ďťż
Automatyczne zamykanie drzwi po odpaleniu silnika





Dethar - 01 kwi 2005 23:26
Witam,

jak zrobic opcje automatycznego zamykania drzwi po odpaleniu silnika (odrazu lub po kilku sekundach)...
czy ktos z Was robil cos takiego u siebie?
moj alarm nie posiada takiej funkcji, a byla by to swietna sprawa na miasto w dzisiejszych czasach

pozdrawiam
Dethar




b2 - 02 kwi 2005 6:40
czy ja wiem... torebki kradną przez szybę.
a w razie ewentualnego wypadu wyjście z zaryglowanego wcześniej auta może być niemożliwe, szczególnie przy dwudrzwiowym



monter - 02 kwi 2005 6:45
Aby miec takie ruglowanie niestety trzeba nabyc alarm z taka funkcja. Przestawia sie tylko zworke na plytce w centralce alarmu i wtedzy funkcja dziala. Niestety jak napisal b2 w swoim poscie w chwili wypadku (czego oczywiscie nie zycze) pozostajesz zamkniety w samochodzie. Ja osobiscie odradzam. Kilka lat temu mialem wypadek Renault Megane Classic '99 ktory mial to w standarcie (kazde Renault po chyba '98 ktore ma centralny zamek posiada to). Oczywiscie drzwi sie nie otworzyly wiec juz mam uprzedzenie do takich zbednych gazdzetow.



bajer0 - 02 kwi 2005 7:12
Ja tez to mam, ale umiescilem sobie maly przelacznik na desce rozdzielczej i moge sterowac, czy drzwi maja sie zamknac, czy nie. Wygodna sprawa, bo jak jade przez miasto to zamykam, jak wyskocze na trase otwieram... no i ludzi szantazuje, ze ich nie wypuszcze z auta




XsiX - 02 kwi 2005 7:58
Mój alarm (VERSUS) obsługuje tą funkcję a włącza się ją nie żadną tam zworką tylko progamowo za pomocą pilota od alarmu. Co do wypadku to nie przesadzajcie proszę, równie dobrze można psioczyć na elektrycznie opuszczane szyby i związane z tym niebezpieczeństwo w przypadku utopienia auta



ravo - 02 kwi 2005 8:02
ja rowniec mam taka pocje z poziomu pilota wystarczy przytrzymac przycisk do dezaktywacji alarmu



Marco81 - 02 kwi 2005 8:26
Mój alarm też ma taką funkcję. Z tego co się orjętuje to taką funkcje musi mieć centralka alarmowa.Przy wypadku wyłącza się silnik (przeważnie) , a wtedy centralny zamek się otwiera
Pozdrawiam



bajer0 - 02 kwi 2005 8:31

a wtedy centralny zamek się otwiera

o ile kable sa cale



Dethar - 02 kwi 2005 9:41
czyli poza zmiana alarmu nie ma innej mozliwosci na taki bajer?
nie da sie zrobic takiego czegos na przekaznikach z opoznieniem czasowym?

tak jak napisal bajer0 mozna by umiescic na desce wylacznik i na trase to sobie wylaczac...
a w miescie to jednak wole miec drzwi zamkniete (poki co zamykam recznie ale czesto zapominam , nie tak dawno kunio2003 opisywal jak to w bialy dzien we wrocku w centrum 2 kolesi skopalo auto i szybe wybili tak ze nigdzie nie mozna czuc sie bezpiecznie i lepiej ryglowac drzwi

jezeli chodzi o wyciagniecie torby itp przez okno to zawsze z tylu klade rzeczy a tam ciezko sie dostac nawet jak szyby sa na maxa w dol



newbie - 02 kwi 2005 16:59
dobre rozwiazanie to wykorzystanie zasilania pompy paliwa
zasilanie = w domyśle jazda autem
w zalezności od alarmu podajesz sygnał albo + (bezpośrednio) albo - (za przekaźnikiem np.)

dodatkowe przełączniki to lipa...wymagają aktywności ze strony usera



adam626 - 04 kwi 2005 8:49
ja jak robiłem sterowanie centralnym z alarmu musiałem dołożyć siłownik do drzwi kierowcy bo w oryginale był sam styk sterujący praca pozostałych drzwi. Załozyłem uniwersalnego mastera z uniwersalnym sterownikiem centralnego zamka.
Sterownik ma wyswalane masa zamykanie i otwieranie oraz dwa wyjscia sterowane poziomem +12V i - masa.
Alarm jest podłaczony do wyzwalania masą a 12V po stacyjce na wyzwalanie poziomem.
Przekręce kluczyk i drzwi się zamykają.
A co do bezpieczeństwa
Mogą zostać zablokowane otwarte drzwi w trakcie wypadku.
Nie da się przewidzieć wszystkiego. Trzeba się zabezpieczać na to na co można.
Ja mam zamykanie .
I folię na szybach żeby nikt mi nic nie wyjął przez okno.
Widziałem taki numer jak gość miał coś w czapce z pomponem, walił głowa w szybę i wyjmował torebkę bez otwierania drzwi. Kobieta stała na czerwonym swietle. Na tym skrzyżowaniu zawsze ktoś sie przechadza pomiędzy stojącymi na swiatłach samochodami i zagląda co jest w środku.
Dzięki foli szybę zbije ale się ona nie rozleci utrudniając dostęp do wnętrza.Szybe z folią po zbiciu łatwiej wypchnąć ze środka niż wepchnąć do wewnątrz, więc się nie martwię o ewentualny wypadek. Jeżeli nie będe w stanie wypchnąć tej szyby to prawdopodobnie i tak nie byłbym w stanie opuścić pojazdu.



