ďťż
brak napiecia w samochodzie





roberth - 26 sie 2006 10:52
Wiec mam problem pradowy

poprostu brak napiecia w samochodzie, ruszylem samochodem przejechalem ok.20m i stanol ot tak poprostu , pierwsze co to glowny bezpiecznik tylko gdzie on jest???????

Jesli sie nie myle do jest w kom. silnikowej widzialem go kilka razy z taka nakladak silikonowa a teraz nie moge go znalesc...
chyba ze to bylo w innym aucie




Waluś - 26 sie 2006 17:57
chyba nie ma jednego bezpiecznika odcinającego całe zasilanie. Raczej bym sprawdził aku, klemy, ładowanie i tp.



roberth - 26 sie 2006 20:23

chyba nie ma jednego bezpiecznika odcinającego całe zasilanie. Raczej bym sprawdził aku, klemy, ładowanie i tp.

akum dobry, klemy tez, ladowanie nie ma raczej nic do tego. auto poprostu zgaslo po przejachaniu kilkunastu metrow, braklo pradu i juz sie nie pojawil



Briareos - 26 sie 2006 20:59
Na pewno nic nie działa? Lampki po otwarciu drzwi się nie zapalają?
Główny bezpiecznik to są okolice 100A i on sobie nie "leci" tak z niczego. Jeśli faktycznie się spalił to masz potężne zwarcie gdzieś - zlokalizuj (to może być alternator). Bezpieczniki to nie są takie upierdliwe elementy które trzeba czasem wymieniać, jest powód dla którego są i się przepalają.




roberth - 27 sie 2006 7:59
wlasnie nic nie dziala oswietlenie wnetrza , swiatla, almpki drzwi , NIC. znalazlem juz bezpiecznik glowny i jest dobry

teraz to juz calkiem zglupialem



Waluś - 27 sie 2006 9:05
no to gdzie jest ten główny



Briareos - 27 sie 2006 10:16

no to gdzie jest ten główny
W skrzynce pod maską. Ten największy (amperażem) jaki znajdziesz to główny.


znalazlem juz bezpiecznik glowny i jest dobry
Odkręciłeś go, czy tylko przez okienko zajrzałeś? Sprawdziłeś czy napięcie dochodzi do wyprowadzenia i przechodzi dalej? Jeśli tak, to czy jest napięcie na bezpieczniku IG KEY? Czy wyprowadzenie B+ alternatora ma potencjal akumulatora?
A zacisk przy rozruszniku, ma napięcie?

EDIT: I czy na pewno akumulator jest sprawny (zapala 55W żarówkę podpiętą na kabelkach?). Przy okazji odłącz klemę (-) i sprawdź omomierzem czy jest _dobre_ przejście masy do karoserii.



roberth - 28 sie 2006 23:10

no to gdzie jest ten główny
W skrzynce pod maską. Ten największy (amperażem) jaki znajdziesz to główny.


znalazlem juz bezpiecznik glowny i jest dobry
Odkręciłeś go, czy tylko przez okienko zajrzałeś? Sprawdziłeś czy napięcie dochodzi do wyprowadzenia i przechodzi dalej? Jeśli tak, to czy jest napięcie na bezpieczniku IG KEY? Czy wyprowadzenie B+ alternatora ma potencjal akumulatora?
A zacisk przy rozruszniku, ma napięcie?

EDIT: I czy na pewno akumulator jest sprawny (zapala 55W żarówkę podpiętą na kabelkach?). Przy okazji odłącz klemę (-) i sprawdź omomierzem czy jest _dobre_ przejście masy do karoserii.