzo duża?


Jak jeździsz bardzo ostro, to możesz sobie Dexelię odpuścić, ewentualnie w gorące dni nie pałować non stop na autostradach tudzież nie ruszać spod każdych świateł kręcąc obroty w pobliże czerwonego. Olej 5W30, który ma dodatkowo obniżony HTHS (norma A5/B5) nie nadaje się wg mnie dla takich kierowców.
Zakładam, że nie jeździsz wyścigowo, więc możesz spokojnie pozostać przy Dexelii 5W-30. A jeśli mimo to masz jakieś obawy, to zalej dobry 5W-30 z ACEA A3/B4. Dobry 5W-30 nie będzie gubił lepkości wysokotemperaturowej i nie musisz się obawiać, że po jakimś czasie zrobi się z tego 5W-20 .
Ewentualnie na zimę 5W-30, a na okres letni 5W-40. Olej 5W-30 pozwala zwykle na większe oszczędności paliwa, ma też kilka innych zalet, jeśli jeździsz rozsądnie.



rafusmaximus - 05 wrz 2010 22:34
Pankuba dzięki za info - rajdowcem nie jestem... na mieście zwykle poruszam się w przedziale 1500-2500 rpm, na trasie do 3000, skrajnie do 3500 rpm (diesel). W grudniu (mniej-więcej, wtedy raczej stuknie mi 10 tkm od ostatniej wymiany) planuję wymienić olej i tak właśnie myślałem, żeby jeszcze zalać Dexelię 5W-30 na zimę, a później się zobaczy... no ale jak mówisz, że raczej w lecie "spustoszenia" 30-tka nie zrobi, będąc spokojnym kierowcą, to może pozostanę przy niej.
Mam jeszcze dwa pytania:
1. Napisałeś, że latem można zalać "30", na zimę "40" - czy są jakieś przeciwwskazania lub wady takiej operacji, czyli zmiany olejów jeden po drugim, na przemian, czy może zalety?
2. Jakie są plusy "30", a jakie "40" przy porównaniu tych dwóch specyfikacji? Wiem, czytałem gdzieś, że tak jak napisałeś "30" może powodować mniejsze spalanie, jest bardziej energooszczędny, "40" za to teoretycznie zachowuje lepszą lepkość przy wyższych temperaturach (też o tym wspomniałeś). Czy są jeszcze jakieś wady i zalety tych dwóch specyfikacji, gdy się je porównuje ze sobą... oczywiście gdy jeździ się rozsądnie ?



Pankuba - 05 wrz 2010 23:45

Pankuba dzięki za info - rajdowcem nie jestem... na mieście zwykle poruszam się w przedziale 1500-2500 rpm, na trasie do 3000, skrajnie do 3500 rpm (diesel). W grudniu (mniej-więcej, wtedy raczej stuknie mi 10 tkm od ostatniej wymiany) planuję wymienić olej i tak właśnie myślałem, żeby jeszcze zalać Dexelię 5W-30 na zimę, a później się zobaczy... no ale jak mówisz, że raczej w lecie "spustoszenia" 30-tka nie zrobi, będąc spokojnym kierowcą, to może pozostanę przy niej.
Mam jeszcze dwa pytania:
1. Napisałeś, że latem można zalać "30", na zimę "40" - czy są jakieś przeciwwskazania lub wady takiej operacji, czyli zmiany olejów jeden po drugim, na przemian, czy może zalety?
2. Jakie są plusy "30", a jakie "40" przy porównaniu tych dwóch specyfikacji? Wiem, czytałem gdzieś, że tak jak napisałeś "30" może powodować mniejsze spalanie, jest bardziej energooszczędny, "40" za to teoretycznie zachowuje lepszą lepkość przy wyższych temperaturach (też o tym wspomniałeś). Czy są jeszcze jakieś wady i zalety tych dwóch specyfikacji, gdy się je porównuje ze sobą... oczywiście gdy jeździ się rozsądnie ?


Ad 1: Nie ma przeciwskazań. Być może lepiej stosować oleje tej samej marki, chociaż nie jest to konieczne.
Ad 2: Oprócz oszczędzania paliwa, oleje 5W30 w porównaniu mają często lepszą pompowalność w niskich temperaturach, mimo tej samej lepkości niskotemperaturowej co 5W-40. Ale nie rozwijałem tego, bo na nasze zimy wystarczy każdy dobry 5W-XX.



skubiszek - 06 wrz 2010 15:48
jestem 4 tys od zmiany oleju - najpierw po zakupie Castrol Magnatec diesel a obecnie od 4 tys Elf Evolution Sxr 5w-30

Na Castrolu silnik pracował głośniej i dolałem ok 1.20 litra na 10tys km, obecnie silnik się uspokoił, pracuje aksamitniej i po dystansie nie zawsze delikatnym 4tys nie wziął ani grama oleju



Piasek - 07 wrz 2010 12:15
Mobil i Castrol strasznie się skiepściły od czasu gdy zaczęto je pakować w Polsce...
Mobil do tego stopnia że puścił felerną partię Mobila 1000 i 2000 na rynek...
Oczywiście wszystko po cichutku wycofywane zostało...
Przez 3 tyg w hurtowniach motoryzacyjnych nie było wspomnianych olejów a na allegro robił się szał...

Jeździłem zarówno na jednym jak i na drugim różnymi autami...
Obecnie od dość dawna na Valvoline Max Life...
Silniki w moim odczuciu ciszej pracują, szklanki hydroregulatorów szybciej się napełniają no i zniknął problem konsumpcji oleju silnikowego... Na Mobilu czy Castrolu na 15 tyś schodziło od max do min a zimą z pół litra dolewać musiałem... Na Valvoline ile wleje - tyle spuszczam... No, w okresie zimowym może ze 2mm na bagnecie się obniży ale są to wartości praktycnzie niezauważalne...



Paluina - 08 wrz 2010 20:36
Znowu zwracam się do Was z prośba o pomoc, po małej nieobecności na forum (na dniach przybędzie Nam nowy użytkownik Madzi ). Trochę zaniedbałam sprawy mojego autka ale były sprawy ważne i ważniejsze.
Czytam ten wątek o olejach i im więcej czytam tym mniej wiem... Muszę wymienić olej w mojej Madzi 626 kombi z 99 roku, jest jeden problem nigdzie nie mam kartki jakim olejem był zalany silnik. Po lekturze tego wątku chciałam zalać silnik olejem 5w30 ale mechanik powiedział mi, że przy przebiegu ponad 240 000 km lepiej żebym kupiła 10w40. Takie opinie tutaj też się pojawiały i jestem w kropce.
Proszę zatem Was o rady co mam zrobić?
Pozdrawiam Paluina



Pankuba - 08 wrz 2010 22:17


Proszę zatem Was o rady co mam zrobić?

Np. Valvoline ma dwie opcje 10W40 do diesli.



Pankuba - 08 wrz 2010 22:17
delete



Cruel.Art - 09 wrz 2010 10:25
Pytanie z innej beczki:
Czy macie na allegro kogoś zaufanego sprzedającego oleje? Bo tyle się słyszało o tym, że sprzedają nie wiadomo co...



skubiszek - 09 wrz 2010 20:57
ja kupuje ze Szczecina - Berlin

sprowadzają z Niemiec, ja nie miałem problemów nigdy, do Hondy leje Castrola akurat od nich i miodzio, teraz wlałem elf evolution jak z tej aukcji i problemów nie mam, silnik się wyciszył i nie bierze oleju a zrobiłem już 5 tys. od wymiany -szczerze polecam!!

http://moto.allegro.pl/elf-evolution-sx ... 07352.html



grabu122 - 09 wrz 2010 21:42

ja kupuje ze Szczecina - Berlin

sprowadzają z Niemiec, ja nie miałem problemów nigdy, do Hondy leje Castrola akurat od nich i miodzio, teraz wlałem elf evolution jak z tej aukcji i problemów nie mam, silnik się wyciszył i nie bierze oleju a zrobiłem już 5 tys. od wymiany -szczerze polecam!!

http://moto.allegro.pl/elf-evolution-sx ... 07352.html


Ten użytkownik o nicku kolegaberlin to jakiś "boss olejowy" na allegroszu- ponad 16tys. pozytywnych komentarzy dwóch znajomych też u niego kupowało i polecali może następnym razem również skorzystam



