ďťż
Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym - tani interfejs OBD-2 (PWM)





brunerski - 27 lut 2006 20:00
Witam, w mojej 626 GF z 1998 (JMZGF14F2) w złączu diagnostycznym brak styków oznaczonych FEN, MEN i TEN (puste dziurki). Pozostałe styki są i przy pomocy diody LED i zworki można odczytać błędy ABS, klimatyzacji, SRS itp. W instrukcji serwisowej zalecają zastosowanie do odczytu błędów silnika zestawu NGS. Znalazłem coś takiego w Internecie w promocji za 3,5 tysiąca USD

Z jakich styków złącza diagnostycznego bierze sygnał ten tester dla kodów silnika?
Czy można użyć jakiegoś innego dostępnego w Polsce testera (ISO, PWM, VPW, KWP, CAN) i do jakich styków trzeba go podłączyć?
Kody DTC są według instrukcji czterocyfrowe (KOEO, KOER, Continuous) i nie pokrywają się z OBD2 ani tymi opisanymi na stronach klubowych - czy mój samochód jest jakiś nietypowy?

Jak na razie udało mi sie znaleźć w Internecie tylko wtyczkę pasującą do tego złącza (kupiłem) i ani jednej informacji o tym w jakim standardzie pracuje i jakiego używa protokołu.

Mam nadzieję, że ktoś ze starych wyjadaczy zna odpowiedzi na moje pytania lub wie, gdzie je można znaleźć. Może uda mi się zbudować taki tester z elementów dostępnych na Allegro (do 300 PLN) - wtedy chętnie opiszę swoje doświadczenia.




Gość - 05 mar 2006 10:09
Witam,mam ten sam problem i maździoche z tego samego rocznika.Jak coś byś się dowiedział napisz na pad70@wp.pl.
Pozdrawiam.



newbie - 05 mar 2006 11:24
EECV
PWM
BUS+/BUS- to komunikacja
BUSA to programowanie

kup sobie jakiś fejsik, który robi EECV...jest tego dużo

NGSa mogę ci sprzedać za 3500 ale zł.




brunerski - 05 mar 2006 19:03
Wielkie dzięki za odpowiedź. Widzę, że jesteś znawcą tematu, więc pozwolę sobie jeszcze na kilka pytań (jestem lajkonikiem w tych sprawach )

Czy BUS- i BUS+ to te dwa dolne skrajne konektory w złączu diadnostycznym (takim jak na stronach klubowych na zdjęciu - oznaczone 2 razy BUSB)?
Jak wprowadzić silnik w tryb diagnostyczny?
Czy jest to możliwe bez NGS-a (lub WDS-a)?




newbie - 05 mar 2006 20:06
J1850 PWM
to jest protokół transmisji

BUS+ (2-gi PIN gniazda CARB i 16-ty PIN ECU)
BUS- (10-ty PIN gniazda CARB i 15-ty ECU)
te piny Cię interesują, a do komunikacji potrzebujesz fejsik pracujący z tym protokołem

rysunek DLC na stronie klubowej ma błędy
po lewej powinno być BUSA (13 PIN CARB i ECU - programowanie)
po prawej BUSB (K-linia na której pracuje ABS/TCS)
te niby nieużywane PINy to właśnie od góry BUS+ i na dole BUS-

WDS czy NGS to narzędzia dedykowane do EECV, ale nie jedyne



newbie - 05 mar 2006 20:08
daj link do miejsca gdzie kupiłeś wtyczke 17-PINową...zobaczę jakie wykonanie



brunerski - 05 mar 2006 20:49
Wtyk do złącza diagnostic (jego "górnej" części) kupiłem w sklepie internetowym:
http://sklep.eraumts.com.pl/index.php/p ... r,323.html

Wtyczka jest bardzo solidna, ma gumowe uchwyty antypoślizgowe i idealnie pasuje do gniazda w samochodzie. Ma napis po japońsku, ale chyba została wyprodukowana gdzie indziej

Jeszcze raz dziękuję za precyzyjne informacje!



brunerski - 06 mar 2006 20:45
Postanowiłem zbudować samodzielnie taki "fejs" (ElmScan PWM J1850) opisany na stonie:
http://www.scantool.net/products/elmscan_pwm.htm
Jest do niego darmowy soft:
http://www.scantool.net/software/scanto ... l#download
http://www.obd-2.biz/modules.php?name=C ... age&pid=11

