ďťż
emerson-mg





emerson-mg - 14 mar 2009 12:59
Witam

Jakoś mało 3-jek a więc przedstawiam bardzo fajną wersję Madzi 3 w wersji USA.
Nie jest to jakaś super wypasiona wersja ale najważniejsze rzeczy ma. 9pp,skrzynia DSG ale niestety tylko 4 biegowa,ABS,kontrola trakcji, tempomat, klima manual, radio fabryczne, odtwarzacz bez MP3. Bagażnik spory 450l ale wlot wąski jak to w sedanach. Reszta standard. Sylwetka o sportowym charakterze i to mi się w niej b .podoba. Myślę, że miala by spore szanse w konkursie zdjęciowym.





pozdrawiam
Marek




Globy - 14 mar 2009 16:36
Ładniutka, elegancka i dynamiczna Do tego kokpit "trójki" został naprawdę świetnie narysowany. Jak dynamika i spalanie w automacie?

PS. Poprawiłem zdjęcia i wrzuciłem zmniejszone wersje do 800px - na przyszłość należy skopiować z Fotosika bezpośredni adres fotki z końcówką .jpg lub kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy i go skopiować. Poprawiłem również temat na zgodny z Regulaminem działu



emerson-mg - 14 mar 2009 19:14
Dziękuje Panie Prezesie. W ramach usprawiedliwienia powiem,że ostatnio syn wgrał mi nowego Windowsa i przy okazji wcieło niektóre programy między innymi do obróbki zdjeć. A z tym wczytywaniem zdjęć to staram się robić zgodnie z instrukcją ale widocznie gdzieś robię bład i nie wychodzi.
Wracając do Mazdy3 i jej dynamiki to powiem, że zależy od tego czy jadę na automacie czy manualu. Na automacie jest myślę wolniejsza i przyśpiesza zgodnie z trybem pracy skrzyni. Czyli jakby wcześniej wrzuca wyższe biegi i co za tym idzie przyśpiesza wolniej.
A na manualu to mogę na upartego na poszczególnych biegach ciągnąć do 5000-6000 obrotów i wtedy jak to się mówi rwie asfalt. Spalanie myślę, że w mieście średnio 10-12l a poza miastem ok.6-8l ale wszystko zależy od sposobu jazdy i od "ciężkości buta".



pozdrawiam
Marek



Globy - 14 mar 2009 21:41
Dzięki za odpowiedź Znajomi często pytają o tę wersję i zastanawiałem się, czy skrzynia mocno wpływa na dynamikę oraz apetyt na paliwo - widzę, że jest w porządku. Szerokiej drogi!




przemasi - 15 mar 2009 7:11

Do tego kokpit "trójki" został naprawdę świetnie narysowany
Mi osobiście w trójce właśnie to wnętrze się najbardziej podoba
Lubię do niej wsiadać i zawsze mi się na nowo podoba
Ładny sedanik...podoba mi się



jerrry - 15 mar 2009 13:31
Piękna "trójeczka" Gratuluje autka.
Szkoda tylko że lampy z tyłu jeszcze czerwone a nie białe.
emerson-mg niestety ale 3 nie ma skrzyni DSG to tylko (i aż ) Tiptronic.
Potwierdzam spalanie moja w mieście pali ok. 10-11 (zima).
Co do dynamiki to muszę przyznać ze na manualu "kręci" się do odcięcia więc można poszaleć



emerson-mg - 15 mar 2009 14:05
Mazda 3 2l 2006 wersja USA.
Dziękuje za opinie . Nie będę się wymądrzał ale DSG to chyba Dual Stering Gear czyli podwóne sterowanie i takie mam w moim aucie. Jeśli żle myślę to proszę mnie oświecić.
Lampy na tych zdjęciach są jeszcze przed wymianą bo były oryginalne a co za tym idzie nie zgodne z normami europejskimi. Tzn migacze czerwone i brak światła przeciw/mgielnego(w USA mgła jest tylko z przodu auta )Też mi się podobają białe ale po pierwsze jak chciałem kupić to akurat nie było a kończył się przegląd techniczny. Udało mi się kupić zamienniki do błotników a te w klapie zostały oryginalne tzn jedno cofania a drugie z cofania przerobione na p/mgielne i w ten sposób zaoszczędziłem na wymianie tych w klapie bagażnika. Jest minimalna różnica w kolorze bo te zamienniki są lekko różowe. Patrz zdjęcie - czyli Madzia od tyłu. Ten napis na zderzaku to Mazda w orygialnym japońskim alfabecie kanji.




