ďťż
Fabryczny podgrzewacz paliwa





Gość - 12 paź 2006 21:04
Witam

widzialem w necie podgrzewacze paliwa do diesli montowany w linii z przewodem paliwowym zasilany pradem
idzie zima, wiec mam pytanie, jeden znajomy mi mówil ze w mazdach sa montowane podgrzewacze fabrycznie
czy to jest prawda
bo jezeli tak to po co to dublolwac
mam DITD 2.0 - mazda 626 z 1999

Edit by poflek: skleiłem trzy wątki i zaktualizowałem temat




Grzyby - 13 paź 2006 6:55
mediasklep - nazwij temat zgodnie z regulaminem



magicadm - 13 paź 2006 7:19
Ja na przykład mam podgrzewacz.
Ale to BJ DITD
Ze tego co korzarzę to jedna para kabli jest od czujnika wody w odstojniku, a druga od pogrzewacza.
Porównaj ze swoim.




xANDy - 13 paź 2006 9:45
magicadm - a ja nie mam czegoś takiego... będę musiał lepiej popatrzeć tam.




magicadm - 13 paź 2006 10:06

a ja nie mam czegoś takiego
O ile dobrze pamiętam to Jaksa porónywał ze swoją GF-ką - i też nie miał...
Zapewne to wynika z tego na jaki klimat szykowane jest autko.
Mój to chyba miał być sprzedawany na biegunie (i podgrzewacz, i Webasto )



GofNet - 13 paź 2006 19:48

Mój to chyba miał być sprzedawany na biegunie (i podgrzewacz, i Webasto )Eeee to nawet na OR możesz jeździć bez dodatkowej instalacji...



xANDy - 13 paź 2006 20:40
GofNet ale podgrzewanie działa wewnątrz filtra a nie w baku... a jak tam Ci zgęstnieje to wtedy jest problem...



GofNet - 13 paź 2006 21:00
Tradycyjne podgrzewacze (np. płytowe) również działają poza bakiem (zazwyczaj przed pompą). Dodanie etanolu rozrzedza OR, zapewniając mniejszą lepkość paliwa.
Początek jest najgorszy, ale jak paliwo z pompy obiegiem powrotnym wraca do baku, OR stopniowo się podgrzewa, zmniejszając tym samym swą gęstość.
Niekiedy stosuje się wstępny zbiornik, do którego paliwo doprowadzane jest przed rurę o dużej Ø. W nim OR jest wstępnie podgrzewane (najczęściej elektrycznie) a następnie płynie do właściwego podgrzewacza (wykorzystującego ciepło z układu wydechowego - kolektora, lub też z układu ogrzewania pojazdu - mały obieg).
Najczęściej jednak stosuje się osobny bak/zbiornik i to w nim przechowuje się ON, zaś w baku OR. Silnik uruchamia się i gasi na ON, zaś jeździ na OR. Lepsze układy same przełączają po uzyskaniu bezpiecznej temperatury z ON na OR, tańsze wymagają manualnej interwencji użytkownika pojazdu. Należy jednak odpowiednio wcześniej przed wyłączeniem silnika przełączyć na ON (elektrozawory), aby oczyścić układ, celem następnego uruchomienia silnika na ON a nie OR.
Ale to inna historia i na inny temat...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Przydałoby mi się Webasto. Zima się zbliża i znów kuper będzie marzł...



xANDy - 13 paź 2006 21:15
GofNet skąd Ty masz tę wiedzę......................?



GofNet - 13 paź 2006 21:19
Z mlekiem matki wyssałem...

Olej roślinny zamiast ropy...

Pozdrawiam
..::GofNet::..



mariomix - 26 lis 2008 22:52
Może ktoś mnie oświeci i wyjaśni jak działa podgrzewacz paliwa w mazda 6 i kiedy działa bo umnie nawet jak klucz wyjęty ze stacyjki to na złączce tego podgrzewacza przy filtrze paliwa jest obecne 12V. Czy aby to nie wpływa niekorzystnie na akumulator podczas postoju kiedy nie jest ładowany ?



mariomix - 28 lis 2008 15:48
widzę, że wiele osób ty zaglądało ale nie bardzo jasny temat chyba ?



martinpl - 29 lis 2008 16:53
mariomix a nie sa to przewody od czujnika obecnosci wody (kondensatu) w filtrze?



