ďťż
Ciężko wchodzące biegi i duży luz pedału sprzęgła





k.el - 08 lis 2007 20:53
problem polega na tym, że sprzęgło chwyta prawie przy podłodze, a biegów trzeba szukać z użyciem sporej siły zwłaszcza 1 i R oraz 2 przy wolnej jeździe np. na skrzyżowaniu. Innych objawów typu uślizg, szarpanie brak.




magicadm - 08 lis 2007 21:06
Ja bym zaczął od odpowietrzenia



k.el - 08 lis 2007 21:14

Ja bym zaczął od odpowietrzenia
a gdzie szukać odpowietrznika?



magicadm - 08 lis 2007 21:20

a gdzie szukać odpowietrznika?
Na siłowniku przy łapie wyciskowej sprzęgła. Poobserwuj jak pracuje - czy rusza się w pełnym zakresie i poszukaj ew. wycieków.




Riki - 08 lis 2007 21:21
k.el temat poprawiłem za Ciebie ale... proszę o stosowanie się do regulaminu forum

Pozdrawiam

P.S
Lukaj najpierw tam gdzie magicadm poradził



k.el - 08 lis 2007 22:28
dzięki próba odpowietrzenia (z kobietą ) nie wiele pomogła jutro podjadę do mechaniora może coś poradzi. W czasie wykonywania tej operacji były kłopoty z powrotem pedału na miejsce tzn nie odbijał do końca i zawisał +/- w połowie drogi.



kierownik - 09 lis 2007 13:14

W czasie wykonywania tej operacji były kłopoty z powrotem pedału na miejsce tzn nie odbijał do końca i zawisał +/- w połowie drogi.
to chyba akurat normalne przy odpowietrzaniu sprzęgła - ja go musiałem ręką cofać po każdorazowym wciśnięciu...



magicadm - 09 lis 2007 13:43

próba odpowietrzenia (z kobietą ) nie wiele pomogła
Rozumiem, że odpowietrzaliście sprzęgło
Zaobserwowałeś zakres pracy łapy sprzęgła? Czy widać wyraźnie ruch przy wciskaniu?



waldek2000 - 09 lis 2007 17:34

a biegów trzeba szukać z użyciem sporej siły zwłaszcza 1 i R oraz 2 przy wolnej jeździe np. na skrzyżowaniu.
Miałem to samo w benzyniaku, a powodem były pozrywane poduszki silnika. Sprawdź bo może akurat to jest to. Ja już zacząłem szukać uzywanych skrzyń biegów i pytałem o ceny sprzęgła a po założeniu poduszek wszystko zaczęło działać.



magicadm - 09 lis 2007 19:16

problem polega na tym, że sprzęgło chwyta prawie przy podłodze


powodem były pozrywane poduszki silnika.

Nie widzę tutaj związku



k.el - 09 lis 2007 19:38
to faktycznie musi być coś z powietrzem bo jeżdżę stosując następującą technikę:
kilka (2-3) krótkie stuknięcia w sprzęgło i pedał prawidłowy więc zmiana biegu i tak wkoło
Byłem u mechaniora powiedział, że miał takie przypadki i podregulował pedał 3 min roboty w pozycji stanie na głowie ;-) tyle, że to pomogło na 30 km i jutro znowu na warsztat
chyba, że ktoś poda precyzyjnie co to może być.
NA razie dzięki.



magicadm - 09 lis 2007 20:22

kilka (2-3) krótkie stuknięcia w sprzęgło i pedał prawidłowy
Tu już nie ma nic do dodania - moim zdaniem zapowietrzone sprzęgło i nic więcej. Analogicznie jak w hamulcach.

Oczywiście trzeba ustalić przyczyny zapowietrzenia.



k.el - 09 lis 2007 20:39

trzeba ustalić przyczyny zapowietrzenia
i tu jest problem bo wszędzie sucho płynu nie ubywa
chyba, że padło coś w środku tylko gdzie?



