Fotorelacja wymiany poduszek w 323F DiTD
smagur - 15 mar 2008 22:25
FOTORELACJA WYMIANY PODUSZEK SILNIKA MAZDY 323F DITD MODEL BJ
Tak więc po długich rozmyślaniach, kalkulacjach, przesunięciach w budżecie przyszedł czas na wymianę poduszek silnika w 323f BJ 2.0 DiTD z roku 1999.
Najważniejsze rzeczy potrzebne to wymiany:
1) Mazda 323 z silnikiem diesla DiTD i kiepskimi poduszkami;
2) co najmniej jeden zapaleniec – w tym wypadku było dwóch (Marek Cygan – jedyny słuszny fachowiec w tej kwestii & Smagur – koleś zmęczony drżeniem Mazdy jakby było jej wiecznie zimno);
3) poduszki silnika, polecamy nowe, w naszym wypadku te z firmy TedGum;
4) klucze 14 i 17 (najlepiej fajkowe) i inne, różne przedłużki i rezerwowe rozmiary, oraz obowiązkowo klucz uniwersalny ok. 1,5 kg (czyt. Młotek) i coś w rodzaju WD40, lewarek najlepiej dwa, siła .
na poniższym zdjęciu widzimy poduszki do autka:
Od lewej: poduszka skrzyni biegów: nr kat.- 00395841
poduszka przy rozrządzie: nr kat.- 00396940
poduszka ściany grodziowej: nr kat.- 00395840
Tu ważne jest aby zwrócić uwagę na położenie. Tak jak na zdjęciu powinny być poduszki montowane. Wyraźnie widać, że osie otworów montażowych są wyżej od osi całej poduszki
ZACZYNAMY WIĘC OD PODUSZKI PRZY ROZRZĄDZIE:
Należy odkręcić trzy śruby mocujące gniazdo poduszki do ramy a następnie unieść silnik lewarkiem lub czymś innym tak aby był delikatny prześwit między ramą a gniazdem. Następnym krokiem jest odkręcenie śrub mocujących uchwyt poduszki do silnika. Po wyciągnięciu poduszki należy przeciąć ją brzeszczotem uważając aby nie uszkodzić gniazda, a następnie wybić wkład. Ze środka usunąć środek który zamontujemy w nowej poduszce. Nie ma się co przerażać, że pojawi się olej bo stare poduszki są olejowe a nowe nie (stety lub niestety tego nie wiemy ). Nowy wkład przed nabiciem dobrze jest przesmarować żeby łatwiej go osadzić w gnieździe i ewentualnie. Uwaga pamiętać trzeba by oś otworu w poduszcze była po zamontowaniu wyżej od osi gniazda. Teraz pozostaje tyko umieścić nowy wkład w gnieździe używając klucza uniwersalnego 1,5 kg no chyba że ktoś ma dostęp do prasy to byłoby idealnie.
NASTĘPNY KROK TO WYMIANA PODUSZKI SKRZYNI BIEGÓW
Przed wymianą poduszki należy wyjąć akumulator odkręcić podstawkę pod akumulator zdjąć zabezpieczenie
przewodu od pompy sprzęgła oraz zdjąć odbudowe filtra powietrza. Odkręcić i wyjąć śrubę przechodzącą przez środek poduszki. Następnym krokiem jest odkręcenie czterech śrub mocujących gniazdo poduszki do ramy. Nie powinno być z tym problemu bo jest nawet trochę swobody w tym względzie. Wymiana wkładu przebiega tak samo jak przy poduszce poprzedniej i także należy zwrócić uwagę aby oś otworu wewnątrz poduszki znajdowała się u góry gniazda. W naszym poduszka nie była uszkodzona ale i tak należało ją wymienić ze względu na to że wymiana poduszki przy rozrządzie spowodowała to iż silnik po stronnie rozrządu automatycznie trochę wyżej się „zawiesił” zresztą jak już wymieniać to wymieniać wszystkie. a co
NO I ZABIERAMY SIĘ ZA PODUSZKĘ PRZY ŚCIANIE GRODZIOWEJ
Oczywiście była zerwana więc dokładamy sobie cierpliwości i do boju. Psika się wcześniej śruby mocujące wspornik z poduszką wd40, odkręca się dwie nakrętki (10) mocujące osłonę plastikową z wiązką elektryczną i generalnie konia z rzędem dla tego kto zrobi to bez choć jednego przekleństwa Trzeba odchylić maksymalnie do przodu tę wiązkę zaczepiając ją np. za przód poduszki.
