Automatyczne zamykanie drzwi po odpaleniu silnika
Dethar - 01 kwi 2005 23:26
Witam,
jak zrobic opcje automatycznego zamykania drzwi po odpaleniu silnika (odrazu lub po kilku sekundach)...
czy ktos z Was robil cos takiego u siebie?
moj alarm nie posiada takiej funkcji, a byla by to swietna sprawa na miasto w dzisiejszych czasach
pozdrawiam
Dethar
b2 - 02 kwi 2005 6:40
czy ja wiem... torebki kradną przez szybę.
a w razie ewentualnego wypadu wyjście z zaryglowanego wcześniej auta może być niemożliwe, szczególnie przy dwudrzwiowym
monter - 02 kwi 2005 6:45
Aby miec takie ruglowanie niestety trzeba nabyc alarm z taka funkcja. Przestawia sie tylko zworke na plytce w centralce alarmu i wtedzy funkcja dziala. Niestety jak napisal b2 w swoim poscie w chwili wypadku (czego oczywiscie nie zycze) pozostajesz zamkniety w samochodzie. Ja osobiscie odradzam. Kilka lat temu mialem wypadek Renault Megane Classic '99 ktory mial to w standarcie (kazde Renault po chyba '98 ktore ma centralny zamek posiada to). Oczywiscie drzwi sie nie otworzyly wiec juz mam uprzedzenie do takich zbednych gazdzetow.
bajer0 - 02 kwi 2005 7:12
Ja tez to mam, ale umiescilem sobie maly przelacznik na desce rozdzielczej i moge sterowac, czy drzwi maja sie zamknac, czy nie. Wygodna sprawa, bo jak jade przez miasto to zamykam, jak wyskocze na trase otwieram... no i ludzi szantazuje, ze ich nie wypuszcze z auta
XsiX - 02 kwi 2005 7:58
Mój alarm (VERSUS) obsługuje tą funkcję a włącza się ją nie żadną tam zworką tylko progamowo za pomocą pilota od alarmu. Co do wypadku to nie przesadzajcie proszę, równie dobrze można psioczyć na elektrycznie opuszczane szyby i związane z tym niebezpieczeństwo w przypadku utopienia auta
ravo - 02 kwi 2005 8:02
ja rowniec mam taka pocje z poziomu pilota wystarczy przytrzymac przycisk do dezaktywacji alarmu
Marco81 - 02 kwi 2005 8:26
Mój alarm też ma taką funkcję. Z tego co się orjętuje to taką funkcje musi mieć centralka alarmowa.Przy wypadku wyłącza się silnik (przeważnie) , a wtedy centralny zamek się otwiera
Pozdrawiam
bajer0 - 02 kwi 2005 8:31
a wtedy centralny zamek się otwierao ile kable sa cale
Dethar - 02 kwi 2005 9:41
czyli poza zmiana alarmu nie ma innej mozliwosci na taki bajer?
nie da sie zrobic takiego czegos na przekaznikach z opoznieniem czasowym?
tak jak napisal bajer0 mozna by umiescic na desce wylacznik i na trase to sobie wylaczac...
a w miescie to jednak wole miec drzwi zamkniete (poki co zamykam recznie ale czesto zapominam , nie tak dawno kunio2003 opisywal jak to w bialy dzien we wrocku w centrum 2 kolesi skopalo auto i szybe wybili tak ze nigdzie nie mozna czuc sie bezpiecznie i lepiej ryglowac drzwi
jezeli chodzi o wyciagniecie torby itp przez okno to zawsze z tylu klade rzeczy a tam ciezko sie dostac nawet jak szyby sa na maxa w dol
newbie - 02 kwi 2005 16:59
dobre rozwiazanie to wykorzystanie zasilania pompy paliwa
zasilanie = w domyśle jazda autem
w zalezności od alarmu podajesz sygnał albo + (bezpośrednio) albo - (za przekaźnikiem np.)
dodatkowe przełączniki to lipa...wymagają aktywności ze strony usera
adam626 - 04 kwi 2005 8:49
ja jak robiłem sterowanie centralnym z alarmu musiałem dołożyć siłownik do drzwi kierowcy bo w oryginale był sam styk sterujący praca pozostałych drzwi. Załozyłem uniwersalnego mastera z uniwersalnym sterownikiem centralnego zamka.
Sterownik ma wyswalane masa zamykanie i otwieranie oraz dwa wyjscia sterowane poziomem +12V i - masa.
Alarm jest podłaczony do wyzwalania masą a 12V po stacyjce na wyzwalanie poziomem.
Przekręce kluczyk i drzwi się zamykają.
A co do bezpieczeństwa
Mogą zostać zablokowane otwarte drzwi w trakcie wypadku.
Nie da się przewidzieć wszystkiego. Trzeba się zabezpieczać na to na co można.
Ja mam zamykanie .
I folię na szybach żeby nikt mi nic nie wyjął przez okno.
