ďťż
POMOCY! zamiast oleju jest piana





MKG - 21 lis 2006 11:25
Do wszystkich użytkowników wankli i nie tylko proszę wypowiedzcie się na temat co mogło się stać – miesiąc temu pojechałem na I – wszy przegląd. Wymiana oleju, filtra etc. Przejechałem po tym czasie 2000 km i jak zwykle chciałem dolać olej i tu szok!!!! . Na bagnecie zamiast oleju mam pudding czekoladowy (przynajmniej tak to wygląda) . Olej jest cały spieniony, śmierdzi benzyną i jest go więcej niż po wymianie –a więc myślę że się przedostaje do niego benzyna a może i woda się skropliła – Proszę o opinie czy mam już silnik do remontu??? czy ktoś już z Was miał coś takiego?




Loczek - 21 lis 2006 11:33
Weź troche oleju i zrób test jak sie zachowuej w połączeniu z benzyna i z wodą, nie wiem może głupi pomysł ale na taki wpadłem



ZK33 - 21 lis 2006 12:58
No witaj

w pierwszym roku jak takie coś zauważyłem ( bez benzyny )to też spanikowałem nawet dzwoniłem do serwisu w tej sprawie.
Na bagnecie skrapla się woda i to w połączeniu z olejem daje taki efekt.
- (szczególnie jesienią lub wiosną kiedy jest duża wilgotność powietrza.)



MKG - 21 lis 2006 13:17
ja tez dzwoniłem do serwisu ale na razie nic mi nie odpowiedzieli wzięli numer telefonu i cisza. To mówisz że spoko i ta piana się robi tylko na bagnecie a reszta silnika ma normalne smarowanie?? - (zeszłego sezonu nie widziałem czegoś takiego)

jak tak jest to kamień spadnie mi z serca - czyli masz dokładnie taki sam efekt - takiej jasno brazowej drobnej piany na całym bagnecie??




ZK33 - 21 lis 2006 14:10
Biała piana ( olej z parą wodną) gromadzi się na górze i jak wyciągasz bagnet to się rozprowadza po całym bagnecie i wygląda to strasznie.
jakby cały olej był taki

efekt nasila się jak auto trzymasz na powietrzu jesienią i jeździsz na krótkich odcinkach ,kiedy para nie zdąży odparować.
Ale u mnie nie było efektu z benzyną!



tr - 21 lis 2006 14:20
Piana na bagnecie w 100% normalna i tym sie nie przejmuj. Swego czasu rx8club.com kipial od postow o tym
Co do benzyny to pierwsze slysze. No i dziwne, ze masz wiecej oleju niz przed wymiana.



tr - 21 lis 2006 14:39
http://www.rx8club.com/showthread.php?p=700756&highlight=fuel+in+oil#post700756

Wyglada na to ze benzyna w oleju to normalne w wanklach, szczegolnie jak jak jezdzisz na krotkich trasach. Mozesz sie troche uspokic , ciekawe co ASO powie



MKG - 21 lis 2006 14:40
Jeżeli piana na bagnecie nie jest niczym niepokojącym to ufff. Benzynę i więcej oleju to mogę wytłumaczyć tym że teraz jeżdżę tylko na krótkim dystansie praca - dom i silnik się nie zdąży nagrzać a teraz już jest bardzo zimno wiec pewnie tyle wody i resztek paliwa się skropliło - a to podobno normalne i w zwykłych silnikach. Tak więc spoko nie ma jak forum



MKG - 21 lis 2006 14:41
ps. ASO dalej milczy



ZK33 - 21 lis 2006 15:26

Jeżeli piana na bagnecie nie jest niczym niepokojącym to ufff

Ale miałeś ""stracha"" co??



MKG - 21 lis 2006 15:40
no pewnie ..... hehheheh trochę mi by było szkoda – chodź i tak już przygotowuje się na wstawienie jej do garażu na zime (



ZK33 - 21 lis 2006 15:43
podobno nie będzie zimy w tym roku.
więc spokojnie można jeszcze pośmigać



MegaLoL - 28 lis 2006 23:28
Hehe tak czekalem kiedy ktos wkoncu spanikuje z tego powodu.. To jest normalne w wanklach. Glownie wlasnie jesienia i zima kiedy jest zimno. Silnik sie nie nagrzewa i dlatego wychodzi takie mleko. Nic sie nie dzieje



Mike54 - 08 gru 2006 16:29
Pewnie to nie ma nic wspolnego z Twoim przypadkiem, ale najbardziej werdna przypadlosc, to ta znana z RX-7... czyli uszczelki silnika ktore potrafily sie rozpuscic od syntetycznego oleju - stad w stanach paranoja zwiazana z uzywaniem w wanklach tylko oleju mineralnego...

