ďťż
Czy do 626 z silnikiem 2.0 DiTD da się podłączyć komputer pokładowy?





pobo - 03 maja 2006 11:59
Witam
Mam Mazdę 626 2.0 DiTD 110kM. W zasadzie jest to wersja "full wypas": pełna elektryka, klimatronic. Brakowało mi jedynie komputera pokazującego spalanie, zasięg itp.
Kupiłem taki (z opisu: przeznaczony do GF/GW z lat 97-01) ale po podłączeniu na wyświetlaczu nic się pojawiło. Jak sprawdziłem na kostce połączeniowej (w pełni okablowanej, coś ok. 10-ciu przewodów) nie ma podłączonej masy tzn. kabel jest ale "wisi w powietrzu". Po podłączeniu masy wyświetlacz zaczął działać i wszystko wyświetla ale ... nic nie liczy
Zamiast liczb pokazuje się "----". W instrukcji obsługi Mazdy pisze, że komputer po odłączeniu zasilania przez 100 km może nie wyświelać pewnych wartości, ale przejechałem już kilkaset km i nic. Funkcja zegara oczywiście działa.
Po braku masy na przewodzie dochodzę do wniosku, że trzeba jeszcze coś "uzupełnić w okablowaniu". We wszystkich schematach jakie mam nie udało mi się jednak znaleźć opisu łącza do komputera.

Prośba do speców (tadziol pomóż :-) - jak to podłączyć?
Przy okazji prośba: czy ma ktoś schemat elektryki w 626 z silnikiem 2.0 DiTD 115kM (we wszystkich znanych mi opisach ten silnik nie istnieje!!!)

Pozdrawiam
pobo2000




xANDy - 10 maja 2006 20:32
Rzeczywiście - taki silnik nie istnieje - jest 110KM czyli 81 KW
Ta kostka, którą masz jest zrobiona pod zegarek a nie pod komputer. Tam jest inny układ przewodów itp. Komputer potrzebuje jednak dodatkowo dwóch sygnałów z "szafy" oraz z komputera sterującego. I te dwie rzeczy trzeba dorobić samemu (ale nie wiem jak).
Gdyby ktoś się za to ruszył skutecznie - z wielką radością sobie zrobię (ściągnąłem komputerek!)



pobo - 10 maja 2006 21:07

Rzeczywiście - taki silnik nie istnieje - jest 110KM czyli 81 KW
Tak, jest 110 kM nie wiem skąd mi się to 115 wzięło.....


Ta kostka, którą masz jest zrobiona pod zegarek a nie pod komputer

No nie do końca, to ta sama kostka (po co 10 kabli do obsługi zegarka). Podobno potrzebny jest dodatkowy moduł obsługujący komputer. Mam znajomego który siedzi w elektronice Mazdy i ma mi to sprawdzić, ale na razie nic nie wiem...

pobo



xANDy - 11 maja 2006 6:58
patrząc na komputer ("wąsami" wtyczki w górę!) od lewej - górny rząd:
3. komputer silnika PCM
4. sygnał IC z "szafy"
5. sterownik auto-klimy (w wersji climatronic nie wyświetla temp. powietrza bo to jest na panelu klimy)
6. masa
7. 12+ po stacyjce (zasilanie komputera?)
8. 12+ na stałe
11. (od lewej znów licząc) drugi sygnał z PCM
13. druga końcówka auto-klimy
14. masa
16. 12+ po stacyjce (zasilanie zegarka)

sterownik auto-klimy wystarczy chyba zewrzeć. Do uruchomienia "zegarka" wystarczy masa i 4 kable. Do odpalenia samego kompa niezbędne są 2 dodatkowe sygnały - szafa (jeden kabel) i PCM (2 kable). Więcej nie wiem...

W trakcie rozmów na priv'a wyszło jeszcze jedno: okablowanie w wersji przed liftingiem jest uboższe (5 kabli we wtyczce) zaś w nowszej madzi jest ich 10, chociaż te "sterujące" są głuche. Wyjątek stanowi pin 3 - na który dochodzi(!) sygnał prędkości... (?)
Wersja przed liftingiem ma inaczej ułożone kable zasilania, a przepięcie ich we "właściwe" miejsca skutkuje spaleniem bezpiecznika "tail" (gdy owe światła się uruchomi). Jedno zasilanie jest przed włączonymi światłami (po stacyjce) a drugie z włączonymi światłami.




karolus - 19 maja 2006 16:17

Jedno zasilanie jest przed włączonymi światłami (po stacyjce) a drugie z włączonymi światłami.

