Filtr stozkowy powietrza.
Solo - 25 wrz 2004 17:02
...
xXx - 25 wrz 2004 17:10
Daj sobie spokój z filtrem stożkowym. Negatywnie wpłynie na osiągi jeżeli nie będzie odpowiednio odizolowany termicznie. Spadnie moc maksymalna oraz maksymalny moment obrotowy, a jedyną rzeczą którą będziesz się cieszył to fajny dźwięk.
Przy wymianie filtra powietrza na stożkowy trzeby by się pobawić też w modyfikację układu wydechowego oraz reprogramować ECU.
P.S. Jeżeli jednak koniecznie chcesz się bawić pomyśl nad dobrym izolatorem.
Solo - 25 wrz 2004 17:44
...
xXx - 25 wrz 2004 17:56
Tak samo jak ze stożkiem. Niewłaściwie dobrana i zamontowana potrafi w skrajnych przypadkach przyśpieszyć wypalanie uszczelki pod głowicą i zaworów wydechowych.
Ogólnie rzecz biorąc wszystko mus mieć ręce i nogi, czyli modyfikując układ dolotowy musimy pomyśleć o jednoczesnej modyfikacji układu wydechowego i na odwrót.
Producenci samochodów staując takie a nie inne rozwiązania długo myśleli nad ich wprowadzeniem i poparte to było wysoko rozwiniętą technologią, a ludzie pracujący nad tym to nie takie głowy jak my...
polnik@studio - 25 wrz 2004 17:58
z tego wiadmo tylko to, że MAGNETYZERY nie działają
Solo - 25 wrz 2004 20:39
...
xXx - 25 wrz 2004 20:46
Poprostu trzeba wszystko robić z głową , a nie tak żeby tylko mieć przeświadczenie że ma się nowy bajer.
Achemenid - 26 wrz 2004 1:23
[quote="polnik@studio"]z tego wiadmo tylko to, że MAGNETYZERY nie działają [/q uote]
mam nadzieje ze na spocie w rykach sam zobaczysz jak to dziala bo ja jestem zszokowany tylko nie fabryczne a sam zrobilem.
GrzegorzSz - 26 wrz 2004 7:28
Tak wyglada dobry dolot powietrza na stozku do V6. Niestety dorobienie czegos takiego w Polsce to cholernie duze koszty, a sprowadzenie z US tez sporo kosztuje.
Tak jak wspomnial XXX trzeba uwzglednic rowniez modyfikacje wydechu. Nowe katalizatory maja przewaznie zapas 15-20%, ale poniewaz nasze auta sa sporo starsze, trzeba uwzglednic jego wymiane lub wycieciu.
Dobiera sie to wszystko (w warunkach "domowych") na podstawie pomiaru cisnienia i temperatury spalin. Z elektroniki na poczatek wystarczy modyfikator (umozliwia reczne strojenie) ukladu VRIS.
xXx - 26 wrz 2004 8:01
Bardzo podoba mi się taki zestaw ze stożkiem do V6, ale moim zdaniem brakuje tutaj jednego elementu czyli takiej osłony na stożek wykonanej ze stali nierdzewnej, która to miała by za zadanie izolować termicznie stożek od wysokiej temperatury panującej w komorze silnika.
Dodatkowo niestety trzeba by zrobić dolot zimnego powietrza do stożka, a tu też w naszych warunkach nie mały problem.
P.S. Pamiętam, że kiedyś kolega Nazquillo posiadał taką fajnie wykonaną ze stali nierdzewnej osłonę na stożek, która bardzo mi się spodobała.
Może kolega powie gdzie to kupił, a może ktoś inny wie gdzie można coś takiego wykonać.
GrzegorzSz - 26 wrz 2004 8:20
Wygiecie rur aluminiowych lub stalowych o tak malej grubosci scianki to w PL koszt okolo 300-600zl przy duzych ilosciach. Chromowanie pomijam . To info mam od kumpla, ktory na codzien zajmuje sie takimi sprawami w sporej firmie.
