ďťż
Wymiana rozrządu - różne szkoły





luzaklive1 - 16 paź 2006 23:00
magicadm.....ni no co do tego dzwieku....to stary zamknij klape i jezdzij...daj sobie spokoj...moj podobnie pewnie chodzi....bo nie sluchałem...go....hehe...az tak dokladnie....




magicadm - 17 paź 2006 6:39
luzaklive1, xANDy - dzięki za opinie:). Chyba faktycznie jestem przewrażliwiony

Inne spostrzeżenie. Pomierzyłem grubość (w najcieńszym miejscu) kilku pasków rozrządu i dostałem ciekawe wyniki.
Mitsubishi Lancer 4G13 - 2mm
Suzuki Swift G10A - 2mm
Mazda 323 BJ DITD - 1.5mm ?
Mam nadzieję, ORY materiał jest naprawdę lepszy...



zwi - 17 paź 2006 18:25
W najbliższych dniach będę wymieniał rozrząd w MX-3 V6 z przebiegiem 225.tys km.
Mam taki komfort, że elementy rozrządu zostaną zdemontowane i dopiero wtedy będą zamawiane wszystkie potrzebne części. Auto może stać spokojnie na kanale parę dni, nie spieszy się.
Mam zamiar wymienić wszystkie części.
Wstępnie się już kiedyś orientowałem i zasłyszałem, że muszę przeznaczyć na części około 1200pln.
Gdzie kupić i jakiej firmy części ?
Dałem już zapytanie do sklepu carspeed.pl
Jakie mieliście koszty części i wymiany ?
Możecie mi podać symbole tych części ?



xANDy - 17 paź 2006 19:56
zwi - my tutaj mówimy o dieslu DiTD, więc możliwe, że mało kto tutaj z benzyniaków "zaglądnie".




Marco81 - 11 lis 2006 21:19
Drodzy użytkownicy DiTD – używajcie tylko oryginalnych części
Nie warto oszczędzać choć złotówki. Wymieniajcie : pasek , rolki i napinacz.
Oczywiście wymiany dokonujcie w firmach gdzie ludzie mają pojęcie o tych silnikach, bo naprawdę są bardzo delikatne. Czasami lepiej nawet oddać do serwisu Mazdy.
A teraz opiszę Wam mój przypadek i sami wyciągnijcie wnioski.
Przebieg 180 tyś , data 20.01.2006.
Wymiana dotyczyła: rolki i paska. Pan z warsztatu stwierdził, że napinacz jest ok., więc nie trzeba go wymieniać. Dodam, że warsztat specjalizuje się w autach japońskich.
Ceny:
Pasek rozrządu – 200 zł
Rolka – 165 zł
Rolka - 165 zł
Robocizna – 200 zł
Razem – 730 zł
Z naprawy i z ceny byłem zadowolony. Autko pracowało tak jak pracować powinno.
W tym czasie było sporo wyjazdów i w kraju i zagranicę.
I nastał ten dzień, 17.10.2006 (wtorek), stan km to 201 tyś, jechałem na zlot w centrum no i nagle przy prędkości ok. 50 km/h samochód zgasł. W pierwszym momencie pomyślałem, że może pompa, albo coś z elektryką. Nie było żadnego szarpnięcia i nie stało się to przy przyśpieszaniu. Po prostu zjeżdżałem z mostu (dobrze że było to wieczorem , a nie w godzinach szczytu).
Dzięki pomocy Sylwkowi z naszego forum zostałem z holowany do domu. Następnego dnia tato zaciągnął mnie do warsztatu tam gdzie mi robili rozrząd. Po ściągnięciu obudowy okazało się że pasek się urwał (właściciel warsztatu zbladł, ja również).
No i się zaczęło.
Uszkodzenia :
Pasek,
Dźwigienka,
Zawory.
Oprócz tego wyszło, że wałek rozrządu się łuszczy i trzeba go wymienić, napinacz hydrauliczny się poci więc też wymiana, no i że są przebarwienia na cylindrach.
Oprócz tego głowica nie trzyma ciśnienia.
Stwierdzili, że wszystko wysyłają do Warszawy do dystrybutora paska. W rozmowie okazało się, że założyli mi nieoryginalny pasek (a ja chciałem oryginał!).
Dzięki naszemu klubowemu specu (Jaksie) doszliśmy do wniosku, że odbarwienie na cylindrach niczemu nie przeszkadzają. A fachowcy stwierdzili że trzeba robić remont silnika.
A więc wszystko pojechało do Warszawy i po paru dniach doszły mnie informacje że uznali mi reklamację. Na ich koszt idzie wymiana dźwigienki i zaworów. Pasek mogą mi dać ale zamiennik, więc im podziękowałem.
Więc zaczęliśmy kompletować części. Jak wiadomo na wszystko się czeka.
Przyjechał wałek, napinacz wraz z jakąś łapą(okazało się że rolka na nim była zatarta – dziwne, tak mi powiedzieli), pasek, no i z Warszawy głowica już z wymienioną dźwigienką i zaworami (nie wiem ile było zepsutych). Przy montażu i osadzeniu wałka okazało się, że wałek się nie kręci ponieważ zdaniem „fachowców” głowica jest lekko zdeformowana od przegrzania i trzeba osiować wałek. Oczywiście odbarwienia na cylindrach też są tego przyczyną. Tiaaa….
Po zapytaniu się pewnych ludzi dostałem informację że wałek jest nad wymiarowy i to normalne że trzeba go dopasować do głowicy.
Reasumując, naprawa trwała 3 tygodnie + dwa dni.
Koszty:
Wałek rozrządu – 448,41 zł
Pasek rozrządu – 400 zł
Napinacz hydrauliczny paska rozrządu – 590 zł + jakaś łapa z rolką 480 zł
Rolka prowadząca – 165 zł
Pasowanie wałka głowicy – 320 zł
Razem : 2403,41 zł

Drodzy użytkownicy, popatrzcie na to, sumujcie sobie te kwoty i weźcie po uwagę czas i nerwy i sami wyciągnijcie wnioski.
Można powiedzieć, że wszystko mnie kosztowało 2413,41 zł, a mogło kosztować 1635,41 zł.
Oczywiście nie liczę wałka rozrządu bo to inna bajka.
Ogólnie wydałem: 3133,41 zł
Teraz to wszystkie rzeczy związane z elektroniką i silnikiem będę zlecał osobą, które mają pojęcie i są polecane/zaufane, np. Jaksie
Teraz jestem pewny że części są oryginalne i wszystko będzie ok
Odnośnie warsztatu to sami ocenicie, ja już mam wyrobione zdanie.

A oto zdjęcia wymienionych części :
1. Pasek rozrządu



2. Wałek rozrządu


3. Rolki




4. Napinacz




5. Dźwigienka
Tylko część, później zrobię zdjęcie drugiej części...


I jako ciekawostka, pierwsze zdanie po ściągnięciu głowicy i zobaczeniu cylindrów - silnik do remontu !!
Przedstawiam owe zdjęcia :




Pozdrawiam



xANDy - 11 lis 2006 21:27
Skoro uznali swój błąd i reklamację to ile z tej naprawy Ci "oddali"?



Marco81 - 11 lis 2006 21:47

Skoro uznali swój błąd i reklamację to ile z tej naprawy Ci "oddali"?

Dystrybutor paska pokrył koszty robocizny, wymiany dźwigienki oraz zaworów (nie wiem ilu, nie poinformowano mnie o tym). Zaproponowali mi jeszcze pasek ale też zamiennik
Powiem tak, już mi się nie chciało szarpać z nimi. Chciałm swój samochód, bo bez auta to tak jak bez ręki.
Tak to wygląda z warsztatami , .....

Pozdro



yesfan - 11 lis 2006 21:49

Odnośnie warsztatu to sami ocenicie, ja już mam wyrobione zdanie.

Ten warsztat to...?



Jaksa - 11 lis 2006 22:23

okazało się, że wałek się nie kręci ponieważ zdaniem „fachowców” głowica jest lekko zdeformowana od przegrzania i trzeba osiować wałek. Wyobraz sobię ze miałem ten sam cyrk z wałkiem ( nie obracał się po skreceniu ) oczywiscie po wstępnych pomiarach ( wałka ) okazało się ze jest krzywy ( fabrycznie nowy ? ) Zadzwonilem do kolegi Pawła z Auto2000 opowiadając cala sytuację - nie było problemu wymieniono mi tę czesc na drugą ( wałek pojechał do Belgii ) Chyba faktycznie Panowie w Twoim serwisie nie znali dobrze tematu.

A więc wszystko pojechało do Warszawy i po paru dniach doszły mnie informacje że uznali mi reklamację Rozmawiałem w tej sprawie z Hipolem i jak widzę troszkę pomogło ( a myslałem ze nic z tego nie wyjdzie bo zwalali wszystko na napinacz hydrauliczny .... )

Pasek rozrządu – 400 zł W ASO 340 zł

jakaś łapa A to się psuje taki puc metalu?

