Felgi i Opony.
xXx - 26 cze 2004 20:34
Mam pytanie odnośnie opon i felg aluminiowych. Stałem się szczęśliwym posiadaczem oryginalnych felg aluminiowych wraz z oponami od mazdy 6. Rozmiar opon to 215/45/17 a wcześniej posiadałem felgi z oponami 205/55/16.
Ze względu na to, że po założeniu kół opona wraz z felgą z tyłu ociera o kolumnę Mc'Pherson-a mam pytanie:
1) Jakiej grubości maksymalnej powinienem zastosować dystanse
2)Ile minimalnie musi być wkręcona nakrętka na szpilkę, żeby wszystko
było O.K??
3) Czy występują specjalnego rodzaju nakrętki, które to można stosować przy tego typu przeróbkach.....chodzi o to, żeby środkowa część nakrętki(stożek) wkręcała się głębiej??
4) W przyszłości mam zamiar wymienić szpilki na dłuższe, czy da się to zrobić bez uszkodzenia łożyska(w BA łożysko jest razem z piastą) lub czy można ewentualnie na nowym łożysku próbować wprasować nowe szpilki lub czy może występują całe piasty z dłuższymi łożyskami
5) Ile opony o moim profilu będą maksymalnie wyginały się na ostrych zakrętach??
Pozdrawiam
P.S. Fotki wrzucę niedługo....jak ktoś kto może wrzucać fotki na jakiś serwer odezwie się do mnie
Jaksa - 26 cze 2004 21:12
No to teraz bedzie FULL WYPAS..... czy da się to zrobić bez uszkodzenia łożyska(w BA łożysko jest razem z piastą)
Hawkins - 26 cze 2004 21:53
podeślij fotki na maila to wrzucę je do siebie na serwerek i Ci podlinkuje.
pozdrawiam
Hawkins
marek - 27 cze 2004 0:27
Ja mam u siebie felgi z ET mniejszym od fabrycznego o 1 cm i nic się nie dzieje z zawieszeniem i łożyskami. (to jest podobnie jakbyś dystanse 1 cm założył)
Kiedyś wyczytałem że zaleca się dystanse na oś skrętną nie więcej jak 1,5cm na koło a na tylną 2 cm na koło.Ale wyczytałem też inne opinie, więc właściwie trudno powiedzieć.
Ile opony o moim profilu będą maksymalnie wyginały się na ostrych zakrętach??
xXx - 27 cze 2004 7:53
1) Po pierwsze z kołami z przodu nie ma żadnego problemu.
2) Tylne koła tylko ocierają o Mc'Phersona
Dobra.....czyli załóżmy taką opcję:
- zakładam dystanse....po założeniu dystansów ile musi być luzu do najbliższego kolidującego elementu w stanie spoczynku..(w tym przypadku kolumna Mc'Phersona)
- Ile zwojów minimalnie mogą być wkręcone nakrętki
CorcociągG60 - 27 cze 2004 8:51
dystanse 10mm powinny wystarczyć
xXx - 27 cze 2004 10:31
Sprawdzałem i po założeniu nakrętek o grubośći 8 mm już jest luz....myślę, że założe dystanse 15 mm i narazie załapię na oryginalnych szpilkach. Powiedzcie mi czy nie bedzie problemu z tyłu, jeżeli chodzi o wprasowanie szpilek nowych.
Pozdro
michal_krakoof - 28 cze 2004 10:34
musisz szpile przedluzyc !
Jaksa - 28 cze 2004 16:45
Powiedzcie mi czy nie bedzie problemu z tyłu, jeżeli chodzi o wprasowanie szpilek nowych.
xXx - 28 cze 2004 19:15
Jedno zdjęcie narazie...
LoB - 28 cze 2004 19:28
wyglada.....zaj...cie przydaloby sie ja jeszcze ciut obnizyc (-30 np)
Jaksa - 28 cze 2004 19:43
przydaloby sie ja jeszcze ciut obnizyc (-30 np
xXx - 28 cze 2004 19:50
Własnie.....Dobrze kolega mówi.... Patryk? Nie masz podgietych tylnych wahaczy wzdłuznych? Jakos tak optycznie duży prześwit jest miedzy kolem a chlapaczem tylnym.......
