Akcyza wzrośnie o 5%
rav3nlord - 01 gru 2008 9:17
Wczoraj rząd poinformował, że akcyza na "luksusowe samochody" czyli te posiadające silnik o pojemności ponad 2.0 litry wzrośnie o 5%.
strOOs - 01 gru 2008 10:04
I co to dla nas znaczy? 5% przy 10000zl to ledwo 500zl.
Srednia cena szostki wzrosnie o 1500-2000zl.
Tak, to duzo, ale moze dzieki temu jeden czy dwa trupy mniej przyjada
rav3nlord - 01 gru 2008 10:08
I co to dla nas znaczy? 5% przy 10000zl to ledwo 500zl.
Srednia cena szostki wzrosnie o 1500-2000zl.
Tak, to duzo, ale moze dzieki temu jeden czy dwa trupy mniej przyjada a o cenie nowych aut nie pomyslałes?
to definitywnie zarżnie ten rynek, sprzedaż już dzisiaj siadła ok 30%...
nowa 6 2.2 będzie droższa o ok 6tys, cx-7 o prawie 7tys. To bardzo dużo...
strOOs - 01 gru 2008 10:09
rav3nlord albo dealer zejdzie lekko z ceny i cena sie utrzyma..
Albo wzrosnie import aut amerykanskich i wplywy do budzetu spadna na pysk.
Wieksze podatki rzadko zwiekszaja wplywy do budzetu.
rav3nlord - 01 gru 2008 10:31
rav3nlord albo dealer zejdzie lekko z ceny i cena sie utrzyma..
Albo wzrosnie import aut amerykanskich i wplywy do budzetu spadna na pysk.
Wieksze podatki rzadko zwiekszaja wplywy do budzetu.1. dealer nie zejdzie z ceny gdyż nie ma z czego, średnie marże przy sprzedaży nowych samochodów wynoszą ok 5-7%.
2. Import z USA przy dzisiejszym kursie dolara na poziomie 3pln i tendencji do jego umacniania jest totalnie niopłacalny.
3. Na temat podatków się nie będę wypowiadał gdyż jestem...ekonomistą. Więc bardzo mnie rozbawiłeś ;]
strOOs - 01 gru 2008 10:33
rav3nlord w duzej ilosci krajow obnizenie podatkow powodowalo wzrost wplywow z uwagi na wiekszy wzrost popytu w stosunku do obnizej podatku.
A ja jestem inzynierem i tak sobie gdybam
Znajomy biorac OctavieII w Salonie kolegi ze studiow zaplacil za nia jakies 15% ponizej ceny katalogowej, wiec moze 2-3 lata temu dealerzy mieli wieksze marze..
maise - 01 gru 2008 10:43
Import z USA przy rządowym pomyśle obowiązkowej kontroli pojazdu w Warszawie za 16 tyś zł raczej nie wzrośnie...
strOOs - 01 gru 2008 10:47
maise a, o tym nie slyszalem...
To nas Amerykanie znienawidza wtedy
Artiks - 01 gru 2008 10:56
1. dealer nie zejdzie z ceny gdyż nie ma z czego, średnie marże przy sprzedaży nowych samochodów wynoszą ok 5-7%. Nieprawda, wysokie ceny nowych aut w PL wynikają głównie z zachłanności delaerów, w Niemczech cena za ten sam samochód potrafi być 15-30 % niższa. Marża za nowe auta w Polsce wynosi od 20 do 30 % , a w Niemczech jest to 5-10 proc.
strOOs - 01 gru 2008 10:57
Artiks czyli jednak to co pisalem (zejscie 15% w dol dla znajomego) jest normalne..
Globy - 01 gru 2008 11:10
Rozłożyło mnie stwierdzenie "luksusowe samochody" w wypowiedzi Rostkowskiego
rav3nlord - 01 gru 2008 11:10
1. dealer nie zejdzie z ceny gdyż nie ma z czego, średnie marże przy sprzedaży nowych samochodów wynoszą ok 5-7%. Nieprawda, wysokie ceny nowych aut w PL wynikają głównie z zachłanności delaerów, w Niemczech cena za ten sam samochód potrafi być 15-30 % niższa. Marża za nowe auta w Polsce wynosi od 20 do 30 % , a w Niemczech jest to 5-10 proc.