Ogólnie wydałem: 3133,41 zł A taki diesel ma byc tani w eksploatacji nie ? Jeszcze jednej czesci nie wymieniles.....pompy wody , ona tez moze narozrabiać ( mam nadzieję ze chłopaki zweryfikowali ją przed zamontowaniem rozrządu a moze juz była wymieniana? Pompę wodna wymienia ( my ) co drugą wymiane rozrzadu ......dawno nie pisałem tak duzo



Marco81 - 11 lis 2006 22:41
Jarku, dziękuje raz jeszcze za interwencje. Faktycznie, mówili coś na temat napinacza.
Mam nadzieje że już zakończyłem definitywnie sprawę z rozrządem. Jak nei, to napewno pojawię się u Ciebie.
A odnośnie Mazdy to naprawdę jestem z niej zadowolony. Gdby nie to , to byłoby wszystko ok

Pozdrawiam



ravo - 11 lis 2006 22:47
Ten warsztat to...?



Marco81 - 11 lis 2006 22:58

Ten warsztat to...?
niech wypowie sie marco ja u nich bylem i zrobili mi ok ale bylem tez ostatnio w bylym aso na buraczanej i powiem szczerze ze bylem w szoku ich niskimi cenami a na profesjonalizm nie moglem narzekac.



Jaksa - 12 lis 2006 10:15

DiTD to naprawdę wyjątkowe silniki i trzeba wiedzieć jak podejść do tego tematu.Jak to w życiu , wszystko jest proste jak znasz temat .....

Jarku, dziękuje raz jeszcze za interwencjeZawsze chętnie pomogę( o ile znam w danej firmie ludzi - w Warszawie chyba juz wszystkich znam ) wiec nie ma sprawy.



magicadm - 12 lis 2006 10:54

Drodzy użytkownicy DiTD – używajcie tylko oryginalnych części
(...) Wymieniajcie : pasek , rolki i napinacz.


Ciekawe czy Twoja historia będzie przemiawiała do wszystkich, którzy zamierzają dłubać w rozrządzie...
Dane warsztatu powinny być bezwględnie w "niepolecane sewisy" - przecież Ciebie oszukali i popisali się niewiedzą na temat DITD.
O ile dobrze kojarzę to ten napinacz miał już nakręcone 180 tys km.

Cud, że ktoś się poczuł do odpowiedzialności...



Marco81 - 12 lis 2006 10:59

Ciekawe czy Twoja historia będzie przemiawiała do wszystkich, którzy zamierzają dłubać w rozrządzie...
Kwota powinna przemówić do wszystkich
"Fachowiec" przy 180 tyś stwierdził że napinacz jest ok i nie ma sensu go wymieniać, bo napewno był wymieniony przy 90 tyś w serwisie w Holandii. Czyli, pomylił się, tiaa....
Odnośnie warsztatu to może i dobrze robią inne rzeczy, np zawieszenie, ale jeśli chodzi o DiTD to chyba się dopiero uczą.
Starszego typu auta możliwe że również robią ok.
Jak ktoś będzie chciał jakiegoś info to na PW.

Pozdro



VTec - 12 lis 2006 12:27

... przy 180 tyś stwierdził że napinacz jest ok i nie ma sensu go wymieniać, bo napewno był wymieniony przy 90 tyś w serwisie w Holandii. Czyli, pomylił się, tiaa....

Przy 90tys robilem wymiane paska i rolek,nie zdecydowalem sie na napinacz. Lecz w 100% bedzie to przy kolejnej wymianie, o ile dotrwam, ... no i mazdzia oczywiscie

pozdrawiam



xANDy - 12 lis 2006 13:30
Jeśli uznali reklamację, przerobili ten silnik ze wszech stron, składali go do kupy - i wiedzą, że należy wymienić bezwzględnie napinacz i pasek na ory to chyba teraz można ich polecić (i ew. przypilnować). Nauczyli się na własnym błędzie - dośc skomplikowanym.... tak myślę.



Marco81 - 12 lis 2006 19:24

Nauczyli się na własnym błędzie - dośc skomplikowanym.... tak myślę

Teraz jak będą wymieniać komuś rozrząd to napewno wymienią te wszystkie elementy na ORY...
Ale dlaczego ja mam takiego pecha, że musieli się uczyć na mojej madzi
I ja popadłem w koszty....

Pozdro



magicadm - 12 lis 2006 19:35

Ale dlaczego ja mam takiego pecha, że musieli się uczyć na mojej madzi


Bo DITD to rzadki silnik...
I mocno nietypowy...O ile chodzi o wrażliowść na jakość serwisu.

No i Twoi mechanicy nie czytają dobrych forów w necie...



adalbertus - 13 lis 2006 7:40

Drodzy użytkownicy DiTD – używajcie tylko oryginalnych części
Nie warto oszczędzać choć złotówki. Wymieniajcie : pasek , rolki i napinacz.
[ciach...]


Dopiero dzisiaj to przeczytałem i nawet nie wiedziałem, dlaczego byłeś holowany z ostatniego zlotu (przedostatniego? ). Kurka trochę mnie zmartwiłeś bo ja nie zrobiłem rozrządu na częściach oryginalnych (tylko pasek jest ory) - reszta to niparts. Nic następnym razem z serwisie poproszę, żeby zobaczyli jak to wszystko wygląda. Na pewno kazali wymienić napinacz bo tak jak mówili nie ma co ryzykować, zwłaszcza że nie wyglądał na świeży a ja nie znam historii auta.



magicadm - 13 lis 2006 7:50

ja nie zrobiłem rozrządu na częściach oryginalnych (tylko pasek jest ory) - reszta to niparts.

Podaje listę ORY części - niewazne gdzie kupiłeś i w jakim pudełeczku - liczy się PRODUCENT!!! - nie firemka , która pakuje to w mniej lub bardziej ładne pudełeczka (JC, NIPPARTS, MAZDA itp itp.)
Pasek - UNITTA - i nic innego - proszę nie powtarzać bzdur, że Unitta to japoński Gates - więc Gates tez ok. Był recall - i wszędzie wkładano konkretny model UNITTY - i taki ma być!!!
Napinacz - NTN. Mój był kupiony w JC - a przyjechał w pudełu z logiem firmy pakującej MAZDA.
Rolki - NTN.

Takie same części wymontowałem i takie same założyłem. Wszystkie nowe. Zmieniałem pasek w ASO Mazdy - AUTO 2000. Zdaniem szefa serwisu to są "ORY" części.
Zresztą sam sie przyznał, że też kupuje w JC...

Powtarzam. Nie ważne - kto zapakował - ważne kto wyprodukował.



ravo - 14 lis 2006 18:44

Ravo, DiTD to naprawdę wyjątkowe silniki i trzeba wiedzieć jak podejść do tego tematu.
Pozostałe rzeczy, np zawieszenie to każdy potrafi zrobić....

mhm wiesz ja mowie o bylym ASO wiec chyba sie moga na tym znac



jazzmen - 22 lis 2006 13:05
pytanie jest moje na temat i proste...
zakupilem mazde mx3 1,6 b6 dohc z przebiegiem 161 tys
chce wymienic caly rozrzad... znalazlem w sklepie za 330 zł caly kp
Gates i tu moje pytanie czy na dzien dzisiejszy to duzo malo czy srednio ?



magicadm - 22 lis 2006 14:21

pytanie jest moje na temat i proste...

ale nie w tym temacie

mx3 1,6 b6 dohc z przebiegiem 161 tys

My tutaj TYLKO i WYŁĄCZNIE o DITD



magicadm - 22 lis 2006 14:31
I wracając do tematu Hydronapinacza w DITD
Rysunek i zasada działnia hydronapinacza:

Zasada ściskania:

Wnioski z lektury:
-ściskac zawsze w pozycji pionowej
-najlepiej podgrzany napinacz - ciepły olej jest rzadszy
-oczywiście powoli



xANDy - 22 lis 2006 21:24
Ja tylko dopiszę, żeby w pewnym sensie skończyć dyskusję:
napinacz z założenia w swoim działaniu funkcjonuje w OBIE strony. Przy ściskaniu MUSI być w pionie, bo inaczej wycieka olej na zewnątrz (przepuszcza uszczelnienie i skraca się żywotność). Rozprężanie nie jest ograniczone w prędkości. Sciąganie hydronapinacza jest ograniczone w prędkości poprzez zawór kulkowy ale z definicji możliwy. W przypadku zamontowanego napinacza - odbywa się to prawie zawsze na ciepłym silniku (no i nagrzanym napinaczu).