Stozek w tym ukladzie jest umieszczony przed skrzynia biegow i jest to dobre rozwiazanie, ktore nie wymaga wielkich kombinacji. Sprawdzone zreszta w praktyce przez w/w znajomego.
Rura ta nie nagrzewa sie (i nie trzyma dlugo) do wysokiej temperatury. Sprawdzone praktycznie. Oslona jest tu raczej zbedna, gdyz likwidujac puche filtra oddalamy sie z rura od silnika okolo 20cm.
Sprowadzam takie zestawy z US. Moze za 4 tyg. zostana ze 2 luzem do sprzedania, ale to tylko jesli zamawiajacy zrezygnuja.
Ponizej na fotkach sa rozwiazania Short Air Intake. To co podalem we wczesniejszym poscie umieszcza filr o wiele nizej, dzieki czemu nie jest pobierane powietrze z komory silnika.
GreG - 27 wrz 2004 18:35
Greyg, tak z ciekawosci jakie koszta takiego zestawu, ktory moglbys miec do sprzedania?
Solo - 27 wrz 2004 20:12
...
Kruk11 - 28 wrz 2004 15:35
Genialne, stożek zaraz za chłodnicą
Yooziu - 28 wrz 2004 16:06
tutaj masz pare przydatnych informacji nt stozka i dolotu,w dodatku poparte wykresem. jak widac nie zawsze to co drogie i firmowe jest duzo lepsze od "hand made'u" wcale nie musi byc K&N i chromowany dolot,chyba ze komus zalezy na tym zeby wszyscy sie spuszczali jak podniesiesz mache
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=14098http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=13542
Długi - 28 wrz 2004 18:59
Znowu się komuś narażę ale muszę opowiedzieć o moich obserwacjach
większość filtrów stożkowych powoduje spory SPADEK mocy. Założone wd omowych warunkach bez hamowni nie mają prawa dobrze działać. Sprawdzałem odczyty czujnika temp powietrza, i w samochodzie z oryginalny dolotem zasysane powietrze ma temp. (przy zewnętrzne ok20 stopni) 20-30 stopni. Filtr stożkowy umieszczony pod maską daje odczyt ok60-70 stopni, czy to ma sens. Nie mówię o zużyciu silnika, bo widziałem nie jeden silnik w czasie remontu, gdzie z zakamarków kolektora dolotowego mechanicy wyciągali kilogramy syfu. Przeczytałem artykułu polecane pzrez yoozia i dziwię się że na forum tuningowym nie wiedzą dlaczego ziana długości dolotou ma wpływ na moc silnika. Czy oni nie słyszeli o zjawiskach falowych i laminarności przepływu, doładowaniu dynamicznym i jeszcze kilku innych zjawiskach wykorzystywanych przez inżynierów? Jak widzę Mondeo po 2001 roku gdzie producent umieścił trzy rezonatory i uchwyt powietrza przed chłodnicą a goście wywalają to wzystko i montują stożek pod maską to nie wiem czy śmiać się czy płakać
No chyba że samochód im jedzie głośniej tym szybciej
Jak ktoś jeszcze założy stożek do RX-8 to chyba się powieszę, Inżynierowie Mazdy stroili ten dolot przez wiele miesięcy instalując 6(!) Dodatkowych przepustnic powietrza żeby uzyskać doładowanie dynamiczne, i wykorzystująć system VFAD do wtłaczania powietrza do dolotu (coś jak SRAD w motocyklach Suzuki)
to tyle mogłby jeszcze napisać o świecach "sportowych" i przewodach "sportowych" które dają MISFIRE w granicach 150- 200!!!, przy fabrycznym współczynniku 20-50 na częściach oryginalnych.
generalnie firmy robią kaskę na marzeniach
xXx - 28 wrz 2004 19:49
Przeczytałem artykułu polecane pzrez yoozia i dziwię się że na forum tuningowym nie wiedzą dlaczego ziana długości dolotou ma wpływ na moc silnika. Czy oni nie słyszeli o zjawiskach falowych i laminarności przepływu, doładowaniu dynamicznym i jeszcze kilku innych zjawiskach wykorzystywanych przez inżynierów?
