czy po puszczeniu gazu na biegu silnik pobiera paliwo w 323f ba z 95r ?
lukacho - 14 paź 2007 13:27
Hej, mam pytanie odnośnie mojej mazdy 323 F Ba, z 95 roku.pojemność 1,5 interesuje mnie to czy jak na biegu sie puści gaz to czy paliwo jest dostarczane nadal do wtryskiwaczy i spalane?
słyszałem od kolegi ze te modele nie mają jeszcze pełnego komputera i podaje paliwo
Moze jednak Wy cos na ten temat wiecie, to z checia przeczytam
pozdrawiam!
Adaś - 14 paź 2007 13:46
sie puści gaz to czy przepustnica podaje paliwo doi komory spalania? przepustnica conajwyżej może dostarczać powietrze;) paliwo jest dostarczane przez listwę z wtryskiwaczami:)
lukacho - 14 paź 2007 13:49
no dobra to czy listwa podaje paliwo wtryskiwaczon gdy na biegu sie pusci gaz?
Adaś - 14 paź 2007 14:03
z tego co wiem w autach z elektronicznym wtryskiem paliwo nie jest podawane w momencie jazdy na biegu bez gazu. Nie dotyczy to wciśniętego sprzęgła i biegu jałowego, gdzie paliwo jest podawane aby utzrymać obroty silnika.
Jesli się mylę prosze mnie sprostować:)
xXx - 14 paź 2007 14:06
CUT OFF, odcięcie paliwa w momencie puszczenia gazu na biegu...
magicadm - 14 paź 2007 14:22
CUT OFF, odcięcie paliwa w momencie puszczenia gazu na biegu...Niby racja, ale podobno ze względów ekologicznych i ochrony sondy lambda zawsze coś tam się podaje - a więc zawsze coś leci
Marcin - 14 paź 2007 14:32
zawsze coś tam się podaje - a więc zawsze coś leciMoze i jakieś śladowe ilości podaje,jednak auto wyposażone w ekonomizer zawsze pokazuje 0,00 po puszczeniu gazu na biegu.
Z tego co kiedyś wyczytałem,listwa podaje wtedy tak mało paliwa że komp pokazuje zero.Dużo się też naczytałem o oszczedzaniu paliwa i układu hamulcowego przy wykorzystywaniu właśnie CUT-OFF.
Nie dotyczy to oczywiście silników gaźnikowych.
Grzyby - 14 paź 2007 18:24
Jeśli dobrze pamiętam to w Mazdach (piszę o GE) paliwo zaczyna być podawane poniżej bodajże 1800 obrotów.
Tak więc jazda bez gazu na biegu powyżej tej wartości nie zużywa paliwa.
brii - 14 paź 2007 18:39
Ekonomizer w Subaru Legacy na schodzeniu z obrotów pokazuje spalanie rzędu 2.0 - 2.6l/100km, a o dziwo przy jeździe na "luzie" (pojechałem tylko, żeby sprawdzić) pokazuje 1.2-1.8l/100km...
Hazu - 14 paź 2007 18:41
Czasy wtrysków przy puszczeniu gazu są równe 0
Więc wcale nie pobiera paliwa przy hamowaniu silnikiem.
magicadm - 14 paź 2007 19:17
Czasy wtrysków przy puszczeniu gazu są równe 0
Więc wcale nie pobiera paliwa przy hamowaniu silnikiem.Masz na myśli silnik autora wątku?
Bo to o czym ja piszę obowiązuje "od niedawna"(chyba którejś tam normy EURO) w celu bardziej efektywnego chłodzenia katalizatora.
To jest informacja z czasopisma AUTOspec Nr4(23) zima 2006, strona 2, artykuł pt:"Sonda lambda woła o tlen"
Gazetę tą wydaje BOSCH
PS
Nie zmuszajcie mnie do skanowania artykułu
Hazu - 14 paź 2007 19:29
Masz na myśli silnik autora wątku? Pisze o swoim samochodzie.