Jaksa - 22 lis 2006 21:56

Przy ściskaniu MUSI być w pionie, bo inaczej wycieka olej na zewnątrz Po 120 tysiach i tak bedzie nadawał się do smietnika ( opieram się na praktyce ) Uwazam ze kazdy kto zostawia "stary" napinacz ryzykuje jakies 3000-4000 zł. Był juz przypadek ze nowy oryginalny pasek strzelil przez oszczędność.(info z ASO )



magicadm - 23 lis 2006 7:34

Po 120 tysiach i tak bedzie nadawał się do smietnika ( opieram się na praktyce ) Uwazam ze kazdy kto zostawia "stary" napinacz ryzykuje jakies 3000-4000 zł. Był juz przypadek ze nowy oryginalny pasek strzelil przez oszczędność.(info z ASO )

Tego akurat nie zamierzam(y) podważać. Ale konieczność ściśnięcia hydronapinacza pojawia się np: w przypadku wymiany pompy wody (co 150 tys km ?) - lub uszkodzonej rolki (czyli to co może mnie spotka - mimo wymiany na nową przy zmianie paska).

Ja postrzegam hydronapinacz jak taką mini kolumne McPhersona. Jest sprężyna, jest olej, zaworki - tylko charakterystyka pracy odwrotna. Szybko się wysuwa(naprężanie paska), wolno ściska
A amortyzatory też wieczne nie są



xANDy - 23 lis 2006 8:02

Po 120 tysiach i tak bedzie nadawał się do smietnika
Niestety jednak czasem istnieje

konieczność ściśnięcia hydronapinacza
I to ma chyba tutaj największe znaczenie. Wiadomo, że z praktyki wynika, że jest to element jednorazowy (to znaczy "jednoprzebiegowy" - wymiana wraz z przebiegiem rozrządu).



magicadm - 23 lis 2006 8:40
W sąsiednim topicu (od MX3)

Z racji swojej konstrukcji napinacz jest mało awaryjny w przypadku odpowiedniego traktowania, jeśli zapewnisz odpowiednią siłę i szybkość ściskania oraz sprawdzisz go pod względem siły wypychania tłoka spokojnie moża go zostawić, większość błędów polega na zbyt szybkim wciskaniu tłoka co niszczy zawór wewnątrz napinacza, lub na użyciu zbyt dużej siły, co powoduje uszkodzenie uszczelnień.

Dlatego wiadomo co robić gdy już musimy go ścisnąć ponownie, a nie chcemy przy okazji zepsuć



luzaklive1 - 23 lis 2006 10:03

Przy ściskaniu MUSI być w pionie, bo inaczej wycieka olej na zewnątrz Po 120 tysiach i tak bedzie nadawał się do smietnika ( opieram się na praktyce ) Uwazam ze kazdy kto zostawia "stary" napinacz ryzykuje jakies 3000-4000 zł. Był juz przypadek ze nowy oryginalny pasek strzelil przez oszczędność.(info z ASO )



magicadm - 23 lis 2006 10:16

a czy mozna wczesniej sprawdzic(zaglądąć)...stan napinacza i rolek..jakies niepokojace sygnały..od nich idace...
Można, ale konieczny jest demontaż osłon - czyli oparcie silnika, demontarz poduszki, paskó klinowych, koła zamachowego (bo chyba dolna osłona zasłania hydronapinacz).
Albo przyjamniej osłuchiwanie pracy silnika - u mnie pojawia sie czasem chrobot - podejrzna (przez Jaksę) jest rolka (mimo wymiany 40 tys km temu), lub pompa wody (choć podobno sa bardzo trwałe).
Oczywiście można odkręcić tylko górną część osłony i odchylic - wtedy widać np uszkodzenia paski, słaby naciąg, zaolejnie, i inne....



magicadm - 23 lis 2006 13:38
Z innej beczki:)
Ponieważ podejrzewam, że padła mi rolka od napinacza, zacząłem szuakć przyczyny...
...i moje spostrzezenia:
- przy poprzedniej wymianie rozrządu stare rolki wyglądały tak: rolka prowadząca: OK, rolka napinająca: zużyta
Czyli, że rolka napinajaca dostaje bardziej w d....
Wynika to moim zdaniem z faktu, że rolki są podobne rozmiarowo, ale mają różne kąty opasania paskiem rozrządu. Rolka napinająca T ma ok 120stopni, a prowadząca G tylko 90.
Co o tym sądzicie???




Gość - 24 lis 2006 15:12
no i nasza maździa ma wreszcie nowy rozrząd

pozdrowienia dla AutoJaksy i dzięki za ramki do tablic



magicadm - 24 lis 2006 17:21

no i nasza maździa ma wreszcie nowy rozrząd

Super
Tylko czemu piszesz o tym tutaj
Tutaj staramy się rozwiązywać problemy, a Jaksa ma swoją aleje wdzięczności w dziale Opinie

PS
Może ktos wypowie się w tym temacie?



xANDy - 10 gru 2006 15:17
Jaksie znudził się DiTD - sprzedaje..............



magicadm - 11 gru 2006 8:40

Jaksie znudził się DiTD - sprzedaje..............

Widocznie za mało ma z nim kłopotu



magicadm - 27 gru 2006 22:13
Kilka miesięcy temu napisałem:

I kolejna prośba: Coś mi szumi w silniku od strony rozrządu. Nie ma to nic współnego z alternatorem i sprężarką klimy - zdjąłem paski. Hałas słychać raz na jakiś czas i raz jest głośniej - raz ciszej. W czasie jazdy nie do usłyszenia. Posłuchacie proszę tej pracy silnika i wypowiedzcie sie co o tym sądzicie.
http://s72.photobucket.com/albums/i190/ ... ction=view¤t=DSCF4836.flv


Dziś rozwiązałem problem bezkosztowo
Podejrzewano jako źródło hałasu padajacą rolkę lub pompę wody (czasem strach było jechać)...a okazało się, że winny był pasek rozrządu - po prostu obcierał się (w uproszczeniu) o koło pasowe.
Podczyściłem powierznię koła ograniczającego i problem zniknął
...no i kilka stówek w kieszeni pozostało...



luzaklive1 - 28 gru 2006 10:53

Kilka miesięcy temu napisałem:
I kolejna prośba: Coś mi szumi w silniku od strony rozrządu. Nie ma to nic współnego z alternatorem i sprężarką klimy - zdjąłem paski. Hałas słychać raz na jakiś czas i raz jest głośniej - raz ciszej. W czasie jazdy nie do usłyszenia. Posłuchacie proszę tej pracy silnika i wypowiedzcie sie co o tym sądzicie.
http://s72.photobucket.com/albums/i190/ ... ction=view¤t=DSCF4836.flv


Dziś rozwiązałem problem bezkosztowo
Podejrzewano jako źródło hałasu padajacą rolkę lub pompę wody (czasem strach było jechać)...a okazało się, że winny był pasek rozrządu - po prostu obcierał się (w uproszczeniu) o koło pasowe.
Podczyściłem powierznię koła ograniczającego i problem zniknął
...no i kilka stówek w kieszeni pozostało...



Marco81 - 02 sty 2007 11:11
Zapraszam raz jeszcze na tą stronę http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=402835#402835
Dodałem zdjęcia z naprawy mojej madzi....

Pozdro

P.S.
Jaki płyn hamulcowy leje się do naszych Mazd



magicadm - 02 sty 2007 19:04
Obejrzałem Twoje fotki, masakra - tym bardziej, że napatrzyłem (i nasłuchałem )się już na rozrząd w DITD (ostatniu w ubiegłym tygodniu)

Zastanawiam się ile te złuszczający się wałek miał wspólnego z zerwaniem paska.
Swoja drogą zaolejenie hydronapinacza może świadczyć o nieprawidłowym ściśnięciu.
No i czemu wymieniano rolkę napinającą razem z łapą/wieszakiem ?? Przecież wystarczy odkręcić rolkę i wrzucić nową.
Pisałeś coś o zaworach - wiesz już czy były uszkodzone?

PS
Plyn DOT 3 lub DOT 4



Jaksa - 02 sty 2007 19:40

Zastanawiam się ile te złuszczający się wałek miał wspólnego z zerwaniem paska. Trochę ma jak i zacierające się dzwigienki ale główny powod to wylany napinacz.

