ďťż
ile pali 323 GTR ile GTX??





shady - 25 wrz 2006 19:36
jak w temacie, no i jak jest z wytrzymaloscia przeniesienia napedu??
pozdrawiam




tomekrvf - 26 wrz 2006 7:37
Taka madzia pali od 10-12 do 30 jak pałujesz ją na KJSach. Wytrzymałość napędu w tym samochodzie to już legenda czyli czasem coś się dzieje ze skrzynią



GofNet - 26 wrz 2006 16:26

czyli czasem coś się dzieje ze skrzyniąZwłaszcza, jeśli katuje się auto przewidziane do szutrów na asfaltowych odcinkach...



tomekrvf - 26 wrz 2006 16:40
GofNet, jeśli GTR miał byc autem rajdowym to nie ma czegoś takiego jak auto na szutry lub asfalt. Na szuter lub asfalt może byc zawieszenie, hamulce itp.
Samochód rajdowy ma po prostu zap.......




brii - 26 wrz 2006 17:25
OT nt rajdówek - kumpel mi mówił, że w weekend na pokazie widział Imprezę ze skrzynią "kłową" ponoć biegi wchodzą jak w motocyklu
Ciekawe czy taką skrzynię się da rozsypać



GofNet - 26 wrz 2006 17:27
Może i tak, ale sam wiesz, że szutry nie są straszne GT-R'owi. Asflat zabija skrzynię. Oooo Subaru to się nadaje i na żwir i na czarną drogę. Drogi betonowe, czy asfaltowe nie są mu straszne, Mazda natomiast raczej nie przepada za butem na asfalcie. Chyba się wiele nie mylę...?

Pozdrawiam
..::GofNet::..



tomekrvf - 26 wrz 2006 18:21
Problem GTRa to raczej właściciele którzy podnoszą moc silnika. Dopóki GTR jest w serii nic nie powinno się zdarzyc. W swojej BG mam skrzynię identyczną jak w GTR(poza przełożeniem 1 i 3) i zniosła ona niezliczoną ilośc strzałów ze sprzęgła tyle że moja mazda ma 103 KM Druga sprawa w GTR to obsługa takiego samochodu. Skrzynię w tym aucie przed rozpoczęciem jakichkolwiek zabaw należy przejrzec(wymiana łożysk itp) bo żaden z tych samochodów nie jest świeży a na 100% nie miał lekkiego życia.



shady - 26 wrz 2006 20:58
tomekrvf wlasnie zgadzam sie GTR to rajdowka, no i czy to szuter czy asfalt, to ma jechac.....no a skrzynia, coz w pezotach czesto szly dyferencjaly.....w madzi na skrzynie trzeba uwazac, co do kjs wlasnie najbardziej mnie interesuje tam zuzycie paliwa, co do strzalow ze sprzegla to slyszalem ze cos sie wzmacnia przy przeniesieniu napedu, ale a skrzyni nie slyszalem, ale chyba(pewnie napewno skoro tak to potwierdzacie) cos jest w tym co do skrzyni bo u mnie 2-ka przy wrzucaniu z 1-nki na jeszcze wyysokich obrotach, tez nie zawsze chce sie wbic, pare razy zgrzytnelo a gtx ile spali??



leddi - 26 wrz 2006 21:48
Hmm, spalanie waha się na poziomie od 7.5 do 40l w zależności jak się jeździ takie są moje wyniki spalania GTRka seryjną. Jeżeli chodzi o skrzynię to jest bardzo dobra tyle że nowa i jeżeli jeździ się z głową, bo niektórzy mistrzowie prostej chcieliby się popisać i zapiszczeć czterema kołami , jedyny feler to tzw. dupka która przenosi napęd na tył ale jest na nią patent i nie powinna stwarzać problemów Jeżdżę GTRą od 5 lat i jest we beściak na szutry i śliskie niesamowity samochód, na asfalt też luzik ale ciężko jest powalczyć z silną ośką Temat skrzyni to temat rzeka, wymienić wszystkie łożyska? spoko jakieś 7tyś PLN lepiej kupić nową, rozebrać, poprawić niedoróbki fabryki i heja Z ciekawostek np. podczas spokojnej jazdy przy ok.120km/h wysypały mi się 3 zęby na kole 3 biegu Także wszystko jest możliwe bo wszystko jest stare a nie nowe A propo jak ktoś potrzebuje jakichś gratów do skrzyni GTR to mam kilka w częściach



tomekrvf - 26 wrz 2006 22:28

wymienić wszystkie łożyska? spoko jakieś 7tyś PLN
Aż tyle to w oryginale nawet nie wyjdzie. Wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni oprócz dwóch na wałku atakującym w transferze i operacja wraz z nowymi podkładkami do regulacji napięcia wstępnego(oczywiście ori)zamknęła się w około 1000PLN(z uszczelniaczami w środku skrzyni i wjściem z transferu) Dzięki uprzejmości Auto2000 łożyska ustawiłem specjalnym narzędziem mazdy przewidzianym do tego także nic na oko.Co do lożysk to dwa są niedostępne w zamienniku i trzeba kupic ori za okolo 160 PLN/sztuka. Reszta SKF, NTN, Koyo.
Skrzynia właśnie przechodzi testy - na razie wynik pozytywny
PS Skrzynia może jest dobra ale ostatnio miałem okazję porównac ją ze skrzynią od Evo VIII. Skrzynka od mazdy wygląda tak jakby była przeznaczona do roweru w porówniu z tą od Evo