Z drugiej strony Renesis jest juz podobno odporny na to...
Podobno oststnio wyszlo zalecenie Mazdy zeby uzywac w renesis tylko oleju Mazda Dexelia Ultra
Wiec mam nadzieje, ze to co masz to nie jest mieszanka oleju, plynu chlodzacego i paliwa



ZK33 - 09 gru 2006 9:48

Podobno oststnio wyszlo zalecenie Mazdy zeby uzywac w renesis tylko oleju Mazda Dexelia Ultra
A ile w Polsce osób jeździ na "Dexelia Ultra"?
Napewno większość RX-8 jeździ na innym np. na Castrolu.
Sam ma zalanego Castrola



R-iksik8 - 09 gru 2006 13:19
Ja też jeżdżę na Castrolu...



Mike54 - 10 gru 2006 21:26

A ile w Polsce osób jeździ na "Dexelia Ultra"?

hmm ja? nie no spoko, przeciez nie mowie, ze Castrol zly...
a problemy byly z RX-7, tak jak napisalem jakis tam dodatek do syntetykow rozpuszczal uszczelki... Mazda zeby nie pisac, ze trzeba uzywac takiej czy innej marki, to napisala, zeby uzywac mineralnych (nie dzialaly lepiej ale nie rozpuszczaly tych uszczelek)

Widocznie teraz spotkali sie z jakimis problemami znowu... pewnie mniej grozne... wiec na wszelki wypadek zalecaja zeby serwisy zalewaly dexelia, a moze po prostu chca zwiakszyc sprzedaz...

Ja mam przejechane 7000km - kupilem na razie jedna banke 1L potem 5L... jeszcze mi prawie 2 litry zostaly - czyli bardzo zgrubsza liczac pali mi 0.5 - 0.6 litra oleju na 1000km



ZK33 - 11 gru 2006 7:23
Jak jechałem na pierwszy przegląd to też chciałem żeby mi zalali Dexelią niestety w serwisie powiedzieli że nie mają i że zalewają Castrolem i tak zostało



Mike54 - 18 sty 2007 20:48
okazało się że u mnie też się pojawiła jakas paćka, w niewielkiej ilości ale zawsze... czyli kolejna rzecz, którą RX-8 po prostu ma



Długi - 21 sty 2007 8:07
Od siebie dodam że Mazda zakazała stosowania olejów syntetycznych i półsyntetycznych w silnikach wankla, odpowiednia informacja została rozesłana do wszystkich ASO



MegaLoL - 21 sty 2007 10:43

Od siebie dodam że Mazda zakazała stosowania olejów syntetycznych i półsyntetycznych w silnikach wankla, odpowiednia informacja została rozesłana do wszystkich ASO
To dlaczego ja mam w ksiazce serwisowej napisane gruba czcionka 5W 30??



Marco7 - 21 sty 2007 14:24
Ja mam Dexelie, 5 litrow za ok 170 PLN
Troche piany tez zauwazylem na gorze bagnetu



newbie - 21 sty 2007 15:25

To dlaczego ja mam w ksiazce serwisowej napisane gruba czcionka 5W 30??

Sporo osób uważa, że skoro olej jest 5W to musi być syntetyczny, a Dexelia Ultra 5W-30 jest olejem mineralnym.



Mike54 - 22 sty 2007 15:50
jak mam byc szczery to bylem w 100% przekonany, ze Dexelia Ultra jest olejem syntetycznym... poszedlem wiec do garazu i przygladam sie bance oleju... ani slowa o tym, ze to syntetyk! (nie jest tez napisane, ze mineralny, tylko: "olej najnowszej generacji")

Spotkalem sie z opinia, ze ten olej produkuje dla mazdy ELF a jego dokładnym odpowiednikiem jest ELF EVOLUTION SXR 5W30 API: SL/CF - a ten olej to "100% HYDROSYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA"

Nie wiele wiem na temat oleji hydrosyntetycznych, poza tym, ze slyszalem, ze sa lepsze od syntetykow...

