ďťż
Dzwiek - problem rozwiazany rolka prowadzaca! Nie podlaczony Czujnik spalania stukowego brak bledu





monter24 - 27 paź 2007 16:30
Witam!

Zamieszczam filmik, ponieważ mechanicy w mojej miejscowości nie wiedzą co jest przyczyną, że moj xedos wydaje dzwiek niczym traktor.
Dzwiek jest podobny jakbyśmy na gorący kolektor wylali zimną wodę! Najbardziej klekot słychać przy obudowie jednej i drugiej strony pokrywy paska rozrzadu. Czy to może być przyczyna napinaczy i rolek, a moze woda dostaje sie do silnika i dlatego taki dzwiek wydaje ? Nie zaoobserwowalem w płynie oleju, jedynie troche płynu ubywa .

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6940&hl=pl




Menestys - 27 paź 2007 16:37
sorki, ale też bym się przeraził! To może być poważne.



qbass - 27 paź 2007 16:37
Ja stawiam na koniec pompy wody...

jedynie troche woda ubywa .
Poza tym zalej Madzi płyn a nie zwykłą wodę.



Menestys - 27 paź 2007 16:47
też mi pompa padła 2 lata temu, nie miałem takiego objawu. Jedyne co zauważyłem to mokrą plamę od wody pod silnikiem i wyschnietą białą strużkę na pompie wody.




monter24 - 27 paź 2007 17:14
Oczywiscie, ze jest plynem zalany ! No a czy mozliwe jest przy uszkodzonej pompie wodnej, ze czasami bedzie kaluza pod autem a innym razem ani kropli



Hazu - 28 paź 2007 11:08
Możliwe.

Ale sprawdx jeszcze podłączenie parownika bo tam może uciekać płyn.

Ja miałem niezłego strach jak z pod maski zaczeła buchać para zaraz po uruchomieniu silnika.
Okazałeo się że w przewodzie wodnym od lpg zrobiła się dziurka i zało kolektor tylny.



monter24 - 28 paź 2007 11:46
Osobiscie sprawdzilem wszystkie zaciski bo wiadomo jak to jest we warsztatach. Ktos zawola i mozna czegos nie dokrecic.

Jechalem z Lodzi byl wypadek wiec sie zatrzymalem i poszedlem zobaczyc co sie stalo, wracam a tam kaluza pod autem kolo zalane plynem i kaluza na wysokosci cos tak pompy wodnej. Uzupelnilem braki bo zawsze mam przy sobie plyn - (kiedys padl mi silnik z powodu braku plynu wiec teraz zawsze mam przy sobie ) Weszlo ok 0,5 litra. No ale patrze i nic nie cieknie . Hmm JEsli raz cos wylecial to dalej powinno leciec No chyba , ze pompa dzila na jakis dziwnych zasadach o ktorych nie mam pojecia !

Dwa, Odkrece korek na zimnym nie odpalanym aucie uzupelnie brak i na moich oczach widze jak plyn znika moge woz strazacki zamowic i lac do wieczora i zawswze bedzie malo Sytuacja sie zmienia kiedy auto nagrzewam temperatura na maxa i dolewam wtedy ma przy dobrej tem dosyc i to wystarczalo na jkis czas ale od przedwczoraj to plyn znika w takich ilosciach , ze szkoda gadac !

Trzy to zauwazylem, ze nigdy auto nie zaciagalo plynu ze zbiornika wyrownawczego, od kiedy mam to auto nic tam nie wlewalem , bo zawsze jest ok Hmm przeciez jesli plyn mi ucieka to powinnien pobierac ze zbiornika? Chyba , ze to znowu dzila na jakis zasadach o ktorych nie mam pojecia wiec prosze o pomoc .

Zauwazylem, ze wskaznik temperatury na liczniku rano zawsze jest w takim mieejscu jak nagrzany , dopiero po wlaczeniu zaplonu spada na dol, czy tak mam byc Bo jeszcze tego brakowaloby aby nie pokazal mi ze temperatura jest za wysoka

płynu w oleju nie ma i odwrotnie wiec...

Narazie nic nie tykam , choc daleko jechac nie moge bo plyn znika wiec prosze o pomoc bo wydac tysiace jest prosto nie na to co trzeba ! I ten dzwiek cos w stylu lania wody na kolektor , jak moj silnik chodzil jak elektryczny bo kiedys tak bylo wyczytalem ze trzeba polac na kolektor szklanke wody jesli bedzie jak traktor chodzil tzn , ze mamy uszczelke pod kolektorem do wymiany i tak zrobilem wymienilem i bylo ok Wiec tyen tes dziala!



qbass - 28 paź 2007 12:06

Dwa, Odkrece korek na zimnym nie odpalanym aucie uzupelnie brak i na moich oczach widze jak plyn znika moge woz strazacki zamowic
Jak wtedy nie widzisz że cieknie, to wlej ile się zmieści. Płyn bardzo wolno schodzi do układu.