Yard - 07 kwi 2005 20:29

a wtedy centralny zamek się otwiera

o ile kable sa cale



Kruk11 - 08 kwi 2005 0:13
W saabach zamyka się po przekroczeniu 7km/h i myślałem o wykorzystaniu w jakiś sposób prędkościomierza, a z tą pompą paliwową to niezła myśl - przegazówka zamyka drzwi

A żeby było bezpiecznie w wypadkach to można spiąć otwieranie centralnego z poduszką powietrzną



Anade - 09 kwi 2005 10:36
też mam taki wynalazek i mam podpięte zaykanie drzwi ale niechcialo mi się rozbierać za duża i zamek zamyka się po wsadzeniu kluczyka w stacyjke a nie przy załączonym silniku



Dethar - 09 kwi 2005 10:49

też mam taki wynalazek i mam podpięte zaykanie drzwi
sam ten wynalazek dorobiles czy taka funkcje masz w autoalarmie?



Anade - 11 kwi 2005 5:34
taką mam funkcję w alarmie



wicekk - 11 kwi 2005 12:38
Podpinanie zamykania pod pompe paliwa to jakas pomylka bo pompa wlacza sie na kilka sek. tuz po wlaczeniu zaplonu celem wytworzenia odp. cisnienia w ukladzie zasilania, pozniej juz w zaleznosci od jego spadku.
Dobra, mozna to podlaczyc np. pod przewod rozrusznika i w momencie zapalania centrlany zamek by sie zamykal, mozna to zrobic z jakims opoznieniem np. 15sek. gdy centr. sterowany jest masa to przez przekaznik, nawet mozna tak to zorganizowac zeby pobrac sygnal z obrotomierza lub kontrolki ladowania i wszystko by zadzialalo dopiero w momencie faktycznego odp. silnika (czyli lepiej niz w oryginalnym wydaniu z alarmu, bo tam czasowka zalacza po wlaczeniu zaplonu) to wszystko jest do zrobienia lecz gorzej jest z otwieraniem, myslalem nad tym i nie bedzie to proste (chodzi o taka czysta kombinacje na przekaznikach)
czyli otwarcie w momencie zgaszenia silnika.
Jak cos wymysle co bedzie praktyczne to powiadomie i dla zainteresowanych wykonam ustrojstwo.
Ps. z tym oryginalnym ukladem w centralce alarmowej to nie do konca jest tak pieknie bo tak jak pisalem zalacza on centralny z opoznieniem tuz po wlaczeniu zaplonu kiedy to ja jeszcze mam nogi na zewnatrz i np. rozmawiam z kims a tu nagle po 15 sek. wlacza mi sie centlar i odbija z powrotem, czyli niepotrzebnie meczy silowniki i akumulator:)) Czyli trzeba pamietac o nie wlaczaniu stacyjki gdy sie nie chce jeszcze jechac, a przydaloby sie zeby dzialalo to faktycznie po odp. silnika...



Dethar - 11 kwi 2005 12:50
no no wicekk z tym zamykaniem po odpaleniu silnika byla by rewelacja,
czekamy zatem na rezultaty, jak cos wymyslisz daj odrazu znac !



newbie - 11 kwi 2005 16:25

Podpinanie zamykania pod pompe paliwa to jakas pomylka bo pompa wlacza sie na kilka sek. tuz po wlaczeniu zaplonu celem wytworzenia odp. cisnienia w ukladzie zasilania, pozniej juz w zaleznosci od jego spadku.

No cóż, bredzisz...ale ci wolno. Pytanie dotyczy "starych" konstrukcyjnie mazd, więc twoja teoria w ich przypadku jest błędna.
W mazdach z wtryskiem benzyny i MECS pompa jest załączana jeśli spełnione są warunki: zapłon na ON i ruch wału korbowego. W układach paliwowych benzyny nie ma czujników ciśnienia ani żadnych włączników/wyłączników ciśnieniowych, które miałyby się zachowywać wg wskazanej przez ciebie logiki.

