Awaria silnika
junior20 - 12 sty 2009 12:58
Mam problem siadl mi silnik od mojej 6 3.0 v6 i nie moge znalesc silnika ze stanow 7000zl :/ slyszalem ze podejdzie od mondeo st220 lub jaguara prawda??? problem jest w tym ze wal do wymiany i panewki tylko ze to by kupil tylko ze mechanik mowil ze maly blok jest jak on to powiedzial cos jest tam lamane i nie da rady tgeo zlozyc trzeba zaly malay blok z walem lub silnik?? prosze o pomoc jesli sie ktos zna lub on mi sciemnia
magicadm - 12 sty 2009 13:12
mondeo st220 Podobno to bliźniacze silniki
iiyama - 12 sty 2009 13:46
junior10 napisz to po polskiemu, czytać tego się nie da.
uzupełnij profil i będziemy pomagać.
ale już mogę powiedzieć, że różowo nie będzie...
GILB - 12 sty 2009 16:17
dól silnika powinien być taki sam jak w ST220,
różnica jest w głowicy i denku tłoka
zadzwoń do
Auto Kordyl
ul. Wawrów 111
Gorzów Wlkp
66-400
Tel: (95) 728 90 32
Fax: (95) 7322 576
E-mail: slawek@autokordyl.com.pl
poproś Sławka
ewentualnie pogadaj z Wieśkiem z Dębicy (podkarpackie)
uzupełnij profil
junior20 - 12 sty 2009 19:38
Witam! napisze to wyraznie kupilem mazde 6 tukly sie w niej panewki po rozebraniu sie okazalo ze nie da rady zrobic szlifu bo za bardzo zjechal sie wal:/ lecz do tego bo by bylo za malo mechanik mowi ze dolny blok jest na takich nie wiem jak nazwac fachowo (czesci w ksztalcie 'U' po ktorej slizagaja sie panewki) jest łamana i nie da rady zlozyc tego od nowa bo jest 50 % szans ze znow beda stukac panewki bo nie siadzie tak jak ma byc! jest mozliwosc kupienia nowego walu i panewek lecz jest za duze prawdopodobienstwo ze znow trafi panewki! silnika nie mozna dostac nigdzie oprocz usa za 7000 zl koszt wielki:( Bardzo bym prosil o pomoc lub jakies namiary kogos fachowego!!!! Mieszkam pomiedzy Tarnowem a Debicom takze jak bym mogl prosic GILB o namiar do tego WIESKA
Felix_M6 - 12 sty 2009 19:50
Proponuje najpierw zapytać innego mechanika o zdanie na ten temat
iiyama - 12 sty 2009 21:41
np zadzwoń do jakieś porządnego ASO forda, dużo informacji można się dowiedzeć na temat durateca 3.0 v6 - dla mnie to pewne żródło wiadomości wraz
http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums - są tam kolesie, którzy silnik od st220 znają na wylot.
GILB - 13 sty 2009 4:48
najaktualniejsze namiary na Wieśka ma Globy - pisz do niego
junior20 - 13 sty 2009 9:36
Dzieki za info Pozdr!
Ralpheek - 13 sty 2009 13:27
To nie są bliźniacze silniki - w maździe 3.0 v6 jest po prostu wsadzony silnik forda. Róznice są tylko i wyłącznie w peryferiach: blok i głowice są idnetyczne jak w mondeo st220 przynajmniej tak było w latach 2003-2005, nie wiem czy później czegoś nie zmieniono. Na pewno nie będą pasowały np kolektory wydechowe, ktore w mazdzie są zintegrowane z katalizatorami, a w fordzie nie oraz dolot - te rzeczy u Ciebie zresztą będą sprawne. Niestety, nie chcę Cię straszyć, ale lepiej być przygotowanym na gorsze i później się miło ewentualnie rozczarować: są spore szanse, jeśli długo tak jeździłeś i autko kopciło, że katalizatory przynajmniej te pierwsze na każdy rząd (a są cztery i cztery sondy lambda) też bedziesz miał do wymiany. Uniwersalny raczej nie podejdzie choćby z braku kompletnie na to miejsca.. szkoda autka qrcze
Globy - 13 sty 2009 14:32
Silnik różni się od ST220 zmiennymi fazami rozrządu i tym, o czym pisał wyżej GILB - trzeba go robić na bebechach Mazdy. Pasują tłoki od MPV, wersji 200-konnej (560 zł sztuka). Pogadaj z Wieśkiem (robi teraz mój samochód), ale być może taniej będzie kupić silnik używany. Możesz mi dać namiary na firmę, która zajmuje się ściąganiem tych silników?
PS. Poprawiłem temat Twojego wątku, na przyszłość proszę o nazewnictwo zgodne z
Regulaminem - dopisanie modelu i typu silnika - by inni Forumowicze mogli łatwiej identyfikować Twoje problemy
junior20 - 13 sty 2009 15:25
Dzieki Globy za sprostowanie i juz podaje namiar na firme Carpaka.com ma silniki od 1600 do 2000 usd plus koszty wysylki i clo 5% i 22% vat mozna zanizyc wartosc jak pogadasz dobrze ale i tak drogo wyjdzie! Ja dzwonilem i osobiscie gadalem z gosciem i maja od reki to jmcpartners.pl gosc Cezary Lepkowski 1850 usd plus koszty silnik ma przejechane 31tys mil !
iiyama - 13 sty 2009 15:58
napisz junior20 jaki był u Ciebie przebieg, zanim zaczeły sie problemy?
Globy - 13 sty 2009 16:38
=> mario7602@onet.eu
Ten koleś w 3 tygodnie ściąga silnik za 5-5,5 tysiąca. Musisz tylko zapytać, jaki stan itd. - ja postanowiłem swój wyremontować. Dobrze, że masz blisko do Wieśka Ile czasu jeździłeś na tych stukających panewkach?
Ralpheek - 13 sty 2009 16:54
W fordzie w tym czasie były produkowane i montowane w mondeo dwa silniki: jeden 204 konny, drugi bodajże dokładnie 224konny, do ST220 był oczywiście stosowany ten drugi. Zmienne fazy rozrządu, cały silnik był identyczny jak właśnie ta wersja. Nie wiem jak z tą 204 konna, z nią nie miałem zupełnie do czynienia i jak najbardziej mozliwe, ze się różnią. Natomiast jednostka stosowana do napędu swego czasu mojej mazdy była tożsama z jednostką 224 konną w mondeo oraz 240konną jaguara, od uszczelek pod głowice, po selenoidy - wszystko z napisem ford. Pasują też czujniki, swego czasu udostępniałem swoje z mazdy własnie do takiego jaguara (S-type), np położenia wału. Z mazdy tam jest naprawdę niewiele poza osłonami. Rozmawialiśmy już w innym poście na temat przegrzewania się tych motorów (brak seryjnej chłodnicy oleju na pewno w rocznikach 2003-2004) i niedostatku wydajności pompy oleju przy dużych obciążeniach - to zresztą główny powód tego kłopotu. Te silniki po prostu nie lubią długotrwałego dużego obciążenia, w stanach nie jeździ się tak jak w Europie..