Sytuacja sie zmienia kiedy auto nagrzewam temperatura na maxa i dolewam
nie polecam dolewać na gorącym silniku, bo możesz uszkodzić głowicę.

Trzy to zauwazylem, ze nigdy auto nie zaciagalo plynu ze zbiornika wyrownawczego, od kiedy mam to auto nic tam nie wlewalem , bo zawsze jest ok Hmm przeciez jesli plyn mi ucieka to powinnien pobierac ze zbiornika? Chyba , ze to znowu dzila na jakis zasadach o ktorych nie mam pojecia wiec prosze o pomoc . odepnij wężyk i dmuchnij, żeby zobaczyć czy drożny...


Zauwazylem, ze wskaznik temperatury na liczniku rano zawsze jest w takim mieejscu jak nagrzany , dopiero po wlaczeniu zaplonu spada na dol, czy tak mam byc
Nie!

Ja dalej stawiam na pompę wody. Z temperaturą lepiej nie igrać, bo szkoda byłoby zatrzeć silnik



monter24 - 28 paź 2007 12:44
Temperatura na max w kabinie ! wtedy dolewa az do momentu kiedy zacznie samoistnie wylatywac plyn, no taki opis znalazlem na forum odnosnie odpowietrzania ukladu!

Czyli wskaznik temperatury do wymiany w liczniku ?

Dmuchalemi bombli w wyrownawczym wiec jest wszystko drozne...

Czy przy wymianie pompy wody sciagam paek rozrzadu ?

Bede musial podjechac do mechanika aby to wykonal ale ja wymyslilem nastepujacy sposob prac :

- rozbieram pasek
- warto sprawdzic luz na rolkach jesli jest wymienia rolkę
- nowa pompa
- nowy pasek ewentualnie rolka?
- czy idzie sprawdzic napinacz ?
- moze jakies uszczelniacze ? jesli tak to jakie ?

Teraz bede dolewal wody zobacze czy do wieczora wystarczy mi czasu ) Hehe moze leciec z pompy i tak zaraz nie bedzie kapac...



qbass - 28 paź 2007 13:38

Czy przy wymianie pompy wody sciagam paek rozrzadu ?
Niestety tak, trzeba rozpinać rozrząd.

Czyli wskaznik temperatury do wymiany w liczniku ?
Bardzo możliwe, choć nie na 100%.

Co do kolejności prac, to najpierw warto ściągnąć obudowy rozrządu i zobaczyć czy przy pompie się nie poci.
Powiedz niech obejrzą Ci cały układ z każdej strony, przy zimnym jak i nagrzanym silniku.
Z której mniej więcej strony masz wyciek? od strony kierowcy, czy pasażera?



monter24 - 28 paź 2007 14:54
Wiec tak wy sobie siedzicie spokojnie w domku a ja co dwie minuity dolewam okolo 300 ml plynu na zimnym aucie ) Pewnie tak moglmym do rana ) Co najlepsze nic nie kapie tak w sposob widoczny a przy takiej ilosci plynu no raczej jakas chodz drobna kaluza powinna powstac . No chyba, ze ja dolewam a plyn do wyrownawczego ucieka ? Jest taka opcja ?

Jak juz cos leci to na goracym silniku od strony pasazera, ale niezawsze to zaobserwuje a plynu i tak bedzie brakowac, czujnik temperatury nowy wiec pozostaje tylko licznik no chyba , ze jakies zwarcie w obwodzie, ale to chyba wcaleby nie pokazywal ...



chudy - 28 paź 2007 14:54

Trzy to zauwazylem, ze nigdy auto nie zaciagalo plynu ze zbiornika wyrownawczego
I nigdy nie zaciągnie Xedos tak ma - zbiorniczek pełni jedynie funkcje naczynia przelewowego i do niego trafia nadmiar płynu który rozszerza się przy nagrzewaniu silnika. Zauważ że abiornik jest umieszczony nisko a nie powyżej silnika jak w typowych przypadkach.



monter24 - 28 paź 2007 15:25
W takim przypadku zawsze bedzie brakowac plynu w ukladzie, bo jesli nadmiar odplynie to przy zimnym silniku bedzie go brakowac baa dalej na cieplym tez bo nie zaciagnie Ok niech sobie jest nizej , ale moim zdaniem przy szczelnym ukladzie jednak powinnien zaciagnac , ale tak tylko sobie mysle , co sadzicie



Widelec - 28 paź 2007 15:40
powinien, ale tak nie robi. u mnie też w zbiorniku pełno i równiutko trzyma, a do chłodnicy czasem dolewać trzeba...



qbass - 28 paź 2007 15:46

No chyba, ze ja dolewam a plyn do wyrownawczego ucieka ? Jest taka opcja ? Odkręć korek od str. kierowcy, ten na zbiorniczku przy chłodnicy i sprawdz jak wygląda. Powinien mieć sprężynkę.

