3 pytania eksploatacyjne
remik - 11 lis 2004 0:20
Posiadam Mazde626 GE automat, rocznik 95 czy kto¶ mógłby podpowiedzieć:
1. Jaka w niej jest skrzynia biegów fordowska czy mazdowska ?
2. Która jest bardziej usterkowa ?
3. Czy 170 000 km to jest dużo na tak± madzie?
Z góry dziękuje za odpowiedĽ
tco_tm - 11 lis 2004 1:20
Witam,
1. Jest to projekt Forda (CD4E), ale jesli mazda pochodzi z Japonii, to skrzynia rowniez i nazywa sie LA4A-EL.
2. Niestety CD4E/LA4A-EL potrafi przysporzyc sporo problemow i jest uwazana za bardziej klopotliwa konstrukcje niz GF4A-EL - montowana do silnikow KL (2.5l) i pierwszych FS (2.0). LA4A-EL podobno jest mniej zawodna od CD4E, w co jestem gotowy uwierzyc ze wzgledu na produkcje i montaz przez skosnookich robotnikow. Problemy wynikaja glownie z bledow w konstrukcji, ktore z czasem zostaly poprawione. Skrzynia CD4E do dnia dzisiejszego porusza praktyczie kazdego "malolitrazowego" forda w stanach.
3. Moja ma przejechane 200kkm i uwazam, ze jak na samochod jest to bardzo malo, ale skrzynia i przeniesienie napedu jest w tragicznym stanie. Jesli z twoja skrzynia nie ma problemow, to jako podstawe opieki nad nia przyjalbym czeste (7-10kkm) wymiany oleju. Jesli olej przez dluzszy czas nie byl wymieniany, to dalsze kroki uzaleznilbym od jego stanu. Jesli jest silnie zanieczyszczony, na pewno plukalbym chlodnice i zastanawial sie nad kompletnym przegladem tej skrzyni z wymiana filtra (jest schowany wewnatrz konstrukcji) i ew. wymiana zuzytych czesci - jesli nie zamierzasz samochodu niedlugo sprzedawac, to profilaktyka moze znacznie przedluzyc jego zywotnosc.
Pozdrawiam.
P.S. Juz kiedys opisywalem najczestsze problemy i niedomagania CD4E, poszukaj wiec dokladnie wsrod starszych postow. Ogolnie pierwszym objawem przyszlych klopotow jest zle cisnienie liniowe, takze dolacz ten punkt do "ogledzin" skrzyni.
Waclaw_Szubert - 16 lis 2004 9:49
Ogolnie pierwszym objawem przyszlych klopotow jest zle cisnienie linioweJak mozna to sprawdzic
tco_tm - 16 lis 2004 10:13
Jak mozna to sprawdzic Pewnie Cie nie zaskocze, jesli powiem, ze manometrem.
Waclaw_Szubert - 16 lis 2004 10:19
Zaskoczony nie jestem - pytanie tylko gdzie go podpiac W ktorym miejscu
tco_tm - 16 lis 2004 12:58
Zaskoczony nie jestem - pytanie tylko gdzie go podpiac W ktorym miejscuOsoba, ktora ma taki manometr z odpowiednimi koncowkami, na pewno ma wiedze gdzie go wkrecic. Ogolnie w skrzyni sa wyprowadzone za zewnatrz praktycznie wszystkie linie cisnieniowe. Nie wiem jak w przypadku GF4A-EL (twoja skrzynia), ale CD4E porty ma obok siebie, obok okraglej plyty zamykajacej obudowe skrzyni od strony pompy. Dostep do nich jest najlepszy od spodu samochodu, po czesciowym zdjeciu oslony silnika.
Do pelni szczescia przydalyby sie dwa manometry (rozne zakresy) z dlugimi koncowkami, aby odczytywac cisnienie podczas jazdy.
Jesli chcesz wiedziec, pozniej sprawdze gdzie sa wyprowadzenia w GF4A-EL.