ďťż
Czy będzie mnie stać na wymianę...





bg_wolf - 19 lis 2008 13:44
Witam

Po pierwsze chciałem zaznaczyć, że jestem biednym studentem i bardzo ciężko pracuję na wszystko i nie wiem czy starczy mi na wszystkie wymiany pieniędzy...

Zakupiłem 323F 2.0 DiTD z 1999r. i chciałem wymienić w niej wszystkie filtry, z pyłkowym włącznie...oraz najprawdopodobniej rozrząd i mam nadzieję, że tylko tyle, chociaż ktoś mi o świecach jeszcze mówił i płynie do chłodnicy.

Dysponuje budżetem 1000 zł i chciałem się zapytać czy wyrobię się w tych pieniądzach, żeby to wszystko wymienić (4,5 l. oleju mam) w Lublinie

Może jakieś porady co do części, miejsca zakupu i w ogóle

Z góry dzięki za pomoc




Grzyby - 19 lis 2008 13:55
Z filtrami powinieneś zmieścić się w 150zł (bez przeciwpyłkowego będzie połowę taniej).
Nie masz żadnych świec do wymiany - to nie benzyniak.
Płyn chłodzący - możesz podjechać do jakiegoś mechanora który sprawdzi czy jest potrzeba wymiany. Nawet jeśli tak to 100 - 150zł powinno styknąć w zupełności.
Co do cen rozrządu - to jakieś 700-800zł. Poszukaj na forum, na pewno są podane koszty (jak nie w tym dziale to w Dieslu)

Generalnie - może się udać



Mev - 19 lis 2008 14:02

Co do cen rozrządu - to jakieś 700-800zł.
Tutaj zestaw (przykładowo):
http://allegro.pl/item478010324_rozrzad ... ginal.html

Ale Mariusz nie zapomnij, że wymiana też swoje będzie kosztowała

Mi do V6 powiedzieli 400zł za robociznę z jakimś tam już rabatem, nawet jeśli w DiTD było by to znacznie łatwiejsze (przyznaję - nie wiem) i skasowali lajtowo 200zł to i tak już jest praktycznie 1000zł, pewnie do tego dojdą jakieś pierdółki i może tysiąc nie starczyć na sam rozrząd.

Chyba, że koledze chodzi tylko o ceny części bez robocizny to biję się w pierś

Co do filtrów - polecam firmę "KNECHT", na forum wyczytałem kiedyś, że ta firma robi filtry do Mazdy na pierwszy montaż (ile w tym prawdy nie wiem, ale od kilku lat tylko tej firmy filtry montujemy w trzech autach w domu i jest wszystko OK) - cena jest "normalna".



Grzyby - 19 lis 2008 14:05

Ale Mariusz nie zapomnij, że wymiana też swoje będzie kosztowała
wszystko zależy od ceny zakupu i wymiany - dlatego napisałem:

może się udać

Samemu też można wymienić rozrząd
(oczywiście jak ktoś jest "lewy" w mechanice to zdecydowanie nie polecam)




bg_wolf - 19 lis 2008 16:16
(oczywiście jak ktoś jest "lewy" w mechanice to zdecydowanie nie polecam)



Mev - 19 lis 2008 16:46

może ktoś coś o zamiennikach do rozrządu zamieścił i taniej wyjdzie...
Ja bym jednak nie ryzykował oszczędności ~100zł, bo myślę, że większej różnicy nie będzie.

Rozrząd to rozrząd jak Ci się coś stanie z silnikiem przez np. zerwany pasek to koszta będą znaacznie wyższe. Wymieniasz to raz na 100.000km (chyba, ze w DiTD jest inaczej), więc według mnie lepiej kupić lepszej jakości i mieć spokój niż później problemy...



arrow00 - 19 lis 2008 16:48
W DITD wymiana rozrządu co 90 tkm.
I tylko oryginalne części.
Wszystko jest w poradniku --> .http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35272



Riki - 19 lis 2008 17:04
bg_wolf w DiTD tylko części ORYGINALNE!

Więc: (szczegółowo)
Pasek oryginał (tylko i wyłącznie)
Pompa wody oryginał (lub GMB)
Rolki (masz dwie) oryginał ale też mogą być firmy NTN
Napinacz tylko oryginał (tylko i wyłącznie)

Zainteresuj się paskami klinowymi (zewnętrzne) do kupienia w ASO oryginały w cenie ok. 70PLN zamienniki (mogą być) taniej.. ok 40-50PLN ale tutaj zdecydowanie polecam oryginał. Niestety te paski zazwyczaj wymagają wymiany (warunki w jakich pracują i wiek robi swoje) ale dobrze je obejrzyj być może "jeszcze pochodzą"

Pozdrawiam.

arrow00
bg_wolf polecam lekturę poradnika!

P.S

.ten z Allegro

Zanim klikniesz "KUP TERAZ" napisz do mnie na PW to zobaczę co to jest
Powodzenia!



bg_wolf - 19 lis 2008 17:13
"jeszcze pochodzą"



Riki - 19 lis 2008 17:16
bg_wolf mówiąc "jeszcze pochodzą" miałem na myśli tylko i wyłącznie paski klinowe (zewnętrzne) rozrząd kpl. musisz wymienić!


nigdzie nie jest dostępna

jest.. np u mnie w cenie ok. 375zł (w kpl. z dwoma uszczelkami) nowy oryginał Mazdy.


