ďťż
dlawi się - instalacja holenderska Koltec





flashmaniac - 19 kwi 2009 16:07
Witam

Wczesniej mialem tak ze jak silnik chodzil na gazie na biegu jalowym i wcisnolem nagle gaz (do polowy lub do oporu) to na sekunde , dwie sie zadlawil tylko. Wiec nie przeszkadzalo mi to zbytnio i nie zaprzatalem sobie tym glowy.

Obecnie sie pogorszylo i jest duzo gorzej. Nawet jak mam obroty 2000obr/min i wcisne na 1/3 gazu to sie dlawi i slabo przyspiesza. Musze tylko lekko dociskac pedal gazu zeby wogole sie rozpedzal (okolo 1/4 polozenia gazu ) Po przekroczeniu 3000 obr/min dlawienia nie ma idzie jak burza nawet po wcisnieciu pedalu gazu do oporu.

Co to moze byc ?
Pierwsze co mi przyszlo do glowy do zabrudzone filtry gazu ( na filtrach przejechalem okolo 8 tys km ) Oczywiscie wymienie je jutro i sprawdze. Jakies inne przyczyny ktore moga to powodowac

Pozdrawiam




creativedj - 20 kwi 2009 0:05
u mnie tez sie dzieje podobnie z tym ze odczuwam to najbardziej gdy jade na piatym biegu i obroty wlasnie siegaja 2tyś to lekko sie trzesie
moze listwa bo kable raczej nie



flashmaniac - 20 kwi 2009 6:31
Rozmawialem z kilkoma uzytkownikami instalacji Koltec......
Na 90% to jest zabrudzony rozdzielacz ale mozna go wyczyscic we wlasnym zakresie....mam nawet manual krotki w pdf jesli chcesz daj znac to Ci wysle.



liberum - 20 kwi 2009 10:03
Jeśli można poprosił bym o tego manuala do rozdzielacza. Też wydawało mi się, że w twoim przypadku to rozdzielacz, ale pisałeś w innych postach, że czyszczony był... Także zgłupiałem
Manuala jakbyś mógł to na liberum@wp.pl poproszę. Dzięki.




flashmaniac - 20 kwi 2009 10:36
no rozdzielacz byl czyszczony i zalozony dodatkowy filtr fazy lotnej
sam nie wiem moze filtry poprostu nie zatrzymaly 100% zanieczyszczen.....

p.s wyslalem Ci pdf na e-mail



liberum - 20 kwi 2009 13:02
Dzięki za pdf'a. Forum Vectry przeglądałem ale jest tego kupa.... kupa stron Ja nie mam dodatkowego filtru fazy lotnej więc zastanawiam się nad jego założeniem. Póki co, czeka mnie czyszczenie rozdzielacza...



flashmaniac - 20 kwi 2009 19:29

Dzięki za pdf'a. Forum Vectry przeglądałem ale jest tego kupa.... kupa stron Ja nie mam dodatkowego filtru fazy lotnej więc zastanawiam się nad jego założeniem. Póki co, czeka mnie czyszczenie rozdzielacza...

a filtr fazy cieklej w elektrozaworze kiedy ostatnio wymieniales ? na pewno przed jakimkolwiek czyszczeniem trzeba powymieniac filtry....ja zamowilem dzis na allegro.....filtr fazy lotnej Czaja FI 16 i fazy cieklej standardowy do Koltec



liberum - 20 kwi 2009 22:11
filtr w elektrozaworze wymieniałem jak zaczęły mi się problemy z gazem czyli jakieś 1,5tkm, rozdzielacz na razie przeczyszczony jest bez rozbierania za pomącą środka do czyszczenia gaźników i muszę stwierdzić, że na doraźną pomoc działa - jak narazie1tkm przejechany i chodzi bez problemów



flashmaniac - 20 kwi 2009 22:17
o widzisz ....jakiego dokladnie preparatu uzywales ? Ja jestem teraz daleko poza domem moze i ja sprubuje ?:) Zdjoles poprostu przewod gazowy z rozdzielacza i wstrzyknoles ten specyfik ? Pomglo odrazu czy po jakims czasie



liberum - 21 kwi 2009 9:42
Był to środek KLEEN-FLO do czyszczenia gaźnika (z tego co się dowiedziałem dobrym będzie praktycznie każdy środek do czyszczenia gaźnika w spray'u), Silniczek krokowy został odkręcony, wyciągnięty tłoczek i sprężyna z rozdzielacza, psiknięte do środka i przesmarowanie wnętrza rozdzielacza gdzie porusza się tłoczek i przesmarowanie tłoczka. Efekt praktycznie natychmiastowy



flashmaniac - 23 kwi 2009 14:10
Dzis przyszly filtry i zabralem sie za wymiane.