Ten drugi przewod "zasilania z wlaczonymi swiatlami" to podswietlenie panelu, ktore zasilane jest z bezpiecznika TAIL.



qidd - 21 lip 2006 15:45
a ile kosztuje taki moduł?
i czy wyswietlacz pasuje w miejsce wyswietlacza orginalnego??
w mojej pokazuje jedynie dystans calkowity i dwa tripy ...
a .. w sumie wersja samochodu bogata ....
hmmm dziwne jest, że w samochodach z 2001 roku japońce nie montowali czegos takiego ...

aa .. i mam pytanie ..
czy już (bo post stary) udało sie zainstalowac ów moduł zliczający??

possdro



xANDy - 21 lip 2006 21:00
widzisz - problem jest w wyciągnięciu informacji z komputera denso sterującego pompą denso...
Ktoś mi kiedyś przyrzekł pomóc, więc czekam.... a przerzeczeń nie wolno łamać więc mam nadzieję.

Zwykły komp od innych modeli benzynowych GFki wystarczy - i tak potrzeba 3 sygnałów (prócz tego zestawu zasilania itp.) czyli poziomu paliwa, sygnału prędkości oraz dawki paliwa.

Aha - uwaga! okablowanie (wiązki) są różne w modelach przed i po liftingu i nie radzę podmieniać/zakładać, że będzie tak samo! można coś spalić!



qidd - 23 lip 2006 19:59
Czyli w temacie wciaż cisza i nie ma sie co nastawiać na zamontowanie - zainstalowanie takiego cuda??
echg .. szczerze to wyraźna niedorobka mazdy ....
przy ich malych raczkach i .. rozwinietej technologii :)
to woz z 2001 roku powinien mieć taki coś ...
zwłaszcza, że zwykle ot chociażby zwykle seaty .. ibizy maja takie moduły ...
oszczedność?? czy jaki powód takiego stanu rzeczy

aaa i ile taki moduł kosztuje



magicadm - 13 sie 2006 12:30

echg .. szczerze to wyraźna niedorobka mazdy ....

a może celowe działanie?
Im mniej "cudactw" - mniej może się zepsuć
mam pytanie:
Po co Wam ten wskaźnik? Nie jeździmy nieprzewidywalnymi smokami, tylko autkami DITD, które palą od 4,5 do max 6l przy normalnej jeździe...



pobo - 13 sie 2006 22:29

Po co Wam ten wskaźnik?

Takie pytanie jest równie dobre dla każdego innego silnika/samochodu W końcu kierowca wie ile spala jego bolid i pi razy oko zawsze wychodzi mu tyle samo, więc po co mu komputer? Rzecz w tym że można nauczyć się odpowiedniej techniki jazdy na "koniu" DiTD (lub innym).
A oprócz tego mazda z tym silnikiem nie ma zegarka (zwykłego, najzwyklejszego). A komputerek łączy swoje fukcje z zegarkiem i jeszcze ma fajną skrytkę/pojemnik (idealna na mikrofon CB )

pobo



qidd - 06 wrz 2006 15:26
e tam nie mają zegarka .. mają w panelu radia :) a że mam ów moduł fabryczny .. wiec która godzina wiem ...
a komputer? hmm .. człowiek jakoś wygodnym zwierzeciem jest .. i skoro inni nie muszą z kalkulatorem a ja muszę ?:):) to jakoś tak ..
pewnie, że to zabawka ...
bo samochod to tylko powinien mieć silnik - hamulce - kierownice i nieco elektryki? ... zreszta po co .. skoro np. z kierunkowskazami kiedyś radzono sobie za pomoca wskaźników wysuwanych ze słupka bocznego :):)
po co klima skoro nie służy bezpieczeństwu
po co radio .... po co elektryka szyb .. po co .. itd

po co wiec te wszystkie 'bajery' ?:):) skoro nie służą bezpieczeństwu? ...
dla wygody i zaspokojenia własnej ochoty na posiadanie owych
a to zle?