jerrry - 17 mar 2009 12:01

Nie będę się wymądrzał ale DSG to chyba Dual Stering Gear czyli podwóne sterowanie i takie mam w moim aucie. Jeśli żle myślę to proszę mnie oświecić

DSG (Direct Shift Gear – z biegami zmienianymi bezpośrednio) składa się z dwóch mechanicznych skrzyń biegów, każda o 3 przełożeniach i dwóch sprzęgieł ciernych. Dzięki takiej konstrukcji możliwa jest automatyczna, ale błyskawiczna zmiana przełożeń (mówiąc w uproszczeniu skrzynia dwusprzęgłowa)
To skrzynia stosowana w autach z grupy WV.
Podwójne sterowanie to Tiptronic.
U mnie lampy są po lifcie białe i migacze są pomarańczowe co do mgielnych to nie mam, i puki panowie w niebieskich mundurach mnie nie "osaczą" nie będę nic zmieniał
Zapytam o czujnik cofania bo zamierzam sobie zamontować czy masz fabryczny, jakiej firmy i jak się sprawuje??



emerson-mg - 18 mar 2009 11:54
Dzięki za info. Oczywiście mam Tiptronic. Panowie w mundurach to jedno a przegląd tech. to drugie. Zgodnie z przepisami powinno się mieć z tyłu lampę p/mgielną. Jak coś jest nie tak (a u nas na auta z USA mają na stacjach uczulenie) to nie ma pomiłuj.
Czujniki zakładałem po zakupie auta. Jest to firma Phantom BS-415. Jestem zadowolony bo informację dostaję dwojako.
1.Za pomocą wyświetlacza LCD(widzi poniżej 2m), który zamontowano mi nad lusterkiem wstecznym i to jest trafiony pomysł.
2.I modulującego sygnału dźwiękowego, który zaczyna reagować poniżej 1,5m.
Czujnik jest tak ustawiony, że jak wyświetlacz pokazuje 0 cm a beeper się drze jednostajnie tzn. do przeszkody jest jakieś 20cm. Centralnie na wyświetlaczu LCD jest pokazywana odl cyfrowo. a po bokach jaka jest odl. odpowiednio z prawej lub lewej strony przy pomocy kolorowych pasków. Im bardziej czerwone tym bliżej. I to tyle.
[img][img]http://images6.fotosik.pl/436/6df2be926f9fbf67.jpg[/img][/img]
pozdrawiam Marek



jerrry - 19 mar 2009 12:45
A czy zakładałeś sam czy zlecałeś komuś ? Jaki to koszt ?
Ciekawe miejsce na zamontowanie wyświetlacza - podoba mi się to rozwiązanie
Przy AT by wybrać D (drive) przeskakuje się przez R czy w tym czasie załącza się czujnik i wyświetlacz ( bo podobno włącza się w momencie włączenia biegu wstecznego - jeśli tak toczy nie jest to drażniące?).
Ja przymierzam się by 4 czujniki zamontować w czarnym elemencie zderzaka pod tablicą rejestracyjną czy nie rozważałeś tej opcji ? twoje czujniki są w kolorze i mało widoczne (zapewne malowane)
Ja chciałbym by czujniki były jak najmniej widoczne, nie wiesz czy fizycznie jest możliwość zamontowania je tam gdzie zamierzam



emerson-mg - 19 mar 2009 14:26
Robiła to firma. Koszt razem z montażem ok 800PLN. Czujniki oczywiście malowane dobranym lakierem. W poprzednim moim aucie (Toyota Corolla) koszt montażu w serwisie przysalonowym był podobny i też czujniki były dodatkowo malowane. Ale to było w 2006 i 2007roku Corollkę miałem tylko 7-m-cy a może aż ale to inny temat.
Co do systemu Phantom, jeśli coś jest w zasięgu czujnika czyli mniej iż 1.5m to przy przesuwaniu dżwigni w dół piśnie ale to jest naprawdę nie zauważalne.
Co do miejsca to wszystko zależy od rodzaju czujników a właściwie ich zasięgu. W/g instrukcji instalacji tych moich to odległość od ziemi powinna być 50-60cm a zalecana to 55 cm. Co do wyboru miejsca to firma montująca i ja wybraliśmy miejsce gdzie chyba zdecydowana większość użytkowników instaluje. Ale poszukaj tematu czujnik parkowania na forum mazdaspeed bo np. widziałem tam wyświetlacz chyba razem z czujnikiem zamontowany w podsufitce przed tylną szybą. Może to i ciekawy pomysł tylko nie wiem czy we wstecznym lusterku dobrze widać cyferki na wyświetlaczu.
pozdrawiam
Marek