Jak juz cos leci to na goracym silniku od strony pasazera
Więc od strony pompy.


czujnik temperatury nowy
Można byłoby pomierzyć jeszcze jego rezystancję, ale raczej to będzie bezcelowe.

I nigdy nie zaciągnie Xedos tak ma - zbiorniczek pełni jedynie funkcje naczynia przelewowego
Niestety, ale się mylisz. W takim wypadku zawsze brakowałoby płynu w układzie Podczas gdy płynu w układzie jest mało, to zostaje zaciągane ze zbiornika.

W takim przypadku zawsze bedzie brakowac plynu w ukladzie, bo jesli nadmiar odplynie to przy zimnym silniku bedzie go brakowac baa dalej na cieplym tez bo nie zaciagnieDokładnie o tym mówię.


ale moim zdaniem przy szczelnym ukladzie jednak powinnien zaciagnac Dobrze myślisz. Jeśli układ jest sprawny i niezapowietrzony, to tak będzie.



monter24 - 28 paź 2007 16:00
HEEEH to ja juz nic nie rozumiem ) Jaki piekny taki skomplikowany

Czyli ile dolewasz srednio tego plynu ?

Moj ojciec ma starego lancera no i tam jak doleje plyna do pelna to nawet stan nie drgnie przez miesiac , ja zaraz sie przejade i aby do korka byl stan musze doleje 0,3 ml i zaraz nadal bezie malo?

Czyli mam sie nie przejmowac Na goracym silniku waz jest miekki czyli tam nie ma plynu ! Od strony kierowcy patrzac na silnik z przodu auta jest pelno ale sprezyna tam nic takiego nie ma tylko normalny korek !



qbass - 28 paź 2007 16:12

Czyli mam sie nie przejmowac
A kto tak napisał? Masz się przejmować!

ale sprezyna tam nic takiego nie ma tylko normalny korek !
Na korku ma być sprężynka, która dosicka takie uszczelnienie. Podczas gdy w układzie jest duże ciśnienie, sprężyna otwiera przepływ i nadmiar płynu właśnie tamtędy ucieka do zbiornika.
A zapytałem o ten korek dlatego, że niektórzy potrafią zastąpić go zwykłym monter24, sprawdź czy korki na silniku i na tym sbiorniczku są takie same. Na zbiorniczku masz mieć taki: http://motocom.pl/motocom/foto/b/th_J1545002.jpg a na silniku: http://motocom.pl/motocom/foto/b/th_J1542002.jpg



monter24 - 28 paź 2007 16:21
Przepraszam, tylko mi sie wydawalo! Sa inne masz racje na silniku jest zwykly koreka na zbiorniczku jest ze sprezyna ktora mozna docisnac, przed momentem otkrecilem ten korek i plynu tam nie ma hehe nigdzie nie mam juz plynu, wiem ze to nie jest zabawne , ale mnie to zaczyna smieszyc, za co przepraszam! Juto jade do mechanika aby dobrze sprawedzil mi caly uklad!

No a jesli pompa wody ucieka to wtedy tez moze nie zaciagac ze zbiornika bo mam nieszczelny uklad

Jak sie dostac do licznika aby wymienic wskaznik temperatury i czy sa dostepne w sklepach czy tylkow ASO ?



qbass - 28 paź 2007 16:43
Najpierw sprawdź szczelność, potem wlewaj płyn ile wlezie. powinno wejść coś koło 7-8 litrów.
I jeszcze jedno pytanie. Jak odpalisz to nie kopci z wydechu na biało?



monter24 - 28 paź 2007 17:55
hmm

no na bialo tak, ale jak jest zimny czy jak ? Wlasciwie mam lpg wiec zbytnio sie nie przejmowalem tym kopceniem no i jak jest norma bo to duzy silnik + LPG wiec co z tym bialym dymem jakies normy? Jesli za duzo to jaka jest przyczyna ?



qbass - 28 paź 2007 18:21
Myślałem o uszczelce pod głowicą, bo to by tłumaczyło zanik płynu, ale wtedy kopcenie byłoby raczej duże. Strat w mocy nie zauważyłeś zapewne, bo byś o tym napisał.



