ďťż
szarpie na benzynie





tomek533 - 27 kwi 2009 16:02
Witam Wszystkich mam taki problem ze moja mazda mx3 1,6 16v szarpie na benzynie(w całym zakresie obrotów, powyżej 4-5tys nie chce iść), wymieniłem filtr paliwa, zbiornik wyczyściłem i było dobrze ale niestety tylko przez dwa dni, natomiast na gazie(sekwencyjnym) śmiga bardzo dobrze.Co może być przyczyna , bo wtryskiwacze można chyba wykluczyć skoro dwa dni jeździła mi normalnie ? Czy może być uszkodzona pompka paliwa ? (nigdy z zapaleniem nie mam problemów)




dexterjj - 29 kwi 2009 17:52
mam taki sam problem , lecz u mnie tak samo na sekwencji jak i na benzynie najbardziej szarpie w okolicach 2300obrotów , i obroty na postojuma okolo 700 , tak samo filtrypowymieniane , pompa paliwa niedawno tez była wymieniana



tomek533 - 29 kwi 2009 18:24
o kurdee zmartwiłes mnie troche bo pompe paliwa wymieniales a chcialem to wlasnie u siebie zrobic ciekawe czy ktos ma jakis pomysł co to moze byc ?



Beny - 29 kwi 2009 18:28
Szukajka sie zepsuła?Panowie takich tematów jest kilka na forum




cjrush - 30 kwi 2009 17:19
Dokładnie jest kilka takich tematow. Sprawdzcie rure dolotowa powietrza pewnie jest juz sparciala i lapie lewe powietrze.



nicek777 - 06 maja 2009 11:21
U mnie w 323F BA 1,5 okazalo sie, ze gumowy wezyk pod przepustnica byl zsuniety i zasysalo lewe powietrze. Co ciekawe na gazie chodzila bez zarzutu na benzynie reagowala na wcisniecie gazu tak jak sobie chciala. Ale i na gazie i na benzynie nie mialem ssania. Po nalozeniu wezyka problem jak reka odjal.



mlody1921 - 06 maja 2009 15:40
Dobrze popatrzcie na ten filterek na pompie wodnej on niby wydaje sie czysty a czesem poprostu nie przechodzi przez niego paliwo ja tak kiedyś miałem , jeszcze łapanie lewego powietrza i przewody i świece



VeruS - 08 maja 2009 5:44
Czołem, u mnie jest coś innego. silnik nierówno pracuje na niskich obrotach. Kiedyś miałem dokładnie taki sam objaw i okazało się, że wężyk podciśnienia odchodzący z filtra powietrza był zdjęty. Teraz był założony ale go zdjąłem tak dla pewności. Po zdjęciu okazało się, że silnik nie zmienił pracy. nadal się telepał, a podciśnienie w filtrze powietrza zniknęło... Dodam, że auto było u mechanika. Co on mógł takiego zrobić, że przy filtrze powietrza nie ma podciśnienia !!
Dodam, że mowa o silniku KF

Pozdrawiam



nicek777 - 08 maja 2009 11:02

i obroty na postojuma okolo 700

Cos nie tak z wolnymi obrotami?? Dla mnie to jest idealna wartosc.

VeruS mozliwe, ze ssie Ci lewe powietrze to jest najczestsza przyczyna takiego dlawienia/falowania obrotow. Moze Ci mechanik nie poskaldal tego zbyt dokladnie.



VeruS - 08 maja 2009 16:12
Też mam takie obawy. dlatego jutro jadę do niego. powiedziałem, że skoro zapłaciłem to chcę mieć dobrze. będziemy zdejmować kolektory i oglądać każdy wężyk ... jak tam niczego nie znajdziemy to dalej będziemy sprawdzali zapłon. aż znajdziemy. jak nie znajdziemy to zrobimy grilla. i będziemy myśleli co dalej. bo na dalej pomysłów nie mam



VeruS - 08 maja 2009 16:13
z tym, że chcę mieć dobrze to bez przesady. wystarczy jak auto będzie sprawne



tomek533 - 10 maja 2009 10:04
zauwazylem jeszcze jedna rzecz ze na biegu jałowym lepiej sie wkreca na te obroty niz jak wrzuce bieg moze to byc wina dolotu



VeruS - 10 maja 2009 13:05
u mnie już się okazało. Mechanicy pomieszali przewody podciśnienia odpowiedzialne za EGR i sterowanie ciśnienia paliwa... luuuzzz. chwała za dostępne schematy



relax - 10 maja 2009 15:38
hej, ja obstawiam analizując objawy że to na 99% przepływomierz (o ile go masz) - padł lub jest przybrudzony. Jeśli odepniesz od niego wtyczkę na uruchomionym silniku i wszystko wróci do normy (zero szarpania, dobre przyśpieszenie) to znaczy że to przepływomierz. Po odpięciu wtyczki można śmiało i bez obaw jeździć ale komp przestawia się wtedy na tryb awaryjny i masz "wir w baku". Sprawdź to !



tomek533 - 10 maja 2009 19:38
hmm ja mam mazde 1,6 16v z 93 roku przepływomierz jest to taki kawałek metalu od razu za filtrem paliwa ? to jak odlaczałem przewody od tego to w ogole nie chcial mi chodzic ?



tomek533 - 10 maja 2009 19:53

hmm ja mam mazde 1,6 16v z 93 roku przepływomierz jest to taki kawałek metalu od razu za filtrem paliwa ? to jak odlaczałem przewody od tego to w ogole nie chcial mi chodzic ?odpaliłem i od razu gasł tzn ze przepływomierz jest ok? wedlug mnie to brudy w zbiorniku bo jak ostatnio wyczyscilem zbiornik to bylo ok



VeruS - 11 maja 2009 7:53
heh. sprawdziłem przepływomierz. gdy go odłączyłem to dopiero silnik zaczął śmiesznie chodzić. Sprawdziłem go dodatkowo miernikiem (oporność) i nawet się zgadzała



mukaddim - 20 paź 2009 18:38
Mam taki sam problem. Jutro wymienie filtry paliwa i poweitrza, zobaczymy co z tego będzie. Mi się wydaje, że jak by to był przepływomierz padnięty, to by CHek engine się świecił, nie tak?