dziwna maż w płynie chłodnicy
vegochomik - 11 maja 2009 18:08
dziwna maż w płynie chłodnicy mokre koło pompy wody i rozrzadu o co chodzi
Cingular - 11 maja 2009 19:31
maź czyli co coś jak ser masło w płynie chłodniczym a mokre koło papy i rozżadu ale płynem chłodniczym czy olejem ?
madzia - 12 maja 2009 8:11
dziwna maż w płynie chłodnicy Jeśli to ma konsystencję kawy z mlekiem to przypuszczam, że to olej przedostaje się do układu chłodzenia. Nie chce Cie martwic ale być może masz walnietą uszczelkę pod glowicą i olej dostaje sie do ukladu chlodzenia.
fuksss - 13 maja 2009 13:48
Miałem ten sam problem i dokładnie tak jak kolega wyżej napisał musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą U mnie wyglądało to tak że jak odkręcałem korek od wlewu oleju to pod nim miałem taką maź i jak np. auto stało całą noc i rano sprawdzałem poziom oleju na bagnecie to na samym końcu bagnetu był kawałek mazi a później zaczynał sie olej Jak masz takie cosik to czeka cię wymiana uszczelki pod głowicą
madzia - 13 maja 2009 14:21
jeśli był mocno przegrzany silnik , to przy wymianie uszczelki należało by planować głowicę.
mad_man - 13 maja 2009 14:53
@madzia
praktycznie zawsze przy wymianie uszczelki nalezy planowac glowice...
kwestia tylko ile planowac sa tgo zwykle jakies setne czesci milimetra jesli mnie pamiec nie myli
D4NI3L - 16 maja 2009 9:44
dziwna maż w płynie chłodnicy Mam takie same objawy dodatkowo jeszcze prawe nadkole jest jakby tłuste i na wahaczu znajduje się olej jak i na misce olejowej
zauważyłem jeszcze ze strasznie duzo pali benzyny oraz bierze dosc duzo oleju po 150-200 km jest juz na LOW a dziwne jest to ze na parkingu nie ma żadnej plamy
niepokoi mnie tez to ze dymi ostro
Ostatnio na trasie grzała mi sie chlodnica wskazówka podchodziła pod literke H a potem wracała do normy i tak pare razy
jestem załamany!! co moze być przyczyną? POMÓŻCIE!!(przepraszam za nieład ale pisałem w pośpiechu)
Radek89 - 17 maja 2009 9:26
daniello88 Przyczyna to wg. mnie uszczelka pod głowicą właśnie. Silnik nie ma odpowiedniego chłodzenia i szybko się grzeje, zależy na jakiej uszczelka akurat wysypała się magistrali i może Ci właśnie dymić jak smok wawelski , pobór oliwy też by się zgadzał , tylko czy przed awarią mazda też brała Ci tak olej
Bo jeśli stało się tak nagle i zaczeła brać to może być tylko kwestia uszczelki, ale jeśli podobnie było wcześniej a objawy tylko się nasiliły to może już po prostu pierścionki się kończą ... , lub też uszczelniacze zaworowe.
Tak czy siak radziłbym nie jeździć z tym bo możesz przegrzać mocno madzie
Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
D4NI3L - 17 maja 2009 13:22
tylko czy przed awarią mazda też brała Ci tak olej pytajnikpowiem ci ze tak brała eh
czy jest to skomplikowana operacja i ile moze kosztować taka robocizna?
tak wygląda z pod spodu :
waldii - 17 maja 2009 13:28
daniello88 a najpierw sie zagrzala czy zaczelo sie z tym olejem i plynem?
qwasol - 17 maja 2009 13:32
w najlepszym wypadku uszczelka do wymiany+planowanie w najgorszym głowica.
D4NI3L - 17 maja 2009 13:43
daniello88 a najpierw sie zagrzala czy zaczelo sie z tym olejem i plynem?kurcze cieżko powiedzieć mi sie wydaje ze najpierw zauwazyłem ze zacza brac olej i płyn a raczej jestem przekonany
(dałem zdjecia wyzej)
D4NI3L - 17 maja 2009 13:49
dodam jeszcze ze po rozgrzaniu i dłuzszej jezdzie wzrasł poziom płynu w chodnicy aż ponad full, prawie sie az wylewało... :/ i było widac bombelki tak jak by sie woda gotowała a jak sprawdzałem palcem płyn to był zimny...
Radek89 - 17 maja 2009 13:51
Sprawdź jeszcze sobie czy nie wycieka ci bardzo dużo oleju spod a raczej znad miski olejowej , no ale wtedy zostawiała by plamy. Oczywiście nie jest to główną przyczyną i do roboty madzia będzie tak czy siak ale może część oleju po prostu wypływa miską. Ja na twoim miejscu najpierw bym polikwidował wszystkie rzeczy tanie do zrobienia Typu : Oring na aparacie zapłonowym, miska olejowa, sprawdzić uszczelę klawiatury, potem zabrać się za wymianę uszczelki pod głowicą i jak zdejmiecie głowice to może można będzie już coś powiedzieć w temacie stanu Cylindrów i pierścionków. Przy okazji można wymienić uszczelniacze zaworowe. Powiem tak, jeśli to tylko uszczelka , a cylindry i pierścionki trzymają kompresję to ja bym się bawił w naprawę a jeśli w gre wchodzi wyeksploatowany silnik to odradzał bym próby remontowania go. Wtedy można by było pomyśleć o swapie na coś w mairę pewnego ( domyślam się że goły silnik w dobrym stanie można dorwać za ok 1000 zł )
Jeśli była by to uszczelka , to cena uszczelki + planowanie i robocizna - strzelam tak w grubym zaokrągleniu że coś ok 700 zł ale może mnie ktoś poprawi bo w cenach średnio się oriętuje
D4NI3L - 17 maja 2009 13:58
juz nie wiem co mam myśleć w wymiane silnika to mi sie nie chce
Radek89 - 17 maja 2009 14:09
Spokojnie, nie zakładaj najgorszego.Jeśli przed tym całym zamieszaniem brała Ci oleju przyzwoicie to moze skończyć się na wymienie uszczelki pod głowicą tylko Z tą ceną to brałem pod uwagę wysoką robociznę raczej więc może też uda się taniej, ale nauczony doświadczeniem wiem że przy takich kalkulacjach zawsze wychodzi drożej
D4NI3L - 17 maja 2009 14:18
moze skończyć się na wymienie uszczelki pod głowicą tylkolepiej zeby tak był jak na złość wczoraj mi sie badania techniczne skończyły
Kissu - 30 maja 2009 16:16
siema ja wlasnie przerabiam podobny temat i śą trzy opcje
1)korzystna-walnięta uszczelka pod głowicą,trzeba kupić uszczelke splanować głowice i dobrze zamontować
2)mniej korzystna-walnięta głowica,trzba kupić głowice splanować i kupić uszczelke
3)tragiczne-walnięty blok silnika-kupić nowy blok silnika uszczelke pod głowice i planowanie
Pytanie tylko czy są jakieś wyrózniające obiawy pekniecia bloku silnika??
Radek89 - 30 maja 2009 17:04
Słuchajcie generalnie żadna opcja nie jest tragiczna Szczególnie jeśli ma się warsztat do dyspozycji albo nawet drzewo i wyciągarkę
Silnik rześki można kupić goły za grosze. Często można nawet go sprawdzić przed wymontowaniem , także zmiana silnika na taki który już był ( ten sam osprzęt i wszystkie wtyczki itp. ) to 500 zł, dzień roboty i z 8 piw na dwie osoby - a potem już tylko przyjemność z jazdy :)