pobo - 06 wrz 2006 17:42

e tam nie mają zegarka .. mają w panelu radia

... tylko tego radia to ja nie chcę

pobo



qidd - 07 wrz 2006 13:54
to nie jest problem przeciez :)
radio .. jakie chcesz a zegarek dodatkowo ?:)

spokojnie tez mozna



xANDy - 08 wrz 2006 7:46

a może celowe działanie?
Im mniej "cudactw" - mniej może się zepsuć

Jakoś w wersjach benzynowych nie słyszałem, żeby ten komputerek kiedykolwiek, komukolwiek wysiadł. Nie widzę powodu, żeby miał się nagle psuć w dieslach.
Poza tym - w każdym średniocywilizowanym samochodzie (choćby i w skodach czy oplach) taki wyświetlacz jest i nikogo to nie dziwi. A Mazda jest Mazda a nie jakieś "byleco" i brak tego jest po prostu żenujący.
Nie mówiąc już o przydatności. Tobie magicadm na niewiele się zda zapewne, bo masa 323 jest zdecydowanie mniejsza, więc spalanie jest o literek korzystniejsze. Ja muszę niestety oszczędzać i szukam tych oszczędności kawałek po kawałku. Nie zatrudnię się na trzeci etat żeby zarobić na dodatkowe litry paliwa.



magicadm - 15 wrz 2006 18:38

masa 323 jest zdecydowanie mniejsza, więc spalanie jest o literek korzystniejsze.
To może pomyśl o zmianie autka na 323 BJ. Zejście do 5 l/100km to naprawdę niewielkie wyrzeczenie. I naprawdę jeździ się nią fajnie.
Rodziny wozić nie musisz



xANDy - 15 wrz 2006 20:08
magicadm - ale wożę dzięki temu zdecydowanie więcej... obmyślam czy w PL gdzieś nie przywieziono GF/GW 7-mio osobowej (dwa siedzenia w bagażniku) bo bym sobie je dorobił...
Albo kupił dodatkowo autobus.
Zabrałbym i dużo ludzi, i dużo sprzętu...
Samochód księdza to autobus i furgonetka - mam większą "rodzinę" niż "Wy"



magicadm - 15 wrz 2006 20:26

obmyślam czy w PL gdzieś nie przywieziono GF/GW 7-mio osobowej (dwa siedzenia w bagażniku) bo bym sobie je dorobił...

A były takie kiedykolwiek???



xANDy - 15 wrz 2006 20:33
Oczywiście, że były. Jak w kombi zdejmiesz boczną tapicerkę w bagażniku są miejsca do mocowania pasów (w środku blach, przy nadkolach) oraz punkty mocowania przy tylnym słupku. Do tego w polskiej instrukcji obsługi jest opis wersji siedmioosobowej! Inna jest tez podłoga bagażnika.
PS. to jest OT!



jychu - 17 wrz 2006 21:06
Powiem tak, jeśli chodzi o elektronikę to nie bardzo się znam!
Nie wiem jak moge wam pommóc. Napisze opisze, ale nie bardzo wiem co.
Poza tym komputer ten jest z lekka niedokładny pod każdym względem i wydaje się być zbędny. Natomiast potwierdzam, że jest to bajer i fajnie mówi się "Mam komputer w aucie-pokładowy"

A moze kurcze ten komputer nie seryjnie i moze te moje 101Km tez nie seryjnie!

Troszke wychodzimy z watku - rozrząd więc, jak cos na tamten watek przejde.



jychu - 17 wrz 2006 21:08

Samochód księdza to autobus i furgonetka - mam większą "rodzinę" niż "Wy"

Szczęść Boże proszę Księdza! Jestem ministrantem ( celebransem) w Iławie! Pozdrawiam!



pobo - 18 wrz 2006 16:06

Nie wiem jak moge wam pommóc. Napisze opisze, ale nie bardzo wiem co.