Później nasadką 17-tka, którą dokładnie nasadzamy na nakrętki ( inaczej zetnie się kanty w śrubach i kłopot – nie oszczędzajcie na tej nasadce niech będzie z tych najlepszych, można dostać pojedynczą gdzieś w sklepie np. jakiś taki prakticer i podobne markety) później dobry przegub, kilka przedłużek , rurka metrowa i inne kombinacje oraz dużo siły. Uwaga: osłonka plastykowa w której idzie wcześniej wspomniana wiązka przykręcona jest do dwóch szpilek. Z dolną musimy się przeprosić i ją uciąć (złamać) bo inaczej nie odkręcimy prawej nakrętki gniazda poduszki. Swoją drogą cały czas zachodziliśmy w głowę jak przyjaciele Japończycy przykręcili gniazdo poduchy!! Nie ma się co martwić bo nasza osłonka będzie się trzymała tylko na górnej w 100%, a wiązka przewodów i bez przykręcania do grodzi leży nieruchomo.
Uwaga aby nie uszkodzić szyby i innych elementów ale tego to już się domyślacie .
Później charakterystyczne skrzypniecie i śruba "puściła".
NA KONIEC WYREGULUJEMY PODUSZKĘ PRZY CHŁODNICY
Nie była ona wymieniana gdyż dostawca TedGum nie posiada takowej ale akurat w jej przypadku nie ma takiej potrzeby by ją wymieniać. Należy ją wyregulować : przy pomocy klucza numer 19 luzujemy nakrętkę , następnie ustawiamy część wewnętrzną poduszki tak aby nie stykała się z gumowym pierścieniem wewnętrznym. Odpalamy silnik i sprawdzamy czy drgania silnika nie przenoszą się na belkę , jeśli jest OK. dokręcamy nakrętkę.
No i po zabawie Teraz wsiadamy do autka i cieszymy się tym błogim spokojem jaki teraz pasuje
w naszym autku. Jest naprawdę lepiej!!
Ogólne spostrzeżenia są takie. Po wymianie dwóch poduszek przy rozrządzie i skrzyni biegów jest idealnie. Po wymianie jeszcze tej przy ścianie grodziowej jest.... tak samo Zaryzykowałbym nawet że po wymianie trzeciej poduszki przy ścianie grodziowej pojawiło się lekkie buczenie którego nie było jak wspomniana poduszka była zerwana. Ale już sam nie wiem bo może jestem przewrażliwiony (:
nightcomer - 16 mar 2008 6:38
super
watek do podwieszenia
do wyjecia tej poduszki grodziowej musimy miec przegub elastyczny? jesli tak to topex za 45 zyly sie sprawdzi?
Riki - 16 mar 2008 9:36
smagur dziękujemy za świetną fotorelację została już dołączona do odpowiedniego tematu...
Do zobaczenia na zlocie!
Pozdrawiam.
smagur - 16 mar 2008 10:28
może przegub elastyczny będzie dobry... tego nie próbowaliśmy... Riki prośba żeby wpisać jeszcze jako autora Marka Cygana bo bez niego to relacji nie było
Riki - 16 mar 2008 10:32
zrobione
topik - 16 mar 2008 10:39
smagur
Witam!Przy chłodnicy pasuje od Premacy nr 00396303.
NBR - 16 mar 2008 19:09
smagur ładna relacja Ile czasu mniej więcej Wam ta cała zabawa zajęła?
k.el - 18 mar 2008 16:40
Może się czepiam, ale jest to b. istotne. Chodzi o to, że to samo zdjęcie poduch tylko przed kadrowaniem marek cygan opisał zaczynając od lewej:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=150
marek cygan - 18 mar 2008 19:07
k.el
Dzięki za uwagę.Ja się pomyliłem przy fotorelacji: powinno być od lewej .
smagur - 18 mar 2008 20:54
Ile czasu mniej więcej Najwięcej to przy ścianie grodziowej prawie 4 godziny no i dwie pozostałe chyba jakieś niecałe 4 godziny... ale Marek mnie poprawie jakbym cos pokręcił
powinno być od lewej już zmienione
Mako - 18 mar 2008 21:16
mnie tez chyba czeka wymiana bo telepie mi cala kasta, kierownica i lata caly drazek skrzyni biegow
lukaszp - 19 mar 2008 19:26
makoshark w benzyniaku też są problemy z poduszkami??? Myslalem ze tylko diesle mają tą niedoskonałość (wieksze wibracje silnika).
