ďťż
Co zrobić aby w kabinie było ciszej?





Gawro57 - 18 cze 2008 19:51
Od pewnego czasu zauważyłem ,że w mojej madzi jest coraz głośniej.
Nie jest to tylko moje spostrzeżenie ale także żony i znajomych z którymi dojeżdżam do pracy ok. 30km ww jedna stronę.Sam nie mogę zlokalizować gdzie tkwi przyczyna.
Nie jest to jakiś metaliczny hałas- lecz nie wiem jak to okreslić - po prostu coś jakby huczało , dudniło a tak jakby poziom decybeli poniósł sie jakieś 10 punktów.
Czy to może być wina -"tak sobie myslę":
-geometri podwozia
-opon (mam Biridgestony Turanza ER300 205/55R16)
-kalibracja wtryskow (ostatnio Jaksa o tym pisał że obniża to hałas)
-zawory (robiłem u Jaksy jakieś 15 tys. km temu)
Tak bardzo mnie to zniechca do jazdy M 6 ,dlatego proszę o pomysły - wskazówki -co z tym "fantem" zrobić.
Pozdrawiam Leszek




mr_t - 18 cze 2008 20:04

-opon (mam Biridgestony Turanza ER300 205/55R16)

Ja stawiam na to. W kilku serwisach oponiarskich mi powiedzieli ze z czasem te opony zaczynają huczeć, czytałem o tym na tym forum i na innych.



Pawnik - 18 cze 2008 20:13

-opon (mam Biridgestony Turanza ER300 205/55R16)

Ja stawiam na to. W kilku serwisach oponiarskich mi powiedzieli ze z czasem te opony zaczynają huczeć, czytałem o tym na tym forum i na innych.



magicadm - 18 cze 2008 20:18

kalibracja wtryskow (ostatnio Jaksa o tym pisał że obniża to hałas)
-zawory (robiłem u Jaksy jakieś 15 tys. km temu)

Aby to wykluczyć - w czasie jazdy wyluzuj bieg i zgaś silnik


opon (mam Biridgestony Turanza ER300 205/55R16)
Nawet przekładka z przxodu na tył powinna dać jakieś wnioski.
Moja M6 benzyna na oponach NOKIAN H generalnie do 3,5 tys/obr/min jest ...cicha.
Ale mam jeden odcinek drogi - jakiś nietypowy asfalt, na którym po deszczu opony wyją jak potępione. Na suchym - cisza




Pawnik - 18 cze 2008 20:23

Moja M6 benzyna na oponach NOKIAN H generalnie do 3,5 tys/obr/min jest ...cicha.
Moja ( diesel) do 5 tyś. obr/min. jest też cicha........ jak się nie toczy



kiero - 19 cze 2008 12:10
Ja miałem podobnie, i myslałem że to przez kiepskie opony, ale hałas narastał coraz bardizej i okazało się że to łożysko w przednim kole. 70 zł łożysko, 100 zł wymiana i cisza :-)



martinpl - 19 cze 2008 14:29
kiero przy jakim przebiegu?



Gawro57 - 19 cze 2008 20:23
Dziękuję za podpowiedzi !
Wydaje mi się po analizie waszych wypowiedzi , że to może być przyczyną:
- po pierwsze :
opon (kupiłem dwie na forum "ran flat" prawie nowe i zastanawiałem się dlaczego ktos sprzedaje prawie nowe opony (były jeszcze tzw."cycki ") z 2007 r.
-po drugie :
mogą to także być łożyska kół przednich , gdyż podczas wymiany tarcz hamulcowych(były mocno zapieczone na piastach) i szukałem mechanika ,ktory mi je wymieni bez walenia młotem po tarczach -tylko ściagnie ściagaczem.Znalazłem i z prawego koła tak została zdjęta tarcza , natomiast z lewego (akurat wyszedłem z warsztatu aby zapalić i słyszę jak ktoś mocno wali młotem w tym wardsztacie wracam a to mechanik- nie chciało mu się juz bawić ze ściągaczem-wykorzystał że ja wyszedłem i zdjął waląc po niej młotem takim z 3kg. Myślałem ,że mnie szlag trafi ale co już było po fakcie.
Jeśli nałoży się hałas z łożyska i opon to faktycznie może być to hałas , który słyszę.
Także czytając temat o wyskakujacym piątym biegu w skrzyni biegów , dopuszczam także myśl ,że być może "wysiada"skrzynia i dokłada sie do tego hałasu j/n
"W nawiązaniu to tematu to czy w Waszych mazdach 6 diesel gdy się przytrzyma ręką lewarek na piątym biegu ( oczywiscie w czasie jazdy) to u mnie wystepują bardzo odczuwalne drgania na lewarku ale gdy zdejmę rękę to nie widać aby dźwignia drżała" - u mnie tak jest.