Jaksa - 09 lis 2007 20:50
..... a moze wystarczy przeprowadzic regulacje luzu na pedale sprzegła ?



magicadm - 09 lis 2007 21:12

..... a moze wystarczy przeprowadzic regulacje luzu na pedale sprzegła ?
Nie pasuje mi to podpompywanie, ale można oblookać



Jaksa - 09 lis 2007 21:19

Nie pasuje mi to podpompywaniePodpompowywanie wskazuje na wysprzeglik - kolega chyba nie bardzo wie co z szczym aby to rozkminić.( wizyta u mechanika wskazana )



k.el - 09 lis 2007 21:45

Podpompowywanie wskazuje na wysprzeglik - kolega chyba nie bardzo wie co z szczym
no właśnie co to i gdzie to ten wysprzęglik?? Trzeba wymienić czy da się naprawić?? I oczywiście jakie koszty??



Jaksa - 09 lis 2007 21:47
W wysprzegliku wymienia się gumki ( zestawy naprawcze ) koszty małe ...



k.el - 10 lis 2007 21:16
ponowna regulacja rozwiązała problem obyło się więc bez wymiany czy naprawy.
na wszelki wypadek sprawdziłem ceny:
1. reperaturka wysprzęglika 12-15 zł
2. wysprzęglik 55-65 zł
w sieci jest tego multum, ale trzeba doliczyć koszty przesyłki.



Riki - 10 lis 2007 22:28

ponowna regulacja rozwiązała problem obyło się więc bez wymiany czy naprawy


1. reperaturka wysprzęglika 12-15 zł
2. wysprzęglik 55-65 zł


Ceny OK... ale obawiam się że tam warto wkładać tylko oryginały

Pozdrawiam.



magicadm - 11 lis 2007 10:24

ponowna regulacja rozwiązała problem
To co w końcu zrobiono???


ale obawiam się że tam warto wkładać tylko oryginały
Bez szaleństw To nie rozrząd



marek cygan - 11 lis 2007 13:28
Witam! Moim skromnym zdaniem należy wymienić płyn hamulcowy



magicadm - 11 lis 2007 13:31

Moim skromnym zdaniem należy wymienić płyn hamulcowy
Mógłbyś rozwinąć myśl?



marek cygan - 11 lis 2007 13:50
pompa sprzęgła jest zasilana płynem hamulcowym.Jak wiadomo płyn hamulcowy po pewnym okresie traci swoje parametry.Miałem podobne objawy z tym że na przeglądzie wyszło że tylne hamulce trzymają tylko w 25% po sprawdzeniu szczęk i bębnów zdecydowałem się na wymianę płynu. Jak ręką odjoł



Paweł M. - 11 lis 2007 13:54
Panowie, czy hamulce i sprzęgło to jest jeden obieg??



marek cygan - 11 lis 2007 14:08
Pompa sprzęgła jest zasilana z tego samego zbiornika co pompa hamulcowa



maxkls - 11 lis 2007 14:55

Pompa sprzęgła jest zasilana z tego samego zbiornika co pompa hamulcowa Nie bardzo. W mojej mazdzie 626 z 01r jest malutki zbiorniczek do pompy sprzegla w zbiorniczku do hamulcow, wlew jest jeden. Najprosciej dwa w jednym, mozna sie przez to czasami pomylic. Patrzac na zbiorniczek z plynem hamulcowym wydaje sie ze plyn jest natomiast w zbiorniczku sprzegla plynu nie ma i slabo to widac. Chyba spowodowane jest to wzgledami bezpieczenstwa w przypadku wycieku plyny z obwodu sprzegla nadal mamy hamulce.



marek cygan - 11 lis 2007 18:34
W mojej 323f z99 zbiornik jest jeden przedzielony na pół do połowy wysokości.W środku wstawiony jest czujnik poziomu.Wyciek z któregokolwiek obwodu jest sygnalizowany.



k.el - 11 lis 2007 23:28

To co w końcu zrobiono?
jak pisałem:
1. samo odpowietrzanie niewiele dało
2. sama regulacja pomogła tylko na kilkadziesiąt km
Wróciłem więc do mechanika i ponowne odpowietrzanie bez oczekiwanych rezultatów, ponowna regulacja i też nic.
I tu mechanik zaskoczył mnie bo wyciągnął dużą strzykawkę i 2 razy wyssał płyn za naczynka i wcisnął go przez odpowietrznik na wysprzęgliku - efekt pedał brał od razu (brak luzu) więc ponowna regulacja pedału i OK!
Nie wiem jak ten zabieg się nazywa, ale dziś odwiedziłem 3miasto i dalej jest OK.