smagur - 20 mar 2008 8:59
Ogłaszam wszem i wobec nową teorię.... winą za tzw buczenie na wolnych obrotach obarczam poduszkę przy ścianie grodziowej... ją wymienialiśmy z Markiem jako ostatnią i przed wymianą nie było buczenia (dwie boczne były już wymienione) a po wymianie sie pojawiło i jest z taką niską częstotliwością że mnie aż wykręca zaczynam tworzyć teorię jak to poprawić... wydaje mi się że sama poduszka powinna być z bardziej miekkiego materiału
fogeer - 12 maja 2008 7:46
czy wina trzesienia calego auta przy gaszeniu, oraz masakryczne buczenie wszystkich plastikow wnetrza po jezdzie po kostce brukowej moga byc zuzyte poduszki silnika??????????? w srode mam umowiona wizyte w warsztacie na wymiane amortyzatorow ale obawiam sie iz to moze nie wystarczyc i bede musial pomieniac poduszki. Myslicie ze zuzyte poduszki az tak mogo wplywac na komfort jazdy??????
marek cygan - 12 maja 2008 9:22
Trzęsienie się auta przy gaszeniu to poducha przy ścianie grodziowej a buczenie wszystkich plastików na kostce to raczej nie.
Riki - 12 cze 2008 20:34
Dzisiaj wymieniłem sobie poduszkę przy rozrządzie (innych nie ruszałem, stan idealny...) jest duuużo lepiej buczenie praktycznie przestało istnieć, silnik ZAWSZE jest cichszy (czy to przy 50 czy 150km/h) i co ważne... na postoju ma znacznie mniejsze wibracje jestem zadowolony a cała operacja zajęła mi 1,2godzinki. Reasumując... polecam (jak na razie widzę same zalety...)
P.S
Poducha z Tedgumu.
maJster - 12 paź 2008 10:48
ehhhhhhh witam wszystkich !
W piątek tj. 10.października 08` postanowiłem wymienić dwie zryte poduszki silnika. Jedna od strony rozrządu druga od strony ściany grodziowej. Wkłady zakupiłem w firmie TEDGUM (polecam) - rewelacyjny kontakt a najbardziej to zaskoczył mnie czas przesyłki. Jednego dnia rano ok. 09:25 złożyłem zamówienie a drugiego dnia ok 13:00 firma kurierska podstawiła towar pod dom.....no byłem zaskoczony że tak szybko.... . Po wymianie - efekt jest taki że, skończyło się buczenie w środku pojazdu oraz drgania na kierownicy. Jedyny mankament to lekkie drgania na biegu jałowym gdy pojazd stoi. W trakcie jazdy jest dużo ciszej i przyjemniej prowadzi się mazdę . Naprawdę warto.......dwie poduchy zregenerowane a efekt czuć widać i słychać......Koszty wkładów + koszt przesyłki to 188zł...
pozdrawiam
talkus - 16 paź 2008 14:36
Witajcie
W mojej Premacy poduchy też są marne więc przymierzam się do ich wymiany.
Czy ta poducha przy rozrządzie nie jest olejowa, bo czytałem już o tym na forum różne opinie.Znacie może numery katalogowe tych poduch?(Premacy 2003 2.0DiTD)
POZDRAWIAM
topik - 18 paź 2008 16:45
Znacie może numery katalogowe tych poduch?(Premacy 2003 2.0DiTD) Witam!W poiniższym linku znajdziesz numery katalogowe wkładów poduszek z Tedgumu do swojej Premacki
http://www.tedgum.pl/pl/katalog/MAZDA/PREMACY/EGS.html
talkus - 18 paź 2008 16:58
Dzięki za link
To są wkłady gumowe a w Premacy są chyba poduchy olejowe. Czy nie będzie problemu gdy zamienię oryginalne na zwykłe gumowe?
