ďťż
EGR BOOST SENSOR I EGR BOOST SENSOR SOLENOID VALVE





Eugeniusz Jaroch - 06 sie 2004 21:39
Czy ktoś może mi powiedzieć jak powinien działać czujnik ciśnienia (podciśnienia) EGR BOOST SENSOR - czy mierzy ciśnienie atmosferyczne i podciśnienie i kiedy co mierzy?
Jest połączony z dolotem silnika przez zawór trójdrożny- EGR BOOST SENSOR SOLENOID VALVE który łączy czujnik z podciśnieniem w kanale dolotowym lub z filtrem do atmosfery. Bez prądu na zawór czujnik jest połączony z atymosferą przez filtr zaworu.
Badałem kiedy czujnik jest połączony z podciśnieniem i nie zdarzyło się to ani przy biegu jałowym ani przy włączonym biegu D (z ASB) i zastanawiam się czy zespół ten działa prawidłowo- mam wątpliwości.
Tyle wiem !
Ale nie wiem jak te dwa zespoły mają działać.




tco_tm - 06 sie 2004 22:20
Nie jestem pewien, ale recyrkulacja powinna dzialac tylko w przypadku calkowitej sprawnosci reszty systemow (brak bledow). Poza tym musi byc osiagnieta temperatura robocza silnika, przepustnica nie moze byc szeroko otwarta, a obroty powinny wynosic conajmniej 1000 jednostek.

Pozdrawiam.

P.S. W instrukcji serwisowej (podejrzewam, ze masz, bo podajesz z niej nazwy tych elementow) jest wyraznie napisane, ze zawor trojdrozny przepuszcza powietrze od kolektora do sensora tylko po podaniu napiecia na jego koncowki. Jest tez napisane, ze na silniku pracujacym na wolnych obrotach nie powinno byc po stronie sensora wyczuwalne podcisnienie, a wiec tak jak w twoim przypadku.

Nie znalazlem nigdzie opisu, kiedy komputer przelacza zawor sensora. Sprobuj podniesc obroty na rozgrzanym silniku, moze wlasnie wtedy nastapi przelaczenie. Swoja droga nie wiem po co dodali ten czujnik - u mnie go nie ma, a samochod tez jezdzi.

***

Poszukalem troche w sieci i "boost sensor" jest odpowiedzialny za dwie rzeczy - za pomiar cisnienia atmosferycznego lub podcisnienia w ukladzie dolotowym. Komputer sam decyduje, ktore parametry beda mierzone. Nastepuje to poprzez podanie napiecia na zawor sensora.

Podejrzewam, ze badanie cisnienia atmosferycznego tradycyjnie pozwala okreslic gestosc zasysanego powietrza. Natomiast badanie podcisnienia ma okreslic przeplyw przez zawor EGR.

Ciekawe jak to jest obliczane? Chyba tylko po uwzglednieniu obrotow i stopnia otwarcia przepustnicy... W pewnym stopniu tlumaczy to uwaga z jednej ze stron www, gdzie napisane zostalo, iz przeplyw przez zawor EGR jest mierzony tylko (?) podczas hamowania silnikiem - przepustnica zamknieta, a silnik ma spore obroty, czyli mozna przyjac ze caly przeplyw jest wlasnie przez zawor EGR.



Eugeniusz Jaroch - 07 sie 2004 14:10
Serdecznie dziękuję za odpowiedż.
Badania zespołów są związane z dalszym testowaniem skrzyni asb.
Pozdrawiam TCO_TM