AZ Auto twierdzi,z e mazda zaleca do RX-8 Dexelie (w sumie jest to zrozumiale, bo AZ sprzedaje tylko Dexelie )



ZK33 - 23 sty 2007 8:19

Od siebie dodam że Mazda zakazała stosowania olejów syntetycznych i półsyntetycznych w silnikach wankla, odpowiednia informacja została rozesłana do wszystkich ASO

A kiedy taka informację Mazda przesłała do ASO ?
Bo wiosną 2005 roku w Długołęce nie mieli i zalewali Castrolem.



Długi - 23 sty 2007 13:44
bodajże lipiec 2006



ZK33 - 23 sty 2007 17:11

bodajże lipiec 2006

to może być , bo już myślałem że mnie wprowadzili w błąd , a na ostatnim przeglądzie byłem chyba w marcu 2006.

Na następnym będę się domagał

Dzięki za informację.
Szkoda że gorzów tak daleko.



Mike54 - 23 sty 2007 23:01
czy ktoś skomentuje moje wynalazki dotyczace tego, ze podobno oleje Mazda = Elf/Total? Mozna toznaleść w wielu miejscach w sieci, oczywiscie nie sa toinformacje oficjalne...

Na oleju Mazdy nie ma ani slowa o tym, ze to olej mineralny
a przy Elf'ie tak jak wspominalem, napisali ze to hydrosyntetyk...
zreszta jego specyfikacja i klasyfikacja jest identyczna jak dexeli ultra

ja jak odbieralem samochod pod koniec czerwca 2006, to tez nic nie mowili o oleju, a jak bylem u nich jakies 2-3 miesiace pozniej, to sie juz przyznali, ze jest nowe zalecenie Mazdy dotyczace oleju w wanklach. Zakaz a zalecenie to zasadnicza roznica, bo niezastosowanie sie do pierwszego powodowalo by utrate gwarancji (moim zdaniem)- moze ktos wstawi skan tego dokumentu?



Jackyk - 23 sty 2007 23:15

Od siebie dodam że Mazda zakazała stosowania olejów syntetycznych i półsyntetycznych w silnikach wankla, odpowiednia informacja została rozesłana do wszystkich ASO

A kiedy taka informację Mazda przesłała do ASO ?
Bo wiosną 2005 roku w Długołęce nie mieli i zalewali Castrolem.



Mike54 - 23 sty 2007 23:18
ja sie bede upieral ze:
1 - dexelia ultra nie jest mineralna
2 - dexelia ultra = ELF EVOLUTION SXR

a oto ten biuletyn:
http://www.rx8club.com/attachment.php?a ... ntid=83225

teraz tylko pytanie jaki "numer czesci" ma dexelia ultra 5w30?
jezeli K200-W0-531 to moje upieranie sie przy tym, ze to nie mineralny olej nie ma sensu
chyba ze nie rozumiem znaczenia slowa "hydrosyntetyczny"



Mike54 - 27 sty 2007 13:53
Biuletyn dotyczacy oleju z 2003 roku, w ktorym niezbyt jasno napisane jest, ze "we wczesnych wersjach" silnikow rotacyjnych konieczne bylo stosowanie oleju mineralnego... biuletyn dotyczyl teoretycznie RX-8, ale opisywali "wczesne wersje"

http://forum.rx8nl.com/mwf/attach/94/294/oil.jpg



Długi - 28 sty 2007 9:18

ale opisywali "wczesne wersje
a ten biluetyn jest z lipca 06 i opisuje wszystkie wersje z odmienną argumentacją do tej którą przytoczyłeś



Mike54 - 28 sty 2007 17:02

a ten biluetyn jest z lipca 06 i opisuje wszystkie wersje z odmienną argumentacją do tej którą przytoczyłeś

nie, ten biuletyn jest z wrzesnia 2003 - w nim jest mowa o mozliwosci rozpuszczenia o-ring'ów przez niektore oleje syntetyczne, co moze powodowac przedostawanie sie duzej ilosci oleju do komory spalania

biuletyn z lipca 2006 jest w moim poprzednim poscie - i w kontekscie RX-8 mowi o mozliwosci slabego spalania sie niektorych olejow syntetyucznych co moze powodowac osadzanie sie nagarow na portach dolotowych (a z tego co wiem rowniez uszkodzenia katalizatora)

o ile dobrze pamietam nie mowilem nic innego zreszta biuletyny mowia same za siebie...



