Dolot do mazdy 3 sport - na co mozna liczyc?
zio - 08 maja 2009 14:54
Witam,
Planuje zrobic sobie dolot w mojej mazdzi. Czy ktos zobil juz CAI w 3 z silnikiem 2.0. Bylbym wdzieczny za jakis komentarz. co sie zmienilo? Jakie konstrukcje macie.
Najprawdopodobniej jak bede robil to przy okazji zrobie wykres z hamowni przed i po...tylko jescze sie nie zdecydowalem
radzi89 - 13 sie 2009 15:49
Witam,
Nie mam zadnych doswiadczen z przerobionym dolotem w 3. Jednakze planuje zamontowac CAI u siebie. Ty juz to zrobiles? Jest jakis efekt? Znalazles gotowe kity do 3? Jesli tak to jakiej firmy i gdzie ?
zio - 14 sie 2009 20:13
na razie skonczylo sie na sportowej wkladce kn. troche przestraszylem sie CAI czytajkac na wielu forach US ze bedzie katastrafa jak filtr zassie wode....na pewno wroce do tematu i raczej na 99% bedzie to custom (oczywiscie robiony w profecjonalnej firmie). Wkladka... nie zmienia duzo - moze troche dzwiek na wyrokich obrotach. Ale cai na pewno ładniej by brzmiały
radzi89 - 14 sie 2009 20:57
Dzis przyjezdza kurier z dedykowanym dolocikiem do mojej mazdy:)
Kupilem dolot K&N znalazlem firme sprowadzajaca je za 1500 zl.
Kupa kasy ale to najtansza oferta do naszego modelu. Jakby co dam kontakt:)
radzi89 - 16 wrz 2009 21:44
Przyszla czas na danie odpowiedz co do tematu postu
Dzis zamontowalem dolot dedykowany firmy K&N
Efekt taki, ze autko wyraznie szybciej sie wkreca na wysokich obrotach.
Przy jezdzie na niskich roznic brak. Mozliwe, ze zwiekszyla sie delikatni eelastycznosc ale nie mam pewnosci. Przyspieszenie delikatnie lepsze. Dzwiek zdecydowanie fajniejszy. Przy niskich obrotach ( do 4 tys. ) chodzi jak seria, pozniej zdecydowanie glosniej, bardziej basowo. Na hamownie postaram sie podskoczyc w przyszlym tygoniu.
zio - 25 paź 2009 13:38
No u mnie nareszcie udało się zamnotować dolot - dzieki uprzejmości jednego z klubowiczów jak sie okazało. dolot firmy bomz racing - kopia CAi firmy injen. Niestety na razie na srożku szanującej się firmy"no name" . Ale w przyszlym sezonie to sie zmieni i pewnie bedzie Fujita.
Co do wrazeń to podobnie jak u radzia. Z tym wkręcaniem to nie wiem czy to po prostu nie jest efekt dźwięku i tak się nam wydaje... KN co prawda gwaranuje że ten dolot dodaje 5 koników.
A i jescze jedno - niepożądany efekt na biegu jałowym dolot trochę "buczy" - nie wiem skąd, jak, ale buczy Radzi u Ciebiie jest podobnie?
Radzi na zimę zmieniasz na seryjny układ?
radzi89 - 25 paź 2009 17:47
U mnie takiego buczenia nie ma. Szczerze mowiac na wolnych obrtotach nei ma zadnej roznicy.
Myslalem czy zmieniac na zime dolot na serie czy nie. Stwierdzilem, ze nie ma raczej wiekszego sensu. Sporo roboty, a raczej nie warto. Jechalem ostatnio w trase ponad 600 km. Cala w deszczu. Stozek byl suchy, oczywiscie woda dostawala sie w jego okolice ale do samego stozka sie nei dostaje. Na stozku mam zalozona dodatkowa oslone K&N zapobiegajaca zassaniu wody. Polecam zalozyc dobrej firmu stozek tak dla bezpieczenstwa. Dzwiek super . Ostatnio testowalem v-max w niemczech i wyszlo z dolotem 220 km/h wedlug navi.
pawelMX6 - 25 paź 2009 18:24
zio, oby dobrze się Tobie z nim jeździło Fajnie, że się udało założyć, mimo naszych początkowych problemów
Fakt, dobry filtr to jedna z ważniejszych, jak nie najważniejsza, sprawa w przypadku CAI. Mój "chińczyk" rozpadł się po ok. trzech miesiącach, więc szybko zmieniłem sobie na oryginalny HKS. Na zimię/jesień również nie zakładałem seryjnego dolotu mimo, iż mam dolot pociągnięty całkiem nisko.
Udesky - 25 paź 2009 20:14
Dzis przyjezdza kurier z dedykowanym dolocikiem do mojej mazdy:)
Kupilem dolot K&N znalazlem firme sprowadzajaca je za 1500 zl.
Kupa kasy ale to najtansza oferta do naszego modelu. Jakby co dam kontakt:)
pawelMX6 - 25 paź 2009 20:27
Udesky, racja, ten dolot jest wart z cłem ok. 1115zł, ale firmy rządzą się swoimi prawami Lepiej chyba wydać na Bomz Racing 299zł + dobry filtr
Udesky - 25 paź 2009 20:55
Lepiej chyba wydać na Bomz Racing 299zł + dobry filtr Zapewne tak. Bo ile mógł dać dolot za 1500 czy tam 1115zl, z 5KM w polocie 7KM. Natomiast tańsza wersja za pewne da te 2, 3 konie mniej od w/w. Więc wartości i tak nie odczuwalne w czasie jazdy. Ale........czekam na hamownie, najlepiej z i bez dolotu.