Cruel.Art - 10 wrz 2010 0:21
Dzięki za info chłopaki



skubiszek - 10 wrz 2010 7:03

ja kupuje ze Szczecina - Berlin

sprowadzają z Niemiec, ja nie miałem problemów nigdy, do Hondy leje Castrola akurat od nich i miodzio, teraz wlałem elf evolution jak z tej aukcji i problemów nie mam, silnik się wyciszył i nie bierze oleju a zrobiłem już 5 tys. od wymiany -szczerze polecam!!

http://moto.allegro.pl/elf-evolution-sx ... 07352.html


Ten użytkownik o nicku kolegaberlin to jakiś "boss olejowy" na allegroszu- ponad 16tys. pozytywnych komentarzy dwóch znajomych też u niego kupowało i polecali może następnym razem również skorzystam



Piasek - 10 wrz 2010 12:03

za to raz po zakupie Valvoline Max Life - kilka postów wyżej polecany - od innego sprzedawcy silnik Civica się zaszlamił i trzeba było ładnie ściągać pokrywę zaworów i wszystko czyścić...
No i tak to jest jak się człowiek do internetu dorwie i ferment zasieje...
Kolego - chocbyś tam i superolu nalał - nie jest on w stanie zaszlamić silnika przez tak krótki okres...
Zdjąłeś pokrywę po tym oleju - i twierdzisz ze to Valvoline
Zalałbyś tam Mobila - stwierdziłbyś ze to Mobil
Castrola - ... to samo...
Żeby utrzymać wnętrze silnika w czystości trzeba być konsekwentnym zarówno w jakości stosowanych olejów jak i sposobie eksploatacji silnika przez cały okres jego użytkowania... Nie wiem czy wiesz że olej swoje własności myjące i czyszczące uzyskuje dopiero w odpowiedniej temperaturze oraz pod odpowiednim ciśnieniem... (stąd nie dziwi fakt iż silniki pałowane są krystalicznie wręcz czyste w środku podczas gdy te którymi uprawia się "POM" są zasyfiałe, brudne i zaszlamione (po latach eksploatacji)
Później wystarczy zdjąć pokrywę i ponarzekać na forum jaki to olej marki X jest kiepski...



Pankuba - 10 wrz 2010 14:18

za to raz po zakupie Valvoline Max Life - kilka postów wyżej polecany - od innego sprzedawcy silnik Civica się zaszlamił i trzeba było ładnie ściągać pokrywę zaworów i wszystko czyścić...
No i tak to jest jak się człowiek do internetu dorwie i ferment zasieje...
Kolego - chocbyś tam i superolu nalał - nie jest on w stanie zaszlamić silnika przez tak krótki okres...
Zdjąłeś pokrywę po tym oleju - i twierdzisz ze to Valvoline




Paluina - 10 wrz 2010 19:40

Np. Valvoline ma dwie opcje 10W40 do diesli.

Pankuba czy np taki jak ten będzie dobry? http://allegro.pl/valvoline-maxlife-10w ... 86080.html



skubiszek - 10 wrz 2010 22:01

za to raz po zakupie Valvoline Max Life - kilka postów wyżej polecany - od innego sprzedawcy silnik Civica się zaszlamił i trzeba było ładnie ściągać pokrywę zaworów i wszystko czyścić...
No i tak to jest jak się człowiek do internetu dorwie i ferment zasieje...
Kolego - chocbyś tam i superolu nalał - nie jest on w stanie zaszlamić silnika przez tak krótki okres...
Zdjąłeś pokrywę po tym oleju - i twierdzisz ze to Valvoline




Pankuba - 12 wrz 2010 17:56
Cytowania się jeszcze nie nauczył czy leniwy?
BTW: Wg mnie podróba.


Np. Valvoline ma dwie opcje 10W40 do diesli.
Pankuba czy np taki jak ten będzie dobry? http://allegro.pl/valvoline-maxlife-10w ... 86080.html



Rafcio.s - 12 wrz 2010 19:55
Zrobilem maly tescik oleju
http://www.youtube.com/watch?v=pCNXxrgmyWw
Co sadzicie o jego lepkosci w tych temp i przede wszyskim czy ma prawidlowy kolor poniewaz nie widzialem innej Dexelii



Pankuba - 13 wrz 2010 7:48

Zrobilem maly tescik oleju
http://www.youtube.com/watch?v=pCNXxrgmyWw
Co sadzicie o jego lepkosci w tych temp i przede wszyskim czy ma prawidlowy kolor poniewaz nie widzialem innej Dexelii


A ile było w zamrażarce, -18 stopni C? Tak jak pisałem na PW: Jeśli chodzi o zachowanie w niskich temperaturach, Dexelia jest pierwszorzędna i nawet przy -25 C powinieneś spokojnie uzyskać identyczny wynik. Kolor odpowiedni.



malkolm - 13 wrz 2010 18:27
panowie powiedzcie , dzisija będąc w sklepie widziałem dwa oleje mobila 0w40, jeden z dopiskiem new life czy jakoś tak, ten bez dopisku był za śmieszne pieniądze bo 120 zł,
czy oba te oleje są w pełni syntetyczne??
bardzo ciekawa cena i zastanawiam się czy nie wlać to tego do mojego klekocika



Hubix - 14 wrz 2010 7:23
Jeśli zależy Ci na bardzo dobrym oleju i to Mobila to zamiast 0W40 zalałbym 5W50 który jest w 100% syntetyczny.



Pankuba - 14 wrz 2010 9:38

Jeśli zależy Ci na bardzo dobrym oleju i to Mobila to zamiast 0W40 zalałbym 5W50 który jest w 100% syntetyczny.
A gdzie wg Ciebie Mobil 5W50 miałby przewagę w porównaniu z Mobil Turbo Diesel 0w40 dla normalnego kierowcy, jakim jest malkolm (malkom, potwierdź, żeś normalny kierowca )?
Różnica w cenie bańki 5 litrów to jakieś 20 zł ...



malkolm - 14 wrz 2010 10:44
jeżdżę dość spokojnie, 5w50 będzie chyba za gęsty do diesla gdzie zalecane jest 5w30, ten mobil za 120 zł o którym pisałem to jest uniwersalny nie do diesla, z tego co wcześniej ktoś pisał to wszystkie mobile 0w40 są syntetyczne, może ktoś to potwierdzić??



Rafcio.s - 14 wrz 2010 11:39
Tak sie zastanawiam, skoro mazda ma dedykowany dobry olej 5w30 do diesla to po co kombinowac z innymi ?



Maciej Loret - 14 wrz 2010 11:42

Tak sie zastanawiam, skoro mazda ma dedykowany dobry olej 5w30 do diesla to po co kombinowac z innymi ?

Ma też dedykowane klocki, tarcze, opony i milijon innych gratów...



Rafcio.s - 14 wrz 2010 11:45
DELETE



Rafcio.s - 14 wrz 2010 11:45
DELETE
Ps.
Jak kasowac posty ?



Pankuba - 14 wrz 2010 11:52

jeżdżę dość spokojnie, 5w50 będzie chyba za gęsty do diesla gdzie zalecane jest 5w30, ten mobil za 120 zł o którym pisałem to jest uniwersalny nie do diesla, z tego co wcześniej ktoś pisał to wszystkie mobile 0w40 są syntetyczne, może ktoś to potwierdzić??

W takim razie widziałeś Mobil 1 OW40, którego produkcji zaprzestano. Tu masz specyfikację techniczną:
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _0W-40.asp

EDIT: Wg mnie nie ma dziś sensu ustalanie, czy olej jest w pełni syntetyczny, syntetyczny, czy w technologii syntetycznej. Obecnie mamy już bardzo dobre oleje produkowane w technologii HC (hydrokraki) czy popularnej obecnie w produktach Mobil czy Shell technologii GTL (gas-to-liquid). Pozwalają one uzyskiwać te same rezultaty, które osiągają oleje z dużym udziałem grup PAO czy estrów, zwykle zwane pełnymi syntetykami.



