ďťż
SILNIK Mazda 323 F (1995, 1,9l (1840cm3) 16V DOHC co mozna?





xsiondz - 11 paź 2005 11:20
Witam

Ponad 1800 cm3, 16V, DOHC....i w zaleznosci od tego gdzie sie czyta 113-115 KM...Fajnie...A moze cos wiecej? Jak wyglada sprawa chiptuningu (cwiczyl to ktos z tym silnikiem) co wogole mozna?

Jak narazie moja Magda dostala nowe swiece i kalbe WN - od NGK, filrt pow (zwykly Filtron) i wozek smiga...Zastanawiam sie jednak co dalej- czyli co genetralnie mozna?

Aha w niedlugim czasie zamierzam zalozenie wtrysku gazu (podtlenek LPG ehehehe) ....
To tak w temacie ograniczen:)

Pozdr.




Papajo - 11 paź 2005 13:23
Jesli masz silnik FP to wal do mnie na PW -przerabialem mody tego silnika - ja swoim zszedłem do powtarzalnych 8,2 s. do setki.



Quaki - 11 paź 2005 15:34
ja w ktoryms z postow opisywalem co mozna zdzialac z silnikiem kazdego autka o ile sie nie myle bylo to w poscie o mazdzie 626 ale tyczy sie to praktycznie kadzego autka
Pozdrawiam



Boris86 - 03 lis 2005 0:10

ja w ktoryms z postow opisywalem co mozna zdzialac z silnikiem kazdego autka o ile sie nie myle bylo to w poscie o mazdzie 626 ale tyczy sie to praktycznie kadzego autka
Pozdrawiam

Dokładnie... troche tam zamieszek było ale warto chyba polecic lekture zamiast przepisywać wszytko:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0




Globy - 03 lis 2005 0:14

Jesli masz silnik FP to wal do mnie na PW
To jest BP. Ogolnie mozna rozszerzyc szukanie informacji na modele BG, gdzie ten silnik w dwoch formach takze wystepowal.



zbyl - 04 lis 2005 8:43
A to ja sie podepne pod ten temat.
jako ze mam taki sam silnik i ostanio interesowalo mnie wiele
przerobek do tego silnika , lacznie z instalacja turbo.
tylko teraz pytanko mieszkamy w Polsce gdzie dostep do czesci jest raczej marny jesli chodzi
o jakies przerobki np. sa jakies katalogi gdzie mozna kupic np walki rozrzadu sportowe ,
chipy z innymi programami , tloki np o podwyzszonym stanie , pierscienie nowe itp...

Czy raczej do tego modelu to moge zapomniec o takich przerobkach .

pozdrowka



tomekrvf - 04 lis 2005 8:57
Kup kompletny silnik z osprzętem od GTR i możesz mieć 300 KM



zbyl - 04 lis 2005 9:05
W ten sposob myslac to moge i samochod zmienic.
tylko ze kupic silnik od GTR to tez nie tak latwo
a i potem wszystko przerobic aby pasowalo
no i zawsze cos moze byc nie tak z tym silnikiem.



Papajo - 04 lis 2005 10:22
W odpowiedzi na Twojego pierwszego maila:
chodzi Ci pewnie o gotowe kity do silnika - dostepnosc w PL "zero" - jesteś zdany na import wlasny i kombinowanie
ponizej kilka kontaktów:
ProtegeGarage
http://mazda3online.com/

SRmotorsports
http://www.srmotorsports.com/

CarXpression
http://www.carxpressions.com/

Są to dostawcy z USA (jak pogrzebiesz troche w necie to znajdziesz jeszcze kilku) - mozesz tez skontaktowac się bezposrednio z producentem jesli wiesz konkretnie co Cie interesuje.

I jeszcze jedno:

chipy z innymi programami
juz kiedys o tym mówiłem - zadne chipy
Strojenie tylko za pomocą "świnki" - zarówno przy modach n/a jak i turbo (np. takie SMT6 mozna dostać juz za ok. 800 zł + strojenie) - urzadzenie bardzo rozwojowe - zmieniasz moda = przeprogramowujesz "swinke" i wszystko gra

A tu moje osobiste pytanie:
oto co znalazłem w necie
"If you own a car with a 1.8 or 2.0 liter engine, you can get a factory intake cam from the JDM FS-ZE engine (...)"
Teraz pytanie do mądrych tego świata - czy jest to prawda ?? Czy rzeczywiście do FP, FS (ewentualnie BP) podejdzie wałek ssący z FS-ZE ?
W powyższej kwestii proszę tylko o konkretne wypowiedzi.............