Moim skromnym zdaniem lepiej było zrobić customowy kolektor wydechowy, a za te 1500zl zapewne coś można by wyrzeźbić, co dało by przyrost ok 10KM, może więcej. Lecz to tylko domniemania, a jak wiadomo każdy silnik jest inny.
radzi89 - 25 paź 2009 20:58
Wydech juz mam dobry wiec szkoda inwestowac w kolejny Fakt, ze mozna bylo dolocik taniej kupic, ale bym czekal pewnie okolo 3 tygodni jesli by na odporawe celna nie czekal zbyt dlugo , a ten mialem po 5 dniach
Koniecznie chcialem cos dedykowanego bo slyszalem, ze w M3 po zmianach dolotu moze szalec komputer i wyskakuje nam potem "check". Inna sprawa, ze na autku oszczedzac nie lubie bo to moja milosc wole wiec sobie dozbierac i miec cos pozadnego
Pozdrawiam!
Udesky - 25 paź 2009 21:15
wole wiec sobie dozbierac i miec cos pozadnegoTo ja bym już szalał i turbo zakładał, za 10 000 - 15 000zl, masz przyrost mocy konkretny. Jeśli oczywiście masz zamiar pojeździć trochę tym samochodem, a nie zmienić za 2 lata.
radzi89 - 26 paź 2009 8:20
Jakos nie jestem przekonany do uturbiania nowych aut:P Za jakies 2 lata chce zmieniac auto i wtedy szukac czegos z turbo moze M3 mps, impreza sti...zobaczymy co przyniesie zycie:)
zio - 26 paź 2009 10:42
Ten BOMZ jest naprawdę nieźle wykonany - na całej długości jest tylko jeden spaw - i to całkiem ładny. Wyprowadzenia pod MAF sensor - spasowane idealnie...do tego ma przekrój 3" więc sięcej niż KN. Jedynie co do to buczenie - nie wiem skad to jest...ale bardzo nie przeszkadza.
Jak na razie CEL nie pokazłą się i mam nadzieję, że tak zostanie
Radzi czy patrzyeś na swoja rpzepustnicę - moja jest nie wiedzieć czemu zagięta od dołu. Nie wiem czy tak ma być...
Sprawa klektora - w M3 koelktor jest jednym elementem z katalizaotrem - nie tak łatwo to zmienić.
Turbo...też są, ale za 15K można już kupić na allegro silnik z MPS ze skrzynią - 260km + LSD.
P.S. orginalny dolot w M3 przypomina jakąś technologie kosmiczna - nie wiem po co go tak pokomlikowali..jakieś komory dodatkowe...kanały dodatkowe...a wszystko do zastąpione prostą rurką okazuej sie skuteczniejsze
radzi89 - 26 paź 2009 16:12
Z tego co pamietam przepustnica nie jest zagieta.
jackkpl - 27 paź 2009 13:07
Ten BOMZ jest naprawdę nieźle wykonany - na całej długości jest tylko jeden spaw - i to całkiem ładny. Wyprowadzenia pod MAF sensor - spasowane idealnie...do tego ma przekrój 3" więc sięcej niż KN. Jedynie co do to buczenie - nie wiem skad to jest...ale bardzo nie przeszkadza.
Jak na razie CEL nie pokazłą się i mam nadzieję, że tak zostanie
Radzi czy patrzyeś na swoja rpzepustnicę - moja jest nie wiedzieć czemu zagięta od dołu. Nie wiem czy tak ma być...
Sprawa klektora - w M3 koelktor jest jednym elementem z katalizaotrem - nie tak łatwo to zmienić.
Turbo...też są, ale za 15K można już kupić na allegro silnik z MPS ze skrzynią - 260km + LSD.
P.S. orginalny dolot w M3 przypomina jakąś technologie kosmiczna - nie wiem po co go tak pokomlikowali..jakieś komory dodatkowe...kanały dodatkowe...a wszystko do zastąpione prostą rurką okazuej sie skuteczniejsze Nie wiem jak dokladnie wyglada dolot w Mazdzie 3, ale te rurki, puszki itp w dolocie sa po to,zeby wyciszyc halas silnika. Wbrew pozorom zasysane powietrze powoduje bardzo duze wibracje , ktore sa slyszalne , gdy zamontuje sie prosta rure i stozek. Pewnie stad wynika u Ciebie buczenie - po prostu wywaliles wszystkie tlumiki szmerow ssania i masz teraz huk .
radzi89 - 27 paź 2009 13:52
ewnie stad wynika u Ciebie buczenie - po prostu wywaliles wszystkie tlumiki szmerow ssania i masz teraz huk usmiech.Ja tez wywalilem ta ca,a kosmiczna technologie. Fakt, ze w momencie dodania gazu slychac powietrza ale jest
to normanly dzwiek stozka, moim zdaniem przyjemny. innych dzwiekow nie ma. Zadnych stukow hukow itp
jackkpl - 27 paź 2009 14:03
ewnie stad wynika u Ciebie buczenie - po prostu wywaliles wszystkie tlumiki szmerow ssania i masz teraz huk usmiech.Ja tez wywalilem ta ca,a kosmiczna technologie. Fakt, ze w momencie dodania gazu slychac powietrza ale jest
to normanly dzwiek stozka, moim zdaniem przyjemny. innych dzwiekow nie ma. Zadnych stukow hukow itp
zio - 27 paź 2009 17:36
Panowie, Z tym buczeniem nie ma tragedii. Jest ledwo słyszalne na biegy jałowym , przy dodaniu gazu - zanika i pojawia się przepiekny dźwiek stozka (tzn dolotu). Dla mnie właśnie teń dźiwiek jest kwintesencja takiej instalacji - a jezeli udalo sie uwlonic pare dodatkowych konikow - jescze lepiej . Ale teraz az prosi się jezdzić na obroyach 4000+