maxkls - 12 lis 2007 6:48
Tak jak sadzilem nikt nie zauwazyl ze w zbiorniczku do sprzegla nie ma plynu. Przy odpowietrzaniu sprzegla trzeba do zbiorniczka plynu hamulcowego nalac na maxa. Mechanik nic innego nie zrobil tylko nalal ci plynu od tylu przez odpowietrznik.



k.el - 12 lis 2007 20:24

Tak jak sadzilem nikt nie zauwazyl ze w zbiorniczku do sprzegla nie ma plynu
teraz to już nie ma znaczenia, ale jesteś w błędzie bo przed pierwszym odpowietrzaniem był max płynu i w trakcie dolewałem do maxa, a skoro ubywało tzn. że płyn był w obu zbiorniczkach.



Paweł M. - 13 lis 2007 11:33
Szczelny układ hudrauliczny sam z siebie się nie zapowietrza. Myślę, że warto poszukać źródła wycieku i zregenerować ew. wymienić wadliwą część bo samo odpowietrzenie sprawy nie załatwi.



xANDy - 14 lis 2007 20:27
Chyba koledzy zapominamy, że raz na jakiś czas należy wymienić cały płyn w układzie (nie tylko w zbiorniczku). Niektórzy zalecają co 2 lata, myślę jednak, że pięć lat to max, którego warto nie przekraczać.



Krzysiek_1123 - 14 lis 2007 22:30
u mnie byl podobny problem ktory sie nasilal w czasie upalów
zeby włączyć bieg na skrzyzowaniu musialem ze 2-3 razy podpompowac spzeglęm dopier wchodzily biegi.
a ze to bylo pod konec czerwca a wlipcy wyjechalem za granice na 3 miechy to nie bylo czasu na zadan daignoze
jak teraz wrocilem w pazdzierniku problem sie znowu ujawnial ale juz bez wzgledu na tep. tylko jak sie silnik zagrzal. jak odpalalem bylo ok i przez jakies pierwsze 10 min jazdy tez.
odrazu przewidywalem ze to plyn hamulcowy bo jak ostatnio wymienialem jakeis 1.5 roku temu to wlalem gowno zwane ORLEN.
pojechalem do mechanika zeby sprawdzil plyn przyrzadem i sie okazalo ze jest bezwzglednei do wymiany gdyz sterzeni wody jest bardzo duze.
wymienilem plyn odpowietrzajac caly uklad hamulcowy ze sprzeglem wlzcznie ale podczas odpoweitrzania zauwarzylem ze gumka na wysprzegliku jest wilgotna. tzn w plynie. ale ze plynu nie ubywalo to sie nie przejolem tym.
po wymianei plynu usterka ustapila.
problem pojawial sie tylko raz na jakies 20 wcisniec sprzegla.
na stroenie intercars znalazlem wysprzeglik pojechalem kupilem wymienilem i po problemie. teraz wszystko gra i buczy.
po z a tym ze chyba jaks poduszka pod silnikiem sie konczy. bo bardzo duze drgania przechodza na auto tj na kierownice drazek zmiany begow najbardziej.
ogolnie cale auto wpada w rezoans jakis na niskich obrotach
ale znowu brak czasu na jakas dignoze



xANDy - 15 lis 2007 8:19

ogolnie cale auto wpada w rezoans jakis na niskich obrotach
Poduszka - a jest ich niestety aż pięć. Najbardziej sprawdź tę przy ścianie grodziowej. Zakładam, że nie wylała Ci się poduszka olejowa (musi mieć kształt "łezki" i być sucha). W ogóle hałas silnika przenosi na karoserię poduszka przy chłodnicach...

Płyn hamulcowy jest w stanie sporo namieszać. Przy hamulcach jest mocno spracowany (wysoka temperatura) i zaczyna chłonąć wodę. Brak regularnego wymieniania płynu powoduje wykańczanie cylinderków i uszczelek (korozja zachodzi szybciej przy wyższym ciśnieniu i temperaturze).
Osoby hamujące zazwyczaj ekstremalnie powinny troszczyć się o to zdecydowanie częściej.