Długi - 28 sty 2007 21:04

biuletyn z lipca 2006 jest w moim poprzednim poscie - i w kontekscie RX-8 mowi o mozliwosci slabego spalania sie niektorych olejow syntetyucznych co moze powodowac osadzanie sie nagarow na portach dolotowych (a z tego co wiem rowniez uszkodzenia katalizatora)

o ile dobrze pamietam nie mowilem nic innego zreszta biuletyny mowia same za siebie...


uups sorki nie zauważyłem poprzedniego postu, faktycznie nagar zmniejsza przekrój kanałów dolotowych obniżając moc silnika,również powoduje zapiekanie się uszczelniaczy krawędziowych rotora



Mike54 - 28 sty 2007 21:13
No to dobrze ze sie w koncu zgodzilismy

mam wrazenie ze to moze byc oststnia generacja Renesis...
skoro nalanie "zlego" oleju przez uzytkownika, moze spowodowac, ze pewnego pieknego dnia staniesz na srodku drogi z zawalonymi portami, swiecami i uszkodzonym katalizatorem

o tyle o ile uszczelki mozna bylo zrobic z innego materialu, to nie wiem czy znajda jakies rozwiazanie na osadzajacy sie nagar w takiej konstrukcji...
Pozostaje tylko jezdzic na przetestowanym przez nich oleju...



Mike54 - 28 sty 2007 21:37
skoro juz tak ogolnie na temat oleju piszemy - czy ktos mi moze wytlumaczyc nastepujaca rzecz...

Renesis jest tak zaprojektowany, zeby spalac olej.
Biorąc pod uwage ten fakt, musimy dolewac srednio 0.5 litra oleju na 1000km (co 3-4 tankowania)
Dlaczego, zeby to zrobic, musimy otwierac maske, siegac po bagnet ktory jest ciezko dostepny, najlepiej po ciemku jak samochod jest mokry
zdjac pokrywe z silnika, odkrecic korek i sprobowac trafic w maly wlew, tak zeby nie rozlac oleju... jeszcze lepszym rozwiazaniem byla by koniecznosc robienia tego w ASO co 2 tankowania...

Dlaczego w np Audi A2, w ktorym oleju teoretycznie nie trzeba dolewac, wszystkie korki wlewu są w jednym miejscu, pod małą klapka z przodu (nawet maski nie trzeba otwierać)

Nie mozna bylo zrobic zbiornika nawet na 2 litry oleju??
w wygodnym miejscu oraz wskaznika poziomu tego "zapasowego" oleju???
Uzupełniało by sie go raz na 4.000km gdy zapali się "rezerwa"...



ZK33 - 29 sty 2007 16:00

Nie mozna bylo zrobic zbiornika nawet na 2 litry oleju??
w wygodnym miejscu oraz wskaznika poziomu tego "zapasowego" oleju?
Uzupełniało by sie go raz na 4.000km gdy zapali się "rezerwa"...


Byłoby super , może wyślemy nasze uwagi do MAZDY

jednak pozostaje problem dawkowania oleju z tego zbiorniczka do silnika.
oczywiście jest to możliwe ale kostrukcja robi się bardziej skomplikowana.
łatwiej obarczyć tym użytkowników



tomekrvf - 29 sty 2007 18:25

jednak pozostaje problem dawkowania oleju z tego zbiorniczka do silnika.
oczywiście jest to możliwe ale kostrukcja robi się bardziej skomplikowana.
łatwiej obarczyć tym użytkowników

Skomplikowana?Każdy 2-suwowy skuter ma lampkę informującą o kończącym się oleju. A nie kosztuje 130000PLN...



Długi - 29 sty 2007 18:37

Byłoby super , może wyślemy nasze uwagi do MAZDY

jednak pozostaje problem dawkowania oleju z tego zbiorniczka do silnika.
oczywiście jest to możliwe ale kostrukcja robi się bardziej skomplikowana.
łatwiej obarczyć tym użytkowników


Kiedy byłem na szkoleniu w leverkusen przedstawiciele z wszystkich państw zasugerowali to samo, zbiornik podobny do zbiornika spryskiwacza z 5l oleju czujnik poziomu w misce jest, dodać tylko elektrozawór który otwierałby się pozwalając na dolanie oleju do miski olejowej. podobne rozwiązanie ma przedpotopowa toyota previa.