Artiks - 01 gru 2008 11:45
jeżeli promocja wynosi ok 10-15% - to udziela jej właśnie importer Można to uznać za "zapas" jaki posiada importer na poczet pseudopromocji, a realna marża importera to nawet 30-40 %
Winetou - 01 gru 2008 13:18
t&o
Myjk - 01 gru 2008 13:58
1. dealer nie zejdzie z ceny gdyż nie ma z czego,
średnie marże przy sprzedaży nowych samochodów wynoszą ok 5-7%. Aż korci przytoczyć stwierdzenie: "Ignorance is Bliss".
ravo - 01 gru 2008 17:30
5% marzy ? hehe oj biedne spoleczenstwo
Mateusz - 01 gru 2008 18:01
Wczoraj rząd poinformował, że akcyza na "luksusowe samochody" czyli te posiadające silnik o pojemności ponad 2.0 litry wzrośnie o 5%.Teraz podali w informacjach polsatowskich, że akcyza na samochody luksusowe wzrośnie o 1% a na alkohol 5%. To dopiero tragedia
Myjk - 01 gru 2008 18:05
Teraz podali w informacjach polsatowskich, że akcyza na samochody luksusowe wzrośnie o 1% a na alkohol 5%. To dopiero tragediaTeż słyszałem. Znowu najbardziej potrzebującym po kieszeniach pojadą, bbuuu...
ravo - 01 gru 2008 18:14
Porek, schodzimy do podziemia
damian - 01 gru 2008 18:36
Wczoraj rząd poinformował, że akcyza na "luksusowe samochody" czyli te posiadające silnik o pojemności ponad 2.0 litry wzrośnie o 5%.Teraz podali w informacjach polsatowskich, że akcyza na samochody luksusowe wzrośnie o 1% a na alkohol 5%. To dopiero tragedia
Udesky - 01 gru 2008 20:08
A co to za różnica czy coś zdrożeje czy nie?
Po samochody i tak jeździmy do Niemiec, jedyną różnicą będzie tylko to, że teraz zwiększymy import nowych, bo te najbardziej luksusowe i tak są znacznie tańsze niż u nas.
A chleb, co za problem, kupujemy maszynkę do wypieku mąkę za 4zl i już mamy ze 2 - 3 bochenki, po paru miesiącach zwracają nam się koszty mini piekarnika.
Alkohol, po co kupować, w Szwecji pędzą na potęge to i my możemy powrócić do korzeni.
Tak więc nic straconego. Polak potrafi.
Myjk - 01 gru 2008 20:12
Zawsze jest jeszcze tani spirit z polmosu co to go wynoszą w kondonach uwiązanych do nogawek.
Mam nadzieję, że używają gumek bez nawilżacza przedłużającego stosunek.
krater - 03 gru 2008 6:51
Nowe limuzyny rządowe też podrożeją. Podatnik zapłaci.
gromusek - 03 gru 2008 7:14
IMHO podniesienie akcyzy nie spowoduje wzrostu wpływów do Państa wręcz odwrotnie odwrotnie. Od kiedy to niby silnik powyżej 2l jest luksusowy ?
strOOs - 03 gru 2008 7:22
gromusek ostatnio wszedzie daje sie male jednostki z turbina wiec 2.0 za troche stanie sie luksusowy..
faraon - 10 gru 2008 21:14
Wczoraj rząd poinformował, że akcyza na "luksusowe samochody" czyli te posiadające silnik o pojemności ponad 2.0 litry wzrośnie o 5%.No niestety, ale jak sie dowiedzialem to nie jeszcze koniec podwyzek
Adaś - 10 gru 2008 21:32
1. dealer nie zejdzie z ceny gdyż nie ma z czego, średnie marże przy sprzedaży nowych samochodów wynoszą ok 5-7%Dealerzy schodzą z ceny katalogowej nawet 20% i jeszcze im się to opłaca
azja - 21 gru 2008 9:01
A mnie ciekawi co jest powodem podniesienia akcyzy do 18,6 % ??? Nie mam konceptu więc myślę, że to po prostu kolejna zachłanność państwa na kieszeni obywatela. Góra i tak ma kasę na służbowe ponad 2 litry. Obywatel zaś ma wąchać dym z ich rury. Jednym słowem robią z nas
Bo czy normalnym jest zapłacenie 160 złotych w US za zaświadczenie o zwolnieniu z płacenia????
Globy - 21 gru 2008 10:29
Segment aut powyżej dwóch litrów w Polsce to jedynie 16%. Zabieg ten nie przyniesie znaczących wpływów do budżetu (szacunek na 170 mln złotych, o ile pamiętam), w moim mniemaniu naciąga mu się serwetkę zachęcenia Polaków do kupowania bardziej ekologicznych aut z mniejszymi silnikami. Niestety, podczas gdy inne kraje walczą o udogodnienia dla przemysłu motoryzacyjnego, tak u nas MG szeroko się na ten temat wypowiada, w między czasie dobijając sprzedaż aut segmentu premium.
O ile nabywcy na auta kosztujące 200 lub więcej tys. zł znajdą się na pewno bez względu na parę tysięcy złotych różnicy z powodu akcyzy, o tyle wielu producentów (choćby Mazda 6 2.2 lub Toyota Avensis 2.2) dostanie po [tiiit]. Dealerzy Volvo zbierają obecnie 100 zamówień dziennie, a ich importer ocenia, że gdyby taką dynamikę sprzedaży mieli przez cały rok, zwiększyliby zrealizowany wolumen dwukrotnie.
