ďťż
Brak kompresji w silniku Wankla?





extrim - 07 sty 2004 8:39
Siemka!
Mam problem,znalazlem bardzo zadbana mazde rx 7 2 generacji,ale nie ma kompresji w dwoch garach.Czy ktos wie co to moze byc i ile moze to kosztowac?Autko stoji na placu w hollandi, wiec nie wiem czy ryzykowac?




Zombi - 07 sty 2004 9:16
W dwóch garach mówisz?? A wiesz jak sie mierzy w tym aucie kompresje??



xXx - 07 sty 2004 9:18
Dwa gary nie mają kompresjii???? Hymm, to cały silnik

Ciekawe własnie jak zmierzyć tam ciśnienie



michal_krakoof - 07 sty 2004 11:20
Pewnie normalnie sie mierzy, przecie kompresja musi byc...tylko jaka...




extrim - 07 sty 2004 11:38
Wiec co to moze byc?wiem ze tam jest silnik wankla, wirujace tloki itd..
ale musi byc jakas kapresja chyba!? silnik lekko zalapuje ,ale tylko wtedy jak mu sie wtrysnie pilota w rure prowadzaca od filtra do "gaznika"



Zombi - 07 sty 2004 14:52
Niestety jestescie w bledzie nie mierzy sie normalnie.
Na umownie "cylinder" sa dwie swiece, odkreca sie tylko jedna i tu sie sprawdza cisnienie. Gaz na maksa. Z drugiej swiecy nalezy oczywiscie zdjac przewód wyokiego zeby nie bylo na niej iskry, najlepiej odpiac go z cewki. I to cala tajemnica.
Jezeli dobrze sprawdziliscie cisnienie i go nie ma to remoncik minimum jakies 5000plnów jezeli go sami zrobicie oczywiscie. Wspomniana kwota stanowi koszt uszczelniaczy rotora i uszczelek gladzi. Nie wiadomo czy tylko to bedzie do remontu.



Carrrlos - 07 sty 2004 17:49
apropo, kto ma przyrząd do mierzenia ciśnienia/kompresji znaczy się



Zombi - 07 sty 2004 21:40
a'propo przyzad ma np Jacek wystarczy do niego pojechac.



Długi - 07 sty 2004 21:55
Z tą kompresją w RX wcale nie jest tak prosto, dopiero w RX8 można zmierzyć ją naprawdę dokładnie, oczywiście za pomocą odpowiedniego urządzenia , w starszych modelach możesz sprawdzić ciśnienie tylko orientacyjnie dla danego rotoru temat rzeka......



nei - 08 sty 2004 1:00
chlopie przy takiego typu silniku duzo rzeczy moze sie dziac... a na silniku wankla znaja sie nieliczni... POZDROWIENIA DLA MECHANIKOW POLSKICH ... moze warto kupic mazdeczke taka tylko czy warto remontowac silnik.... sam robiac cos takiego pewnie sporo kosztuje ktos powiedzial ze okolo 5000pln , jak pojdziesz do magika ktory na tym sie zna pewnie cena wzrosnie 2X wiec nalepiej zrobic tak jak niektorzy wsadzic inny silnik "normalny" ale wtedy nie ma zadnej frajby RX bez wankla to to jakby babą URWAC piersi (bez obrazy ) ... wybor nalezy do ciebie ....

Pozdrowienia



extrim - 08 sty 2004 8:17
Dzieki wszystkim za pomoc,chyba jednak dam sobie spokuj z tą mazdą moze znajde cos leprzego,bo jestem bardzo ciekawy jak to chodzi!
A moze lata
Pozdrowionka!!!



RoRO - 01 kwi 2008 18:32
witaj, niweiem czy to aktualne ale czy napewno to byl problem z kompresja, moze wtryski niepodawaly paliwa,moja tez po wstrzyknieciu paliwa zalapywala i to bylo tyle a okazalo sie ze niedostaje impulsu z rozdzielacza i ECU nie sterowalo wtryskami (oczywiscie jesli pompa paliwa dostarczala paliwo pod odpowiednim cisnieniem).



