czy na 100% mam silnik 1,8 ?
Andrzejw - 29 paź 2008 19:11
witajcie - ostatnio podczas zakupu świec - Człowiek zapytał mnie o oznaczenia silnika... zerknąłem na silnik - Pan powiedział, że to oznaczenie dwulitrowego silnika...
zerknijcie proszę, bo w papierach mam 1,8 :/
oto zdjęcia.
1
2
napiszcie proszę co o tym myślicie...
Pozdrawiam - Andrzej
chudy - 29 paź 2008 19:16
Andrzejw - tu sobie poszukaj
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... oznaczenia
Hazu - 29 paź 2008 19:22
Poszukaj numeru silnika i będziesz wiedział co masz.
Skro u mnie jest kilka el. silnika z oznaczeniami KL to nie znaczy że silnik to KL
Andrzejw - 29 paź 2008 19:30
o szytttt :/ - 1992-2001 2.0i 115 KM 16V 4/DOHC FS
Nie wieżę - czy to oznacza, że mam 2 litry ? kurczę, a nie ma możliwości aby tylko skrawek był od 2 litrówki ? a reszta od 1,8 ? dlaczego mam w papierach 1,8 ?
bazyl wspaniały - 29 paź 2008 19:56
przy kołnierzu sprzęgła na bloku silnika jest mała płaska tabliczka na której jest oznaczenie FP lub FS. FP czyli 1.8 FS czyli 2.0. Oba silniki są tak podobne że ciężko wyłapać na pierwszy rzut oka. Kolejna wskazówka to tabliczka znamionowa na grodzi, ja tam miałem wybite jaki silnik w swojej poprzedniej.
głowica jest wspólna dla obu silników, 1.8 jest wariacją na temat silnika 2.0, przekonstruowano blok silnika i wyszedł ten mniejszy po zmianie skoku i średnicy tłoka. Tyle moich wiadomośni na ten temat
Andrzejw - 29 paź 2008 20:05
nadal nie wiem, bo tabliczki takiej nie widzę
Czy na podstawie tylko tego jednego zdjęcia można określić to na 100% ?
Proszę o odpowiedź znawców tematu.
Hazu - 29 paź 2008 21:42
Czy na podstawie tylko tego jednego zdjęcia można określić to na 100% ?Przecież juz masz odpowiedź:
głowica jest wspólna dla obu silników, więc musisz sprawdzić nr silnika
waldii - 29 paź 2008 21:55
Andrzejw podaj ma VIN na PW
keczu - 29 paź 2008 22:12
Ja zawsze poznaje po cewce zaplonowej bo wygladaja roznie w zaleznosci od pojemnosci.Ja mam 1.8 wyjscia z cewki sa w rzedzie pionowo.Koncowki przewodow na cewke sa wezsze.Ale nie wiem czy to 100% metoda.
Pajko - 29 paź 2008 23:33
A ja w papierach mam FP a faktycznie FS hhehe
bazyl wspaniały - 29 paź 2008 23:57
Ja zawsze poznaje po cewce zaplonowej bo wygladaja roznie w zaleznosci od pojemnosci.Ja mam 1.8 wyjscia z cewki sa w rzedzie pionowo.Koncowki przewodow na cewke sa wezsze.Ale nie wiem czy to 100% metoda.ja miałem FP a szfagier FS, aparaty identyczne
nadal nie wiem, bo tabliczki takiej nie widzęo by cię dzika śwynia pogryzła, poświeć latarką między aparat zapłonowy a filtr powietrza, powinieneś tam daleeeeeko w dole zobaczyć gdzie się łączy skrzynia z silnikiem, na bloku silnika właśnie przy samym łączeniu jest miejsce gdzie jest nabite FP lub FS. Z racji że blok jest z żeliwa być może że trzeba będzie to miejsce lekko papierem drobnym przetrzeć (ja tak miałem).
Jak tego nie znajdziesz to przyjadę normalnie i ci wyrwę.... silnik
Speed - 30 paź 2008 11:44
tak na marginesie fajne masz zrobione śruby na pokrywie
pawelMX6 - 30 paź 2008 12:34
Grzyb na pokrywie też niczego sobie
Grzyby - 30 paź 2008 14:17
Grzyb na pokrywie też niczego sobieno no!
Wypraszam sobie.
To jakiś inny syf
Andrzejw, każdy FP ma takie wytłoczenie jak pokazałeś na focie.
Podaj nr VIN to poznasz prawdę.
Poza tym - do obydwu silników są te same świece.
Andrzejw - 30 paź 2008 14:25
wg vinu mam 1,8, ale nie wiem czy cos nie bylo przekladane... wiem ze mazia kiedyś była zdrowo walnieta.
Grzyby - 30 paź 2008 14:34
Jedź na hamownię - dowiesz się prawdy