ďťż
Czujnik wentylatora (już wszystko działa)





Marcino - 22 maja 2007 18:14
Czy za załączanie wentylatora odpowiada ten sam czujnik co temperatury silnika?
Bo jeśli nie to gdzie to gdzie może być zlokalizowany.
Wskaźnik temperatury działa normalnie ale wentylator się nie załącza a jest sprawny




polnik@studio - 24 maja 2007 10:18
a czemu wnioskujesz, że ma się włączać ?



Marcino - 25 maja 2007 11:40
Stojąc w korku temperatura szła w górę a wentylator siedział cicho. Musiałem zjechać aby nie przegrzać silnika.

W manualu jest pokazany tylko czujnik temp. silnika i nie wiem co odpowiada za załączenie wentylatora



Mateusz - 25 maja 2007 13:02
Marcino, próbowałeś podpiąć wentylator bezpośrednio do aku, żeby się upewnić czy działa?




Marcino - 25 maja 2007 14:08
Tak też zrobiłem i się kręci jak szalony



Mateusz - 25 maja 2007 14:38
Marcino, sprawdziłem w EPC, wg tego (a przynajmniej ja tak to zrozumiałem) w silniku K8 są dwa czujniki temperatury, jeden zwie się 'Sensor, temp.-eng.coolant (18-840C) czyli jak rozumiem czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego?) i drugi 'Unit, heat gauge' (18-510) a to chyba będzie odpowiedzialne za wskaźnik temp w zestawie wskaźników. Jeśli się pomyliłem, to wybacz zamieszanie.

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.
Pozdrawiam, Mateusz.



Marcino - 25 maja 2007 14:49
Sugerowałem się cały czas tym opisem a w nim ani wzmianki o czujniku wentylatora



Dołączam jeszcze schemat:





jacks - 26 maja 2007 17:34
W MX-3 1.8 V6 są trzy czujniki : czarny jednostykowy, podaje informacje o temperaturze cieczy chłodzącej na wskaźniku - ten masz dobry skoro wskazówka się wychyla. Następnie jest czujnik dwustykowy w zielonej kostce i ten decyduje o długości trzymania auta na ssaniu. Czujnik wentylatora jest taki sam jak ten od ssania, tyle że ma czarną kostkę



Marcino - 27 maja 2007 7:56

czarny jednostykowy, podaje informacje o temperaturze cieczy chłodzącej na wskaźniku - ten masz dobry skoro wskazówka się wychyla. Następnie jest czujnik dwustykowy w zielonej kostce i ten decyduje o długości trzymania auta na ssaniu

obydwa zlokalizowane i znajdują się obok siebie. Dwustykowy jest u mnie bardziej szary niż zielony.ale gdzie jest ten trzeci ?



Marcino - 30 maja 2007 9:28
Właśnie dostałem lekkiego szoku jak dowiedziałem o cenie czujnika

A co lepsze zaleca się wymianę dwóch tzn:
sam włącznik(czujnik) wentylatora -90pln
i jeszcze czujnik przesyłający info do ECU - 70pln

chyba zrobie sobie magiczny guziczek do załączania wentylatora



jacks - 30 maja 2007 9:55
Po co wymieniac dwa, skoro tylko jeden jest uszkodzony ? Ten wysylajacy dane do kompa decyduje o ssaniu. To wlasnie ten w zielonej kostce. Jesli wydaje Ci sie,za auto zbyt dlugo trzyma na ssaniu, to moze byc to ten czujnik,ale niekoniecznie, bo tak objawia sie rozwniez uszkodzony termostat, zwlaszca zima. Najlepiej zmierzyc rezystancje na czujniku,ale nie pamietam ile powinna dokladnie wynosic przy 25 i 90 stopniach Celcjusza. Informacje na ten temat znajdziesz we wczesniejszych postach o czujniku temperatury lub moze ktos napisze w tym poscie