jacobs - 01 kwi 2008 18:43

witaj, niweiem czy to aktualne ale czy napewno to byl problem z kompresja, moze wtryski niepodawaly paliwa,moja tez po wstrzyknieciu paliwa zalapywala i to bylo tyle a okazalo sie ze niedostaje impulsu z rozdzielacza i ECU nie sterowalo wtryskami (oczywiscie jesli pompa paliwa dostarczala paliwo pod odpowiednim cisnieniem).
Wysłany: 01 Kwi 2008 | 19:32:26 Temat postu:



aybabtu - 01 kwi 2008 21:00
bump ... dla potomnych



magik - 12 kwi 2008 18:02
najprawdopodobniej jest to najbardziej typowa usterka tych silników tzw overheating czyli zniszczenie owalnej uszczelki cieczy chłodzącej na skutek przegrzania - zazwyczaj dzieje się tak gdy ktoś mocno katuje zimny silnik
nie zawsze ale niestety często wiąże się to z totalną destrukcją silnika
jeśli uszkodzone są tylko uszczelki to wystarczy je wymienić polecam wersje HD firmy Pineappleracing koszt ok 180$
jeżeli silnik był jeszcze jeżdżony po strzeleniu uszczelek to sprawa jest dużo poważniejsza
podstawowy zestaw naprawczy czyli apexy + sprezynki + uszczelki oleju (te metalowe)ze spraezynkami + zestaw gumek to conajmniej 2000zł najtanszy jest zestaw atkinsrotary ale sprawuje się całkiem przyzwoicie

jesli uszkodzone jest coś wiecej to taniej bedzie kupic drugi silnik bo ceny są znaczące

pozdrawiam



magik - 12 kwi 2008 18:04
ups nie zauważyłem ze temat jest mocno przeterminowany - sorki



Strzelba rx7 - 27 kwi 2008 17:47
magik
Witaj
ja tez kupiłem rx 7 w wersje 1 i potrzebuje fachowej pomocy jak znasz kogoś to byłbym dzwieczny za kontakt.Bo słyszałem dziwne rzeczy np. żeby do benzyny dolewać oleju dla lepszego smarowania i jestem ciekaw przy wymianie oleju na jaki zalać (minerał?????)
pozdrawiam



Janusz - 27 kwi 2008 20:31

żeby do benzyny dolewać oleju dla lepszego smarowania Spokojnie możesz unikać fachowców dających takie rady. Do Twojej lej tylko i wyłącznie mineralny dobrej firmy. Polecam Castrol magnatec 15W40. Jak masz pytania co do eksploatacji staruszki to pisz.



Strzelba rx7 - 28 kwi 2008 19:06
Witam
czy sa jeszcze jakieś ważne sprawy które musze dopilnowac zanim zacznę normalnie jezdzić , czy elementy układu hamulcowego podbiore od czegoś(klocki,tarcze itp.
pozdrawiam



Pit - 28 kwi 2008 19:49

Polecam Castrol magnatec 15W40
A ja w tym temacie zacytuję jedną z moich ulubionych internetowych pozycji dotyczących FC:


For turbos, it is recommended to stick with 20W50. If you want to use a lighter weight oil, you can use 10W30, but for those who run their cars hard, 20W50 is recommended for better oil protection due to being thicker. It is not recommended to use 10W40 weight. For a full explanation why, check out the Oil FAQ for further details.



magik - 28 kwi 2008 19:57
pod żadnym pozorem niczego nie dolewaj bo benzyny - bzdur ci ktoś naopowiadał
do twojego auta podobnie jak kolega Janusz polecałbym minerał, zreszta producent (jak sobie ksiazeczke otworzysz) odradza stosowanie olejów syntetycznych - no chyba ze masz silnik świeżo po dobrze zrobionym remoncie to sobie mozesz pozwolic na syntetyk Royal Purple XPR co do hamulców to nie wiem jak jest w 1gen ale do 2gen napewno pasuja z mazdy 6 2003 do 2005 i z protage 2003 do 2007 ale na ebayu napewno mozna znalesc do pierwszej generacji także
niestety nie znam nikogo kogo moglbym ci polecic
ale jesli masz jakies pytania to wal na forum postaram sie odpowiedziec

pozdrawiam



Pit - 29 kwi 2008 10:27

producent (...) odradza stosowanie olejów syntetycznych - no chyba ze masz silnik świeżo po dobrze zrobionym remoncie...
Po remoncie też odradziłbym syntetyk. Wankiel ma spalać olej, więc syntetyk ogólnie nie jest wskazany. Dobry mineralny olej i kropka.



magik - 29 kwi 2008 22:16
pozwolę sobie niezgodzić się z Piotrusiem
na wstępie dla tych którzy nie wiedzą: racingbeat od ponad 35 lat zajmuje sie tuningiem rx'ow do startów w wyścigach, ustanowili tez naziemny rekord predkosci wlasnie na rx7
a teraz pozwole sobie zacytować:

Racing Beat has been recommending the use of synthetic oils in rotary applications for several years. Our research has found that synthetic oils provide superior friction reducing between sliding surfaces, reduced foaming, and lower oil temperatures. We have tested several different synthetic oils and have found that while most offered improved wear and lower oil temperatures, none offered any horsepower gains... except for Royal Purple!Our in-house testing has yielded up to a 2% performance increase after changing from mineral-based oil to Royal Purple Synthetic Motor Oil



Lukano - 30 kwi 2008 6:03
Strzelba rx7 wysłałem Ci adresy do wszystkich z forum z rx-7
Widzisz jak szybko czegoś można się dowiedzieć Nie ma jak mazdaspeed



Janusz - 01 maja 2008 19:48
Widzę że temat ewoluuje i się rozwija...

