ďťż
[FOTORELACJA] Naprawa opornicy dmuchawy





Speed - 31 maja 2008 16:32
Objawy byly takie ze dmuchawa dziala tylko na 4 biegu (bezpośredni ktory dziala bez opornika<chyba > )

miejsce gdzie sie znajduje opornica


trzeba zdjąć schowek i dól (edit 24.5.09 schowka nietrzeba)


tak wygląda usterka


a tak po naprawie lutownica i dlugaaa wykałaczką ktora z drugiej strony przyciągałem tą blaszkę do środka



Pozdrawiam




ar.t.ek - 04 mar 2009 19:09
mam ten sam problem w BJ -tce tylko ze u mjie ta blaszka jest zabudowana ,caly ten elememt jest do wymiany,dzieki za nakierowanie na wlasciwy trop



Edel - 24 mar 2009 9:28
Czy może mi ktoś dokładnie pomóc w którym miejscu się znajduje opornica ?
Mam już nówke teraz tylko wymiana, gdyby ktoś gdzieś dokładnie opisał gdzie mogę znaleźć proszę o linka



kierownik - 24 mar 2009 10:23
speedone
dodałem linka do Twojej fotorelacji w odpowiednim miejscu
i poprawiłem nieco temat za Ciebie




Speed - 31 mar 2009 23:17

speedone
dodałem linka do Twojej fotorelacji w odpowiednim miejscu
i poprawiłem nieco temat za Ciebie


dzięki , to był jeden z pierwszych postów na forum



Edel - 02 kwi 2009 8:01
Mniejsza o to ze nikt mi nie odpisał, sam znalazłem.
Tylko zupełnie nie wiem czemu w mojej Mazdzie IV generacji była zupełnie inna niż ta która jest na zdj wyżej.
Duże prawdopodobieństwo że dlatego iż mam model z 97 z 30 kwietnia, a podobno od maja inne części były pakowane w auta.
Ma ktoś jakieś info ?



Speed - 03 kwi 2009 19:02

Mniejsza o to ze nikt mi nie odpisał, sam znalazłem.
Tylko zupełnie nie wiem czemu w mojej Mazdzie IV generacji była zupełnie inna niż ta która jest na zdj wyżej.
Duże prawdopodobieństwo że dlatego iż mam model z 97 z 30 kwietnia, a podobno od maja inne części były pakowane w auta.
Ma ktoś jakieś info ?


masz zdjęcia na gorze , a opornica moze troche sie różnic z tym ze masz 97 rok i niepowinna sie zepsuć obstawiam zle napięcie w dmuchanie lub cos w podobie



Faja - 28 kwi 2009 19:56
Witam, potrzebuje właśnie taki opornik od nawiewu, tak się składa ze już mojego nie da się Naprawić. Mazda mx-6 KL-DE. Ile trzeba dać za taki używany/nowy ale sprawny?



Speed - 28 kwi 2009 21:49
nowy okolo 1tys zl a uzywany 20zl tylko szukaj najlepiej od 626 z 96-97



Faja - 29 kwi 2009 18:53
dziękuje bardzo Speed!



Edel - 02 maja 2009 9:42

Witam, potrzebuje właśnie taki opornik od nawiewu, tak się składa ze już mojego nie da się Naprawić. Mazda mx-6 KL-DE. Ile trzeba dać za taki używany/nowy ale sprawny?

Nowy 250 zł w salonie mazdy we Wrocławiu, na allegro kupiłem za 60 zł sprawny i na gwarancji



Faja - 03 maja 2009 0:51
na allegro kupiłem za 60 zł sprawny i na gwarancji



MarekW - 24 maja 2009 19:56
A ja ten opornik nawiewu naprawiłem, u mnie się przepałił/odlutował bezpiecznik, który jest umieszczony w takim czarnym kwadracie. Delikatnie oczyściłem, odtłuściłem i przylutowałem kawałeczek drutu srebrnego. I znowu klimatyzacja i nawiew (pozycje 1-3) zaczeły działać. Wcześniej nawiew działał na 4 biegu.