POZDRAWIAM



Marcino - 30 maja 2007 10:35
Co do ssania to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Opisałem tylko to co pokazywał mi gość w sklepie w katalogu, że zaleca się wymianę dwóch a nie że trzeba wymienić dwa. Tylko najlepsze jest to że ja w dalszym ciągu nie wiem gdzie znajduje się ten który muszę wymienić



Gawron - 30 maja 2007 10:46
W 323 BG jest na termostacie z jednożyłowym przewodem

a wygląda podobnie jak 18-840C na rysunku pokazanym przez Porka



jacks - 30 maja 2007 11:01
Specjalnie przed chwila zrobilem zdjecia i opisalem, ktory czujnik za co odpowiada







Marcino - 31 maja 2007 8:30
jacks stokrotne dzięki za fotki. Jutro zerknę pod maskę bo dzisiaj nie mam auta. Ale niemożliwe jest żebym tego czujnika nie zauważył i nie przypominam sobie na tą chwilę aby on się tam znajdował.
Ale tak jak mówię zerknę jutro z samego rana.



Marcino - 01 cze 2007 10:30
Tak jak mówiłem u mnie nie ma czujnika w tym miejscu






jacks - 01 cze 2007 14:41
Jak to mozliwe,zeby w identycznym silniku, a mowa tu o K8,nie bylo takich samych czujników co w drugim K8 ?

Moze niech sie ktos wypowie,kto sie na tym zna, bo ja nie rozumiem



Mateusz - 02 cze 2007 13:09

Jak to mozliwe,zeby w identycznym silniku, a mowa tu o K8,nie bylo takich samych czujników co w drugim K8 ?
Marcino ma hamerkańską wersję, może to jest odpowiedzią?



jacks - 02 cze 2007 13:30
Wiec to moze byc przyczyna tej roznicy. W takim razie zeby zidentyfikowac czujnik wentylatora nalezy uruchomic silnik, otworzyc maske i wypiac kostke od czujnika. Jesli wypniesz wiazke od wentylatora, to powinien sie on automatycznie uruchomic. Jesli bedzie do czujnik od ssania,to auto powinno chodzic caly czas na wysokich obrotach, tak jakby caly czas chodzilo na ssaniu. Byc moze w wersji z USA czujnik wysylajacy dane do ECU i ten wysylajacy dane na wskazowke, to jeden czujnik,a nie dwa, jak w przypadku wersji europejskiej. Ciekawe tylko czy nie ma roznicy w rezystancji tych czujnikow ?



Marcino - 02 cze 2007 14:40

Jesli wypniesz wiazke od wentylatora, to powinien sie on automatycznie uruchomic. Jesli bedzie do czujnik od ssania,to auto powinno chodzic caly czas na wysokich obrotach, tak jakby caly czas chodzilo na ssaniu. Byc moze w wersji z USA czujnik wysylajacy dane do ECU i ten wysylajacy dane na wskazowke, to jeden czujnik,a nie dwa, jak w przypadku wersji europejskiej.

Ale czy w tym przypadku po zmostkowaniu przewodów w kostce na wyłączonym silniku nie powinien się włączyć wentylator ?



riplej - 03 cze 2007 12:34
Jezeli wypniesz ta koske która jest oznaczona kolorem zielonym i zapalisz silnik to wentylator sie uruchomi

Nic sie nieuruchomi po zmostkowaniu kostek te czujniki niedziałaja na tej zasadzie to by bylo zbyt proste



tadziol - 06 cze 2007 18:46
ludzie....rany boskie....Marcino wykonaj prosty test:przy załączonym zapłonie zmostkuj TEN do GND i naciśnij lekko pedał gazu,wentylator musi się włączyć.W ten sposób sprawdzisz całą instalację i reakcję kompa.



Marcino - 08 cze 2007 17:07
tadziol masz u mnie duuuuże jak widać przez telefon również da się naprawić auto.
Respekt dla Ciebie bo mało kto potrafi zdiagnozować usterkę i określić w którym miejscu tkwi problem.
Wszystko działa jak należy



tadziol - 11 cze 2007 17:58
lizodupstwo jak należy podziękowania przyjęte,wazne,że wszystko hula