ďťż
czujnik automatycznego zapalania swiateł mijania - jak go zasłonić?





dominik_p - 25 maja 2009 23:26
witam

Mam w swojej M6 czujnik automatycznego zapalania swiateł gdy zapadnie zmrok czy też wjadę do tunelu itp.
Czujnik ten znajduje się obok czujnika desczu wycieraczek, jest pod przednią szybą w okolicach lusterka wewnętrznego.
Chciałbym ten czujnik na stałe zaślepić (tasma, zamalowac lub inne sposoby) aby w pozycji auto (na przełączniku świateł) wykrywało mi, że jest zawsze noc, a więc światła zapalałyby się zawsze po właczeniu silnika auta (naturalnie tak samo wyłączaly po jego wyłączeniu).
Wydaje mi sie, że to najprostszy sposób o nie pamietaniu o włączeniu światel w polskich warunkach/przepisach.
I tu mam pytanie:
Jak dobrać się do tego czujnika?
Nie mam pojęcia jak zdmontowac jego osłonę, lusterko wewnętrzne itd. nie chciałbym czegoś uszkodzić, połamać a pierwsze moje próby niestety zakonczyły się porażką.

Pozdrawiam

Domin




brii - 26 maja 2009 6:12
A czy aby nie ma możliwości pogrzebania w ustawieniach i włączania "programowego" świateł na stałe?? Jak dobrze kojarzę to zazwyczaj jest jeden czujnik do wycieraczek i do świateł, zasłonięcie go prawdopodobnie uniemożliwi pracę wycieraczek w trybie auto...



chmooreck - 26 maja 2009 6:21
Nie prościej przełączyć światła na ON ?
Nie jest czasem tak, że w AUTO światła i tak ci się cały czas świecą (mam tak u mnie - zachowanie zależy zdaje się od tego, na jaki rynek było wypuszczane auto) ?



brii - 26 maja 2009 6:54
Jeśli da się na ON i zapalają się równo z zapłonem a przed uruchomieniem silnika to nie jest to korzystne. Jeśli zapalają się po włączeniu silnika to OK.




Myjk - 26 maja 2009 7:00

wykrywało mi, że jest zawsze noc,
a więc światła zapalałyby się zawsze po właczeniu silnika auta

Małe sprostowanie, światła zapalą się po przekręceniu kluczyka w stacyjce
- a więc palniki (jeśli masz xenony) dostaną dwa razy za każdym startem
- oznacza to, że 2x szybciej je zużyjesz.

Osobiście do jazdy dziennej używam halogenów "przeciwmgielnych".
Świecą w dół (nie rażą ludzi z przeciwka), a znaczą samochód tak
samo jak światła mijania. Po prostu pierścień do przeciwmgielnych
mam zawsze na ON przestawiony (gdy używam świateł mijania,
naturalnie wyłączam "mgielne"). Po odpaleniu silnika przełączam
tylko pozycyjne i wtedy załączają się automatycznie "dzienne".


Nie prościej przełączyć światła na ON ?
Hm... czy w takim wypadku pozycyjne wyłączają się po wyjęciu kluczyka?
Chyba nie... w trybie AUTO zdaje się, że tak i to podstawowa różnica.



brii - 26 maja 2009 7:26
Może to i głupie, ale przez analogię - na włączonym silniku przy wyłączonych światłach dwa razy szybko włączamy je i wyłączamy tak by cała operacja zmieściła się w 3 sekundach, wyłączyć silnik. Czy po włączeniu silnika światła się same włączają mimo ustawienia przełącznika na OFF?



dominik_p - 26 maja 2009 17:19
Nie mogę zostawić na ON bo wtedy światła cały czas się świecą, a dodatkowo przy otwwarciu drzwi brzęczy że nie zgaszone.
Na AUTO zapalają się tylko gdy jest ciemno w około. Moje auto zostało wyprodukowane na rynek niemiecki, jak wiadomo tu nie trzeba non stop na światłach jeździć.
Fakt, światła zapaliłyby się po przekręceniu już kluczyka. Nie przeszkadza mi to, że zapalałyby się dwa razy, ponieważ tego trybu pracy (po przeróbce) chcę używać tylko wtedy gdy będę w Polsce (bo po przekroczeniu granicy czasami się zapominam, chociaż jestem zwolennikiem przepisu o całodniowej jeździe na światłach)
Czy wycieraczki mają jeden współny czujnik? nie wiem, ale nie wydaje mi się.
Przy załączaniu mgielnych i tak musisz przekręcić włącznik na pozycyjne, bo w przeciwnym razie nie miałbyś chyba tylnych świateł. Więc ta opcja mi odpada bo chcę uniknąć właśnie dotykania przełącznika.