Kruk11 - 29 wrz 2004 11:31
A dobrym przykładem, na to co daje stożek i basowy tłumik, jest moje i dizzego ćwierć mili
Dizzy ma stożek, tłumik z wielkimi rurami (który ładnie basowo gra) lżejsze i 2 lata starsze auto, a silnik ten sam 1,3i16V.
No i czasy ma ciut gorsze
Koleś - 29 wrz 2004 15:40
No wiec i ja dołoze swoje 5gr
Wiec tak
Nigdy niuważałem ze strumienica i magnetyzery cos daja i kazdego kto sie o to pyta to odradzam (a mam strumienice)
Co do stozka to ładnie to wyglada ale czy cos daje to niespradzałem nigdy wiec pozostawiam to do dyskusji dla fachowców.
A co do wkładek sportowych to tez jest to jedna wielka bajka.
Wiec jak to długi napisał "firmy zarabiaja na marzeniach" i z tym sie zgodze w 100%
GONZO 626 - 29 wrz 2004 23:58
ja mam wkladke K&N w orginalnej puszce niemam problemow z temperatura pozietrza bo orginalnie bierze z boku zalozylem to z wygody a nie dla osiagow poprostu nie latam do sklepu po filtr tylko wrzucam do pralki i swieto . XXX co do modyfikacji to nie trzeba byc inzynierem zeby cos przerobic tylko wystarczy miec glowe i troszke wiedzy . dlugi co do temperatury spalin to jak bywasz na hamowni i robili cuda ze stozkami to czy widziales zeby zakladali mocniejsze pompy paliwa ,regulatory cisnienia paliwa na listwie?? bo to z tym sie wiaze paliwo nie tylkoo sluzy do napedzania silnika ale i do jego wystudzenia prosty przyklad jak rajdowka pali 40 l na 100 km to 20 idzie w rure zabierajac cieplo i wtedy niema efektu wybuchu silnika a co do doladowania dynamicznego w motocyklach to one dzialaja powyzej 150km/h autem tyle sie nie chula zrobienie szyprzego pszeplywu powietrza daje to ze lepiej auto sie wreca w obroty a co do wychlodzenia stozka to wysylam do dania niech zrobi fote swojego stozka w obudowie a wlot w teeedy robi sie gdzie sie chce i wygodniej ja do rajdowki zastosowalem podobny patent tylko pewnie dozo tanszy dwie rury kominowe troche blachy i checi i patecik robi robote chwyt powietrza nad chlodnica i 260 KM ma sie czym posilic ,a jeszcze co do zdiec z patetem stozka nad skrzynia to gratuluje ja bym niewpadl nato jak zrobic w aucie doladowanie wentylatorowe czy dostaje palera jak sie wiatrak wlaczy?? sorki juz koncze bo sie rozpisalem P.S.my w rajdowce mamy 260 KM na wolno ssacym silniku i bez nitro a po dolozeniu zestawu kitcar polegajacemu miedzy innymi na zalozeniu odpowiedniego dolotu powietrza mozna uzyskac okolo 300 KM
Długi - 30 wrz 2004 6:22
ja mam wkladke K&N w orginalnej puszce niemam problemow z temperatura pozietrza bo orginalnie bierze z boku zalozylem to z wygody a nie dla osiagow poprostu nie latam do sklepu po filtr tylko wrzucam do pralki i swieto Zgadza się to jest przewaga wkładki nad stożkiem
dlugi co do temperatury spalin to jak bywasz na hamowni i robili cuda ze stozkami to czy widziales zeby zakladali mocniejsze pompy paliwa ,regulatory cisnienia paliwa na listwie?? bo to z tym sie wiaze paliwo nie tylkoo sluzy do napedzania silnika ale i do jego wystudzenia prosty przyklad jak rajdowka pali 40 l na 100 km to 20 idzie w rure zabierajac cieplo i wtedy niema efektu wybuchu silnikaJa napisałem o temperaturze powietrza, a założenienie samecho regulatora ciśnienia i mocniejszej pompy nie ma sensu bez co najmniej piggy back'a fabryczny sterownik może przesunąć long fuel trim max o 20%
a co do doladowania dynamicznego w motocyklach to one dzialaja powyzej 150km/h autem tyle sie nie chula Nie zgadzam się ponieważ doładowanie dynamiczne to nie tylko wtłaczanie powietrza pod wpływem prędkości jazdy, ale bardzo szerokie zagadnienie wykrzystujące oprócz prędkości dynamikę fal powietrza w układzie dolotowym (po to między innymi stosuje się układy zmiennej długości kolektroa, zmiennej długości dolotu, zmiennego przekroju dolotu, i zmiennego zawirowywania dolotu.