Krzysiek_1123 - 15 lis 2007 21:49
popieram wymiane plynu co dwa lata. a tak robie, tylko ze ostatnio wymienilem plyn na ten firmy ORLEN i to byl moj blad bo wytrzymal 1.5 roku. moge przeslac fotki jak wyglada wysprzeglik. skorodowany w sroku jak i sam tloczek. mam nadzieje ze cylinderki nie wygladaja podobnie



Paweł M. - 19 lis 2007 13:26
A więc miałem podobny problem. Płyn ciekł z wysprzęglika i trzeba było podpompowywać pedałem aby wszedł bieg. Wymiana wysprzęglika oraz odpowietrzenie załatwiło problem z tym, że w układzie było kilka pęcherzyków powietrza i musiałem odpowietrzać dwukrotnie. Teraz jest OK.



lukaszp - 15 sty 2008 20:03
Jaki płyn hamulcowy powinno sie zalać do układu hamulcowego bo muszę chyba wymienić. Czy w moim aucie jest jeden obwód płynu hamulcowego i do pompy sprzęgła?
Mam duży luz pedału sprzęgła i jak długo go nie wciskam to jest dużo miększe i wolno popwraca. Jak podpompuje parę razy to jest twardsze.
Biegi narazie wchodzą bez zgrzytów ale troszkę ciężej i sprzęgło bierze nisko ( połowa ruchu pedałem to "pustka" nic sie nie dzieje).
A czy wolno dolewać płynu do zbiorniczka?



magicadm - 15 sty 2008 20:13

Jaki płyn hamulcowy powinno sie zalać do układu hamulcowego bo muszę chyba wymienić.
DOT4


Czy w moim aucie jest jeden obwód płynu hamulcowego i do pompy sprzęgła?
Dwa oddzielne obwody, z jedną nakretką dla scalonych dwóch zbiorniczków


Jak podpompuje parę razy to jest twardsze.
Zapowietrza się.
Ratuj skrzynie!!!!



lukaszp - 15 sty 2008 20:37
magicadm co może się stać skrzyni? Nie mam jeszcze zgrzytów ani szarpnięć przy wrzucaniu biegów więc chyba nic sie skrzyni nie dzieje. Co mam teraz zrobić????
Może jestem w błędzie.



magicadm - 15 sty 2008 20:44

Nie mam jeszcze zgrzytów ani szarpnięć przy wrzucaniu biegów więc chyba nic sie skrzyni nie dzieje.
Mylisz się. Synchronizatory dostają w dupę


Co mam teraz zrobić
Najpierw skontrolować poziom płynu, potem odpowietrzyć - robota dla dwóch osób na 15 minut....
Jak problem powróci - szukać przyczyn nieszczelności.



lukaszp - 15 sty 2008 20:52
Płyn do sprzęgła idzie ten sam co do hamulców, tak? Sprawdzałem pozim w dużym zbiorniczku jest ok.
A gdzie sie odpowietrza sprzęgło?
Jeżeli możesz to napisz mi małą instrukcję bo nigdy tego nie robiłem.
Z góry dziękuję.



magicadm - 16 sty 2008 12:05

Płyn do sprzęgła idzie ten sam co do hamulców, tak?
Tak

Sprawdzałem pozim w dużym zbiorniczku jest ok.
W obydwu "celach"?

A gdzie sie odpowietrza sprzęgło?
Odpowietrznik przy wysprzęgliku.

Jeżeli możesz to napisz mi małą instrukcję bo nigdy tego nie robiłem.
Identycznie jak hamulce
Dwie osoby potrzebne - w tym najlepiej jedna kumata
Jeden wciska przęgło i trzyma wciśnięte w podłodze, wtedy drugi odkręca na sekundę odpowietrznik i zakręca - pozwala zebranemu powietrzu wylecieć razem z częścią płynu. Po zakręceniu odpowietrznika pierwszy puszcza sprzegło i podpompowuje. Powtórzyć kilka razy, obejrzeć ew źródła wycieku.
Pilnować poziomu płynu w ziorniczku i uzupełniać na bierząco!!!



lukaszp - 16 sty 2008 20:41
Już mam przyczynę. Układ był faktycznie zapowietrzony. Ale znalazlem powod tego zapowietrzenia, mianowicie ściągnąłem gumową osłonę trzpienia wysprzęglika i wylał się z niej płyn, to świadczy o jego nieszczelności.
Zamówiłem nowy kompletny wtsprzęglik (zamiennik japoński - 100zł). Jutro zmiana.



magicadm - 16 sty 2008 21:49

Układ był faktycznie zapowietrzony.




