ďťż
Hybryda dwóch Mazd





Grzesiu - 06 sty 2008 21:56
witam wszystko;) znowu startuje z szalonym pomysłem.. jako że miata poszła do lamusa jak wszyscy wiedzą, miało być turbo, miało być 'to i tamto' w 'najblizszej przyszlosci' a nadchodzi albo sprzedaz jako wrak albo rozlozenie na kawałki, no i.. rodzi głowa pomysły rodzi.. wiec poszedł ambitny plan;) z tym że nie mamy pojecia na ile możliwy.

wiec tak, wrak miaty jest, nastepnym autkiem bedzie prawdopodobnie BA, albo limited 1.5, albo jakas 97-98.. albo poprostu jakas inna godna uwagi, kto wie co sie znajdzie..

ale wracajac do pomyslu;) ktos widzi realnie zbudowanie z kupionej ba i wraku miaty montaż BA rwd:)? na ile jest mozliwa taka hybryda? jest u nas taki zakład ktory chociazby za 10tyś zł podejmie sie takiej roboty? ok to juz jest wielka abstrakcja.. i wiem ze niektorzy pewnie sie usmieją no ale, moze akurat;)

jesli juz nie cala mechanika z miaty do BA to moze cos inaczej, moze sama skrzynia da się zaadaptowac? kto jezdzil miatą wie jak cudowny jest shortshiver w mx-5;) i znowu pytanie, gdzie by zlecic o ile to mozliwe takie przelozenie czesci skrzyni.

i ostatni motyw > zawieszenie.. BA na zawieszeniu rodem z miaty hm, na pewno zachowywała by sie na zakretach o niego lepiej:)

ahm i jesli ktoś ma zamiar bluzgać albo coś to niech poprostu sie nie wypowiada;)
dodam tylko że koszta nie grają roli, bo co nas obowiązuje to jedynie robocizna, bo zakladam ze miata stoi wiec czesci są, no i ba tez "będzie" wiec jedynie "zrobić".

BA rwd.. chyba jeszcze nie jeździ;)




brii - 06 sty 2008 22:29
trewor - pomysł pojechany straszanie, ale mi się podoba
Taki samochód byłby dla mnie i nie tylko idealny - wygląd BA i RWD
Sprawa jest do zrobienia, pytanie tylko ile to będzie kosztować...
Jeśli dysponujesz baaaardzo dokładnymi fotkami spodów Miaty i BA to podeślij je do mnie - możemy coś pomyśleć. Od razu trzeba zaznaczyć, że nie będzie to przekładanie rzeczy, a prawdziwy MosterGarage z cięciem i łączeniem części za pomocą spawarek.
Myślę, że mam kontakty z odpowiednimi ludzmi którzy byliby w stanie wykonać taki projekt (nawet brakujące części) ale trochę by to trwało i kosztowało...
Jeśli jesteś tym projektem serio zainteresowany i nie jest to tylko takie gdybanie to jestem w stanie poświęcić mój czas i Ci pomóc po to żeby móc się kiedyś owym cudem przejechać



Adaś - 06 sty 2008 22:31
do tego projektu Z5 to raczej słaba jednostka;) co to za fun mieć RWD z silnikiem który nie jedzie



brii - 06 sty 2008 22:33
Śmiem twierdzić, że na pokładzie znajdzie BP z Miaty albo coś zabawniejszego
Trewor - sprawdź jeszcze jak wygląda sprawa zarejestrowania, badań technicznych i ubezpieczenia samochodu po takich kombinacjach...




Grzesiu - 07 sty 2008 7:00

jak wygląda sprawa zarejestrowania, badań technicznych i ubezpieczenia samochodu po takich kombinacjach... a nie pomyslalem o tym, odwiedze diagostyczna stacyjke "na rozmowe" i pogadam jak b bylo z przegladem etc.



Boris86 - 07 sty 2008 14:48

sprawdź jeszcze jak wygląda sprawa zarejestrowania, badań technicznych i ubezpieczenia samochodu po takich kombinacjach...
Wiem że będę bezczelny... ale w kraju w którym na badanie techniczne w ogromnym procencie przypadków jedzie sam dowód rejestracyjny bez auta to chyba najmniejszy problem.

Co do samego auta to rzeźba niesamowita. Płyta podłogowa praktycznie cała do wyrzeźbienia od nowa, tylna cześc auta z całym mocowaniem zawiasu do rzeźbienia od nowa, Ściana grodziowa do rzeźbienia od nowa.

Ja bym sie osobiście w to nie bawił. Auto albo będzie ważyło ogromnie dużo ze względu na masę wzmocnień, albo nie da rady utrzymać żadnej geometrii jeśli w ogóle komukolwiek uda sie ją pospawać prosto.
Szalony projekt... I na mój gust niestety jeden z tych projektów w których po 3 latach babrania sie zostają na podwórku 2 wraki samochodów.
Zastanów sie dobrze zanim zaczniesz bo dopracowanie tego wszystkiego żeby z dwóch aut 10 letnich zrobić ich Hybrydę i żeby to jeździło i było w miarę niezawodne to naprawdę trzeba by temu poświecić kawałek życia.