Pozdrowionka
xANDy - 24 paź 2008 22:02
talkus - zobacz tutaj
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45344 - 17 stron na ten temat... Poza tym - tu nie chodzi o premacy czy 323 tylko o silnik Deitede. W poradniku jest info o poduszkach, tutaj masz dodatkowe 17 stron o tych samych poduszkach... Po co wałkować - jedynym zamiennikiem olejowej poduszki jest to, co powyżej. Nieolejowe, za to tańsze i skuteczne.
Amen - koniec dyskusji TUTAJ w tym wątku. To jest fotorelacja. Wątpliwości co do natury poduszek - w drugim temacie.
talkus - 25 paź 2008 20:39
Witam
Dzięki bardzo. Trochę tego jest.Wymienię je z pewnością ale chyba dopiero na wiosnę, teraz za zimno na majsterkowanie. Chyba nic nie stanie się silnikowi jak poczeka do wiosny.Zimą nie jeżdżę dużo.
Pozdrowionka z Mazur.
topik - 25 paź 2008 21:43
Chyba nic nie stanie się silnikowi jak poczeka do wiosnyWitam!Nic się nie stanie.
andelv - 04 gru 2009 14:28
Świetna fotorelacja.
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 323 i wymiana poduszek silnika była u mnie koniczna. Jestem już po zabiegu i muszę przyznać, że dzięki tej fotorelacji wszystko poszło szybko i sprawnie. Dziękować
dwie_szopy - 26 sty 2010 12:30
właśnie zamówiłem poduszkę koło rozrządu. Wziąłem taką od disla do silnika benzynowego 1.8 bo teoretycznie wymiary się zgadzały. W tedgumie do benzyniaka nie mieli. Mam nadzieję że będzie pasować
dwie_szopy - 29 sty 2010 19:50
Poduszka z tedgumu ta koło rozrządu (prawa strona) pasuje z diesela do 1.8 benzyniaka!! Niestety, mimo że stara miała duże luzy w kwestii trzęsienia podczas postoju nic się nie zmieniło. Może tylko minimalnie mniej lata dźwignia zmiany biegów.
topik - 30 sty 2010 7:29
Może tylko minimalnie mniej lata dźwignia zmiany biegów.Witam. dwie_szopy jest post na forum o dźwigni zmiany biegów. Jeżeli Ci mocno lata dźwignia to prawdopodobnie masz do wymiany tulejki od drążka dźwigni. Zanim coś będziesz z tym robił to najpier przeczytaj ten wątek. Pozdrawiam
niebieski20 - 30 kwi 2010 22:56
takie prozaiczne pytanie zeby wyciagnac wklady trzeba silnik podlewarowac. Gdzie umiescic lewarek??? Zeby nie pokrzywic niczego. Mam 626 DiTD
Pzdr
topik - 01 maja 2010 6:08
Gdzie umiescic lewarek??? Zeby nie pokrzywic niczego. Mam 626 DiTD
PzdrWitam. Lewarek włóż pod miskę olejową. Między lewarek a miskę włóż deskę. Pozdrawiam
niebieski20 - 07 maja 2010 9:09
Dzieki za rady. Jestem juz po wymianie poduszki rozrządu. Cała operacja zajęła mi 3 godziny z czego 2 godziny to wbijanie nowego wkładu. Musiałem zpiłować troche brzegi gniazda bo nie szło inaczej tego młotkiem wbic. Teraz jeszcze tapod akumulatorem. Tutaj mam podobne pytanie czy silnik mozna podeprzec w tym przypadku za skrzynie????
topik - 07 maja 2010 9:16
Tutaj mam podobne pytanie czy silnik mozna podeprzec w tym przypadku za skrzynie????Witam. Tak.
kamiler - 24 lip 2010 6:20
Witam.
Poduszka znajdująca się pod akumulatorem jest w wymiarach taka sama jak poduszka ze ściany grodzeniowej??