Awaria była spowodowana moją głupotą. Podczas dezynfekcji klimatyzacji postanowiłem zrobić to przez otwór mocowania opornika. Nawiew był na max wiec nie powinien się zniszczyć, ale podczas operacji przekręciłem nawiew na 1 i tak zostawiłem. I to spowodowało przepalenie bezpiecznika. Zabrakło chłodzenia i to był moment. Zobaczymy czy moja naprawa będzie długo trwała. Oby.



pitero1 - 19 lip 2009 17:43
Witam panowie. Jestem swieżym posiadaczem mazdy i byłbym wdzięczny za pomoc..otóż mam ten sam problem- nawiew działa mi tylko na 4 biegu..oglądając zdjęcia z fotorelacji nie za bardzo wiem skąd dokładnie został wyjęta opornica byłbym wdzięczny za wskazówki..aha moja mazda to 323F z 2001r..



Speed - 19 lip 2009 20:27
jak bede mial chwilke czasu to zrobie Ci zdjecia jak to wyglada w BJ



alk80 - 30 kwi 2010 14:51
witam, dziś zepsół mi sie chyba opornik bo objawy mam takie same - wentylator działa tylko na 4 biegu tylko że nie działa na nim klima, mam manualną
na 1, 2, 3 biegu klima działa, świeci sie kontrolka i czuć obciążenie silnika ale wentylator stoi
wymontowałem już opornik, jednak auto musi jeździć więc wymontowałem płytke a podstawke zaślepiłem taśmą i przykręciłem z powrotem
mierzyłem płytke i tak:
L - ML = 3,3 Oma
L - MO = przerwa
L - MH = 3,6 Oma
zakładam że L to zasilanie a M- to wyjścia, niestety auto pojechało dalej i teraz nie mam jak pomierzyć wtyczki
wzrokowo nie widać przepaleń na ścieżkach, domyślam sie że przerwa jest w miejscu zaznaczonym na czerwono

pomyślałem że można by to coś "zdjąć" i zlutować ścieżke

pyt 1. czy ktoś mógł by mi podać jakie są wartości na działającym oporniku

pyt 2. czy gdyby nie udało mi sie tego naprawić, czy pasował by opornik z M323 jest nieco inny ale tańszy i też ma 4 piny od 40zł
na allegro jest troche oporników do 626GF/GW ale z 3 pinami, domyślam sie że z wersji z automatyczną klimą od 70zł, a takie jak mam od 100zł



Vlad24 - 30 kwi 2010 15:21
zamiast przepalonej ścieżki możesz nawinąć cewkę z drutu wolframowego z grzałki. Dobierając długość drutu otrzymasz odpowiednią oporność czyli prędkość dmuchawy.



krzych - 30 kwi 2010 16:28
A to nie jest przypadkiem zwykla drabinka?



alk80 - 30 kwi 2010 18:01
co to znaczy drabinka



krzych - 30 kwi 2010 18:25
hm, drabinka oporowa (oporniki o malej tolerancji polaczone w... drabinke ) nie wiem jak to wytlumaczyc, to trzeba narysowac, pewnie gdzies na wiki znajdziesz



alk80 - 30 kwi 2010 20:04
poleciałem po ścieżkach i to jest drabinka
wygląda na to że MO to zasilanie
zastanawiam sie czy to co zaznaczyłem nie jest jakimś dodatkowym opornikiem - bezpieznikiem

mógł by ktoś sprawdzić jeśli ma u siebie taki sam opornik jaki jest opór między MO - MH
widać już zdrapany lakier ze ścieżki, lakier jest czarny a ta biała powłoka to silikon

pozostaje już tylko oczyścić płytkę i zabezpieczyć silikonem, nie przykrywałem "reperaturki" silikonem, fabrycznie było odkryte chyba że już ktoś przy tym mieszał


poskładałem opornik do kupy, miałem parę miejsc z uszkodzoną powłoką i rudą

teraz nawiew działa jak wcześniej
ciekawe jak długo

dla informacji:
kolor kabelka we wtyczce | "funkcja" | oznaczenie na podstawce opornika
-Niebieski/biały | +12V | MO
-Niebieski | 2 bieg nawiewu | ML
-Niebieski/żółty |1 bieg /+12v dla klimy| L
-Niebieski/czerwony | 3 bieg nawiewu | MH

wartości rezystancji | między jakimi stykami | bieg nawiewu
3,7 OMa | MO-L | 1
1,3 OMa | MO-ML | 2
0,8 OMa | MO-MH | 3

zastanawia mnie dlaczego Mazda zrobiła na ścieżce taki element chyba zabezpieczający, nie można było dać bimetal
skoro jest to tak słaby punkt zrobiony chyba specjalnie po co aż 15A bezpiecznik na tym obwodzie, powinien sie najpierw spalić bezpiecznik a potem to

koniec mojego wywodu
pozdrawiam