No i czemu wymieniano rolkę napinającą razem z łapą/wieszakiem Bo trzeba było ..... ja tego nie widziałem ale rozmawiałem w kolegi sprawie ( chyba o to auto chodziło juz nie pamietam ) z Hipolem , powiedziano mi ze przez napinacz była wycieta w miejscu stykania się trzpienia.



rexwolf - 13 sty 2007 15:47
ten napinacz taki zapackany........



rexwolf - 13 sty 2007 15:50
mogl popuscic pasek przeskoczyl tloki z zaworami dali buzi i pasek plecial bo jak przestopowalo to co mial sie rozciagnac.. mnie sie wydaje ze jezeli na napinaczu nie mam sladow oleju to ma chodzic i juz. Sam swoj sprawdzlem bo niby wymienili w holandii 13tys wczesniej. rezcywiscie napinasz az blyszczy pchalem tam patyczki do uszu aby wybadac jakies wycieki i nic. ale na wiosne albo w lci zdejme znow pokrywy i popatrze chiociaz dopiero na nim ( podobnao)10 tys.



marekst74 - 19 sty 2007 18:27
Witam mam Mazdę 323f BJ z 99 TD i czeka mnie wymiana rozrządu i tak poczytałem na forum że części muszą byc oryginal i mam taki dylemat czym rożnia sie te dwa napinacze hydrauliczne:
http://www.moto-sklep.pl/index.php?modu ... 2&id=21597
bo różnią się tylko literką R z tyłu numeru.



magicadm - 19 sty 2007 20:49
czym rożnia sie te dwa napinacze hydrauliczne:



marekst74 - 27 sty 2007 22:56
Mam jeszcze jedno pytanie jaki pasek Gates do Mazdy 323f BJ 90 KM 5510XS czy 5482XS



magicadm - 28 sty 2007 9:44

Mam jeszcze jedno pytanie jaki pasek Gates do Mazdy 323f BJ 90 KM 5510XS czy 5482XS
Żaden!!! Powieś na nich tego pacjenta, który je Tobie wciska za...
Tylko UNITTA
KUR...Ile razy można o tym samym.............

I proszę...nie pytaj dlaczego....



__1__diabeł - 28 sty 2007 14:04
co sądzicie o paskach firmy JC.



xANDy - 28 sty 2007 15:17

co sądzicie o paskach firmy JC A jak myślisz - po co istnieje ten post?? Przeczytaj ostatnie paręnaście stron a będziesz wiedział co myślimy o tych paskach w DITD. A Ty kolego mówisz o innym silniku, jak wynika z Twojego VIN'u, więc szukaj innego postu i tam zadaj takie pytanie. Odnośnie B6 zadaj pytanie dla posiadaczy B6 - tak na wszelki wypadek - benzynowa wersja... DiTD to diesel



josi80 - 31 sty 2007 17:56
witam, wiem ze tu mowa o orygnałach ale co myslicie o czesciach BOSCH'a , jak mi serwis wlasnie BOSCH'a zaproponowal wszystkie czesci nawet pompe wody po srednio 200pln za sztuke, wydaje sie byc interesujace, tylko ciekawe ile wytrzymaja?calosc , pasek, napinacz , rolki, pompa okola 1000pln , tylko czy faktycznie bosch produkuje wszytkie te czesci??dziekuje za odp



magicadm - 31 sty 2007 19:22

, tylko czy faktycznie bosch produkuje wszytkie te czesci??dziekuje za odp
Na pewno nie, wsadzą tobie najtansze części z JC i bedą ściemniać jak ASO z Łodzi:
"jak sam nie zepsujesz to się nie zepsuje" itp.

Najlepiej poproś ich o pokazanie części przed decyzją...



xANDy - 31 sty 2007 20:06
A co - dają gwarancję na 90kkm na własną robotę??



Jaksa - 31 sty 2007 21:54

bosch produkuje wszytkie te czesciPaski tak ale nie są za mocne. Firma Mabi w Warszawie ma owe paski ale po paru przypadkach zerwania kupują Unittę.....

rolki, pompa Bosch tego nie produkuję ( ja jeszcze nie widziałem )



josi80 - 01 lut 2007 15:35

A co - dają gwarancję na 90kkm na własną robotę??
powiedzieli ze daja gwarancje na rok zarowno na czesci jak i robocizne, tylko ciekawe czy po przejechaniu sredniorocznego przebiegu 20 - 30 tys km bedzie to dalej chodzilo



marekst74 - 01 lut 2007 16:53
Dlaczego pasek Gatsa do DITD jest prawie dwa razy droższy od paska z autoryzowanego serwisu??



magicadm - 01 lut 2007 17:29

Dlaczego pasek Gatsa do DITD jest prawie dwa razy droższy od paska z autoryzowanego serwisu??
Gates kosztuje 700zł???
ORY UNITTA Z ASO to koszt ok 350zł...



xANDy - 01 lut 2007 21:48
Jam mam chyba teraz pasek bosh'a bo ory się urwał...



Jaksa - 01 lut 2007 21:58

Jam mam chyba teraz pasek bosh'a I kto to napisał ?



xANDy - 01 lut 2007 22:02

I kto to napisał ?

xANDy napisał:
Jam mam chyba teraz pasek bosh'a

No chyba widać... ja go nie zakładałem.. Nie wiem co mam zrobić. Boję się dotknąć napinacza...



Jaksa - 01 lut 2007 22:06

ja go nie zakładałem.. Ty byś takiego nie zamontował , lubisz ryzyko

Nie wiem co mam zrobićJak to co ? rozebrac i wymienic.



xANDy - 01 lut 2007 22:13
Łatwo Ci powiedzieć... masz własny warsztat i robiłeś to dziesiątki razy. Ja jednak nie jestem zawodowym mechanikiem tylko księdzem. Musiałbym wymienić nie tylko pasek ale i pompę wody (przy okazji, chociaz wcale nie wiadomo ile ma przejechane, czy ma luzy itp).

Auto kupiłem przy dystansie 140kkm (tyle było na szafie ). Po 7 kkm padł napinacz wraz z oryginalnym paskiem (unitta), założono więc nowy napinacz i nowy pasek. Nie miałem wtedy jeszcze pojęcia o samochodach zbyt wielkiego. Uczyłem się od zera na madzi. Jedyne co wiedziałem (2 lata temu) to, że benzyniak od diesla rózni się paliwem...
Teraz mam 192kkm... ile wytrzyma pompa? ile wytrzyma pasek? Kto mi da gwarancję, że jak dotknie napinacza przy podmianie paska, że nie "klęknie" przed pełnym rekursem 90kkm....?



Jaksa - 01 lut 2007 22:24

masz własny warsztat ....i brak czasu na własne auto w niedzielę nie mozna pracowac ( wiesz dlaczego )

Ja jednak nie jestem zawodowym mechanikiem Ale dobrze sobie radzisz ......wiec do dzieła , naprawimy wirtualnie albo zapraszam do siebie.



magicadm - 01 lut 2007 22:47

Nie wiem co mam zrobić. Boję się dotknąć napinacza...
Przecież razem analizowaliśmy serwisówkę od napinacza, jezeli zrobisz tak jak w niej piszą - nie ma prawa się zepsuć.
Stan pompy też określisz po zdjęciu paska.

PS
To ile w końcu kosztuje ten pasek Boscha???
W ubiegłą sobotę spotkałem kolejne DITD, któremu kowal włożył jakiś zamiennik paska...Napinacz stary, zapewne po imadle...
Uświadomiłem właściciela (z serwisówką w ręku) jak bardzo ryzykuje...Szkoda takiej pięknej Premacy, ale trudno...



xANDy - 02 lut 2007 9:27
Jak sam wiesz Mariusz, analiza papierów to jedno, a koszty remontów to drugie. Poza tym - wiesz jak będę wyglądał, jak przełożę pasek (ew. pompę) a okaże się, że za 20kkm padnie rozrząd.......?

PS. potrzebowałbym pożyczyć pompę wody, rozebrać rozrząd - i sprawdzić w jakim stanie jest pompa. Jeśli jest ok - oddam pompę, jeśli jest do wymiany, to zapłacę za nią.



magicadm - 02 lut 2007 12:57

PS. potrzebowałbym pożyczyć pompę wody,
Nie prościej rozebrac, oblookac i dopiero coś kupować? Albo umówić się w sklepie, że można będzie zwrócić...



mzdz - 23 lis 2008 19:23

Jam mam chyba teraz pasek bosh'a bo ory się urwał...

Ja też miałem Boscha - nie znam się zbytnio na tym, a warsztat był pod szyldem Boscha. Wymieniałem cały rozrząd, łącznie z pompą wody. Pasek strzelił po 28 kkm. Nie polecam.



xANDy - 23 lis 2008 19:28
Bosh po jakimś czasie uznał to i zakazał sprzedawać swoje paski do DITD. Była na to jakaś akcja serwisowa, tylko mało kto o tym słyszał.



nosekBd - 12 gru 2008 22:22
Witam-napukałem już 181 kil.i strach jezdzićswoją mazdką .Prosze o doradzenie mi,czy w okolicy Koszalina jest jakiś warsztat który sie dobrze zna na wymianie ROZRZADU.Słyszałem też że powstał salon MAZDY gdzieś w okolicy Słupska ,ale nie wiem czy ma serwis no i nie mam ani adresu ani tel.

