Glosna praca silnika na wolnych obrotach
zoltrix - 14 sty 2008 18:19
Witam.
Na poczatku moze opisze moj problem. Od kilku dni moja M6 glosno pracuje, jak stary mercedes beczka, klekocze. Ma miejsce tez dziwne zjawisko tzn silnik pracuje glosno na obrotach biegu jalowego po ok 20 sek obroty na chwile spadaja ponizej 750 - silnik jakby przez pol sekundy sie dusi po czym zaczyna przez kilka sekund chodzic normalnie, po kolejnych 20-30 sek znowu klekot. taka sytuacja ma miejsce praktycznie po kazdym przegazowaniu, choc nie zawsze, czasami klekocze caly czas. Dodam,ze osiagi sa bez zarzutu, nie zauwazylem tez zeby spalanie wzroslo drastycznie.
Macie pomysl co moze byc tego przyczyna?
Prosze o pomoc;)
zoltrix - 16 sty 2008 15:44
Rozumiem,ze pomyslow brak
Yapa - 16 sty 2008 17:57
SCV wymieniony? Jak nie to może to to, tak czy inaczej podjedź na diagnozę komputera
zoltrix - 16 sty 2008 19:08
Przyznam szczerze,ze nie bardzo wiem co to SCV . Bylem dzisiaj w serwisie i powiedzili,ze musza rozebrac silnik zeby cos stwierdzic. Sugeruja jeden z wtryskiwaczy badz panewke. Nie wim czy pod komputer podlaczali - nie wspominali o tym.
Yapa - 16 sty 2008 19:45
Oki. No to polecam na początek przejrzenie forum, poczytanie o problemach 6 w dieslu, może pozwoli Ci to zaoszczędzić troszku w przyszłości - ja mam madzię 2 tygodnie a już SCV wymieniałem, na szczęście na koszt sprzedawcy ( początkowo falowały obroty silnik się dusił, podobnie jak u Ciebie, ale tylko na wolnych obrotach, potem zaczął się silnik coraz częściej wyłączać na wolnych obrotach), ale zaoszczędziłem trochę dzięki wiedzy z forum, bo importer tych zaworków chciał mnie naciągnąć na niezbędne dodatkowe badania , serwis zrobił taniej
domin1979 - 16 sty 2008 19:55
Dokładnie, w M6 od tego się zaczyna, jeżeli coś się dzieje na wolnych obrotach 99% zawór SCV, jest o tym mnóstwo na forum. Koszt ok. 700 PLN, roboty niewiele.
Pawnik - 16 sty 2008 21:01
ale zaoszczędziłem trochę dzięki wiedzy z forum, bo importer tych zaworków chciał mnie naciągnąć na niezbędne dodatkowe badania , serwis zrobił taniej starszy Pan z serwisu MABI przez telefon usiłuje zwabić samochód do swojego serwisu na badania grożąc wszystkimi awariami świata w tym dieslu, normalka.. trzeba go zlać i kupić tylko zawór...
zoltrix - 18 sty 2008 14:14
Dziwne... "Naprawilo" sie samo Teraz jest juz cicho - silnik pracuje normalnie...
magicadm - 18 sty 2008 16:43
Dziwne... "Naprawilo" sie samo Teraz jest juz cicho - silnik pracuje normalnie... Mylisz się.
To MABI zdalnie naprawiło.
Czekaj na rachunek.
Adaś - 13 mar 2008 18:19
-> do traktorzystów
malkolm2 - 13 mar 2008 18:29
Dziwne... "Naprawilo" sie samo Teraz jest juz cicho - silnik pracuje normalnie... Mylisz się.
To MABI zdalnie naprawiło.
Czekaj na rachunek.
zoltrix - 14 mar 2008 11:44
a może po prostu zatankowałeś złej jakości paliwaNie sadze. Tankuje zawsze do pelna na tej samej stacji (bp) no chyba,ze jestem zmuszony gdzies w trasie uzupelniac paliwo. Dwa miesiace bylo dobrze, teraz znowu silnik glosniej pracuje i na wolnych obrotach po 30 sek postoju dlawi sie na sekunde, spadaja obroty tak jak ma to miejsce przy wlaczaniu klimatyzacji. Dziwne, nie mam pojecia co to moze byc W serwisie chca rozebrac silnik co niesie za soba jak sadze kosmiczny rachunek. Wiecie moze co moze byc przyczyna takich anomali w pracy silnika lub kto kompetentny w poznaniu lub okolicach moglby do tego zajrzec?
domin1979 - 14 mar 2008 12:24
zoltrix, wymień SCV i po kłopocie, pisaliśmy Ci już. Też tak miałem, że się uspokoiło na jakiś czas, aż mi pierdnął na amen...