Pozdrawiam
siwy-84 - 25 lip 2010 9:17
Poduszka znajdująca się pod akumulatorem jest w wymiarach taka sama jak poduszka ze ściany grodzeniowej??te poduszki są inne
na allegro znalazłem nowe wkłady poduszek i zastanawiam się czy warto je kupić.
http://allegro.pl/item1118776789_mazda_ ... prawa.htmlhttp://allegro.pl/item1162827686_mazda_ ... zynia.htmlhttp://allegro.pl/item1162827191_mazda_ ... _lewa.html
topik - 25 lip 2010 10:06
Witam. Siwy-84 to są chyba poduszki z tedgumu. Pozdrawiam
Siwy19 - 30 lip 2010 21:38
Witam, Dzisiaj odebrałem samochod z warsztatu w Gliwicach, bylem na wymianie rozrzadu i 3 poduszek silnika, oczywiscie sam kupielm material. Koszt wymiany rozrzadu 350 zł a wymiana podszek 150 zł auto dałem w Srode na wieczor, rozrzad byl gotowy juz na drugi dzien na godzine 18 podajze potem zabrali sie za poduszki walczyli z tym az do dzisiaj, a wczesniej mial koles mi zadzwonic jak skonczyl dzisiaj dzwonilem o 18 nikt nie odbierał wiec pojechalem tam i auto stalo juz na parkingu a szanowny kierownik nie raczyl mnie powiadomyc ze auto jest gotowe, I teraz taz rozrzad wymieniony poduszki te ale tylko 2 od razrzadu i skrzyni lewa ta pod akumulatorem, a tej przy scianie grodziowej nie widzial biedny miechanik a chcial wklad z tej poduszki od scniay gordziowej wlozyc do tej pod chlodnica i mu nie pasowało. Jak bylem w Czwartek to mu jeszcze mowilem i pokazywalem palcem ktore ma wymienic a ta pod chlodnica to wyregulaowac jak sie da. No i dziaj przy odbiorze okazalo sie ze musze wymienic tez ta pod chlodnica a ta co mialem to ona nie pasuje im i mileli duzo problemow z wymiana tych poduszek, wiec policzyli tylko za 2 poduszki czyli 100 zł, a i gdybym sie nie upomnial to bym karteczki nie mial z wymiana rozrzadu, I tak wiec ostani raz bylem w tym warsztacie i NIE POLECAM GO. A powiedzcie mi czy wymiana tej pod sciana grodziowa jest ciezkowymienic?
z gory dziekuje za ten krotki list i pozdrawiam
topik - 31 lip 2010 9:25
A powiedzcie mi czy wymiana tej pod sciana grodziowa jest ciezkowymienic?Witam. Tę poduszkę wymienia się najgorzej ze wszystkich poduszek. Źle się odkręca śruby, które są przykręcone pionowo. Pozdrawiam
YgooR - 12 sie 2010 0:30
dziaj przy odbiorze okazalo sie ze musze wymienic tez ta pod chlodnicaPod chłodnicą nie wymieniaj bo nie ma sensu, ją się tylko reguluje.
Napisz w niepolecanych warsztatach adres tego specjalisty.
Riki - 12 sie 2010 9:27
Jak jest zerwana to regulacja nic nie da... przerabiałem to u siebie i od rozrządu i przednią mam nową
YgooR - 12 sie 2010 9:50
Jak jest zerwana to regulacja nic nie daMasz na myśli tą od chłodnicy? Przecież tam jest tylko cienka guma przypominająca błonę i nie powinna mieć wpływu na pracę poduszki. Ona nic nie tłumi a bardziej asekuruje silnik przed nadmiernym wychylaniem.
Riki - 12 sie 2010 12:34
Tak. U siebie w GFie ją zmieniłem i różnica była kolosalna. Oryginał of course
YgooR - 12 sie 2010 14:20
U siebie w GFie ją zmieniłem i różnica była kolosalnaMożesz napisać na czym polegała ta kolosalna różnica? Bo może warto ją wymienić.
Riki - 12 sie 2010 21:13
Mniejsze buczenie przy obrotach 1000-1500rpm...
YgooR - 12 sie 2010 21:29
Mniejsze buczenie przy obrotach 1000-1500rpmI tu mnie masz, tylko w tym zakresie obrotów zostały mi drgania samochodu.
Riki - 12 sie 2010 21:35
Tak było u mnie a stara poducha była na prawdę w niezłym stanie - bardzo delikatnie naderwana...
Jak może będziesz w Wawie to podjedź, i porównasz.
YgooR - 12 sie 2010 23:28
Tak było u mnie a stara poducha była na prawdę w niezłym stanie - bardzo delikatnie naderwanaOdnoszę wrażenie że opisujesz mój samochód u mnie też jest trochę naderwana. Widzę że będę musiał się odezwać do Ciebie w sprawie tej poduchy, ale muszę jeszcze trochę dozbierać:)
Jak może będziesz w Wawie to podjedź, i porównaszDzięki za propozycję, niestety Wawa mi aktualnie nie po drodze.