A druga sprawa to czy te częsci i sprzedawca są ok
http://moto.allegro.pl/item504776815_ro ... _ditd.html

Prosze o pomoc i doradztwo .POZDRAWIAM fanów DITD



radekko - 12 gru 2008 23:40
Trudno mi osobiscie jeszcze rekomendowac DJ_parts, ale kupilem u nich kompletny rozrzad do mazdy 323 DITD za 1100zl (identyczny jak do premacy, czyli ten z Twojego linku), dorzucili komplet filtrow (MaX i Nipparts) za 99zl. Znajomy serwisant potwierdzil ze rozrzad oryginalny i na pewno nie za dlugo lezal w magazynie. Filtry tez OK, ale jak to mowia, zobaczymy w praniu. To moj pierwszy diesel i pierwsza w nim wymiana, nie wiem czy dalej bedzie rozowo.
W kazdym razie sklep godny polecenia, wystawia fakture i daja gwarancje na czesci.
Pozdrawiam
fan DITD od miesiąca



nosekBd - 13 gru 2008 9:40
ok dzięki
A morze teras ktoś z okolic Koszalina da mi znać gdzie jest dobry serwis.Pozdrawiam WSZYSTKICH DITD



topik - 13 gru 2008 13:41
Witam! Na pompie wody musi być wybite RF1G to znaczy, że jest orginalna. Pasek, rolki, napinacz i uszczelki pompy wody są orginalne a jeżeli chodzi o machanika z Koszalina to nie wiem. Na szczęście nie korzystam z usług zakładów ponieważ mój tata jest mechanikiem. Pozdrawiam



nosekBd - 13 gru 2008 14:12
Witam -dzięki topik prosze o namiary tego mechanika z Redła.Czy ma on jakieś doświadczenia z Rozrządem .Pozdrawiam WSZYSTKICH DITD



topik - 13 gru 2008 14:46
Tak to mój tata. Ma duże doświadczenie. Numer telefonu wysłałem na PW.



person1 - 17 gru 2008 6:33

Trudno mi osobiscie jeszcze rekomendowac DJ_parts, ale kupilem u nich kompletny rozrzad do mazdy 323 DITD za 1100zl (identyczny jak do premacy, czyli ten z Twojego linku), dorzucili komplet filtrow (MaX i Nipparts) za 99zl. Znajomy serwisant potwierdzil ze rozrzad oryginalny i na pewno nie za dlugo lezal w magazynie. Filtry tez OK, ale jak to mowia, zobaczymy w praniu. To moj pierwszy diesel i pierwsza w nim wymiana, nie wiem czy dalej bedzie rozowo.
W kazdym razie sklep godny polecenia, wystawia fakture i daja gwarancje na czesci.
Pozdrawiam
fan DITD od miesiąca

Też kupiłem u nich i własnie czekam na montaż - części na bank orginalne i cena ok.



radekko - 22 gru 2008 1:23
Naprawde, jesli Dj_parts bedzie istnial za moje kolejne 90tys kilometrow znow kupie u nich rozrzad. Wymiana kompletnego rozrzadu (z pompa wody) filtrow (4 sztuki) i oleju kosztowala mnie 1640zl, liczone materiały plus robocizna. Od wymiany zrobilem dopiero 1000km ale nie mam na co narzekac. No moze na brak okazji zeby zrobic 2000km. Serwisant z Bosh-service potwierdzil ze czesci jakie dostarczylem to dokladnie takie same jakie on moze kupic za kwote nieco wieksza. Jedyna roznica to kartoniki (sakura) w ktore ASO opakowuje hydronapinacze (jednak zawartosc pudelek sakura jest taka sama jak szarych pudelek kupowanych w Dj_parts).



person1 - 23 gru 2008 6:23
Witam
Powiem tak: jestem tuż po zabiegu wymiany rozrządu przy 170 km i (zakupiony orginał w DJ PARTS) i całe szczęscie ,że zdecydowałem się to zrobić już teraz bo hydronapinacz już wogóle nie działał.Pasek latał jak smrud po gaciach.Autko pracuje dużo ciszej jak jest zimne i jak by lepiej przyspieszało (może to tylko złudzenie).Pompa musze powiedzieć ,że jescze była ok ale cóż...



nosekBd - 27 gru 2008 15:46
Witam--wymieniłem rozrzad przy 181,a komplet częsci miałem od DJ_PARTS i jestem bardzo zadowolony z tej firmy.Nówki części +szybka obsługa---DOBRA FIRMA---POLECAM.Zrobiłem już 500 km i z rozrządem jest wszystko ok, ale wyszedł mi pewien problem.Do 130 km/h jest ok ale potem cisne pedał i nie chce mi przyśpieszać .Długo stoi w miejscu 130 a potem powoli jak żółw idzie mi do przodu, ledwo co jest to wyczówalne. NIE MA POWYRZEJ 130 PRZYŚPIESZENIA------CO ROBIĆ .Umówiłem sie z mechanikiem który mi to wymieniał po świętach.Może jakies pomysły ---co jest tego przyczyną, dobrze by było naprawić to autko, bo strach jeżdzić a o wyprzedzaniu to nie ma mowy.POZDRAWIAM WSZYSTKIE DITD



Uczeń89 Bawaria Motors Ka - 06 sty 2009 15:27
witam chcialbym wymienic w mojej madzi rorzad.
moj silnik to 2.0 ditd 110ps
Wymiana ma polegac na nowym pasku rolkach i napinaczu.
Znalazlem ciekawa oferte na allegro za 740zl,ale pisze na nich symbol RF2A czy te oznaczenie jest skierowane wylacznie do silnikow 101 ps?



Mateusz L - 06 sty 2009 16:14

Znalazlem ciekawa oferte na allegro za 740zl
Pamiętaj, że pasek POWINIEN być oryginalny,a reszta renomowana np. GMB



xANDy - 28 sty 2009 15:34
Silniki RF2A, RF3/4 ze wszystkimi symbolami (F,W itp). mają ten sam osprzęt techniczny rozrządu.



danielw - 28 sty 2009 19:27
Witam,

podzielę się swoimi doświadczeniami w tym temacie:
niedawno też miałem ten dylemat, w końcu zdecydowałem się na wymianę kompletu,
(koszt ok 1000 zl - czesci oryginalne kupione w www.carspeed.pl) i muszę przyznać że różnica w naciągu paska po wymianie napinacza jest znaczna, a napinacz był tylko lekko zapocony. Samochód miał wtedy 100k, pasek wyglądał jakby był wymieniony te 10k wcześniej (jeszcze miał widoczne napisy ale nie był to pasek oryginalny), a auto serwisowane w Szwajcarii...

reasumując jeśli nie wiesz kto wymieniał rozrząd, wymień komplet.



blitz - 23 lut 2009 21:50
lekko odkopuję temat, kilka dni temu przeskoczył mi pasek o trzy ząbki, padł napinacz hydrauliczny. Czy śruba-tulejka przedstawiona na zdjęciu poniżej jest w komplecie nową oryginalną częścią? Jeżeli nie czy jest łatwo dostępna w sklepach lub ASO i jaki jest jej koszt?






topik - 24 lut 2009 12:31

Czy śruba-tulejka przedstawiona na zdjęciu poniżej jest w komplecie nową oryginalną częścią? Jeżeli nie czy jest łatwo dostępna w sklepach lub ASO i jaki jest jej koszt?

Witam! Czy występuje w komplecie i czy jest dostępna w sklepie to tego nie wiem ale w ASO dostaniesz te części na pewno. Jeżeli nie będą tego mieli na miejscu to Ci sprowadzą. Napisz do Rikiego on ma dostęp do części. Pozdrawiam



emr - 21 mar 2009 9:26
Przymierzam sie do zakupu 323f BJ 2002-03, obecnie jestem na etapie ogladania dostepnych autek.

Czesc sprzedajacych twierdzi ze rozrzad wymieniany byl kilka, kilkanascie tys. temu jednak nie wszyscy maja na to faktury, lub maja faktury jedynie na uslugę a nie na czesci.

Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?



Kwietniuvip - 21 mar 2009 11:01

Przymierzam sie do zakupu 323f BJ 2002-03, obecnie jestem na etapie ogladania dostepnych autek.

Czesc sprzedajacych twierdzi ze rozrzad wymieniany byl kilka, kilkanascie tys. temu jednak nie wszyscy maja na to faktury, lub maja faktury jedynie na uslugę a nie na czesci.

Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?


Z tego co wiem to sprawdzenie czy pasek był wymieniany czy nie jest niemożliwe, ponieważ wizualnie jest to trudne do określenia. Jak już kupisz BJ-tke to lepiej dołóż 1300zl i wymień rozrząd wyjdzie Ci to na zdrowie. Jak strzeli pasek w DiTD to koszty są znaczne:D



emr - 21 mar 2009 12:35
Dzieki.