Hazu - 28 paź 2007 18:22
Jesli chodzi o dzwięk silnika to trudno cokolwiek powiedziec nie słysząc go na żywo

Ale to:


jedynie troche woda ubywa .


chalem z Lodzi byl wypadek wiec sie zatrzymalem i poszedlem zobaczyc co sie stalo, wracam a tam kaluza pod autem kolo zalane plynem i kaluza na wysokosci cos tak pompy wodnej


Na goracym silniku waz jest miekki

Swiadczy o niesczelności pompy tym bardziej ze widać jak wycieka.

Należy rozebrać wymienić pompę a przy okazji sprawdzić rozrząd a jeśli nie był wymieniany wymienić.

I nie ma się nad czym zastanawiać.

Jezeli nie stac cię na nowy rozrząd i pompe wody to mogę Ci zaoferować swój stary napinacz hydr. sprawny, oraz pompe wody sprawna do końca (model z przed 94 r.)

Ale jezeli dużo jeździsz i chcesz jeszcze pojexdzić to kup nowe części napinacz orginalny i pozostałe części GMB



monter24 - 28 paź 2007 18:48
Dardo duz jezdze :

-wymyslilem, ze pasek obowiazkowo przy tych prachach trzeba wymienic
- sprawdzic luz na rolkach
- nie wim czy mozna sprawdzic stan napinacza
- pompa ponad 200 zł kosztuje wiec tez nowa

W xedosach trzeba zrobic raz a porzadnie bo robocinza jest zbyt droga!

Rolki ewentualnie tez nowe najdrozszy napinacz bo od 400 do 600 zł

Z moca to nie mam porownania , to auto ma 6 cylindrow i nawet przy uszkodzonym jakims elemencie czy uszczelce to i tak dobrze chodzi w porownaniu z innymi choc scigalem sie od startu z golfem 5 105 km i dopiero przy 5 rpm go wyprzedzilem bo mocy mu zabraklo tak o pol auta mnie wyprzedzil ale to nowe auto i turbina, hmm ciekawe czy sprawny xedos jest lepszy do 100 km/h wyprzedzi golfa 5 105 konny )

Pare widze w lusterku i na szybie wiec moze byc troszke za duza z moc moze tez nie jakas rewelacja bo np jechac 160km/h to mam duzy problem!

Jak wykluczyc uszczelke Czy analizator spalin pokaze ze jes za duzo wody w mieszance , bo tak sobie mysle, ze bomblic bedzie przy uszkodzonej pompie wiec tym nie ma co sie sugerowac, a we wodzie oleju nie ma ...

Moge podjechac do LODzi, Poznaina , Wrocławia, Kalisz aby ktos co sie zna zobaczyl bo w malych miejscowoscia to ja wiem wiecej od ludzi we warsztatach jesli chodzi o xedos 6 Choc chcialbym aby bylo inaczej bo to ponoc mechanicy ! I



monter24 - 28 paź 2007 21:18
Wiec dolalem plyn, zrobilem pare kilometrow auto sie zagrzalo , podnosze maske waz miekki ! W dodatku wskaznik temperatury w liczniku jak wczesniej pisalem po zgaszeniu auta nie opada. Teraz zgasilem wylaczylem zaplon i pukam w deske i co no systematycznie opadalo do zera Jeszcze tego brakowalo, ze moze przegrzale auto i nawet nie wiedzialem ( Jak tam sie dobrac ? To sa jakies standarty do mazdy czy wylacznie mozna kupic w ASO

Wszystkim serdecznie dziekuja za pomoc

CO z diagnoza uszczelki pod glowica ? Czy analizator spalin powioe ze mamy za duzo wody w spalinach ? BO bombleniem nie sprawdze przy nieszczelnej pompie ! Przez zbiornik nie wylatuje!

Nieee uszczelke wykluczam dwie glowice ojjj tylko nie to ale co myslicie gdyz jak widze wskaznik mnie oszukiwal



Siw-y - 28 paź 2007 21:21
powąchaj płyn w zbiorniku wyrównawczym...jak czuć spaliny to walnięta uszczelka pod głowicą i być może, czego Ci nie życzę pęknięta na skutek przegrzania głowica



monter24 - 28 paź 2007 21:35
Jeszcze jedna sprawa przed snem , jakis czas temu sprawdzilem sprezanie i mialem 15 bar czyli max po kilku miesiacach bylo juz 13,8 na tloKACHa. Czy mozliwe jest , ze przez systematyczne przegrzewanie auta cisnienie spadlo po kilku miesiacach ? Czy to inna bajka nie zwiazana z tematem utraty plynu ?



qbass - 28 paź 2007 21:47

Dardo duz jezdze :
Więc wymień kompletny rozrząd, tylko najpierw się zorientuj, jak z głowicami.