Pozdrawiam i czekam na następne podpowiedzi co z tymi "fantami" zrobić aby jak najmniej "bolało moją kieszeń"



zoltrix - 19 cze 2008 22:14
Co do opon To ja w mojej m6 mam doladnie takie same. Kupilem nowe bo innych nie uznaje. Przejechalem na nich jakies 30kkm i sprawuja sie bez jakichkolwiek zarzutów... Sprobuj zamienic tyl z przodem taka operacja powinna odpowiedziec na pytanie czy przyczyna halasu sa wyzabkowane opony...



kiero - 20 cze 2008 5:28

kiero przy jakim przebiegu? trochę ponad 120 tys



Krzytka - 20 cze 2008 6:07
Witam
....miałem bardzo podobnie i okazało się, że to pompa wody......
Pozdrawiam



magicadm - 20 cze 2008 7:56

okazało się, że to pompa wody
Wystarczy w czasie jazdy zgasić silnik



mtaranti - 20 cze 2008 13:20
(mam Biridgestony Turanza ER300 205/55R16) też stawiam



yemek - 20 cze 2008 21:18
Witam.
Moją przygodę ze zwalczaniem hałasu zacząłem od wymiany opon.
Kupiłem więc 4x Yokohama avs Decibel V550 i poprosiłem panów którzy wymieniali
mi oponki żeby sprawdzili też zbieżność. Cała robota poszła prawie gładko a to dlatego
że niechcieli wyważyć mi kół na tylnej osi podobno nie trzeba , ładnie zacząłem prosić i przekonywać że to jednak będzie dobrze i chyba mi uwierzyli bo zostało to zrobione.
Wrażenia po wymianie na plus. Jadąc 140km/h miałem wrażenie że jadę 70-80km/h.
Aha wcześniejsze gumy to spiłowane prawie do zera 2X michelin Energy i 2X Continental
sport contact2. Ale jeszcze czuje że to nie to. Silnik to mi nie przeszkadza , bo go
słyszę tylko na postoju ,gdy jadę to milknie .Ale cały czas TEN szum spod kół?
Kolega z forum xANDy, opisał jak to wygłuszył specjalną farbą dżwi w swojej Madzi
i robota nie poszła na marne. Myśle że jak by tak potraktować tą farbą nadkola
to coś by to dało. Nie wiem tylko gdzie szukać takiej farby ,prawde mówiąc jeszcze
nie szukałem. Jestem ciekawy co by z tego wyszło?



szoszon1983 - 21 cze 2008 18:16
yemek jak jezdzisz po UK to tu niestety maja taki asfalt, ze szumi okropnie.
Jakbys jechal do Polski, to po zjezdzie na autostrade we francji przezyjesz szok, auto bedzie polowe ciszej.



gregor1 - 22 cze 2008 14:12

-opon (mam Biridgestony Turanza ER300 205/55R16)

Ja stawiam na to. W kilku serwisach oponiarskich mi powiedzieli ze z czasem te opony zaczynają huczeć, czytałem o tym na tym forum i na innych.



magicadm - 22 cze 2008 16:32

Wymień te beznadziejne opony (lubią się ząbkować)
albo zamień miejscami i przydrzyj



fox11 - 22 cze 2008 19:08

Kolega z forum xANDy, opisał jak to wygłuszył specjalną farbą dżwi w swojej Madzi
i robota nie poszła na marne. Myśle że jak by tak potraktować tą farbą nadkola
to coś by to dało. Nie wiem tylko gdzie szukać takiej farby