Sokool - 27 wrz 2006 10:33

PS Skrzynia może jest dobra ale ostatnio miałem okazję porównac ją ze skrzynią od Evo VIII. Skrzynka od mazdy wygląda tak jakby była przeznaczona do roweru w porówniu z tą od Evo
Tyle że pewnie ta od evo kosztuje tyle co cała GTRka



leddi - 27 wrz 2006 19:12

Aż tyle to w oryginale nawet nie wyjdzie

Mówiłem o wszystkich łożyskach w skrzyni A jeżeli chodzi tylko o te na zewnątrz wałków to faktycznie tania impreza



shady - 27 wrz 2006 20:09
jedyny feler to tzw. dupka która przenosi napęd na tył ale jest na nią patent



mpwt - 29 wrz 2006 15:16
Zgadzam się z Leddim Rekord najmniejszego spalania mojego GTX to 7,6l/100km. Rekord ten ustanowiła moja dziewczyna na trasie Ile to pali jak szaleję to nie wiem i chyba za bardzo nie chcę wiedzieć. Największe zmierzone spalanie to 13l/100km.

A co do wytrzymałości. Mój GTX jest niemal seryjny (wymieniony na większy IC, co zwiększyło doładowanie do 0,7 bara) i cały czas się bronię przed ludźmi z mojego otoczenia żeby w nim nic nie robić. Moc w zupełności wystarcza i po 9 miesiącach jazdy nic się złego nie dzieje (zaliczony jeden zimowy KJS, treningi na placykach zimą, wyścig z podobno najszybszą Hondą Civic 1,5 w Polsce).

Ale w tym wszystkim nie tyle martwi mnie wytrzymałość wyżej wspomnianych elementów co ich dostępność

Ale może takie GT 4x4 było by w sam raz dla Ciebie?

A tak na marginesie, znajomy kupił Daihatsu Charade 4x4 za 1000 zł - silnik używany kupił za 350 zł. Z częściami (co dziwne) nie ma problemu, więc autko tanie do KJS. Pewnie się zimą spotkamy na KJS w trójkę z Tomkiem



tomekrvf - 29 wrz 2006 17:40

Pewnie się zimą spotkamy na KJS w trójkę z Tomkiem
To jest bardziej niż pewne Postaram wyrobic się na Puchar Jesieni.

Ale w tym wszystkim nie tyle martwi mnie wytrzymałość wyżej wspomnianych elementów co ich dostępność
Dostępnośc w ASO mazdy praktycznie od ręki. Inna sprawa to cena. Kompletny transfer tzw dupka jedyne 5000PLN. Tak z ciekawostek to kompletna nowa buda do GTRa kosztuje 35000PLN ale to już na zamówienie.


hmmm mysle ze do kjs ow narazie tansze auto sobie raczej musze znalezc
Kup Subaru Justy. Ten samochód naprawdę jest niesamowity. Nie trzeba miec 200konnego potwora żeby wygrywac(przynajmniej zimą)



Puhcio - 29 wrz 2006 17:53
Czym się różni BG GTX od GTR ?



tomekrvf - 29 wrz 2006 18:03
Turbiną, hamulcami, zawieszeniem, kołami, silnikiem



Puhcio - 29 wrz 2006 18:09
No dobra, ale który jest który Który jest mocniejszy, czy oba są AWD ?



tomekrvf - 29 wrz 2006 18:10
GTR jest mocniejszy. Wszystkie są Full Time 4WD Tak jak moja biała madzia



Orin - 29 wrz 2006 18:46

Wszystkie są Full Time 4WD Tak jak moja biała madzia

I moja Już się nie mogę doczekać na zimę



tomekrvf - 29 wrz 2006 18:57
Już się nie mogę doczekać na zimę



Sokool - 29 wrz 2006 19:04

Czym się różni BG GTX od GTR ?
Trzeba czytać stronę klubową
GTX - 163KM GT-R 186KM



mpwt - 29 wrz 2006 22:50

Pewnie się zimą spotkamy na KJS w trójkę z Tomkiem
To jest bardziej niż pewne Postaram wyrobic się na Puchar Jesieni.




tomekrvf - 30 wrz 2006 18:44

Do skrzyni coś się znajdzie w razie co?
Wszystko co dusza zapragnie. Właśnie jestem po remoncie skrzyni(łożyska, uszczelniacze, dołożona VCU z GTRa). Najbardziej bałem się o dostępnośc podkładek do regulacji napiecia wstępnego łożysk w skrzyni(kilkanaście rozmiarów). Rzecz to raczej niezbyt chodliwa ale wszystko było w magazynie w Europie czyli trzy dni od zamówienia. Mazda ma świetnie zaopatrzony magazyn. Jak trzymają części do takich starych, nietypowych padalców to szacunek dla nich. Raz tylko musiałem dłużej czekac na naklejkę na bok auta "Full Time 4WD" Szła z Japonii około 10 dni i kosztowała 25PLN. Ceny gratów przystępne.
Jak coś Ciebie interesuje to mogę sprawdzic ceny.