GILB - 13 sty 2009 17:31
z Forda to została skrzynia korbowa, bloki V-ki mają więcej kanalików chłodzenia cylindrów dlatego uszczelka pod głowicę już od Forda nie podejdzie, głowica jest również inna, ST 220 nie ma VVTi
uszczelniacze zaworów są takie same, uszczelki dołu silnika również
junior20 - 13 sty 2009 18:08
Przebieg 60 000 mil ja jezdzilem moze 2 dni w sumie 40 km tym autkiem a reszte musial zalatwic poprzednik! Gosc jakis nawiedzony jezdzil ponizej min oleju a do tego filtra nie zmienial przy wymianie! jak mechanik odkrecil filtr to zastygniety olej wylecial masakra! W tym moja wina ze sie nie skonsultowalem wczesniej z kims fachowym ze beda problemy z czescmi jednak to nie standardowy silnik do ktorego czesci mozna kupic w pierwszym lepszym sklepie! nie wiedza sie odbija teraz wrrrr
junior20 - 13 sty 2009 18:14
Napisalem do goscia mario7602@onet.eu tera czekam na odp od niego i od pana Wieska! moze cos zaradza bo narazie bujam sie rowerem i pksem :::::)
iiyama - 13 sty 2009 18:48
trzeba kontrolować olej w AJ i najlepiej żeby był na full jeśli lubimy czerwone pole.
5 tysi za silnik - to dobra cena, dużo zależy oczywiście od stanu.
(za dobre ponad 10 letnie KL-ZE chcą 4 tysi)
GILB - 13 sty 2009 18:56
junior20 - cz Ty masz migacze na błotnikach?
junior20 - 13 sty 2009 18:57
5 tys dobra cena jak by tylko byl i bedzie dobry to biore! olej to podstawa nie patrzyl typ i zajechal Mazdunie! Pod profilem moja mazda:) innych zdjec nie umie wklejac
junior20 - 13 sty 2009 19:05
Tak sa migacze biale w blotnikach! i zderzak jest europejski nie ten Aero! Zderzak jest zwykly poniewaz byl pekniety i brakowalo go trochu to zmienilem na zwykly bo tamten i tak za niski byl a mieszkam na wsi to bym robil za pug albo autko jest obnizane bo twardziuskie strasznie i ma tarcze wentylowane moze ktos sie bawil przed moim zakupem! migacze nie wiem czy maja byc czy nie w standardzie w blotnikach! napewno byla przejechana prawa strona (dzwi kierowcy i blotnik) w USA
Globy - 13 sty 2009 19:14
oraz 240konną jaguaraKupiłem wcześniej silnik z S-Type'a i nie pasował, m.in. czujniki. Intryguje mnie, czy można coś zrobić z tą pompą.
Tom - 13 sty 2009 19:30
wystraszylem sie czym charakterzuje sie to stukanie panewek??
kiedy to slychac i jaki to jest dzwiek?? jak ma kopcic to jak na czaarno, szaro, siwo, niebiesko??
ale mnie teraz przestraszyliscie ....
junior szkoda Madzi
iiyama - 13 sty 2009 20:08
bez obawy Tom, mamy po lifcie M6- sporo usterek poprawili - aczkolwiek trzeba tylko kontrolować.
Globy szalejesz..., ale nie zrażaj się 3.0 v6 Aj, w końcu to też Mazda
junior20 informuj nas o postepach.
GILB - 13 sty 2009 20:33
silnik mocny ale nie wyczynowy, to samo ASB,
można sobie pozwolić na szaleństwo ale z umiarem,
mnie rajcuje podróż w błogiej ciszy
kultura pracy tej jednostki dla mnie jest na bardzo wysokim poziomie,
Tom - 13 sty 2009 21:09
mnie rajcuje ze jak jade to nie mam problemu w wyprzedzeniem zawalidrogi ... kultura pracy cisza i ja mam AT sama rozkosz w tym tygodniu uzytkuje auto zonki Pezot 106 z 1.0 to jest dopiero jazda zastanwiam sie jak kiedys moglem tym jezdzic
junior20 - 13 sty 2009 22:31
Wszystkie postepy i ciekawostki na biezaco bede podawal!! TOM stukanie panewek wyglada tak jak bys malym mloteczkiem stukal po twardym metalu tyk tyk tyk w miare wiekszysz obrotow szybsze tykanie! slyszales moze kiedys dzwiek popychaczy tlokow to cos takiego ! U mnie zadnych znakow w spalinach nie bylo czysciutko!
Tom - 14 sty 2009 7:34
.... o kur.......wa to ja slysze takie tykanie przy ruszaniu jak powoli dodaje gazu to slysze to ale pozniej jak juz samochod ruszy to nie slychac tego ....
wiec widze ze mam problem porazka
Globy - 14 sty 2009 8:00
Przede wszystkim słychać też klikanie/stukanie, jak odpuścisz pedał gazu. U mnie do 3 tys. obrotów była tragedia, potem milkło... Dlatego drogę do Ursyn-Caru w Piasecznie przeleciałem ze średnią 120 km/h Do roboty były też pierścienie, więc nieźle kopciło. Wrzucę podsumowanie swojego remontu - mam nadzieję, że skończy się w tym miesiącu (to już czwarty, hihi). Oto najlepsze zdjęcie mojej Mazdy:
Tom - 14 sty 2009 9:47
Globy dzieki za info bede treraz sprawdzal ale mam stracha a twoja prezentuje sie godnie
junior20 - 14 sty 2009 16:34
Dostalem namiary od pana Wieska5 i do goscia co ma silniki chce 5.5 tys tak jak pisal kolega wyzej! jutro zaczynam wydzwaniac i cos dzialac! dzieki wielkie panowie jeszcze raz za pomoc!
junior20 - 23 sty 2009 10:05
Silnik juz zawiozlem do pana Wieska po niedzieli zrobi rozpoznanie i kosztorys:) stoi tam tez mazda 6 3.0 jakiegos goscia z forum bodajze ktoregos moderatora! Ladna Madzia
Puhcio - 23 sty 2009 10:19
stoi tam tez mazda 6 3.0 jakiegos goscia z forum bodajze ktoregos moderatora!Prezesa nawet ...