Hmmm, czy naprawde nikt wiecej sie nie wypowie?



topik - 21 mar 2009 14:37
Witam! emr jeżeli nie czytałeś poradnika to zapraszam do lektury na pewno Ci się przyda. Pozdrawiam



Kwietniuvip - 22 mar 2009 12:26
Czy jest jakas metoda zeby zweryfikowac czy rozrzad faktycznie byl wymieniany a jesli tak to jakie czesci zostaly uzyte?[/quote]

Oto części które powinny być użyte jako zestaw naprawczy
1. Pasek rozrządu MAZDA UNITTA - numer OE RF2A-12-205B (inne pękają jak gumki od majtek )
2. Napinacz hydrauliczny MAZDA NTN - numer OE RF2A-12-770B
3. Rolka prowadząca NTN - numer OE RF2A-12-700
4. Rolka prowadząca NTN - numer OE RF2A-12-730

Jak ma powyżej 180 tyś to można jeszcze wymienić pompę wodną.

Jeśli zdejmie się osłonę paska rozrządu na pasku jest nadrukowany numer paska i firma jeśli to pasek UNITTA (w kolorze żółtym jeśli mnie pamięć nie myli) Z rolkami i napinaczem może być większy problem z boku małymi literkami są opisane jako NTN ale trudno będzie to zobaczyć.

Link do allegro http://allegro.pl/item577599805_rozrzad ... _ditd.html



emr - 22 mar 2009 14:48
Dzięki kwietniu,
te ceny z allegro wyglądają bardzo korzystnie. Faktycznie w tej sytuacji chyba nie warto się zastanawiać nad tym kiedy byl robiony rozrząd przez poprzedniego właściciela tylko robić i tyle...

EDIT: rozrząd to pół biedy ale znalezienie dobrej 323f bj okazało się poważnym wyzwaniem

Pozdrawiam.



Kwietniuvip - 22 mar 2009 16:52
EDIT: rozrząd to pół biedy ale znalezienie dobrej 323f bj okazało się poważnym wyzwaniem

No znalezienie dobrej BJ-tki nie jest proste.
Pierwsze na co należy zwrócić uwagę to osiągi.
Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na V biegu z silnikiem 90KM musi wynosić nie więcej niż 14,5 sek ( u mnie nie wiem jakim cudem 11.9sek. mierzyłem wczoraj ) na idealnie prostym odcinku. Jeśli więcej to znaczy ze albo zatkany intercooler i dolot (mniejszy problem) lub (co gorsze) padająca pompa wtryskowa cena naprawy min 3000zl i zajmuje się tym tylko jeden punkt w Polsce . Można jeszcze sprawdzić czy nie ma oleju w pojemniku z filtrem powietrza



emr - 22 mar 2009 22:11
ja mysle o 2002-03 czyli przynajmniej teoretycznie 101KM, ale dzieki za uwagi, jak juz cos znajde to bede pamietal

Narazie problem polega na tym ze nawet nie ma co ogladac, mialem jedna na oku ale wczoraj ktos ja kupil...



Sebaaaaaaa7 - 23 mar 2009 13:23
Witam. A czy na pasku rozrządu jest data produkcji paska.



Riki - 23 mar 2009 13:26

nawet nie ma co ogladac

kurs ojro robi swoje...



StabiloBoss - 26 mar 2009 8:42
Witam, w swojej maździe muszę wymienić rozrząd. Przeszukuję allegro w tym celu i trafiłem na 2 oferty. Interesuje mnie komplet rozrządu, bez pompy wody. Czy ktoś z Was miał do czynienia ze sprzedawcami, których oferty poniżej zamieściłem? Piszą, że części mają oryginalne, ale czy to prawda? Ceny , jakie podają te osoby są w miare realne. Może Wy macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę rozrządu (w sensownej cenie). Z góry dzięki i pozdrawiam.

http://www.allegro.pl/item591537011_roz ... _ditd.html

http://www.allegro.pl/item581642237_roz ... ginal.html



topik - 26 mar 2009 9:45

Piszą, że części mają oryginalne, ale czy to prawda?

Witam! Prawda. Pozdrawiam



bartezm - 26 mar 2009 11:06

EDIT: rozrząd to pół biedy ale znalezienie dobrej 323f bj okazało się poważnym wyzwaniem usmiech
moja jest do sprzedania


Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na V biegu z silnikiem 90KM musi wynosić nie więcej niż 14,5 sek ( u mnie nie wiem jakim cudem 11.9sek.
moja przyspiesza ponizej 10s


zatkany intercooler i dolot (mniejszy problem)
moj czysciutki - sam czyscilem


(co gorsze) padająca pompa wtryskowa cena naprawy min 3000zl i zajmuje się tym tylko jeden punkt w Polsce
tak to mabi wiem bo robilem - i koszt byl 4,5k zl - a teraz jeszcze mam na gwarancji


zyli przynajmniej teoretycznie 101KM
moja ma 109 udokumentowane a w realu ciut wiecej...
a co do rozrzadu to wymienialem pol roku temu, w poznaniu padla pompa wody (ori) po 45tys - robilem w poznaniu (i tak wiedziala gdzie sie popsuc - wracalem z horwacji do szczecina) a dzieki uprzejmosci vinetou mialem nawet gdzie przenocowac.



Kwietniuvip - 26 mar 2009 21:56
tak to mabi wiem bo robilem - i koszt byl 4,5k zl - a teraz jeszcze mam na gwarancji

A że zapytam jakie były objawy padającej pompy i po jakim przebiegu. To chyba ja trochę stuningowali w tym MABI i że ma poniżej 10sek



Riki - 27 mar 2009 6:18

moja przyspiesza ponizej 10s

80-120km/h.......?



Kwietniuvip - 27 mar 2009 11:51

moja przyspiesza ponizej 10s

80-120km/h.......?



DaroPolska - 30 mar 2009 18:48
Witam cały kolektyw!
Mam prośbę, czy koledzy mogą podać namiary na solidny warsztacik w okolicy Gliwic bo właśnie zamierzam wymienić rozrząd w moim nowym nabytku. Po wczytaniu się w wątek nie wiem czy powinienem ryzykować wymianę u kolegów z podwórka Za pomoc z góry wielkie dzieki i pozdrawiam ziomali!



maxpayne25 - 11 maja 2009 7:07
Witam! Jeśli mogę się wtrącić to podzielę się swoim doświadczeniem.
I tak - rozrząd wymieniałem w listopadzie 2007 r przy przebiegu 172 000 - teraz ma zrobione 204 500 =32 500km i nadal wszystko ok! Oczywiście wszystkie części oryg.- rolki, hydronap. i pasek. Początkowo miałem mieszane uczucia co do mechanika jak mi powiedział , że ten silnik to dla niego wyzwanie bo właściwie przy mazdach nie robił a już na pewno nie przy ditd. Zważywszy na to , że już wcześniej robił mi przy "francuzach" i byłem zadowolony z jego pracy i niewygórowanch stawek to się zdecydowałem. Nie żałuję bo autko śmiga.
Wniosek - nie ma się co bać domorosłych mechaników aczkolwiek trzeba selekcjonować. Jeżeli jest ktoś z moich okolic i chce namiary to podam na priv. Sprawdził przy okazji pompę bo też chciałem wymienić ale zdecydował (mechanik), że nie ma takiej potrzeby (oczywiście stare części mi oddał - żeby nie było



Parys - 11 maja 2009 13:41
Witam.

Panowie jedno pytanko. Jeżeli nie zdecyduje się na wymianę pompy razem z rozrządem a po jakim czasie okaże się że przecieka i trzeba ją zmienić to będę musiał zmienić ponownie elementy rozrządu?



SquidoPL - 11 maja 2009 17:20
Ja mam takie pytani co prawda dotyczące silnika benzynowego 1.5 16v ZL 99r. czy pęknięty pasek w drodze robi jakieś szkody czy też jest bez kolizyjny?



thy - 11 maja 2009 19:18

Jeżeli nie zdecyduje się na wymianę pompy razem z rozrządem a po jakim czasie okaże się że przecieka i trzeba ją zmienić to będę musiał zmienić ponownie elementy rozrządu?
spokojnie 'stare' klamoty będą się nadawały, warto jednakże zainwestować w oryginalne elementy.

czy pęknięty pasek w drodze robi jakieś szkody czy też jest bez kolizyjny?
Spece na forum już pisali, że wszystkie silniki benzynowe Mazdy są bezkolizyjne, choć gdzieś ktoś pisał również, że po awarii paska czekał go remont silnika.. więc być może na ogół są to przypadki, gdzie nie ucierpi nic więcej poza paskiem, ale 'tylko' na ogół...



