ďťż
Ghost Ship - Statek Widmo





TorisGray - 2010-08-08, 20:01
" />http://lonesamuraifox.deviantart.com/ar ... -174509664
Download

Troje marines zostało wysłanych przez dowództwo z misją odzyskania ważnych danych z opuszczonego statku kosmicznego, jednak, gdy robią pierwszy krok na statku, okazuje się, że nie jest tak do końca opuszczony...

Przed grą:
- ściągnij plik
- wydrukuj całość na samoprzylepnym papierze A4
- naklej całość na gruby karton A4 (lub większy, by zapobiec przyklejeniu na mniejszy karton)
- wyciąć całość

potrzeba także dwóch zwykłych kostek (k6).

Zasady:
Te akurat są proste. Jeden gracz gra trzema marines, drugi gra obcymi.

Oddział Marines ma trzy główne cele:
- zdobyć dane z komputera (pole oznaczone jako Medical Lab)
- zabić Tankera - to główny boss w tej wersji gry
- przeżyć i dostać się na pokład startowy (duży element planszy z czterema polami)
- opcjonalne: zabić wszystkich obcych
Obcy mają bardziej finezyjny cel: pozabijać wszystko, co ludzkie

Na początku gry każdy z marines ma pistolet z nielimitowaną amunicją. Jest on jednak gorzej niż zły, ponieważ potrzebuje więcej niż 4 oczka, by trafić w cel (zasięg 2 pola), ale za to można go użyć dwa razy na akcję.

Podczas gry marines mogą - i zrobią to na pewno - dojść do dwóch pomieszczeń: ambulatorium (Medical Lab) i zbrojowni (Armoury). Podczas, gdy w jednym Marines uleczą się (nie będą mieli ran), to w drugim dostaną dwa shotguny i spalarkę.

Shotgun jest bardziej celny (potrzebuje równe 3 lub mniej, by zranić), ale za to ma zasięg tylko jednego pola. Natomiast spalarka ma podobną celność ale już zasięg sprowadza się do trzech pól. Minusem tej broni jest to, że by strzelić, nie może być żaden marine na linii strzału.

Obie bronie mają amunicję. Jeden żeton symbolizuje jeden wystrzał, zatem, gdy broń zostaje użyta, ubywa jeden żeton symbolizujący amunicję danej broni.

Gdy zabraknie amunicji, można wrócić do zbrojowni po więcej. Każdy marine maksymalnie może mieć po 4 żetony/pociski do shotguna, lub 3 żetony/zbiorniki z paliwem do spalarki. Gdy skończy się amunicja, marine atakuje podstawowym pistoletem.

Marines mają tą zaletę, że atakują z dystansu, ale obcy mogą atakować tylko w bliskiej walce w ręcz. Obcy atakuje zawsze zasadą połowy, czyli 1, 2 i 3, to pudło, zaś reszta oczek to udany atak.

A, H i S to symbole kolejno ataku (Attack), zdrowia (Health) i szybkości (Speed). Te symbole mają tylko obcy, jako, że wiadomo, że marines ma 3 hp, oraz dwa ruchy - dwa poruszenia, jedno poruszenie i jeden atak, oraz dwa ataki.

Wszystkie jednostki mogą atakować i ruszać się tylko pionowo lub poziomo. Nie mogą natomiast atakować i poruszać w poprzek.

---
Jak się przyjmie to bardziej lub mniej będę robić dodatki z dodatkowymi żetonami planszy, broni oraz potworki. Istnieje też możliwość nad zaaplikowaniem wybuchających beczek w dodatkach oraz apteczek na użytek jednorazowy.




Vonderey - 2010-08-08, 21:25
" />Brzmi fajnie, ale niestety nie każdy ma drukarkę laserową i papier samoprzylepny...