Riki jak sprzedasz mi taniej na fakturę

PW



slav - 19 lis 2008 17:29

Może jakieś porady co do części, miejsca zakupu i w ogóle
masz jeszcze na miejscu u siebie ,czyli w lublinie ,smirnoffa , powiedz ze jestes z forum mazdy
http://carspeed.pl/portal/

p.s. sorry riki , mam nadzieje ze sie nie obrazisz

p.s. sorrki , nie zauwazylem ze juz patrzales w carspeed



bg_wolf - 19 lis 2008 17:32
Czego ma się obrażać...jak ma taniej to lepiej

A do Carspeedu pisałem i to mi odpisali:

Witam.
Kompletny rozrząd oryginał OE/OEM MAZDA to koszt 825zł/kpl brutto z vat, po
rabacie.
Zestaw zawiera:

- pasek rozrządu oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy- 1szt
- hydronapinacz oryginał OEM MAZDA- NTN - 1szt
- rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA - NTN -1szt
- rolka napinająca oryginał OEM MAZDA - NTN - 1szt

Rozrząd posiada gwarancję pisemną - 1 rok z limitem 90.000km (tak, jak w ASO
MAZDA). Pasek świeży - dostawa z ubiegłego tygodnia, a nie jakiś zleżały,
czy z partii wycofanych przez mazdę z rynku (jakich wiele niestety zwłaszcza
na aukcjach krąży...).

Filtry:
- oleju KNECHT - 20zł
- paliwa KNECHT - 55zł
- powietrza KNECHT tekstylny, identyczny z oryginałem - 42zł

I chyba to z allegro sobie odpuszczę (chociaż zaoszczędziłbym ok 75 zł) i na miejscu w Lublinie kupię.



Riki - 19 lis 2008 17:45

sorry riki , mam nadzieje ze sie nie obrazisz

Wyluzuj nie mam zwyczaju do obrażania się...


chyba to z allegro sobie odpuszczę (chociaż zaoszczędziłbym ok 75 zł) i na miejscu w Lublinie kupię.




bg_wolf - 19 lis 2008 18:28
Kurde...przed chwilą dzwoniłem do mechanika (jakiś tam niby znajomy rodziców) i powiedziałem mu, właśnie o tym, że oryginalne części trzeba...a ten się zbulwersował i mówi że według niego to nie prawda...powiedział, że jutro poda mi ceny i wtedy sam mam zdecydować.

Klient robi tylko japońskie samochody, ale wśród użytkowników forum jest dużo speców z ASO i osób które się znają, więc chyba będę polegał na Waszym zdaniu

Będę musiał się zapożyczyć na ok 700-800 zł, ale zrobię wszystko tak jak trzeba

Jakby ktoś miał coś do dodania to proszę pisać :):)

Wszystkim zaangażowanym bardzo, bardzo, ale to bardzo dziękuję za pomoc :):)



Riki - 19 lis 2008 18:32
bg_wolf



bg_wolf - 19 lis 2008 18:37
Riki, te wyliczenia z Carspeedu jak chcesz to możesz przerzucić do faq czy tam był na forum jakiś temat z wyliczeniami cen rozrządu do DiTD...może komuś to pomoże

Raz jeszcze dzięki za pomoc



Grzyby - 19 lis 2008 19:59

mówi że według niego to nie prawda
a da Ci gwarancję, że nie padną i w razie W zapłaci za remont silnika parę tysięcy zł?
Jasne że nie.

Nie słuchaj takich informacji. Co można w zamienniku to można - ale pewne rzeczy tylko w oryginałach. Za dużo na forum było info o zonku na zamiennikach rozrządu żeby ryzykować dla 100 czy 200 zł.



bg_wolf - 19 lis 2008 21:15
Coś mi się wydaje, że jego zamienniki wyjdą drożej jak tym do których dzwoniłem by zorientować się dzisiaj w cenach...tak jak wcześniej pisałem od 1200 do 1400 a oryginał 825 zł



Riki - 19 lis 2008 21:19

Riki, te wyliczenia z Carspeedu jak chcesz to możesz przerzucić do faq czy tam był na forum jakiś temat z wyliczeniami cen rozrządu do DiTD.

ceny się zmieniają myślę, że na razie nie ma sensu...



bg_wolf - 21 lis 2008 14:50
Byłem dzisiaj u swojego mechanika i powiedział mi ze ma pasek DAYCO (czy jakoś tak sie to pisze) i rolki z napinaczem INA (Kanada) i pokazał mi to golfa III rolki INI i było na nich napisane NTN tyle że w innym opakowaniu były

Ale już zamówiłem w Carspeedzie wszystko i czekam na odbiór



Globy - 21 lis 2008 14:57
Gratki

Michałku, jeśli możesz, to dopisz taką listę części z nazwami, markami i symbolami oraz orientacyjnymi cenami w przypadku kompletu rozrzadu DiTD i CiTD.



bg_wolf - 21 lis 2008 18:07
U mnie to jest dokładnie tak:

Całość to koszt 825 zł:

- pasek rozrządu oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy- 1szt - UNITTA JAPAN
- hydronapinacz oryginał OEM MAZDA- NTN - 1szt - RF2A-12-770B
- rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA - NTN -1szt - RF2A-12-700
- rolka napinająca oryginał OEM MAZDA - NTN - 1szt - RF2A-12-730

Pompa wody oryginał OEM MAZDA (opakowanie warsztatowe folia) wraz z 2 uszczelkami w oryginale OE MAZDA to koszt 357zł/kpl - GMB JAPAN

Filtry:
- oleju KNECHT - 20zł
- paliwa KNECHT - 55zł
- powietrza KNECHT tekstylny, identyczny z oryginałem - 42zł
- filtr przeciwpyłkowy (węglowy) - 65 zł

SUMA CZĘŚCI = 1364 zł

Olej Statoil 10W40 5 litrów - 140 zł

Robocizna (wymiana rozrządu, oleju, filtrów i jeszcze tam jakieś poprawki) - 350 zł

Cały koszt przygotowania samochodu do jazdy = 1854 zł.