zoltrix - 14 mar 2008 13:37
wymień SCV i po kłopocieWiem,ze SCV jest odpowiedzialne za falowanie obrotow tudziez gasniecie auta. Ale czy moze tez byc odpowiedzialne za glosna prace silnika, stukot, klekot?
marta6 - 14 mar 2008 22:25
hej,u manie w aucie jest chyba to samo
był spokuj na 3 tygodnie a teraz znowu zaczęło klekotać
cholery mozna dostać
wymianiliśmy z męzem SCV i to nic nie pomogło a to co opisujesz dzieje sie tak samo w naszej Madzi
w ASO na Przestrzennej w Łodzi rozebrali cały silnik po kolei ,aby wszystko wyeliminować i niczego się nie dopatrzyli ,wyczyscili wtryski mówili ze były strasznie zafjdane no i to pomogło na 3 tyg
tez n początku myslelismy ze to paliwo
Najdziwniejsze jest to ze raz jest klekot a raz go nie ma nwet przez kilka dni
Mam pytanie do kolegów czy wtryski w M6 są 4 takie same czy każdy jest inny?
No i to tyle
ps.chyba jednak nie uchronimy się przed wizytą u Jaksy
domin1979 - 14 mar 2008 22:30
Ale chyba nie chodzi o poranny klekot, który jest jak najbardziej normalny?
Pawnik - 14 mar 2008 22:43
hej,u manie w aucie jest chyba to samo
był spokuj na 3 tygodnie a teraz znowu zaczęło klekotać
cholery mozna dostać
wymianiliśmy z męzem SCV i to nic nie pomogło a to co opisujesz dzieje sie tak samo w naszej Madzi
w ASO na Przestrzennej w Łodzi rozebrali cały silnik po kolei ,aby wszystko wyeliminować i niczego się nie dopatrzyli ,wyczyscili wtryski mówili ze były strasznie zafjdane no i to pomogło na 3 tyg
tez n początku myslelismy ze to paliwo
Najdziwniejsze jest to ze raz jest klekot a raz go nie ma nwet przez kilka dni
Mam pytanie do kolegów czy wtryski w M6 są 4 takie same czy każdy jest inny?
No i to tyle
ps.chyba jednak nie uchronimy się przed wizytą u Jaksy Wtrysków z tego co wiem to się nie czyści, tylko wymienia ...
Każdy z nich jest taki sam, tzn. każdy po ok. 20 banknotów 100 PLNowskich ......
marta6 - 14 mar 2008 22:49
no tez tak słyszałam ale oni wyczyścili
a dlatego pytam o róznorodność wtrysków ....w japancar w Łodzi zapytali mnie które więc dlatego pytam czy są takie same
w serwisie wtryski uzywane oferowali -2 sztuki -750PLN
marta6 - 14 mar 2008 22:55
nie nie chodzi o poranny klekot
np.jedno skrzyzowanie włącza sie klekot,przejadę 15 km wyłacza sie a pozniej to jak jej sie zachce 2 dni pojezdzi i jest cichutko a 3 cały dzien wali
i od czego to?
a i zuwazyłam ze jak auto jest na luzie i stoi to przy obrotach 1000-1200 lekko wibruje ale jak juz jedzie i jest na luzie lub na biegu to jest spokuj... nie ma zadnej wibracji przy tych 1000obr
zoltrix - 15 mar 2008 10:42
Ale chyba nie chodzi o poranny klekot, który jest jak najbardziej normalny?absolutnie nie
jedno skrzyzowanie włącza sie klekot,przejadę 15 km wyłacza sie a pozniej to jak jej sie zachce 2 dni pojezdzi i jest cichutko a 3 cały dzien waliMoj problem wyglada podobnie, zreszta opisywalem go juz.
Dobrze,ze nie dalem sie naciagnac przez serwis na rozbieranie tego silnika
Ma ktos pomysl co to moze byc?
A... i jesszcze jedno. wczoraj bylem u mechanika ktory na sluch stwierdzil,ze moze byc to wina pompy wtryskowej, ze cos sie w niej rozregulowalo, jakies katy czy cos:P Przyznal tez,ze nie ma doswiadczenia z mazdowskimi dieslami z szostki i sugerował zebym kogos takiego znalaz w pozniu. Macie moze namiary na jakiegos sprawdzonego fachowca?
syberek1 - 15 mar 2008 12:55
ze cos sie w niej rozregulowalo, jakies katy czy cos:PW tym silniku pompa wysokiego ciśnienia jest odpowiedzialna tylko za jego utrzymanie(ciśnienia) na pompie jest zawór SCV poprzez który info o ciśnieniu idzie do kompa. Tu nie ma żadnych kątów. W Cr to wtrysk podaje paliwo w odpowiednim momencie które pobiera z szyny cr-u. A w konwencjonalnym dieslu to pompa jest podzielona na sekcje a do każdej sekcji jest podłączony jeden wtryskiwacz, taka jest różnica w tych konstrukcjach
malkolm2 - 15 mar 2008 13:12
w silnikach DiTD nie ma sekcji w pompie wtryskowej, jest pompa rozdzielaczowa, w takiej pompie na 4 wtrystki jest tylko 2 tłoczki które w tym samym czasie podają paliwo a zozdzielacz steruje tym do którego wtrysku ma trafić paliwo.