Jaksa - 28 cze 2004 21:40
Wachacze z teog co wiem są O.K
marek - 28 cze 2004 22:58
wow!
Super Patryk, piękne felgi!
Gratulacje
GreG - 29 cze 2004 6:35
Patryk namiary na dystanse:
"RING" AUTOTUNING
31-342 Kraków
ul. Radziszewskiego 180
012 626 47 92
600 251 863
tuning4you@op.pl
xXx - 29 cze 2004 6:51
Dzięki!!
Xionc - 29 cze 2004 13:32
Witam! Jak juz tak poruszamy temat opon i felg. Powiedzcie mi dobrzy ludzie bo zgłupiałem juz. Mam w swojej Madzi alufelgi 13 cali i opony 175/70/13R. W art. na stronie o oponach przeczytałem ze srednica opony ma się nie zmienić bo zgłupieją zegary itp. No to teraz tak.
Mam 15 cali i 70% profil wiec 13x1.70 = 21,1 cala opona.
Jakbym chcial zmienic na 14 cali to 21,1/14 to daje około 50% profil opony? są takie w ogóle? to jakbym chciał zalozyc 15 cali to 21,1/15 daje profil około 40 i to tez wszystko jest takie "około" wiec te zegary to na pewno zgłupieją, przynajmniej troche. Z tego co wiem to 323bg ma sroby 4x100 ale co to jest parametr ET (np ET38) i jaki on jest w moim aucie i czy mozna go zalkadac wieksze / mniejsze? Na koniec to czy szerokosc felki ma sie jakos do szerokosci opony np czy sa takie same felgi do opon 175 i do 195 ?! Dobra, prosze o wyrozumiałość i wytłumaczcie mi to jak baranowi, to moj pierwszy samochod, ja jestem informatykiem
Globy - 29 cze 2004 13:46
http://amnet.pl/~daniel/przel.htm
Xionc - 29 cze 2004 13:59
Yyy tak, fajnie ale dlaczego szerokosc opony ma wplyw na "rozstrojenie" zegarów?
Globy - 29 cze 2004 14:17
Chyba przy szerokosci zmienia sie wysokosc.
Xionc - 29 cze 2004 14:25
Chyba przy szerokosci zmienia sie wysokosc.Ale chyba za wysokość odpowiada ten cały profil opony wyrażony w procentach. Tylko nie wiem czy w procentach całego koła czy felgi (tak mi sie wydaje). Ale tak czy siak dzięki tej stronce wiem ze 185/60/14 mam kupic i tyle. A wlasnie, nie chce ktos sprzedac opon letnich takich, chetnie z felgami:) Bo mam oryginalne lausy mazdy ale w kiepskim stanie, wymagaja piaskowania....
marek - 29 cze 2004 21:09
185/60/14
Krasnal - 29 cze 2004 21:23
marek dobry opis sam się tez trochę podszkoliłem
marek - 29 cze 2004 21:26
marek dobry opis sam się tez trochę podszkoliłem
Globy - 29 cze 2004 21:30
Mialem w BG felgi 15-ki, nie pamietam niestety ET, a profil 55 albo 60. Nie bylo problemow.
Xionc - 29 cze 2004 22:16
185/60/14 Mówi to tyle że wysokość boku opony wynosi 60% szerokości: 0,6x185=111mm
Zatem jeśli chciałbyś wstawić na felgę 14 cali oponę 205 to wtedy profil musiałby być: 111/205=0,54 czyli mozna przyjąć 205/55/14
Jeśli chcesz zmienić wielkość felgi to musisz zmienić profil opony, też można to przeliczyć.
Jeśli chodzi o szerokość felgi to można znaleźć zakres stosowania felg o danej szerokości, szerokość felgi podawana jest w calach ze stopniowaniem co 0,5". zmieniając szerokość felgi trzeba pamiętać o parametrze ET, powinien być inny dla innej szerokości felgi. ET jest to odsunięcie środka szerokości obręczy od płaszczyzny mocowania felgi (wyrażona w mm). Wartość ET może być ujemna lub dodatnia. Generalnie im mniejsze ET to koło bardziej wysuunięte jest na zewnątrz auta.