Krzysiek_1123 - 17 sty 2008 19:13
ja jak pisalem wymienilem wysprzeglik na jakis japonski zamiennik w inter cars
bylo ok i tu nagle cos na nowo sie dzieje pojechalem odpowietrzyc odpowietrzamya tu idzie czarny plyn
oznaka ze jakies gumki sie rooscily
no to diagnoza jak nic pompa
zamowilem nowa pompe ma byc w najblizszy pn
a jak wczoraj wymienialem poduchy dopatrzylem sie ze z nowego wysprzeglika znowu cieknie plyn
i jak tu nie tracic nerwow nowa pompa w dordze za nie male pieniadze a tu nowy ( 3 miesiace temu kupiony) wysprzeglik cieknie ale pocieszam sie ze mam gdzies paragon i i n go zawioze mam nadzieje ze na gwarancji dostane nowy lub zwrot kasy
tylko mam teraz dylemat czy odbierac nowa pompe zaliczki im nie zostawilem a nie chce ich zrobic w ch..a bo sprowadzaja ja z za granicy



lukaszp - 17 sty 2008 20:17
Krzysiek_1123 wiesz jaki masz płyn??
Może niewłaściwy i on właśnie rozpuszcza uszczelnienia. Kolega tak miał w Toyocie.
Powinien być płyn DOT4.



Krzysiek_1123 - 17 sty 2008 20:28
ja mam dot 3 firmy ATE
zgodnie ztym co producent napisal na nakretce zbiorniczka wyrownawczego
wczesniej zalalem dot4 firmy orlen i po jakims czasei od tego momentu cos ok rok do dwoch zaczel sie problemy ze sprzeglem wymienilem plyn na dot 3 bo tamten byl juz bardzo bardzo do bani
ale juz w tym czasie cielk wysprzeglik
to go wymienilem i bylo ok przez jakis czas ale znowu sie cos psuje
cos albo wysprzeglik albo pompa
albo sprzeglo sie juz konczy i wysprzeglik sie wysuwa na tyle daleko ze pszcza powietrze
tak mi zasugerowal mechanik
ale mysle ze raczej to malo prawdopodobne
bo tak analizujac z starym wysprzeglikiem w dloni to tloczek ma jeszcze jakies 2cm do tego aby sie wysunol



lukaszp - 17 sty 2008 20:34
Może być. Ciekawe dlaczego Ci cieknie ten wysprzęglik. Ja dziś też założyłem japoński zamiennik i troszkę mnie wystraszyłeś że Tobie po trzech mies. juz leje.
A do pompy trzeba było sobie zamówić same uszczelniacze. Byłoby dużo taniej, chyba że masz już wżery, chociaż wątpię.



lukaszp - 17 sty 2008 20:44
To weź kogoś wsadź do auta i niech nasiska sprzegło a ty patrz w jakim zakresie pracuje tłoczek wysprzęglika. Spróbuj odpowietrzyć, może jest tylko zapowietrzone. chyba ze sa juz wycieki.