Orzelek - 18 maja 2009 16:36
Mam pytanie - jak to jest mozliwe, ze kompletny rozrzad na allegro kosztuje 760 zl, podczas gdy dzis w sklepie wyliczono mi za oryginal (Unitta oraz NTN)... 2290 zl?? Ja rozumiem 10 - 15% roznicy w cenie, ale 300?



maxpayne25 - 19 maja 2009 8:16
pod koniec 2007 wymieniałem rozrząd i części kosztowały mniej więcej tyle ; rolki NTN po 162 zł, hydronapinacz 450zł oryg. bo zamienników nikt nie produkował, pasek Unitta oryg. w serwisie Mazdy - 300zł. Razem ok.1075 zł - wszystko na oryg.\
W jakim sklepie takie ceny?
Rolki Ntn dostaniesz w JC, pasek i hydronap. w serwisie i ceny powinny być przyzwoite. Dzwoń do serw. w Rzeszowie ( można znależć ich aukcje na allegro) i pytaj oceny. i tak z przesyłką wyjdzie taniej niż w "twoim" sklepie za 2290zł.



thy - 19 maja 2009 10:15

2290 zl?? Ja rozumiem 10 - 15% roznicy w cenie, ale 300?

wyłką wyjdzie taniej niż w "twoim" sklepie za 2290zł.

chyba się kolega pomylił o drobny 1k pln

A z allegro brac, nie pytac!
(nie, to nie ja sprzedaje te klamoty... )



Riki - 19 maja 2009 10:22

A z allegro brac, nie pytac!

mówisz......?



thy - 19 maja 2009 10:27

mówisz......?
Masz jakieś negatywne doświadczenia?



Riki - 19 maja 2009 10:46
niestety.....



thy - 19 maja 2009 10:55

niestety.....
Acha, no widzisz, ja z kolei wręcz przeciwnie.

Wniosek z tego taki - różnie można trafić! jak to w życiu.....



radekko - 19 maja 2009 12:19
No ja też polecam allegro, ceny w serwisie czy nawet hurtowni sa z kosmosu wyjete. doplacilbym 20% ale nie 100%. Sklep internetowy daje Ci i fakture i gwarancje. W razie problemow jest troche biegania i zalatwiania. Ale gwoli prawdy, nawet i oryginalnej czesci (zakupionej w serwisie) moze sie zdazyc "wypadek". W kazdym przypadku nalezy miec fakture za czesci jak i za usluge, Rzeczoznawca okresla co zawinilo i jest podkladka pod reklamacje.
Pozdrawiam



thy - 19 maja 2009 13:56
radekko




maxpayne25 - 21 maja 2009 16:57

2290 zl?? Ja rozumiem 10 - 15% roznicy w cenie, ale 300?

wyłką wyjdzie taniej niż w "twoim" sklepie za 2290zł.

chyba się kolega pomylił o drobny 1k pln

A z allegro brac, nie pytac!
(nie, to nie ja sprzedaje te klamoty... )



poflek - 21 maja 2009 21:24

że za ok 1000zł kupi kpl. rozrządu
Za tyle to ja kupowałem prawie 1,5 roku temu, teraz można znaleźć jeszcze taniej


dzisiaj kupiłem w serwisie tuleje stabilizatora tył do mojej madzi - po 19 zł za oryg.
Też kupowałem ory, normalna cena BTW do 626GE podobno już nie ma tak tanio.

A z allegro brac, nie pytac!


mówisz......?



Orzelek - 21 maja 2009 22:43
Dzieki Panowie, zamawiam rozrzad przez internet, ceny w lokalnych sklepach sa chore



maxpayne25 - 22 maja 2009 11:59
Dokładnie tak! Warto pojechać do serwisu bo może być tam taniej - przynajmniej za części - bo za usługę - wiadomo...
A Fox Rzeszów to rzeczywiście to takie Mini ASO Mazdy - tam się zaopatruję w oryginały



Korek - 24 maja 2009 15:25
witam.. poniewaz temat jest tak obszerny ze nie moge sie w nim polapac to prosilbym o jakies podsumowanie.
1. Co ile tys km wymienic nalezy rozrzad i jakie dokladnie czesci(rolki, pasek, napinacz, pompa?)
2. Jakies polecane warsztaty znajdujace sie w rejonie Łodzi i Czestochowy?



poflek - 24 maja 2009 20:09
Korek, podsumowanie masz w poradniku. Wystarczy poczytać.... ehhh
1.
PORADNIK DOTYCZĄCY SILNIKÓW DIESLA (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
2.
Polecane sklepy i serwisy
Poszukuję sklepu, warsztatu, blacharza



PiterP - 25 cze 2009 10:10
Trochę odgrzeję temat, ale mam pytanie właśnie w związku z planowana wymianą rozrządu: dzwoniłem w tej sprawie do warsztatu, który zajmuje się serwisowaniem tylko Mazd i gość, z którym rozmawiałem powiedział, że oprócz kompletu rolki-napinacz-pasek-pompa wody (ta ostatnia to moja decyzja) trzeba jeszcze wymienić simmering górny i dolny (cokolwiek by to nie było) i pasek klinowy - czy rzeczywiście jest to konieczne? Madzia to moje pierwsze auto i nawet nie wiem co to są te simmeringi a co dopiero czy są one potrzebne



Riki - 25 cze 2009 10:15
Jak nie ciekną to nie wymieniasz.. a paski klinowe warto wymienić - i tak je ściągasz to można założyć nowe (chyba że są "nufki" to zostawić) w kwestii zakupu części zapraszam na PW...



Parys - 05 lip 2009 19:08
Te paski są takie same?
Bo widzę, że są dwa. Jak ktoś może to niech napisze ich numery.
Jakie najlepiej zakupić w rozsądnej cenie?

Edit 09-07-2009
Oki rozrząd wymieniony za 150 zł (bez pompy) plus 10 zł za wymianę oleju i filtra
Paski zostały stare.



petix - 28 wrz 2009 15:42
Odgrzeje trochę temat...
Kupiłem ostatnio Mazdę 626 DITD z 99r potrzebuje w niej wymienić rozrząd i z tego powodu mam kilka pytań. Wiem ze jest na forum dużo ludzi z Podbeskidzia którzy mają napewno mazdy z takim silnikiem i pewnie wymieniali już te części. Potrzebuje namiary na dobry warsztat który by taką usługę wykonał w dobrej cenie rzecz jasna. Co do części tez mam dylemat czy zamawiać te z allegro czy nie bo różnice w cenach są ogromne a skąd się biorą to tego chyba nikt nie wie. Jeśli ktoś zna dobry serwis i może sklep to bardzo proszę o poradę.



Paweł M. - 28 wrz 2009 19:29
Jeżeli chodzi o rozrząd to Mazdy są na pewno kapryśne. Stwierdziło to kilku Mińskich mechaników, którzy nawet nie specjalizują się w tej marce. Odradzam jakiekolwiek kombinowanie z tymi częściami. Mój kolega mechanik 3 razy wymieniał napinać kupiony w zwykłym sklepie motoryzacyjnym. Nie ma co się bawić w oszczędzanie bo "chytry i głupi traci dwa razy". Kup oryginał i będziesz miał spokojną głowę. Diesle niestety są droższe w serwisowaniu niż benzyniaki.



Riki - 28 wrz 2009 20:53
petix zapraszam na PW.



Neonixos666 - 29 wrz 2009 15:20
patrzyłem ostatnio na allegro to rozrząd do DITD kosztuje 820-850 zł orginał z napinaczem a 750 z paskiem jakiejś innej firmy. Jeśli ktoś chce z pompą wody to od 1000 do 1300zł, ogr. rozrząd tylko nie wiem czy pompa też ale chyba tak z uszczelkami do tego. oczywiście doliczyć trzeba kosz przesyłki ale to i tak taniej niż kolega pisał o sumie ponad 2000zł. No fakt trzeba też szukać dobrej i taniej robocizny bo z rozrządem to nie przelewki



Riki - 30 wrz 2009 20:16

a 750 z paskiem jakiejś innej firmy

widać kto handluje na allegro.... oni nawet nie wiedzą co sprzedają co robią później z reklamacjami? żenada.......



radekko - 30 wrz 2009 21:14
Od ponad 20 000 km mam zalozony pasek rozrzadu z allegro. Razem z pompa wody itp. Kosztowalo mnie to okolo 1100zł plus 100zlza komplet filtrow (4 sztuki z Nipparts) oczywiscie juz 2 razy wymieniony. Jesli na aukcji sa czesci oryginalne i przychodza w kartonikach sakura, to jest to napewno dobry towar. Oczywiscie nikt kto odrobine czytal o japonskich dieslach na pasek gumowy (prawie gumowy) nie bedzie kupowal zamiennikow, ale mozliwosc kupienia taniej jest zastanawiajaca. Dlaczego to serwisy maja tak drogie czesci? Moj znajomy mechanik stwierdzil ze nie widzi roznic ZADNYCH pomiedzy czesciami ktore ja mu dostarczylem a tymi, ktore sam kupuje dla swoich klientow w hurtowni. To jest spora roznica bo siega nieomal 100%. Skad sie ona bierze?
Ja niestety nie wiem. Ale wiem, ze na czesciach z allegro, jezeli sa oryginalne, mozna polegac.



