ďťż
Czy to się nadaje do Federacji Konsumenta ???





J23 - 08 sie 2005 17:26
Kupiłem dwie koncówki drążków kierwniczych do mojej Mazdy 323 DJ w serwisie MAZDY we Wrocławiu. Ponieważ lokalny mechanik z Q-serwis poinformował mnie że są do wymiany. Na miejscu po rozebraniu okazało sie że winne są łożyska a nie końcówki. Zadzwoniłem więc czym prędzej do serwisu aby dogadać się co do zwrotu. I tu schody
ponieważ człowiek poinformował mnie że nie mogę odać tych końcówek, a dlaczego bo nie, po prostu dloa mnie zostały one sprowadzone i oni nie mogą ich już zwrócić do hurtowni. Mam sobie sam radzić. Przypomnę że zapłaciłe za nie 420 zł brutto.
I teraz czy mam prawo jednak je oddać ?????

dodam jeszcze że towar byłem gotowy zwrócić zaraz na następny dzień.

Co w tym wypadku robić

Prosze o radę, jak postąpić z serwisem ??




donwito - 08 sie 2005 18:16
Pogadaj z www.federacja-konsumentow.org.pl, może Ci podpowiedzą.
Moim zdaniem jedyna szansa to udowodnienie, że towar nabyłeś za radą sprzedawcy, który zapewniał Cię, że po wymianie tych końcówek ustaną kłopoty z samochodem. Tzn., że chciałeś kupić nie konretnie końcówki, ale coś, co rozwiąże problem samochodowy, a sprzedawca zapewnił Cię, że to drążki, i pod tym względem możesz próbować zwrócić towar ze względu na jego niezgodność z umową.
Ale to moje luźne dywagacje, konkrety dostaniesz od prawników w federacji lub na pl.soc.prawo.
Natomiast jeśli sprzedawca nie chce przyjąć towaru, to nie ma takiego obowiązku i inaczej niż sądownie go do tego nei zmusisz.



Coolbob - 08 sie 2005 18:19
Przykra sprawa...

Z tego co wyczytałem, to końcówki były kupione w serwisie Mazdy na podstawie diagnostyki z innego warsztatu - QSerwis

Tak to jest z serwisami autoryzowanymi...
Osobiście uważam, że do serwisu autoryzowanego warto dawać auto w przypadku napraw specjalistycznych wymagających specjalnych urządzeń diagnostycznych, podłączenia do komputera itp.

Zamiennik tekiej końcówki (dobrej firmy) kosztuje w granicach 100 PLN/szt. a nieco gorszych firm można już dostać za ok. 40-50 PLN/szt., dajesz do sprawdzonego (zaznaczam - sprawdzonego) warsztatu i płacisz w granicach 30-50 PL/szt. za wymianę...

ale wracając do tematu, z tego co wiem, to przyjęcie zwrotu w takiej sytuacji zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy (a z tego co piszesz nie bardzo można na to liczyć).



donwito - 08 sie 2005 18:30

Z tego co wyczytałem, to końcówki były kupione w serwisie Mazdy na podstawie diagnostyki z innego warsztatu - QSerwis

ou, a jeśli tak, to całego mojego poprzedniego posta można wywaliś do śmieci ;>
bez szans sprawa, na moje ślepe oko. przykre.




misiek06 - 08 sie 2005 19:23
Czy możemy zwrócić produkt do sklepu?

Niestety sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć od nas produktu, bo rozmyśliliśmy się, nie ma też obowiązku oddać nam pieniędzy. Zależy to od jego dobrej woli. Na szczęście wiele sklepów dobrowolnie zobowiązuje się, że zwróci nam pieniądze, jeśli zrezygnujemy z zakupu w określonym przez sklep terminie. Należy to jednak sprawdzić jeszcze przed zakupem i dowiedzieć się dokładnie, jakie są warunki zwrotu, a przede wszystkim czy sklep zwróci nam pieniądze, czy tylko zgodzi się na wymianę produktu na inny w tej samej cenie.




Achemenid - 08 sie 2005 20:40
Ale jaja niedosci ze drogio to co ma zrobic klient co kupi inna wersje lub inny typ czesci co nie pasuje do auta sa nawet w regionalne roznice w czesciach zalezne gdzie bylo auto do sprzedazy dysponowane .

Ja tu mam 5 dni na zwrot bez podawania przeczyny.



Coolbob - 08 sie 2005 21:12
Szczerze mówiąc w dużych hurtowniach nie ma problemów ze zwrotami, ale im bliżej klienta końcowego tym gorzej. W ASO jest różnie, ale z reguły wychodzą z założenia, że jak klient zamawia konkretną część, to wie czego chce i jak mu nie pasuje - to niech się buja...
Przykre to ale prawdziwe.