Adq - 23 sty 2009 12:31
Miałem podobny problem, u mnie przypalone były 3 komry i tłoki. Mechanik zagrzał silnik :/ Katalizatory 4 sztuki tez poszły sie .... na złom :/ Wkoncy po wielu m-cach poszukiwan czesci (Ford, Jaguar, Mazda) dałem za wygrana i kupiłem nowy silnik z minimalnym przebiegiem. Wiem, ze tłoków samych nie kupisz, w ASO mazda powiedziali mi, ze nie ma zastawow naprawczych do tego silnika. Zreszta ten silnik jest bardzo rzadko spotykany, fordy i jaguary maja podobne ale nie takie same (polow czesci nie pasuje). W moim przypadku podczas wymiany silnika musiałem podmienic tez sanki bo kupiłem silnik od modelu 06' a moja jest 03'. Okazało sie, ze inaczej jest poprowadzony wydech i katalizatory :/ Wtryski tez nie pasuja, po 06r były bez pompki czy czegos tam Przy okazji mam cały stary silnik w czesciach w garazu. Jesli czegos potrzebujesz procz 3tłoków i tylnej, górnej pokrywy bloku to sie odezwij. Niestety mi naprawa zajeła około 3m-cy i mam sporo doswiadczenie jesli chodzi o ten silnik, gdzie? co i jak? Głowa do góry,
PzdR
iiyama - 23 sty 2009 13:31
Witaj Adq
Szkoda, że silnik w twojej M6 poleciał ,
ale dla nas dobrze wiedzieć , że masz części do AJ i wiedzę na ten temat.
Jakby coś będziemy pytać...
alf28 - 23 sty 2009 15:52
panowie zaczynacie mnie przerażać;autko ładne,silnik zdawałby się konkret,a tu takie numery powiedzcie chociaż,że te silniki zaczeły kręcić już drugie pół miliona kilometrów
iiyama - 23 sty 2009 16:42
teoretycznie te silniki miały być nie do zdarcia.
Sam mam około 36 tyś km na liczniku i jeszcze nie wpadam w panike.
St220 katują ile wlezie i nic za bardzo się nie dzieje.
bull - 23 sty 2009 16:54
Ja mam już prawie 130 tys. km i silnik chodzi bez problemów. Pamietajcie o wymianie co 40 -50 tys. km zaworu PCV, który odpowiada za wiekszośc padniętych silników 3.0. Kosztuje 10 dolarów i można go samemu wynienic w 10 min. Najważniejsza w tym silniku jest częsta kontrola stanu oleju, właśnie ze względu na ten zawór, który jak się zablokuje w pozycji otwartej to powoduje wysysanie oleju a jak w zamkniętej to nawet silnik może rozerwac.
iiyama - 23 sty 2009 17:40
pcv valve, mazda6, 3.0l, hatchback, wagon
04-05 $19.82 $15.86
Emission system - Pcv valve
oraz
control module - 3.0 liter - 3.0 liter
03-08 $22.23 $17.78
Cooling - Cooling fan - Control module
tak zapobiegawczo zamówie w następnym tygodniu
Tom - 23 sty 2009 18:04
iiyama wyslalem ci pewu
Karwoś - 23 sty 2009 18:21
A wiecie może co trzeba wymieniać w 2.3l - ja mam już ok 60 000km i nic sie nie dzieje. Skrzynia też bez problemu, ale może coś też tam wypada wymienic zanim coś się zdarzy.
Tom - 23 sty 2009 18:24
ja mam juz okolo 75 000 km
junior20 - 24 sty 2009 9:50
Tu pisal gosc ADq ze potrzebuje kratki wlotu do zderzaka 6s mam takie kratki 2 sztuki i ta duzo srodkowa tez od mojego starego zderzaka bo teraz mam europe takze jak ktos potrzebuje to moge wyslac na maila zdjecia! posiadam tez pasy bezpieczenstwa 2 sztuki popielate!
Tom - 24 sty 2009 9:53
junior20 ja tez mam wszystkie 3 kratki nowki na przod
junior20 - 22 mar 2009 11:29
Witam wszytskich! Moja mazdunia wreszcie po ciezkim oczekiwaniu zrobiona
junior20 - 22 mar 2009 11:39
Panowie jakie klocki hamulcowe na przod kupic? to znaczy do jakiego modelu auta bo chyba do tej 6 usa nie badzo kupi?
GILB - 22 mar 2009 13:13
kupisz w Rzeszowie
http://www.fox.ipr.pl/tylko panewki miałeś martwe?
Tom - 22 mar 2009 13:45
mozesz tez kupic EBC w krakowie i spokojnie dobiora ci i przysla gratis ja u nich kupilem i klocki i plyn bo to tez wymienilem razem z klockami
emr - 22 kwi 2009 15:28
junior20,
skoro już zdecydowałeś się sprzedać auto, to byłoby uczciwie gdybyś informował zainteresowanych o takich problemach...
Tymczasem ja dowiedziałem się, że z autem nigdy nie było problemów, jedynie słychać że coś zaczyna stukać w zawieszeniu, no i zderzak nie oryginalny.
Dobrze że ktoś mnie ubiegł w zakupie Twojego auta, pomyśleć, że przez chwilę miałem pomysł żeby zaoferować większą kasę
Ciekawe kiedy nowy właściciel trafi na to forum i jak wtedy zareaguje czytając posta
http://otomoto.pl/mazda-6-C8399373.html
Enduro - 22 kwi 2009 15:35
Ciekawe kiedy nowy właściciel trafi na to forum i jak wtedy zareaguje czytając postabrutalnie!!!
E.
junior20 - 23 kwi 2009 18:56
auto mialo problem ale jest ok mozna pytac Wieska mechanika ktory mi to robil do twojej wiadomosci silnik chodzi super! sam pan Wiesiek mowil ze chodzi lepiej niz prezesa Forum takze hamuj emr.
jarek.6s - 05 lip 2009 22:36
.... o kur.......wa to ja slysze takie tykanie przy ruszaniu jak powoli dodaje gazu to slysze to ale pozniej jak juz samochod ruszy to nie slychac tego ....
wiec widze ze mam problem porazka Ja mam tak samo jak Tom czy to jest początek końca silnika? Olej sprawdzam codziennie przed jazdą, zawór PCV wymieniam na dniach, słyszałem że można zastosować 2 zawory PCV szeregowo.
kristofc - 06 lip 2009 3:45
Tez mam to tykanie i raczej nie jest to poczatek końca
lukasgr - 06 lip 2009 17:04
Tykań w tym silniku jest parę - panewka to raczej nie tyka tylko dość mocno wali
moja sobie ostatnio potykiwała na jałowym jak się rozgrzała - tak delikatnie ale dość wkurzająco żeby się za to zabrać. Objaw taki- silnik zimny zero tykania, silnik ciepły tykanie tylko na obrotach od biegu jałowego do 1000 obr/min. Dźwięk dochodził mniej więcej tak jak w opisanej niżej procedurze naprawczej z okolicy głowicy zaraz przy pompie wody.
Pomogło to:
http://www.finishlineperformance.com/pd ... 7-1835.pdfprocedura jasno opisana - nie potrzeba nic wymieniać -tylko potrzebny klucz dynamometryczny. reszta prosta - tylko trochę stresujące zdejmować panewki walka rozrządu. U mnie po tej procedurze silniczek znów pracuje bez żadnych potykiwań.
