ďťż
Różnice pomiedzy KF-ami.





mim80 - 15 cze 2008 13:36
Witam. Mam taki problem po tym jak posypał mi sie rozrzad (wyrwal sie napinacz z bloku!? ) zaczalem szukac silnika a poniewaz nie jest ich zbyt duzo pojawily sie watpliwosci dotyczace mozliwosci wstawienia silnika od automatycznej skrzyni biegow lub silnika od innego modelu o tej samej pojemnosci lub wyzszej. Moj silnik to 2.0V6 z rocznika 93 udalo mi sie znalezc 2.0V6 r.95 od automata (mam manual) 2.5V6 oraz 2.0V6 ale od xedosa 9 (mam xedosa 6). Czy i ktory z tych silnikow bedzie pasował. Prosze o pomoc za wszelkie sugestie bede bardzo wdzieczny. Dodam ze silnik chcialbym kupic goly a osprzet przelozyc od swojego.




nemi - 15 cze 2008 14:36
Każdy będzie się nadawał.



mim80 - 15 cze 2008 17:52

Każdy będzie się nadawał.

Nie jestem pewien, co do zmiany z automatu na manual to moze i tak, pewnie wystarczy zmienic kolo zamachowe choc i co do tego nie jestem do konca przekonany ale jesli chodzi o przekladke z modelu xedos 9 do xedos 6 (bo ta opcja mnie najbardziej interesuje) to roznice widoczne sa golym okiem np. inne kolektory i nie wiem czy nie bede musial ich wymienic na moje a to juz ryzyko ze nie beda pasowaly nie jestem pewien tez co do ukladu zaplonu albo przynajmniej kopulki rozdzielacza bo chce zostac przy swoim osprzecie a silnik kupic goly i z tad tez moga wyniknac problemy przy wkladaniu silnika 2.5 poniewaz przeplywomierz jest pewnie inny a i komputer od 2.0 moze nie wspolpracowac dobrze z tym silnikiem podajac chociazby zbyt mala dawke paliwa co wyczytalem gdzies na forum. Jesli ktos zna odpowiedzi na te pytania lub jest pewien ze silniki beda pasowaly prosze piszcie. Z gory dziekuje za pomoc i zainteresowanie.



nemi - 15 cze 2008 17:59
Moja wypowiedź dotyczyła pasowania "gołego silnika", a jeśli chodzi o osprzęt i sterowanie, to niestety musisz zaczekać na kogoś doświadczonego w tej kwestii.

Napisz PW do xXx (z Lublina) - ten człowiek przerzucił już tyle silników, że wie chyba wszystko, a nie wiem czy zagląda do działu 626.

Pozdrawiam,
nemi




noucamp - 15 cze 2008 19:36
silnik w automacie jat taki sam jak w manualu ;] wiem na 1000% bo robilem takiego swapa ;] (mialem automat jest manual)



Soluks - 15 cze 2008 22:15
w nowszych silnikach nie ma kilku czujników. np robiłem swap silnika z Xedosie 6 2.0 V6 98 do takiego samego tylko że '95 i w nowszym silniku nie było czujnika położenia wału, czujnika stukowego i jednego z czujników temperatury ( były za to wszedzie wkrecone zaślepki wiec wystarczylo przełożyć to wszystko ze starego) a tak to wszystko pasuje



Soluks - 15 cze 2008 22:16
w nowszych silnikach nie ma kilku czujników. np robiłem swap silnika z Xedosie 6 2.0 V6 98 do takiego samego tylko że '95 i w nowszym silniku nie było czujnika położenia wału, czujnika stukowego i jednego z czujników temperatury ( były za to wszedzie wkrecone zaślepki wiec wystarczylo przełożyć to wszystko ze starego) a tak to wszystko pasuje



Bartek. - 16 cze 2008 7:01
Czu urwałeś tylko gwint czy jakaś większa masakra? Jesli wyrwałeś tylko gwint śruby napinacza to robiłem operację naprawy tego gwintu na większy bez wyciągania silnika. Sprawdza się i działa (mi) już od jesieni.



xXx - 16 cze 2008 7:11
Wszystkie KF-y są takie same...



mim80 - 16 cze 2008 13:02

Czu urwałeś tylko gwint czy jakaś większa masakra? Jesli wyrwałeś tylko gwint śruby napinacza to robiłem operację naprawy tego gwintu na większy bez wyciągania silnika. Sprawdza się i działa (mi) już od jesieni.

Wyrwal sie gwint i mechanik powiedzial ze jest w stanie to naprawic tyle ze nie wiadomo co sie stalo jeszcze a silnik juz i tak nie byl w najlepszej kondycji poza tym udalo mi sie znalezc za 1000zl ("goły") taki ktory wydaje sie byc duzo lepszy i na ktory dostane gwarancje to cala ta operacja nie ma sensu.



Pit - 16 cze 2008 15:27
Wkładaj 2.5 spala podobnie, wygląda podobnie (nie zgłaszaj przypadkiem w Wydziale Komunikacji) a radość z jazdy i fakt posiadania czegoś oryginalnego masz free



Grzyby - 20 cze 2008 7:47
Podobne tematy są w dziale Tuning
Przenoszę a modzi niech decydują co dalej



brii - 20 cze 2008 7:55
Z zewnątrz KF się za bardzo nie różnią niezależnie od rocznika, ale w środku są chyba inne tłoki zależnie od roku produkcji, co nie przeszkadza w przekładce



Winetou - 23 cze 2008 12:13
KF'y w xedosie i w BA miały różne kolektory ssące ale to była różnica chyba wyłącznie z uwagi na inny kształt dolotu