Martinator - 14 wrz 2010 17:06
reasumujac moj przypadek:
1. po uzytkowaniu castrola 10w40 smialo moge przejsc na 5w/30?
2. szukam czegos dobrego ale nie przesadnie drogiego, polecano tu dexelia: cena 180zl/ 5litrow + filtr gratis, elf evolution sxr 5w/30 cena 104zl/5litrow -ponoc blizniaczy do dexelia.., lotos quazar 5w/30 kosztuje 185zl/4litry czy moze jakis inny lotos, orlen (wspierajmy rodzime rafineria )

co wybrac z tej listy?
M



Pankuba - 14 wrz 2010 17:18

elf evolution sxr 5w/30

Elf nie zaleca tego oleju do Mazdy 626 2.0.


ponoc blizniaczy do dexelia

Parę lat temu Elf SXR i Dexelia Ultra miały inną specyfikację techniczną, obecnie jest ona identyczna (wsie normy, lepkości, gęstości, pour pointy itd.).



MichalGubin - 14 wrz 2010 17:38
Mazda 323F ba 1.5 Z5, jaki olej polecicie. Chłopaki z carspeed.pl zaproponowali mi:
- GM
- Valvoline MAXLIFE
- LiquiMoly Leichtlauf
- Mobil

Wszystkie to półsyntetyki 10W40. Teraz auto jeździ na Mobilu 10W40.



Pankuba - 14 wrz 2010 17:55

Mazda 323F ba 1.5 Z5, jaki olej polecicie. Chłopaki z carspeed.pl zaproponowali mi:
- GM
- Valvoline MAXLIFE
- LiquiMoly Leichtlauf
- Mobil

Wszystkie to półsyntetyki 10W40. Teraz auto jeździ na Mobilu 10W40.

Nie znam GM. Spośród trzech pozostałych najlepszą specyfikację ma Valvoline. Cenowo chyba też będzie atrakcyjny.



malkolm - 14 wrz 2010 18:47
mobiła 10w40 widziałem za 60 zł
widzę że firma poszła w duł z cenami i to sporo, 5w50 135 zł ze 165, to jest dużo



adi3335 - 17 wrz 2010 22:52
No tak do mazdy 323f sportive z oleju dexelia 5w30 zeszlismy do amsoil 5w30
Przed zalaliśmy płukanke amsoil
Do tego do skrzyni wlalismy 75w90 gl4 amsoil
No od razu widać roznice pierwsze po pracy skrzyni biegów brak zgrzytów wstecznego cicho chodza łożyska.
Silnik szybciej sie nagrzewa osiaga stała temperature olej utrzymuje się długo czysty.
Widać że olej górna pułka.
tak to wygląda




kristofc - 18 wrz 2010 8:28

amsoil 5w30

Słuszna decyzja

Pozdr



malkolm - 18 wrz 2010 8:41

amsoil 5w30
a ile coś takiego kosztuje??



adi3335 - 18 wrz 2010 20:39
Nie kupujcie dexeklia to to syf
olej ma miec normy a5/b5 i G4
dla tego są u mnie fotki jak wyglada motor serwisowany w aso na castrol potem płukanka plus amsoil,
i zalany amsoil 5w30 który przy 4 tys km dalej



Pankuba - 18 wrz 2010 21:33

Nie kupujcie dexeklia to to syf
Aplikuj bracie w Mazda Motor na stanowisko speca od środków smarujących. Oni potrzebują rozgarniętych ludzi, a ty się marnujesz na jakimś tam forum



Tomek6 - 19 wrz 2010 19:23
Panowie, zalewał ktoś do siebie Midland'a Axentum 5w-30?

Tak to wygląda http://www.midland.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=89&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=4

Pytam, bo zauważyłem u siebie ciężką do zwalczenia tendencję do wysokiego kręcenia motoru Rozglądam się, więc za jakimś dobrym olejem na zmianę. Chodzi mi po głowie Amsoil, Quaker State (Q Advanced Fully Synthetic Low Saps lub Horse Power) no i owy Midland.



Croom - 19 wrz 2010 19:45
To z tej rodziny pełnosyntetycznym olejem jest Amsoil, reszta to dobre HC należące do III grupy.
Quaker ma wysoki Noack, a Midland nie wiem kto robi, kiedyś był to olej na licencji Quakera...
Amsoil wypada z tej podanej czołówki najlepiej.
Podany przez Ciebie AXCENTUM jest w specyfikacji C1, czyli najmniejsza ochrona silnika kosztem DPF i innych ekologicznych dobrodziejstw :-)

To potrzebujesz do diesla, do jakiej aplikacji ?



Maciej Loret - 19 wrz 2010 19:55

Pytam, bo zauważyłem u siebie ciężką do zwalczenia tendencję do wysokiego kręcenia motoru

Jeśli tylko czasami korzystasz z czerwonego pola i nie bijesz rekordu długowieczności silnika, to szkoda czasu na kombinowanie...
Ja również w każdym swoim aucie czasami korzystałem z czerwonego pola i to z całego jego zakresu aż do zmiany biegu/odcięcia i nigdy nie wymieniałem silnika, a lałem zawsze tylko to co poleca producent (w sensie specyfikacji - nie marki).



Murray - 19 wrz 2010 21:47
Obalanie olejowych mitów - program edukacyjny Mobil 1 (polski lektor)




Pankuba - 19 wrz 2010 22:17

Podany przez Ciebie AXCENTUM jest w specyfikacji C1, czyli najmniejsza ochrona silnika kosztem DPF i innych ekologicznych dobrodziejstw :-)
Po pierwsze: Masz na myśli tzw. ochronę przeciwzużyciową czy może ochronę przed oksydacją?
Po drugie: W stosunku do jakich innych klas olejowych ta ochrona jest najmniejsza? Klasę C1 porównujesz z C2, C3, C4, czy może z A3/B4?



Rafcio.s - 20 wrz 2010 9:38
Czyli np. porownujac Dexelie (czy jest taka zla skoro malo osob go leje) i Amsoil jaka jest przewaga na korzysc Amsoil ?
Jestem przed zmiana oleju i nie wiem czy wlac juz zakupiona Dexelie czy przejsc na Amsoil



Pankuba - 20 wrz 2010 10:11

Czyli np. porownujac Dexelie (czy jest taka zla skoro malo osob go leje) i Amsoil jaka jest przewaga na korzysc Amsoil ?
Nie pękaj. Dexelia to dobry olej, zwłaszcza na zimę. Do okresu letniego wyjeździsz pewnie cały interwał i wtedy możesz pomyśleć o zalaniu czegoś innego. Dexelia ma wprawdzie dość niską lepkość wysokotemperaturową, ale jak nie wypruwasz flaków z silnika, będziesz miał wystarczającą ochronę.
Amsoil - patrząc na specyfikacje - jest CIUT lepszy w kilku punktach, ale poza Dexelią wiele olejów 5W30 przegrywa takie porównanie ...



Rafcio.s - 20 wrz 2010 11:36
Takie inne porownanie Amsoil

Valvoline 5W30 Power Sync
Klasy jakosci / aprobaty:
API SM/CF, ACEA A3/B4-04
i porownanie z Amsoil
API CI-4+, CF, SL • ACEA A3/B3,
W/g amerykanskiej API sa tej samej klasy ale w/g europejskiej ACEA Valvoline o klase lepszy
Wiec moze nie taki as z tego Amsoila



Pankuba - 20 wrz 2010 12:21

Takie inne porownanie Amsoil

Valvoline 5W30 Power Sync
Klasy jakosci / aprobaty:
API SM/CF, ACEA A3/B4-04
i porownanie z Amsoil
API CI-4+, CF, SL • ACEA A3/B3,
W/g amerykanskiej API sa tej samej klasy ale w/g europejskiej ACEA Valvoline o klase lepszy
Wiec moze nie taki as z tego Amsoila


Po pierwsze: Normy API najlepiej odnosić do silników wyprodukowanych dla rynku amerykańskiego i użytkowanych na na amerykańskich drogach . Klasyfikację ACEA stworzono właśnie dlatego, że API nie do końca przystaje do warunków europejskich.
Po drugie: Jeśli już faktycznie chcemy porównać oleje, to warto spojrzeć na indeks lepkości, punkt płynięcia itd. Pytanie tylko, czy jest sens się tymi informacjami przejmować, gdy jeździsz normalnie, a olej spełnia wymogi producenta i jest z pewnego źródła?