mariomix - 29 lis 2008 21:27
przewody od czujnika obecności wody są obok tych do podgrzewacza



Prem(J)aca - 07 sty 2009 18:55
Jak po VIN stwierdzić czy mam podgrzewacz paliwa czy nie mam?
Z filtra wychodzą dwie wtyczki ale wyczytałem że to wcale nie świadczy o tym iż podgrzewacz jest.
Franca zgasła na mrozie i nie jestem pewien czy to wina paliwa sprzed miesiąca (dodałbym jakichś dodatków/polepszaczy)czy jak mam podgrzewacz to on nie działa.



topik - 07 sty 2009 20:23
Witam! Na rosyjskiej stronie możesz sprawdzić po wpisaniu numeru VIN. Strona jest na forum. Jaki samochód? Jeżeli jest to silnik DiTD to na obudowie ręcznej pompki paliwa jest zamontowana grzałka.



poflek - 07 sty 2009 21:14

Jaki samochód?

Prem(J)aca, proszę o uzupełnienie profilu.



otiks - 08 sty 2009 7:58
Prem(J)aca, jeśli nie poradzisz sobie ze znalezieniem informacji to podeślij do mnie numer vin twojego auta.



Prem(J)aca - 08 sty 2009 12:53
Zupdatowałem profil przepraszam za utrudnienia.
Wczoraj auto zgasło mi w trasie , więc zastanawiam się czy mam podgrzewacz i czy grzeje paliwko. Dodałem antifrosta K2 i dzisiaj (-10C) odpaliłem i przyjechałem do pracy.
Sprawdzę po południu ten vin i jeszcze się odezwę



Prem(J)aca - 08 sty 2009 18:18

Zupdatowałem profil przepraszam za utrudnienia.
Wczoraj auto zgasło mi w trasie , więc zastanawiam się czy mam podgrzewacz i czy grzeje paliwko. Dodałem antifrosta K2 i dzisiaj (-10C) odpaliłem i przyjechałem do pracy.
Sprawdzę po południu ten vin i jeszcze się odezwę


No , nareszcie dotarłem do domciu, zero problemów z paleniem/gaśnięciem.
Mam nadzieję że to była tylko chwilowa niedyspozycja Madzi Premacjanny.
Czy ew. podgrzewacz paliwa załatwia sprawę zamarzania w całym układzie?Zastanawiam się czy jedynym sposobem na szambo w polskich stacjach paliwowych w zimowym czasie są tylko dodatki jak Antifrost . A może lać Vpower na shellu - słyszy się że sprowadzany z Niemiec - macie jakieś doświadczeniaw tej materii ?



marcili - 08 sty 2009 20:53
Z tego co ja wiem (w oparciu o forum) to najlepiej lać paliwa z Shela bądz Statoil.
Co do Shela to wszyscy są zgodni a co do Statoil to już nie ma zgodności.
Ja leje V-Pover bo ma podobno mniej siarki.
Co do podgrzewacza paliwa to w oparciu o mój VIN (dla silnika po lifcie RF3F) to go posiadam:






poflek - 11 sty 2009 10:53
Podgrzewacz jest sterowany podciśnieniem.
Jeżeli paliwo jest gęste lub wytrąca się parafina to filtr się zapycha i pompa nie może go uciągnąć. W momencie osiągnięcia podciśnienia -34,7kPa załącza się grzałka a po zmniejszeniu do -22,0 kPa wyłącza.
Podgrzewacz nie grzeje zatem jeśli silnik nie pracuje ani nie ma związku z pracą świec.



Enduro - 11 sty 2009 18:00
ja dodam tu,
że wiele modeli mazdy 6 Dieslu tego podgrzewacza nie ma..
i jest to niekorzystne dla tego auta w polskich warunkach zimowych
czyli warto kilka pln zainwestowac i go zamontowac
E.



siegu - 11 sty 2009 18:55

że wiele modeli mazdy 6 Dieslu tego podgrzewacza nie ma..
626 też i dlaczego akurat moja



Enduro - 11 sty 2009 19:24

że wiele modeli mazdy 6 Dieslu tego podgrzewacza nie ma..
626 też i dlaczego akurat moja



Łukasz - 11 sty 2009 19:33
W AZauto nówka sztuka do 323/626/Premacy kosztuje dla człowieka z "ulicy" 524zł. Ciekawe czy coś jeszcze trzeba dokupić żeby to funkcjonowało?? Bo tak na oko patrzyłem to kostka jest,przewody są .....



poflek - 11 sty 2009 19:37

niekorzystne dla tego auta w polskich warunkach zimowych
O tym to już się przekonałem

626 też i dlaczego akurat moja
Nie jesteś sam

bo może jest to import np. z Afryki
W Holandii to Afryki nie mają ale z mrozami problemów też.