Czysto teoretycznie da sie zrobić wszystko. I jesli projekt ruszy to bede mu bardzo mocno kibicował. Ale osobiście w powodzenie tego nie wierze zbytnio.
Juz łatwiej było by chyba wsadzić jakiś silnik centralnie i zrobić go na sztywnej tylnej Osi i napędzać ją łańcuchem jak tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=n6wbYO0U0 ... re=related
Ale to autko tylko do zabawy.



Hazu - 07 sty 2008 17:43
Może się za bardzo ne znam ale:
wydaje mi się że lepiej jak sprzedasz mx-5 na części.
Jezeli juz się uparłeś na BA i to RWD to to może prościej było by zrobić BA 4x4

Podobno BA ma tą samoą płytę podłogową co GE więc można by zakupić GE 4x4 i przełożyć wszystko, napewno to nie będzie takie tylko przełożenie ale może byc znacznie łatwiejsze niż to co ty zaproponowałeś.
Według mnie mnie BA 4x4 będzi efektowniejsza.
No i raczej obyło by się bez specjalnych badań technicznych.
Tak jak pisałem, nie znam się za bardzo na tym to jest tylko moja sugestia.

Mnie się zawsze marzyła 323F (BG) 4x4 ale to łatwiej zbudować bazując na GTR



Grzesiu - 07 sty 2008 18:40
powiem tyle, ze to poprostu szalony pomysl i o ile najwiekszym problemem nie do przezwyciezenia na dluzsza mete nie byly by pieniadze same w sobie to jednak oplacalnosc takiej zabawy niesie 1 wazny czynnik, "musi sie zaplacic" czyli byc nie zawodne i spelnic wymagania, byc miatą w budzie BA a raczej poprostu BA w RWD, skad wogole przyszlo? a no wkoncu miata stoi rozwalona, a rwd.. jezeli mam kiedys kolwiek oceniac FWD czy RWD zawsze powiem RWD o niebo lepiej;) oczywiscie na odpowiednim zawieszeniu na odpowiedniej drodze i w odpowiednich warunkach.. (no co do warunkow to chyba nawet powiem ze im grosze warunki tym lepiej:D mowa o pogodzie nie dziurach na drodze;) )

miata naprawiana w najblizszym czasie sama w sobie nie bedzie na pewno, bo potrzebny jest samochod za pieniazki z ubezpieczenia, jesli nie pojdzie na czesci, lub nie trafi do kogos z rodziny kto bedzie chetny sobie ja poskladac to albo poczeka troszeczke na zastrzyk i wtedy moze stanie na nogi, albo pojdzie na czesci,
jako ze zanim byla miata miala byc BA limited, i teraz prawdopodobnie bedzie wlasnie taka, a BA z rwd.. no siedzi gdzies tam w glowie cos takiego..



loockas - 07 sty 2008 19:45

żeby z dwóch aut 10 letnich zrobić ich Hybrydę i żeby to jeździło i było w miarę niezawodne

i przede wszystkim bezpieczne... to poważna ingerencja. Trewory jestem pod wrażeniem Nakład finansowy na taki projekt będzie ogromny...


I jesli projekt ruszy to bede mu bardzo mocno kibicował

Ja też



brii - 07 sty 2008 20:24
i przede wszystkim bezpieczne...



brii - 07 sty 2008 20:32

Podobno BA ma tą samoą płytę podłogową co GE
Nie - to inne płyty - CA ma taką samą płytę jak BA



Mr.M - 07 sty 2008 20:32
wszystko jest do zrobienia dobry zaklad nie co kasy ... przepisy nie mowia za duzo o samo robkach ale biorac pod uwage ze bedzie seryjny wyglad z innym silnikiem to nie co z gorki by bylo bo tak buda z homologcja oswietlenia itp spraw silnik no jezeli ma byc mocniejszy to wiem ze jak moc przekroczy chyba 40% to juz trzeba zgloisc o zmiane w dowodzie podobnie z napedem . Mimo ze sa to podzespoly bazowo stworzone w auta schodzacych z lini od strony prawa nie widze schodow z rejestracja

Schody to ja widze z budowa ale zycze powodzenia fajny projekt moze z tego byc napewno bylo by to jedyne auto w takiej kobinacji

Pozdrawiam



Adaś - 07 sty 2008 20:51

miala byc BA limited, i teraz prawdopodobnie bedzie wlasnie taka, a BA z rwd.
masz na myśli wersję Edition? tam tylko Z5 pakowali a to nie jest dobry pomysł na napędzanie takiej hybrydy;)



Boris86 - 07 sty 2008 20:57
Hybryda z tego co zrozumiałem była by napędzana silnikiem z Miaty. Bo jak Trewor chce naped na tył to wypadało by zeby silnik był przygotowany przez fabryke do ustawienia wzdłużnego.