Płytkę drukowaną kupiłem na Allegro za 10 PLN:
http://www.allegro.pl/item90572414_pcb_elm_pwm.html

Teraz najtrudniejsze - muszę znaleźć serce całego urządzenia czyli układ ELM320.
Jego cena to 16,50 CAD$ + 7 CAD$ przesyłka z Kanady. W Polsce trudno go kupić.



newbie - 06 mar 2006 20:59
czasem pojawiaja sie oferty sprzedaży ELMów na allegro i na grupach elektroniki samochodowej (ceny od 60-100 zł)

powodzenia



brunerski - 07 mar 2006 8:47
Znalazłem, że ten ELM320 to odpowiednio oprogramowany układ MicroChip serii PIC12Cxxx (cena poniżej 10zł za szt.)
Układ ten jest jednak zabezpieczony przed zczytaniem i nie znalazłem nikogo, kto potrafiłby go skopiować.

Niestety układy ELM nie są dostępne w Polsce, najłatwiej i najtaniej można je ściągnąć z Kanady: http://www.elmelectronics.com/

Jeśli znajdzie się 12 chętnych to wyjdzie nam 40,20 PLN za sztukę.
Cały interfejs będzie kosztował poniżej 100PLN.

Chętnych zapraszam na topic http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 375#270375



MarekW - 24 sie 2007 23:02
Pytanie do Newbie, a jak się ma sprawa z gniazdem OBD-II (DLC to w kabinie) dla DITD?
U mnie są tylko piny: 4,5,7,16 czyli wynika, że jest protokol ISO 9141-2 a nie PWM J1850 (piny 2,4,5,10 i 16).

Czy mazda w modelach z silnikiem DITD stosowala protokol ISO 9141-2?
Czy DITD ma ODB-II? - podobno ma EOBD (znalazłem w jednej z kart katalogowych dotyczących DITD), a to jest to samo co OBD2.

Fakt: Gniazdo DIAGNOSTIC ma inne piny dla diesla i dla benzyny.
Diesel ma tylko jedna linię komunikacyjna K-Line.

Jaki protokół jest stosowany do transportu danych? Bo nie jest to J1979 (interface ELM taki wspiera - i działa to dla benzyny).

Podejrzewam, że jest to jego nowsza wersja J2190 czy mam racje? Jak tak to jak wyglada nagówek message?

Jak zainicjować transmisję z ECU?

Pozdrawiam
Marek



kris.k6 - 26 sie 2007 9:02
Mam pytańko..Gdzie znajduje sie gniazdo OBD-II w tych mazdach (posiadam 626 GF 1,8 98r. ) szukałem i nie znalazłem..czy ktoś by mógł mi powiedzieć gdzie się ono znajduje- i jak wygląda to złącze

pozdrawiam



brunerski - 27 sie 2007 7:03
U mnie jest w przedziale silnika pod samą maską w rogu od strony kierowcy. Szara zamykana skrzyneczka z napisem "diagnostic".



MarekW - 27 sie 2007 8:58
MAZDA 626 roku 1998 powinna miec OBD2 umieszczone jak na fotce.
http://autocenter.weber.edu/OBD-CH/docu ... 6/2001.jpg
Tam tez jest umieszczona w 323F (2.0DITD)



MarekW - 26 gru 2007 18:54
Szkoda, że nikt nie chce się podzielić wiedzą na temat interfejsu do MAZDY z DITD.

Marek



yama - 11 maja 2008 15:52
to nie onsluzy k -line wlasnie sie wgryzam w temat elm 327 zobacze za pare dni



artik26 - 30 cze 2008 20:12
Witam
Nie chciałem zaczynać nowego tematu więc podepnę się pod ten. U mnie jest szara skrzynka Diagnostic więc szukałem i znalazłem taką przejściówkę:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24e ... a9fda.html z abs

oraz:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/565 ... 081b2.html

17 pin napisane jest że pasuje do mazdy i toyoty.

