Części na gwarancji
porter_22 - 21 lis 2008 8:34
Proszę o pomoc !!!
Tydzień temu padł mi rozrząd w mojej madzi Najlepsze jest to że został wymieniony i wytrzymał tylko 10.000 km Po rozebraniu obudowy rozrządu okazało się że padła pompa wody co zpowodowało przerwanie paska i przeskoczenie na zebach. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało sie że połamane zostały krzwki na szczęście tylko !( o ile rozwalony rozrząd można nazwać szcześciem ) MADZIA już śmiga ale jak wiadomo części są na gwarancji no i chciałbym odzyskać troche kasy jak dotąd naprawa kosztowała mnie tylko lub aż 2000 tyś więc z tąd pytanie.
Jak napisać takie pisemko gwarancyjne żeby to miało ręcei nogi ?
Może ktoś już pisał takie pisemko ?
Tak na marginesie na forum już to było powtarzane wielokrotnie do mazdy tylko i wyłącznie zakładać orginalne części.
A o to pare fotek co zostało z rozrządu :
To zostało z nieorginalnej pompy. Pasek orginał i jako tako wytrzymał.
Dzwigienki albo to co z nich zostało
Tak wygląda pasek.
Przy okazji i czujnik wału dostał ale działa na razie.
Nowy w serwisie tylko 600 zł :(
Jeszcze raz proszę o pomoc jak napisac takie pisemko ?
MarekW - 21 lis 2008 11:18
Witaj,
Kolega mial dokladnie to samo z modelem z roku 1998, pompa wody sie rozpadla i przez to mial dokladnie takie same konsekwencje co Ty. Jego to spotkalo po przebiegu ~50kkm. Kupil nowe auto w Holandii (pierwsza seria) i byl/jest jedynym wlascicelem.
Po naprawie auto jezdzi bez problemow.
A co do pisma to nie wiem ... jak pomoc.
M.
topik - 21 lis 2008 14:09
Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało sie że połamane zostały krzwki na szczęście tylko !( o ile rozwalony rozrząd można nazwać szcześciem )Witam!Połamały się krzywki?Ze zdjęcia wynika, że uszkodzeniu uległy dwie dźwigienki zaworów a dokładniej odleciały dwie rolki.Zawory były całe?Pytam z ciekawości.Na Twoje pytanie nie mogę Ci pomóc.
blitz - 21 lis 2008 14:24
Kto googla nie błądzi:
http://bip.golub-dobrzyn.com.pl/aktualizacja/data/pliki/1017_pism.doctroche twojej twórczej inwencji i idealnie dopasujesz to pismo do swojej sytuacji.
porter_22 - 21 lis 2008 15:11
Tak na prawdę połamały sie trzy lecz na zdięciu widać tylko dwie. Głowicy nie ściągaliśmy więc nie wiem czy tam sie coś stało ale z tego co czytałem na forum to ta innowacyjna konstrukcja silnika powoduje tylko wyłamanie dzwigienek aby było jak naj mniej szkud w silniku. Jak widać JAPOŃCE mają łep na karku.
Jak na razie auto smiga bez problemów.
Jutro biore się za pisemko
topik - 21 lis 2008 17:23
Jeżeli zniszczeniu uległy trzy dźwidienki, pompa wody i pasek to dlaczego taki duży koszt naprawy?Pytam z ciekawości.Pozdrawiam
xANDy - 23 lis 2008 21:51
Przy okazji i czujnik wału dostał ale działa na razie.
Nowy w serwisie tylko 600 zł I niestety licz się z tym, że za jakiś czas padnie (będzie działał w zalezności od ciśnienia czy wilgotności i temp. na dworze). Ale będziesz wtedy czuł to od razu (błąd P0503 chyba).
Jeżeli zniszczeniu uległy trzy dźwidienki, pompa wody i pasek to dlaczego taki duży koszt naprawy?Pytam z ciekawościKomplet rozrządu to ok. 1000-1200zł; dźwigienki to kolejne 500zł; jeszcze uszczelka, robocizna itd - razem 2kpln będzie.
porter_22 - 24 lis 2008 7:42
Pompa Wody Orginał 450 zł
Pasek, Napinacz, 2xrolki 750 zł
Dzwigienki x3 360
Robocizna Mechaników 250 zł ( znajomi )
Tyle mnie to kosztowało narazie !
wiesiek3d - 24 lis 2008 16:22
A gdzie kupiłeś tak tanio rozrząd za 750pln.
Bo sam chce kupić cały komplet.
Riki - 24 lis 2008 17:21
Pompa Wody Orginał 450 zł drooogo...
(jakbyś potrzebował części zapraszam na PW)
współczuję...
rafal_ldz - 24 lis 2008 17:42
jeśli ktoś się nie boi kupować na allegro to były tam oryginały za ok.900zł kpl
co do gwarancji na części to większość ich producentów wymaga rachunku ich zakupu oraz rachunku montażu w warsztacie, jeśli takowego nie ma to będzie trudniej coś wyegzekwować, będą się zasłaniać nieprawidłowym montażem itp. nie na darmo w ASO wymiana rozrządu jest droga, bo taki warsztat bierze na siebie odpowiedzialność co do nieoryginalnej pompy to akurat słyszałem niepochlebne opinie nt. produkowanych w Chinach, czy Korei
Powodzenia
mzdz - 28 lis 2008 11:03
Przerabiałem (niestety) ostatnio temat reklamacji (zerwany pasek rozrządu firmy Bosch) i mechnicy poradzili mi zaangażowanie rzeczoznawcy - jego opinia to gruby argument w postępowaniu reklamacyjnym. Rzeczoznaca przyjechał, zrobił sesję zdjęciową, napisał w opinii, że powodem awarii była wada paska i że warsztat nie popełnił będu w montażu.
Następnie przeprowadzona była naprawa (teoretycznie na mój koszt), a faktura za naprawę wraz z opinią rzeczoznawcy poszła do Boscha jako reklamacja paska.
Reklamacja została uznana. Tylko przez dwa tygodnie musiałem z buta pomykać, hehe..
Jeżeli zniszczeniu uległy trzy dźwidienki, pompa wody i pasek to dlaczego taki duży koszt naprawy?Pytam z ciekawości.PozdrawiamU mnie na fakturze same dźwignie kosztowały ~1300PLN.