Riki - 13 sie 2010 9:38
Ja już się przyzwyczaiłem do diesla - od 12 lat nieprzerwanie coś klepie pod domem ale kiedy wsiądę do Coupe to jest na prawdę błogi spokój i ta chrapka powyżej 5500rpm mrr czasem fajnie jest pokręcić wyżej jak 4000
W kwestii poduchy - no niestety cena nie jest niska
Siwy19 - 13 sie 2010 10:00
To czyli nie moge wymienic na sam wkład z TEDGUM? tylko oryginal kupic, za oryginał trzeba duzo zaplacic? a jestem powymianie tej od rozrzadu i pod akumulatorem, i dalej trzesie mi silnikiem jak gasze, mam wkład z tej od sciany grodziowej ci mi jej nie wymienili bo nie widzieli jej, w ted gumie za wprasowanie 30zl chca to nie bedzie potem prboemlu tego poskrecac
YgooR - 13 sie 2010 12:49
To czyli nie moge wymienic na sam wkład z TEDGUM?Poduszki przy chłodnicy i na grodzi muszą się troszkę napracować, silnik jest umieszczony poprzecznie więc tam wychylenia są duże w porównaniu z bocznymi. Wkłady z Tedgum są całe zalane a oryginały nie, dlatego w efekcie może być jeszcze gorzej niż teraz i będą przenosić duże drgania. Zauważ że autor fotorelacji w dalszej części napisał że po wymianie na grodzi ma duże buczenie. Jak chcesz mieć dobrze zrobione to ory albo dobry zamiennik, ale takiego jeszcze nie widziałem.
czasem fajnie jest pokręcić wyżej jak 4000Ja czasami pomiatam tylko Corsiną 1.2 16V ale w porównaniu do DITD to żółw jest, swoją drogą DITD lubi wysokie obroty więc daję dużo frajdy z jazdy, na pewno więcej niż drugie auto w rodzinie passat b5 1.9 TDI
Przepraszam za OT.
Riki - 13 sie 2010 14:31
DiTD jest bardzo fajne jeśli chodzi o diesla u siebie mam przesuniętą max moc z 4200 na okolice 4600 także można kręcić już blisko red line a TDI jak to TDI niecałe 4000 i kończy się zabawa
Przyznam, że też nie widziałem dobrych zamienników w/w poduch... a szkoda, chętnie bym takie łyknął bo ory jest po prostu drogie.. za drogie ale jakość jak najbardziej w porządku - OK.
YgooR - 13 sie 2010 20:32
DiTD jest bardzo fajne jeśli chodzi o dieslaTwojego silnika nie można traktować jako normalną jednostkę, to zupełnie inny motor "RI(kiDI)TD"
Dzisiaj byłem na dłuższej wycieczce i muszę powiedzieć że na A4 przy prędkości powyżej 100 km/h jedyny hałas w kabinie to szum powietrza przy szybie (drzwi i nadkola wygłuszone). Ogromna różnica po wymianie poduszek. Jedynie przy 1000 - 1500 rpm mam nieprzyjemne drganie i tu masz chyba rację Riki to będzie poducha przy chłodnicy. Dodatkowy objaw to mocne szarpnięcie silnika przy gaszeniu czy zapalaniu, tego wcześniej nie było. Podobne ale większe szarpnięcie było jak miałem poluzowaną poduchę przy chłodnicy gdy ją regulowałem.
tasek - 14 sie 2010 19:02
Wkłady z Tedgum są całe zalane a oryginały nie, dlatego w efekcie może być jeszcze gorzej niż teraz i będą przenosić duże drganiaZgadza się wczoraj wymieniałem wkład poduszki z firmy tedgum tej przy chłodnicy i rzeczywiście poducha jest o wiele ,,masywniejsza'' ale w moim przypadku wymiana wpłynęła na plus gdyż już nie wali mi silnikiem przy odpalaniu.