Możesz pomóc, ale czy Ci wystarczy chęci Próbujemy (xANDy i ja) zdobyć w sumie prostą informację: na którym kablu komputera jest sygnał dawki paliwa. Niestety, nie ma dostępnych żadnych schematów Mazdy z DiTD. Ludzi którzy wiedzą cechuje natomiast jakaś dziwna, totalna ignorancja (pozdrowienia dla Newbie'go)

Krótko mówiąc: trzeba zobaczyć do którego kabla komputera podłączono dodatkowe kable. W tym celu trzeba (niestety) podnieść wykładzinę pod nogami pasażera i odkręcić cztery śruby mocujące blachę (patrz rys. 1)


Po podniesieniu blachy zobaczysz komputer (rys. 2)


Trzeba wypatrzyć gdzie dołączono dodatkowe kable (rys. 3). Są tam trzy wtyczki:

Będzie to dobrze widoczne bo wątpię żeby ktoś ponownie zaciskał przewody we wtyczce. Napewno rozciął izolację i dolutował z boku albo zastosował złączkę.

Pozdrawiam
pobo



xANDy - 18 wrz 2006 20:58
pobo tylko nie zapomnijmy, że Ty masz RF4F a my mamy RF2A i kable niekoniecznie się zgadzają, ale warto wiedzieć chociaż jeden punkt zaczepienia. A potem zajmiemy się kablami "na szafie"...



pobo - 18 wrz 2006 22:10

tylko nie zapomnijmy, że Ty masz RF4F a my mamy RF2A

... nie zdążyłem tego napisać...
No i jeszcze dobrze by było sprawdzić gdzie te kabelki wychodzą z drugiej strony czyli oglądnąć komputerek pokładowy

pobo



magicadm - 15 paź 2006 21:42

widzisz - problem jest w wyciągnięciu informacji z komputera denso sterującego pompą denso...

A gdyby coś pokombinować z sygnalęm sterującym zaworem SPV??? - on przecież reguluję dawkę paliwa...



xANDy - 16 paź 2006 7:11
Już o tym myślałem, trzeba jednak pamiętać, że (jeśli się nie mylę) to istnieje sterownik pompy zamontowany (w 626) blisko gniazda diagnostycznego, obok pompy paliwa (tam jest chyba po prostu układ wykonawczy "dużej mocy").
Trochę boję się dotykać tego wszystkiego...



pobo - 16 paź 2006 21:21
A może ktoś wie jak powinien wyglądać przebieg elektryczny (dawka paliwa) sterujący komuterem pokładowym. Podłącze oscyloskop i będę szukał ......

pobo



xANDy - 17 paź 2006 7:05
Tomek (tomekrfv) powinien wiedzieć, bo on te pompy po nocy rozbierał na części i przy stole z nimi się bawił...



Schlosser - 17 paź 2006 14:38

on te pompy po nocy rozbierał

co za perwersja...


i przy stole z nimi się bawił

a ła....



xANDy - 17 paź 2006 19:54
Schlosser - masz jakieś niespełnione pragnienia...?



martinez07 - 24 kwi 2008 20:38
Witam,

czy temat umarł, czy coś jeszcze ktoś myśli o podłączeniu "komputerka"?

pozdrawiam.



pobo - 25 kwi 2008 18:09
Nie umarł dopóki ja żyję
Ciągle jest "w realizacji" tylko brak czasu nie pozwala skończyć...
Gdyby ktoś się zlitował i zarejestrował przebiegi sygnałów na komputerku podłączonym do benzyniaka (czyli tam gdzie jego miejsce) to załatwiło by sprawę...
Konkretnie to nie wiem jaki jest przebieg na złączu K (INJECTION) określający dawkę paliwa. Dostępu do takiej dokumentacji nie mam. Ci co mają i wiedzą mają to w nosie (lub innym miejscu) i nie chcą pomóc...

Apel:
JEŚLI KTOŚ MA BENZYNIAKA Z KOMPUTEREM I OSCYLOSKOP NIECH SIĘ ZLITUJE I SPRAWDZI PRZEBIEG NA ZŁĄCZU "K" (jasnozielony kabel) NA WTYCE DO KOMPUTERA POKŁADOWEGO

Cały opis podłączenia wrzucę oczywiście na forum
pozdrawiam
pobo



malkolm2 - 25 kwi 2008 19:08
temat ciekawy tylko szkoda że tak trudno to zrobić( ja też chcę komputerek:])c ale myślę że z jakiegoś konkretnego powodu mazda takiego komputra nie zamontowała



martinez07 - 03 maja 2008 9:35
ot, miło by było móc podłączyć taki komputerek, jak w tym temacie... :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 858#897858



bojownik - 05 maja 2008 13:51
Dane wtryskiwaczy INJ1, 2, 3, 4 (pin K) oraz impulsy drogi VSS (PIN L) są w ECU...

