ďťż
czy po puszczeniu gazu na biegu silnik pobiera paliwo w 323f ba z 95r ?





lukacho - 14 paź 2007 13:27
Hej, mam pytanie odnośnie mojej mazdy 323 F Ba, z 95 roku.pojemność 1,5 interesuje mnie to czy jak na biegu sie puści gaz to czy paliwo jest dostarczane nadal do wtryskiwaczy i spalane?

słyszałem od kolegi ze te modele nie mają jeszcze pełnego komputera i podaje paliwo

Moze jednak Wy cos na ten temat wiecie, to z checia przeczytam

pozdrawiam!




Adaś - 14 paź 2007 13:46

sie puści gaz to czy przepustnica podaje paliwo doi komory spalania?
przepustnica conajwyżej może dostarczać powietrze;) paliwo jest dostarczane przez listwę z wtryskiwaczami:)



lukacho - 14 paź 2007 13:49
no dobra to czy listwa podaje paliwo wtryskiwaczon gdy na biegu sie pusci gaz?



Adaś - 14 paź 2007 14:03
z tego co wiem w autach z elektronicznym wtryskiem paliwo nie jest podawane w momencie jazdy na biegu bez gazu. Nie dotyczy to wciśniętego sprzęgła i biegu jałowego, gdzie paliwo jest podawane aby utzrymać obroty silnika.
Jesli się mylę prosze mnie sprostować:)




xXx - 14 paź 2007 14:06
CUT OFF, odcięcie paliwa w momencie puszczenia gazu na biegu...



magicadm - 14 paź 2007 14:22

CUT OFF, odcięcie paliwa w momencie puszczenia gazu na biegu...
Niby racja, ale podobno ze względów ekologicznych i ochrony sondy lambda zawsze coś tam się podaje - a więc zawsze coś leci



Marcin - 14 paź 2007 14:32

zawsze coś tam się podaje - a więc zawsze coś leci
Moze i jakieś śladowe ilości podaje,jednak auto wyposażone w ekonomizer zawsze pokazuje 0,00 po puszczeniu gazu na biegu.
Z tego co kiedyś wyczytałem,listwa podaje wtedy tak mało paliwa że komp pokazuje zero.Dużo się też naczytałem o oszczedzaniu paliwa i układu hamulcowego przy wykorzystywaniu właśnie CUT-OFF.
Nie dotyczy to oczywiście silników gaźnikowych.



Grzyby - 14 paź 2007 18:24
Jeśli dobrze pamiętam to w Mazdach (piszę o GE) paliwo zaczyna być podawane poniżej bodajże 1800 obrotów.
Tak więc jazda bez gazu na biegu powyżej tej wartości nie zużywa paliwa.



brii - 14 paź 2007 18:39
Ekonomizer w Subaru Legacy na schodzeniu z obrotów pokazuje spalanie rzędu 2.0 - 2.6l/100km, a o dziwo przy jeździe na "luzie" (pojechałem tylko, żeby sprawdzić) pokazuje 1.2-1.8l/100km...



Hazu - 14 paź 2007 18:41
Czasy wtrysków przy puszczeniu gazu są równe 0
Więc wcale nie pobiera paliwa przy hamowaniu silnikiem.



magicadm - 14 paź 2007 19:17

Czasy wtrysków przy puszczeniu gazu są równe 0
Więc wcale nie pobiera paliwa przy hamowaniu silnikiem.

Masz na myśli silnik autora wątku?
Bo to o czym ja piszę obowiązuje "od niedawna"(chyba którejś tam normy EURO) w celu bardziej efektywnego chłodzenia katalizatora.
To jest informacja z czasopisma AUTOspec Nr4(23) zima 2006, strona 2, artykuł pt:"Sonda lambda woła o tlen"
Gazetę tą wydaje BOSCH
PS
Nie zmuszajcie mnie do skanowania artykułu



Hazu - 14 paź 2007 19:29

Masz na myśli silnik autora wątku?
Pisze o swoim samochodzie.
Myślę że system wtrysku nie różni się znacząco w silniku autora wątku .


