Czy należy wymienić skrzynia przy SWAPIE ?
Udesky - 11 gru 2005 19:58
kto wie czy przy swapie z 1.5 w 323F BA na silnik 1.8 jest potrzebna wymiana skrzyni? I co jeszcze trzeba przy tym wymienic?
Pyton162 - 11 gru 2005 21:49
napewno skrzynia do wymiany, jak i nie inne podzespoly napedowe
Briareos - 12 gru 2005 20:21
Sterownik silnika, skrzynia + sprzęgło, wydech cały. Na pewno inny rozrusznik i alternator, nie jestem pewny chłodnicy i wentylatora. Dolot pewnie też, bo o ile puszka na filtr jest chyba taka sama, to komora rezonansowa raczej jest inna.
Udesky - 12 gru 2005 20:34
A jaki przypuszczalny koszy jest takiej zabawy? I czy moze bardziej oplaca sie Tuning 1.5 za ta kase?
Briareos - 12 gru 2005 21:46
Hmm... trudno mi powiedzieć, nie robiłem a liczyć mi się nie chce. Poszukaj w/w części, dolicz robociznę. Jak nie masz pod ręką drugiego BA "rozbitka" na przekładkę, to wyglądać to będzie mniej więcej tak: silnik - 2500zł, skrzynia - 2000zł (cena z sufitu, są niższe ale dorwać sprawną skrzynię do 1.8 BA ciężko jest). Sterownik silnika to z 1000zł. Sprzęgło jak rozumiem nowe, więc docisk to jakieś 400zł, tarcza to prawie 200zł. Głupi tłumik końcowy to 500zł, środkowy to znowu prawie 200zł, katalizator nieco ponad 400zł (nieoryginalny). Reszta osprzętu silnika to od 500-1000zł w zależności ile tego wyjdzie ostatecznie. Czy zawieszenie między 1.5 a 1.8 się czymś różni to ci teraz nie powiem, ale pewnie jakieś różnice są.
Tuning Z5? Masz zajechane pierścienie (zgadnij od czego) a ty chcesz ten silnik jeszcze bardziej wysilić?
Niech ci mechanik oceni stan silnika i wybierz albo remont na dobrych częściach, albo kup używany silnik Z5 od firmy która daje gwarancję rozruchową.
Na pocieszenie dodam, że w Z5 ci przynajmniej hydrauliczne popychacze nie będą stukać
SimoneuS - 12 gru 2005 22:38
wszystko
sołtys - 13 gru 2005 5:58
Masz zajechane pierścienie (zgadnij od czego) a ty chcesz ten silnik jeszcze bardziej wysilić? yszprawdopodbnie stoją w rowkach jak moje (doniedawna), i to nie jest wina zajechania ostrego używania, tylko kiepskich olei i nieterminowych wymian zebrał się nagar i unieruchomił pierścienie olejowe. Pierścienie ktore zdemontowałem z mojej nie były zużyte tylko zapieczone w rowkach gdybym wcześniej nie kupił RIK-ów to bym zaryzykował ich powtórny montaż po wyczyszczeniu z nagarów.
Wracając do tematu wszystko co piszą koledzy to prawda zabawa totalnie nieopłacalna, dużo taniej wyjdzie sprzeda tą i kupi 1.8 kasy sporo zaoszczędzisz a ori 1.8 to nie to samo co swap..
Udesky - 13 gru 2005 12:34
Moje pierscienie niewiem czy sa zarzniete. W skrocie mowiac historia byla zwiazana z LPG otoz byl to instalka 2 gen itd, no i gazownicy zle skrecili trojnik od chlodzenia i wyciekala woda, a ze mialem ten samochod w tedy dopiero pare tyg. to niewiedzialem ze nienalezy sprawdzac poziomu wody po zbiorniczku jak w Golfie II tylko w hlodnicy. A wiec dalsza czesc byla taka ze przegrzalem silnik i jak powiedzial mi mechanik bylo to przegrzanie pod wzgledem uszczelki (zostal zrobiony szlif glowicy i wymieniona uszczelka) nieduze ale bylo. No i niestety po tej wizycie po jakims krotkim czasie samochod zaczol brac mi olej moze nie jakies duze ilosci ale odczuwalne po kieszeni jesli duzo sie jezdzi. Co do oleji to po niemczech jezdzil na Aralu natomiast ja wymienilem na Mobila Super S.
Co do swapu to widze ze mi sie nieoplaca i lepiej bedzie mi z tego cos wycisnoc, niechce wiele wystarczylo by mi jakies 115 - 120KM, a wycisnac to z 90KM to chyba niejest wielki wysilek? Myslalem nad jakims kompletnym Ukladem wydechowym z Ultera, Chipem, Stozkiem lub Wkladka Sportowa K&N, moze jakies polerowanie kanalow Itd i moze w ostatecznosci jakas mala turbo. Jesli macie jakies inne pomysly to oczywiscie czekam na propozycje.
A na koniec chce dodac ze nieszaleja Madzia (zlopie paliwo w miescie jak jakies 2.0) ale jak zaloze Sekwencje to powruca stare dobre czasy gdy mialem Golfa!:)))) A na marginesie to, to 1.5 88KM ma takie same osiagi jak moj byly Golf 1.8i 90KM czyli 132 Nm i przyspieszenie do 100km/h w granicach 11.5s no i Madzia ma wieksza mase o jakies 300kg, a jednak nieraz dala juz w [tiiit] VW. ))
Udesky - 13 gru 2005 12:36
A wlasnie Soltys ile wyniosla cie wymiana tych pierscienie?
sołtys - 13 gru 2005 12:52
600zł z uszczelniaczami, robota u mnie w garażu wiec kosztowały mnie tylko części.
300zł pierścienie
160zł uszczelka głowicy
80zł uszczelniacze
35 uszczelka pokrywy zaworów,
silikon do miski był na stanie.
20zł uszczelka pomiedzy kolektorem a wydechem
czyli 595zł