Croom - 20 wrz 2010 15:13
A dlaczego porównujesz półsyntetyk z pełnym syntetykiem ?

API to norma która niczym nie ustepuje ACEA, a normy dla diesla identyfikuja to czy olej potrafi wystarczająco dobrze zdyspergować sadzę przez np. min. 10-20tyś km w silniku wysokopręznym, ma odpowiednie frakcje które temu służą.
To jedno z zadań oleju strichte do diesla, dodatkowo często grubszy film olejowy o lepszych włsciwościach smarnych.

Poza tym brakuje takiej bardzo ważnej liczny jak współczynnik NOACK, o tescie 4 kulowym nie wspomnę zdolności do zabezpieczenie przed zużyciem ściernym.

Normy ACEA oraz konstruktorskie to ....bardzo drogie metody które kosztuja ogromne miliony bynajmniej nie złotych i nie wszyscy za nie płacą, to nierzadko furtka dla olejów różnej jakości i maści.
Nie zgodzę sie w zadnym wypadku że oleje o wysokiej API są gorsze od odpowiedników ACEA to czesto spotykane stwierdzenie wsród ludzi z branży olejowej.



Pankuba - 20 wrz 2010 15:47
A dlaczego porównujesz półsyntetyk z pełnym syntetykiem ?



Croom - 21 wrz 2010 14:34

Takie inne porownanie Amsoil

Valvoline 5W30 Power Sync
Klasy jakosci / aprobaty:
API SM/CF, ACEA A3/B4-04
i porownanie z Amsoil
API CI-4+, CF, SL • ACEA A3/B3,
W/g amerykanskiej API sa tej samej klasy ale w/g europejskiej ACEA Valvoline o klase lepszy
Wiec moze nie taki as z tego Amsoila


Valvoine 5W-30 Syn Power:
http://www.valvoline.pl/karty/oleje%20s ... tos4pd.pdf

To dobry olej z grupy III bedącym olejem HC nie pełnym syntetykiem.

Amsoil słynie ze swoich pełnosyntetyycznych olejów opartych na bazach IV gr. czyli PAO z dodatkami estrowymi.

To po pierwsze i najważniejsze.
Dalej można porównać parametry, ale jakie odparowanie, poziom ochrony przez zużyciem itp. ?

Ktos mnie kiedys pytal o oleje C1 i ich ochrone silnika.
w dwóch słowach najmniej sapsów czyli popiołów które to sa odpowiedzialne za ochrone silnika przed zużyciem, w tym tarciem.
Głównymi składnikami sa cynk, fosfór, wapń, siarka które to dalej nie maja tak pełnego i kompleksowego zamiennika , substytutu.
Choć juz nie najgorszym olejem jest olej C3.
Nie bez kozery oleje sportowe i wyczynowe są nafaszerowane ile sie da.
Choć i tych dodatków zwanych sapsami tez się oszczędza w niektórych olejach klasy SL 10W-40 i popularnych markach co przekłada się często na liczbę TBN która nie osiąga liczny 8 co jest wymogiem min. dla ACEA A3/B3/B4, nie wspominajac o noack-u z którym popularne solidne oleje HC mają problemy i nie spełniają wytycznych nowych ACEA czyli są większe niż 13.

Dla zainteresowanych:
http://www.acea.be/images/uploads/files ... _Final.pdf

API niczemu nie ustepuję ACEA.



Pankuba - 21 wrz 2010 15:15
Valvoine 5W-30 Syn Power:
http://www.valvoline.pl/karty/oleje%20s ... tos4pd.pdf
To dobry olej z grupy III bedącym olejem HC nie pełnym syntetykiem.
Amsoil słynie ze swoich pełnosyntetyycznych olejów opartych na bazach IV gr. czyli PAO z dodatkami estrowymi.



Tobik - 21 wrz 2010 16:01
Chłopaki ,a co polecacie w miasto?Krótkie odcinki itd.Może być olej w sumie z każdej półki bo jak pisałem kilka stron temu jestem przed wymianą,a nie wiem co było wcześniej lane.

P.S Silniczek po 2,5 tyś nie wziął nic oleju,więc chyba nie jest źle.

Pozdr.



Pankuba - 21 wrz 2010 16:11

Chłopaki ,a co polecacie w miasto?Krótkie odcinki itd.
Rower, SAE 0W-100 ?

Na jazdę w ciężkich warunkach (krótkie odcinki w mieście) pomoże tylko skrócenie cykli wymiany oleju. A jak już od czasu do czasu będziesz w dłuższej trasie, to postaraj się o wysokie obroty, żeby przepalić paliwo w oleju. Wystarczy 50 km jazdy na porządnie rozgrzanym silniku, w zimę ten dystans się wydłuży.



Tobik - 21 wrz 2010 17:48
Valvoline MAXLIFE 10W-40 będzie git ?



Murray - 21 wrz 2010 19:09
Tak sam niedługo zmieniam na max life...



Croom - 21 wrz 2010 20:02
Pankuba: nie wiem o jakim M1 piszesz ale 0W-40 bedący całkiem niezłym olejem jak na nasze warunki to pełny syntetyk IV gr. na bazie PAO.
Nigdy dobry HC nie osiągnie tego co pełny syntetyk a trybologia trybologia, olej oceniam kompleksowo czyli biorę takie aspekty jak :
kultura pracy jednostki,
zimny start, praca na pełnych obrotach.
Szybkość nagrzewania silnika, czestotliwość załączania się wentylatorów co jest zauważalne w przypadku olejów wysokiej klasy, a tym co mają czujniki temp. nie trzeba mówić co mam na myśli.
Dodatkowo utrzymywanie sadzy przez min. 10-15tys km a nie wywalanie jej na obrzeżach rury wydechowej w starszych jednostkach które emituja tej sadzy dużo a proces spalania nie jest taki ładny jak w przypadku nowoczesnych jednostek.
Dodatkowo oszczędności w spalaniu, lepsza elastyczność całej jednostki.
Nie wspominam sprawy poboru oleju, że ma być na jak najmniejszym poziomie.
Jesli można w popularnym silniku oszczędzić po M1 0W-40 , 0.9L/100km wlewając topowego 5W-30 API SM A/B5 to jest to dodatkowo ogromna zaleta tego oleju, co może dać oszczędności na paliwie w skali roku ok. 90-100 L !
Te aspekty mozna wyczuć, i bardzo je cenią w oleju nie trzeba być mechanikiem :-)

Odnośnie API zobacz jakie wyniki badan muszą prezentowac oleje o okreśonej API :
http://www.api.org/certifications/engin ... rint-2.pdf

Na dole możecie zobaczyc co to jest norma GF-4 u nas podobno niepotrzeba mimo że większość silników jest wlasnie zorientowana na nowe normy ILSAC :-)

Odnośnie samych grup i baz olejowych,

• Grupa I obejmuje oleje mineralne konwencjonalne, otrzymywane w procesie rafinacji
rozpuszczalnikowej, określane dotychczas jako SN (lub SR).

• Grupa II obejmuje oleje otrzymywane w wyniku zastosowania wodorowych procesów
katalitycznych, takich jak hydrotreating i łagodny hydrokraking podczas przeróbki
destylatów próżniowych ropy naftowej.

• Grupa III obejmuje oleje otrzymywane w wyniku zastosowania procesów głębokiego
hydrokrakingu i hydroizomeryzacji destylatów próżniowych oraz hydroizomeryzacji
parafin.

• Grupa IV – PAO – obejmuje zarówno produkty polimeryzacji 1-decenu lub innych
długołańcuchowych alfa-olefin C8–C12, jak i ciekłe produkty polimeryzacji niżejcząsteczkowych
alfa-olefin, np. mieszanin etylenu, propylenu i butylenu. Intensywnie realizowane
prace związane z produkcją i oceną właściwości ciekłych EOP (ethylene-Îą-olefin polymer)
wskazują, iż te produkty jako oleje bazowe Grupy IV mogą być tańsze w stosunku
do PAO otrzymywanych jako oligomery 1-decenu, którego ilość na rynku jest limitowana,
gdyż jest również przemysłowym surowcem do produkcji alkoholi.