- pompa ponad 200 zł kosztuje wiec tez nowa
Pompa GMB znacznie mniej niż 200 zł.

Czy analizator spalin pokaze ze jes za duzo wody w mieszance ,Powinien.


Jak tam sie dobrac ? To sa jakies standarty do mazdy czy wylacznie mozna kupic w ASO
Do licznika? Po prostu, ściągasz plastik dookoła niego i odkręcasz

Jeszcze jedna sprawa przed snem , jakis czas temu sprawdzilem sprezanie i mialem 15 bar czyli max po kilku miesiacach bylo juz 13,8 na tloKACHa. Czy mozliwe jest , ze przez systematyczne przegrzewanie auta cisnienie spadlo po kilku miesiacach ?A może ciśnienie spier**nicza ;] po "bokach", np. przez uszczelkę pod głowicą?
Ciężko tu cokolwiek doradzić. Podjedź autem do kogoś, kto naprawdę się zna na tym, bo sam to wątpię czy coś zdziałasz.



monter24 - 29 paź 2007 8:20
No wlasnie tylko kto sie zna na KF

Potrzebuje dobrej diagnozy !

Tylko czy wskaznik mozna kupic wszedzie czy tylko w ASO, moze uda sie go naprawic ?



nor - 29 paź 2007 8:33
Jak chcesz to moge Ci sprzedać zegary to sobie podmienisz wskaźnik temp. Jeśli jesteś zainteresowny to odezwij się na PW.



monter24 - 29 paź 2007 13:46
Dzieki za propozycje, ale wlasnie bylem u elektryka i powiedzial ,ze tam jest rezystor, ktory odpowiada za wskazanie paliwa i temperatury, mi nie wskazuje paliwa tylko rezerwe wiec na bank mam to cos uszkodzone. Teraz musze poszukac opisu jak tam sie dostac )



monter24 - 29 paź 2007 14:08
Czy pasek rozrzadu MITSUBOSHI moze byc ?
, jakie rolki ?

http://moto.sklep.pl/index.php?modules= ... pa=c111394



monter24 - 29 paź 2007 14:43
Wlasnie odkrylem,ze na zimnym silniku kiedy sciagne waz od chlodnicy do wyrownawczego, to leci plyn, czy to normalne, skoro bedzie lecial to zawsze bedzie malo w ukladzie bo nadmiar przeleci do zbiornika ? Czy ten korek od strony kierowcy nie powinnien blokowac przeplyw plynu i tylko przy nagrzaniu otwiera ? Moze jest za malo w wyrownawczym wtedy samoistnie nic nie wleci hmm



qbass - 29 paź 2007 15:03

Czy pasek rozrzadu MITSUBOSHI moze byc ?
Może być. Nie ukrywam, że zaczynasz już męczyć pytaniami na które odpowiedzi na Forum jest multum.

Napisz do Smirnoff'a, on ma tanie części i doradzi Ci kupić. www.carspeed.pl

Wlasnie odkrylem,ze na zimnym silniku kiedy sciagne waz od chlodnicy do wyrownawczego, to leci plyn, czy to normalne, skoro bedzie lecial to zawsze bedzie malo w ukladzie bo nadmiar przeleci do zbiornika ? Czy ten korek od strony kierowcy nie powinnien blokowac przeplyw plynu i tylko przy nagrzaniu otwiera ? Moze jest za malo w wyrownawczym wtedy samoistnie nic nie wleci hmm
Może masz zepsuty korek, tak nie może być.



monter24 - 29 paź 2007 16:32
Moze i mecze, ale jesli pisze w wyszukiwarce np: rozrzad to po co wyskakuje temat luz w kole i pelnoo innych rzeczy o ktore nie pytam. To tak nie powinno byc, albo licznik i znowu wszystko tylko nic o liczniku. Glowa rozboli i nic wiecej.

Wszystkim dziekuje za pomoc i cenne wskazowki!

Liczmik rozebralem prostrze niz myslalem, jutro bede wymienial ten rezystor wiec napisze , ktory jest odpowiedzialny za wskaźnik paliwa oraz plynu !