Dobra, mozna to podlaczyc np. pod przewod rozrusznika i w momencie zapalania centrlany zamek by sie zamykal, mozna to zrobic z jakims opoznieniem np. 15sek. gdy centr. sterowany jest masa to przez przekaznik, nawet mozna tak to zorganizowac zeby pobrac sygnal z obrotomierza lub kontrolki ladowania i wszystko by zadzialalo dopiero w momencie faktycznego odp. silnika (czyli lepiej niz w oryginalnym wydaniu z alarmu, bo tam czasowka zalacza po wlaczeniu zaplonu) to wszystko jest do zrobienia lecz gorzej jest z otwieraniem, myslalem nad tym i nie bedzie to proste (chodzi o taka czysta kombinacje na przekaznikach)
czyli otwarcie w momencie zgaszenia silnika.
Jak cos wymysle co bedzie praktyczne to powiadomie i dla zainteresowanych wykonam ustrojstwo.
Ps. z tym oryginalnym ukladem w centralce alarmowej to nie do konca jest tak pieknie bo tak jak pisalem zalacza on centralny z opoznieniem tuz po wlaczeniu zaplonu kiedy to ja jeszcze mam nogi na zewnatrz i np. rozmawiam z kims a tu nagle po 15 sek. wlacza mi sie centlar i odbija z powrotem, czyli niepotrzebnie meczy silowniki i akumulator:)) Czyli trzeba pamietac o nie wlaczaniu stacyjki gdy sie nie chce jeszcze jechac, a przydaloby sie zeby dzialalo to faktycznie po odp. silnika...



wicekk - 11 kwi 2005 16:51
Ok, nie bede sie klocil skoro tak piszesz to wiesz ze tak jest, ale chyba nie kazdy ma takie sterowanie pompa paliwa i wydaje mi sie ze uniwersalnym by bylo podlaczanie jednak do kontrolki ladowania bo przeciez ta pompa w koncu wlaczy sie za jakis czas ponownie i nie bardzo umie sobie wyobrazic taki uklad zeby zliczal tylko pierwszy sygnal, powinien to byc prosty, w miare bezawaryjny uklad a nie wciskac w to mikroprocesory:)



newbie - 11 kwi 2005 19:02
...dalej nic nie rozumiesz...i to mnie martwi...w systemach europejskich, np. w EECV w mazdzie 121 ZQ zapożyczonym od forda jest tak, że po właczeniu zapłonu pompa dostaje sterowanie na chwilę potem jest OFF do momentu zakręcenia wałem korbowym. Więc w najgorszym razie będziesz miał takie "zawachlowanie" centralnym ON-OFF-ON, ale to w niczym nie przeszkadza...uPCs zostaw do czego innego ...może emu immo??



wicekk - 11 kwi 2005 19:33
..albo odwrotnie:)
czyli probujesz mi wmowic ze pompa dostaje tylko implus po wlaczeniu zaplonu, pozniej juz nie dziala w czasie jadzy (?) bo gdy bedzie sie wlaczac to w tym momencie silowniki beda dociagane, czyli co jakis bedzie zamykany juz zamkniety zamek...
poza tym ciekawi mnie jak to jest w GE, BG, MX-3..



newbie - 11 kwi 2005 20:36
W mazdach z wtryskiem benzyny i MECS pompa jest załączana jeśli spełnione są warunki: zapłon na ON i ruch wału korbowego



Anade - 12 kwi 2005 7:23
nie powinno być większego problemu z tym żeby zamek zamykał się po włączeniu zapłonu. wystarczy podpiąć się pod odpowiedni kabelek do stacyjki ten gdzie kluczyk jest juz przekręcony do oporu i następuje załączenie silnika. Jak pamiętam w stacyjce są 3 kabelki do trzech pozycji kluczyka Ja wpiołem się w pierwszy bo jakoś tak mam go na wierzchu i zamek zamyka mi się po włożeniu kluczyka do stacyjki a otwiera przy wyciągnięciu kluczyka Może kiedyś jak będe miał czas to zmienie, a co do zamykania się zamka przy jakieś prędkości to moim zdaniem jest to niepraktyczne Zamek ma chronić przed wyciągnięciem czegoś z auta na światłach właśnie a nie w trakcie jazdy



wicekk - 12 kwi 2005 7:44
Ande a jak rozwiazales sprawe z chwilowym impulsem po wlozeniu tego kluczyka bo przeciez silowniki nie moga byc caly czas pod pradem, mam tu na mysli oryginalny centralny.



Dethar - 12 kwi 2005 7:55

Ande a jak rozwiazales sprawe z chwilowym impulsem po wlozeniu tego kluczyka bo przeciez silowniki nie moga byc caly czas pod pradem, mam tu na mysli oryginalny centralny.
wlasnie Anade jak to rozwiazales od strony technicznej?
opisz w szczegolach jak to zrobiles



Anade - 12 kwi 2005 8:07
no właściwie to nic zabardzo nierozwiązywałem ale opisze od początku:
1. załorzenie nowego alarmu
2. podpięcie kabelków do sterowania zamkiem centralnym - tak żeby się zamykał i otwierał z pilota ( zamykanie puściłem przez oporniczek bo inaczej nie działało )
3. podpięcie następnego kabelka z centralki alarmu do kabelka ze stacyjki
4. zaprogramowanie w centralce żeby przy dostaniu napięcia ze stacyjki centralka wysyłała impuls do zamka centralnego

I to właściwie wszystko co zrobiłem i działa jak należy

Jak coś to moge służyć jeszcze jakimiś informacjami np na gg 1411132