Ta farba to Valvoline lub Noxudol



szczypior - 09 lip 2008 21:29
siemanko tez mam problem z 5tym biegiem niby wszystko ok ale jadąc na 5ce lewarek bardzo drzy zwlaszcza podczas przyspieszania czasami to slysze i nie wiem co to moze byc? Boje sie zeby 5ka sie nie wysypala chociaz podobno jest tam jakas regulacja. mam disla 136 km. Pozdrawiam i czekam na podpowiedz.



xANDy - 10 lip 2008 11:45

Kolega z forum xANDy, opisał jak to wygłuszył specjalną farbą dżwi w swojej Madzi
i robota nie poszła na marne. Myśle że jak by tak potraktować tą farbą nadkola



Ta farba to Valvoline lub Noxudol

Hmm - mam zrobić fotorelację z walki o ciszę w M6?
Mam opony nokian HRVI (chyba taki kod) i dość dobrze się zachowują.

Hałas w KOMBI powstawał w dwóch miejscach (nie liczę w ogóle samych kół):
komora zapasówki+dach=puszka rezonansowa
szum wydobywający się z przestrzeni drzwi między szybą a tapicerką drzwi (1cm!)

Zaznaczam, że szumy modelu kombi są znacząco wyższe niż wersji sedan i hb. Denerwowało mnie strasznie, że przekraczając 80tkę musiałem zgłaśniac radio i łączny hałas (bo tak to trzeba nazwać) po prostu mnie męczył. Teraz między 90 a 130 nie muszę zgłaśniac ani o ząbek.
Zrobiłem specjalnie zdjęcia ale nie wiem czy
- chcecie takiej pseudofotorelacji
- starczy mi czasu
- czy jest to w ogóle potrzebne.

Tectyl 190 jako "baranek" aczkolwiek do nadkoli lepszy jest baranek wurth "preparat ochronny do progów i podwozi" (nakładać chyba pistoletem) zaś wnętrze robiłem farbą noxudol 3100 (pistolet min. 8 bar).
Mazda ma bardzo dużo "dziurek" w blachach, które utrudniają malowanie, ma też bardzo poobijane blachą nadkola od wewnątrz i trudno to jakoś wygłuszyć konkretnie.
W każdym razie - demontaż jest prosty.



Gawro57 - 10 lip 2008 15:32
xANDY
Ja z chęcią bym zobaczył tą foto relację bo na pewno będę chciał to zrobić u siebie.
Poznał bym także szczegóły: jaka farba; ile ;jak ją nakładać a przedewszystkim jak to wszystko porozbierać i nie poniszczyć.
Przydałby się instrukcja krok po kroku
Przez ten hałas zaczynam myśleć o sprzedaży Mazdy 6 .
Chociaż wymieniłem opony na nowe NOKIAN V to hałas się trochę zmniejszył ale to jeszcze nie to.



dimas - 10 lip 2008 16:02
Przyłączam sie do prośby poprzednika!
To byłaby bardzo użyteczna fotorelacja dla wielu posiadaczy M6.

Na chwile obecną mam położone 3 warstwy preparatu Noxudol 3100 pod fabryczną matą wygłuszającą maski auta i muszę przyznać iż efekty są widoczne czyt.słyszalne.
Preparat chętnie bym wykorzystał w innych miejscach Madzi a relacja podparta zdjęciami i opisami baaardzo by w tych zabiegach dopomogła



xANDy - 10 lip 2008 20:07
Panowie - robiłem częściowe wygłuszenie mazdy 6 kombi. Więc tylko tyle mogę służyć pomocą - w kombiaku bagażnik działa jak puszka rezonansowa i ewidentnie wzmacnia szumy wiatru i jazdy. Nie wiem czy to wygłuszenie, które robiłem JA będzie miało dla Was sensowne znaczenie...
Gdzie mam je umieścić? w dziale diesel czy m6



dimas - 10 lip 2008 20:51
Ja też mam kombiaka, więc napewno skorzystam
Proponuje umieścić całą "historię" w dziale M6, jeżeli admin nie ma nic przeciwko?!
Czekam z niecierpliwością



xANDy - 10 lip 2008 21:54
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 749#988749



fox11 - 11 lip 2008 6:10

Zrobiłem specjalnie zdjęcia ale nie wiem czy
- chcecie takiej pseudofotorelacji

Jeśli zrobiłeś specjalnie zdjęcia to bardzo proszę udostępnij je, miło będzie zobaczyć co można ulepszyć w swojej madzi dzięki twojej pomocy



xANDy - 11 lip 2008 8:15
Link powyżej....