Widziałem taki numer jak gość miał coś w czapce z pomponem, walił głowa w szybę i wyjmował torebkę bez otwierania drzwi. Kobieta stała na czerwonym swietle. Na tym skrzyżowaniu zawsze ktoś sie przechadza pomiędzy stojącymi na swiatłach samochodami i zagląda co jest w środku.
Dzięki foli szybę zbije ale się ona nie rozleci utrudniając dostęp do wnętrza.Szybe z folią po zbiciu łatwiej wypchnąć ze środka niż wepchnąć do wewnątrz, więc się nie martwię o ewentualny wypadek. Jeżeli nie będe w stanie wypchnąć tej szyby to prawdopodobnie i tak nie byłbym w stanie opuścić pojazdu.
Yard - 07 kwi 2005 20:29
a wtedy centralny zamek się otwierao ile kable sa cale
Kruk11 - 08 kwi 2005 0:13
W saabach zamyka się po przekroczeniu 7km/h i myślałem o wykorzystaniu w jakiś sposób prędkościomierza, a z tą pompą paliwową to niezła myśl - przegazówka zamyka drzwi
A żeby było bezpiecznie w wypadkach to można spiąć otwieranie centralnego z poduszką powietrzną
Anade - 09 kwi 2005 10:36
też mam taki wynalazek i mam podpięte zaykanie drzwi ale niechcialo mi się rozbierać za duża i zamek zamyka się po wsadzeniu kluczyka w stacyjke a nie przy załączonym silniku
Dethar - 09 kwi 2005 10:49
też mam taki wynalazek i mam podpięte zaykanie drzwi sam ten wynalazek dorobiles czy taka funkcje masz w autoalarmie?
Anade - 11 kwi 2005 5:34
taką mam funkcję w alarmie
wicekk - 11 kwi 2005 12:38
Podpinanie zamykania pod pompe paliwa to jakas pomylka bo pompa wlacza sie na kilka sek. tuz po wlaczeniu zaplonu celem wytworzenia odp. cisnienia w ukladzie zasilania, pozniej juz w zaleznosci od jego spadku.
Dobra, mozna to podlaczyc np. pod przewod rozrusznika i w momencie zapalania centrlany zamek by sie zamykal, mozna to zrobic z jakims opoznieniem np. 15sek. gdy centr. sterowany jest masa to przez przekaznik, nawet mozna tak to zorganizowac zeby pobrac sygnal z obrotomierza lub kontrolki ladowania i wszystko by zadzialalo dopiero w momencie faktycznego odp. silnika (czyli lepiej niz w oryginalnym wydaniu z alarmu, bo tam czasowka zalacza po wlaczeniu zaplonu) to wszystko jest do zrobienia lecz gorzej jest z otwieraniem, myslalem nad tym i nie bedzie to proste (chodzi o taka czysta kombinacje na przekaznikach)
czyli otwarcie w momencie zgaszenia silnika.
Jak cos wymysle co bedzie praktyczne to powiadomie i dla zainteresowanych wykonam ustrojstwo.
Ps. z tym oryginalnym ukladem w centralce alarmowej to nie do konca jest tak pieknie bo tak jak pisalem zalacza on centralny z opoznieniem tuz po wlaczeniu zaplonu kiedy to ja jeszcze mam nogi na zewnatrz i np. rozmawiam z kims a tu nagle po 15 sek. wlacza mi sie centlar i odbija z powrotem, czyli niepotrzebnie meczy silowniki i akumulator:)) Czyli trzeba pamietac o nie wlaczaniu stacyjki gdy sie nie chce jeszcze jechac, a przydaloby sie zeby dzialalo to faktycznie po odp. silnika...
Dethar - 11 kwi 2005 12:50
no no wicekk z tym zamykaniem po odpaleniu silnika byla by rewelacja,
czekamy zatem na rezultaty, jak cos wymyslisz daj odrazu znac !
newbie - 11 kwi 2005 16:25
Podpinanie zamykania pod pompe paliwa to jakas pomylka bo pompa wlacza sie na kilka sek. tuz po wlaczeniu zaplonu celem wytworzenia odp. cisnienia w ukladzie zasilania, pozniej juz w zaleznosci od jego spadku.No cóż, bredzisz...ale ci wolno. Pytanie dotyczy "starych" konstrukcyjnie mazd, więc twoja teoria w ich przypadku jest błędna.
W mazdach z wtryskiem benzyny i MECS pompa jest załączana jeśli spełnione są warunki: zapłon na ON i ruch wału korbowego. W układach paliwowych benzyny nie ma czujników ciśnienia ani żadnych włączników/wyłączników ciśnieniowych, które miałyby się zachowywać wg wskazanej przez ciebie logiki.
Dobra, mozna to podlaczyc np. pod przewod rozrusznika i w momencie zapalania centrlany zamek by sie zamykal, mozna to zrobic z jakims opoznieniem np. 15sek. gdy centr. sterowany jest masa to przez przekaznik, nawet mozna tak to zorganizowac zeby pobrac sygnal z obrotomierza lub kontrolki ladowania i wszystko by zadzialalo dopiero w momencie faktycznego odp. silnika (czyli lepiej niz w oryginalnym wydaniu z alarmu, bo tam czasowka zalacza po wlaczeniu zaplonu) to wszystko jest do zrobienia lecz gorzej jest z otwieraniem, myslalem nad tym i nie bedzie to proste (chodzi o taka czysta kombinacje na przekaznikach)
czyli otwarcie w momencie zgaszenia silnika.