Pozdrawiam



monter24 - 30 paź 2007 17:34
Bylem dzisiaj u mechanika i rozklada rece. Bo woda wylatuje przez wyrownawczya, ale jest zimna a uto nagrzane. Nie zawsze tak sie dzieje - No moze uszczelka bo na zimnym troche kopcil, ale zrobilem 60 km wychodze z auta i ani grama pary wodnej przy dzisiejszej pogodzie , weze twarde w zbiorniku poziom ok, nic nie bombli

Co do licznika to w nich nie ma regulatorow napiecia, wiec paliwa i temperatury sa niezalezne jesli nie dzilaja to:

-sprawdzic sciezki w liczniku
- najprawdopodobniej czujnik nie podaje zasilania np: utopiony plwyak
- w liczniku wejscie ma zasilanie 14V, a poszczegolne elementy 11V na wskazniku paliwa mam tylko 5V
musilabym do baku zobaczyc , czego nie planuje, chyba ze wejscie jest od bagaznika
U mnie wskaznik temperatury mial uszkodzenie mechaniczne , ale troche go poprawilem i jest lepiej ale nie idealnie spada prawie na sam dol

Jakies pomysly z plynem ?Soryy ze truje ,ale chyba ASO mnie czeka



nor - 30 paź 2007 20:55
Przeszukaj forum wydaje mi się że był juz poruszany temat o wywalaniu płynu przez zbiorniczek. A co do poziomu paliwa to opisywałem jak rozwiązac ten problem, przeszukaj moje posty.



monter24 - 05 lis 2007 16:39
Doszedlem, juz prawie z wszystkim do ladu halasuje rolka.

Byłem dzisiaj w serwisie ASO Lodz , mialem jedna kostke nie podlaczona mianowicie czujnik spalania stukiwego. Nie ma widocznej kostki z wiazki przy przepustnicy aby ja podpiac. Czy wszystkie modele KF maja tam wejscie ? Najlepsze , ze bledu nie ma w kompie bo najprawdopodobniej cos jest podladczone w ten czujnik i pracuje prawie dobrze tak mi powiedzieli

Zostawić jak jest czy szukac wejscia, aby to pracowalo na 100 % dobrze , co sie dzieje z moim autem w tej chwili przy takim dziwnym podlaczeniu?

Wielkie dzieki za pomoc !



bazakbal - 05 lis 2007 20:14

Byłem dzisiaj w serwisie ASO Lodz , mialem jedna kostke nie podlaczona mianowicie czujnik spalania stukiwego. Nie ma widocznej kostki z wiazki przy przepustnicy aby ja podpiac. Czy wszystkie modele KF maja tam wejscie ?
nie! nie wszystkie kf mają wyjście pod czujnik spalania stukowego i właśnie z tego względu nie masz żadnych błędów, czyli jest ok.



monter24 - 05 lis 2007 22:20
Momencik, mialem wymieniny silnik ! Faktycznie moj stary motorek nie ma kabelka idacego przy listwie wtryskiwaczy. Ten silnik natomiast posiada taki kabelek idzie od spodu silnika , ma jeszcze jeden czujnik przy czujniku temperatury, ktorego moja wiazka tez nie miala ta co idzie za kolektorem !

Moje pytanie : Skoro ten silnik jest wyposazony w czujnik spalania stukowego to czy nie nalezy mu go podlaczyc pod ECU aby poprawnie regulowal kat zaplonu . Moze stary motorek technologicznie byl inaczej rozwiazany ? Czy pozostawic jak jest ?



tomekrvf - 05 lis 2007 23:02

Bylem dzisiaj u mechanika i rozklada rece. Bo woda wylatuje przez wyrownawczya, ale jest zimna a uto nagrzane.
Walnięty korek chłodnicy.
No i przestańcie pisać takie głupoty że płyn nie cofa się ze zbiornika wyrównawczego do układy chłodzenia. Jak silnik się nagrzewa to nadmiar płynu idzie do zbiornika, a jak stygnie to z powrotem wraca do układu. Za to wszystko odpowiadają dwa zawory które są w korku na chłodnicy.



Grzyby - 06 lis 2007 8:39
monter24, i co ja mam zrobić z tym tematem?

Namieszałeś tu o wielu tematach nie mających związku z tym co pierwotnie było w nazwie czyli z dźwiękiem.


monter24 napisał:
Czy pasek rozrzadu MITSUBOSHI moze byc ?

Może być. Nie ukrywam, że zaczynasz już męczyć pytaniami na które odpowiedzi na Forum jest multum



Moze i mecze, ale jesli pisze w wyszukiwarce np: rozrzad to po co wyskakuje temat luz w kole i pelnoo innych rzeczy o ktore nie pytam. To tak nie powinno byc, albo licznik i znowu wszystko tylko nic o liczniku. Glowa rozboli i nic wiecej.
Czy ty człowieku nie rozumiesz że to właśnie przez takich śmieciarzy jak ty mamy taką sytuację?
Co masz w temacie? Rolka prowadząca i czujnik spalania stukowego. A co w treści? Przegrzewanie silnika, rozrząd, wywalanie płynu do zbiorniczka.
Sam robisz syf i jeszcze z tego powodu narzekasz.

