3D models- detail - pleas help.
Noxi - 9 paź 2009, o 06:47
Z wiadomych powodów ten temacik nie powstał na PF.
Pewnie niektórzy pamiętają mój render modeli 3D do modu dla Homeworld 2 i Supreme Commander.
[Link]Zestaw UnitówSkoro mam skończone bazę unitów postanowiłem zacząć dodawać detale. Zacząłem od największego statku, czyli Lotniskowca pancernego.
[Link] Bez Detali[Link] Detali faza pierwsza, czyli takie głównePowiedzcie proszę jak wyszły mi na razie detale, i czy macie pomysły na więcej detali.
Jakby co styl Kardo unitów to tak. Ostre kąty i spadki (
[Link] jak w rasie UEF z supreme commmander) ale też w niektórych miejscach ładna sylwetka bez żadnych załamań.
Większość jednostek dzieli się na segmenty, Metalowy (jakiś odcień purpury to będzie) pancerz, a między nim widać jakby świecące łączenia na czarnym tle (
[Link] Coś takiego).
edit
[link] Detale versja 1.2
Smok Booster - 23 paź 2009, o 09:19
Kurczę. Chciałbym ci móc coś doradzić, ale niestety nie czuję bazy, jeżeli chodzi o wielkie kosmiczne ustrojstwa. Jedno co mogę powiedzieć z punktu widzenia osoby zajmującej się modelowaniem do gier, to jak na low-poly detale są całkiem, całkiem. Na twoim miejscu złamałbym jeszcze symetrię - morze paroma wieżyczkami obronnymi, albo radarami. Pamiętaj także, że na to wszystko będzie przecież wchodzić nie tylko tekstura, ale także mapa normalnych, mapa alpha i może także mapa dyfuzji. Dużo detali dojdzie właśnie przez dodanie normal-mapy. Wykorzystując później mapę alpha możesz już teraz pokusić się o zrobienie elementów modelu składających się z pojedynczych płaszczyzn, jak np.: zespół nierównomiernych anten i czujników, wystających z przodu okrętu, z tyłu, czy gdziekolwiek wzdłuż kadłuba.
To co teraz robisz to baza pod cały obiekt, najtrudniejsze przyjdzie, gdy będziesz musiał rozłożyć siatkę pod tekstury i ich planowaną rozdzielczość. Być może będziesz musiał pociąć cały model na kilka osobnych, żeby móc wykorzystać większą ilość mniejszych tekstur i zaaplikować bardziej szczegółowe tam, gdzie jest to niezbędne - żeby, np.: oszczędzić bufor.
I uwaga na przyszłość. Zwykle łatwiej jest zaprojektować sobie model za pomocą kartki i ołówka niż wymyślać go na bieżąco. Teraz, wiem, że nie jesteś jakimś asem w rysowaniu, ale to mogłoby być nawet dobre ćwiczenie. Często do jednego modelu robi się kilka projektów - podobnych bądź nie. Jest to szansa na wyćwiczenie ręki i oka, kiedy skupiasz się przez kilka godzin i bez zmartwień wrzucasz na kolejne kartki, jakieś bezkształtne, niedokończone formy, które przelatują ci przez głowę.
Dobrze ci idzie. Rozpędzaj się.
...I spróbuj kiedyś podjąć się modeli organicznych.
Noxi - 23 paź 2009, o 19:21
Zapomniałem powiedzieć że model już "skończylem"
Podeśle renderek
Liszek - 31 paź 2009, o 20:58
Zamiast męczyć się w Maxie pobawiłbyś się w texturowanie w Bryce ...
Smok Booster - 3 lis 2009, o 12:36
Liszek. On nie robi w Max'ie a w Blenderze. ...Szok? ~.-.^
Liszek - 29 maja 2010, o 10:32
Kalectwo
Nie wiem ile czasu zajmuje to w blenderze ale w 4 minuty mam to samo w Maxie potem jeżeli nei chce mi się bawić w ustawianie świateł < i o ile ma to być jedna klatka > to exportuje całość do Bryce gdzie nakładam texturki i ustawiam oświetlenie :>
I tak uważam że to co zrobił jest ładne a na polfursie pewnie zbesztali przez zazdrość :>
Husky - 29 maja 2010, o 11:02
Blender czy MaX, większej różnicy nie będzie, skoro i tak musi się trzymać ograniczonej liczyb poligonów. Z własnego doświadczenia doradziłbym jednak przygotowywać sobie najpierw projekty do czego zmierzasz (szkice etc) bo to strasznie ułatwia pracę nad tego typu obiektami do gier. Poza tym podobno skrypt co pozwala eksportowac modele do Supreme Commander z Blendera nie działa poprawnie i czasem trzeba się z nim pobawić. Sprawdzałeś już to?
Liszek - 29 maja 2010, o 11:16
Nie, rzuciłem grafikę i żałuję że poświęciłem jej tyle czasu. Życzę wytrwałości bo mi jej zabrakło.
Husky - 29 maja 2010, o 11:21
Nie, rzuciłem grafikę i żałuję że poświęciłem jej tyle czasu. Życzę wytrwałości bo mi jej zabrakło.Czemu? Grafika 3D to takie same medium jak robienie grafiki rastrowej czy wektorowej albo muzyka itd. Jedno z narzędzi, które pozwala wyrazić siebie chyba, że do ciebie to nie trafiało, to zdarza się. Można w życiu dokonywać złych wyborów w koncu
Liszek - 29 maja 2010, o 11:25
Kiedyś też tak myślałem i oby Tobie tak łatwo nie przeszło jak mi.
Nie rezygnuj z marzeń