znalazłem te sygnały w ECU w beznynie

1. VSS - PIN 58
2. INJ - PIN 74, 75, 100, 101

jednak z tego co widzę ECU (ECM, PCM) u Ciebie (zdjęcia ze strony 2 tego wątku) inaczej wygląda.
Poszukaj w worshop manualu tam jest wszystko opisane.

Podobne zmagania w benzynie http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=48508

PS. nie mam oscyloskopu i nie znam się aż tak na elektronice.



Mieczyslaw - 05 maja 2008 19:59
dokladnie, w benzynie dyskutujemy o tym samym. ja podpialem kompa takiego ktory pokazuje spalanie od kumpla co tez ma GF i normalnie wszystko chodzilo, tzn musialem nacisnac select tylko i wszystko mi od razu zaczelo kalkulowac, bez przejezdzania 100km tylko 100 m



pobo - 06 maja 2008 8:22

znalazłem te sygnały w ECU w beznynie

1. VSS - PIN 58
2. INJ - PIN 74, 75, 100, 101

jednak z tego co widzę ECU (ECM, PCM) u Ciebie (zdjęcia ze strony 2 tego wątku) inaczej wygląda.
Poszukaj w worshop manualu tam jest wszystko opisane


I właśnie dokładnie o to chodzi. Komputer jest inny i trzeba znaleźć/dopasować/wygenerować sygnał z tego co jest w ECU diesla. Żeby to zrobić muszę znać przebieg sygnału INJ (poziom napięcia, polaryzacja, dane czasowe). Tego nie ma niestety w manualu. Myślisz że nie szukałem?
Bezpośrednie podłączenie sygnału sterującego zaworem SPV nic nie daje (sprawdziłem). Trzeba go "adaptować" do parametrów sygnału z benzyniaka. Próbowałem symulować elektronicznie te sygnały. Z prędkością nie ma problemu (przebieg prostokątny 50% wypełnienia). Ale przebiegi INS muszą mieć postać akceptowalną przez komputer (określone czasy trwania i polaryzację. Testowałem różne sygnały ale komputer ich nie widzi

Dalej liczę na pomoc w odczytaniu tego sygnału...


myślę że z jakiegoś konkretnego powodu mazda takiego komputra nie zamontowała

Wskazania komputerka będą tylko przybliżone. Elektronika pompy koryguje (tak myślę ) sygnały z ECU i prawdobodobnie nie ma w gotowej postaci sygnału zawierającego pełną informację o dawce paliwa. Ten komputerek po prostu powstał dla benzyniaka

pobo



bojownik - 06 maja 2008 18:21
A to potrzebujesz konkretnie z mazdy, czy ogólnie chcesz wiedzieć jaką charakterystykę mają impulsy wtryskiwaczy?



pobo - 06 maja 2008 19:08
Najlepiej z Mazdy, ale dobry każdy jeden... Z tym że nie jestem pewien czy ten sygnał jest wzięty żywcem z wtrysku. Być może jest to np. suma sygnałów z wszystkich czterech itd.
Sam komputer jest robiony przez Mitsubishi. Może w tym kierunku szukać ?

pobo



bojownik - 07 maja 2008 5:36
Z tego co wiem to każdy wtryskiwacz posyła taki sam impuls, wątpię, aby to była suma impulsów czy coś... gdyż w przypadku mojego uniwersalnego komputera (tego z aukcji) jest obojętne do jakiego wtryskiwacza sie podepniesz.

Wydaje mi się, że jak zapytasz na tym forum (forum uniwersalnego komputera pokładowego) to uzyskasz odpowiedź (ale nie na przykładzie mazdy) to jest forum zapaleńców elektroniki, którzy przy tym dłubią i dłubią, ale przynajmniej może coś Ci wyjaśnią.