dimas - 11 lip 2008 10:46
Jesteś WIELKI! Dzięki napewno się przyda, choć trochę obawiam się całej operacji rozbierania



fox11 - 11 lip 2008 18:00
NO NO, gratulacje i podziw za chęć ulepszania i tak już niezłego autka



runiu - 04 wrz 2008 12:14
Witam,
Zakupilem niedawno mazde 6. Podczas szybszej jazdy 100-120 km/h slychac jak powietrze wpada do wnetrza samochodu...wychodzi na to ze to jest nieszczelno lewe okno...obejrzalem okna ale wszystko wyglada ok. Mieliscie taki przypadek ?

Pozdrawiam



magicadm - 04 wrz 2008 12:26
Lusterka czasem podobno halasują
Sprawdź jak masz drzwi spasowane



runiu - 04 wrz 2008 12:46
Czasem mi sie wydaje ze to klapa od bagaznika z lewej strony przepuszcza (hatchback). Jak moge sprawdzic klape ?



runiu - 06 wrz 2008 9:56
Sprawdzilem w koncu w ktorym miejscu przepuszcza powietrze i jest to male okienko z tylu z lewej strony...
Jak mozna to uszczelnic ?

Pozdrawiam



jedmalgon - 30 paź 2008 18:51
Witam wszytkich,

Od okolo tygodnia, słysze z okolic przedniej podszuki pasażera (może podszybia) dziwny dźwięk - taki przerywany "chrobot". Słyszę to niezlażnie od tego czy auto jest w ruchu, czy nie, czy mam zapięty bieg, czy nie, przy wciśniętym i wyciśnietym sprzegle, włączonej i wyłączonej klimatyzacji/wentylacji - przerobiłem chyba wszystkie mozliwe opcje - przy czym nasila sie liniowo podczas przyspieszania. Na luzie oraz 5 biegu przy stalej prękości nie słychać prawie nic (albo sie znosi ?). I teraz uwaga ! Slychać to tylko z wnętrza kabiny. Myślę, ze jest tak od momentu pierwszego spadku temp do okolo 7 stopni - czyli pierwszego w tym roku właczenia webasto - tak mi sie wydaje.

Poza tym auto zachowuje sie bardzo dobrze (jak wczesniej).
Przebieg 140kkm, rozrząd (unitta, ntn zgodnie z zaleceniami Jaksy z tego forum), wymieniony okolo roku temy ma zrobione jakies 15kkm.

Proszę o pomoc.

Pzdr



magicadm - 30 paź 2008 19:45
czy ma to związek ze zwalnianiem i przyśpiszaniem na zimnym silniku?



jedmalgon - 30 paź 2008 19:48

czy ma to związek ze zwalnianiem i przyśpiszaniem na zimnym silniku?

nie, to jest bez znaczenia - chociaż subiektywnie bardziej slychac po nagrzaniu.



magicadm - 30 paź 2008 19:51
Webasto też może hałasować, choć na ciepłym nie powinno. Gdzieś w dziale Diesel jest opis jak je wyłączyć.



Enduro - 04 lis 2008 19:25
cytat:..słysze z okolic przedniej podszuki pasażera (może podszybia) dziwny dźwięk...

niekiedy w tym modelu auta chrobocze lub trzeszczy
cockpit w okolicy przedniej szyby, na wprost fotela kierowcy,
w ASO w N. widzialem juz jak na gwarancji wyciagali caly cockpitaby to usunac...
ja przy wymianie szyby w moim aucie nasmarowalem to miejsce
bezzapachowym olejem- smarem i jest okay!
a uprzednio milem tam wcisniety dlugopis!
i to pomagalo..
E.



magicadm - 04 lis 2008 20:56

Od okolo tygodnia, słysze z okolic przedniej podszuki pasażera (może podszybia) dziwny dźwięk - taki przerywany "chrobot".

niekiedy w tym modelu auta chrobocze lub trzeszczy
cockpit w okolicy przedniej szyby, na wprost fotela kierowcy,

