Alternatywny sposób na kasowanie błędów - działa w 100% !!!!
szaman207 - 13 mar 2009 8:45
Witam
Jestem nowy i mam nadzieję że ktoś odpowie na to pytanie. Chcę zresetować komputer ale nie chce odłączać klemy od akumulatora, ponieważ nie znam kodu do radyjka które jest w środku a płacenie za rozkodowanie mi się nie uśmiecha oraz powoduje utratę wszystkich tzw. wartości adaptacyjnych przez co trzeba auto "uczyć" od nowa.
Wyczytałem w fachowej literaturze że jest alternatywny sposób na resetowanie błędów komputera. Brzmi to mniej więcej tak:
1. ustawić kluczyk zapłonu w pozycji "ACC".
2. wyjąć 2 bezpieczniki BTN (60A) i EGI (30A). skrzynka bezpieczników znajduje się w komorze silnika
3. odczekać 20 sekund i ponownie założyć bezpieczniki. wszystkie kody usterek powinny zostać usunięte z pamięci.
Problem polega na tym że nie mogę znaleźć bezpiecznika EGI. Wydaje mi się że jest na pewno ale pod inną nazwą. Jeśli ktoś wie jak się nazywa to będę wdzięczny za podanie nazwy lub skrótu, koloru i amperażu.
Z góry wielkie dzięki - temat chyba nie pójdzie do kosza...
szaman207 - 25 mar 2009 8:56
chyba znalazłem ten bezpiecznik jest to różowy 30A z opisem INJ - układ wtrysku paliwa. Mam pytanie może tym razem ktoś odpowie - czy jak wyjme te bezpieczniki to nic się nie stanie?
Pozdrawiam i czekam cierpliwie na odpowiedź
Redoo - 25 mar 2009 9:01
Jeżeli są to bezpieczniki to nic się nie stanie!
szaman207 - 25 mar 2009 10:41
Nareszcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dzięki za odpowiedź. Jak przeprowadzę pierwsze testy to napisze co i jak wyszło.
szaman207 - 25 mar 2009 22:48
Witam
Testy zostały przeprowadzone i działa w 100%.
Czytanie jednak na coś się przydaje. A teraz konkretnie (częśc się powtórzy!!) - jak się to robi:
1. ustawic kluczyk w pozycji "ACC".
2. Znalezc skrzynkę bezpieczników znajdującą się w komorze silnika i wyją 2 bezpieczniki: BTN (60A-u mnie 40A) i EGi (inaczej INJ lub EGI-INJ) (30A)
3.teraz należy odczekac 20 sekund (lub policzyc do 30) i ponownie zalożyc bezpieczniki
4.wyjąc kluczyk następnie włożyc jeszcze raz i odpalic samochod
U mnie rozwiązało to problem ze skaczącymi wolnymi obrotami. Także proponuje sprobowac innnym właścicielom mazd ponieważ (wg autora tej książki) sposób ten dotyczy (mam dokładne nazwy modeli przed sobą łącznie z kodami silników i latami produkcji) wszystkich samochodów z systemem sterowania silnikiem EGI MPI czyli: 121, 323, 626, E2000, MX-3, MX-5, MX-6, Xedos 6, Xedos 9 oraz RX7.
Teraz będę walczyc z niedziałającym prędkościomierzem oraz ABS-em.
W razie jakiś pytań proszę pisac - teraz wydaje mi sie ze temat ruszy na dobre.
Radex - 26 mar 2009 7:14
Witam
do niedawna mialem problem z dlawieniem sie silnika.
na poczatku myslalem ze to wina gdzies w ukladzie paliwowym bo ojcu zabraklo paliwa jak jechal
ale wymienilem kable i swiece i okazalo sie ze to ich wina
mam pytanie
czy moge zresetowac komputer "profilaktycznie" nawet gdy jest wszystko ok na chwile obecna?
pomoze to cokolwiek czy lepiej nie ruszac jak jest ok?
Pozdrawiam
MazDarek - 26 mar 2009 7:19
czy moge zresetowac komputer "profilaktycznie" nawet gdy jest wszystko ok na chwile obecna? Przed "profilaktycznym" resetem sprawdź jeszcze "profilaktycznie" czy na pewno nie wyrzuca błędów.
pomoze to cokolwiek czy lepiej nie ruszac jak jest ok? usmiechNa pewno nie zaszkodzi.
szaman207 - 26 mar 2009 8:32
Odnośnie tego resetowania komputera - jeżeli by ktoś chciał całą listę aut w których można to wykonać wg autora tej książki to mogę ją przepisać i wkleić na forum.
Próbujcie powinno pomóc w niektórych problemach. Sposób ten nie dotyczy samochodów z systemem EFI. !!!!!
MazDarek - 26 mar 2009 21:11
Wyczyściłem OT. Proszę o trzymanie się tematu.
sq2jul - 26 mar 2009 22:18
ciekawe... musze kiedys wyprobowac w Xedosie
stu21 - 18 kwi 2009 15:27
Witam. Mam takie pytanko. Jak odczytac te kody błędów z komputera jeśli takie występują?
steven - 19 kwi 2009 7:34
poszukać na stronie głównej mazdaspeed.pl!