Kod: Zaznacz całyhttp://www.nestor-electronic.pl/forum/index.php

Pozdrawiam.



martinez07 - 13 maja 2008 20:15
pobo
czy link od bojownika w czymś pomógł?
Bo widzę że coś tam działałeś, a sam czekam z niecierpliwością na jakieś info w tej sprawie...
Prawdę powiedziawszy, chciałbym móc podłączyć taki panel jak to zrobił Mieczysław, ale z tego co czytałem wcześniej gdzieś na forum, i tak miałbym tylko zegarek...
A tak jeszcze z innej beczki - czy do naszych DiTD możemy podłączyć sobie taki panel klimy, jak np.:
http://www.allegro.pl/item354929157_pan ... 999r_.html

pozdrawiam



Boost - 14 maja 2008 10:31
można ale jak masz klime manual to masz do wymiany b dużo rzeczy silniczki w kanałach wentylacyjnych czujniki temp itp itd innym słowem nie opłacalne, a sam panel nic nieda

Odnośnie tematu to ja byc b zainteresowany i stawiam flaszkę jak ktoś rozpracuje



MarekW - 11 cze 2008 8:15
a czy POBO podlaczal oscyloskop do sygnalow z/do IDM (PCM piny 2O jasnozielony i 3A zielono-zolty).
Ten modul steruje SPVi z niego przychodzi informacja zwrotna o czasie trwania wtrysku.
Jak wyglada ten przebieg i jaki jest jego poziom (czy to jest 5V i 2-3ms?, prostokat) ?

Pozdrawiam
M



xANDy - 12 cze 2008 13:48
PoBo musi dostać inne auto - benzynowego GFa albo GW i tam podłaczyć się oscyloskopem do komputera ECU i wtedy będzie wiedział jakie są tam przebiegi. Trzeba tylko "zeswatać" spotkanie...



mariannak1934 - 20 lip 2008 20:25
komputerek do ditd ma 3 wejścia
od prawej strony PCM (ECU) np: RF4F
WTYCZKA 1- 22 pin złącze
WTYCZKA 2- 16 pin złącze
WTYCZKA 3- 26 pin złącze

I myślę że tak należy dokładnie mówić
i na poszczególnych pinach WTYCZEK występują
nazwy pinów od
A,C,E,G,I,K,L,N, P,S, U - górny rząd pinów
B,D,F,H,J,L,M,O,R,T,W - dolny rząd pinów
te dane wynikają ze schematów dostępnych na forum
jesli będziemy tak odczytywać to będzie zrozumienie
bo pin 75 to ja nie wiem który to jest .



Gienio607 - 30 lip 2008 16:17
posiadam od prawie roku taka mazde z 2000r 2.0 DITD po lift. W momencie zakupu mialem pod radiem pelna pólke. zainteresowalo mnie dlaczego. pogrzebalem tam i znalazlem tam 1 kabel czarny (dosc gruby - pewnie masa) jeden czerwony (tez dosc gruby napiecie ok 5V na nim jest) i wtyczka z kilkoma kablami. i tu pojawia sie moje pytanie. Czy byl tam komputer czy zegarek, bo chetnie bym sobie dokupil.
zaznaczam ze jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie. Przeczytalem ju zkilka tematow na ten temat ale za duzo nie rozumiem. bede wdzieczny za pomoc, zrobie zdjecia jesli bedzie koniecznosc
z gory dzieki



malkolm2 - 30 lip 2008 21:09
w żadnym DiTD nie montowali komputera i jeszcze nikt na to nie wpadł jak to zrobić



xANDy - 12 sie 2008 13:44

w żadnym DiTD nie montowali komputera i jeszcze nikt na to nie wpadł jak to zrobić
To prawda, że w żadnym, ale już dawno wpadłem jak to zrobić tylko jest jeden problem - komputerek potrzebuje INNY typ sygnału o dawce paliwa niż jest obecny w instalacji - trzeba zrobić jakiś interface, który dostosowuje sygnał dawki paliwa z IDM (?) do tego, który potrafi "obrobić" komputerek.

Tego nie zrobiłem niestety nigdy, bo mazda zmieniła właściciela...
chlip, chlip.. a tak ją kochałem



Riki - 17 sie 2008 15:14
Odkopuję temat.... na wstępie powiem...nie.... niestety nie wpadłem jak go podłączyć... siedzę, knuję, czytam... i nic... rozmawiałem z kilkoma el. w okolicy i nie tylko.. nikt nie chce się tego podjąć... swego czasu rozmawialem z Newbiem... aktualnie czekam (juz jakis czas..) na schematy (moze cos pomoga...)