zoltrix - 15 mar 2008 13:58
Czyli potwierdza sie sie,ze ow mechanik ma blade pojecie o nowych mazdowskich klekotach
marta6 - 15 mar 2008 18:11
Zoltrix kiedy zaobserwowałeś klekotanie w swojej Madzi?
u mnie jest tak ze kiedy jest wilgotno i zimno chodzi cicho,a jak jest ciepło głośno
mam pytanie do Ciebie czy msz tez ten objaw- wibracja na 1100/obr?
zoltrix - 15 mar 2008 19:56
Zwiazku z pogoda nie zaobserwowlem, ale zwroce teraz na to uwage. u mnie klekotal dwa miesiace temu przez jakies 30l paliwa. Potem sie uspokoil i teraz znowu wrocil w wielkim stylu Rozumiem,ze jak stoisz i utrzymujesz obroty na 1100 to Ci drga? jutro sprawdze i dam znac. Ja wogole mam wrazenie,ze silnik jakby bardziej wibruje,ale moze to byc efekt mojego przewrazliwienia
zoltrix - 16 mar 2008 12:08
Silnik dzisiaj pracowal normalnie, nie halasowal . Wibracje silnika przy 1100obr sa faktycznie zdecydowanie wieksze anizeli na obrotach biegu jalowego czy 1250. Pewnie wszystkie mazdy 6 diesel tak maja? Jak u Was to wyglada? Oby nasze dwie nie byly wyjatkowe
marta6 - 16 mar 2008 12:51
U nas tez dzisiaj jest ok ,i wczoraj tez było ok
Zoltrix a moze nasze Madzie są po prostu jakies wyjątkowe- tylko te dwie- i jak zaczynją klekotać to poprostu porozumiewają się między sobą
zoltrix - 16 mar 2008 14:43
Nie wykluczone Mojej zasugeruje zeby zaczela rozmaiac szeptem Moze pomoze
marta6 - 19 mar 2008 22:02
I jak? chyba rozmawiają szeptem ,bo nasza Madzia chodzi tak jak powinna
naprawde ciekawi mnie co to moze być?
tyle było teorii na temat tego klekotu ze naprawde......
dobrze ze nie wymienialiśmy koła dwumasowego , bo ból portwela byłby straszny.
a i nawet wibracji nie ma na 1100obr....cuda
ale juz zostało takie zboczenie sprawdzania zaraz po odpaleniu -wibruje czy jest ok,klepie czy nie?
to juz choroba
Jaksa - 19 mar 2008 22:13
to juz choroba .......na tę chorobę zalecam kupić fajna płytke CD i odpalić podczas jazdy - pomaga na wszystko a tak powaznie ..... duzo zalezy co sie wleje do zbiornika.
marta6 - 19 mar 2008 22:32
Je Shell V-power
Moze jest jakaś lepsza zupa?
Riki - 19 mar 2008 22:35
na tę chorobę zalecam kupić fajna płytke CD i odpalić podczas jazdy - pomaga na wszystkosprawdzone..... równiez polecam
Jaksa - 19 mar 2008 22:39
Miałem podobny problem pare dni temu , jeden z wtrysków głosniej klekotał ( połowa zbiornika ) pojechałem na inną stację ( BP ) zalałem do pełna ..... nastepnego dnia podczas drogi do pracy silnik umilkł , słyszałem tylko delikatne sapanie ..... ten dzwięk CR-a powala
Myjk - 19 mar 2008 22:47
U mnie też po wlaniu BP Ultimate ciszej i silnik nie szarpie. Pierwsze zalanie LOTOSem - i to był błąd.
malkolm2 - 20 mar 2008 8:22
wiem że temat był inny ale się wypowiem na temat paliw. Madzią jeżdżę od miesiąca i tylko kilkakrotnie tankowałem, ale nie zauważyłem różnicy w pracy silnika po zatankowaniu na shelu, orlenie czy też paliwem kupionym hurtowo po 3,6 zł za litr do firmy. może na tym ostatnim o ułamek sekundy trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem, a może mi się wydaje, ale to paliwko mam prawie za darmo
zoltrix - 21 mar 2008 8:43
Zawsze tankuje bp ultimate, a mimo tego silnik czasem pracuje jak w czolgu Co do wibracji przy 1100obr to pewnie ich przyczyna jest kolo 2M. Co sadzicie?