Enduro
Podejrzewasz, że ten hałas występuje i z prawej i z lewej z powodu tej samej przyczyny?
jedmalgon
Nagraj ten dźwięk



jedmalgon - 26 lis 2008 21:08

Od okolo tygodnia, słysze z okolic przedniej podszuki pasażera (może podszybia) dziwny dźwięk - taki przerywany "chrobot".

niekiedy w tym modelu auta chrobocze lub trzeszczy
cockpit w okolicy przedniej szyby, na wprost fotela kierowcy,

Enduro
Podejrzewasz, że ten hałas występuje i z prawej i z lewej z powodu tej samej przyczyny?
jedmalgon
Nagraj ten dźwięk



Ukman - 26 lis 2008 21:51
No to nie jest niestety trzeszczacy kokpit .



arturin - 18 kwi 2010 19:10
stawiam na opony ,dlaczego ????Otóż w ubiegłym tygodniu zmieniłem opony z zimowych na letnie ,teraz na tych letnich podczas jazdy ( powyżej 110 km\h) szum jest nie do zniesienia .Wcześniej jeżdżąc na zimowych auto było cichutkie .Dodam że obecnie opony letnie to ..........Bridgestone R15.Mam Mazdę Kombi benz. 1.8.



kristof111 - 31 lip 2010 14:03
Witam! Ja mam podobny problem i zastanawiam się czy to opony cz łożyska w przednim kole. Obecne opony jakie mam to TOYO PROXES CF-1 mają przebieg około 25tyś/km.Jadąc prosto jest w miarę cicho ale wystarczy delikatny ruch kierownicą w prawo lub w lewo i pojawia się straszny szum. Byłem już u dwóch mechaników jeden stwierdził że to opony, drugi, że jest to prawdopodobnie początek łożyska w prawym kole, chociaż przyznał że opony też są dosyć głośne. Proszę o jakieś sugestie ale sensowne wiem że dobrym sposobem jest podkręcić muzę ale nie w tym rzecz



rafusmaximus - 31 lip 2010 14:26

Wcześniej jeżdżąc na zimowych auto było cichutkie

u mnie było, jest podobnie - na zimowych cicho, na letnich już lekko szumi, buczy etc.,
Zimowe 15 Kleber 195..., letnie 16 Dunlop 205... po prostu twardsza mieszanka i szersze...



kristof111 - 31 lip 2010 14:34
Mam wrażenie że zaczęło się to już na zimówkach CONTINENTAL TS 810 pod koniec sezonu, w okolicach marca, tylko szum był wtedy bardzo słabo słyszalny, problem zaczął się po wymianie na letnie, ale jest coraz gorzej
Zimówki to 195, letnie 205



Enduro - 31 lip 2010 18:13

.. zastanawiam się czy to opony cz łożyska w przednim kole. ....
Jadąc prosto jest w miarę cicho ale wystarczy delikatny ruch kierownicą w prawo lub w lewo i pojawia się straszny szum. Byłem już u dwóch mechaników jeden stwierdził że to opony, drugi, że jest to prawdopodobnie początek łożyska w prawym kole,

to propouje podmienic opony i sprawa bedzie jasna
bez mechanikow i ich przypuszczen..itp
pozdr.
E.



Myjk - 01 sie 2010 8:10
Hałaśliwość opon nie wynika z szerokości opon, tylko głównie ze struktury bieżnika. Jeździłem poprzednio na letnich GY F1 205 i hałas był taki, jakbym miał zjechane łożyska (fakt, że te opony świetnie trzymały się drogi). Zmieniłem na Potenzy 215 i jest cichutko jak makiem zasiał (choć czasem odczuwam dyskomfort w zakrętach, bo nie trzymają tak dobrze jak F1). Chcecie mieć ciszę, proponuję kupić dobre, ciche gumy. Aha, przed założeniem proponuję zbieżność zrobić -- złe parametry mogą prowadzić do ząbkowania gum i wtedy najlepsza i najcichsza opona zrobi się niezmiernie hałaśliwa.



kristof111 - 01 sie 2010 9:01
Opony TOYO (made in Japan) zakupiłem z polecenia znajomych, którzy bardzo sobie chwalili te gumki ,tym bardziej że są produkowane w Japonii



Myjk - 01 sie 2010 9:12
W czym sobie chwalili?



kristof111 - 01 sie 2010 9:23

W czym sobie chwalili?
Dobre trzymanie się drogi ,szczególnie na zakrętach, komfort jazdy bardzo fajnie tłumią nierówności na naszych drogach



lysy - 04 sie 2010 19:01
Ja poszedlem na calosc,przod-235/35/18,tyl-255/35/18,komfort zmalal ale za to jaka frajda w zakretach.Cos kosztem czegos.