Koleś sprzedaje to na ebay uk , wysyłka z Japoni

Moje pytanie czy te połączenia są dobre czy trzeba coś nprzerabiać



MarekW - 13 lip 2008 16:07
elm327 z benzynowymi mazdami działa poprawnie z dieslem DITD nie działa bo prawdopodobnie te silniki i ich sterowniki nie wspieraja OBD2.



artik26 - 21 lip 2008 22:57
Interfejsik zmontowałem i wszystko działa . Przy okazji natknąłem się na czytanie kodów gdzie brak właśnie tych pinów .

http://66.102.9.104/translate_c?hl=pl&sl=en&u=http://www.auto-diagnostic-codes.com/plugins/MazdaEFI/MAZDA-EFI-10-2-Mazda.html&prev=/search%3Fq%3Dmazda%2B%2B17%2Bpin%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26sa%3DG

Próbował ktoś może



hermol - 27 lip 2008 11:30
artik26, ruzmiem że masz to gniazdo co nie ma pinów FEN MEN TEN,
ja mam 626 GF 2.0 FS , mam szarą puszkę diagnosis w przedziale silnika i brakuje w niej ww pinów, w niższych rzędach też nie są kompletne.

Czy ktoś próbował diagnozować wg instrucji z strony podanej przez artik26?

schemat podłączenia:

A-B dioda z opornikiem

pozdr



hermol - 30 lip 2008 9:36
Nikt nic nie wie ?



JurekGx - 09 wrz 2008 13:41
Czy coś takiego będzię OK dla Mazdy 626 GF FS 1999r.?

http://www.allegro.pl/item430783701_int ... mocja.html



jimek85 - 14 lis 2008 13:54
To ja podepne sie pod ten temat: mam kilka pytań do obeznanych więcej w temacie diagnostyki.
Posiadam interfejs oparty na procesorze ELM327 który obsługuje protokoły:
- ISO15765-4 (CAN)
- ISO14230-4 (KWP2000)
- ISO9141-2
- J1850 VPW
- J1850 PWM

W swojej mazdzie 323f 98 r 1.8 16 V posiadam złącze diagnostyczne OBD w kótrym nie ma pinów
BUS+ ani BUS-, posiadam natomiast piny FEN MEN TEN za pomocą których idzie diagnostyka na diodę

moje pytania brzmią:
gdzie w jakie piny mam wpiąć swój fejs żeby uzyskać odczyty z kompa czy np busb, czy jakiś inny pin
czy pin BUSB (wedle podpowiedzi na forum linia k na której zekomo chodzi abs,tcs) może transportować inne dane np z silnika
czy może któryś z pinów FEN MEN TEN, albo jakis pin Txx odpowiada za transmisję wg. wyżej wymienionych protokołów?



hermol - 03 paź 2009 14:34
I jak tam, jakies postępy ktoś poczynił z tym złączem diagnostycznym?



krogoth - 07 paź 2009 14:03

artik26, ruzmiem że masz to gniazdo co nie ma pinów FEN MEN TEN,
ja mam 626 GF 2.0 FS , mam szarą puszkę diagnosis w przedziale silnika i brakuje w niej ww pinów, w niższych rzędach też nie są kompletne.

Czy ktoś próbował diagnozować wg instrucji z strony podanej przez artik26?

schemat podłączenia:

A-B dioda z opornikiem

pozdr


Ja mogę sprawdzić czy to działa. Ale to pod wieczór dopiero

Edit:
Coś mrugneła przy zapłonie ale nic poza tym



AsterixGal - 28 gru 2009 20:27
Odświeżam temat...
Mam 626GF z '98 z "niewiadomo" jakim standardem złacza diagnostycznego. Mam nadzieję, że podobnie jak niektórzy uda mi się podłączyć do kompa samochodu.

Trochę testuję różne oprogramowania- darmowe i nie tylko.
Czy ktoś z Was bawił sie najnowsza wersją ScanXL 3.02? Twórcy dołożyli tam rozszerzenie m.in. do Mazdy. Może ktoś ma zarejestrowaną wersję i może coś więcej powiedzieć? Wersję testową można pobrać ze strony producenta.

Poszukuję także dokładnego opisu złącza diagnostycznego Mazdy 626GF '98!!! To co do tej pory znalazłem na forum jest nieodpowiednie.