Ciekawe czy coś jeszcze trzeba dokupić żeby to funkcjonowało
Podpiąć 12V i tyle. Normalnie jest chyba podpięte bezpośrednio pod główny bezpiecznik silnika.



Łukasz - 11 sty 2009 20:01

Podpiąć 12V i tyle. Normalnie jest chyba podpięte bezpośrednio pod główny bezpiecznik silnika - to by było super .Jeszcze załatwić jakąś dobrą zniżkę i bym kupił Bo używanych na alledrogo nie ma.



poflek - 11 sty 2009 20:07

Jeszcze załatwić jakąś dobrą zniżkę i bym kupił
Jakby było -50% to bym się skusił
Do następnej zimy może znajdę jakąś używkę.



topik - 11 sty 2009 20:35
Witam! poflek czyli wytworzone podciśnienie w filtrze paliwa włącza grzałke? Łukasz a dzwoniłeś po szrotach.



poflek - 11 sty 2009 21:05

czyli wytworzone podciśnienie w filtrze paliwa włącza grzałke
Tak.



Łukasz - 11 sty 2009 21:45

Łukasz a dzwoniłeś po szrotach jeszcze nie.Ale tak sobie myślę czy w używkach warto szukać (cena i stan)..?



topik - 12 sty 2009 16:28

Ale tak sobie myślę czy w używkach warto szukać (cena i stan)..?

Witam! Ceny nie znam a stan powinien być dobry chyba, że będzie uszkodzona mechanicznie.



dziara - 14 sty 2010 17:37
Też bym kupił używany podgrzewacz do mojej 6. Cena oryginalnego-1500zł. Do tego trzeba zmienić górną pokrywkę-300zł.Używek nie znalazłem, a zamienników nie ma (chyba)..Może jakieś przeróbki od innego?
Pozdr...



makumba1975 - 15 sty 2010 12:18
Witam.

Ja kupiłem miesiąc temu na allegro od mazdy 323 DITD z 2003, kosztowało mnie to równo 100 z przesyłką, nawet filtr z paliwem w środku dostałem ;-). Miłem wcześniej problem bo mi paliwo z shela zamarzło, a miałem pełen zbiornik i nie mialem jak wymieszać paliwa z antydepresantem. Któregoś dnia macałem tę grzałkę po przyjeżdzie z pracy i była cieplejsza od samego filtra, a więc chyba działa. Z drugiej strony mrozy utrzymuja się od dłuższego czasu i paliwo na stacjach jest już O.K. a więc i tak nie powinno gęstnieć.
Szkoda że w naszych autach płyn chlodzący krąży w nagrzewnicy cały czas, gdyby tak nie było można by zastosować podgrzewacz wpięty w nagrzewnicę i grzało by paliwo po włączeniu ogrzewania.

Pozdrawiam.

PS. Tu macie filtry z podgrzewaczami:

http://www.allegro.pl/item884177141_fil ... zesci.html

http://www.allegro.pl/item860588476_fil ... _5_td.html

http://www.allegro.pl/item885203705_fil ... td_td.html

http://www.allegro.pl/item883758792_maz ... filtr.html



dziara - 15 sty 2010 12:23

Ja kupiłem miesiąc temu na allegro od mazdy 323 DITD z 2003
Tylko pytanie czy do mojej pasowałaby podobna....



Sebaaaaaaa7 - 15 sty 2010 17:08
A czy ktoś wie pod jakim bezpiecznikiem jest podgrzewacz filtra paliwa w maździe 6.



dziara - 15 sty 2010 19:02

PS. Tu macie filtry z podgrzewaczami:

http://www.allegro.pl/item884177141_fil ... zesci.html


Zdjęcie bardzo niewyraźne albo w tak złym stanie (zapuszczony?/?).Nawet jak uda się kupić to wystarczy tylko podpiąć i powinno działać??