Druga odnośnie tego silnika, której nie próbowałem bo nie mam potrzeby pasuje bardziej do opisywanych wyżej objawów:
http://www.finishlineperformance.com/pd ... -1787a.pdfMoże ktoś ją wypróbuje.
Tom - 06 lip 2009 19:04
Pomogło to:
http://www.finishlineperformance.com/pd ... 7-1835.pdf
procedura jasno opisana - nie potrzeba nic wymieniać -tylko potrzebny klucz dynamometryczny. reszta prosta - tylko trochę stresujące zdejmować panewki walka rozrządu. U mnie po tej procedurze silniczek znów pracuje bez żadnych potykiwań. sam to zroniles wg tej procedury??
mi tyka w momencie ruszania np. jak jade powoli w korku to to slysze w miare wzrostu predkosci dziwek przestaje slyszec.
Druga odnośnie tego silnikajakiego silnika??
lukasgr - 06 lip 2009 19:52
jakiego silnika??3.0V6 - o takowym rozmawiamy
sam to zroniles wg tej procedury?? naprawdę nic trudnego - zdejmujesz osłonę silnika(parę śrubek) na pokrywie głowicy masz chyba trzy kostki, dalej śrubki od pokrywyzaworów i jeszcze śrubka od bagnetu , bo tak to pokrywa nie chce wyjść.
Zdejmujesz pokrywę i dalej już według procedury odkręcasz wszystkie panewki pierwszego wałka - tego na końcu którego jest koło pasowe pompy wody. Ja nie wyjmowałem śrub tylko wykecałem tak na ok 1,5 cm i podnosiłem panewki, acha wcześniej jeszcze ustawiasz wałek rozrządu tak aby zawory najbliżej koła pasowego od pompy były zamknięte. Miałem tu farta że akurat tak się zatrzymał . daqlej po poluzowaniu wszystkich panewek wkręcasz w kolejności tak jak na rys. ( procedura B ) i ta ostatnią wkręcasz dociskając pierwsze śrubokrętem lub czymś podobnym. Skręcasz pokrywę wpinasz kostki - gotowe. Około 2 godzin naprawdę spokojnej dokładnej pracy. Tylko trzeba pamiętać o odpowiednim momencie dokręcania śrub bo są dość delikatne i lepiej tam gwintu nie przeciągnąć.
Ale wg twoich objawów bardziej pasuje do tej drugiej procedury- niestety za ten drugi rodzaj tykania odpowiada jakiś zaworek (PURGE VALVE) i tam piszą, że należy go wymienić, wraz z gumami trzymającymi ale Polak potrafi, więc może wyjęcie i przeczyszczenie coś pomoże, lub napchanie trochę smaru do tych gum trzymających.
Nie zagłębiałem się w tą drugą, ale pisze tam że objawem jest tykanie przy powolnym przyśpieszaniu między 900 a 1200 obr.słyszalne w kabinie- ja swojego tykania w kabinie nie słyszałem tylko jak wychodziłem z auta otwierać garaż i chodził sobie na wolnych obrotach.
lukasgr - 06 lip 2009 20:13
ogólnie bardzo fajnie,że Amerykanie maja wszystkie zdiagnozowane usterki opisane wraz z rozwiązaniami - na tej stronie są już akcje serwisowe do nowej 6tki także wraz z rozwiązaniami( co prawda do wielu potrzebny jest IDS, ale za to dokładnie opisany jest który plik aktualizacji wgrać przy danej usterce)
Naprawdę jest wiele rozwiązań pasujących też europejskich wersji mazd-wszystkie modele (coś tam czytałem o świszczeniu uszczelek przy drzwiach kierowcy, o drobnych szarpnięciach przy stałej prędkości 40-50mph)
Nie wiem czy tak mieliście kiedyś że mazda wam sama zdechła ( miałem tak może dwa razy jakieś parę minut po odpaleniu jadę sobie powoli dojeżdżam do skrzyżowania zatrzymuję się chcę ruszyć a tu nie jedzie -umarła-odpalam i wszystko ok. - myślę sobie WTF, a tu też jest że to jakaś tam usterka i jest tez rozwiązanie, ale narazie to olałem, bo tam chyba trzeba coś wgrywać a nie mam pojęcia kto w mojej okolicy ma IDSa i jakieś pojęcie o A-spec.
Stronka jest dodana do Poradnika - naprawdę polecam -niestety po angielsku ale dla chcącego nic trudnego.
tylko czemu amerykanie mogli ustanowić takie prawo, że takie info jest ogólnodostępne, a w europie tylko serwis ma takie informacje i bardzo często sami nie wiedzą, że je mają
i mówią, że pierwszy raz słyszą o takiej usterce- no cóż ale to już inny temat
kristofc - 07 lip 2009 3:05
Dzieki lukasgr za info w sierpniu podjadę z tą drugą usterką do ASO i wreczę im wydruk niech robią , juz widze ich miny he he
kristofc - 08 lip 2009 10:46
zbadałem temat jesli chodzi o ten link
http://www.finishlineperformance.com/pd ... -1787a.pdfwinny jest wspornik zaworu podciśnienia niestety zadne ASO nie sprowadzi go do PL , cena w US 15,80$
lukasgr - 08 lip 2009 15:41
Może Krisek tu pomoże
A jeśli jest winny tylko wspornik może da się go jakoś zmodyfikować - te gumy co tam w nim siedzą są pewnie winne - pooglądam w swojej jak to tam wygląda bo moja też się łapie na tą akcje - tylko jeszcze nie mam objawów
Tom - 08 lip 2009 19:47
jak bede mial czas to sprawdze u siebie co mi tyka
lukasgr kupiles Mazde od kogos z forum??
iiyama - 08 lip 2009 20:37
lukasgr kupiles Mazde od kogos z forum??TOM, kupił odemnie, a teraz Ja mam problem ze znalezieniem fajnego autka
chciałem maximę, ale nie wyszło...
Tom - 08 lip 2009 21:20
iiyama wiedziałem ze to Twoja tylko szukałem potwierdzenia
wiem ze jak ja bym sprzedal swoja tez mialbym problem ze znalezieniem czegos - dzisiaj przymierzałem sie do A6 z 2004 ale jakos tak dziewnie bylo chyba wolalbym cos z gatunku SUV
lukasgr - 08 lip 2009 21:33
lukasgr kupiles Mazde od kogos z forum??tak jest - bardzo dobry zakup
jarek.6s - 31 lip 2009 15:27
U mnie pojawiło się tykanie gdy silnik jest zimny. Np. rano gdy odpalę silnik słychać dosyc głośne metaliczne tykanie, które trwa ok.10s. Później gdy silnik chwilę popracuje jest wszystko OK.
