ďťż
Czy może być wyższy poziom oleju?





Wilku - 02 paź 2004 17:11
Czy w wyżej wymienionym silniku stan oleju powyżej górnej kreski o 4 milimetry będzie powodował jakiekolwiek komplikacje w pracy silnika i jego funkcjonowaniu?Zostawić ten stan i jeżdzić,czy może spuścić nadmiar?Zaznaczam,że sam wlałem za dużo i nadmiar nie wynika z faktu np. nieszczelnej uszczelki i wlewania sie wody z układu chłodzącego do obiegu oleju.




Huano - 02 paź 2004 17:44
Z mojej wiedzy wynika ze przelanie oleju nie jest zbyt zdrowe dla uszczelniaczy, uszczelki pdo zaworami (tak niestety stało sie kiedyś u mnie - nie skontrolowałem czy dobrze mi mechaniory zalali oleju - co skończyło sie wymianą uszczelki pod zaworami ). Za duże ciśnienie może po prostu rozszczlnic układ. Ale czy pozim 4 mm ponad F jest aż tak groźny? Sądzę że najlepiej wypowie się jakiś mechanik Ciekawe czy jest jakis mechaniok na forum :D:D Tak więc jak zazwyczaj większość - polecam poczekać na odpowiedź Jaksy



marek - 02 paź 2004 22:52
Poziom 4mm nad max to jest około 300-400ml oleju za dużo, to jest chyba sporo bo to około 10% pojemności układu Wg producentów aut nie jest dobre dla silnika jeśli jest zbyt dużo oleju. Ale nie wiem dlaczego



VIP - 02 paź 2004 22:57
witam ja mam podobnie wlalem ok 300-400 ml wiecej ale narazie nie widze zeby cos bylo nie tak chcialem sposcic ale olalem to pozdrawiam




Jaksa - 02 paź 2004 23:06

polecam poczekać na odpowiedź Jaksy Moim zdaniem jak masz zakrytą literkę F to prktycznie nic nie powinno się dziać,litr czy poltora ponad stan to moze spowodowac rozszelnienie uszczelniaczy na rozrzadzie lub tylnego wału korbowego



marek - 02 paź 2004 23:30

Moim zdaniem jak masz zakrytą literkę F to prktycznie nic nie powinno się dziać,litr czy poltora ponad stan to moze spowodowac rozszelnienie uszczelniaczy na rozrzadzie lub tylnego wału korbowego




Bokciu - 03 paź 2004 7:52
a tak na marginesie to ile wchodzi dokładnie do 2.0 FS razem z filtrem?
Bylem na wymienie oleju i weszlo dokladnie 3,3 wydaje mi sie troche malo jak na silnik 2.0 no ale na bagnecie jest max czyli do literko F.



Wilku - 03 paź 2004 17:32
dzięki za odpowiedzi,więc zostawię tak jak jest,przy nastepnej wymiane bede bardziej uważał



floox - 09 paź 2004 21:43
Hmmm.... gdyby się Jaksa nie wypowiedział to nie byłoby problemu i powiedziałbym żebyś jednak ten poziom doprowadził przynajmniej do 3/4 wysokości pomiędzy kreskami. Generalnie stan oleju powyżej maksimum powoduje, oprócz wcześniej wspomnianego wpływu na uszczelniacze, również zwiększone opory pracy układu korbowo-tłokowego (a więc i żużycie paliwa), a także najprawdopodobniej olej będzie ładował odmą do komory spalania. Czy to nie Ty VIP pisałeś o dymieniu?

Ale skoro Jaksa się jednak wypowiedział, że to nie szkodzi to ja nie dyskutuję i grzecznie wracam do szeregu.



Jaksa - 09 paź 2004 21:52

Ale skoro Jaksa się jednak wypowiedział, że to nie szkodzi to ja nie dyskutuję To wszystko to szczegoly ,miałem Klienta ktoremu zalano pełne 4 litry i praktycznie nic mu się nie działo ( dla wszelkiego spokoju upusciłem ten nadmiar bo kiepsko wyglądał bagnet z dwukrotnie zakrytą literką " F " )



hermol - 08 lip 2008 19:14
Witam,
Mazda 626 GF, motor 2.0 FS, doczytałem ze powinno wejsc z filtrem 3,5L
byłem na wymianie oleju (olej spuszczony korkiem), wlali mi 3 L oleju, na miarce pokazuje conajmniej zakryte F czyli jakies 3-4mm ponad kreske F,
Na bagnecie pisze FS01, bagnet ma na koncu 2 wygiecia, a sama rurka idaca do miski jest wywinieta jak waz ze 2-3 razy...
Co o tym sadzicie?
Czyzby nie spuscili dobrze oleju i zostało ponad 0,5 litra+nadmiar ponad MAX.... , wychodzi ze jakies 700-800ml oleju pozostalo w ukladzie, skoro dolane zostalo 3L
filtr oleju również byl wymieniony

pozdr



BartekB - 08 lip 2008 19:40
witam
Ja może z drugiej strony podejdę do tematu...tzn:

W xedosie 1.6 miałem wyciek oleju spod aparatu zapłonowego + nieszczelne połączenie pokrywy zaworów z głowicą. Olej wyciekał do tego stopnia że na bagnecie poziom oleju był jakieś 2 mm od jego końca(w sumie sporo poniżej min).