Enduro - 04 sie 2010 20:06

Opony TOYO (made in Japan) zakupiłem z polecenia znajomych, którzy bardzo sobie chwalili te gumki ,tym bardziej że są produkowane w Japonii


W czym sobie chwalili?
firma Toyo wygrala konkurs i bedzie fabrycznie wyposazala w opony m.in. Audi RS,
co swiadczy o jakosci produktu, bezwzglednie...
E.



kristof111 - 05 sie 2010 9:33
W przyszłym tygodniu chcę wymienić łożyska z przodu, także myślę że sprawa opon się wyjaśni i znów będę się cieszył się świetną jazdą z oponami TOYO



Maciej Loret - 05 sie 2010 11:38

firma Toyo wygrala konkurs i bedzie fabrycznie wyposazala w opony m.in. Audi RS,
co swiadczy o jakosci produktu, bezwzglednie...
E.


Jasne... Ale takich firm jest więcej. PZero są na pierwszy montaż ładowane do Ferrari i Lamborghini, Porsche 911 GT2 i GT3, Mercedesa AMG (równiez Black Series), Maseratti Quattroporte i MC12, Audi R8, Aston DB9, Alfa 8C, (wszystko auto powyżej 400KM).
Podobnie da się wyszukać sportowe auta, w których na pierwszy montaż idą najwyższe modele GY, Dunlopa czy Michelin.



Enduro - 05 sie 2010 19:56
no ale to potwierdza ich jakość..
pozdr
E.



rymko - 06 sie 2010 14:00
Panowie ta dyskusja zeszła na temat oceny jakości opon a nie "Co zrobić aby w kabinie było ciszej?"
Otóż niewiele wspólnego ma ogólna ocena jakości opony do jej głośności na jezdni, która jest tylko jednym z parametrów oceny właściwości opony. Nie jestem ekspertem, ale PZero były zauważalnie głośniejsze niż niż np. Continental ContiSportContact 2 - wybrałem te drugie( po przetestowaniu ) właśnie ze względu na tą cechę. Najcichszymi oponami które użytkowałem były Yokohamy C.Drive.



Maciej Loret - 06 sie 2010 21:56

Nie jestem ekspertem

To może lepiej poszukaj testów hałaśliwości. ale PZero były zauważalnie głośniejsze niż niż np. Continental ContiSportContact 2


ale PZero były zauważalnie głośniejsze niż niż np. Continental ContiSportContact 2 - wybrałem te drugie( po przetestowaniu ) właśnie ze względu na tą cechę.




rymko - 06 sie 2010 22:38
Jak ci lotto , to nie pisz w temacie "Co zrobić aby w kabinie było ciszej?", ale załóż sobie wątek o skuteczności hamowania i zagłuszania szumu opon sprzętem audio.
Akurat M6 nie jest akurat najlepiej wygłuszona i dla wielu może to stanowić dyskomfort, szczególnie przy większych prędkościach. W większości testów opon podają ich hałaśliwość (w decybelach oczywiście), więc niczego nie trzeba szukać i powinieneś to wiedzieć - "mistrzu".



Maciej Loret - 07 sie 2010 6:22

W większości testów opon podają ich hałaśliwość (w decybelach oczywiście), więc niczego nie trzeba szukać i powinieneś to wiedzieć - "mistrzu".

Dyrygencie - jeśli umiejętność słuchania masz na poziomie umiejętności cytowania, to właśnie dla Ciebie napisałem. Skoro Ty na ucho porównujesz dwie opony, to lepiej jednak, żebyś tego poszukał. Chyba, że zakupiłeś dwa komplety nowych opon, przejechałeś się na jednych zdjąłeś, a następnie przejechałeś się na drugich - i tak ze 3-4 razy, żeby jakiś przynajmniej pozornie sensowny materiał był. Wówczas zwracam honor. Oczywiście z normalnym pomiarem przy pomocy narzędzi pomiarowych nie ma to nic wspólnego, ale przynajmniej byłby to ruch w dobrym kierunku... Różnica w głośności nie dwóch losowo wybranych opon tego samego typu jest raczej niewielka i łatwo można popełnić błąd w ocenie... Podobnie jak z oceną prędkości na oko...
No, ale skoro niczego nie trzeba szukać, to poproszę o podanie głośności opon Continental Sport Contact3 w rozmiarze 195/40/16.