Globy - 31 lip 2009 15:56
Zmień olej i nie martw się. Gdyby był problem z fazami rozrządu, paliłby się Check Engine.
lukasgr - 31 lip 2009 18:22
Jarek6s, przed wszystkim olej i jego stan - tykanie przez tak krótka chwilę to pewnie popychacze, bo nasze mają jak się nie mylę hydrauliczne w przeciwieństwie do europejskich
W poprzedniej v-ce miałem taki dźwięk przez około minuty od odpalenia ale tylko jak już olej miał przejechane około 8000tyś km, po zmianie na świeży znikało.
jarek.6s - 31 lip 2009 20:32
Dzięki za odp. Olej wymieniam w Poniedziałek, bo już ma ponad 8 tys. , Po wymianie napiszę czy tykanie zniknęło .
Enduro - 03 sie 2009 17:59
U mnie pojawiło się tykanie gdy silnik jest zimny. Np. rano gdy odpalę silnik słychać dosyc głośne metaliczne tykanie, które trwa ok.10s. Później gdy silnik chwilę popracuje jest wszystko OK. wina jest popychaczy....
E.
Tom - 03 sie 2009 18:21
Olej wymieniam w Poniedziałek, bo już ma ponad 8 tys.sugerujecie ze powinno sie wymieniac olej co 8 tys km?? ja mam teraz juz jakies 9 tys km od ostatniej wymiany
lukasgr - 03 sie 2009 18:55
Może moja wypowiedź wprowadziła w błąd- pisałem, że w poprzednim autku mi zaczynały stukać po właśnie takim przebiegu na oleju, ale wymieniałem tak co 12 tyś bo stukały tylko na zimnym tak do minuty-zależnie od temperatury na zewnątrz- przy -10 dłużej przy +20 krócej -pełny syntetyk oczywiście.
W maździe mam narazie koło 6 tyś i narazie nie postukuje nic.
a wymiana co 8 tyś - na przy dość ciężkich warunkach pracy(jazda miejska, krótkie odcinki, czy instalacja gazowa ) mogła by być wskazana
jarek.6s - 04 sie 2009 20:40
wina jest popychaczy.... Olej wymieniony, a tykanie dalej występuje . Trzeba to naprawić(jaki koszt?), czy się nie przejmować zbytnio tym tykaniem?
Globy - 04 sie 2009 21:32
Nie przejmuj się kompletnie, jeśli nie pali się CE, a zużycie oleju jest eksploatacyjne. Klekot popychaczy to seria w silniku AJ, koszt nowych ok. 1000-1500 zł (Ford), ale nie ma 100-procentowej gwarancji działania Polecam czerwoną płukankę STP przed następną zmianą oleju.
Tom - 05 sie 2009 6:43
Polecam czerwoną płukankę STP przed następną zmianą oleju.czyli zalać to razem z olejem??
kristofc - 05 sie 2009 7:05
Jareks jaki olej zapodałeś?
Globy - 05 sie 2009 11:25
czyli zalać to razem z olejem??Nie, wlewa się do starego oleju i odpala silnik na 15 minut, a później zlewa i wymienia. Ja jeżdżę na Elf Excellium 5W30 czy tam 40, niby specjalnie do aut z popychaczami.
Tom - 05 sie 2009 17:07
Elf Excellium 5W30 czy tam 40ja uzywam Mobil 5W50
Enduro - 05 sie 2009 17:22
, ale nie ma 100-procentowej gwarancji działania wg. mnie jest!
bo poprzez ich kiepska elastycznoc powstaja te dzwieki stukania!
a po wymianie, oczyczczeniu
no i z odpowiednim swiezym olejem
nie powinny stukac
absolutnie!
E.
lukasgr - 05 sie 2009 18:40
Nie ma gwarancji jak ktoś to po prostu źle to zrobi , ale w przypadku stukania tylko przez parę sekund po odpaleniu też bym się tym wcale nie przejmował- w poprzednim autku się nie przejmowałem i zrobiłem tak prawie 100tyś i nic się nie pogarszało ani nie poprawiało - taki urok hydrauliki widocznie
Możesz się zastanowić nad wymiana gdy będzie stukało cały czas ale większość ludzi się po prostu godzi i nie robi nic - wystarczy wejść na forum mitsu, lub nawet mazdy poczytać posty dot. xeda 2.0v6- normalna przypadłość jeżeli to oczywiście popychacze ! bo diagnoza przez forum to zawsze 90% nie sto pewności przyczyny.
jarek.6s - 08 sie 2009 17:56
Dzięki za pomoc i odpowiedzi- jestem już spokojny . Mazda jeździ na Mobilu Rally Formula 5W50. Pozdrawiam.
bull - 08 sie 2009 20:10
5w50 do silnika do którego producent zaleca 5w20?? Myślę ,że najlepszym wyborem by był olej 5w30 lub 0w30 z racji, że 5w20 lub 0w20 ciężko u nas dostac.
Enduro - 11 sie 2009 12:42
5w20 lub 0w20 ciężko u nas dostac.nie stosowal bym takich oleji j/w
w polskich warunkach pogodowych (temperaturach!)....
E.
justus83 - 12 sie 2009 10:15
A co sadzicie o Castrolu Edge 5W30? Obecnie mam zalany Mobil1 5w50 ale gdzie nie podaje do mechanika to mi mówi żeby wymienić właśnie na ten EDGE.Proszę jakieś opinie na ten temat. Nie ma u mnie żadnych stuków poza oczywiście popychaczami zaworowymi przy odpalaniu.
lukasgr - 12 sie 2009 15:56
No to chyba będziesz pierwszy który ma zalany taki olej w tym silniku na forum
Ja jestem zdania że nie odczujesz żadnej zmiany, ani twój silnik ale jak zalejesz to podziel się wrażeniami
Globy - 12 sie 2009 17:39
Ja miałem taki zalany (teraz Elf), wszystko okej i chyba do niego wrócę.
Krisek - 12 sie 2009 17:43
5w20 lub 0w20 ciężko u nas dostac.nie stosowal bym takich oleji j/w
w polskich warunkach pogodowych (temperaturach!)....
E.
justus83 - 12 sie 2009 21:08
Czyli co sądzicie, ze mobil 5w50 jest ok i nic się nie rozwali? Bo skoro dedykowany jest 5w20 a ja leje 5w50 to bliżej jest 5w30 dlatego chce go zalać. Wiec jak lać Castrola EDGE czy Mobila1?
Krisek - 12 sie 2009 22:10
5w30 bym lal .. 5w20 a 5w30 minimalna roznica praktycznie nie odczuwalna dla silnika ....
5w50 wieksze spalenie nie rozwali .. alee to nie jest optymalny olej do twojego silnika
bull - 13 sie 2009 15:08
5w20 lub 0w20 ciężko u nas dostac.nie stosowal bym takich oleji j/w
w polskich warunkach pogodowych (temperaturach!)....
E.
Krisek - 13 sie 2009 15:18
Jedyny olej jaki bym uzywal w EU to 0w30/5w30 w naszych silnikach ...( Brak 5w20/0w20 latwo dostepnego pozatym jest ruznica minimalna )
bull - 13 sie 2009 15:28
Zgadzam się z tobą Krisek w 100%.
justus83 - 13 sie 2009 15:35
A co sadzicie o tym Castrolu EDGE? Czy może polecacie coś innego z podobna specyfikacja?
