ďťż
brak możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu





jurekpr - 05 sie 2007 17:47
Ostatnio moja GE FP wyraźnie osłabła i nabrała wielkiego apetytu na paliwo ( 12 l. Pb lub 17 l. gazu przy delikatnej jeździe). W serwisie Mazdy w Rzeszowie mechanik po godzinie diagnozowania poiunformował mnie, że nie ma możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Czyli w całym zakresie obrotów silnika zapłon ma stały kąt wyprzedzenia zapłonu około 9 stopni. Niestety, w serwisie nie potrafili powiedzieć mi jaka jest tego przyczyna. Albo komputer, albo aparat zapłonowy, albo .... Czy ktoś z Was może podpowiedzieć mi gdzie szukać usterki? Pozdrawiam. Jurek.




Mateusz - 05 sie 2007 18:03
jurekpr proszę dopisz w temacie opcjonalnym o jakie auto chodzi. Przykłady znajdziesz w regulaminie - jako klubowicz powinieneś go znać
Pozdrawiam, Mateusz.



tomekrvf - 05 sie 2007 18:04
jurekpr, to jest niemożliwe. A czy zapłon był sprawdzany w trybie diagnostycznym?



GofNet - 05 sie 2007 19:31
     Może próbowali ustawić zapłon poza trybem serwisowym i dlatego zapłon ciągle dążył do wcześniejszej konfiguracji.

     Kątem wyprzedzenia zapłonu steruje ECU pojazdu. Jego zadaniem jest dobieranie kąta zależnie od innych parametrów. Raz trochę opóźnia, innym razem nieco przyspiesza, ale zawsze oscyluje w okolicach wartości zapamiętanej jako wzorcowa. Aby ów wzorzec zmodyfikować, należy przełączyć się w tryb serwisowy i przestawić kąt zapłonu. W tym trybie komputer nie koryguje kąta zapłonu i jego ustawienie jest możliwe. Po wybraniu odpowiedniego kąta opuszczamy tryb serwisowy i po robocie.

     Większe spalanie nie koniecznie jest przyczyną problemów ze źle ustawionym zapłonem. Może to być uszkodzona sonda LAMBDA, czujnik temperatury, przepływomierz, itd. Nie miałeś np. ostatnio "strzała", po którym wzrosło spalanie i może silnik pracuje trochę inaczej...?

Pozdrawiam
..::GofNet::..




jurekpr - 05 sie 2007 20:50
Do administratora - sorry, już temat poprawiony. Wracając do sprawy - mechanik wprowadzał komputer w tryb serwisowy i próbował regulować kąt obracając aparatem zapłonowym przy włączonej lampie stroboskopowej. Robił to chyba pięć razy. Ponadto sprawdzał to samo na innym stanowisku (na stacji diagnostycznej), aby wyeliminować ewentualną awarię stroboskopu. Ja osobiście nie zagłądałem pod maskę , ale uznałem, że gość wiedział co robi i przyjąłem taką diagnozę do wiadomości.



ursus2400 - 02 sty 2010 10:02
Większe spalanie nie koniecznie jest przyczyną problemów ze źle ustawionym zapłonem. Może to być uszkodzona sonda LAMBDA, czujnik temperatury, przepływomierz, itd. Nie miałeś np. ostatnio "strzała", po którym wzrosło spalanie i może silnik pracuje trochę inaczej...?



mietek 111 - 02 sty 2010 13:30
sprawdz sobie kody błędów w wyszukiwarce wpisz kody błędów, strzał z petardy niema raczej tu nic do rzeczy, ja miałem podobny problem i był to przepływomierz nie był uszkodzony tylko wkradł się błąd, po resecie kompa wszystko ok.



ursus2400 - 02 sty 2010 15:55
Gdzieś wyczytałem, że reset kompa to odłączenie akumulatora. To odłączyłem na parę godzin i potem podłączyłem. Mało jeżdzę więc nie wiem jak długo potrawa zrobienie kolejnych 100 km. Zamówiłem nowe świece zapłonowe (nie wiem w jakim stanie są obecne, ponieważ samochód mam od niedawna), jeszcze wymienię filtr powietrza.
Zobaczę jak będzie palił po wymianie części. Nie mam czym sprawdzić tych błędów komputera, ale wiem o co chodzi. Jak będę miał czas i chęci to zrobie sobie ten tester.



mietek 111 - 02 sty 2010 16:31
tak odłaczenie akumulatora na 0k 30 sekund i wciśniecie pędału hamulca na 30 sek gdy akumulator jest odłączony,a testera nie trzeba robić wystarczy ze kupisz diode za 20 gr, chyba ze masz pomarańczową kontrolkę MIL to nawet tego nie trzeba wystarczy tylko kawałek drucika.