Myślę że system wtrysku nie różni się znacząco w silniku autora wątku .
z 95 roku
tomekrvf - 14 paź 2007 21:33
Silniki benzynowe na elektronicznym wtrysku i diesle EDC odcinają paliwo kiedy jedziemy na biegu i jest puszczony gaz. W tym momencie nie jest podawane paliwo.
Jeśli ktoś nie wierzy to niech podepnie oscyloskop i zmierzy czas wtrysku przy hamowaniu silnikiem
brii - 15 paź 2007 6:06
tomekrvf - to czemu komp w Legacy podaje takie informacje??
magicadm - 15 paź 2007 7:33
tomekrvf
To jak sie ustosunkujesz do artykułu, na który sie powołuję?
tomekrvf - 15 paź 2007 8:14
tomekrvf
To jak sie ustosunkujesz do artykułu, na który sie powołuję?
magicadm - 15 paź 2007 9:28
W takim razie pozostaje mi przyjąć do wiadomosci, że BOSCH jest mało precyzyjny w swoich wypowiedziach...
Dzięki
bullet - 15 paź 2007 9:41
to czemu komp w Legacy podaje takie informacje??żeby kierującego krew nie zalała,
pokazuje że pobiera jak nie pobiera, żeby po wciśnięciu gazu pokazać mniej
magicadm - 15 paź 2007 12:02
pokazuje że pobiera jak nie pobiera, żeby po wciśnięciu gazu pokazać mniej Że niby chomikuje???
banan11 - 15 paź 2007 12:58
a czy ktoś z was czytał porady lub był na wykładach jak jeździć ekonomicznie??
Wiele mówi się tutaj o hamowaniu silnikiem, ale - w zależności od samochodu - jest ono skuteczne i paliwo nie zostaje zużyte uśredniając POWYŻEJ 2000 rpm
Sokool - 15 paź 2007 14:13
tomekrvf - to czemu komp w Legacy podaje takie informacje??
magicadm - 15 paź 2007 14:52
a czy ktoś z was czytał porady lub był na wykładach jak jeździć ekonomicznie??A ja w TVN Turbo usłyszałem, ze trzeba jedzić w "aktywnym" zakresie obrotów silnika. Czyli przy takich obrotach, w których silnik będzie aktywnie reagował na wciskanie gazu (pewnie cos pomiedzy max moment, a max moc).
Coś mi to sie nie widzi zbyt ekonomiczne...
Adaś - 15 paź 2007 15:37
ja jeżdżę na 1 i 2 biegu do 3500rrp, na 3 i 4 zmieniam przy 3200 tak żeby zawsze obroty spadały na minimum 2500rpm. Spalanie po mieście mi wychodzi 10 - 10,5 litra. Uważam, że to ekonomiczna jazda z zachowaniem dynamiki bo czasem mocniej wcisnę;) Wiem że można zejść do 9 litrów po mieście, bo mi się udało kiedyś, ale po to już jak dla mnie za duża męka i pilnowanie się a mam mieć radość z jazdy;)
radost - 15 paź 2007 19:44
Jeśli dobrze pamiętam to w Mazdach (piszę o GE) paliwo zaczyna być podawane poniżej bodajże 1800 obrotów.
Tak więc jazda bez gazu na biegu powyżej tej wartości nie zużywa paliwa.Raczej się nie zgodzę... Wożę w aucie (GE FS) tester sondy lambda, który skleciłem dzięki działowi "elektronika" Podczas hamowania silnikiem pokazuje całkowity zanik paliwa aż do obrotów biegu jałowego (ok 700 rpm przy rozgrzanym silniku).
MarcinB - 17 paź 2007 18:09
Mi się wydaje, że w BA Z5 paliwo zaczyna być ponownie podawane ok. 1000 obr./min. samochód przy puszczonym gazie zaczyna wtedy znacznie wolniej hamować i czuć delikatne szarpnięcie.
szuri - 18 paź 2007 13:31
A teraz pytanie od laika Mam Z5 z instalacją gazową 2 generacji ,często hamuje silnikiem (do rozsądnych obrotów) i chciałbym się dowiedzieć czy ma to jakiś wpływ na spalanie gazu? bo z tego co rozumiem silnik nie powinien pobierać żadnego paliwa jadąc na PB.