Krisek - 13 sie 2009 16:28
Polecam poczytac temat o Olejach w Exploatacji ....
Widzialem na allegro tani Motul ...
justus83 - 13 sie 2009 19:13
Tak. tylko ze przeczytanie tego zajęłoby mi chyba cały dzień jak ktoś wie to niech mi napisze co wlać do tej mojej mazdki.
bull - 14 sie 2009 8:18
Jedyny olej jaki bym uzywal w EU to 0w30/5w30 w naszych silnikach ...( Brak 5w20/0w20 latwo dostepnego pozatym jest ruznica minimalna )
Krisek ci już napisał co wlac... Markę wybierz sobie sam...
...
kristofc - 14 sie 2009 8:35
niedługo bede wlewał Motul Eco-Lite 0W-20 cena przystepna i tobie również polecam
Tom - 17 sie 2009 19:19
kristofc gdzie macie ten Motul i jaka cena??
kristofc - 18 sie 2009 7:56
http://www.allegro.pl/item709756001_mot ... an_fv.html
Tom - 18 sie 2009 9:00
kristofc dzieki za link i widze ze z Poznania sa ale jeden problem maja w bankach 5 l a do nas wchodzi 5,6 - 5,7l
kristofc - 18 sie 2009 9:14
5L +
http://www.allegro.pl/item709760511_ole ... 20_1l.html
Tom - 18 sie 2009 9:59
kristofc juz znalazlem
dzieki
Damon - 21 sie 2009 7:50
Witam
Pytanie jak w temacie.
Jakies namiary na polskich/europejskich psrzedawcow? Czy tez pozostaje mi sprowadzenie silnika ze Stanow?
Oraz gdzie (i czy w ogole warto) najlepiej kupowac czesci w Polsce? Jak na razie w wielu przypadkach kiedy porownywalem czesci u polskiego dealera z cenami w US ceny w US sa znacznie nizsze.
Pozdrawiam
Globy - 21 sie 2009 8:05
Niestety bardzo trudno jest trafić używany silnik 3.0 do "szóstki". Może podejdzie wersja 200-konna z Tribute, ale to już rzeźba. Ostatnio były na wiosnę 2 sztuki po 5500 zł, wcześniej jedna w listopadzie (też miałem ten problem).
Ja zdecydowałem się na remont, aczkolwiek gdyby udało Ci się kupić silnik, to najprostsze wyjście. Koszt sprowadzenia ze Stanów przy dzisiejszym kursie to też ok. 6 tys. zł (są firmy, które ściągają na zamówienie sztuki z przebiegiem ok. 50 tys. mil).
Koszty remontu zależą od zakresu zużycia, polecam sklep z oryginalnymi częściami onlinemazdaparts.com. Nie ma w nim tylko tłoków, ale pasują od MPV (560 zł/sztuka za kompletny tłok z korbą, AZ Auto, czas oczekiwania 3-5 tygodni).
Bardzo proszę Moderatora o połączenie tematu z "Awaria silnika/GG AJ", dziękuję
Damon - 22 sie 2009 6:40
Niestety bardzo trudno jest trafić używany silnik 3.0 do "szóstki". Może podejdzie wersja 200-konna z Tribute, ale to już rzeźba. Ostatnio były na wiosnę 2 sztuki po 5500 zł, wcześniej jedna w listopadzie (też miałem ten problem).
Innego silnika nie bede wkladac.
Ja zdecydowałem się na remont, aczkolwiek gdyby udało Ci się kupić silnik, to najprostsze wyjście. Koszt sprowadzenia ze Stanów przy dzisiejszym kursie to też ok. 6 tys. zł (są firmy, które ściągają na zamówienie sztuki z przebiegiem ok. 50 tys. mil).
Masz jakies namiary? Sam sledze aukcje na ebay'u plus innych miejscach (wrocilem po 8 latach pobytu w US) i w ostatecznosci sam go sobie sprowadze :/
Koszty remontu zależą od zakresu zużycia
Niedlugo zabiore samochod do lokalnego dilera - zobaczymy co znajdzie i na ile oszacuje naprawe. Juz sie boje (z ciekawosci zapytalem o koszt wymiany oleju + filter = ok. 300pln czyli ok. 100usd - TAM kosztowalo mnie to ok 25usd :/).
polecam sklep z oryginalnymi częściami onlinemazdaparts.com. Nie ma w nim tylko tłoków, ale pasują od MPV (560 zł/sztuka za kompletny tłok z korbą, AZ Auto, czas oczekiwania 3-5 tygodni).
Widze, ze pierwszy sklep miesci sie w Polnocnej Karolinie ... drugi w Warszawie Sprawdze ten drugi (sa jakies inne sklepy w PL/Europie sprzedajace czesci do aut amerykanskich?) FYI: pewne czesci (zamienniki) mozna kupic poza siecia dealerska w USA po znacznie nizszych cenach (w sieciach sklepow Napa, Autozone itp.)
I na koniec dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
lukasgr - 22 sie 2009 19:47
Koledzy możecie napisać co było przyczyną waszych awarii tych silników,i czy może były jakieś objawy przed awarią czy może tak po prostu któregoś niezbyt pięknego dnia ni z tego ni z owego sobie padły ? bo zaczynam się obawiać - słynny zaworek PCV, czy może coś zupełnie innego ?
Szczerze mówiąc czytając na forum US o awariach tego silnika myślałem że to raczej jakieś braki w obsłudze je sprawiały ale teraz zaczynam się zastanawiać czy to może po prostu kiepski motor i mój tez może sobie zaliczyć padake - nic przyjemnego szczególnie, że w przecież niestarym autku
kristofc - 22 sie 2009 23:07
No musze przyznać ze dzisiaj moje V6 zrobilo kuku akumulator padł bez ostrzezenia dobrze ze 100 metrów od domu
neptun - 23 sie 2009 8:43
Ja dodam do tego tematu od siebie tylko tyle, że też przymierzałem się do zakupu 6-tki z silnikiem V6. Ale po konsultacji telefonicznej z p.Wieśkiem z Dębicy, który stanowczo mi odradził zakupu właśnie tego modelu, z powodu dosyć częstych awarii tego motoru, kupiłem 2.3.
kristofc - 23 sie 2009 8:46
Jakos to umotywował? czy tak po prostu?
neptun - 25 sie 2009 7:03
Rozmawialiśmy dosyć krótko, a ja nie dopytywałem się szczegółów, ale taką otrzymałem radę. Być może ten silnik wymaga jakiejś szczególnej dbałości od użytkownika, bo widziałem na cars.com egzemplarze które miały przebieg rzędu 200k mil. Dmuchając na zimne kupiłem za radą p.Wieśka 2.3 bo jest mało awaryjny, a w razie czego z częściami też nie ma kłopotu u nas.