Pozdro



Papajo - 04 lis 2005 10:32
Aha- oto dodatkowe info o tym silniku:
Engine code FS-ZE
Engine type Otto, Front transversal
Number of cylinders 4, In-line
Engine capacity 1991 cm3
Number of valves 16 DOHC
Fuel Petrol, Injection by cylinder
Supercharging None
Bore 83.0 mm
Stroke 92.0 mm
Compression ratio 10.4
Max Power 121 kw FS-ZE for Mazda Familia 2.0 @ 6800rpm
125 kw FS-ZE for Mazdaspeed Familia @ 6800 rpm
Max torque 177 (180 Nm FS-ZE for JDM Mazdaspeed) @ 5000 rpm

Czyli teoretycznie powinno pasować ....
Ale co to za silnik jest ?? Czy to tylko w Japonii było ??



Pyton162 - 04 lis 2005 10:52
a ja proponuje , jezeli chcecie zrobic cos co poprawi wasze osiagi to , polerka kanlow wylotowych i dolotowych, caly wydech zmienic , poczawszy od kolektora wdechowego, splanowac glowice np z 1,0-1,2mm , caly dolot do silnika zmienic, i filtr stozkowy tyko KN,, mozna walki ostrzejsze zalozyc. Wystroic za pomoca SMT6 w porzadnym zakladzie , wyniki napewno sie poprawia i to w duzym stopniu, pozdro



Papajo - 04 lis 2005 11:25
Morgenik - z tego co napisales to koszty tych przerobek bedą przy pomyślnych wiatrach wahać sie w granicach 6 tys PLN (z tendencja rosnącą) - czy to sie opalca ?
Poza tym to planowanie glowicy o 1,2 mm to lekki hardcore - po co tak doprezac silnik


mozna walki ostrzejsze zalozyc
no wlasnie - skąd niby te walki wziąć ? bo o Światku to rozne opinie chodzą (raczej negatywne)

P.S. Cały czas czekam na wypowiedź kogoś mądrego w sprawie silnika FS-ZE



Śliwa - 04 lis 2005 11:37

skąd niby te walki wziąć ? bo o Światku to rozne opinie chodzą
Niby chodzą ale je robi i jeszcze nie splajtował
PS: do moję efki zarządał sobie 1200 pln



jesus - 04 lis 2005 11:40
Mądry nie jestem ale cosik czytałem o tym silniku ... jest to jednostka z japońskiej wersji 323 protege. Niestety nie jest ten silnik łatwy w instalacji ze wzglęgu na wynalazek jakim jest VCIS - nie mylic w VRISEM - znaczy niby to jest to samo ale jednak coś innego . Dlaczego trudny w instalacji? podobno przy pierwszym odpaleniu jeżeli coś się spierniczy przy swapie i podłączaniu elektroniki walą się VCISE i silnik w zależności od szczęścia posiada moc od 130 - 155KM. W USA śmiga z tym silnikiem tylko kilka autek -3 albo 4 (pełna moc 170KM) - ale tylko dlatego bo swap został zrobiony kompletnie czyli kupiono taką mazdę protege wybebeszono wszystko i wpakowano np. do probe czy mx-6. Ciekawostką jest fakt że nawet dość duża firma jak CorkSport handlująca tylko gratami do mazdy nie podejmuje się instalacji takiego silnika (inne swapy owszem .. ale FS-ZE nie).