Jaksa - 26 maja 2009 20:38

Na AUTO zapalają się tylko gdy jest ciemno w około Wiesz , jak mozna wyłaczyc brzeczyk pasa kierowcy i pasazera ( z testera oczywiscie ) to pewnie jest zakładka swiateł ( nie wiem bo nikt mnie jeszcze o to nie pytał , z pasami wiem bo wyłączyłem juz w paru mazdach ( w swojej GH tez )

Nie jest czasem tak, że w AUTO światła i tak ci się cały czas świecą Tak mamy w GH - super sprawa , od kupna auta teoretycznie nie dotykam przełącznika , gdy sie sciemni / wjazd do tunelu wszystko samo sie przepina i swieca sie zegary - to jest fajne.
Gdy tylko pojawi sie szostka po lifcie podepne IDS'a i pobawie sie ....



arturo76 - 01 gru 2009 14:36
U mnie wygląda to tak, że po przekręceniu kluczyka od razu zapalają się i poziomują światła mijania (xenon), co pewnie negatywnie odbija się na przetwornicach, gdyż rozruch silnika następuje gdy światła już świecą. Taka procedura powtarza się czasami kilka razy w ciągu dnia co napewno wpływa na żywotność przetwornic, żarników jak i silniczków lamp.
To też pytanie:
Co można, należy zrobić żeby zlikwidować to dziadostwo, czyli sprawić żeby światła nie zapalały się samoczynnie gdy przełącznik jest w pozycji "OFF" ?
Jak można zdeaktywować tą funkcję ?

Dodam, że to M6 GG MZR-CD z 2007r. Wypr. na rynek austriacki, gdzie jeszcze w 2007r obowiązywał idiotyczny nakaz świecenia w dzień.



zenon - 01 gru 2009 14:47

światła zapalałyby się zawsze

sprawić żeby światła nie zapalaąy się samoczynnie

Panowie

Zamieńcie się sterownikami świateł ... taka mała czarna skrzyneczka pod licznikiem:D



arturo76 - 01 gru 2009 16:42
Gdyby dominik_p był moim sąsiadem to kto wie ? ;-)
Ale tak na poważnie - to czy można to jakoś software'owo załatwić ?



MasterB - 01 gru 2009 16:52

Tak mamy w GH - super sprawa , od kupna auta teoretycznie nie dotykam przełącznika , gdy sie sciemni / wjazd do tunelu wszystko samo sie przepina i swieca sie zegary - to jest fajne.

Ja tak nie mam Mam auto z Włoch, i niestety w pozycji AUTO w dzień nie świeci... Może wiesz czy da się to jakoś ustawić w kompie?

dominik_p u mnie w instrukcji stoi jak byk że czujnik światła podłączony jest też pod klimatyzację i bada nasłonecznienie. Zakrycie go spowoduje że klima będzie działać jakbyś jechał w nocy (o ile w Twoim modelu jest tak samo)



zenon - 01 gru 2009 21:10

czy można to jakoś software'owo załatwić ?
Jestem przekonany że tak, trzeba podjechać do serwisu ...itd.


u mnie w instrukcji stoi jak byk że czujnik światła podłączony jest też pod klimatyzację
Haha dobre... znaczy ...yyy...to nie ten sam czujnik - od klimy jest na konsoli, od świateł przy lusterku.



MasterB - 01 gru 2009 21:48

Haha dobre... znaczy ...yyy...to nie ten sam czujnik

errr... dzięki za sprostowanie
No ja bym to załatwił jednym czujnikiem



spiderbax - 07 gru 2009 19:52
Przypadkowo trafiłem na ten temat...
Sprawę załatwia jeden mały dinks, który zapala światła w momencie kiedy alternator zaczyna ładować (nie pamiętam dokładnie chyba ok 14.5) czyli jak silnik już zapali. Koszt takiego pier.....niczka to ok 30 PLN-ów. Nie wiem ile z montażem, bo zakładał mi to koleś który siedzi w alarmach samochodowych. Wiem jedynie, że gdzieś to montował po drodze do włącznika świateł. Pasuje takie ustrojstwo do każdego jednego samochodu który ma sprawny alternator .
Kto z Łodzi - zapraszam do mojego fumfla.



vegasnight9 - 08 gru 2009 15:25


Mam w swojej M6 czujnik automatycznego zapalania swiateł gdy zapadnie zmrok czy też wjadę do tunelu itp.
Czujnik ten znajduje się obok czujnika desczu wycieraczek, jest pod przednią szybą w okolicach lusterka wewnętrznego.
(...)
Jak dobrać się do tego czujnika?
Nie mam pojęcia jak zdmontowac jego osłonę, lusterko wewnętrzne itd. nie chciałbym czegoś uszkodzić, połamać a pierwsze moje próby niestety zakonczyły się porażką.