Po za tym przy konstruowaniu auta rajdowego korzysta się często z hamowni i można sprawdzić i dostroić wszelkie modyfikacje. Wiem coś o tym bo sam jeździłem w rajdach, przede wszystkim terenowych (RMPST), oraz przez dwa lata przygotowywałem golfa III do wyścigów górskich
pozdrawiam
Papajo - 30 wrz 2004 9:07
Poniewaz ten temat bardzo mnie interesuje mam pytanie do kolegi Dlugiego: pewna firma tuningowa gwarantuje przyrost mocy w okolicach 10 - 15 % po nastepujacych modyfikacjach: "power rura" ze stozkiem + kompletny wydech z nierdzewki. Co Ty o tym sadzisz? Czy w przypadku mojej Madzi warto zainwestowac w taka modyfikacje?
xXx - 30 wrz 2004 9:37
XXX co do modyfikacji to nie trzeba byc inzynierem zeby cos przerobic tylko wystarczy miec glowe i troszke wiedzy
Długi - 30 wrz 2004 9:48
Poniewaz ten temat bardzo mnie interesuje mam pytanie do kolegi Dlugiego: pewna firma tuningowa gwarantuje przyrost mocy w okolicach 10 - 15 % po nastepujacych modyfikacjach: "power rura" ze stozkiem + kompletny wydech z nierdzewki. Co Ty o tym sadzisz? Czy w przypadku mojej Madzi warto zainwestowac w taka modyfikacje?Jeżeli firma ma hamownie, a zakładam że ma i dostaniesz wydruk przed i po montażu jak najbardziej tak, jakie koszty?
Papajo - 30 wrz 2004 10:04
Kompletny wydech 2400 PLN i power rura 600 - 800 PLN w zaleznosci od uzytego filtra stozkowego.
Morder - 30 wrz 2004 12:54
drogo, w wawie kompletny wydech 1500 zl tez z nierdzewki
Papajo - 30 wrz 2004 13:03
Jaka to firma? Podaj namiary - chetnie skorzystam.
Morder - 30 wrz 2004 13:26
http://www.el-tec.plhttp://tomaracing.comhttp://www.tomson.com.pl
SANEONE - 30 wrz 2004 14:08
Filtry stożkowe
Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika. Tzw. "ślepe kiszki" jako typowe rozwiązania nie są niepotrzebnym elementem i radzimy ich nie usuwać a także zalecamy dużą ostrożność przy modyfikacji układu dolotowego poprzez montaż różnych rodzajów strumienic dolotowych i "zawirowywaczy" a także filtrów stożkowych.
Typowym skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę.
Typowy przypadek skutków zastosowania "Power rury" z filtrem stożkowym dla przebiegu i wielkości KM oraz Nm na przykładzie ROVERA 620 SI oraz SEICENTO SCHUMACHER jest podany na wykresie w rozdziale http://www.chojnacki.com.pl/testy.html. Stwierdzenie, że stożki są przecież stosowane w samochodach wyczynowych jest prawdziwe. Nie mniej w wyczynie trwałość silnika i tak jest bardzo niewielka a wielkie prędkości obrotowe silnika oraz zdecydowanie większe zapotrzebowanie powietrza przy zdecydowanie mniejszym podciśnieniu w układzie dolotowym a także odpowiednio dobrane przełożenia skrzyń biegów umożliwią wykorzystanie takiego filtra.
