Głośna praca zaworów po wymianie filtra i oleju
zbujtaj - 07 sie 2006 21:15
Edit by mod: temat dotyczy co prawda Forda ale z silnikiem BP
witajcie ,wymienilem ostatnio olej w swoim aucie i cos mi sie nie podoba praca zimnego silnika .oczywiscie przed wymiana bylo ok. a teraz za dlugo mi graja zawory,olej ten sam co zwykle shel helix 10w40 jedynie facet w sklepie sprzedal mi inny filtr niz ten co mialem (podobno ok),czy zly filtr moze miec wplyw na powyzsza sytuację? bo zawsze jak wymienialenm olej to mialem odwrotna sytuacje silnik byl cichy niemal natychmiast a o olej dbam i wymieniam nawet co 8 tys.a autko mi go tez prawie nie bierze.prosze o porade odnosnie tego filtra bo tylko to zalozylem teraz inne,czy moze miec on wplyw na cisnienie oleju?,pzdr.
Winetou - 07 sie 2006 21:21
1. Popraw temat zgodnie z regulaminem
2. Na grające zaworki często ma wpływ kiepskiej jakości paliwo - tankowałeś tam gdzie zawsze?
3. Filtr może mieć wpływ na ciśnienie oleju - czy po odpaleniu silnika nie pali Ci się dłużej niż zwykle kontrolka oleju ?
tomekrvf - 07 sie 2006 21:22
A co ci założyli?
zbujtaj - 07 sie 2006 21:26
ostatnio mialem filtrona model OP 595 i bylo dobrze a dali mi knecht-a model OC195 na pudelku jest napisane mazda b6y114302. tak jak zapalam pierwszy raz to kontrolka mrygnie i dopiero sie zgasi przed wymiana bylo ok czyli natychmiast acha mam tez wrazenie ze slysze te zaworki w wyzszych obrotach ale moze teraz juz sie uczulilem w kazdym badz razie mam to auto prawie od nowosci i cos mi nie pasuje jego praca po tej wymianie oleju.
tomekrvf - 07 sie 2006 21:41
Hmm Knecht to najwyższa półka(nawet jak kupisz oryginał to na filtrze jest logo Knechta). To raczej nie będzie wina filtra
zbujtaj - 07 sie 2006 21:57
byc moze jest knecht dobry nie przeczę tez slyszalem o tej firmie ale moze jest to typ nie do tego silnika?,przed wymiana bylo ok. Moze Kolega Jaksa by zechciał cos powiedzieć?:)
tomekrvf - 07 sie 2006 22:10
ale moze jest to typ nie do tego silnika?,To jest typ (OC195) do tego silnika
GofNet - 07 sie 2006 23:38
olej ten sam, co zwykle Shell Helix 10W-40Ten sam, czy taki sam? Wiele się mówiło/mówi o tym, że te same oleje nie są takie same. Shell Helix 10W-40 należy do grupy "tych lepszych" olejów, więc jego eksploatowanie nie powinno stwarzać problemów pod warunkiem, że faktycznie jest to Shell .
Nie raz się słyszało, że do opakowań Mobile nieuczciwi sprzedawcy lali Lotosa czy inne tanie oleje a ten pierwszy sprzedawali poza konkursem (np. znajomym). Kiedyś nawet widziałem w TV program o goścu, który pracował w Hypermarkecie i podmieniał oleje w opakowaniach 4-5'cio litrowych. Nic nie było widać. Podgrzewał opalarką korki, zdejmował je, zlewał śmietankę, zalewał ścieki i ponownie podgrzany korek nakładał na opakowanie. Nawet nie było widać, że ktoś kombinowal przy pojemniku!
Nie chcę tutaj kogokolwiek oskrażać, czy siać panikę, ale warto ów aspekt również brać pod uwagę.
Pewnym sposobem na sprawdzenie tej tezy jest niestety ponowna wymiana oleju. Pomoże - odpowiedź jasna; nie pomoże - myślimy dalej.
Filtr powietrza nie powinien mieć znaczenia na pracę zaworów, ale olej i owszem.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
zbujtaj - 08 sie 2006 10:51
w sumie to (cos) w tym moze byc odnosnie tego oleju bo wiesz co kupilem go jakos dziwnie tanio opakowanie wygladalo oryginalnie ale zwykle place za niego okolo 110-120 pln. a tym razem zaplacilem 99pln.na wszelki wypadek zmienie i filtr i olej i zobaczymy .a propo nie mowie o filtrze powietrza tylko o filtrze oleju .
Jaksa - 08 sie 2006 20:01
prosze o porade odnosnie tego filtra bo tylko to zalozylem teraz inne,czy moze miec on wplyw na cisnienie Jak najbardzej tak, zalezy czy w ogole ma zawor . Ten sam problem mielismy w GF-ce ( 2.0 ) jakis baran w szybkim serwisie zakręcił "podobny" filtr ( filtrona ) z ktorego ciekło a silnik grzechotał po uruchomieniu, ale była jazda.....klient zabrał stary ( nowy ) filt i powiedział ze nie daruje im tego Jak w swoim aucie masz silnik BP to podjedz do ASO i kup oryginał - jest tani .....
tomekrvf - 08 sie 2006 21:57
kup oryginał - jest tani .....Jakieś 18 PLN i jego numer katalogowy to B6Y1-14-302