YgooR - 15 sie 2010 10:55
wymiana wpłynęła na plusCzyli chcąc mieć spokój w aucie trzeba wymienić każdą uszkodzoną, nawet tą przy chłodnicy.
tasek - 15 sie 2010 15:52
no ja miałem uszkodzoną tą tylko przy chłodnicy więc reszty nie ruszałem a objawy rzucania silnikiem po odpaleniu ustały
foytek - 31 sie 2010 18:36
witam.Przymierzam sie do wymiany poduszki pod skrzynią.Chcialbym zaoszczędzić kilka dyszek na mechaniku i stąd moje pytanie.Czy lepiej wymieniać poduszkę podchodząc od góry,czy może od dołu.Dodam tylko,że mam dostęp do garażu z kanałem.Jeszcze jedno pytanie dotyczy producentów- orginał raczej nie wchodzi w rachubę z powodu ceny,z zamienników czytam,że dobre są Tedgumy.A moze ktoś sie zetknął z innymi "niezłymi" zamiennikami??
YgooR - 02 wrz 2010 11:27
.Czy lepiej wymieniać poduszkę podchodząc od góry,czy może od dołuJak to jest, w wątku który jest fotorelacją gdzie wszystko jest wytłumaczone jak krowie na rowie pytasz jak się do tego zabrać? Od dołu nie da rady, tylko tak jak jest w fotorelacji. Z Twojego pytania wnioskuję że nawet nie zaglądałeś do tej poduszki.
A moze ktoś sie zetknął z innymi "niezłymi" zamiennikami??Tak, Tedgum
foytek - 02 wrz 2010 19:20
no i sytuacja sie wyjasnila i poduszke wymienilem sam.Jako kompletny la(jkon)ik patrzac na auto od dolu bylem pewien ze przednia poduszka silnika trzyma skrzynię biegów i tak też jest nazwana. Tak też sie sugerowałem mylnie ją nazywając . Dzisiaj wymieniłem kompletnie rozwaloną poduchę na zamiennik JC .Stara też chyba nie była orginalna ,bo nie miała logo Mazda nigdzie wytłoczone.Cała akcja zajęła mi jakieś 40 minut i mogę być z siebie zadowolony bo oprócz 135PLN(tyle kosztowała poducha) osczędziłem kilka dyszek na mechaniku
Siwy19 - 02 wrz 2010 20:19
Mowisz o tej pod chlodnica, i kupiles poduche z tedguma? Powiedz je roznica teraz? tez mam do wymiany przednia
YgooR - 02 wrz 2010 22:07
poduszke wymienilem samGratuluje, jeszcze trochę pobędziesz na forum i sam rozrząd wymienisz
bylem pewien ze przednia poduszka silnika trzyma skrzynię biegów i tak też jest nazwanaHehe a to zmienia postać rzeczy.
wymieniłem kompletnie rozwaloną poduchę na zamiennik JCJak wyglądała? Była cała zalana w środku czy tak jak wcześniejsza miała wyżłobienie?
Napisz jak się spisuje ta poduszka.
topik - 03 wrz 2010 12:47
Stara też chyba nie była orginalna ,bo nie miała logo Mazda nigdzie wytłoczone.Witam. Na orginalnej poduszce nie jest wytłoczone logo Mazdy tylko jest wytłoczony numer z katalogu. Pozdrawiam
foytek - 03 wrz 2010 20:01
jak juz napisalem,nowa poduszka to zamiennik JC kupiona w sklepie Szik(najwieksza siec sklepow na Podkarpaciu) za cene 135PLN(po malej znajomosci).Za orginal w Foxie w Rzeszowie zaplacilbym 4 stówy i musialbym kilka dni czekac.Pierwsze wrazenia po przejechaniu 30 km są takie,ze juz nic sie nie tłucze na wolnych obrotach i słyszę tylko rytmiczne"kleklekle"(moze chcialbym cudów ale mam glupie wrazenie ze powyzej2200-2300 obr. jest troszke glosniej niz bylo)Przykrecilem poduszke na chybil trafil i pewnie bede musial zajrzec pod auto w przyszlym tygodniu,zeby ją ewentualnie wyregulowac.Porównując obie poduszki nie widzialem zadnych roznic wizualnych a o jakosci gumy nie bede sie wypowiadal,wiec chwilowo nie skomentuje jakosci.