J.Beck - 03 sty 2009 23:20
na świecie w branży kryzys a u nas podwyżka 5 % !
chyba ich w tym rządzie( ) po...bało
czyli generalnie auta na całym świecie tanieją a w Polsce drożeją
nie ma co , prawdziwa Irlandia ( a raczej PRL ze swoimi absurdami )
yaaro - 10 sty 2009 16:34
a co panowie ze zwrotem akcyzy, o którym głośno było na początku zeszłego roku Czyżby obecne pobieranie akcyzy przy imporcie samochodów z rynku wewnątrzwspólnotowego było zgodne z prawem europejskim ?
Chciałbym sprowadzić szóstkę > 2 litry i trochę mnie przeraża akcyza 18,6 % od WARTOŚCI RYNKOWEJ (a nie jak do niedawna 13,6 % od wartości na rachunku). Gdybym mógł domagać się zwrotu tej akcyzy, to problemu jak dla mnie by nie było
marek - 10 sty 2009 17:21
a co panowie ze zwrotem akcyzy, o którym głośno było na początku zeszłego rokuto byl zwrot tej wysokiej akcyzy (do 60%) od uzywanych aut)
Czyżby obecne pobieranie akcyzy przy imporcie samochodów z rynku wewnątrzwspólnotowego było zgodne z prawem europejskim ?obecne jest zgodne - takie same stawki obowiazuja przy rejestracji uzywanych sprowadzonych aut oraz nowych kupionych w salonach. stawki poprzednie na uzywane auta byly niezgodne bo byly inne niz na nowe
Gdybym mógł domagać się zwrotu tej akcyzy, to problemu jak dla mnie by nie było
azja - 11 sty 2009 10:46
Jest światełko w tunelu. Unia nakazała naszym zachłannym urzędasom zaprzestania przymuszania rejestrujących pojazdy po raz pierwszy w Polsce robienia badań technicznych na pojazdach, które posiadają takie badania aktualne (robione w UE). To niby niewiele bo tylko 170 złotych. No ale jest to krok do przycięcia paznokci w ręce grzebiącej w kieszeni importera. Teraz pora na zakwestionowanie tych 2%, które zabiera Urząd Celny od wartości auta ustalonej na podstawie stawek krajowych ze strony Eurotax-u itp.
Uczciwym by było wyliczenie ceny na podstawie giełd danego kraju. A już największe kuriozum to VAT-24. Jeśli ktoś nie wie co to jest to wyjaśniam, że to zgłoszenie do Urzędu Skarbowego, że sprowadzający pojazd z UE jest zwolniony z płacenia podatku. Najciekawsze, że takie zgłoszenie kosztuje 160 złotych
Opłata recyklingowa (500zł) to kolejny idiotyzm. Bo żaden samochód nie jest aż tak zniszczony aby nie zwróciły się koszty oddania pojazdu do złomowania. Pytanie tylko komu one napędzają kieszeń? Na pewno nie oddającemu bo on dopłaca do tego interesu.
marek - 11 sty 2009 10:51
Jest światełko w tunelu.patrząc na poczynania naszych urzędników jest to co najwyżej światełko nadjeżdzającego ekspresu
yaaro - 11 sty 2009 11:43
Na ile jest możliwe jeżdżenie w PL na obcych rejestracjach, powiedzmy - niemieckich, będąc właścicielem samochodu i obywatelem PL? Czy jest szansa, abym robił przegląd i ubezpieczał go w PL ? Zapewne nie ale może ktoś z Was zna jakiś kruczek prawny, żeby nie rejestrować samochodu w kraju.
ntgale - 11 sty 2009 11:56
Na ile jest możliwe jeżdżenie w PL na obcych rejestracjach, powiedzmy - niemieckich, będąc właścicielem samochodu i obywatelem PL? Czy jest szansa, abym robił przegląd i ubezpieczał go w PL ? Zapewne nie ale może ktoś z Was zna jakiś kruczek prawny, żeby nie rejestrować samochodu w kraju.Podwójne obywatelstwo, ktoś z rodziny, znajomych, który zaufa i zarejestruje auto na siebie...
maise - 11 sty 2009 11:59
Opłata recyklingowa (500zł) to kolejny idiotyzm. Bo żaden samochód nie jest aż tak zniszczony aby nie zwróciły się koszty oddania pojazdu do złomowania. Pytanie tylko komu one napędzają kieszeń? Na pewno nie oddającemu bo on dopłaca do tego interesu.
Borys - 04 sie 2009 11:02
Czy oni nie mają co robić? Nie zdawałem sobie sprawy, że mam dwa auta luksusowe w domu.
http://moto.wp.pl/kat,106086,title,Jak- ... caid=18814Pewnie nigdy to nie przejdzie, ale mogliby wziąć się za coś poważnego.
Grzyby - 04 sie 2009 11:32
Motocykl z silnikiem powyżej 250ccm rzeczą "ekskluzywną"
Co za baran ...
mcbeth - 04 sie 2009 11:55
Pora na oszczędne autka małolitrażowe. Np. RX-8 albo 2-litrowa turbobenzyna