Krzysiek_1123 - 17 sty 2008 23:58
powiem ci ze dlatego zamowilem pompe cala
bo zestaw naprawczy kosztuje cos ok 30 euro a pompa prawie 100 no roznica duza
ale rozebralem stary wsyprzeglik i mial wrzery spore
wiec pomyslalem ze pompa tez pewnie ma i zamowilem calosc
bo jak zwylke brak czasu i auto potrzebne zeby wyjac pompe rozebrac i czekac na zestaw albo nowa
wiec zamowilem nowa bo chce zeby juz bylo wszystko ok
bo nic mnie tak nie wk...a w aucie jak cos niedzialajace
tym bardziej ze nie jezdze powoli a takie sprzeglo mnie troszke ogranicza bo czasem trzeba szybka redukcje zrobic a tu kupa trzeba najpierw podpompowac sobie
ale teraz to juz jest taka lipa na maxa ze jak tylko dotkne sprzegla butem to ono samo wpada w podloge jak by je wesssalo i nie odbija musze je pociagnac butem albo reka jak noga nie daje rady
ale mam nadzieje ze tak bedzie tylko do najblizszej srody
w pn nowa pompa i kolejny wysprzeglik zalewam nowy plyn bo nie wylkuczone ze tamten narobi tyle syfu w ukladzie ze ten go troche przeplukal i daltego dzieje sie jak dzieje
i chce miec juz SPRAWNE SPRZEGLO
takie gdybanie nie wiele pomoze poprosu musze wymienic ta pompe nowy wysprzeglik i bede wiedzial co jest grane jak rozbiore stara



Krzysiek_1123 - 18 sty 2008 0:00
lukaszp
wyciagnij ze swojego starego wysprzegika tloczek i zoabcz jak wyglada w srodku
ja mam fotki swojego
moge komus podeslac jak by chcial luknac



lukaszp - 20 sty 2008 19:41
Mój wysprzęglik wygląda ok. Powierzchnia w cylindrze wygląda idealnie, tak samo tłoczek.
Nie wiem czy sie nie pospieszyłem z wymianą. Może wszedł pod uszczelke jakiś śmieć i spowodował zapowietrzenie sie układu i wyciek płynu.



topik - 20 sty 2008 23:33
Witam!U mnie na nakrętce też jest napisane DOT 3.Czym się różni DOT 3 od DOT 4?
Ile wchodzi płynu do układu?



Krzysiek_1123 - 23 sty 2008 14:40

Witam!U mnie na nakrętce też jest napisane DOT 3.Czym się różni DOT 3 od DOT 4?
Ile wchodzi płynu do układu?

niczym wielkim sie nie roznia dot3 jest starsza wersja dot4 mozna je mieszac i jezdzic na jednymi drugim ale ja zalalem ostatnio dot3
teraz przy wymianie pompy i wysprzeglika dot4
a w caly uklad wchodzi mniej niz 1 litr
zostalo mi ze 2 setki

teraz zobaczymy jak dlugo bedzie dzialalo
mam nadzieje ze tym razem dozywotnio



xANDy - 03 lut 2008 16:01

Czym się różni DOT 3 od DOT 4?Maksymalną temperaturą roboczą pracy - dot4 ma wyższą.
Przestrzegam (po raz kolejny już chyba) przed orlenowskim Dot3 i Dot3 - wiele osób miało po nich rozwalone uszczelki w układzie hamulcowymn i wysprzęgliki! NIE tylko w mazdach - w innych markach też były takie problemy (wiadomość z warsztatu obok).



a_pisarek - 22 lut 2008 16:07
Czy wymiana wysprzęglika pomogła? Czy też trzebabyło wymienić również pompę?



topik - 22 lut 2008 16:32

Czy wymiana wysprzęglika pomogła?

Witam!U mnie też nie raz ciężko wchodziły biegi,musiałem nie raz dwa razy pod pompować.Lekko ciekł wysprzęglik.Zobaczyłem dopiero gdy odsłoniłem gumke.Wymiana wysprzęglika pomogła.Pozdrawiam



a_pisarek - 23 lut 2008 13:49
Dziś wymieniłem wysprzęglik i wszystko wróciło do normalności. Wycieku nie było widać i nie ubywało płynu w zbiorniczku ponieważ gumka przy wysprzęgliku dość dobrze wszystko uszczelniała. Po naciśnięciu jej wyciekł płyn. To mnie upewniło, że padł wysprzęglik. Koszt wysprzęlika w InterCarsie 52 PLN. Czas pracy ok 1,5 h i oczywiście potrzebna druga osoba do odpowietrzenia układu. Poza tym ok 200 ml płynu DOT4. Całość wykonałem na parkingu - do wysprzęglika łatwo dostać się od spodu odkręcając lewą osłonę silnika.