W swoim rallycrossowym Seicento mam sportową wkładkę powietrza ze względu na przerobioną obudowę filtra powietrza, do której nie mogę dobrać seryjnego filtra. Po każdym biegu czyli na dystansie około 4,5 km, jeśli "snuję się" za czołówką, z obudowy pod filtrem usuwam pół łyżki pyłu. Pytanie ! Ile łyżek pyłu zostanie zatem "zużyte" przez silnik na tym dystansie ?
W rozdziale http://www.chojnacki.com.pl/testy.html do obejrzenia pomiary porównawcze rozwiązań ze sportowymi filtrami.
Długi - 30 wrz 2004 14:22
Pan Chojnacki potwierdził moje słowa
Jaksa - 30 wrz 2004 17:17
Pan Chojnacki potwierdził moje słowa Pan Chojnacki zjadł zęby na tuningu i wie osso chodzi.....
Nazgulio - 01 paź 2004 10:00
Ja jestem w trakcie wymiany wszystkiego co jest pomiedzy dolotem a kolektorem ssącym (oczywiscie oprocz przeplywomierza).
Czytalem duzo i dlugo na temat zjawisk falowych, strumiennic i doladowania dynamicznego. Wsioski moje sa takie. Uklad dolotowy mozna zrobic sobie samemu bez problemu majac hamownie. Mozna sobie wtedy zobaczyc jak wygladaja parametry silnika w zaleznosci od dlugosci i objetosci uzytych rur i w zaleznosci od wynikow stosowac krotsze lub dluzsze rury, grubsze lub ciensze.
Ja rury pomiedzy przeplywomierzem a kolektorem zamierzam odwzorowac 1:1 jezeli chodzi o ich ksztalt, dlugosc i objetosc. Jedyna oznica bedzie taka, ze zostana wykonane z kwasowki. Natomiast to co przed filtrem i sama obudowa fitra to juz inna bajka. Zamierzam zamknąc filtr w puszce i zrobic jakis rozsadny dolot.
Jak bedzie gotowe, na pewno sie pochwale.
pozdrowionka
Xionc - 01 paź 2004 14:04
Ja od pana Chjnackiego, na pytanie czy tuningował jakies mazdy dostałem cos takiego:
(...) Podrzucam pomiary ostatniej Mazdy, w której
dłubaliśmy. Klient przyjechał bezsilny ze Śląska po kilku nieskutecznych
naprawach silnika. Nie sposób określić w jakim stopniu pomogła wersja GT-A
(faktycznie taka była wykonana) a w jakim naprawa silnika, ponieważ obie
czynności zostały wykonane jednocześnie. Przy okazji podrzucam pomiary
filtra sportowego w innej Mazdzie.
Pozdrawiam
Jacek Chojnacki
http://xnc.ath.cx/madzia/5CEEDCC5.pdfhttp://xnc.ath.cx/madzia/6559F8EF.pdf
GONZO 626 - 01 paź 2004 17:45
Dlugi przy okazji coto byl za golf i w jakiej klasie latal i gdzie jest teraz ? nasz lata w A 7 w RSMP jakis czas temu byl na gorskim i pozamiatal klase i grope auto bylo skladane na szybko i po modyfikacjach jeszcze nie dojechalem z nim na hamownie teraz tez nie zdaze bo za tydzien rajd warszawski
Długi - 02 paź 2004 8:17
W wyścigach górskich są katergorie troche inne niż grupy w RSMP, auto jeździło w kategorii I 1600-2000ccm
teraz jeździ w Automobilklubie Ziemii Kłodzkiej, ale nie wiem kto nim teraz jeździ, to autko serwisowałem w czasie studiów w Nowym Sączu
bednarz80 - 17 lut 2007 18:43
WITAM.Mam problem chce kupic filtr stozkowy do swojej efki bg ale mam problem nie wiem jakiej srednicy mam kupic czy musze to rozebrac i zmierzyc czy moze ktos wie jaki jest wymiar rury dolotowej (srednica).A moze ktos ma jakis namiar na jakis fajny filtr .DZIEKUJE
Winetou - 17 lut 2007 19:23
przenoszę do tuningu...