I teraz pytanie :
- dlaczego nie zapaliła sie kontrolka poziomu oleju (ciśnienia oleju w silniku)??

Rozumiem że ciśnienie zmniejsza się wraz z ilością (zmniejszaniem się ) oleju w silniku - jednak ile musi pozostać / wyciec z silnika żeby kontrolka "poinformowała" mnie o za niskim poziomie oleju?

Oczywiście wycieki oleju zlikwidowałem - jednak zastanawiam sie nad "sprawnością" czujnika ciśnienia oleju.

Pozdrawiam



hermol - 08 lip 2008 20:00
poprawka, źle spisałem symbol na bagnecie, już poprawiłem
pozdr



Hugo - 08 lip 2008 21:28

Mazda 626 GF, motor 2.0 FS,


byłem na wymianie oleju (olej spuszczony korkiem), wlali mi 3 L oleju, na miarce pokazuje conajmniej zakryte F czyli jakies 3-4mm ponad kreske F, Mam 626 GE, ale z tym samym silnikiem. W piątek zmieniałem olej. Spuściłem korkiem stary olej, odkręciłem filtr i nalałem 3l nowego oleju Carlube 10W 40. Na drugi dzień sprawdzam poziom, a tam ok. 4 mm powyżej kreski FULL. Więc masz odpowiedź: wchodzi mniej niż 3 litry oleju do silnika po zmianie. Jak odpalałem Madzię rano to świata nie było widać-tak dymiła. Dzisiaj spuściłem nadmiar oleju i zobaczymy czy czasem to on nie był powodem tego nadmiernego dymienia.

Czyzby nie spuscili dobrze oleju i zostało ponad 0,5 litra Spuścili dobrze. Nigdy wszystko nie zleci. Ja czekałem 0,5 godz. i tak zostało.

dlaczego nie zapaliła sie kontrolka poziomu oleju (ciśnienia oleju w silniku) Bo smok jest tak nisko, że chyba jakbyś miał z 0,5 litra oleju to na zakrętach kontrolka by czasami mrugała.

Rozumiem że ciśnienie zmniejsza się wraz z ilością (zmniejszaniem się ) oleju w silniku Nie.



hermol - 09 lip 2008 6:45
No to po problem wyjaśniony, ściągne tylko nadmiar.
Przebieg 177 tyś wcześniej był 10w40 to i ja wlalem polsyntetyk, Mobil 10W40.

Natomiast do skrzyni wlalem Texaco Multigear 75w90.

PS. Podjechałem dziś rano do stacji wymiany oleju takiej sporej, koleś popatrzał w katalog (widniało 3,5) i mówi do mnie, że wchodzi niecałe 3, ok 2.8 L.

pozdr



BartekB - 09 lip 2008 11:21

Rozumiem że ciśnienie zmniejsza się wraz z ilością (zmniejszaniem się ) oleju w silniku


Nie.

czegoś tu jednak nie rozumiem - skoro zmniejszanie ilości oleju nie pływa na spadek ciśnienia oleju w silniku (czyli np.: silnik ubytek oleju "zastąpi" podniesionym ciśnieniem przez pompę ) to "idąc" w skrajności - kontrolka ciśnienia oleju nie zapali się nigdy - nawet wówczas gdy w silniku nie będzie ani kropli oleju - ponieważ ilość pompa "zredukuje" ubytek oleju ciśnieniem ....

czy aby na pewno ?

Pozdrawiam



zipek - 09 lip 2008 14:49

kontrolka ciśnienia oleju nie zapali się nigdy - nawet wówczas gdy w silniku nie będzie ani kropli oleju
pomyśl co by się stało bez oleju... gdyby był zbędny to by go nie było



Hugo - 09 lip 2008 14:58

silnik ubytek oleju "zastąpi" podniesionym ciśnieniem przez pompę Nic nie rozumiem.

kontrolka ciśnienia oleju nie zapali się nigdy - nawet wówczas gdy w silniku nie będzie ani kropli oleju - ponieważ ilość pompa "zredukuje" ubytek oleju ciśnieniem .... I tu również.