Odnośnie klasy oleju niestety jest to cena za przyjemności jazdy jedynym samochodem na śwecie z silnikiem wankla, ja osobiśnie sobie chwalę, dzisiaj jechałem do poznania i panowie na stacji strasznie się dziwili że ktoś do takiego samochodu dolewa olej, mam ich gdzieś.

Innym przykładem są diesle z DPF w których zastosowanie nieodpowiedniego oleju niszczy filtr cząstek stałych, cóż niestety należy się stosować do zaleceń producenta



R-iksik8 - 29 sty 2007 20:43

dzisiaj jechałem do poznania i panowie na stacji strasznie się dziwili że ktoś do takiego samochodu dolewa olej, mam ich gdzieś.

"na stacji" chodzi ci o autoryzowany serwis Mazdy w Poznaniu Jak tak to byłeś u Polodego czy Wachego?
czy chodzi ci o stacje benzynową



tomekrvf - 29 sty 2007 20:48

Innym przykładem są diesle z DPF w których zastosowanie nieodpowiedniego oleju niszczy filtr cząstek stałych, cóż niestety należy się stosować do zaleceń producenta
A pan Kazio weźmie pierwszy lepszy olej z półki, bo o olejach o niskiej zawartości popiołów to nigdy nie słyszał...Jakby co to się wytnie DPF a kontrolki na desce jakoś oszuka:)
Długi, słyszałem że w 6 z DPF jak nie ma waruków na rozpoczęcie procesu wypalania DPF to auto stopniowo traci moc a później staje. Później trzeba przeprwadzać kontrolowane wypalnie testerem.?
Szkoda że 6 nie ma takiego rozwiązanie jak toyota gdzie jest piąty wtryskiwacz. Dodatkowe wtryski "post" tylko rozcieńczają olej. Tu pojawia się problem z biopaliwami któe nie będą odparowywały z oleju przez co jego jakość bedzie drastycznie spadać.
A z



Długi - 29 sty 2007 20:53

"na stacji" chodzi ci o autoryzowany serwis Mazdy w Poznaniu Jak tak to byłeś u Polodego czy Wachego?
czy chodzi ci o stacje benzynową


Oczywiście chodzi o stację benzynową ASO omijam z daleka



Długi - 29 sty 2007 21:00

Długi, słyszałem że w 6 z DPF jak nie ma waruków na rozpoczęcie procesu wypalania DPF to auto stopniowo traci moc a później staje. Później trzeba przeprwadzać kontrolowane wypalnie testerem.?
Szkoda że 6 nie ma takiego rozwiązanie jak toyota gdzie jest piąty wtryskiwacz. Dodatkowe wtryski "post" tylko rozcieńczają olej. Tu pojawia się problem z biopaliwami któe nie będą odparowywały z oleju przez co jego jakość bedzie drastycznie spadać.


w 6 jak nie ma warunków do rozpoczęcia regeneracji a filtr będzie zapełniony w ponad 125% (zaraz nieświadomi bedą pukać się w czoło) mruga kontrolka DPF i klient musi zrobić dłuższą jazdę z obrotami powyżej 2000, powyżej 150 % następuje ograniczenie mocy i zapisanie DTC powyżej 175% objętości sadzy moc drastycznie spada i konieczna jest wizyta w serwisie w celu przeprowadzenia ręcznej regeneracji filtra (może trwać powyżej 90min.) , powyżej 200% filtr jest do wymiany
jeżeli chodzi o rozcieńczanie oleju to zwykły olej napędowy też ma problemy z odparowywaniem, dlatego sterownik wylicza na podstawie warunków pracy silnika i poprzednich regeneracji rozcieńczenie oleju (parametr który trzeba skasować po wymianie oleju, ciekawe co będzie z autami z DPF które omijają ASO??) po przekroczeniu określonej wartości rozcieńczenia zapisywany jest DTC i trzeba wymienić olej



Długi - 29 sty 2007 21:03

Jakby co to się wytnie DPF a kontrolki na desce jakoś oszuka:)
Raczej nie ma możliwości oszukania w układzie jest czujnik różnicy ciśnienia przed i za DPF, 3!!! czujniki temperatury spalin i szeokopasmowa sonda lambda na wyjściu, wszystkie parametry służą do oceny DPF i kontroli regeneracji. Raczej problematyczne zadanie oszukać PCM



Puhcio - 29 sty 2007 21:05

podobne rozwiązanie ma przedpotopowa toyota previa.

Previa pochłania olej litrami ?