xANDy - 23 lut 2008 15:05

Poza tym ok 200 ml płynu DOT4
Powtarzam - zwróćcie uwagę na jakość płynu DOT-4 i nie żałujcie dychy na markowy!! On jest bardzo często powodem uszkodzenia wysprzęglika i problemów z tłoczkami hamulcowymi!



lukaszp - 23 lut 2008 22:05
xANDy Ja wlałem DOT4 firmy K2. Dobry on jest?



bartezm - 24 lut 2008 0:28
szanowny kolego k.el.
Rozumiem - masz problem i zadajesz pytanie na forum...


magicadm napisał:
Ja bym zaczął od odpowietrzenia

a gdzie szukać odpowietrznika?

w ASO
badz konsekwentny
w temacie: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
pisales iz koszty rozrzadu to 2gr za km i uwazasz za dezpodstawne dyskutowanie o oszczedzaniu. Czemu wiec chcesz oszczedzac na tak prostych czynnosciach jak odpowietrzanie??? Twoj post - Wysłany: 21 Lut 2008 | 22:04
Przy przebiegach rzedu 100kkm rocznie jest to wprost niezauwazalne


na wszelki wypadek sprawdziłem ceny:
1. reperaturka wysprzęglika 12-15 zł
2. wysprzęglik 55-65 zł
w sieci jest tego multum, ale trzeba doliczyć koszty przesyłki.

Pytanie 2:
Dlaczego szukasz i proponujesz czesci z internetu? przeczytaj swoj post z: Wysłany: 21 Lut 2008 | 23:54
oraz Wysłany: 22 Lut 2008 | 14:39 - chciales kupic od zlodzieji i paserow???
przeciez jestes uczciwym czlowiekiem - Wysłany: 22 Lut 2008 | 14:39

PS
u mnie klopoty z wbijaniem biegow skonczyly sie wraz z wymiana sprzegla a klopoty z pedalem sprzegla wraz z wizyta u dr Jaksy


Ja wlałem DOT4 firmy K2
taz takiego uzywam - problemow nie mialem - aczkolwiek jest po 100kkm i bede go wymienial - troche zciemnial
Pozdrawiam



btx - 06 wrz 2008 16:34
kurka,
mam auto 1,5roku, taką sytuację miałem już dwa razy i po ok 1 miesiącu jazdy wszystko wracało SAMO do normy...
Teraz znowu zaczęło się to samo....
I co?



k.el - 06 wrz 2008 20:08
U mnie niestety skończyło się naprawą wysprzęglika i Ciebie też chyba to czeka. Reparaturkę kupiłem za kilkanaście zł w Japparts, ale można też w http://moto.sklep.pl

Do kolegi bartezm
Nie wiedziałem, że tamta nasza dyskusja była dla Ciebie tak bolesna, że po zamknięciu tematu przez moderatora postanowiłeś ją przenieść na ten wątek. No tak - prawda w oczy kole.

Odnosząc się do tego co napisałeś wyżej to, gdzie napisałem, że chcę oszczędzać na

tak prostych czynnosciach jak odpowietrzanie?


Dlaczego szukasz
Bo o 22.04 ceny można sprawdzić tylko w sieci

i proponujesz czesci z internetu?
Podaję tylko info o orientacyjnych cenach. Gdzie niby ukryta jest jakaś konkretna propozycja?

chciales kupic od zlodzieji i paserow?
ależ skąd przecież można kupować w sieci całkiem legalnie otrzymując dowód zakupu w postaci paragonu czy faktury. Przykładowy adres masz wyżej.



bartezm - 08 wrz 2008 14:16

Do kolegi bartezm
Nie wiedziałem, że tamta nasza dyskusja była dla Ciebie tak bolesna, że po zamknięciu tematu przez moderatora postanowiłeś ją przenieść na ten wątek. No tak - prawda w oczy kole.

bolesna byla chyba dla Ciebi bo racji nie masz. Nie zasmiecaj tematu - jak chcesz podyskutowac to pisz mi na pw a najlepiej pogadajmy na jakims zlocie...

kurka,
mam auto 1,5roku, taką sytuację miałem już dwa razy i po ok 1 miesiącu jazdy wszystko wracało SAMO do normy...
Teraz znowu zaczęło się to samo....
I co?

