ďťż
ECU w 626 GE KL





luca - 06 lut 2005 19:55
Czy ECU tego silnika ma funkcję odcinania zapłonu w sytuacji awaryjnej? Zastanawiam się bo znów pojawił mi się problem gasnącego silnika w trakcie jazdy. Do tej pory myślałem, że to ABS, ale ostatnio pomimo wypięcia bezpiecznika systemu zapłon dalej się odłącza.




tco_tm - 07 lut 2005 6:42
Wedlug moich danych w GE nie wystepuje czujnik wstrzasowy. Z drugiej strony, jesli jednak w modelach E-Spec byl montowany, to odciecie przez niego zaplonu zwykle nastepuje na dosc dlugi okres czasu - przynajmniej kilkadziesiat sekund i do momentu cofniecia kluczyka do pozycji "OFF". W europejskich samochodach natomiast spotyka sie dodatkowy przelacznik.



luca - 07 lut 2005 7:07
Wczoraj doszedłem do wniosku, że problem pojawia się w przypadku bardzo małej ilości paliwa w zbiorniku. Dziś zatankuję Pb i zobaczę, czy problem zniknie, jeśli tak, będę szukał dalej po tej linii. Jeśli zaś chodzi o odcięcie, to silnikiem po odcięciu paliwa da radę zakręcić dopiero po przekręceniu kluczyka na OFF i odczekaniu kilku sekund.

TCO masz może info w jakiej sytuacji może nastąpić odcięcie?



xXx - 07 lut 2005 7:41
A może poprostu siada Ci aparat zapłonowy...




luca - 07 lut 2005 14:16
OK, zatankowałem paliwo i jak ręką odjął. Czyli z tego wniosek, że musi być jakiś czujnik na pompie, który przy niskim poziomie Pb odcina zapłon co by zapobiec zatarciu czy przegrzaniu, a może to ja jestem fantastą?
W każdym razie jest związek przyczynowo skutkowy.



Długi - 07 lut 2005 15:29

Dziś zatankuję Pb

Zatankujesz czysty ołów???



luca - 07 lut 2005 16:05
Taki tam skrót myślowy.
Długi ale skoro się już pojawiłeś, to napisz czy znasz podobny przypadek?



Długi - 07 lut 2005 17:19
Jeżeli objaw ustępuje po zatankowaniu "ołowiu" to podejrzewałbym że masz dużo brudu na dnie zbiornika który może oblepiać filtr wstępny. Chyba będziesz musiał wyciągnąć zbiornik i go wypłukać z zanieczyszczeń.
pzdr



luca - 07 lut 2005 17:49
Tak będę musiał zrobić, ale sama w sobie opcja jest ciekawa.



Długi - 07 lut 2005 17:59
Będziesz musiał dopłacić za dodatkową opcję nie odblokowaną fabrycznie u producenta, na priva podam ci swój nr konta



luca - 07 lut 2005 18:06
Czyli jednym slowem takiej opcji w ECU o prostu nie ma ?
Hmmm.... nie kumam. W przypadku krematorium poziom paliwa nie powinien robić



Długi - 07 lut 2005 18:10

Czyli jednym slowem takiej opcji w ECU o prostu nie ma ?
Hmmm.... nie kumam. W przypadku krematorium poziom paliwa nie powinien robić

W ECU takiej opcji, nie ma
Nie mówiłeś że gaśnie też na gazie, w ogóle nie wiem że masz gaz
jeśli sporadycznie gaśnie niezależnie czy jedzesz na benzynie czy gazie obstawiałbym moduł zapł.



luca - 07 lut 2005 18:15
Raczej nie sporadycznie. Gasnie dokładnie wtedy kiedy nie ma benzyny. Akcja jest powtarzalna, tzn. w takim przypadku odbywa się to cyklicznie. Po odłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu jest ok. Gdy tylko zaleje zbiornik Pb objawy ustepują.
Dodatkową opcją jest fakt, że najpierw za każdym razem odryglowują się zamki, dopiero po jakichś 20 sekundach odcina zapłon. A i żeby nie było podejrzewałem autoalarm, ale po rozłączeniu centralki działo się to samo. Takie buty.



Długi - 07 lut 2005 18:38
Są na świecie rzeczy które nie śniły się fizjologom

Instalacja elektryczna samochodu nie przewiduje fizycznego połączenia pomiędzy obwodem np.czujnika poziomu paliwa a zamkiem centralnym więc wynikałoby że może masz jakieś zwarcie albo brakuje gdzieś masy?
Do elektryka biegniem MARSZ!



tco_tm - 07 lut 2005 18:39

A i żeby nie było podejrzewałem autoalarm, ale po rozłączeniu centralki działo się to samo. Takie buty.
A w GE jest automatyczne ryglowanie zamkow po ruszeniu? Jak dla mnie to wyglada na opcje autoalarmu, wiec dziwne wydaje sie, ze objaw powtorzyl sie po jego odlaczeniu.



luca - 07 lut 2005 23:28
Dobra wszystko się zgadza, przyjmuje argumenty, ale czemu wszystko ustaje po zatankowaniu, skasowaniu rezerwy?



xXx - 08 lut 2005 13:25
Luca, niemożliwe na 100% że to powoduje ECU po odczytaniu sygnału z jakiegoś czujnika.

Zrób tak jak napisał Długi, wypłucz sobie ten bak...



luca - 08 lut 2005 16:07
Patyk OK, ale czemu to się dzieje w sytuacji gdy latam na krematorium? I dlaczego najpierw przed odcieciem zaplonu odryglowuje drzwi?



tco_tm - 08 lut 2005 18:00
Podejrzewam, ze z ta rezerwa nie do konca sprawa jest pewna. Moze to po prostu zbieg okolicznosci. Zaczalbym od tropu z odryglowaniem drzwi. Odlacz ten alarm.



xXx - 08 lut 2005 21:23
Patyk OK



luca - 08 lut 2005 22:41
Słuchajcie ja się wcale nie chcę kłocić. Objaw występuje tylko przy minimalnym poziomie paliwa w baku. Testowałem zarówno jazdę na Pb jak i LPG w takich warunkach w obu wypadkach dzieje się to samo (tzn. najpierw odryglowuje drzwi, a następnie odcina zapłon).



xXx - 09 lut 2005 12:39
Nie, Ty naprawdę nic nie rozumiesz...............



luca - 09 lut 2005 13:47
Oświeć mnie.