Zdecyduj się na konkretny temat i nazwij go sensownie.
Jak tego nie zrobisz ty, to zrobię to ja a przy okazji wywalę z tą to co już jest na forum.



monter24 - 06 lis 2007 11:11
Chcę Cię poinformować, że nie jestem śmieciarzem, zarówno w domu jak i samochodzie zawsze mam porządek. Czuję się Obrażony związku z czy wzywam do refleksji i przeprosin publicznych.

Zmieniłem temat, ponieważ problem został rozwiązany, początkowo miałem Diagnoza dźwięku jaki wydaje mój xedos oraz problem z płynem. W związku z licznymi poradami chłopaków temat się rozwinął . Wydaję mi się oczywiste, że jeśli ktoś pisze o rozrządzie to nie będziemy zakładać nowego postu, gdyż wtedy dopiero mielibyśmy bałagan. Tematy się rozwijają więc padają różne pytania i odpowiedzi.

Międzyczasie byłem w ASO Łódź diagnoza padła na rolkę , dzięki odpowiedzi kolegów poradziłem sobie z płynem. W ASO doszukali się nie podłączonego czujnika spalania stukowego. Ja miałem wymieniany silnik , moja instalacja nie posiada wejścia do wyżej wymienionego czujnika. Dlatego pytam czy tak może pozostać, czy nie muszę wymienić ECU i podłączyć ten czujnik aby silnik prawidłowo funkcjonował. Na podstawie wszystkich opinii oraz zmiany faktów zaktualizowałem temat postu, gdyż pozostałe problemy zostały rozwiązane. Nie chcą zakładać nowego tematu zrobiłem właśnie tak, a to wszystko po to aby nie śmiecić!!

Staram się dać nowy przykład rozwiązywania problemów z naszymi autami , jak postępować jeśli ma się wiele pytań i jeszcze zostałem obrażony .

No i przestańcie pisać takie głupoty że płyn nie cofa się ze zbiornika wyrównawczego do układy chłodzenia To moja głupota !

Silnik się nagrzewa to nadmiar płynu idzie do zbiornika, a jak stygnie to z powrotem wraca do układu. Twoje zdanie

Jak dla mnie to ja napisałem dokładnie to co ty, więc z kimś jest problem, może to wynika z braku umiejętności analizy treści.

Reasumując proszę wyłącznie o odpowiedzi związane z ECU oraz czujnikiem spalania stukowego, po wyczerpujących odpowiedziach , wnoszę o skasowanie wszystkich moich postów oraz usunięciu moich porad w poszczególnych postach . Ja sam oświadczam ,że wyrejestruję się z Waszego forum.

Adam Olczak



Grzyby - 06 lis 2007 11:32

Chcę Cię poinformować, że nie jestem śmieciarzem, zarówno w domu jak i samochodzie zawsze mam porządek. Czuję się Obrażony związku z czy wzywam do refleksji i przeprosin publicznych.
To że masz porządek w życiu prywatnym nie oznacza że robisz to tutaj. Wręcz przeciwnie.
Czytałeś kiedykolwiek regulamin? Co tam jest napisane o nazewnictwie tematów, zakładaniu nowych, pisaniu na temat?
Sam masz zastrzeżenia do działania wyszukiwarki i jednocześnie robisz wszystko żeby nie mogła działać poprawnie.

Staram się dać nowy przykład rozwiązywania problemów z naszymi autami , jak postępować jeśli ma się wiele pytań
Dzięki ale nie skorzystamy. Przynajmniej dopóki jest tutaj obowiązujący regulamin ze swoimi aktualnymi zapisami. Taki "przykład rozwiązywania problemów" nadaje się do bloga a nie do tego działu. Powody masz powyżej.

Powiedz mi, czego dotyczy Twój temat?
Czego z niego dowie się osoba która zobaczy go dzisiaj?
Dzwiek - problem rozwiazany rolka prowadzaca! Nie podlaczony Czujnik spalania stukowego brak bledu



monter24 - 06 lis 2007 17:00
Czytał Pan kiedyś Konstytucje oraz akty prawne ustanowione przez parlament jak i rozporządzenia poszczególnych ministrów ? Regulamin korzystania z konta bankowego ?

Jeśli nie to proszę nic nie mów na temat regulaminu forum, gdyż ludzie nie mają czasu czytać ważnych, wpływających na ich życie dokumentów a co dopiero regulamin forum. Wszyscy biorą się do działania , interesujących ich spraw.