maryjo - 09 lip 2008 19:06
u mnie w xedos KF (żłopie olej a właściwie leci spod pokryw zaworów, ze o zgnitej misce nie wspomnę) zmuszony jestem do czasu wymiany miski (czekam kiedy tylko poczta mi ja dostarczy) często dolewać, no i przelałem (do dziś nie wiem jakim cudem) czego efektem jest być może totalna sponiewierka rozrządu-silnik wczoraj stanął nagle,a nowiutki oryginalny pasek zmienił szerokość in minus. Mechanior na którego zwaliłem winę po wstępnych oględzinach stwierdził ze to któraś z rolek (oczywiście nowiuśkich i oryginalnych) niemniej naprawił w ramach gwarancji-jutro odbieram maxdziochę, ale pewien jestem ze nawet jak on cos spartolił, to ten poziom za wysoki mógł mieć duży wpływ. Nadmiar oleju bryzgał zapewne gdzie popadnie i dostał się do kół i paska rozrządu. jutro jak tylko odbiorę wóz to zaraz z miejsca lecę na kanał i spuszczam nadmiar czego i innym radzę jeśli mają za dużo.



Hugo - 09 lip 2008 19:31

ten poziom za wysoki mógł mieć duży wpływ. Nadmiar oleju bryzgał zapewne gdzie popadnie i dostał się do kół i paska rozrządu Wywaliło Ci uszczelniacz na wale i/lub na wałkach rozrządu.



keczu - 09 lip 2008 22:03
Troche ponad full w silniku benzynowym to nie problem,pilnowac poziomu nalezy w turbo dieslach(przynajmiej niektorych nigdy ponad "F").



BartekB - 10 lip 2008 9:38

pomyśl co by się stało bez oleju... ysz gdyby był zbędny to by go nie było

masz rację - tyle tylko że ja nic nie pisałem, że olej jest zdędny - zacznij naukę czytania ze zrozumieniem - to ważna w życiu umiejętność


BartekB napisał:
silnik ubytek oleju "zastąpi" podniesionym ciśnieniem przez pompę
Nic nie rozumiem.


To znaczy że w sumie nie rozumiesz co sam napisałeś.
Wyżej pisałeś że zmniejszająca się ilość oleju nie wpływa na zmniejszenie się ciśnienia oleju (co samo w sobie jest bzdurą - podstawowe prawa fizyki ). Czyli - żeby było prościej - masz litrową butelkę w której jest 0,5 litra wody i jest w niej ciśnienie o wartości X - to zmniejszając ilość wody np do 0,25litra zmienisz ciśnienie ponieważ butelka ma nadal 1 litr pojemności.

Układ smarowania silnika jest prosty (a ty masz problemy ze zrozumieniem)

- masz stałą pojemność (kubaturę) silnika (pojemność przeznaczoną na olej) ,
- masz stałe (niezmienne) ciśnienie wytwarzane przez rotorową pompę oleju,
- masz zmienną ilość oleju w silniku,

Czyli teraz pytanie dla Ciebie HUGO - który w w/w parametrów ma wpływ na ciśnienie oleju w silniku???

Odpowiedz - ilość oleju - ponieważ to jedyna zmienna!!!!

Czyli jednak zmniejszająca się ilość oleju MA WPŁYW na zmianę ciśnienia oleju

Żeby uzyskać to o czym pisałeś:

To w przykładowej butelce (1 litr pojemności) upuszczając wody(z 0,5l do 0,25l) musiał byś dodawać powietrza po to by utrzymać niezmienione ciśnienie (czyli taki samo jak było gdy w butelce było o,5l wody)

Czyli w układzie smarowania silnika z parametru stałego zrobiłeś zmienny bo jeśli ilość oleju nie ma wpływu na jego ciśnienie - to co ma ? skoro pojemność silnika (dla oleju) się nie zmienia ; musiało by się (oczywiście twoim zdaniem) zmieniać ciśnienie podawane przez pompę olejową - co jest bzdurą ....

Przekładając Twoją powyższą "teorię" do silnika spalinowego to:


kontrolka ciśnienia oleju nie zapali się nigdy - nawet wówczas gdy w silniku nie będzie ani kropli oleju - ponieważ brakującą ilość oleju "zredukuje" pompa olejowa ....

czy czegoś jeszcze nie rozumiesz??? bo prościej wytłumaczyć już nie potrafię choć wydaje mi się że prościej już nie można.

Nie twierdzę że nie znasz się na mechanice samochodowej, ale na tematy o których nie masz pojęcia lepiej się nie odzywać bo po co ......