Jaksa - 29 cze 2004 22:30
Eh......Marek oczytany chłopak jestes......Brawo brawo jak będę miał problem z gumami to walę do Ciebie o poradę.....Pozdrawiam
marek - 29 cze 2004 22:43
Eh......Marek oczytany chłopak jestes......Brawo brawo jak będę miał problem z gumami to walę do Ciebie o poradę.....Pozdrawiam
olek - 03 lip 2004 20:36
w 626 mam 15 " i opony 195/65 , auto jest wyzsze i troche go buja , jakie mam zalozyć opony na takie felgi oraz jaka moze być maxymalna szerokość opony; czy jest związek między szerokoscią opony a mocą silnika ?
Globy - 04 lip 2004 23:42
Mozesz spokojnie zalozyc 205/60 lub 205/55. Szersza opona moze wplynac na prowadzenie auta/przenoszenie mocy na kola samochodu.
termis - 05 lip 2004 7:44
Dobra ja mam pytanko troche z innej beczki. Jakie fele-14 czy 15, i opony moge wrzucić do swojej mazdi, żeby mój skromny diesel jeszcze ciągnął, a ja żebym nie zapomniał co to jest wyprzedzanie?Mam alu 13' i opony 175/70/13, myślę o 185/55/14 max 195. A i jak sprawa z kręceniem kierownicą, moja mała nie ma wspomagania?
Xionc - 06 lip 2004 9:52
Jak 185 to 185/60/14 wtedy prawie idealnie pasuja jesli chodzi o wielkosc (tak wynika z linka na poprzedniej stronie). A jezdzilo sie pewnie bedzie jak polonezem bez wspomagania.
termis - 06 lip 2004 11:57
I tak kręci się na postoju jak w poldku. Ale taka mała zmiana nie powinna mieć aż tak wielkiego wpływu na siłę potrzebną do kręcenia kółkiem
Xionc - 07 lip 2004 5:44
I tak kręci się na postoju jak w poldku. Ale taka mała zmiana nie powinna mieć aż tak wielkiego wpływu na siłę potrzebną do kręcenia kółkiem Moim skromnym zdaniem to gorzej nie będzie: średnica prawie się nie zmieni a szerokość nieznacznie... ale może niech się jakis ekspert wypowie dla pewności
ReServeD626 - 08 lip 2004 13:18
ble ble ble dystanse ble ble ble ociera
ale felgi masz prześliczne - widziałem to auto na żywo naprawde jedna z ładniejszych madzi - ukłony w strone własciciela (xxx )
teraz ja poluje na felaszki do mojej GE i coś się zaczyna wokół tematu dziać....
POZDRAWIAM
ReServeD626
termis - 08 lip 2004 13:35
Moim skromnym zdaniem to gorzej nie będzie: średnica prawie się nie zmieni a szerokość nieznacznie... ale może niech się jakis ekspert wypowie dla pewności [/quote]
Jak się ma za niskie ciśnienie w oponach to kręci się ciężko , napompowałem i wróciło do normy.
mtaranti - 19 lip 2004 23:01
No moje fele są bardzo podobne.
Patryk jakie ciśnienie powinno być w moich kołach (205 x 55 x 16")
A i czy szersze koła będa głosniejsze czy to moje opony troszkę hałasują??????
termis - 20 lip 2004 6:37
Szersze moga być trochę głośniesze, bo mają większą powierzchnie styku z drogą- szum większy i mają minimalnie większy opór powietrza. Ale nie powinno być dużo głośniej, choć to też zależy od opony.
mtaranti - 20 lip 2004 21:58
termis a jakie cisnienie powinno byc w nich?
xXx - 20 lip 2004 23:01
Uważam że ciśnienie z przodu powinno wynosić 2,2 przy czym z tyłu w zależności od obciążenia od 2,2 do 2,7...
Pozdro
mtaranti - 21 lip 2004 21:11
Dzieki