Długi - 29 sty 2007 21:08

Previa pochłania olej litrami ?
Nie ma po prostu centralnie umieszczony silnik z wyjątkowo małą miską olejową w której nie ma dużego zapasu oleju, nie siedzę w toyotach ale chyba nie ma suchej miski olejowej



Puhcio - 29 sty 2007 21:14
A wracając do tematu. Motoryzacja chyba idzie w złym kierunku - po co tworzy się tak skomplikowane a zarazem drogie w produkcji i serwisowaniu silniki ? Cała oszczędność z niższego spalania pochłaniana jest przez serwis i ogólnie wyższe koszty utrzymania.

Oprócz ekonomicznych korzyści producenta (choć wątpliwych moim zdaniem długofalowo) nie widze jakiegoś lepszego wytłumaczenia ...



Długi - 29 sty 2007 21:19

A wracając do tematu. Motoryzacja chyba idzie w złym kierunku - po co tworzy się tak skomplikowane a zarazem drogie w produkcji i serwisowaniu silniki ? Cała oszczędność z niższego spalania pochłaniana jest przez serwis i ogólnie wyższe koszty utrzymania.

Oprócz ekonomicznych korzyści producenta (choć wątpliwych moim zdaniem długofalowo) nie widze jakiegoś lepszego wytłumaczenia ...

Ekologia drogi przyjacielu!!!
ekologiczne samochody więcej palą, śmieszne nie?? ale np.zbyt uboga mieszanka powoduje wzrotst temperatury spalania a to w konsekwencji zwiększa emisją tlenków azotu itd. Dopiero autka z bezpośrednim wtryskiem benzyny i uwarstwianiem mieszanki rozwiązują częściowo ten problem, motoryzacja i ekologia zaprzeczają sobie wzajemnie i prowadzą do absurdów.



Puhcio - 29 sty 2007 21:26

Ekologia

Maszynka do zarabiana pieniędzy.

Ale fakt, tego nie wziąłem pod uwagę. Z drugiej strony zmierzamy w ogólnoświatowym kierunku - czyli maksymalnej specjalizacji. Bo serwisowanie nowoczesnego diesla poza ASO grozi śmiercią samochodu i bankructwem właściciela. Tylko, że naszego narodu na to nie stać ...

A potem kupujemy rozjechane 2-letnie samochody ... nieprawidłowo serwisowane.

Chyba trzeba pozostać na latach '80 i '90 i tylko utrzymywać przy życiu te piękne, stare samochody



Długi - 29 sty 2007 21:35

Bo serwisowanie nowoczesnego diesla poza ASO grozi śmiercią samochodu i bankructwem właściciela. Tylko, że naszego narodu na to nie stać ...
A jak chorujesz to chodzisz do szamana, felczera czy lekarza?



Puhcio - 29 sty 2007 21:44

A jak chorujesz to chodzisz do szamana, felczera czy lekarza?

Sam się leczę ...

Ale tam nie było wyrzutu do ASO. Tylko czasem miło jest coś samemu przy samochodzie zrobić, a tak się nie da. Błędnie to odczytałeś.



Janusz - 29 sty 2007 21:45

problemy byly z RX-7, tak jak napisalem jakis tam dodatek do syntetykow rozpuszczal uszczelki... Mazda zeby nie pisac, ze trzeba uzywac takiej czy innej marki, to napisala, zeby uzywac mineralnych

biuletyn z lipca 2006 jest w moim poprzednim poscie - i w kontekscie RX-8 mowi o mozliwosci slabego spalania sie niektorych olejow syntetyucznych co moze powodowac osadzanie sie nagarow na portach dolotowych
W orginalnej książce serwisowej którą posiadam do swojej, wyraźnie napisano że nie można stosować syntetyków. Chodzi właśnie o te nagary, uszczelki i... zmniejszenie kompresji. Sam jeżdżę na mineralnym Castrolu Magnatecu 15W40 o klasie SL.
W tym biuletynie z 2006r. wyraźnie zalecają stosowanie we wszystkich wanklach olejów mineralnych, a klasa lepkościowa to już inna sprawa chociaż jak napisali sprowadzają do Australii właśnie z Japonii mineralny 5W30.
Ciekawa sprawa z olejami hydrosyntetycznymi bo mają być jeszcze lepsze jak syntetyki, czyli do najnowszych obecnie konstrukcji, a wankiel nawet najbardziej zaawansowany nie przeskoczy podawania oleju do cylindrów. Przynajmniej na razie nie zanosi się na to. Swoją drogą dziwne jest zużywanie 0,5 l oleju na 1000km przy raczej niewielkim przebiegu. U mnie 0,5 l schodzi po ok. 3000km a na bagnecie nigdy nie zauważyłem jakiejkolwiek piany czy mleka więc ciekawe czy to zależy tylko od oleju czy już taka konstrukcja renesisa.