z 95 roku



tomekrvf - 14 paź 2007 21:33
Silniki benzynowe na elektronicznym wtrysku i diesle EDC odcinają paliwo kiedy jedziemy na biegu i jest puszczony gaz. W tym momencie nie jest podawane paliwo.
Jeśli ktoś nie wierzy to niech podepnie oscyloskop i zmierzy czas wtrysku przy hamowaniu silnikiem



brii - 15 paź 2007 6:06
tomekrvf - to czemu komp w Legacy podaje takie informacje??



magicadm - 15 paź 2007 7:33
tomekrvf
To jak sie ustosunkujesz do artykułu, na który sie powołuję?



tomekrvf - 15 paź 2007 8:14
tomekrvf
To jak sie ustosunkujesz do artykułu, na który sie powołuję?



magicadm - 15 paź 2007 9:28
W takim razie pozostaje mi przyjąć do wiadomosci, że BOSCH jest mało precyzyjny w swoich wypowiedziach...
Dzięki



bullet - 15 paź 2007 9:41

to czemu komp w Legacy podaje takie informacje??
żeby kierującego krew nie zalała,
pokazuje że pobiera jak nie pobiera, żeby po wciśnięciu gazu pokazać mniej



magicadm - 15 paź 2007 12:02

pokazuje że pobiera jak nie pobiera, żeby po wciśnięciu gazu pokazać mniej
Że niby chomikuje???



banan11 - 15 paź 2007 12:58
a czy ktoś z was czytał porady lub był na wykładach jak jeździć ekonomicznie??
Wiele mówi się tutaj o hamowaniu silnikiem, ale - w zależności od samochodu - jest ono skuteczne i paliwo nie zostaje zużyte uśredniając POWYŻEJ 2000 rpm



Sokool - 15 paź 2007 14:13
tomekrvf - to czemu komp w Legacy podaje takie informacje??



magicadm - 15 paź 2007 14:52

a czy ktoś z was czytał porady lub był na wykładach jak jeździć ekonomicznie??

A ja w TVN Turbo usłyszałem, ze trzeba jedzić w "aktywnym" zakresie obrotów silnika. Czyli przy takich obrotach, w których silnik będzie aktywnie reagował na wciskanie gazu (pewnie cos pomiedzy max moment, a max moc).
Coś mi to sie nie widzi zbyt ekonomiczne...



Adaś - 15 paź 2007 15:37
ja jeżdżę na 1 i 2 biegu do 3500rrp, na 3 i 4 zmieniam przy 3200 tak żeby zawsze obroty spadały na minimum 2500rpm. Spalanie po mieście mi wychodzi 10 - 10,5 litra. Uważam, że to ekonomiczna jazda z zachowaniem dynamiki bo czasem mocniej wcisnę;) Wiem że można zejść do 9 litrów po mieście, bo mi się udało kiedyś, ale po to już jak dla mnie za duża męka i pilnowanie się a mam mieć radość z jazdy;)



radost - 15 paź 2007 19:44

Jeśli dobrze pamiętam to w Mazdach (piszę o GE) paliwo zaczyna być podawane poniżej bodajże 1800 obrotów.
Tak więc jazda bez gazu na biegu powyżej tej wartości nie zużywa paliwa.

Raczej się nie zgodzę... Wożę w aucie (GE FS) tester sondy lambda, który skleciłem dzięki działowi "elektronika" Podczas hamowania silnikiem pokazuje całkowity zanik paliwa aż do obrotów biegu jałowego (ok 700 rpm przy rozgrzanym silniku).



MarcinB - 17 paź 2007 18:09
Mi się wydaje, że w BA Z5 paliwo zaczyna być ponownie podawane ok. 1000 obr./min. samochód przy puszczonym gazie zaczyna wtedy znacznie wolniej hamować i czuć delikatne szarpnięcie.



szuri - 18 paź 2007 13:31
A teraz pytanie od laika Mam Z5 z instalacją gazową 2 generacji ,często hamuje silnikiem (do rozsądnych obrotów) i chciałbym się dowiedzieć czy ma to jakiś wpływ na spalanie gazu? bo z tego co rozumiem silnik nie powinien pobierać żadnego paliwa jadąc na PB.