Pozdrawiam



zipek - 10 lip 2008 14:25
OT

zacznij naukę czytania ze zrozumieniem - to ważna w życiu umiejętność
poczytaj swoje posty
sry ale nie mogłem się powstrzymać



bojownik - 10 lip 2008 14:37
Moim zdaniem to co napisał BartekB jest logiczne.
Skoro nadmiar oleju powoduje zbyt wysokie ciśnienie a w efekcie rozszczelnienie to zbyt niski poziom oleju będzie miał wpływ na ciśnienie i będzie ono nieprawidłowe na minus. A prawidłowe ciśnienie oleju będzie jedynie jeśli olej będzie się mieścił między MIN a MAX na bagnecie.

Tak mi się przynajmniej wydaje



BartekB - 10 lip 2008 20:00

BartekB napisał:
zacznij naukę czytania ze zrozumieniem - to ważna w życiu umiejętność

poczytaj swoje posty


Wiem że nie jestem osobą która wie wszystko - jednak potrafię powstrzymać się od opiniowania innych gdy nie posiadam wystarczającej wiedzy na dany temat

Myślę ,że jednak mam zdecydowanie mniejsze problemy z czytanie ze zrozumieniem , a jeśli nawet tak się zarzyło czemu nie mogę zaprzeczyć - to nie próbowałem kogoś przekonać do swojej "głupoty" ....

Wierzę głęboko w Twoją nieomylność - tacy ludzie jak ty są niezbędni na takich forach i w związku z tym będę bardzo uważnie czytał każdy z Twoich postów ; nawet po 3 razy żeby być tak idealnym jak Ty ...

Wówczas moje odpowiedzi zapewne będą tak trafne jak Twoje ...

Sorry ale również nie mogłem się powstrzymać



adam626 - 10 lip 2008 21:43
spadek ciśnienia oleju przy niskim jego poziomie jest spowodowany chwilowym załapywanie powietrza przez pompę
w czasie pracy silnika tylko cześć oleju jest w misce olejowej
większości jest w układzie smarowania i na rozrządzie dlatego poziom oleju trzeba sprawdzać po kilkunastominutowym postoju aby zdążył ściec na dół silnika
w dodatku to co jest w misce podlega falowaniu na skutek przeciążeń związanych z ruchem pojazdu
producent musi wszystkie te czynniki wziąć pod uwagę określając optymalna pojemność miski olejowej

często w sportowych silnikach stosuje się suchą miskę olejową, gdzie pompa pobiera olej ze zbiornika do którego jest on podawany z miski olejowej przez pompę pomocniczą co eliminuje zasysanie powietrza przez główną pompę na szybko pokonywanych zakrętach przy których olej w misce podlega sile odśrodkowej odpływając na bok

przy zbyt wysokim poziomie oleju następuje większe rozbryzgiwanie oleju wewnątrz karteru silnika . Powoduje to wypełnienie wnętrza silnika mgłą olejową która mocno obniża wydajność układu odpowietrzania co skutkuje nadciśnieniem wewnątrz i niewydolnością lub uszkodzeniem uszczelniaczy



Grześ - 11 lip 2008 0:52

spadek ciśnienia oleju przy niskim jego poziomie jest spowodowany chwilowym załapywanie powietrza przez pompę
adam626, uprzediłeś mnie w swojej niewątpliwie trafnej i celnej odpowiedzi na czysto teoretyczne dywagacje na temat ciśnienia wytwarzanego przez pompę oleju.
Jednym zdaniem pompa podaje olej pod takim samym ciśnieniem niezależnie od jego poziomu dopuki doputy jego stan jest powyżej "smoka" który tenże olej zasysa. Jedynym czynnikiem mającym wpływ na jego zmianę ( czytaj ciśnienia ) ma prędkość obrotowa.



bojownik - 11 lip 2008 5:54
No proszę nie ma to jak fachowe wyjaśnienie



Hugo - 11 lip 2008 13:24
No comments...



zipek - 12 lip 2008 20:15
tru jednak można inaczej



hermol - 13 lip 2008 10:44
Ostatecznie spuściłem cały olej i wlałem do poziomu 3/4 między Min a Max.
Wcześniej ćmoki na wymianie oleju wlali ok 3-4 mm nad Mac tak, że cała literka F była zakryta.

Problem jaki się pojawił to cieknący olej spod filtra oleju, zastanawiam się czy to właśnie nie przez to, że był dużo wyższy poziom oleju czego efektem było wyższe ciśnienie, które uchodziło przez najsłabszy punkt w tym przypadku przez uszczelnienie filtra oleju,
wytarłem wyciek, za tydzień sprawdzę ponownie czy nie cieknie, bo filtr jest dokręcony mocno, więc niedokręcenie odpada.

pozdr.



Hugo - 13 lip 2008 11:11

Problem jaki się pojawił to cieknący olej spod filtra oleju, zastanawiam się czy to właśnie nie przez to, że był dużo wyższy poziom oleju Bardzo możliwe.