AsterixGal - 20 mar 2010 17:10
No i dzisiaj dobrałem się do diagnostyki (MAzda 626GF '98, 2.0 PB/136KM), bo pogoda była fajna i było troszkę wolnego czasu.
W grudniu zakupiłem interfejs- teoretycznie na ELM327, w rzeczywistości głowny scalak to PIC16F2480, czyli układ programowalny. Sam w sobie bez zaprogramowania nic nie potrafi.
Zakupiony przeze mnie interfejs komunikuje się z komputerem przez RS232 (nie USB). JAk zdążyłem przepatrzeć układ elektroniczny interfejsu, prawie cały wykonany jest zgodnie ze schematem aplikacyjnym układu ELM327. Różnica to obsługa portu RS232 za pomoca układu MAX232 (w oryginale wykonane jest to na tranyzstorach) . JAk ktos będzie potrzebował fotkę mojego interfejsu to mogę zrobić, ale w tej chwili nie mam.
Schemat aplikacyjny ELM 327 można znaleźć np tu http://www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf (strona 60).
Jeśli chodzi o wykorzystane piny w złączu diagnostycznym Mazdy to link do obrazk poniżej.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d55928a1023a33.html
Kilka uwag:
1) napięcie VCC (+12V) w złączu diagnostycznym pojawi się dopiero po przekręceniu kluczyka lub uruchomieniu silnika, istotne jeśli ktoś korzysta z tego napięcie do zasilania interfejsu
2) w pinie BUS- złącza diagnostycznego zaobserwowanio napięcie stałe +5V i zmienne 10V (do złącza nie był podłączony interfejs), Pin BUS+ miał 0V
3) przejściówkę kablową pomiędzy interfejsem z zlaczem Mazdy należy wykonać we własnym zakresie, kupiony gotowy interfej będzie miał prawdopodobnie standardowe 16 pinowe złącze OBD2, które do tej Mazdy nie będzie pasowało. Kupno wtyczki do tego złacza diagnostycznego MAzdy nie jest problemem.
W czasie "zabawy" korzystałem w Win XP SP2, ScanXl ELM v2.0.8, EasyObdII v2.1.1 i v2.2.0. Oba programy komunikowały się bez problemów z komputerem samochodu.
W moim przypadku wynik sprawdzania błędów wynosił 0, czyli nie było błędów. Dla sprawdzenia czy tak jest naprawdę, odpiąłem czujnik temperatury powietrza i po odpaleniu silnika i ponownym odczycie pojawił się błąd związany z tym czujnikiem.
Teraz pytanie: który PID odpowiada z odczyty sondy lambda w tym modelu Mazdy? Pytam bo oprogramowanie pokazuje cały czas 0V z sondy (na zimnym i ciepłym silniku). Ciekawostką jest też to, że odpiąłem całkowicie sondę lambda i nie pojawił się żaden błąd, a silnik na wolnych obrotach pracował normalnie (na PB i LPG-wtrysk). Może ktoś wyjaśni co jest grane.
W czasie odczytów LIVE widziałem obroty silnika, temp. powietrza, płynu chłodzącego, reakcje przpływomierza powietrza, brak było sondy lambda, MAP.

Jak ktoś będzie miał jakies pytania to śmiało.
PS. Wielokrotnie pytałem ludzi, którzy sprzedawali gotowe interfejsy na ELM327 i conieco znali się na diagnostyce, czy ten interfejs będzie działa z tym modelem Mazdy? Wszyscy mówili, że nie będzie działał.



Marek 161BD081 - 24 mar 2010 15:10
Witam!
Ja u siebie bez kłopotu połączyłem się prostym interfejsem: KKL. Obawiam się, ze nie jest on też robiony na bazie ELM'a.
Łączyłem się z autkiem przy użyciu softu "SCAN TECH OBDII" - do ogólnego przejrzenia co i jak oraz skasowania błędów w zupełności wystarczy.
Ale nie pamiętam czy miałem tam odczyt sondy chociaż wydaje mi się, że tak.

Pozdrawiam!
Marek



AsterixGal - 25 mar 2010 12:59
Dzwoniłem do tych panów i też twierdzili że nie uda mi się połaczyć z M626GF '98.
Za sondę wezmę się chyba jutro albo w sobotę.
Nadal poszukuję osoby, która ma dodatek do Mazdy w programy ScanXL.



tam68 - 26 mar 2010 13:18
Witam. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Madzi i chciałbym pobawić się diagnostyką.
Mam gniazdo diagnostyczne identyczne jak AsterixGal, ale nie chcę przerabiać złącza interfejsu lecz użyć przejściówki (adaptera).
Jakiej wtyczki należy użyć 17- czy 25-pinowej?
Jaki interfejs mi poradzicie kupić - chodzi mi o taki, który obsłuży moją Mazdę i inne marki.