Siwy19 - 28 wrz 2010 19:57
Witam wszystkich forumowiczow, chcialem powiedziec ze dzisiaj wymienilem sobie poduszke przy grodzi na wkład z tedguma, poczatek byl masakryczny a potem to juz z gorki szło. efekt taki ze szyba od kierowcy juz nie lata w srodku drazek i kierownica znacznie sie poprawiła, a przy gaszeniu tez jest fajnie ale myslalem ze bedzie oszałamiajaco, oczywiscie regulowalem tez ta pod chlodnica, a w tej tylne zrobilem jak smagur wyciolem te otwory tak jak w oryginale ale moglem sie postarac i bardziej to wyciac ja ponawiercalem i torche wyciagnilem tej gumy, i Pytanie czy u was tez jest tak ze lewa strona auta bardzies drzy a prawa wogule? chodzi mi jak sie szyby dotknie zamknietej, moze to byc powod poduszki pod akumulatorem czy cos innego?
z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
Neonixos666 - 28 wrz 2010 21:05
Jaki masz przebieg w tej maździe ?
Siwy19 - 29 wrz 2010 3:53
157 tys. dodam ze te dwie po bokach tez sa z ted guma jedynie ta pod chlodnica jest oryginalna.
YgooR - 29 wrz 2010 18:20
Jak sam piszesz:
dzisiaj wymienilem sobie poduszke przy grodzi na wkład z tedgumaa następnie
wyciolem te otwory tak jak w oryginaleale
moglem sie postarac i bardziej to wyciacJak pewnie zauważyłeś poduszka na grodzi jest po lewej stronie, właśnie tej gdzie masz większe drgania.
Musiałbyś wyciąć tyle gumy ile w oryginalnej, bo inaczej będzie tak właśnie drżeć. Przed wymianą z tego co widziałem to nie drżała Ci buda. Takie jest moje zdanie.
ale myslalem ze bedzie oszałamiajacoSzału i tak nie będzie bo to DITD, ale powinno być lepiej niż u mnie bo polift trochę lepiej pracuje.
Siwy19 - 29 wrz 2010 19:42
nie czułes bo nie trzymales reki na szybie, to czyli ja wykrece i lepiej to zrobie lutownica jak podajrze smagur to wypalał. A powiedzcie mi jak z ta regulacja tej przedniej bo jakos ciezko jest ja ustawic zeby drgania nie przechodzily na ta belke bo jak sa sruby luzne to wiadomo ze nie bedzie przenosilo drgan (tak mi sie wydaje) a jak sie je dokreci to juz jest sztywna ta poducha i drgania sa na belce.
EDIT:
Panowie tutaj na oryginalnej poduszce widac jak jest ułozona
http://w437.wrzuta.pl/obraz/7fniiWQIdnL/1245907692 a zobaczcie w fotorelacji smagura jak ja ułozył
http://w437.wrzuta.pl/obraz/aVl3TJkm0wB ... 5032008066 moim zdaniem tam gdzie jest to wciecie( czerwona strzałka) na łapie poduszki powienien byc srodek gumy tak jak na zdjeciu w linku, i moze to ze zle ulozonej poduszki takie wibracje sa? Co o tym sadzicie
YgooR - 29 wrz 2010 21:47
Moim zdaniem ma to sens bo w innym ułożeniu nie będzie prawidłowo tłumić drgań. Ona w ogóle jest odwrotnie włożona bo odległość środkowego otworu do ścianki powinna być mniejsza z drugiej strony.
Neonixos666 - 02 paź 2010 10:44
No to mi zostało jakieś 50 tyś. bez telepotania. u mojego wujka w przedlifcie tak telepie że hej, ale on nawet nie myśli tego robić.
Siwy19 - 02 paź 2010 13:03
ja teraz mysle jak ja wycignac bez prasy, zeby ja prawidlowo osadzic, bo z wlozeniem nie ma problemu ma ktos jakis domowy sposob wyciagniecia tego wkladu?
Siwy19 - 02 paź 2010 19:23
Panowie umiescilem ta tylna poduszka tak jak oryginalna, i nie bylo problemu, wprasowalem ja na imadle i wyprasowalem tez przy pomocy starej poduchy, zalozylem i dalej to samo, rozkrecilem nawet ta pod aku, i ona cala byla zalana bo tez z ted guma, bo wogule nie bylo szany zeby sie ruszala bo oryginalna jest innej budowy ten wklad. ktory mam, i okazal sie dobry ale to zaloze go przy okazji. A myslalem ze to cos da wyciecie tych otworow. i stawiam na ta poduszke pod aku, ze to jej wina za telepanie autem jest.