Riki - 30 wrz 2009 21:25

mozliwosc kupienia taniej jest zastanawiajaca.

rzekłbym... mocno zastanawiająca. Poza tym, każdy robi jak uważa



gszymans - 06 paź 2009 9:56
Witam,

skąd poznać że części na allegro są oryginalne?, potrzebuje rozrząd i jest coś takiego:
http://www.allegro.pl/item763231606_roz ... i_rft.html
i skąd mam wiedzieć czy to oryginał czy zamiennki?



thy - 06 paź 2009 13:18

skąd mam wiedzieć czy to oryginał czy zamiennki?
zamienniki (poza zdaje mi się jedną rolką i napinaczem)

tu masz całość w oryginale od pewnego sprzedającego:
http://www.allegro.pl/item760634795_rozrzad_mazda_diesel_323_626_premacy_uszczelki.html



gszymans - 06 paź 2009 16:55
a dzięki za info, czytając to forum i ten post, wychodzi na to że oryginał to podstawa, a zamienniki dla chętnych i odważnych



Kerad - 07 paź 2009 5:54

skąd mam wiedzieć czy to oryginał czy zamiennki?
zamienniki (poza zdaje mi się jedną rolką i napinaczem)

tu masz całość w oryginale od pewnego sprzedającego:
http://www.allegro.pl/item760634795_rozrzad_mazda_diesel_323_626_premacy_uszczelki.html



Fakir4561 - 16 paź 2009 19:04
Sprawa jest też taka że jak części drogo kosztują, to za wymianę nie żal dać 20% ceny części. A jak wymiana będzie droższa od części to klient będzie nie zadowolony(a o to nie chodzi). Dlatego wymienia się co się da przy okazji cena części wysoka więc nie żal odpalić 20% za robociznę. Odczucie klienta jest takie że wymienił za duże pieniądze i włożył dużo w auto nie wiele płacąc przy tym za usługę.
Taki trick (zresztą stosowany nie tylko w tej branży).
Tak to już jest w Polsce że praca, wiedza i umiejętności ludzkie nie mogą dużo kosztować, natomiast produkty które i tak są produkowane masowo mają kosztować drożej (a przecież cena rozwoju i testów tych produktów rozbija się na miliony sprzedanych sztuk).
Taka to mentalność w Polsce już jest i brak pomyślunku że tak ludzie myślą i działają- taki kraj.



padens - 13 sty 2010 12:12
witam ku woli ścisłości pasek bosch widziałem do silników 323 F 2.0 D Comfort 71 KM - 52 kW i 323 F 2.0 TD Exclusive 90 KM - 66 kW 1998 › 2000 a nie widziałem do 323 F 2.0 DITD Comfort 100 KM - 74 kW 2000 › 2003 i tylko tam są silniki DITD wszyscy piszą a o tych silnikach że są we wszystkich 2.0



pitmen86 - 19 sty 2010 9:23
Ja włąsnie wymieniam rozrzad w moejej marzdzie 323f 2.0D zostały zamowione przez mechanika wszystkie rolki pasek napinacz i pompa wody okazało sie najpierw przed załorzeniem ze pompa wody nie pasuje mechanik porobił zdjecia powysyłał hurtownią fotki i okazało sie ze pompa wody jest od 2.0D ale moj silnik jest ten z turbo doładowanie ten tidt ale nie ma turbiny hehe dziwne troszke ale cuz teraz zostały zamówione wszystkie czesci do tego z turbo koszt wszystkich ceści oryginalnych mazdy japońskich to 1300zł no ale jak czytałem to wymienia sie rozrzad co 100tys. i po tym przebiegu wymienia sie pasek i sprawdza sie rolki i napinacz z pompą ja mam przejechane 206tys i dlatego wszystko jest wymieniane wczesniej był tylko pasek



chris32@onet.eu - 27 sty 2010 23:20
Witam
Pomoże ktoś bo nie mogę nic znaleść (tego tematu tutaj nie zdążyłem już przeczytać). Koledzy mechamicy doglądający mojej mazdy pytają mnie o oznaczenia na rozrządzie, znaczy jak mają być ustawione elementy przed założeniam paska. Ale na forum nikt o tym nie pisze. Czyżby to pytanie miało byc śmieszne? Pomóżcie

Mam Mazdę 6 2.0 w dieslu z 2003. silnik MZR-CD



topik - 09 lut 2010 17:31
Witam. chris32@onet.eu instrukcja jest w poradniku diesla. Poradnik jest w tym dziale. Pozdrawiam



zibidaro - 11 lut 2010 17:41
Witam.
Pyt. do topika możesz mi przesłać dokładniejsze namiary na teg dobrego mechanika z Redła.
W końcu po trzech latach użytkowania swojej Madzi przymierzam się do wymiany kopletnego rozrządu. Poszukuję dobrego zakładu z okolic Koszalina



zibidaro - 13 lut 2010 20:25
Witam.
Panowie mam pytanie dotyczące elementów rozrządu.Wiem, że zaraz odezwą się głosy, że to już dziesiątki razy było mówione i oczywiście pamiętam. Części rozrządu tylko oryginalne: pasek unitta, rolki ntn, pompa mazda lub gmb. Ale znalazłem w kilku miejscach lekko inny skład zestawu, który rzekomo jest oryginalnym wkładem montażowym do naszych mazd. A sprawa dotyczy samego paska.

http://www.allegro.pl/item905508936_roz ... zelki.html

link do strony sprzedawcy polecanego przez forumowiczów fox-rzeszów.
Zapytałem sprzedawcę co ta znaczy" Pasek rozrządu MAZDA - numer RF2A-12-205B" (w opisie) , odpowiedział mi że kiedyś paski były UNITTA, a że ulegały zerwaniom Firma Mazda je wzmocniła i teraz to paski są MAZDA-PowerGrip,
I sam nie wiem czy szukać uparcie Unitty czy kupić ten zestaw z linku.
I to pytanie kieruję do tych co mieli już z tym paskiem do czynienia.
Jak prześledziłem ten wątek od początku, to cena kompletu znacznie spadła, Tak sobie pomyślałem,że może jeszcze ze trzy lata zaczekam to spadnie do 500 złociszy albo jeszcze niżej.
I jakby nie patrzeć nasze samochody są coraz ekonomiczniejsze



topik - 13 lut 2010 20:43
Witam. Zibidaro na pasku rozrządu który jest w linku jest napisane Unitta. Jeżeli to będzie ten pasek to będzie to pasek Unitta. Jeżeli chodzi o pasek Mazda-PowerGrip to jest na ten temat napisane w poradniku diesla. Firma Unitta należy do firmy Gates. Pozdrawiam



zibidaro - 13 lut 2010 21:26
Topik, nie ma tam nic ani w opisie ani na zdjęciu że to Unitta (mało gałki mi nie wypadły wpatrując się w zdjęcie i za chiny ludowe nie zauważyłem tej nazwy). Ale sprzedawca jak wcześniej napisałem odpowiedział, że jest to pasek MAZDA-PowerGrip, znaczy ulepszony, mocniejszy czyli lepszy ?. Cóż trzeba chyba brać.
Poradnik diesla po raz kolejny przeczytałem ( a zwłaszcza dotyczący pasków) i wnioskuję, że paski Unitta były produkowane przed 2002 rokiem, a później te Mazda Gates Power Grip HTD. Czyli jednak chyba lepiej nie kupować Unitty, która już od leżenia w magazynach mogła stracić znacznie na swojej jakości (wszak materiały, z których jest wykonany się starzeją)
A facet mi odpowiedział, że jest to pasek Mazda Power Grip (nie podając w nazwie słowa Gates) czyli zapewne chodzi ot ten pasek opisany w poradniku. Przy oznaczeniu numerowym części każda literka, czy cyferka może mieć duże znaczenie a co dopiero brak całego wyrazu.



zibidaro - 13 lut 2010 22:45
A TO CIEKAWOSTKA.
sprzedawca ze wspomnianego przeze mnie linku 3 posty wyżej

http://www.allegro.pl/item905508936.html

zamieścił w swojej ofercie zdjęcie, które jest wklejone w poradniku diesla, to jest TO SAMO zdjęcie ( plagiat?, czy to współtwórca poradnika jest też sprzedawcą)



topik - 14 lut 2010 16:02
Witam. Zibidaro spójrz na poniższy link: http://moto.allegro.pl/item906415949_pa ... _dtdi.html
Jest to ten sam pasek tylko w nowym opakowaniu. Z prawej strony jest napis Unitta. Zgadza się - na nowych paskach jest napis Mazda PowerGrip ale moim zdaniem na zdjęciach z powyższych linków widać stare paski.

Edit: W poniższym linku jest zdjęcie nowego paska rozrządu: http://moto.allegro.pl/item910386135_ro ... _ditd.html



Strona 2 z 2 • Zostało wyszukane 680 rezultatów • 1, 2