tomekrvf - 29 sty 2007 21:51

Raczej nie ma możliwości oszukania w układzie jest czujnik różnicy ciśnienia przed i za DPF, 3! czujniki temperatury spalin i szeokopasmowa sonda lambda na wyjściu, wszystkie parametry służą do oceny DPF i kontroli regeneracji
Jak patrzyłem na schemat budowy tego systemu to też zastanawiałem się jak go oszukać. Chyba żeby podać takie sygnały do PCM które dawałyby jakieś 6-10% zapełnienia DPF. No niby też może odbywać się pasywna regeneracja. Tyle że jak PCM rozpocznie regenerację z kryterium przebiegu to może już być problem. Ale mogę założyć się że ktoś kiedyś wymyśli jakiś system który oszuka nadzór DPF.



Długi - 29 sty 2007 21:53

Swoją drogą dziwne jest zużywanie 0,5 l oleju na 1000km przy raczej niewielkim przebiegu.
W renesis olej jest natryskiwany na boczne obudowy rotorów stąd zużycie oleju



Długi - 29 sty 2007 21:57

Jak patrzyłem na schemat budowy tego systemu to też zastanawiałem się jak go oszukać. Chyba żeby podać takie sygnały do PCM które dawałyby jakieś 6-10% zapełnienia DPF. No niby też może odbywać się pasywna regeneracja. Tyle że jak PCM rozpocznie regenerację z kryterium przebiegu to może już być problem. Ale mogę założyć się że ktoś kiedyś wymyśli jakiś system który oszuka nadzór DPF.

PCM ma odpowiednie mapy i wie że wraz z przebiegiem ilośc sadzy powinna wzrastać po regeneracji spadać, lambda w czasie regeneracji musi pokazywać mało tlenu po regenaracji więcej, temperatury z trzech czujników temp.muszą mieć odpowiednie wartości, różnica ciśnienia po regenaracji ma być mniejsza strasznie dużo parametrów do zasymulowania. dużym problemem jest jiż samo zasymulowanie działania sondy szerokopasmowej żeby odpowiednio reagowała na sygnały z PCM



pitbull2000 - 29 sty 2007 22:09
Do lekarza, bo jestem ubezpieczony
Nikt od ASO nie nie ubezpieczy.



R-iksik8 - 29 sty 2007 22:42
Jak dla mnie to z tym olejem robicie z igły widły... Ja i tak nie będę jeździć RX-8 w nieskończoność i raczej mnie niedopadaną negatywne skutki stosowania oleju syntetycznego... więc się tym nie martwię. Oczywiście w najbliższym czasie wymienię olej na zalecany przez ASO A co do sprawdzania poziomu oleju to wcale to nie jest taki wielki problem... w prawdzie bagnet od oleju jest sprytnie schowany i dostęp jest do niego utrudniony. Ale i tak przez taką duperele nie zmienię zdania na temat RX-8 Kiedyś się wahałem co wybrać RX-8 czy 350Z teraz wiem że dokonałem dobrego wyboru i nawet zamaskowana miarka oleju czy grzejący się tunel środkowy nie zepsuje mi satysfakcji z posiadania takiego cacka

To wszystko co chciałem napisać... bardzo dziękuje rozpisujcie się dalej chętnie sobie poczytam.



Janusz - 29 sty 2007 22:48

Janusz napisał:
Swoją drogą dziwne jest zużywanie 0,5 l oleju na 1000km przy raczej niewielkim przebiegu.


W renesis olej jest natryskiwany na boczne obudowy rotorów stąd zużycie oleju
Nie mówię o zużyciu w ogóle tylko o ilości tego oleju, a zużycie oleju nie wynika z tego iż jest on natryskiwany na boki (chłodzenie) tylko dlatego że po 2 wtryskiwacze na rotor w renesisie (u mnie po jednym) dawkują olej na uszczelniacze na rogach rotorów (apex seals). Ulega on oczywiście spaleniu, ale zakładano zmniejszenie zużycia oleju służącego do smarowania apexów w stosunku do poprzednich konstrukcji - stąd moje zdziwienie.



