ďťż
Seat Ibiza Cupra 1.8T 156KM 2002





Adasi - 09 mar 2008 16:25
Witam!

Z góry przepraszam, że temat nie dotyczy do końca Mazdy, ale MazdaSpeed jest chyba jedynym klubem motoryzacyjnym na jaki trafiłem, który naprawde stara się pomóc ludziom.

Od około dwóch lat śmigam mazdą 626, która jednoczesnie jest moim pierwszym autem, jakie posiadam w 100% na własność. Mazda jeździ i ma się całkiem dobrze (nie licząc uszczelki pod głowicą i tylnego przegubu), ale chciałbym coś innego, bardziej sportowego. Miałem pare pomysłów, przywiązany juz jako tako do japończyków na pierwszy ogień poszedł nissan. 200sx - super opcja, niestety po kontaktach z właścicielami, już wiem że mnie nie stać na paliwo i inne [tiiit]. Porozglądałem się dalej i dałem sobie spokój z tylnonapędowcem, kiedyś napewno do tego wróce, jak będę miał lepszą pracę może.
Dostałem kolejną opcję, Golf IV 1.9TDi ATD, po moich rodzicach. Mały przebieg, znam auto etc. Jednak raz że jest to diesel mający jedynie 115KM i niecierpie nim jeździć po mieście, a dwa, że to auto rodziców a chciałem coś kupić za swoje.
Szukałem dalej, miałem zamiar kupić jakiegoś hatchbacka. Mazdy 626, Xedos nie podobają mi się zupełnie, poza tym już nie chce mieć starego auta o kompletnie niepewnej histoii, starczy że mam jedno takie. Rozważałem wiele opcji i nagle nawinął się kolega kolegi z Seatem Ibiza Cupra 1.8T. Świetne osiągi, znane mi auto, oryginalny przebieg 56tyś, extra wyposażenie. Dla mnie super. Nie ma jednak róży bez kolców, auto jest mniejsze od tego jakiego szukałem ale to już mogę przełknąć, najbardziej denerwuje mnie zawieszenie. Ma ona sprężyny obniżające i chyba amortyzatory o skróconym skoku przez co jest nieprawdopodobnie twarda, boje się o moje plomby. Dla mnie rozwiązanie zupełnie niepraktyczne na polskie drogi. Pytałem sie w klubie Ibizy, ale tam ludzie są kompletnie niechętni do jakiekolwiek pomocy, do tego zostałem zjechany za to, że powiedziałem co myśle o polskich ograniczeniach prędkości...
Szukałem dalej, stwierdziłem że napisze wątek na streetracing.pl . Na tej stronie to pobiłem istny rekord, w przeciągu 24h napisałem dwa posty, oba zostały skasowane a ja dostałem 40% ostrzeżenia + zostałem zwyzywany od ch***w za to że chce zepsuć autko Dobrze, że nie napisałem ze moja obecna mazda jest na gaz bo jeszcze by mi na dom najechali.

Podumowując moją historię, zwracam się z prośbą. Czy ktoś z Was drodzy mazdowicze mógłby mi pomoc w sprawie owej Cupry? Nigdzie nie moge się dowiedzieć czy do Cupry można wstawić ori sprężny+ amory od zwykłej ibizy. W ASO mówią ze to teoretycznie możliwe ale musiałbym przyjechać samochodem, a gość nie da mi rozkręcić auta żebym sobie sprawdził przed kupnem.
Czytałem nieco o amorach, może gazówki + ori sprężyny by się nadały? Ktoś inny zwrócił mi uwagę na to, że jednak SEAT po coś to zawiesznie obniżał i żebym kiedyś pobocza na dachu nie zwiedził. Z drugiej strony SEAT mógł obniżyć i utwardzić podwozie tylko po to by auto wydawało się bardziej sportowe i oczywiście lepiej spisywało się idealnie płaskiej drodze.

Pozdrawiam, Adasi

Edit: Moderator

Poprawiłam temat, gdyż nie tyczy się on już Mazdy tylko innego samochodu, w razie uwag bardzo proszę o kontakt na PW.

Pozdrawiam - anonimka




marcinkosky - 09 mar 2008 16:46
jezeli dobrze mi sie wydaje to CUPRA jest to usportowiona wersja IBIZY wiec czego tu wymagac.... usportowione czyli moim zdaniem sztywne, niskie auto z dobrymi osiagami



Adasi - 09 mar 2008 17:42
No ja to wszystko wiem, tylko chciałbym żeby było "miętkie" ;] W sensie takie którym da się jeździć po nierównych drogach,, nie musi wybierać jakiś ogrmonych dziur bez zająknięcia jak jakiś Tir ;]



bajer0 - 09 mar 2008 18:27
a na jakich to kapciach jezdzi? ja na 195/50 mialem twardo, teraz na zimie 175/65 jest zupelnie inna jazda. Faktycznie, zeby Ci sie taka zmiana nie skonczyla na dachu, lepiej zostaw tak jak jest. Wydaje mi sie, ze ten silnik 1,8T jest sporo ciezszy od typowych dla tego modelu i moze tez dlatego go utwardzono? Chyba nie znajdziesz 100% odpowiedzi na swoje pytanie, bo pewnie nikt nie zmienial zawiechy w ta strone




marcinkosky - 09 mar 2008 18:42
ja bym i tak zostawil takie sztywne zawieszenie



siegu - 09 mar 2008 18:48

bo pewnie nikt nie zmienial zawiechy w ta strone
Ja też nie słyszałem.
Myślę, że pozostaje po prostu przyzwyczaić się do nowego twardszego zawieszenia, w końcu to usportowiona wersja i kombinowanie przy zawszeniu w drugą stronę przy tych osiągach nie może wróżyć nic dobrego.