Arek_78 - 25 sie 2009 8:01
Koledzy dajcie więcej szczegółów. Na razie poza kilkoma przypadkami nie stwierdzono większych kłopotów z tymi silnikami, a troche ich jeździ po świecie. Może po prostu padają bo auta są po kolizji. Nie ukrywajmy, że większość aut z USA było ze szkodą całkowitą. Teraz może wychodzą skutki. Moja też była rozbita ale na radzie silnik działa - jak będzie dalej to zobaczymy.
kristofc - 25 sie 2009 8:11
A moja nie była rozbita i silnik tez cyka na razie tylko aku padł odpukac
Damon - 26 sie 2009 13:14
Moja historia jest taka (troche wstyd sie przyznac, ale co tam ):
mieszkajac w US kupilem moja 6i roczna z przebiegiem 18 tys mil. Uzywalem jej nastepnie przez 4 lata (nastukalem kolejne 80 tys mil). Zmienialem olej co 3000 mil/1.5 miesiaca (duzo jezdzilem). Nie sprawdzalem poziomu oleju sam (kazdorazowo w punkcie wymiany informowano mnie o ew. ubytkach a raczej ich braku). Po moim wyjezdzie samochod stal ok 6 miesiecy prawie nie uzywany. Pozniej kolejne 2.5 miesiaca w kontenerze w czasie transportu. Po odebraniu auta raz mechanik zajrzal i stwierdzil ze olej jest ok i nie trzeba go wymieniac. Samochod byl nastepnie uzywany przez kilka roznych osob przez nastepne kilka miesiecy. Jedna z tych osob zauwazyla, ze samochod stracil troche na mocy (nikt w dalszym ciagu nie sprawdzal poziomu oleju). Az pewnego dnia sam sie nim przejechalem, sprawdzilem olej i sie przerazilem, bo prawie go nie bylo. Samochod jezdzi, silnik bardzo glosno pracuje i cos tam w nik puka, ale nasz sasiad mechanik, poza stwierdzeniem slabego cisnienia na 3 cylindrach nie byl w stanie nic wiecej powiedziec. Samochod zaparkowalem (czekam na kilka czesci z US) i niezwlocznie zabiore go do dealera po ich otrzymaniu. Zdam relacje jak tylko problem zostanie zdiagnozowany.
PS. Tak, to moja wina
Krisek - 26 sie 2009 20:32
Powiniens zmienic olej - po 6 miesiacu stania na juz troszke uzytym oleju powinna zostac wykonanna wymiana ... niechce mi sie rozpisywac czemu
Jezeli samochod stal nie jezdzony wymienial bym olej 150zl na Olej I Filtr to grosze ...
to nie bylo przyczyna uszkodzenia silnika ... ale na przyszlosc miej to na uwadze
lukasgr - 26 sie 2009 23:21
Damon dzięki za opis , a wina chyba po stronie tych osób którym dawałeś auto
Krisek - 26 sie 2009 23:31
Mnie Globy albo Grzyby kiedys pytal zebym zapytal kolego z ASO z Mazdy tu w N.A. jak wygladaja awarie silnikow 3.0..... I Mowil ze niema jedyne jakie sa z aniedbania ... uzytkownikow
Globy - 27 sie 2009 12:42
Te silniki mają problem z zaworem PCV, który doprowadza do nagłej utraty oleju. Inna sprawa, że same z siebie lubią go wciągać przy "pałowaniu", a części jak na lekarstwo. Używane silniki są na motors.ebay.com.
Damon - 27 sie 2009 14:43
Dziekuje za info o PCV. Z tego co wyczytalem na mazda6club wynika, ze chyba tylko poprzez codzienne sprawdzanie poziomu oleju mozna uniknac tego problemu. Echh ...czas chyba zaczac szukac silnika ...
kristofc - 27 sie 2009 14:50
Bez przesady jak raz w tygodniu zajrzysz przy tankowaniu to wystarczy poza tym tą dolegliwością są dotknięte silniki poniżej 2005 roku
bulion - 17 wrz 2009 12:47
Witam, czy ktoś z kolegów na forum już wymieniał zawór PCV w swojej M6? Jeśli tak to proszę o informację, w którym miejscu on się znajduje iile czasu to zajmuje? Z góry dziękuję.
bulion - 17 wrz 2009 13:42
Witam, czy ktoś z kolegów na forum już wymieniał zawór PCV w swojej M6? Jeśli tak to proszę o informację, w którym miejscu on się znajduje iile czasu to zajmuje? Z góry dziękuję.
kristofc - 17 wrz 2009 14:33
bulion była na forum fotorelacja poszukaj
bulion - 17 wrz 2009 14:57
Fotorelacje gdzieś widziałem, ale z tego co pamietam to było tam opisane dodanie dodatkowego zaworu, a nie wymiana istniejącego.
bulion - 17 wrz 2009 14:57
Fotorelacje gdzieś widziałem, ale z tego co pamietam to było tam opisane dodanie dodatkowego zaworu, a nie wymiana istniejącego.
kristofc - 17 wrz 2009 15:02
Zgadza sie bo wymiana jest o wiele bardziej skomplikowana ze wzgledu na dojście , podobno więc sprawe załatwia dołożenie dodatkowego , który zastapi pierwszy w razie jego awarii.
Arek_78 - 17 wrz 2009 17:02
Nie ma sensu montowanie dwóch. Podobno w modelu przed liftem pracownicy ASO twierdzą że trzeba go wymienić, ale po lifcie już mają inne zdanie.Jednak kupiłem już zaworek i mam zamiar go wymienić. Ale jak tak patrzę na niego to mi się wydaje że to taki badziew jest i cud że nasze mazdy jeszcze jeżdżą
Zrobie fotki tego zaworu i umieszcze je na forum to sobie sami ocenicie.
Globy - 17 wrz 2009 17:43
Też miałem go w ręku i pomyślałem to samo
kristofc - 18 wrz 2009 5:18
Opiniami fachowców z ASO bym sie nie sugerował , jednak Amerykanie maja "trochę" wieksze doswiadczenie z tymi silnikami
wanbart - 20 wrz 2009 10:27
Czyli co w USA dodaja 2 zawór PCV czy po prostu wymieniają?? ja u siebie mama rozebrany sillnik i myślałem zeby wymienić zawór ale dzwoniąc do ASO odradzili mi tego mowiac ze ta czesc nie musi byc wymienna
kristofc - 20 wrz 2009 11:42
Jesli masz rozebrany silnik to wymień chociaż berdziej sensowne wydaje sie dolozenie drugiegi zaworu na linii skoro orginalny jest ok
jarek.6s - 20 wrz 2009 15:41
kristofc a ty masz już w swojej drugi PCV.
bulion - 25 wrz 2009 14:05
Czy nikt nie wymieniał jeszcze tego zaworu PCV? Ostatnio poszukałem lokalizacji tego zaworu i wyglada na to, że tostęp jest faktycznie trudny, ale wymienić chyba powinno się udać. Zastanwiam się, czy jest on wciskany, czy tez wkrecany. Jeżeli ktoś posiada kupiony nowy zawór to proszę o fotke na forum.