AsterixGal - 27 mar 2010 18:47
Tam68, ja nie przerabiałem złącza interfejsu.
Kupiłem sobie wtyczkę pasująca do złącza w Madzi np. stąd http://www.allegro.pl/item962703015_ory ... mocja.html - wtyk oznaczony numerem 12.
JAk uważnie się przyjrzysz interfejsom od strony, która komunikuje się z samochodem , zauważysz, że większość z nich przy samym interfejsie ma wtyczkę rs232 (DB9 Lub podobną). Zależnie do jakiego samochodu potrzeba się podłaczyć, wykonuje się kabel zakńczony wtykiem pasującym do złacza w samochodzie. Ja u siebie zrobiłem tak samo. Jedyne co musisz znać, to rozpiskę złacza (sygnałów) przy interfejsie, bo nie jest to standard.
Możesz też zrobić sobie przejściówke OBD2-MAzda17pin, elektrycznie nie ma to znaczenia.
Mój interfej wygląda tak jak na tym linku http://www.allegro.pl/item969019579_int ... _ia10.html , chociaz kupowałem go od kogoś innego. Tu gość dołacza jeszcze przejściówkę OBD2-Alfa romeo która nie jest tobie potrzebna.



tam68 - 27 mar 2010 22:14
OK, teraz rozumiem - sam zrobiłeś sobie kabel. Ja myślę o kupnie czegoś takiego:
http://www.allegro.pl/item938269620_ada ... promo.html
Zastanawiam się jednak co z pozostałymi 8-mioma pinami, które mamy w gnieździe diagnostycznym.
Czy one są nieistotne dla diagnostyki? Do czego służą?
Na ebay-u są (były) przejściówki 25-pin na OBD2. Piszą o nich na elektrodzie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1295549.html
Co o tym sądzisz?
Co do interfejsu, to na jakie parametry muszę zwrócić uwagę podczas kupna?



Lord - 09 sie 2010 19:55
Ja mam troszkę inaczej rozmieszczone piny w mojej 626 GF 1999 r., bo gniazdo diagnostyczne nie zawiera FEN, TEN, FBS, ale za to jest MEN. Nie da się w takim przypadku podłączyć diody do zbadanie UCU, bo nie ma FEN, do zbadania ABSu nie ma FBS, ale udało mi się zmostkować (do testu ABSu) i kod sczytać z mrugnięć kontrolki na liczniku.

Moje gniazdo diagnostyczne - czerwonymi "X" zaznaczyłem piny, których u mnie nie ma, a zielonymi "V" dodatkowe, których nie ma na schemacie, a u mnie występują. Reszta jak na obrazku poniżej.


Czy w takim przypadku także jedynym wyjściem jest zajrzenie do serwisu i podpięcie pod komputer?



Marek 161BD081 - 09 sie 2010 21:12
Poszukaj czy przypadkiem pod kierownicą nie masz złącza OBDII



Lord - 09 sie 2010 21:48

pod kierownicą [...] złącza OBDII
pod kierownicą, czyli gdzieś przy kolumnie kierownicy, czy może chodzi o pudełko z bezpiecznikami, które znajduje się przy drzwiach kierowcy mniej więcej na wysokości lewej łydki kierowcy?

Czegoś podobnego mam szukać, tak?

Czy może raczej podobnego temu co jest pod maską?

Edit: Może komuś przyda się to co przed chwilą znalazłem.
Gdzie szukać złącza diagnostycznego (S-Tech)
Ja jutro poszukam u siebie, bo jeszcze nie zapoznałem się dobrze z moją Mazdą



rumunn95 - 11 sie 2010 13:23
takiego raczej u siebie nie znajdziesz masz zlacze pod maska kolo silnika wycieraczek z prawej strony z napisem diagnosis



Lord - 16 sie 2010 2:02

takiego raczej u siebie nie znajdziesz masz zlacze pod maska kolo silnika wycieraczek z prawej strony z napisem diagnosisTak, mam "diagnostic" pod maską, ale jest "niekompletne", bo nie ma pinów, których potrzebuję. Jeśli miałbym ODB II to można zawsze dokupić kabelek i zdiagnozować przez kompa, a tak to chyba pozostaje mi tylko serwis i wydawanie pieniędzy za podłączenie u nich.


Poszukaj czy przypadkiem pod kierownicą nie masz złącza OBDIINiestety nie znalazłem u siebie tego gniazda. Ono jest przykręcone gdzieś, czy luzem wisi na jakimś kablu, a może jest pod jakąś pokrywką?