TAki ładny rysunek odnośnie różnych aspektór III grupy :-)
http://www.atiel.org/members/pdf_files/ ... 20Bell.pdf

• Grupa V olejów bazowych obejmuje pozostałe, oprócz PAO, oleje syntetyczne oraz
oleje roślinne, które zazwyczaj są wykorzystywane po odpowiedniej modyfikacji struktury.
Najważniejszą pozycję w tej grupie zajmują oleje estrowe,

Co warto nadmienić, baz należących do Grupy III proces hydrokrakingu katalitycznego
zachodzi w ostrzejszych warunkach w instalacjach dwustopniowych.
Destrukcyjne procesy katalityczne z udziałem wodoru zapewniają niemal całkowite
odsiarczenie i odazotowanie produktu, dzięki czemu możliwe jest przerabianie ropy
gatunkowo gorszej. W firmach takich jak Shell i Exxon, poddając gacz parafinowy
procesowi hydroizomeryzacji, otrzymuje się bazowe oleje pozbawione aromatów
o bardzo wysokim wskaźniku lepkości, przez co są określane jako oleje XVHVI
i zaliczane są do Grupy III+.

Coraz lepsza jakość bazowych olejów mineralnych od I do III Grupy wskazuje, iż
wprowadzając nowoczesne wodorowe procesy przerobu ropy naftowej, dąży się do
maksymalizacji udziału w oleju bazowym węglowodorów o strukturze izoparafinowej,
charakteryzujących się wysokim wskaźnikiem lepkości, wysoką czułością na działanie
inhibitorów utleniania oraz poprawionymi właściwościami użytkowymi w stosunku do
konwencjonalnych olejów mineralnych. Dlatego też producenci olejów bazowych Grupy
III, chcąc podkreślić ich walory i sposób otrzymywania, polegający na głębokiej
przeróbce struktur węglowodorów wydzielanych z ropy naftowej, zaczęli określać je
jako oleje syntetyczne.

Uwieńczeniem tych zabiegów w Stanach Zjednoczonych było
wydanie w kwietniu 1999 r. orzeczenia przez Urząd Rady ds. Lepszego Handlu w Państwowym
Wydziale ds. Reklamy (National Advertising Division of the Council of Better
Business Bureaux). Według tego orzeczenia olej silnikowy zestawiony z udziałem oleju
bazowego Grupy III może być określany jako olej syntetyczny.



Pankuba - 21 wrz 2010 20:46
Masz bracie wenę do pisania . Na dodatek chcesz, żebym czytał w sumie 160 stron. A przecież to ty jesteś tu freakiem olejowym, a nie ja .

- Znowu porównujesz w aspekcie oszczędności paliwa olej A3/B4 i olej A5/B5 ...

- Co do przewagi pełnych syntetyków nad innymi grupami ... Popatrz na nazwy poniższych olejów, które nie są pełnymi syntetykami (to taka mała, niedawno wykryta tajemnica Mobila ), i pomyśl, ile jest pełnych syntetyków, które zbierają od tych Mobilków lekkie baty (przynajmniej na papierze ):
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
Mobil 1 Fuel Economy Formula 0W-30

Poza tym mam wrażenie, że wg ciebie jest zaledwie jedna "godna" marka na rynku olejowym, a reszta sieje śmierć wśród naszych silników (taka zamierzona hiperbola z mojej strony ).



rafusmaximus - 21 wrz 2010 21:46

poza tym mam wrażenie, że wg ciebie jest zaledwie jedna "godna" marka na rynku olejowym, a reszta sieje śmierć wśród naszych silników

Poczytałem Crooma i dokładnie to samo zauważyłem - a patrząc na avatar wszystko jeszcze bardziej się rozjaśnia. Reasumując: cokolwiek napisze, obiektywizmu w tym zero.
Dziękuje za uwagę



Ziemniak - 22 wrz 2010 10:45
Śledzę wypowiedzi Crooma zarówno w tym wątku jak i na forum toyoty corolli i wiem, że zawsze poleca i broni Amsoila ale nie skreśla innych producentów. Nie jednemu posiadaczowi toyoty pomógł dobrać olej do autka polecając inne marki, a uprzedzony jest chyba tylko do Mobila 10W40 .
Każdy może zachwalać olej, którego używa ale nie każdy potrafi robić to tak jak Croom .
Ja mogę polecić Gulfa 5w40, którego obecnie używam ale dla mnie wyznacznikiem doboru oleju była cena, którą mógłbym zaakceptować przy wymianie oleju co 7 tyś km i dolewkach.



Pankuba - 22 wrz 2010 15:48
Ja mogę polecić Gulfa 5w40, którego obecnie używam ale dla mnie wyznacznikiem doboru oleju była cena, którą mógłbym zaakceptować przy wymianie oleju co 7 tyś km i dolewkach.



Tobik - 22 wrz 2010 15:51
Ja chyba jednak zaleje jednak syntetyk.Tak jak pisałem wyżej,mazda nie wzięła nic przez już prawie 3tys.Także myślę,że będzie dobrze.Tylko teraz będę szukał odpowiedniego.Z tego co czytam,to castrol,elf,mobil to jedna półka i któregoś z nich zaleje.

Pozdr.



Croom - 22 wrz 2010 16:43
Cóż chopaki testowałem wiele marek i jedynie kilka spełniło moje oczekiwania, Amsoil wyróżnia się zdecydowanie dlatego uważam że inwestowanie w niego to dobry kierunek.
Nie interesuje mnie handel byle czym byle zbić kilka groszy i miec wszystko gdzieś, choć i możliwość dystrybucji tego oleju u nas w Polsce by brzmiała obiecująco ..
Ważniejsze jest podejście, satysfakcja i zadowolenie znajomych, kolegówl
Jeśli osoby które zalewają ten olej są bardzo zadowolone i odczuwaja bardzo często różnicę po dobrych brandach klasy Motul to jest dodatkowy bodziec :-)

Są marki o ktorych nie powiedziałem złego słowa, więc nie ma co dywagować i przesądzać że wszystkie są do bani a jedynie Amsoil najlepszy.
Wiele razy sugerowałem zastosowanie oleju innego niz Amsoil, Fuchs, Motul, Valvoline, Quaker State ?



Pankuba - 22 wrz 2010 17:14
Ważniejsze jest podejście, satysfakcja i zadowolenie znajomych, kolegówl



Croom - 22 wrz 2010 19:56

Ważniejsze jest podejście, satysfakcja i zadowolenie znajomych, kolegówl

Jeśli osoby które zalewają ten olej są bardzo zadowolone i odczuwaja bardzo często różnicę po dobrych brandach klasy Motul to jest dodatkowy bodziec :-)



Ziemniak - 22 wrz 2010 20:09
A co dolega silnikowi, że potrzebne są dolewki? Może cenowo wyszłoby lepiej aplikując jakiegoś Amsoila? (bez ironii )



Pankuba - 22 wrz 2010 22:22
Croom, wracając jeszcze do hołubionego przez Ciebie API. Znasz to?
http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html

Jeśli nie, to porównaj sobie wymogi API w porównaniu z ACEA 2004. Wygląda ciekawie w świetle tego, co twierdzisz. Nie wspominając o ACEA 2008. Z narzędzia korzystasz klikając żółte ikony folderów ACEA, API itd. po lewej stronie.

Przy okazji zobacz, że ILSAC to zupełnie inny punkt ciężkości, jeśli chodzi o wydawanie aprobat. Na koniec polecam np. zestawienie API z normami MB .

Co do tych trzech to oprócz tego że mamy do czynienia z pełnymi syntetykami nie HC to jedynie ESP mi sie wogóle nie podoba.



Croom - 23 wrz 2010 14:27

Croom, wracając jeszcze do hołubionego przez Ciebie API. Znasz to?
http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html

Jeśli nie, to porównaj sobie wymogi API w porównaniu z ACEA 2004. Wygląda ciekawie w świetle tego, co twierdzisz. Nie wspominając o ACEA 2008. Z narzędzia korzystasz klikając żółte ikony folderów ACEA, API itd. po lewej stronie.

Przy okazji zobacz, że ILSAC to zupełnie inny punkt ciężkości, jeśli chodzi o wydawanie aprobat. Na koniec polecam np. zestawienie API z normami MB .