Długi - 30 sty 2007 7:16

dawkują olej na uszczelniacze na rogach rotorów (apex seals

no niestety wtryskiwacze nie natryskują oleju na apex seals (uszczelniacze wierzchołkowe) a na uszczelniacze krawędziowe znajdujące się wzdłuż boków rotora dlatego wtryskiwacze umieszczone są pod kątem ok15 stopni

A jeżeli chodzi o zużycie oleju to jest kontrolowane przez PCM i dostosowane do aktualnego obciązenia silnika, RX-7 dozowały olej wyłącznie w funkcji prędkości obrotowej silnika.



Długi - 30 sty 2007 7:21

Do lekarza, bo jestem ubezpieczony
Nikt od ASO nie nie ubezpieczy.

Jesteś ubezpieczony od choroby a nie od skutków złego leczenia (chyba że prywatnie dopłacasz taką opcję) wszystko wszystkim ale ASO jednak mają przewagę nad serwisami niezależnymi, dostęp do informacji technicznych, serwisowych, narzędzi specjalnych, no i dla mnie najważniejsze SZKOLENIA



Puhcio - 30 sty 2007 9:10

A jak chorujesz to chodzisz do szamana, felczera czy lekarza?

A jak rozetniesz sobie lekko palec i to idziesz na szycie ?

Miałem na myśli raczej to, że nawet oleju bez ASO nie powinno się wymieniać, bo należy się z komputerem połączyć.



tomekrvf - 30 sty 2007 10:02

A jeżeli chodzi o zużycie oleju to jest kontrolowane przez PCM i dostosowane do aktualnego obciązenia silnika, RX-7 dozowały olej wyłącznie w funkcji prędkości obrotowej silnika.
Dokładnie tak jest. Dla chętnych mogę wysłać materiały szkoleniowe mazdy o RX8. Ciekawa lektura



Długi - 30 sty 2007 10:50

Dla chętnych mogę wysłać materiały szkoleniowe mazdy o RX8. Ciekawa lektura
po polsku masz?



tomekrvf - 30 sty 2007 12:52
po polsku masz?



Długi - 30 sty 2007 13:02
myślałem że masz owoce mojej pracy



MegaLoL - 30 sty 2007 16:43

Ekologia drogi przyjacielu!
ekologiczne samochody więcej palą, śmieszne nie?? ale np.zbyt uboga mieszanka powoduje wzrotst temperatury spalania a to w konsekwencji zwiększa emisją tlenków azotu itd. Dopiero autka z bezpośrednim wtryskiem benzyny i uwarstwianiem mieszanki rozwiązują częściowo ten problem, motoryzacja i ekologia zaprzeczają sobie wzajemnie i prowadzą do absurdów.


Swiete slowa... Wszystko ze wzgledu na srodowisko. Pozatym, sam bylem zdziwony, jak sie dowiedzialem, ze bogatszka mieszanka chlodzi



Janusz - 31 sty 2007 14:14

Nie mówię o zużyciu w ogóle tylko o ilości tego oleju

wtryskiwacze nie natryskują oleju na apex seals (uszczelniacze wierzchołkowe) a na uszczelniacze krawędziowe znajdujące się wzdłuż boków rotora dlatego wtryskiwacze umieszczone są pod kątem ok15 stopni
A jeżeli chodzi o zużycie oleju to jest kontrolowane przez PCM i dostosowane do aktualnego obciązenia silnika, RX-7 dozowały olej wyłącznie w funkcji prędkości obrotowej silnika.

Zgadzam się, że nie bezpośrednio tylko pod kątem wtryskują do komór. Jest to po prostu inny sposób podania oleju, który ma smarować właśnie... apexy i krawędziowe uszczelnienia. To one cały czas trą o metalowe powierzchnie w komorach cylindrów. Pięknie to zostało pokazane w prezentacji silnika http://www.mme-press.com/doc/renesis.zip lub na http://chvial.club.fr/renesis.zip
To natomiast jak jest kontrolowane jego dozowanie w Rx-8 a Rx-7 to inna sprawa. Mi chodziło o to, iż zakładano zmniejszenie zużycia oleju o... połowę, w stosunku do wcześniejszych konstrukcji, chociaż jasnym jest że styl jazdy ma tutaj zasadnicze znaczenie.