Enduro - 07 sie 2010 7:51
im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)
pozdr
E



Maciej Loret - 07 sie 2010 9:38

im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)


Mam dokładnie takie samo zdanie, podobnie jak ze ścieralnością opon...
Ale w poprzednich postach trochę o co innego biega...



rymko - 09 sie 2010 9:59

im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)
pozdr
E

Także się z tym zgadzam, co nie oznacza, że w M6, o dosyć standardowych osiągach, należy stosować wyczynowe opony przeznaczone do samochodów o nieporównywalnych mocach.

Chyba, że zakupiłeś dwa komplety nowych opon, przejechałeś się na jednych zdjąłeś, a następnie przejechałeś się na drugich - i tak ze 3-4 razy, żeby jakiś przynajmniej pozornie sensowny materiał był. Wówczas zwracam honor.
Nie , nie zakupiłem, ale wypożyczył mi przyjaciel, właściciel trzech warsztatów w sieci PREMIO. 225/45R17 - dwa komplety, zapłaciłem dodatkowo jedynie za przekładkę i wyważenie jednego kompletu. Testowałem na odcinku 30 km , średnio przy 110-120 km/h, na różnych asfaltach - jak to w Polsce, co chwila inna nawierzchnia.
W mieście istotnie nie było różnicy.
Przy wygłuszaniu auta zrobiłem szczegółowy pomiar zmiany natężenia hałasu w samochodzie przy pomocy modułu pomiarowego podpiętego pod kompa, bo zmiana była na tyle mała, że jej nie słyszałem - 1bB.
Moduł takowy posiadam, bo zawodowo dokonuję między innymi odsłuchów muzyki. Staram się nie niszczyć narządu słuchu (z którego żyję i zarabiam pieniądze), dlatego kwestię głośności w samochodzie traktuję całkowicie poważnie. Ponieważ decybel jest jednostką logarytmiczną, więc zmiana o 2- 3 dB jest w samochodzie istotnie słyszalna i taką zmianę oszacowałem w M6 na tych oponach, a być może była i większa. Niestety w momencie zakupu opon nie przewidziałem, że będę na ten temat wypowiadał się na forum i nie zrobiłem pomiaru uznając, że różnica w hałaśliwości jest na tyle istotna i oczywista, że nie ma nad czym dyskutować. Gdybym wiedział, że będziesz kwestionował ten fakt, pewnie zrobiłbym pomiar - dla Twojej satysfakcji. Nie wiem po co zdejmować i nakładać opony 3-4 razy i co to ma wnieść do tematu głośności, opony mają wystygnąć czy co ? - może to Twój patent w tym temacie - ja po przejechaniu 60 km nie miałem dylematu, Conti były znacząco cichsze.

Różnica w głośności nie dwóch losowo wybranych opon tego samego typu jest raczej niewielka i łatwo można popełnić błąd w ocenie... Podobnie jak z oceną prędkości na oko...
O co chodzi z "oponami tego samego typu", bo może to nie były opony tego samego typu ?
I tu się grubo mylisz kolego przyrównując ocenę natężenia dźwięku i prędkości. Jak już wspomniałem, głośność jest jednostką logarytmiczną, a prędkość liniową, więc zmiany są kolosalne - to po prostu fizyka. Na różnych asfaltach to przepaść w ocenie tych wartości !