Co do tych trzech to oprócz tego że mamy do czynienia z pełnymi syntetykami nie HC to jedynie ESP mi sie wogóle nie podoba.

Czyli podobnie, jak w przypadku Valvo wybierasz pasującą Ci nomenklaturę.
Bacz jednak, że Mobil w przeciwieństwie do Ciebie jakoś boi się nazwać tych olejów "pełnymi syntetykami" , wyjątkiem jest oczywiście New Life.
Na razie przyjmij do wiadomości, że nie jesteś w tym przypadku na bieżąco: Udział PAO nie pozwala ich nazwać "pełnymi syntetykami", ale jest tam za to dużo mocnej grupy III+. Szukaj dalej wyjaśnień, a jak nie znajdziesz, to Ci podeślę linki do paru stronek .
BTW: Nawet ostatnie spadki cen Mobila można by interpretować w ten sposób, że Exxon warzy obecnie trochę inne piwko ...

jedynie ESP mi sie wogóle nie podoba



Pankuba - 23 wrz 2010 15:29
Odnośnie norm API, ACEA i producentów samochodów, kosztuje to miliony USD, EUR i niektórzy rezygnują z wpłaty tych ogromnych kwot za jedną czy dwie normy mimo ze spełniaja je z nawiązka i to niekiedy bardzo duzą.



Croom - 23 wrz 2010 17:37
Hm..jak porównasz badania ASTM to wyjdzie na to że wytyczne badań są praktycznie.... identyczne ACEA vs API, to minimum jakie musi spełnić, podobnie jak SAE J300 pod względem lepkości w np. niskich temp. pompowalności itp..
Oglądając dane SAE J300 możemy porównać je względem nowoczesnych olejów gdzie widać jak na dłoni jak dobre maja parametry.
http://www.finalube.com/reference_mater ... e_Oils.htm

Niestety najważniejsza jest baza olejowa a ta zaa oceanu jest po prostu o wiele lepsza, kwestia dodatków to druga sprawa a podejście ekologów w tym temacie w EU to znowu inna sprawa (C1-C3).

Odnośnie metod testowania ACEA podaje dokładne procedury:

http://www.eng.rpi-inc.ru/materials/26/ ... TNasch.pdf

Masz tam metody badan o jakie pytasz.

Oraz drugie źródło:

http://www.lubrizol.com/Products3column.aspx?id=34976

Więc ja nie zgodze sie że API jest gorsze a ACEA jest lepsze, po prostu aprobaty konstruktorskie kosztujące krocie oraz nowe aprobaty ACEA są baardzo kosztowne ...
Bo jesli jakis olej klasy A3/B4 ma TBN na poziomie 6-7TBN a Noack powyżej 13 to o jakiej ACEA tu mowa ?



Pankuba - 23 wrz 2010 18:36
Więc ja nie zgodze sie że API jest gorsze a ACEA jest lepsze, ...



Croom - 24 wrz 2010 13:50
Fakt API tu wygląda słabo ale weźmy pod uwagę iz chyba nie ma obecnie oleju spelniającego tylko API a API SM i A5/B5 to naprawdę dobra kompozycja :-)
Co do ochrony nie wiem czym sie sugerowali projektorzy tej strony ale z tego co widzę to wyniki i wytyczne badan ATSM zarówno dla API i ACEA są....stakie same.

Poza tym co to znaczy:
badania silnika po "wypracowaniu" obydwu Quazarków wykazały jednakowy poziom czystości.



Pankuba - 24 wrz 2010 15:13
Silniki chodziły przez rok i odpowiednio były poddawane zróżnicowanym paliwom, temp. osadom , wilgoci, obciążeniom ...?
Wątpie.



robson809 - 01 paź 2010 7:09
Witam,

Przeglądałem forum i nie znalazłem informacji na nurtujący mnie temat. Otóż chciałem wczoraj kupić olej Shell Helix Diesel Plus 10W40. Zjeździłem całe Starachowice i takiego oleju nie znalazłem, w każdym sklepie mówili mi, że tego oleju już nie produkują a zamiast tego wprowadzono olej Shell Helix HX7. Czy to jest prawda? Czy można bez obaw stosować ten olej? A drugie pytanie to czy można zastosować olej Elf Turbo Diesel 10W40? Z forum wiem, że elf jest producentem oleju DEXELIA, czyli teoretycznie można stosować, ale chciałbym się upewnić.

Pozdrawiam



Pankuba - 01 paź 2010 13:41

Witam,

Przeglądałem forum i nie znalazłem informacji na nurtujący mnie temat. Otóż chciałem wczoraj kupić olej Shell Helix Diesel Plus 10W40. Zjeździłem całe Starachowice i takiego oleju nie znalazłem, w każdym sklepie mówili mi, że tego oleju już nie produkują a zamiast tego wprowadzono olej Shell Helix HX7. Czy to jest prawda? Czy można bez obaw stosować ten olej? A drugie pytanie to czy można zastosować olej Elf Turbo Diesel 10W40? Z forum wiem, że elf jest producentem oleju DEXELIA, czyli teoretycznie można stosować, ale chciałbym się upewnić.
Pozdrawiam

W rozwiązaniu tych "problemów" pomoże np. dobieracz oleju na polskiej stronie Elfa, który proponuje olej w szukanej przez Ciebie lepkości 10W40.



Hubix - 01 paź 2010 21:48
Śmiało możesz, ale ja bym zalał 5W30. Jakie są przeciwwskazania w przypadku Twojego silnika do oleju 5W30 ?



mariusz007 - 02 paź 2010 14:22
Czesc co powiecie o oleju Mobil Super 3000 Formula FE 5W/30 kupilem go do Swojej madzi 6 2.0 benzyna wczesniej jezdzilem na Castrol Magnatec 5W30 , przez 14tys km silnik wzial mi nie caly litr , pytam bo gdzies wyczytalem ze jest to olej do disla , ale na opakowaniu nic takiego nie widac.Pozdrawiam



malkolm - 02 paź 2010 19:44

Mobil Super 3000 Formula FE 5W/30
to dobry olej ale do fordów, i to w benzynie, jakoś do mazdy bym go nie zalewał



adi3335 - 02 paź 2010 21:31
jeśli mobil to tylko mobil 1
to co załeś 5e30 to połsyntetyk na bazie HC



mądry - 03 paź 2010 9:10
Czy olej z linka poniżej będzie git do mojej madzi?
http://moto.allegro.pl/elf-evolution-sx ... 13711.html
Zastanawiam się również nad płukanką silnika. Może jesteście w stanie polecić coś sprawdzonego???



malkolm - 03 paź 2010 9:56

Czy olej z linka poniżej będzie git do mojej madzi?
http://moto.allegro.pl/elf-evolution-sx ... 13711.html
Zastanawiam się również nad płukanką silnika. Może jesteście w stanie polecić coś sprawdzonego???

wruć kilka stron do tyłu tam było już o płukankach i tym oleju bardzo dużo



adi3335 - 03 paź 2010 20:29
Elf to też hydro syntetyk
Co do płukanek polecam liqui moly lub motul
Liqui moly motor spulung kosztuje w ic 30zł opakowanie 500ml motul raz droższy



Pankuba - 05 paź 2010 21:17

Śmiało możesz, ale ja bym zalał 5W30. Jakie są przeciwwskazania w przypadku Twojego silnika do oleju 5W30 ?
Przebieg pewnie wysoki, a silnik przyzwyczajony do lepkości i ciśnień XX40. Jeśli już, to zmiana na 5W40.


Mobil Super 3000 Formula FE 5W/30
to dobry olej ale do fordów, i to w benzynie, jakoś do mazdy bym go nie zalewał



awium - 10 paź 2010 12:15
jaki olej mam wlac do mojej madzi jesli chodzi o dexelie z dpf czy ultra poczym to poznac w ksiazke serwisowej jest rysunek dexeli i na obrazku pojemnika oleju jest napis ultra ale czy tym sie na 100% kierowac?



bieski - 10 paź 2010 17:29
DPF idzie tylko jestli auto ma DPF. Twoja fura z 2002 tego nie ma. Zalewasz Dexelie Ultra.