Haszcz - 09 mar 2008 21:38
Halo, Halo czy my dobrze rozumiemy kolege? Rozumiem ze auto nie ma seryjnego zawieszenia. Kupic serie albo nowa albo wyciągnąć z rozbitka jesli dobre. A moze dobrac inne ogumienie starczy? W kazdym razie zbyt twarde zwiesznie nie jest zbyt dobre na nasze drogi bo auto moze niebezpiecznie podskakiwac na wybojach. Na nasze drogi tylko i wyłącznie 'miekkie' sprezyny plus 'tawrde' amortyzatory.



Adasi - 09 mar 2008 21:41
Seryjna Ibiza Cupra ma twarde bardzo, tak samo jak Leon Cupra. Rzecz w tym czy moge bezpiecznie zmienić twarde na miękkie.



magicadm - 09 mar 2008 22:53

Rzecz w tym czy moge bezpiecznie zmienić twarde na miękkie.
Moim zdaniem możesz - oczywiście dopasowując do tego styl jazdy.



Adaś - 10 mar 2008 0:13
Dołączył: 23 Maj 2006



Pit - 10 mar 2008 6:14
->



Adasi - 10 mar 2008 12:51

Rzecz w tym czy moge bezpiecznie zmienić twarde na miękkie.
Moim zdaniem możesz - oczywiście dopasowując do tego styl jazdy.



Mako - 10 mar 2008 14:28
ja bym Tobie polecil 323F BJ zamiast Ibizy, za prawie taka sama cene dostaniesz podobny rocznik z fajnym wyposazeniem i wydaje mi sie duzo lepszy niz ibiza, moze sie myle ale wedlug mnie wyglada duzo lepiej niz seat i jak nie chcesz super twardego samochodu to mazda jest chyba lepsza ( chociaz standardowo jest juz twarda), a to ze ma mniej koni to jest drugorzedna sprawa. zostan przy mazdzie

http://otomoto.pl/mazda-323-C4552871.html



Udesky - 10 mar 2008 14:45
Zawsze mozesz zainteresowac sie czyms innym z grupy VAG np Octavia 1.8T
Co do zawieszenia to napewno sie cos da dopasowac, ale najlepiej zmienic na gazowe KYB nie powinno tak kolysac (bynajmniej tak robia w seryjnych Octaviach) do tego sprezyny dobrej klasy i bedzie grac.


W ASO mówią ze to teoretycznie możliwe ale musiałbym przyjechać samochodem
ASO sobie odpusc, oni czesto nawet oleju dobrze nie potrawia zmienic, lepiej podjedz do jakiegos warsztatu znajacego sie na rzeczy. Toretycznie wszystko powinno grac jesli chodzi o mocowania, ale bedziesz musial dostosowac styl jazdy.



Adasi - 11 mar 2008 12:21
323BJ jest całkiem przyjemna, rozejrze się w tym temacie. Tylko czy uda się kupić coś z dobrym silnikiem do 22-24tys ? Sportive jest całkiem ładna, mam tylko nadzieje że nie ma tak idiotycznie twardego zawieszenia jak Seat.

Nie lubie za bardzo grupy VAG, ta Ibiza to wyjątek, no jeszcze Leon mi się podoba. Starczy że jeżdże co jakiś czas Golfem IV, jakos nie przepadam za nim, choc jest bardziej komfortowy od mazdy jeśli chodzi o wstrząsy ;]



Udesky - 11 mar 2008 12:37

Nie lubie za bardzo grupy VAG, ta Ibiza to wyjątek,
ja tez nie do konca ale tansze w utrzymaniu. Jesli chodzi o sportowego Seata to zawsze jest jeszcze Seat Cordoba Coupe



Mako - 11 mar 2008 12:47

mam tylko nadzieje że nie ma tak idiotycznie twardego zawieszenia

nie ma takiego zawieszenia jest twarde ale pewnie nie tak jak w seacie, ale musialbys sie sam przekonac

zreszta ibiza cupra malo rozni sie od cywilnych seatow wiec nie jest to tak ciekawy samochod jak BJ w wersji Sportive na dobrej feldze



sołtys - 11 mar 2008 14:03

Toretycznie wszystko powinno grac jesli chodzi o mocowania,

nie był bym tego taki pewny, nie wiem jak jest w ibizie ale w golfie GTI różnic było sporo.