ďťż
Czemu przy odpalaniu silnika pali najwiecej ?





VIP - 25 wrz 2004 6:11
witam

odpalam jade kilka Km i gasze i tak w kolko i wyszlo spalanie co prawda gazu 20 l / 100

czemu tak sie dzieje ze podczas startu silnika auto bierze wiecej jak wogole bierze

pozdrawiam




Martinek - 25 wrz 2004 11:15
z tego co wiem silnik jest zimny i nie zdazy sie nagrzac i dlatego pali wieciej. Czym to jest spowodowane nie wiem. Moze ma to zwiazek z rozszerzaniem sie metalu pod wplywem ciepla i jakims smarowaniem. jednym slowem gdy silnik zimny to wiecej pali. Termostat na przykład jest miedzy innymi poto by silnik sie szybko nagrzal do odpowiedniej temperatury przez co gdy masz wlniety termostat samochod automatycznie pali wiecej



Waclaw_Szubert - 25 wrz 2004 17:11

witam
odpalam jade kilka Km i gasze i tak w kolko i wyszlo spalanie co prawda gazu 20 l / 100


Wlasnie jestem po ogladnieciu programu Top Gear na TVN Turbo gdzie byla wlasnie mowa o m.in. spalaniu.
Robiono test Audi z silnikiem diesela na przejechanie z Londynu do Edymburga i z powrotem na jedny baku paliwa i... udalo sie ale przy bardzo oszczednej jezdzie. Ten model mial miec spalanie na poziomie 13,5 l/100km - podawane przez AUDI a redaktor zszedl do 7l/100km ! Ten niesamowity wynik byl mozliwy dzieki zredukowaniu powodow kiedy silnik zuzywa najwiecej paliwa:
Wlaczona klima, wentylator, urzadzenia elektryczne, ogrzewane fotele, szyba tylna itp itd. podjazd pod gorke i przyspieszaniu pod jej podjazdem - chodzi o wykorzystanie naturalnego uksztaltowania terenu. Jak najmniej hamowac, i przyspieszac - po prostu trzymac jednostajny rytm jazdy bez wiekszych wahan itp. A w szczegolnosci uruchamianie silnika! Wowczas silnik najwiecej zuzywa paliwa celem uruchomienia i wyrownowazenia pracy silnika. Utrzymanie optymalnej temperatury itp. A nie wiem czy wiesz ale np przy podjezdzaniu do skrzyzowania nalezy jechac na biegu bo.. wowczas silnik nie pobiera paliwa!
pozdrawiam
--
Wacek



VIP - 26 wrz 2004 17:07
tak se mysle po przeczytaniu tego wszystkiego i dochodze do wniosku zep oczesci tak jezdze i wyniki sa sprzyjajace lekka noga i wykorzystanie terenu jak i przewidywanie tego czy zaraz nie bede msuial hamowac lub teraz mozna powoli rozbujac auto i to sie zgdadza tylko czemu przy odpalaniu mysle se mzoe Ssanie automatyczne wtedy jest chyba i mzoe dlaego pali

zastanawia mnie jeszcze jeden fakt to juz od dluzszego czasu
wiem ze tak jest ale zastanawiajac sie nad tym nie umiem se wytlumaczyc tego
"czemu jak wlaczonych jest duzo elektrycznych urzadzen auto wiecej pali"

czyzby im bardziej obciazony alternator to ciezej mu sie kreci ?

tam przeciesz chyba wytwarzy jest prad indukcyjnie wiec nie rozumiem z czego te obicieazenie no chyba ze takeigo nie ma a wieksze spalanie z innego powodu przy wl elektrycznych urzadzen

pozdrawiam




Waclaw_Szubert - 26 wrz 2004 20:20

zastanawia mnie jeszcze jeden fakt to juz od dluzszego czasu
wiem ze tak jest ale zastanawiajac sie nad tym nie umiem se wytlumaczyc tego
"czemu jak wlaczonych jest duzo elektrycznych urzadzen auto wiecej pali"
czyzby im bardziej obciazony alternator to ciezej mu sie kreci ?

Dokladnie tak jest.
Masz dosc duzy motor wiec tego nie czuc tak bardzo.
Ale wykonaj doswiadczenie:
Jak ktos bedzie mial problemy z odpaleniem samochodu zaoferuj swoja pomoc poprzez rozruch na kable z twojego samochodu. Oczywiscie zapalonego - niech sprobuje zakrecic a Ty nie dodawaj gazu i obserwuj wskazowke obrotomierza... sam zobaczysz co sie stanie kiedy dasz na akumulator dodatkowe obciarzenie .
Lub sam sparawdz na biegu jalowym wlacz najszybciej jak mozesz wszystkie odbiorniki pradu i obserwuj obroty.
pozdrawiam
--
Wacek



Długi - 26 wrz 2004 20:21
Alternator bardzo obciąża silnik dlatego stosuje się podbijanie obrotów po włączeniu świateł, ogrz.szyby, wentylatora w środku, jak wyobrażasz sobie powstanie energii elektrycznej, najpierw trzeba użyć energii mechaniczne (zasada zachowania energii) energia elektryczna nie weźmie się z niczego, inaczej możliwe by było perpetum mobile

odnośnie spalania to w kilka sekund po odpaleniu dawka paliwa jest taka że samochód paliłby 100 na sto albo lepiej, wiążę się to z tym że aby rozruszać zimny silnik należy dać mu sporo energii a ta może pochodzić tylko z paliwa. Duża ilośc paliwa jest też związana z tym że przy zimnym kolektorze dolotowym część paliwa skrapla się w kanałach dolotowych i trzeba go po prostu więcej aby skompensować nieobór paliwa w cylindrach (ponieważ część zostaje na ściankach kanałów dolotowych) tak w ogóle to temat jest bardzo szeroki i nie da się tego zmieścić w jednej odpowiedzi
sięgnij do internetu i troche poczytaj, bo to wielce interesujące



VIP - 27 wrz 2004 10:13
Wielkie dzieki za wyjasneinie juz teraz wiem co i jak

i rzeczywiscie jak se przypomne to po podlaczeniu drugiego aku przez kable spadaja obroty tak samo jest gdy nacisne wszstkei szyby i inne

a tak se mysle duzo pali przy odpalaniu przeciesz z fizyki najtrudniej cialo wprowadzic w ruch ...

Dziekuje jeszcze raz wszystkim w wyjasnieniu tego tematu... teraz bede czasem na postoju nie gasil siklnika niz gasic go na kilka minut ! pozdrawiam



floox - 27 wrz 2004 15:46
No i bierz pod uwagę to, że dodatkowo masz LPG. Odparowanie gazu w reduktorze jest o wiele lepsze w momencie, gdy już się zagrzeje.

Jeżeli chodzi o obciążenie urządzeniami elektrycznymi to bierz pod uwagę, że alternator ma sprawność około 50%. Oznacza to, że żeby wyprodukować powiedzmy 200W energii musi skubnąć silnikowi odpowiednio 400W. Sprzęt masz bajerancki, jak znam życie nawkładałeś do niego z 50 głośników + wzmacniacz a to naprawdę daje alternatorowi po kościach.