Radek89 - 11 paź 2010 10:10
Słuchajcie , czy między syntetykami 5W40 i 5W30 jest na tyle istotna różnica , że kiedy w autku jest zamiast 5W30 rekomendowanego olej 5w40 , to można pokusić się już o podejrzenia że z silnior brał olej , lub coś w tym stylu i dlatego zastosowano większą lepkość ? CXzy różnica jest na tyle mała , że kiedy autko ma nalatane 203 tysiące i nie pije nic oliwki 5W40 , to można śmiało brać taki silnik ...

Chodzi o zeteca 2.0 , pracuje pięknie , podobno nie pije oleju , i nie kopci ...

Prosze o szybką pomoc ...



Borys - 11 paź 2010 12:17
Różnica między ...W30 a ...W40 w kwestii "brania" dotyczy ewentualnie tzw. "pałowania" lub jazdy autostradowej. Jeśli silnik kopci na zimno czy bierze olej to teoretycznie pomaga jedynie zwiększenie liczby przed ...W. Ciepły silnik sam w sobie się "doszczelnia". Nie przejmowałbym się aż tak. 5W30 jest stosunkowo młodą recepturą na polskim rynku i może nie wszyscy się przekonali.
Jedyną "wadą" 5W40 nad 5W30 jest zwiększone spalanie (podobno)



grabu122 - 12 paź 2010 17:07

nigdy bym nie kupił na allegro, ale poza tym myślę że olej nie jest taki zły, trzeba by sprawdzić producenta, ciekawe kto robi oleje dla GM, kiedyś robił chyba mobil

Na tym, aby ludzie powtarzali, że oleje dla GM robi Mobil, czy inna znana i uznana w PL marka chyba zależy samemu Oplowi takie bajki opowiadają czasem mechanicy i sprzedawcy

Uwaga zdradzam pilnie strzeżoną tajemnice:
Oleje GM od lat produkuje ta rafineria: http://www.rheinol.de/ru/start.htm

a tu macie przykładową ofertę "oryginałów": http://www.4osie.pl/Wielosezonowe_oleje ... 5-0--.html



malkolm - 12 paź 2010 18:53

nigdy bym nie kupił na allegro, ale poza tym myślę że olej nie jest taki zły, trzeba by sprawdzić producenta, ciekawe kto robi oleje dla GM, kiedyś robił chyba mobil

Na tym, aby ludzie powtarzali, że oleje dla GM robi Mobil, czy inna znana i uznana w PL marka chyba zależy samemu Oplowi takie bajki opowiadają czasem mechanicy i sprzedawcy

Uwaga zdradzam pilnie strzeżoną tajemnice:
Oleje GM od lat produkuje ta rafineria: http://www.rheinol.de/ru/start.htm

a tu macie przykładową ofertę "oryginałów": http://www.4osie.pl/Wielosezonowe_oleje ... 5-0--.html



dawid39lo - 12 paź 2010 18:55
A co powiecie na olej MOBIL SUPER FE SPECIAL 5W30 do 1.6 CiTD, podobno dobry do CR-ów i spełnia fordowskie normy.



Borys - 12 paź 2010 18:56

coś to forum chyba nawala bo ja tego nie pisałem, przynajmniej sobie nie przypominam
viewtopic.php?p=924128#p924128
Bo to nie pisałeś ty tylko nowsza wersja ciebie memberlist.php?mode=viewprofile&u=17588



malkolm - 12 paź 2010 19:03

coś to forum chyba nawala bo ja tego nie pisałem, przynajmniej sobie nie przypominam
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 28#p924128
Bo to nie pisałeś ty tylko nowsza wersja ciebie http://www.mazdaspeed.pl/forum/memberli ... le&u=17588



adamb - 13 paź 2010 9:06
witam,
jaki olej wlac do 1.8 z 2007roku, chodzi mi o klase A3/B3 czy lepiej A5/B5(oszczedza paliwo niby).
co znalazlem jak narazie to A1 i A5 to sa zamienne i wiekszosc jako rekomendacja do forda zetec.
Czy poprost full syn 5w30 i co najmniej klasy SL i nie patrzec na A/B ?
bo juz sie gubie , kazdy mi mowi co innego.



Wanio123 - 14 paź 2010 20:14
Chłopaki od kilku dni stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323BG 1.8 GT jaką oliwę polecacie , bo w chwili aktualnej jest tam lotos 15wXX i przy ostrej jeździe 5-6tyś mocno czuć tą oliwę



Hubix - 14 paź 2010 22:57

Chłopaki od kilku dni stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323BG 1.8 GT jaką oliwę polecacie , bo w chwili aktualnej jest tam lotos 15wXX i przy ostrej jeździe 5-6tyś mocno czuć tą oliwę

Czym się objawia czucie tej oliwy ?



grabu122 - 15 paź 2010 9:52

Chłopaki od kilku dni stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323BG 1.8 GT jaką oliwę polecacie , bo w chwili aktualnej jest tam lotos 15wXX i przy ostrej jeździe 5-6tyś mocno czuć tą oliwę

Pewnie dlatego, że "czuć tą oliwę" (w domyśle- wycieki, lub smród przepalonego oleju z rury wydechowej) jest tam właśnie wlany lotos 15W/40 Niestety potwierdza się zasada, że wymianą oleju "nie naprawi się silnika"



Wanio123 - 15 paź 2010 15:42

Wanio123 napisał(a):Chłopaki od kilku dni stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323BG 1.8 GT jaką oliwę polecacie , bo w chwili aktualnej jest tam lotos 15wXX i przy ostrej jeździe 5-6tyś mocno czuć tą oliwę

Pewnie dlatego, że "czuć tą oliwę" (w domyśle- wycieki, lub smród przepalonego oleju z rury wydechowej) jest tam właśnie wlany lotos 15W/40 Niestety potwierdza się zasada, że wymianą oleju "nie naprawi się silnika"


To nie są odpowiedzi na moje pytanie. Raz -dziurawy tłumik , Dwa - z uszczelki pod pokrywą zaworów sączy się olej , pewnie przez to czuć . Ale pytam o to co lejecie do 1.8 GT 16V gdyż po prostu strach mi jeździć na tym mineralnym lotosie



Michel - 15 paź 2010 19:07
Jak maż wycieki na mineralnym, to na półsyntetyku tym bardziej. Wymień uszczelkę i już. Ja jeżdżę na Mobilu 10W 40 i wszystko jest OK.



Fiodor - 15 paź 2010 22:51
Mam pytanie odnośnie oleju do silnika.
Właśnie sprowadziłem auto z Niemiec i zrobiłem przegląd, czyli olej, rozrząd itd. Mechanik, który niby specjalizuje się w japońcach wlał mi olej 15w40 chyba Texaco. Czytam tu na forum, że to nie jest zbyt dobry pomysł i może czymś grozić w silniku. Proszę o jakieś dokładniejsze informacje w tym temacie.
Auto ma przebieg na liczniki 98000 km z hakiem, tylko nie wiadomo czy to prawda. Nie ma potwierdzenia w papierach, nam moje oko to trochę cofnęli go pewnie. Dałbym mu 150 000, max 180 000 km przebiegu.
Pytanie brzmi przejechać na tym oleju do następnej wymiany czyli ok 10 000km, czy wymieniać już teraz na półsyntetyk lub syntetyk?
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia, na jakim oleju auto jeździło wcześniej.



malkolm - 16 paź 2010 9:30

Mam pytanie odnośnie oleju do silnika.
Właśnie sprowadziłem auto z Niemiec i zrobiłem przegląd, czyli olej, rozrząd itd. Mechanik, który niby specjalizuje się w japońcach wlał mi olej 15w40 chyba Texaco. Czytam tu na forum, że to nie jest zbyt dobry pomysł i może czymś grozić w silniku. Proszę o jakieś dokładniejsze informacje w tym temacie.
Auto ma przebieg na liczniki 98000 km z hakiem, tylko nie wiadomo czy to prawda. Nie ma potwierdzenia w papierach, nam moje oko to trochę cofnęli go pewnie. Dałbym mu 150 000, max 180 000 km przebiegu.
Pytanie brzmi przejechać na tym oleju do następnej wymiany czyli ok 10 000km, czy wymieniać już teraz na półsyntetyk lub syntetyk?
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia, na jakim oleju auto jeździło wcześniej.

pojeździj z tysiąca albo 2 , jak zrobi się powiedzmy -10 na zewnątrz to go wymień



Fiodor - 16 paź 2010 21:45
Też tak myślałem żeby zrobić "malkolm". tylko zastanawiam się, czy wymienić ten olej na syntetyk, czy pół syntetyk.



adamb - 17 paź 2010 22:35

witam,
jaki olej wlac do 1.8 z 2007roku, chodzi mi o klase A3/B3 czy lepiej A5/B5(oszczedza paliwo niby).
co znalazlem jak narazie to A1 i A5 to sa zamienne i wiekszosc jako rekomendacja do forda zetec.
Czy poprost full syn 5w30 i co najmniej klasy SL i nie patrzec na A/B ?


moze ktos mi podpowie jaki wybrac?



bull - 18 paź 2010 11:34

adamb napisał(a):witam,jaki olej wlac do 1.8 z 2007roku, chodzi mi o klase A3/B3 czy lepiej A5/B5(oszczedza paliwo niby).co znalazlem jak narazie to A1 i A5 to sa zamienne i wiekszosc jako rekomendacja do forda zetec.Czy poprost full syn 5w30 i co najmniej klasy SL i nie patrzec na A/B ? moze ktos mi podpowie jaki wybrac?