Globy - 25 wrz 2009 20:53
Zadzwoń do Wieśka z Dębicy (wiesiek5).
jarek.6s - 25 wrz 2009 23:19
Czy nikt nie wymieniał jeszcze tego zaworu PCV? Ostatnio poszukałem lokalizacji tego zaworu i wyglada na to, że tostęp jest faktycznie trudny, ale wymienić chyba powinno się udać. Zastanwiam się, czy jest on wciskany, czy tez wkrecany. Jeżeli ktoś posiada kupiony nowy zawór to proszę o fotke na forum.bulion wystarczyło wpisać w szukajce "zawór PCV" :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=74869&highlight=pcv
db0511 - 06 paź 2009 23:35
Czyli co w USA dodaja 2 zawór PCV czy po prostu wymieniają?? ja u siebie mama rozebrany sillnik i myślałem zeby wymienić zawór ale dzwoniąc do ASO odradzili mi tego mowiac ze ta czesc nie musi byc wymiennaTa czesc musi byc sprawdzania regularnie i wymieniana od czasu do czasu. Jestem uczestnikiem kilku forum mazdy i czytalem o sytuacjach gdze zawor nie pracowal prawidlowo i powodowal wycieki oleju.
db0511 - 06 paź 2009 23:40
Czy nikt nie wymieniał jeszcze tego zaworu PCV? Ostatnio poszukałem lokalizacji tego zaworu i wyglada na to, że tostęp jest faktycznie trudny, ale wymienić chyba powinno się udać. Zastanwiam się, czy jest on wciskany, czy tez wkrecany. Jeżeli ktoś posiada kupiony nowy zawór to proszę o fotke na forum.Zawor jest wkrecany.
Niedlugo bede zamawial pare czesci przez kontakt w salonie mazdy w USA. Jesli ktos potrzebuje ten zawor moge zamowic kilka dodadkowych.
wanbart - 07 paź 2009 15:07
Panowie mam problem przy rozkręcaniu silnika mechanik ułamał jedną z 3 ramion od trójnika zdjecia jego pod linkami
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e2 ... c5001.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b89 ... 30ee3.htmlJest to część której cienka końcówka idzie do przepustnicy (ta własnie sie złamała), a jedna z grubszych do nagrzewnicy druga grubsza natomiast wychodzi gdzieś od silnika. Byłem już z ta czescia w serwisie mazdy i forda nie mogą tego znaleźć no i mam problem nie wiem co robić czy sklejać plastik (no ale co jak za wysoka temperatura rozluźni sklejone miejsce) może wiecie co to za cześć i znajduje sie ona stojac przodem do silnika po prawej stronie.
Prosze o pomoc moze ktos ma taki trójnik na zbyciu
kristofc - 07 paź 2009 15:16
nie ma zadnych oznaczeń?
wanbart - 07 paź 2009 15:18
żadnych właśnie tylko rodzaj plastiku a tak nic
lukasgr - 07 paź 2009 15:21
hej
Tez to mam zmienione- było wcześniej czymś sklejone, a teraz mam włożony aluminiowy trójnik.
Możesz sam poszukać w jakimś sklepie wod-kan np., albo podjechać do ludzi instalujących instalacje gazowe - mi właśnie tam chłopaki jak gaz montowali to zmienili z tego poklejonego na aluminiowy. Powinni mieć takie rzeczy bo jak montują gaz to potrzebują podpiąć płyn chłodzący do parownika.
W stanach wogóle robią obejście tego podgrzewania przepustnicy, ale tego raczej nie polecam na nasze zimy czasem mroźne
http://web.archive.org/web/200710311003 ... &Itemid=49Tylko w tym linku było wcześniej ze zdjęciami-teraz jak otwieram jest tylko opis
Pozdr.
wanbart - 07 paź 2009 15:26
no dzięki w takim razie poszukam u chłopaków od gazów
ale jak wiozłeś aluminiowy trójnik to ta cienka końcówka też była tej samej wielkości co oryginalna czy dałeś trochę większą
lukasgr - 07 paź 2009 15:32
Wiesz mi to zmienili przy inst. gazu więc nawet do końca nie wiem, ale wygląda podobnie.
Zresztą to jest gumowy wężyk więc musisz kupić taką żeby udało się skręcić- nie musi być idealnie taka sama
jak będzie widać to zrobie Ci fotkę tylko nie wiem czy aku teraz tego nie zastawia
tak wogóle tu jes fajna stronka:
http://web.archive.org/web/200710290327 ... &Itemid=49
justus83 - 17 lis 2009 20:36
No to chyba będziesz pierwszy który ma zalany taki olej w tym silniku na forum
Ja jestem zdania że nie odczujesz żadnej zmiany, ani twój silnik ale jak zalejesz to podziel się wrażeniamiZalałem ten olej Castrol EDGE 5W30 nie rozlewany u nas tylko oryginalny i powiem ze zdecydowanie lepiej niż na mobilu 1 5W50, lepiej i ciszej zapala i jakby mniej pali, do 1litra mniej no ale zawsze i tak jakby lżej silnik chodzi.Myślałem ze to takie pierwsze wrażenie ale przejechałam już 3000km i dalej tak samo, wiec zdecydowanie polecam Castrola EDGE tylko kupujcie tego w 5l baniakach.
kowalesik - 18 lis 2009 7:10
Myślę, że nie rozbija się o to czy Castrol czy Mobil, ale o lepkość. Przecież Twoje auto w Stanach powinno/jeździło na 5W20, a Ty lałeś 5W50. 5W20 lub 5W30 to właściwy olej do tego auta Fakt, że zalałeś Castrola działa raczej jako placebo
justus83 - 18 lis 2009 7:49
Wiem ze rozbija się o lepkość ale czes użytkowników tego silnika wlewa właśnie mobila 5w50 wiec napisałem ze warto zmienić na 5w30 i ze wtedy chodzi lepiej a ze wlałem akurat castrola to o nim pisze.
Arek_78 - 18 lis 2009 8:04
Zależy tez od stylu jazdy. Ja lubie czasem depnąć i dlatego zalewam 5W50
kowalesik - 18 lis 2009 8:10
Zależy tez od stylu jazdy. Ja lubie czasem depnąć i dlatego zalewam 5W50Hmmm, ja też czasami lubię depnąć i mam 5W30. Instrukcja użytkownika, o ile się nie mylę, przewiduje tylko 5W20 i 5W30, ale nie mój cyrk i nie moje małpy
kristofc - 18 lis 2009 8:12
A ja daje w palnik ostro i mam 0W-30
Nie widzę związku przyczynowo-skutkowego
justus83 - 18 lis 2009 9:21
No chyba nie po to kupuje się 3.0 v6 żeby jeździć jak kapeluszniki chyba to logiczne ze każdy daje w palnik bo o to chodzi.