Generalnie baaaaaaardzo zalezy mi (i pewnie nie tylko mi) na komputerze... i myślę że wspólnymi siłami jednak jakoś... moze damy rade

Wiec mam pytanie... ktos ma jakies nowe doswiadczenia z podlaczeniem tego kompa? na pewno jest to wykonalne pytanie... jak to zrobic aby za wiele nie "spsuć"

Pozdrawiam.



xANDy - 18 sie 2008 8:44

Wiec mam pytanie... ktos ma jakies nowe doswiadczenia z podlaczeniem tego kompa?
Najbardziej "rozbudowane" doświadczenia ma PoBo. Ale i on dotarł do ostatniej przeszkody: rodzaj sygnału, który jest potrzebny komputerowi - czyli jak ma działać interface i jak zamieniać istniejący sygnał dawki w DiTD na sygnał "benzynowy".
Trzeba znaleźć kogoś, kto posiada benzyniaka, ma komputer i tam z oscyloskopem "dobrać się" do sygnału.

Riki - jakbyś porozumiał się z Bogdanem, na forum 626 puścił info/zapytanie to może udałoby się jakieś "ich" spotkanie zainicjować.



misb - 25 paź 2008 23:41
Jak na mój gust to największym problemem będzie "tłumacz" sygnałów. Jak wygląda sygnał sterujący wtryskiem w benzynie to można się domyśleć. Będą to impulsy "masy" o częstotliwości 1 impuls na obrót wału, i czasie trwania proporcjonalnym do dawki paliwa (myślę że wypełnienie impulsów to ułamki procenta, więc czas impulsu będzie wynosił kilka-kilkadziesiąt milisekund). Niestety nie bardzo wiem czy moduł sterujący w dieslu ma jakiekolwiek wyjście umożliwiające odczytanie dawki paliwa na jeden obrót wału (bo w benzyniakach do tego się sprowadza wykorzystanie sygnału z wtrysku). Heh, w TDi nie było by problemu, bo są elektroniczne wtryski, a tu... może być kłopot.



MarekW - 29 paź 2008 8:42
Bez przesady, mamy sygnal potwierdzenia dlugosci wtrysku z modulu IDM i ten sygnal trzeba przetlumaczyc na odpowiadajacy benzynie i koniec. Jakby ktos udostepnil tripkomputer to bym pokombinowal... elektryk tu nic nie wyknuje tu musi byc elektronik a faktycznie informatyk z zacieciem do motoryzacji.
Ja faktycznie koncze moja konstrukcje bazujaca na tym wlasnie sygnale i sygnale predkosci VSS, do tego sygnal poziomu paliwa w baku, z boost sensora, dodatkowy termometr (temp. wew), pomiar napiecia ladowania z alarmem jak spadnie ponizej 12V, ryglowanie drzwi po 100m, inspekcje oleju ...



xANDy - 02 lis 2008 16:15

Będą to impulsy "masy" o częstotliwości 1 impuls na obrót wałuBłąd - jeden impuls na cały cykl otto - czyli na dwa obroty wału. Zakładając, że bierzesz sygnał z wtryskiwacza.

Niestety nie bardzo wiem czy moduł sterujący w dieslu ma jakiekolwiek wyjście umożliwiające odczytanie dawki paliwa na jeden obrót wału Masz BARDZO dokładny sygnał zwrotny z IDM (sterownika zaworu SPV, który bardzo dokładnie steruje dawką).

MarekW - ciągle szukasz tego komputerka?



MarekW - 02 lis 2008 21:57
xANDy czy szukam, powiem tak jakbym go miał to bym spróbował go podłączyć do DITD poprzez moduł dopasowujący sygnał z IDM na coś udającego impuls z wtryskiwaczy.
Mało danych, ale od tego bym zaczął...

A jak nie będę go miał to i tak podłączę moje cudo:-). Cały czas wpadają mi nowe pomysły na rozszerzenie jego funkcji podstawowych ..