Zresztą z tego co wiem on tylko wchodzi do probiaczów, 626 (92-02) i mx6 - tam gdzie był instalowany FS

co do wałków rozrządu FS-ZE - tak jeżeli będziesz miał dobry przelot - stożek + ładny wydech (bosal sport) oraz taki wałek otrzymasz wzrost ok 15KM - 20KM (pewniak 100%) - sam wałek FS-Ze w silniku FS daje wzrost ok 6-8KM. do sciągnięcia z corkspot`a 180 dolców + transport.

ps. niestety nigdzie się nie dowiedziałem jakim jest koszt wzrostu spalania przy instalacji tego wałka



Boris86 - 04 lis 2005 11:55

Niby chodzą ale je robi i jeszcze nie splajtował
Miałem okazje z inż. Świątkiem niedawno porozmawiac dłuższą chwile i wysłuchać jego wykładu o tuningu wyczynowym i mówi naprawde z dużym pojeciem o rzeczy... a firma mocno sie rozwija...
Osobiście oglądałem jak przygotowane przez niego Seicento wygrywa swoją klase w wyścigach płaskich na torze brno... a poza tym Firma Świątka buduje prototym własnego auta klasy GT...
Na przyszły sezon mają zamiar Pokazać gotową maszynę.

Duzo niepozytywnych opinii pojawia sie dlatego że ludzie uważają ze skoro kupili sportowy wałek to juz powinni miec na dzien dobry dużo lepsze osiągi a wałek akurat jest takim elementem układanki który potrzebuje poparcia innymi przeróbkami.

Kup kompletny silnik z osprzętem od GTR i możesz mieć 300 KM

A my tu mówimy o modyfikacji silnika czy o cudach za bardzo grube pieniądze??
GTR'ów było na świecie 2500 sztuk. Wiele z nich stratowało w mniej lub bardziej zaawansowanych zabawach rajdowych. Wiec na Boga skąd chcesz wziąść za rozsądne pieniądze taki silnik i to w stanie zdatnym do użytku??



Papajo - 04 lis 2005 12:22
jesus - dzieki stary, to mi troche rozjaśnia.....


co do wałków rozrządu FS-ZE - tak jeżeli będziesz miał dobry przelot - stożek + ładny wydech (bosal sport) oraz taki wałek otrzymasz wzrost ok 15KM - 20KM (pewniak 100%) - sam wałek FS-Ze w silniku FS daje wzrost ok 6-8KM. do sciągnięcia z corkspot`a 180 dolców + transport.
czyli za ok. 750 zł miałbym przyrost w granicach 15 KM ?? no, to sie oplaca
Rozumiem, ze musi byc to "ostrzejszy" wałek niż zwykly od FP/FS

Aha - skąd masz to info o cenie ? Z ich strony, czy kontaktowałes sie z nimi w tym temacie?
Skontaktuje sie z nimi i jesli cena sie potwierdzi to sądze, ze warto sie tym zainteresować



Papajo - 04 lis 2005 12:34

Duzo niepozytywnych opinii pojawia sie dlatego że ludzie uważają ze skoro kupili sportowy wałek to juz powinni miec na dzien dobry dużo lepsze osiągi a wałek akurat jest takim elementem układanki który potrzebuje poparcia innymi przeróbkami.

Boris - zapewniam Cie, ze nie takimi opiniami sie kierowałem. Osobiscie co prawda nie mialem kontaktu z panem Świątkiem, ale przeczytałem / wysłuchałem duzo opinii ludzi, ktorzy znaja sie na temacie. Podobno jak Światek chce to potrafi zrobić dobry wałek ale trzeba "nad nim stac" i patrzeć sie na rece. Wielu ludzi jest jednak niezadowolonych i odradza Światka. Podobno duzo lepiej jest zciagnąc walki od zagranicznych producentów (Catcams, PiperCams itp...) I tu własnie pojawia sie problem, bo w ofercie takich firm brak jest walkow do mazdowskich FP/FS. Jesli cos jednak znajdziecie to dajcie znać....

Tu macie link z dyskusją ktora niedawno byla na forum Streetracing:
http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... du+swiatek



jesus - 04 lis 2005 14:18

czyli za ok. 750 zł miałbym przyrost w granicach 15 KM ?? no, to sie oplaca

no jeżeli zapodasz wałek + stożek + wydech za 750 zł to owszem



Pyton162 - 04 lis 2005 22:44
Papajo pisze ze splanowac glowice np 1,2 mm bo koloes ostatnio tak robill w suzuki swift GT i wlasnie robil te mody co tam napisalem wczesniej, , efekt taki ze przyrost 30km i momentu obrotwego 25NM, jak na bude co wazy 800kg i mocy 130km to ten swift lata nie jezdzi , i kreci sie do 9tys , pozdro