Janusz napisał:
Polecam Castrol magnatec 15W40

Czy to oznacza, że się zgadzasz czy negujesz? .

ja w tym temacie zacytuję jedną z moich ulubionych internetowych pozycji dotyczących FC:
fc3spro.com napisał:
For turbos, it is recommended to stick with 20W50. If you want to use a lighter weight oil, you can use 10W30, but for those who run their cars hard, 20W50 is recommended for better oil protection due to being thicker. It is not recommended to use 10W40 weight. For a full explanation why, check out the Oil FAQ for further details.

Przypominam, iż rozmawiamy o pierwszej generacji modelu kolegi Strzelby.
Olej 20W50 jak najbardziej też jest stosowany i tu się zgadzam z kolegą Piotrusiem bo jest gęstszy, poprawia kompresję, tylko przy większym mrozie może być problem bo wtedy olej jest jak kisiel. Ktoś powie, że u nas już nie ma takich zim jak kiedyś, ale jeśli kluczowym jest długa i bezawaryjna eksploatacja to dla „nie wyczynowców” 15W40 jest najlepszym kompromisem na nasze warunki klimatyczne, a nie sądzę, aby komuś chciało się stosować na zimę inny olej. Tak czy inaczej produkowane teraz oleje mineralne są b.dobrej jakości (SL), a w czasach produkcji obu modeli przeważnie było to max. do (SF).
To, co kolega magik pisze o syntetycznych olejach cytując firmę, której za zadanie jest wyciśnięcie jak największej mocy ma sens, ale tylko przy kompleksowym tuningu silnika, gdzie liczy się moc a nie trwałość. Żaden kierowca nie odczuje 2% wzrostu mocy, ale zastosowanie najlepszych dostępnych materiałów, uszczelniaczy ceramicznych, polerowanie dolotu i cała masa innych przeróbek, które poprawiają osiągi o 2-3% sprawia, że sumując je wszystkie otrzymujemy konkretny przyrost mocy.
Z mojego doświadczenia wiem i nie są to tylko informacje z forów, że do pierwszej I i II generacji najlepiej lać mineralny 15W40* lub gęstszy 20W50.

czy sa jeszcze jakieś ważne sprawy które musze dopilnowac zanim zacznę normalnie jezdzić , czy elementy układu hamulcowego podbiore od czegoś(klocki,tarcze itp.
Co do „podbierania” innych części jest to jak najbardziej możliwe. Pamiętam jak do swojej wuj dobrał zapłon (kopułka, palec itd.) z... Poloneza. Wynikało to jednak bardziej z braku dostępu do części, bo teraz jest o wiele łatwiej je kupować (np. Internet), a 20 lat temu jego wózek to była czysta egzotyka na naszych drogach. Części eksploatacyjne do pierwszej generacji są przystępne cenowo a i dostanie używek jest dużo prostsze (nie mówię tu o tak kluczowych dla bezpieczeństwa elementach jak klocki hamulcowe!). Strzelba nie napisałeś nic o stanie i historii wozu, więc na pewno zacznij od wymiany wszystkich płynów, sprawdź stan pasków klinowych, świece i kable wysokiego napięcia oraz aparat zapłonowy, filtry paliwa i powietrza, gaźnik wyczyść, sprawdź klocki/tarcze (szczęki/bębny, jeśli masz z tyłu). Tyle na początek.
Pozdrawiam
* I gen. mojego wuja... przebieg ponad 200tyś.km, jeździ na takim od wielu lat, raz tylko zalał syntetykiem, ale zaraz go zmienił bo silnik nierówno pracował i świece zalewało
* Moja... od początku eksploatacji jeździ na takim.



Pit - 02 maja 2008 16:13

Castrol magnatec 15W40

Czy to oznacza, że się zgadzasz czy negujesz?
15W40 jak najbardziej OK, 20W50 zalecają tylko w temperaturach dodatnich, mi to jak najbardziej odpowiada.