ďťż
Dla tych co robią w 3Ds, maya itp





kunako - 31 mar 2010, o 10:02
Jak są tu futra co robią obiekty w 3D itd to powinni się zaopatrzyć w 1 programik.

http://www.pixologic.com/zbrush/features/17_2_5D/

Gdy masz już obiekt jako tako zrobiony, pozostało ci dodać szczególiki itd to Zbrush powinien być dla was świętym gralem.
Od wczoraj testuje go na maczku i muszę przyznać że programik wymiata. Jest banalnie prosty w obsłudze a można w nim zbroić najdrobniejsze szczególiki w ułamek czasu niż w 3Ds, maya itd.




Pablo - 6 maja 2010, o 23:32
595$... trochę drogo...



judas666 - 6 maja 2010, o 23:42
Kto powiedział, że trzeba się zaopatrzyć legalnie?



Alex - 8 maja 2010, o 01:41

595$... trochę drogo...

SERIO?

To robi kawę czy dodają do tego jakiś samochód? ;p




Noxi - 8 maja 2010, o 08:58
Pffff.... taniocha, 3ds max jest droższy. 3.500$

Cóż tyle kosztują te programy .
Ja tam modeluje w blenderze a znajomy grafik chce mnie nauczyć 3ds maxa, wujek mi go dał . Dzięki 3ds maxowi wreszcie zrobię porządne rendery.



Pablo - 8 maja 2010, o 14:49

Dzięki 3ds maxowi wreszcie zrobię porządne rendery.

Albo po prostu ściągnij porządny silnik renderujący do Blendera ;p



Alex - 9 maja 2010, o 13:00

Pffff.... taniocha, 3ds max jest droższy. 3.500$



Oki, oki byłem wyrąbany po pracy i nie wiem czemu wydawało mi się że jest tam więcej cyferek. Tak wiem ten program jeszcze nie jest drogi.



judas666 - 28 maja 2010, o 21:13
Sculptris to darmowa alternatywa dla zBrush'a, zapewne uboższa, ale na trailerze całkiem fajnie to wygląda.




Liszek - 29 maja 2010, o 10:24
Trzeba pamiętać że żbrush to swojego rodzaju wspomagacz do maxa na przykład. Kiedyś bawiłem się w grafikę3D a do Zbruskha nie polecam zabierać się bez tabletu



judas666 - 29 maja 2010, o 10:58
Sculptris działa z myszką zdecydowanie lepiej niż zBrush (chyba, że coś trzeba w ustawieniach zBrush zmienić), a wiem że są osoby, które myszką potrafią posługiwać się bardzo precyzyjnie.



Liszek - 29 maja 2010, o 11:05
Dużo znam takich osób. Potem aż miło się temu przygląda :>



Husky - 29 maja 2010, o 11:14
Dla ludzi, którzy pracują - 3D Studio z brushami, dla tych co chcą się bawić w 3D i zacząć pracę w branży - Blender.
Obydwa programy mają porównywalne jakościowo dodatki i można nimi równie sporo osiągnąć. Może Blender nie jest AŻ tak zaawansowany jak 3D Studio jednak szczerze czy wy korzystacie z tych wszystkich dobrodziejstw tak czy siak?

Poza tym chyba lepiej robić to legalnie ot tak, dla spokoju ducha



Liszek - 29 maja 2010, o 11:18
Byłem studentem politechniki i Maxa mogłem uczyć się legalnie.



Husky - 29 maja 2010, o 11:19
No ja też mogę uczyć się legalnie, tzn mogłem (Computer Games Design student ) ale mi bardziej chodzi o posiadanie wersji innej niż trial na domowy uzytek ;]



Liszek - 29 maja 2010, o 11:23
No to pobaw się Flashem.



Alex - 29 maja 2010, o 17:28

No ja też mogę uczyć się legalnie

To da się UCZYĆ nielegalnie? Jakieś podziemne komplety czy co?



Husky - 29 maja 2010, o 21:43
miało być korzystać się czepaisz



Liszek - 29 maja 2010, o 21:45
Tylko niech mi ktoś powie gdzie sprzedać modele zrobione w maxie, bez licencji ?



Edward - 30 maja 2010, o 02:12

Tylko niech mi ktoś powie gdzie sprzedać modele zrobione w maxie, bez licencji ?
na wydziale architektury politechniki warszawskiej.



Liszek - 30 maja 2010, o 02:56
O :> Ile sobie liczą za takie modele ? :>



Edward - 30 maja 2010, o 12:42
zależy co modelujesz i jak dobry jesteś.
wizualki do projektu semestralnego to kasa zazwyczaj nie przekraczająca 500 zł za wszysko. do projektu to już zależy od tego co jest robione ale w grę wchodzą tylko liczby cztero i pięcio cyfrowe (ale musisz mieć legalny soft).
jako ciekawostkę mogę dodać, że bardzo mało osób będzie ci je robić w 3dmaxie.



Liszek - 30 maja 2010, o 22:58
Mnie jednak najłatwiej modelowało się w Wingsie :>
Jez ... to już chyba sobie wyobrażam co to za modele :>



Husky - 30 maja 2010, o 23:53
dunno, widziałem projekty samotni dla fotografa/powodzian/narciarza/etc z pierwszego roku z politechniki (ta znam ludzi ) i... trudno nie bedzie



Smok Booster - 27 lip 2010, o 17:15
ZBrush jet fajny, tylko ma strasznie oryginalny interfejs i trudno się z nim "zaprzyjaźnić". O tej alternatywie nie słyszałem i chętnie sprawdzę... Choć na dobrą sprawę Blender starcza mi też za ZBrush. Noxam, zazdroszczę ci. W większości zleceń, na które się natykam zleceniodawcy wymagają od podwykonawcy wykorzystania 3DS, Maya albo Lightwave. Dużo tracę nie mając oryginału. A co do renderów, to i w blenderze bez yafaray świetnie wychodzą, wystarczy się tylko nauczyć paru tricków. Jedno co mnie boli, to to, że Blender strasznie wolno wykonuje rendery. Przydałaby się maszyna semi-serwerowa, ale na to muszę jeszcze uzbierać...



Liszek - 28 lip 2010, o 12:19
Na wszystko masz czas a do Blendera widziałem ostatnio zajefajne narzędzie lepsze od zbrusha ^^ jest za free tylko robiłem renament systemu i nie pamiętam tytułu. Jak znajde to dam linka. Ten program jest w 100 % za free :>