Pyton162 - 04 lis 2005 22:46
Papajo pisze ze splanowac glowice np 1,2 mm bo koloes ostatnio tak robill w suzuki swift GT i wlasnie robil te mody co tam napisalem wczesniej, , efekt taki ze przyrost 30km i momentu obrotwego 25NM, jak na bude co wazy 800kg i mocy 130km to ten swift lata nie jezdzi , i kreci sie do 9tys , a i kasy mu nie poszlo duzo , bo robil wiekszosc rzeczy sam,lub z zaprzyjznionymi mechanikami, pozdro



Papajo - 07 lis 2005 7:45

no jeżeli zapodasz wałek + stożek + wydech za 750 zł to owszem
jesus= ja tez zakladam ze reszte mam

Morgenik – domyslalem sie ze piszac to miales na mysli jakis konkretny przypadek, ale porownywanie silnika 1,3 ze Swifta GTI ma sie nijak do mazdowskiego 1840 (ten silnik nigdy nie bedzie sie krecil do 9 tys)
Mowiac o kosztach – OK let’s see (bede podawal mocno usrednione ceny):
Glowica = 500 zl (czasem wiecej w zaleznosci od stopnia „przerobki”)
Dolot + stozek = 500 zl
Walki = 1500 zl
Kompletny wydech = 1500 – 2000 zl (kolektor to kolejny wydatek rzedu 1000 zl)
SMT6 + strojenie = 1500 zl
(sa to mocno usrednione ceny „komercyjne” i w niektorych przypadkach trzeba doliczyc robocizne)
Zalozmy teraz ze jestes mechanikiem – potrafisz spawac, masz warsztat, narzedzia i „know how”. Co mozesz zrobic samemu ?
-glowice
-dolot (bo stozek musisz kupic)
-wydech
Walki i SMT6 (ze srojeniem) musisz kupic co daje kwote ok. 3000 zl. Do tego dochodza koszty materialu i innych dupereli + robocizna.
Jesli sie pomylilem w kosztach to niewiele – tak czy owak przyrost mocy w przeliczeniu na wydaną kase jest .... niesatysfakcjonujacy, no chyba ze jestes maniakiem i bardzo kochasz swoje auto (tak jak ja )
Reszte pozostawiam bez komentarza. Kazdy ma swoj rozum i robi jak chce
Pozdro...
P.S. Swoja droga to fajnie by bylo zobaczyc tak wymaxioną Mazde 1.8 N/A



farciarz - 07 lis 2005 21:10

no wlasnie - skąd niby te walki wziąć ? bo o Światku to rozne opinie chodzą (raczej negatywne)

Proponuję sobie tego gościa odpuścić....bo jest zbyt wiele osób w Bydgoszczy z tej firmy zawiedzionych. ...dlatego po kilku spotkaniach z tymi którzy tam to robili też nie mam zamiaru nic u niego kasy zostawiać....by nie wracać z problemami...że mam coś nie tak jak powinno być.



Papajo - 15 lis 2005 12:29
Odgrzewam kotleta:

A wiec tak - dowiadywalem sie o ten walek w CorkSporcie i jest dokladnie tak jak "prorokował" JESUS:
- walek jak najbardziej podpasi do zwyklych FP / FS - jest troche "ostrzejszy" - kosztuje 180 $
- przesylka do Polski = 65 $

Wczoraj mieli 2 sztuki na magazynie
A teraz to co misie lubią najbardziej = walek zamowilem bedzie u mnie za ok. 2 tyg. bo chcac zminimalizowac koszty przesylki skorzystalem z "prywatnego" źródła - potem tylko strojenie i zobaczymy czy bylo warto

Relacje oczywiście zdam ...



Papajo - 02 gru 2005 7:58
Wczoraj dostałem przesyłkę - oryginalny wałek ssacy z FS-ZE zakupiony w CorkSporcie
http://img394.imageshack.us/img394/3548/cam13rx.jpg

Oznaczenie FSH9
http://img394.imageshack.us/img394/8146/cam22ud.jpg

Jeszcze w grudniu chcialbym to załozyc i wystroić