zadzwon do mojego mechanika nr na pw. - nie raz mi reanimowal madzie a do szczecina masz niedaleko



btx - 21 wrz 2008 8:30
hehe!
znowu przeszło...



frud - 20 lis 2008 15:54
dobrze ze to forum istnieje i ze juz ktos mial taki podobny problem... bo ja sie wlasnie zaczalem zastanawiac czy mam linke czy sprzeglo hydrauliczne i jak to wyregulowac bo pedalisko wstretne wpada do polowy i dopiero zaczyna łapac



Paweł M. - 20 lis 2008 21:06
Trzeba odpowietrzyć na wysprzęgliku!



frud - 21 lis 2008 15:52
no i tak pewnie zrobie...
tyle ze dzisiaj rano wsiadam i wszystko OK! dojechalem do pracy bez problemow. w pracy obdukcja, brak wyciekow, plynu jest odpowiednio, wiec powrot do domu... w polowie drogi zwatpilem 3/4 wpada i ledwo lapie..ciezko biegi szło zmieniac. szybka akcja lewa noga - pompowalem jak szalony i pozniej wrocilo wszystko do normy..dojechalem bez problemow. Jakis madrala mowil ze jakis syf i gluty mogly sie zebrac w okolicach tłoczka wysprzeglika. oczywiscie zaczne od odpowietrzenia, pozniej chyba czyszczenie wysprzeglika i ewentualana jego wymiana...



topik - 21 lis 2008 17:29

Jakis madrala mowil ze jakis syf i gluty mogly sie zebrac w okolicach tłoczka wysprzeglika. oczywiscie zaczne od odpowietrzenia, pozniej chyba czyszczenie wysprzeglika i ewentualana jego wymiana...

Odchyl gumke od wysprzęglika , jeżeli będzie mokro to już wiesz co jest przyczyną.



rozo - 23 sty 2009 7:58
Czy zapowietrzone sprzeglo moze powodowac, ze docisk sprzegla nie dociska z maksymalna sila i sprzeglo bedzie slizgac?



thomass - 25 sty 2009 17:43
Witam,odpowietrzalem dzis sprzeglo.wczesniej auto nie ruszalo mi z pierwszego biegu bez gazu,teraz jest ok.Zajelo mi to okolo pol godz ,przelalem 2 zbiorniczki plynu.mam pytanie: zauwazylem w starym plynie ktory spuscilem z pompki sprzegla malutkie kropelki .Czy to moga byc pechezyki powietrza?bylo ich mnostwo.l



btx - 20 sie 2009 20:38

hehe!
znowu przeszło...


ale niestety znowu się pojawiło i przez jakieś trzy miesiące nie chciało przejść.
Wkurzyłem się i kupiłem wysprzęglik i jest .......MIODZIO!!!!

Sprzęgło wyraźnie wyżej łapie, nie ma żadnego ciągnięcia na wciśniętym sprzęgle, biegi wchodzą bez problemu.
Po odsunięciu gumy, siłownik był zafajdany płynem.

POLECAM wszystkim niezdecydowanym



Paweł M. - 21 sie 2009 5:01
Cena nowego wysprzęglika to coś około 70zł. To zbyt mało żeby bawić się w reperaturki.



robertss - 22 sie 2009 9:56
Witam, napiszcie proszę łopatologicznie jak wymienić wysprzęglik w 626 DITD, odpowietrzanie pomoglo na chwile, więc musze wymienić, czy od góry da się czy lepiej od dołu, jak jest mocowany, na co uważać. pzdr



btx - 22 sie 2009 20:15
ja kupiłem za 50zł.

Wymiana prosta jak budowa cepa:
tylko od dołu - trzeba zdjąć osłonę silnika. Trzeba odkręcić sztywny przewód doprowadzający płyn
Wysprzęglik mocowany jest na dwóch śrubach - trzeba je odkręcić
W odwrotnej kolejności zamontować nowy
Odpowietrzyć układ
Zalać zbiorniczek do pełna
Bardziej łopatologicznie się chyba nie da

Na co uważać?
Na to zeby kupić ten odpowiedni, bo są dwa różne wg katalogu......



robertss - 22 sie 2009 20:19
dzieki btx