No, ale skoro niczego nie trzeba szukać, to poproszę o podanie głośności opon Continental Sport Contact3 w rozmiarze 195/40/16.
Może jednak założysz opony przewidziane do M6 , bo na tych czterdziestkach to rzeczywiście możesz mieć rzeczywiście sporo hałasu, nie tylko od opon ale i zawieszenia ?
Ja , gdybym miał takie "eksperymentalne' opony w M6, w ogóle bym nie zabierał głosu.
Mazda podała rozmiar opon do M6, dobierając je do charakterystyki zawieszenia, a nie tylko do rozmiaru nadkoli, ale skoro ty wiesz lepiej ...
Z poradnika:
Dla opon letnich:
6JJ x 15 ET50, opony 195/65/15 91V
7JJ x 16 ET55, opony 205/55/16 91V
7JJ x 17 ET55, opony 215/45/17 91W

W tym miejscu pragnę złożyć ogromne podziękowania Maciejowi Loretowi za napisanie poradnika. Został on uzupełniony także o doświadczenia moje i Mariusza (Grzyby) - jesteśmy otwarci na Wasze adnotacje, a miarę rozrastania się społeczności Użytkowników "szóstek" będziemy wzbogacać go o nowe informacje.
To dla kogo ten poradnik ?
Pozdrawiam, życząc więcej zaufania dla innych użytkowników forum.



mcbeth - 09 sie 2010 10:32

im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)
Uogólniasz. Idąc tym tokiem rozumowania najlepszy byłby bieżnik z Ursusa...



Enduro - 09 sie 2010 10:56

im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)
..Idąc tym tokiem rozumowania najlepszy byłby bieżnik z Ursusa...



Maciej Loret - 09 sie 2010 12:43

Także się z tym zgadzam, co nie oznacza, że w M6, o dosyć standardowych osiągach, należy stosować wyczynowe opony przeznaczone do samochodów o nieporównywalnych mocach.

Moc tu nie ma wiele do rzeczy. Skoro "6" można się rozpędzić do 200km/h, to może warto jakoś hamować z tej prędkości? Te głupie np. 10m drogi hamowania pomiędzy oponą średnią a najlepszą może wówczas grać rolę... I nie ma mowy o żadnych wyczynowych oponach - opony dostepne zwykle od ręki w sklepach oponiarskich...


Nie , nie zakupiłem, ale wypożyczył mi przyjaciel, właściciel trzech warsztatów w sieci PREMIO. 225/45R17 - dwa komplety, zapłaciłem dodatkowo jedynie za przekładkę i wyważenie jednego kompletu. Testowałem na odcinku 30 km , średnio przy 110-120 km/h, na różnych asfaltach - jak to w Polsce, co chwila inna nawierzchnia.
W mieście istotnie nie było różnicy.


Jeśli oba komplety były nowe, to juz jest jakiś w miarę sensowny test.


Gdybym wiedział, że będziesz kwestionował ten fakt, pewnie zrobiłbym pomiar - dla Twojej satysfakcji.

Kwestionuję takie rzeczy, bo 95% nie wie o czym pisze...


Nie wiem po co zdejmować i nakładać opony 3-4 razy

Statystyka. Jeden facet wyskoczył z samolotu lecącego bodaj 9km nad powierzchnią ziemi. Bez spadochronu. Przeżył. Ale boję się, że powtórzenie tego doświadczenia mogłoby się inaczej skończyć. Podobnie jeden z kompletów (a raczej pojedyncza opona) mogłaby mieć jakąś istotną dla pomiaru natężenia dźwięku wadę... Stąd warto zrobić kilka doświadczeń. Chyba, że mogłeś kupić jeden z dokładnie tych dwóch kompletów - wtedy oczywiście statystyka nie ma znaczenia...


O co chodzi z "oponami tego samego typu", bo może to nie były opony tego samego typu ?

Np. zimówki i letnie.


I tu się grubo mylisz kolego przyrównując ocenę natężenia dźwięku i prędkości. Jak już wspomniałem, głośność jest jednostką logarytmiczną, a prędkość liniową, więc zmiany są kolosalne - to po prostu fizyka. Na różnych asfaltach to przepaść w ocenie tych wartości !

Głośność nie jest żadną jednostką... To chyba się inaczej nazywa...
Wielkość zmian nie ma żadnego znaczenia, chodziło s sposób prezentacji możliwości popełnienia błędu w ocenie dwóch zjawisk, które często są opisywane na ucho/oko.


No, ale skoro niczego nie trzeba szukać, to poproszę o podanie głośności opon Continental Sport Contact3 w rozmiarze 195/40/16.
Może jednak założysz opony przewidziane do M6