Własnie odkryłem, że do mojego radia dochodzi sygnał prędkości. Wiem po co on jest, ale chyba moje radio (oryginalne 2xdin) nie wspiera zgłaśniania jak rosną obroty... albo nie wiem jak ją uruchomić.

M.



PiterP - 18 sty 2010 10:38
Długo już nikt nie napisał nic nowego w tym wątku, a ja byłbym również zainteresowany podłączeniem kompa w mojej BJ-ce i dlatego chciałbym sie zapytać czy komuś w końcu udało się podłączyć kompa w dieslu? Jeśli tak byłbym wdzięczny za wskazówki jak to zrobić

A swoją drogą znalazłem w necie info, że istnieją BJ-ki z zamontowanym komputerem:
http://mazda.katalog-samochodow.pl/samochod/mazda-323-ix-bj-f-2-0-ditd-74kw
http://katalog-samochodow.pl/img/mazda-323-ix-bj-f-2-0-ditd-74kw-4.jpg

Myślicie, że dałoby się to przenieść w miarę bezproblemowo do wcześniejszych modeli (np. do mojego? )



MarekW - 20 sty 2010 12:30
Jak widać na zdjęciach to jest to benzyna a nie diesel i komputerki w benzynach były a w dieslach nie :-).
Ja moją konstrukcję częściowo podłaczyłem, ale jak zaczeła działać to uznałem, że jakoś do końca to ja komputerka w swojej bj do niczego nie potrzebuję.
To jest autko do przemieszczania się z punktu A do B więc ... może się jeszcze zmobilizuję, aby dokończyć ten mój komputerek.



PiterP - 20 sty 2010 14:21
Mam nadzieję, że się zmobilizujesz i podzielisz wiedzą jak to zrobić

A co do tych linków, ktore zamieściłem to fakt, że ze zdjęć mozna wywnioskować, ze to jest benzyna, ale w opisie auta (pierwszy link) jest podane że diesel i że na wyposażeniu jest komputer pokładowy... Moze się walnęli...

Tak czy inaczej wdzięczny będę za info na temat Twoich postępów z komputerkiem

Pzdr
Piotrek



MarekW - 21 sty 2010 21:35
No to chyba się walneli bo naprawdę nikt oryginalnie nie miał z osób na forum DITD z komputerem.
Widzę, że troche mnie zmobilizowałeś co do komputerka, pora wszystko ładnie zrobić :-) , dokończyć wersję testową i na koniec pstryknąć fotki.



PiterP - 22 sty 2010 8:13
No to trzymam kciuki żeby Ci starczyło zapału i czekam na pomyślne wieści



niebieski20 - 09 lut 2010 21:01
Witam
Mam od niedawna 626 ditd gf z 98 r dokupilem do tego trip computer bo brakowało mi zegarka, mam climtronika i pytanie jest takie ktory przewod z klimatronika przepiąć do komputera zeby wyswietlac na nim temperature?? Co ciekawe wtyczka ktora znalazlem i byla fabrycznie (5 przewodów) ma zamienione gnd i chyba tez minus od podswietlania. Tez czekam na jakies wiesci odnosnie uruchomienia tego kompa na ditd. Jestem elektronikiem z zamilowaniem do programowania wiec moze moge w czyms pomóc???
Pzdr



Enzoo - 04 wrz 2010 0:09
Witam,

jeśli to nie musi być koniecznie komputer z benzyniaka, to jest człowiek w Warszawie, który podejmie się wyzwania: pan Marcin, tel. 607 460 544.
Komputer, który do tej pory montował w benzyniakach to płytka:
http://www.sklep.nestor-electronic.pl/k ... 445,3.html

Twierdzi jednak, że z dieslem nie będzie miał problemu. Kurcze strasznie jestem ciekaw.
Jeśli ktoś z Warszawy lub okolic przetrze szlaki, to proszę opisać to na forum. Byłoby to pierwsze DiTD, o którym mi wiadomo, z pomiarem spalania. Jak się powiedzie, to też się wybiorę do stolicy!

I jeszcze jeden elektronik tym razem z Torunia, który podejmie się wyprowadzenia sygnału wtrysku z DiTD:
wojtekwalczyk@wp.pl
Wcześniej wyprowadził sygnał z TDi.

Pozdr. Adam