Dobrze kombinujesz, wlej 5w-30 klasy SL lub SM , a czy A1 czy A3 to ja bym wybrał A3, ze względu na lepszą ochronę silnika. Marka oleju jest tutaj mniej istotna.........



marseluss - 18 paź 2010 16:53
Witam kupiłem 626 GW z 2000r.2.0 benzin i podobno najechane 164 tyś. km. Musze wymienić olej w silniku ale niewiem jaki wcześniej był hyba Primus Synth. SAE 5W40, ale nie jestem do końca pewien. Jaki byście polecaji olejek i co o tym sądzicie ELF COMPETITION STI 10W40

Z góry dziękuje.



malkolm - 18 paź 2010 17:01

Witam kupiłem 626 GW z 2000r.2.0 benzin i podobno najechane 164 tyś. km. Musze wymienić olej w silniku ale niewiem jaki wcześniej był hyba Primus Synth. SAE 5W40, ale nie jestem do końca pewien. Jaki byście polecaji olejek i co o tym sądzicie ELF COMPETITION STI 10W40

Z góry dziękuje.

ja bym raczej zalał coś 5w40



lukkil - 18 paź 2010 17:25
jeśli nie masz widocznych wycieków na silniku to lej 5w40 np Shell lub Lotos.
Dla pewności zrób płukankę silnika przy wymianie oleju - środek od Liqui Molly to koszt 20zł (POLECAM)

co do tego Elfa 10W40 - miałem go w Xedosie V6 i nie polecam - rano na zimnym chmura niebiesko dymu - moim zdaniem za gęsty. Potem przeszedłem na full syntetyk Shella i żadnego dymienia itp (uwaga przebieg 260 tyś ) - silniczek pracuje o wiele ciszej niż na 10W40 który miałem wcześniej.
pozdr



adamb - 18 paź 2010 22:19

adamb napisał(a):witam,jaki olej wlac do 1.8 z 2007roku, chodzi mi o klase A3/B3 czy lepiej A5/B5(oszczedza paliwo niby).co znalazlem jak narazie to A1 i A5 to sa zamienne i wiekszosc jako rekomendacja do forda zetec.Czy poprost full syn 5w30 i co najmniej klasy SL i nie patrzec na A/B ? moze ktos mi podpowie jaki wybrac?

Dobrze kombinujesz, wlej 5w-30 klasy SL lub SM , a czy A1 czy A3 to ja bym wybrał A3, ze względu na lepszą ochronę silnika. Marka oleju jest tutaj mniej istotna.........



marseluss - 19 paź 2010 6:09
Dzięki za inf. jak się robi tą płukanie?



Fiodor - 19 paź 2010 15:01
Mnie też interesowałoby zastosowania płukanki do silnika. Napisz lukkil jak się przeprowadza ten zabieg. Dam radę sam to zrobić czy muszę do mechanika?



bull - 19 paź 2010 15:44
Wlewasz płukankę do silnika i dajesz mu popracować 10-20 min na wolnych obrotach i spuszczasz olej, zalewasz nowym ............

Pamiętajcie, że taki zabieg niesie ze sobą pewne ryzyko.......
.....Jak macie dużo nagaru w silniku to może go płukanka rozpuścić i pozatyka kanały olejowe i .........
wtedy wiadomo co.........
Ja bym wlał pełen syntetyk i on niech powoli czyści silnik....



lukkil - 19 paź 2010 17:44
moim zdaniem jest zupełnie odwrotnie jak piszesz - właśnie ta płukanka ma za zadanie wymyć/rozpuścić w jakimś stopniu ten nagar (ja w Xedosie po płukance zlewałem za I i II razem czarny olej - choć na tym przy drugiej zmianie pojezdziłem jakieś 1000km)
jak na moje oko to właśnie zmiana na syntetyk bez uprzedniej płukanki może przynieść za sobą skutki o których piszesz. Zdania są podzielone - u mnie jednak jak najbardziej jest wszystko ok.
No i to jest dobry sposób na ruszenie zapieczonych pierścieni - płukanka + syntetyk (Shell, Lotos). Jeśli to nie pomoże to tylko remont. Oczywiście jeśli silnik cieknie na 10W40 to nie polecam zmianę na syntetyk - z wiadomych względów.



marseluss - 19 paź 2010 18:36
a co panowie sądzicie o MOBIL 1 SUPER 3000 5W40 koleszka z warsztatu gdzie jutro będe zmieniał olej doradził mi go i muwił żeby nie płukać



marseluss - 19 paź 2010 18:38
p.s. na tym forum naj więcej wiary jeździ na MOBILU



marseluss - 19 paź 2010 18:44
aha i jak możecie wytłumaczcie mi o co chodzi z A3,B3,B4,C3. taką specyfikacje ma ten mobil i czy ktoś może coś powiedzieć o ELF EXCELLIUM LDX 5W40



malkolm - 19 paź 2010 19:06

aha i jak możecie wytłumaczcie mi o co chodzi z A3,B3,B4,C3. taką specyfikacje ma ten mobil i czy ktoś może coś powiedzieć o ELF EXCELLIUM LDX 5W40
o specyfikacjach możesz poczytać tutaj http://gulf.pl/pl/wszystko_o_oleju/ozna ... /acea.html
a tutaj masz o oleju http://www.elf.com.pl/produkty/fiszki/silniki/exc_5.htm



marseluss - 19 paź 2010 19:11
właśnie tam u elfa byłem ale piszą że do porsche i vw i całej reszty badziewia ale nic że do mazdy



malkolm - 19 paź 2010 19:49

właśnie tam u elfa byłem ale piszą że do porsche i vw i całej reszty badziewia ale nic że do mazdy
a sprawdź tutaj co zalecają http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php



marseluss - 20 paź 2010 7:55
z tego co proponują to jak dla mnie to ELF EXCELLIUM LDX 5W40. Jeździ ktoś na tym?



Pankuba - 20 paź 2010 8:48

z tego co proponują to jak dla mnie to ELF EXCELLIUM LDX 5W40. Jeździ ktoś na tym?
Na pewno ktoś jeździł i pisał o tym na forum. Wysil się trochę. Dowiesz się ciekawych rzeczy. Są nawet tacy, dla których to pełny syntetyk.


jak na moje oko to właśnie zmiana na syntetyk bez uprzedniej płukanki może przynieść za sobą skutki o których piszesz.
Słabe coś to oko



grekus1980 - 20 paź 2010 14:28
Witam! Na dniach czeka mnie wymiana oleju i wszystkich filtrów. W związku z powyższym mam pytania;
1. Czy olej DEXELIA ULTRA 5w 30 dobrze się przysłuży mojej madzi?
2. Czy wybrać filtry orginalne a może mogą być np. firmy KNECHTA?
z góry dziękuję za opinie.



Croom - 20 paź 2010 16:07
Knecht to bardzo dobry filtr, podobnie MANN jak Donaldson !
W toyocie KNECHT jest lepszy niz OEM :-)



Strona 15 z 15 • Zostało wyszukane 7284 rezultatów • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15