Jak cos wymysle co bedzie praktyczne to powiadomie i dla zainteresowanych wykonam ustrojstwo.
Ps. z tym oryginalnym ukladem w centralce alarmowej to nie do konca jest tak pieknie bo tak jak pisalem zalacza on centralny z opoznieniem tuz po wlaczeniu zaplonu kiedy to ja jeszcze mam nogi na zewnatrz i np. rozmawiam z kims a tu nagle po 15 sek. wlacza mi sie centlar i odbija z powrotem, czyli niepotrzebnie meczy silowniki i akumulator:)) Czyli trzeba pamietac o nie wlaczaniu stacyjki gdy sie nie chce jeszcze jechac, a przydaloby sie zeby dzialalo to faktycznie po odp. silnika...
wicekk - 11 kwi 2005 16:51
Ok, nie bede sie klocil skoro tak piszesz to wiesz ze tak jest, ale chyba nie kazdy ma takie sterowanie pompa paliwa i wydaje mi sie ze uniwersalnym by bylo podlaczanie jednak do kontrolki ladowania bo przeciez ta pompa w koncu wlaczy sie za jakis czas ponownie i nie bardzo umie sobie wyobrazic taki uklad zeby zliczal tylko pierwszy sygnal, powinien to byc prosty, w miare bezawaryjny uklad a nie wciskac w to mikroprocesory:)
newbie - 11 kwi 2005 19:02
...dalej nic nie rozumiesz...i to mnie martwi...w systemach europejskich, np. w EECV w mazdzie 121 ZQ zapożyczonym od forda jest tak, że po właczeniu zapłonu pompa dostaje sterowanie na chwilę potem jest OFF do momentu zakręcenia wałem korbowym. Więc w najgorszym razie będziesz miał takie "zawachlowanie" centralnym ON-OFF-ON, ale to w niczym nie przeszkadza...uPCs zostaw do czego innego ...może emu immo??
wicekk - 11 kwi 2005 19:33
..albo odwrotnie:)
czyli probujesz mi wmowic ze pompa dostaje tylko implus po wlaczeniu zaplonu, pozniej juz nie dziala w czasie jadzy (?) bo gdy bedzie sie wlaczac to w tym momencie silowniki beda dociagane, czyli co jakis bedzie zamykany juz zamkniety zamek...
poza tym ciekawi mnie jak to jest w GE, BG, MX-3..
newbie - 11 kwi 2005 20:36
W mazdach z wtryskiem benzyny i MECS pompa jest załączana jeśli spełnione są warunki: zapłon na ON i ruch wału korbowego
Anade - 12 kwi 2005 7:23
nie powinno być większego problemu z tym żeby zamek zamykał się po włączeniu zapłonu. wystarczy podpiąć się pod odpowiedni kabelek do stacyjki ten gdzie kluczyk jest juz przekręcony do oporu i następuje załączenie silnika. Jak pamiętam w stacyjce są 3 kabelki do trzech pozycji kluczyka Ja wpiołem się w pierwszy bo jakoś tak mam go na wierzchu i zamek zamyka mi się po włożeniu kluczyka do stacyjki a otwiera przy wyciągnięciu kluczyka Może kiedyś jak będe miał czas to zmienie, a co do zamykania się zamka przy jakieś prędkości to moim zdaniem jest to niepraktyczne Zamek ma chronić przed wyciągnięciem czegoś z auta na światłach właśnie a nie w trakcie jazdy
wicekk - 12 kwi 2005 7:44
Ande a jak rozwiazales sprawe z chwilowym impulsem po wlozeniu tego kluczyka bo przeciez silowniki nie moga byc caly czas pod pradem, mam tu na mysli oryginalny centralny.
Dethar - 12 kwi 2005 7:55
Ande a jak rozwiazales sprawe z chwilowym impulsem po wlozeniu tego kluczyka bo przeciez silowniki nie moga byc caly czas pod pradem, mam tu na mysli oryginalny centralny.wlasnie Anade jak to rozwiazales od strony technicznej?
opisz w szczegolach jak to zrobiles
Anade - 12 kwi 2005 8:07
no właściwie to nic zabardzo nierozwiązywałem ale opisze od początku:
1. załorzenie nowego alarmu
2. podpięcie kabelków do sterowania zamkiem centralnym - tak żeby się zamykał i otwierał z pilota ( zamykanie puściłem przez oporniczek bo inaczej nie działało )
3. podpięcie następnego kabelka z centralki alarmu do kabelka ze stacyjki
4. zaprogramowanie w centralce żeby przy dostaniu napięcia ze stacyjki centralka wysyłała impuls do zamka centralnego
I to właściwie wszystko co zrobiłem i działa jak należy
Jak coś to moge służyć jeszcze jakimiś informacjami np na gg 1411132