Czytając mój post dowiemy się na tematy istotne- dotyczące użytkowania praktycznie każdego xedosa. Faktycznie jest poruszone wiele wątków. Jednak my ludzie użytkownicy auto oraz w większości pasjonaci nie jesteśmy exportami! To właśnie oni wypowiadają się na jeden temat szczegółowo i profesjonalnie. Natomiast pasjonaci posiadają własne doświadczenie i jeśli będzie post zamulony xedos to gdzie go Pan umieści ?
- jeden napisze sprawdź ECU
- może sonda
- przepławka do wymiany
- filtry
- rozrząd
- źle ustawiony zapłon
- podciśnienia
Jeszcze ktoś inny napisze , ze to może być wszystko – bo taka jest prawda. Tematy ewoluują i nigdy nie będą dotyczyły jednego tematu. O Blogu pierwsze słyszę i myślę , że Pana zadaniem jest informowanie o takich możliwościach jak wspomniany Blog. Jak ktoś przeczyta całości będzie o wiele mądrzejszy. Pan jest przewrażliwiony i nadal sądzę , że wyszukiwarka jest wadliwa. Rozwiązanie to :

- w przypadku postów (pojedynczych tematów to możliwość w nazewnictwie dopuścić do napisania jednego wyrazu np: wyciek bądź zapłon, filtry , etc, góra dwóch słów) Natomiast w przypadku rozbudowanego problemu robimy wspomniany blog ( tam dopuszczamy nazewnictwa typu : Proszę o diagnozę , jakie mogą być przyczyny ) Takie regulacje powinny być na czerwono dużymi literami napisane na głównej stronie. Jeśli coś nie działa i ogół ludzi ma problemy to trzeba to zmienić aby stało się proste i przejrzyste.

Teraz kiedy poruszonych zostało wiele tematów z których ja się cieszę, ponieważ mi pomogły nie wiem jak mam nazwać temat tego postu aby usatysfakcjonować Pana Grzyba ! Do aktualnego regulaminu . Pan może wyczyścić wszystko i sprawa będzie załatwiona . Kasować wypowiedzi kolegów nie mogę więc ?



Bartek. - 06 lis 2007 17:14
Alleluja Bracie!



Grzyby - 06 lis 2007 17:30

Jeśli nie to proszę nic nie mów na temat regulaminu forum, gdyż ludzie nie mają czasu czytać ważnych, wpływających na ich życie dokumentów a co dopiero regulamin forum. Wszyscy biorą się do działania , interesujących ich spraw.
Sorki kolego ale rejestrując się tutaj zgodziłeś się przestrzegać regulaminu o którym wspomniałem.
Zresztą guzik mnie obchodzi czy ktoś ma czas na czytanie.
Konstytucja czy akty prawne które przywołujesz w swojej wypowiedzi - możesz ich nie czytać ale to nie zwalnia Cię z ich przestrzegania.


jeśli będzie post zamulony xedos to gdzie go Pan umieści ?
poproszę o poprawienie tematu np. na "Słabe osiągi" i nie pozwolę prowadzić w nim dyskusji np. o nie działającym radioodtwarzaczu (bo ten nie ma na to wpływu)


O Blogu pierwsze słyszę
służę wyjaśnieniem http://pl.wikipedia.org/wiki/Blog


Teraz kiedy poruszonych zostało wiele tematów z których ja się cieszę, ponieważ mi pomogły nie wiem jak mam nazwać temat tego postu aby usatysfakcjonować Pana Grzyba ! Do aktualnego regulaminu . Pan może wyczyścić wszystko i sprawa będzie załatwiona . Kasować wypowiedzi kolegów nie mogę więc ?


Chciałem ten temat jakoś uporządkować i dlatego prosiłem Cię o konkretne nazwanie tematu. Wtedy wiedziałbym które posty do niego nie pasują i dołączyłbym je do istniejących tematów (np. dot. chłodzenia).
Przykro mi że nie potrafisz sprecyzować czego dotyczy Twój temat. Zrobię to za Ciebie.

Uwierz że w najmniejszym stopniu nie zależy mi na kasowaniu wypowiedzi które mogą się przydać innym. Tylko co z tego skoro nigdy do nich nie dotrą jeśli będzie taki bałagan. Już tłumaczyłem czemu szukajka znajduje niewłaściwe tematy. Chyba wystarczająco jasno.


Alleluja Bracie!
Następny mający w głębokim poważaniu zasady jakie tu panują .....

P.S. Jeśli masz/macie zastrzeżenia do moich działań - napisz proszę o tym w odpowiednim dziale.
Pomogę Ci (żebyś nie powiedział że nie masz czasu na szukanie) - Uwagi na temat forum i strony

pozdrawiam