Przyłączam się do pytania. Czy ktoś wie jak zdemontować tą plastikową osłonę nad lusterkiem żeby czegoś nie wyrwać. Mi coś trzeszczy tam w środku i chce to wyciszyć

==========================================================================

OD ŚRODKA:



pozdrawiam



zenon - 08 gru 2009 21:05
Ta czesc oslony bardziej z przodu rozsuwa sie na boki ... po przeskoczeniu "zapadki" ... trzeba troche mocniej pociagnac/szarpnac.



krzych - 08 gru 2009 21:18

Ta czesc oslony bardziej z przodu
W sensie przodu samochodu jak rozumiem?


rozsuwa sie na boki ...
Tzn ze sklada sie z dwoch czesci rozjezdzajacych sie na boki? (albo kompletnie nie zrozumialem)



zenon - 09 gru 2009 7:16
tak tak ..
obudowa składa się z 3 elementów: 1 ten ze swiatelkami, oraz 2 i 3. Miedzy 2 i 3 wchodzi nóźka lusterka i właśnie o nich mowa ... i raczej nie śrubokrętem tylko mocniej szarpnąć.



krzych - 09 gru 2009 9:12

tak tak ..
obudowa składa się z 3 elementów: 1 ten ze swiatelkami, oraz 2 i 3. Miedzy 2 i 3 wchodzi nóźka lusterka i właśnie o nich mowa ... i raczej nie śrubokrętem tylko mocniej szarpnąć.


Ok, dzieki wielkie )



vegasnight9 - 12 gru 2009 19:35
No zobaczymy Również dzięki zenon.



arturo76 - 27 sty 2010 11:43

arturo76 napisał:
czy można to jakoś software'owo załatwić ?

Jestem przekonany że tak, trzeba podjechać do serwisu ...itd.


Tak w ramach informacji, to dzwoniłem w tej sprawie do ASO, gdzie lekko skołowany tematem gościu oznajmił, że w przypadku M6 wylączenie tej funkcji nie jest takie proste, że wymaga to ingerencji w instalację i że w tej chwili nie jest w stanie powiedzieć ile by to kosztowało. To samo zapytanie skierowałem do ASO w Austrii gdzie kupiłem madzie i tam odpowiedź była podobna, a mianowicie, że to wymaga wymiany jakiegoś tam przekaźnika, bądź modułu i też nie są w stanie powiedzieć ile to będzie kosztowało.
Wychodzę powoli z założenia, że lobby mające wpływ na (mniej lub barziej skorumpowane) rządy niektórych państw europejskich ma też wpyw na producentów, którzy nie chętnie deaktywują tą chorą funkcję. Więcej o tym można poczytać na http://www.bezswiatel.4.pl

Jako ciekawostke dodam jeszcze, że w mojej M6, która ma nie spełna 3 lata padł lewy palnik xenon'owy co wydaje się nienormalnym przy tym przebiegu 72.000 km. Byłem z tym dziś w austriackiej ASO gdzie nie chętnie, ale jednak wymienili w ramach gwarancji palnik na nowy. Ciekawe czy przeszłoby to w polskiej ASO - pewnie stwierdziliby, że to żarówka i nie podlega gwarancji.



Tobo - 27 sty 2010 11:49

Więcej o tym można poczytać na www.bezswiatel.4.pl
Daje to mocno do myślenia, ale co zrobić? Na układy nie ma rady...



brii - 27 sty 2010 12:26

Daje to mocno do myślenia, ale co zrobić? Na układy nie ma rady...
Śmieszą mnie ich "powody" - można sobie statystykę naginać w dowolną stronę zależnie od tego jakie przyjmie się warunki interpretacji wyników - chłopaki są w tym mistrzami...



Tobo - 27 sty 2010 12:33

Śmieszą mnie ich "powody" - można sobie statystykę naginać w dowolną stronę zależnie od tego jakie przyjmie się warunki interpretacji wyników - chłopaki są w tym mistrzami...
Fakt faktem, auto więcej pali, a żarówki się palą o wiele, wiele częściej. Kto za to płaci, a kto na tym zyskuje? Moim zdaniem nie ma żadnego uzasadnienia jeżdżenia całą dobę na światłach. No chyba, że popatrzysz na to od strony zyskującej na tym durnym przepisie. Dla nich jest milion powodów żebyś im płacił.



brii - 27 sty 2010 14:31
Tobo - jeśli chociaż jedna osoba mnie zginie na drogach to ja mogę powiedzieć, że warto. Pomyśl, że może ocali to życie Twojemu dziecku.
Argumenty, że zmniejsza to bezpieczeństwo są wyssane z palca, o tym, że pogarsza ekonomię jazdy są prawdą, ale skala o której tam piszą to absurd. Co do teorii spiskowych to można je sobie darować, albo przyjąć, że wszystkiemu winni są cykliści



Tobo - 27 sty 2010 15:00

Tobo - jeśli chociaż jedna osoba mnie zginie na drogach to ja mogę powiedzieć, że warto. Pomyśl, że może ocali to życie Twojemu dziecku.
Masz rację.

Wydaje mi się że dyskusja na ten temat nie ma sensu, a już na pewno nie w tym wątku.

Proszę Moderatora o wyczyszczenie tej i czterech poprzednich wypowiedzi.