Przed wymiana okazalo sie ze wogole na gazie nie chodzi ( po przelaczeniu na gaz odrazu gasnie). Wymienilem oba filtry ....po wymianie zaczol chodzic na gazie ....objawy zniknely na jakis czas i znowu sie pojawily.



liberum - 23 kwi 2009 17:35
A jak go odpalasz na benzynie to przy przełączeniu na gaz gaśnie od razu, czy nie chcę się przełączyć?



flashmaniac - 23 kwi 2009 17:41
Gasl mi odrazu po przelaczeniu na LPG .....ale doszedlem ze nie zalaczal mi sie elektrozawor przy parowniku ( przewody nie laczyly)

W sumie teraz jest tak samo jak przed wymiana filtrow (wymiana filtrow nic nie dala)...czyli dlawi sie
...bede teraz czyscil rozdzielacz najgorzej ze jestem teraz poza domem i nie mam narzedzi. Dziwne jest to ze nie zawsze sie zadlaw....i w 30% po dodaniu gaui sie nie zadlawi a w 70% sie dlawi.....czasami tak ze po wcisnieciu pedalu do dechy obroty rosna bardzo powoli ze trudno sie rozpedzac ( o wyprzedzaniu nawet nie ma mowy)

Pamietacie moze jaki nr imbusa byl do odkrecania silnika krokowego ?



liberum - 23 kwi 2009 22:09
Na początek żeby się nie bawić odkręć sam silniczek krokowy i zobacz czy po wyciągnięciu silniczka tłoczek w rozdzielaczu Ci wyskoczy czy zostanie w środku. Sprawdź jak chodzi ten tłoczek (ciężko ruszyć, z dużymi oporami czy leciutko). Jak będzie ciężko się ruszał to najnormalniej w świecie rozdzielacz do regeneracji lub jak wcześniej pisałem użyj środka do czyszczenia gaźników, można też spróbować wd-40 ale tego raczej nie polecam, ktoś kiedyś też wspominał że można olejem silnikowym lekko przesmarować (nie próbowałem). Daj znać co i jak...

Edit:
Silniczek krokowy o ile pamiętam imbusik numer 4.0



flashmaniac - 23 kwi 2009 22:34
dzieki....jutro obejze krokowca



flashmaniac - 24 kwi 2009 20:38
Wziolem sie dzis za wyjecie i czyszczenie krokowca. Oczywiscie byl problem z zakupem odpowiedniego imbusa. Jak kupilem komplet imbusow to zaden nie pasowal ( jeden byl za duzy a drugi za maly )
Oddalem komplet z powrotem i dopasowalem pojedynczy imbus (okazalo sie ze to byl imbus 3mm).Oczywiscie byl tez problem z zakupem srodka w spray do czyszczenia gaznikow. Nigdzie nie mieli ....bylem w kilku sklepach i na kilku stacjach i nic Kupilem wkoncu zwykla benzyne i jakis srodek ktory sie dodaje do benzyny w celu wyczyszczenia ukladu paliwowego.

Z odkreceniem i wyjeciem krokowca nie bylo juz na szczescie zadnych problemow.
Tloczek ktory pracuje w tym rdzeniu wydawalo sie ze nie jest mocno brudny no ale czysty to on znowu nie byl Tloczek pomoczylem troche w benzynie pozniej wyczyscilem go dokladnie szmatko. Rdzenia nie wyjmowalem tylko przeczyscilem go szmatka zwilzona w benzynie. Najwiecej to sie syfu osadzilo na tej sprezynie heh. Po zlozeniu wszystkiego do kupy ani raz nie zamulil sie przy wkrecaniu na obroty. Czyli czyszczenie krokowca pomoglo.

Pozostalo tylko lekkie dlawienie po wcisnieciu gazu na maxa jak chodzi na biegu jalowym. Ale mam to chyba od poczatku ....nawet troche to wystepuje na benzynie ale o polowe mniej niz na LPG. Moze mam jakos nieszczelnosc na dolocie.

Jak bede w domu wyczyszcze na pewno caly rozdzielacz bo to podstawa.
No i filterki zalecam zmieniac co 5 tys bo co10 tys to stanowcza za rzadko.
Filterek od fazy cieklej to przy wyjmowaniu rozpadl mi sie na 3 czesci. Mysalem ze to jakis dobry filtr ( za wymiane tego filtra z robocizna dalem 150zl...szok)
Na allegro taki filterekl kosztuje 5 zl a wymiana zajmuje 5 min

Pozdrawiam i dzieki @liberum na naprowadzenie na wlasciwy trop....



biggi82 - 26 kwi 2009 15:08
Flashmaniac możesz zapodać pdf'a na maila?
Też bym skorzystał.
Znajomy szuka właśnie tego..



flashmaniac - 26 kwi 2009 16:05
wyslalem....

podaje linka do forum opel vectra:
http://forum.vectraklub.pl/index.php?s= ... opic=12470

chyba najwiecej informacji po polsku o Koltec.....jak przeczytasz to wszystko to juz do gazownikow nie musisz jezdzic



wasek - 27 kwi 2009 10:01
Ja mialem kiedys cos takiego samego do 2,5 tys obrotow niechcial jechac przerywalo byklo szarpanie wystarczylo zmienic kable do swiec i jak reka odjol trzeba by sprawdzic czy jest przebicie czy nie i moze byc rowniez u mnie jest tak ze caly parownik masuje sie z buda jak ostatnio ustawialem cisnienia to zauwazylem ze tak jest a kolejna zecz to mozna sprawdzic bledy czy zadnych niema cos podobnego dzieje sie jak jest zbyt uboga mieszanka



flashmaniac - 27 maja 2009 12:51
No niestety po przejechaniu 1 tys km znowu mi zaczol szarpac i dlawic sie ponizej 2000obr/min. Czasami to i ruszyc jest ciezko. Bede musial caly rozdzielacz pewnie przeczyscic a nie tylko krokowca.