majorkca - 10 lip 2007 18:14
Jaki filtr stozkowy byscie mi polecili bo przymierzam sie powolutku do zakupu oczywiscie nie mowimy o filtrach za 40 zl bo to smiech mysle wydac od 150 do 300 zl wiec co byscie polecili. i mniej wiecej jakie wzrosty zauwazyliscie odnosnie momentu i mocy.i jakie roznice w jezdzie
lukasz 323C - 10 lip 2007 19:03
mniej wiecej jakie wzrosty zauwazyliscie odnosnie momentu i mocy.i jakie roznice w jezdzie Ja żadne poza wzrostem spalania.
Zresztą użyj opcji szukaj, bo było już tego trochę na forum.
toomas - 21 lip 2007 22:40
Jaki filtr stozkowy byscie mi polecili bo przymierzam sie powolutku do zakupu oczywiscie nie mowimy o filtrach za 40 zl bo to smiech mysle wydac od 150 do 300 zl wiec co byscie polecili. i mniej wiecej jakie wzrosty zauwazyliscie odnosnie momentu i mocy.i jakie roznice w jezdzie przede wszystkim 300-400 zl to stanowczo za malo zeby odczuc jakakolwiek roznice. Dla konkretnych efektów musisz mieprzygotowane co najmniej 1100zl do 2500zl.sam filtr wraz z obudową wykonanąz karbonu kosztuje około 1000zł (w zależności od pojemności i mocy silnika) i koniecznie musi by w obudowie bo inaczej będzie zaciągałciepłe powietrze z komory silnika więc pogorszysz osiągi. do tego warto dołożycprzelotowy układ wydechowy o pokażnej średnicy (też zależy od pojemności i mocy silnika).
Mogę się pochwalic że ja mam założony filtrBCM cda z obudowąkarbonową plus całkowicie przelotowy układ wydechowy z kwasówki wykonany przez Bartka Basmota (wielkie dzienks bartek neprawde odwliles kawal dobrej roboty) i to wszystkododalo mi kolo 10KM i trochę momentu obrotowego. Jutro postaram się wrzucic fotki wykresu z hamowni i samego filtra, a póki co to looknijcie na stronkę jędrasika bo z tego co wiem to tylko on jest jedynym oficjalnym partnerem i dystrybutorem tych filtrów
a to link na jego stronę
http://www.jedrasik.com/pokaz_produkt.php?idprod=90
Palkerson - 27 lip 2007 16:19
witam widzę że warto odkopać temat mam kilka pytań i odpowiedzi a mianowidzie co do zapytania bednarz80 to kupuje się adapter przykręcany bezpośrednio do przepływomierza i dopiero na ten adapter zakłąda się stożek, co do długości trzeba zmierzyć długość między przepływomierzem a błotnikiem ale jest około 13-14 cm a u mnie jest około 11, ................ teraz moje pytanie....... czy poprzez założenie stożka można coś nabroić ? np przepływomierz lub coś co wpłynie źle na silnik ? wiem że trzeba zrobić osłonę termiczną i doprowadzenie zimnego powietrza może ktoś wie coś mondrego w tej sprawie
Palkerson - 18 sie 2007 16:17
muszę przyznać że stożek duzo daje..... wydawało sie z początku ze nic z tego nie będzie i że zaraz go zdejmę ale po zrobieniu kompletnego dolotu zimnego powietrza wszystko jest lepiej niż ok , lepiej się wkręca w obroty i silnik jest żywszy o wiele aż mi się ciężko przyzwyczaić dolotów powietrza mam 3 jeden seryjny z nadkola, jeden który podczepiłem jednastrone pod siatke zderzaka a drugą wpuściłem w rure od dolotu z nadkola i 3 rure która szła do komory rezonansowej po prostu ją odwróciłem i bierze teraz zimne powietrze jeszce muszę troche popracować nad komorą termiczną ale to już przy okazji