ďťż
Czy ktoś wie co to dokładnie jest ? rozwiązane





zeb - 28 kwi 2006 1:52
Znalazłem to ustrojstwo szukajac przyczyny/centralki nie działającego centralnego zamka. Jest zamkniete w czarnej obudowie.
Znajdowało się tuz obok puszki z bezpiecznikami. Na pewno jest to jakis sygnalizator dzwiekowy, tyle ze caly bajer polega na tym ze piszczy tylko jak go scisne lub poruszam przewodami :/

Czy ktos wie co to jest ? czy jest szansa na ozywienie tego czegos?

1. KEY -
2. ACC -
3. TURBO -
4. DOOR - otwarte drzwi?
5. LIGHT - nie wylaczone swiatla?
6. IG -
7. BELT - nie zapiete pasy?
8. BRAKE - kiedy mialoby piszczec? moze reczny?
9. GND -wiadomo



i jeszcze jedno - na zdjeciu ponizej jest zolte zlacze tuz obok bezpiecznikow
obok zwisa luzem kabel z kostka pasujaca do tego gniazda. co to moze byc?
i czym grozi podlaczenie ?






stuk - 28 kwi 2006 7:47

1. KEY -
2. ACC -
3. TURBO -
4. DOOR - otwarte drzwi?
5. LIGHT - nie wylaczone swiatla?
6. IG -
7. BELT - nie zapiete pasy?
8. BRAKE - kiedy mialoby piszczec? moze reczny?
9. GND -wiadomo

Ustrojstwo które robi piiii

KEY - przekręcony kluczyk?
ACC - zasilanie akcesoriów (+ po przekręceniu kluczyka), chyba że tu po prostu zasilanie
GND, DOOR, LIGHT, BELT zapewne tak jak piszesz
BRAKE - możliwe że ręczny
IG - może zapłon (sygnał kiedy pracuje silnik)
TURBO - hgw (masz silnik turbo?)

Bajer ten ma za zadanie piszczeć w różnych sytuacjach:
- włączony silnik nie zapięte pasy
- wyłączony silnik, otwarte drzwi nie zgaszone światła...
- inne

Tak mi się wydaje



Briareos - 29 kwi 2006 11:16
KEY to zdaje się sygnał z czujnika w stacyjce, że kluczyk jest włożony. Jakiś styk tam po prostu. Nie wiem czy jakiekolwiek europejskie modele to mają, ale amerykańskie miały niektóre. Robi to samo co piszczyk świateł, tzn. jak otworzysz drzwi na wyłączonym silniku z kluczykiem w stacyjce, to się oburzy.
LIGHT - to jest "włączone" a nie "nie włączone" światła
BRAKE - też obstawiam ręczny
IG - zapłon, przy czym wydaje mi się że chodzi o impulsy z klucza cewki zapłonowej
TURBO - nie wiem, czujnik cieśnienia? jedyne co mi przychodzi do głowy to sytuacja awaryjna w której kompresor daje za duże ciśnienie
Reszta j.w.



zeb - 02 maja 2006 9:17
Juz dziala okazuje sie ze to byly zimne luty.




Waluś - 02 maja 2006 16:59

TURBO - nie wiem, czujnik cieśnienia
dokladnie. piszczy kiedy przekraczasz dozwolone ciśnienie w dmuchawce. Sam CPU jest standardem (we wszystkich autach modelu jest taki sam) a podłaczone są tylko styki funkcji, które występują w twoim aucie. Proste



zeb - 17 lip 2006 12:28
Ponawiam pytanie odnośnie żółtego złącza na drugim zdjęciu - do czego to jest i czym grozi podłączenie?