SG-Jaro - 16 sie 2010 4:19
Złącze obd II było w kabinie dopiero po liftingu w 2000r. Przed liftem było tylko pod maską. Jak masz laptopa to kup sobie interface ELM 327 i dasz rade sam się pobawić. Na allegro pełno takich jest. Koszt ok: 60-70zł. czyli mniej więcej jedna wizyta w serwisie na odczyt błędów.



rumunn95 - 16 sie 2010 6:30
tu napisalem co i jak podlaczyc niebede dublowal postow viewtopic.php?f=125&t=36848



tha_dogg - 16 sie 2010 8:24
Ja tez mam 626 GF po lifcie z 2000 roku i za cholere nie moge znalezc pod kierownica zlacza OBD 2. Czy na pewno wszystkie polifty je mialy? Moze mi ktos napisac gdzie dokladnie jest to zlacze?



Wodzu - 17 wrz 2010 17:39
Panowie chcę trochę uporządkować pewien temat ze złączem, proszę o odpowiedzi na pytania.
Mam piny w OBD-I FEN, MEN, TEN i chciałbym podłączyć auto do kompa poprzez ELM, żeby mieć wgląd real time.
1. Czy wystarczy przejściówka z OBD-OBD2 z linku?
http://allegro.pl/adapter-z-obd2-na-wtyk-toyota-nissan-mazda-honda-i1231908306.html
2. Plus interfejs z programem
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-euroscan-2010-usb-elm327-v1-4a-i1217989162.html
Pozdrawiam



SG-Jaro - 17 wrz 2010 21:11
To co pokazałeś w linkach to jest do obd2. Z obd1 wydaje mi się, że nie da rady. Trochę się zagłębiłem w temat elm327 i o możliwości podpięcia do obd1 nikt nie wspominał.



Marek 161BD081 - 18 wrz 2010 5:51
Wodzu - interface jak najbardziej powinien pasować bo jednak wydaje mi się, ze powinieneś mieć na pokładzie OBD2 nawet jeśli nie ma tam 16-pinowego złącza pod kierownicą.
Sam używam podobnego interface'a ale w wykonaniu z BT
A te przejściówki to osobiście darowałbym sobie.

Poczytaj tutaj:
viewtopic.php?f=125&t=36848
A dokładniej 10-ty post od góry, który napisał kol. rumunn95



Lord - 22 wrz 2010 3:14
To jeśli orientujesz się w tych sprawach to może doradzisz mi. Czy ten zestaw (urządzenie podłączane do komputera przez USB + przejściówka do mazdy) będą pasowały do takiego nietypowego - zubożonego w niektóre piny gniazda jak u mnie (jest w moim poście na poprzedniej stronie niniejszego wątku)?

Z góry dziękuję za radę. Muszę odwiedzić serwis, bo autko stoi na parkingu i nie ani mu się śni odpalić, więc może cokolwiek zdiagnozowałbym sam na początek - może wyskoczy jakiś błąd. To urządzenie to praktycznie koszt podpięcia pod komputer w warsztacie.
Opis mojej usterki (Kręci rozrusznik, ale nie odpala) tu: Problem z odpalaniem

Aha i jeszcze jedno pytanie. Czy będzie dało się odczytać wszystkie błędy tym urządzeniem z takiego "ubogiego" gniazda diagnostycznego jak w przypadku pełnego ODB lub ODB II (sam już nie wiem jakie mam - za dużo rozbieżnych informacji naczytałem się).
A jeśli nie będzie dało się to czego dokładnie muszę szukać (może być nawet model czy jakaś aukcja, żebym wiedział o co chodzi).



Marek 161BD081 - 22 wrz 2010 5:26

To jeśli orientujesz się w tych sprawach to może doradzisz mi. Czy ten zestaw (urządzenie podłączane do komputera przez USB + przejściówka do mazdy) będą pasowały do takiego nietypowego - zubożonego w niektóre piny gniazda jak u mnie (jest w moim poście na poprzedniej stronie niniejszego wątku)? ....
Poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=125&t=36848
A dokładniej posty kol. rumun95
Niestety nie dam Ci gwarancji, że będzie to działać u Ciebie, gdyż nie miałem okazji przetestować tego podłączenia z powodu braku takowej Mazdy
A takich interfejsów jest dosyć "mnogo" na allegro (np. ELM327)



Lord - 22 wrz 2010 14:01
Czytałem, ale zdziwiło mnie, że inne piny są niepotrzebne dla testera (urządzenia diagnostycznego).
Jeśli wszystko wygląda na pierwszy rzut tak różowo to na dniach albo jak trochę podreperuję budżet zainteresuje się zakupem.