michi - 07 sty 2008 20:58
Wow, widzę że nie próżnujecie z pomysłami

A pomysł sam w sobie bardzo ciekawy, jednak jeśli miałby się udać będzie wymagać wiele samozaparcia ;/

W każdym razie również będę wam kibicował z całych sił

Pozdrawiam



Pit - 07 sty 2008 21:49
Nie wieżę w powodzenie tego projektu. Przepraszam.



brii - 07 sty 2008 22:07
Jak będzie wystarczająco dużo kasy to jest to do zrobienia...
Pytanie tylko czy warto - może to wyjść drożej niż druga Miata.



radekkm - 07 sty 2008 22:09
nie wierze ze wogole projekt wystartuje,mialo byc turbo,teraz 323 z napedem na tyl a jutro mx-6 na gasienicach



Sokool - 07 sty 2008 23:02
Według mnie nieopłacalne. Chyba że nie macie co z kasą robić.



Pit - 08 sty 2008 4:43
Mi nawet nie chodzi tu o pieniądze, bo sensu z tej strony i tak to nie ma żadnego i to jest bezdyskusyjne.

Piję natomiast do ogólnych właściwości jezdnych pokractwa, które z tego mogłoby wyjść. Boję się o to, jak taki pospawany Frankenstein ważący 2 tony od kupy wzmocnień (na przykład pospawanej podłogi, tunelu, wału, grodzi, itp) będzie zachowywał się na drodze, w zakrętach ? ? ? ! ! Jak będzie wyglądało rozłożenie mas? Bo nie chodzi chyba o zrobienie RWD dla samej nazwy, ale i o późniejsze prowadzenie takiego auta.

Pomysł rodem ze Star Trek'a i bajka, jakich na tym forum było wiele. Niemniej to tylko moje subiektywne odczucie.



brii - 08 sty 2008 7:55
Co nie znaczy, że nie da się tego zrobić



Fiveopac - 08 sty 2008 22:23
Temat posprzatlem, prosze wrocic do tematu, kazda wypowiedz w poprzednim tonie skutkuje wyrzuceniem całego tematu do kosza.



Akar.Zaephyr - 09 sty 2008 0:15
Chciałbym zwrócić tylko uwagę na jedną rzecz, choć mało się znam ale...
Miata ma napęd na tyl i dlatego w środku od przodu po tył ma ogromny most mieszczący wał napędowy. W 323F BA raczej czegoś takiego nie ma, trzebaby więc chyba rzeźbić podłogę, a to już poważna ingerencja w konstrukcję płyty. Nie mówię że nie da się tego zrobić ale... Ja nieco bałbym się takim samochodem jeździć.



palik - 09 sty 2008 8:54

Chciałbym zwrócić tylko uwagę na jedną rzecz, choć mało się znam ale...
Mój stan wiedzy podobnie jak przedmówcy. Jednak zrodził się taki pomysł, aby na deskach miaty, czyli cały dół, zawieszenie, podłoga itd postawić budę BA. Nie wiem jednak czy wymiary się zgadzają To taki mój pomysł



loockas - 09 sty 2008 10:28

Nie wiem jednak czy wymiary się zgadzają

yyy chyba te plyty sa zupelnie inne i jedyna opcja to tak jak mowil brii, dobry fronius i spawanie wszystkiego.


Ja nieco bałbym się takim samochodem jeździć.
Ja też, nawet wczęsniej wspominałem juz o bezpieczeństwie tego. Jakoś nie wierze, że da się to zrobić w chociaż 90% bezpieczne. Chociaż jest dużo magikow w tym kraju i moge sie mylic



brii - 09 sty 2008 10:33
Panowie - wszystko zależy od wiedzy, umiejętności i staranności wykonawców no i budżetu oczywiście



Grzesiu - 09 sty 2008 14:16

Mój stan wiedzy podobnie jak przedmówcy. Jednak zrodził się taki pomysł, aby na deskach miaty, czyli cały dół, zawieszenie, podłoga itd postawić budę BA. Nie wiem jednak czy wymiary się zgadzają To taki mój pomysł
a o tym nie pomyslalem:D ale to by ylo wtedy BA rwd 2 osobowe:D



Fiveopac - 09 sty 2008 14:25
Jakbyscie przelozyli podwozie mx5 do BA to [jakie?] kola bylyby w miejscy [jakich?] drzwi....



Artiks - 09 sty 2008 15:44

zanim byla miata miala byc BA limited To kup taką teraz i pomysl nad włożeniem 1.8 BPT, to z pewnością bardziej realny projekt niż RWD .



brii - 09 sty 2008 15:47

Mój stan wiedzy podobnie jak przedmówcy. Jednak zrodził się taki pomysł, aby na deskach miaty, czyli cały dół, zawieszenie, podłoga itd postawić budę BA. Nie wiem jednak czy wymiary się zgadzają To taki mój pomys
Nie da rady tego napewno zrobić w taki sposób...