Orin - 01 paź 2006 10:05

"Full Time 4WD" Szła z Japonii około 10 dni i kosztowała 25PLN.
No patrz, chyba z nieba mi spadłeś z tą informacją Dało by się załatwić obie? Jakie byłyby koszty? Daj znac na priv jakby co



tomekrvf - 01 paź 2006 19:39
Orin, daj VIN Twojej madzi bo są dwa kolory naklejek(złoty lub szary) Na 100% będę w maździe to mogę to zamówic. Cena pewnie nie zmieniła się.



mpwt - 02 paź 2006 7:24

Orin, daj VIN Twojej madzi bo są dwa kolory naklejek(złoty lub szary) Na 100% będę w maździe to mogę to zamówic. Cena pewnie nie zmieniła się.

To zamówcie i dla mnie A jakie jeszcze były oryginalne naklejki na GTX, GTR?



tomekrvf - 02 paź 2006 8:18
Chłopaki, dajcie VINy i pokazcie które naklejki trzeba.




mpwt - 02 paź 2006 8:28

Chłopaki, dajcie VINy i pokazcie które naklejki trzeba.

Aaaa, niezłe. Może daj to na ogólne?

Nr VIN będę miał wieczorkiem. Nie mam przy sobie dowodu autka.
Ja bym zamówił d, b, c.

Czy naklejki f, e były również na GTX?



tomekrvf - 02 paź 2006 9:11

Czy naklejki f, e były również na GTX?
Tak no właśnie f zamawiałem bo nie było na bokach tych naklejek.Tylko lakier był jaśniejszy w tych miejscach. Daj VIN to wyjdzie która była a której nie było



mpwt - 03 paź 2006 11:43

Daj VIN to wyjdzie która była a której nie było

Poszło na priva.



Bogdan9999 - 15 lis 2006 16:04
Chłopaki a ja chciałbym założyć do probka 4wd dla tych co nie wiedza to jest podwozie mazdy 626 GD 2.2 12V I mam do was pytanko co było by mi do tego potrzebne i czy piasty tylne musiał bym zmieniać Pozdrawiam



tomekrvf - 15 lis 2006 16:49
Chyba prościej kupic mazdę GD z napędem na cztery koła



Bogdan9999 - 16 lis 2006 9:51
Może i tak ale nie mogę takiej znalesc



Fiveopac - 16 lis 2006 10:22
skoro to ma naped na 4 kola to i musi miec wał a wiec na 99% podloga musi miec miejsce na tenże ergo visa vi post scriptum podloga zwyklej 626 rozni sie od 4x4, sie tak mi sie wydajesie



Bogdan9999 - 16 lis 2006 17:19
Różni sie ale tylko bak paliwa



tomekrvf - 16 lis 2006 21:52
Różni się podłoga, tylne kielichy, podłużnice z przodu i z tyłu, przegroda komory silnika, układ wydechowy, wiązka elektryczna na tył, musisz dołożyc moduł sterowania drugą pompą paliwa itp itd. Naprawdę prościej kupic mazdę 4WD niż robic taką rzeźbę.



rOOdy - 26 lis 2006 16:58
WITAM SORKI ŻE ZBACZAM Z TEMATU. NIE DAWNO DOSTAŁEM OD OJCA MAZDE 323 Z 1992r NA SILNIKU 1.3L NA WTRYSKU MAM PYTANIE JAK MOZNA ZWIĘKSZYĆ JEJ MOC? CZY SĄ DOSTĘPNE JAKIEŚ TURBINKI DO NIEJ? ITP. PROSZE O JAKIEŚ INFORMACJE NA GADU. Z GÓRY DZIĘKUJE POZDRAWIAM:)



shady - 03 gru 2006 23:40

Kup Subaru Justy. Ten samochód naprawdę jest niesamowity. Nie trzeba miec 200konnego potwora żeby wygrywac(przynajmniej zimą)

no zgadzam sie z Toba ze nie trzeba miec 200 konnego potwora, reszta takiego teraz nie szukam, zaczac raczej nalezy od czegos mniejszego...subaru justy, tomekrvf Ty troche wiesz o kjs-ach itp. wiec moze tez moze powiesz jak wyglada sprawa z naprawami tegoz subaru?? czy czesci sa drogie i dostępne no i spalanie zapewne mniejsze niz gt-rki;) w 20 litrach by sie zamknelo?? chcial bym tez do niego klatke wtawic..czy 850 pln to duzo za klatke



mpwt - 04 gru 2006 22:03
W Subaru Justy (w przeciwieństwie do Mazdy) jest napęd 4x4 ze sztywnym przodem z tyłem (brak mechanizmu różnicowego międzyosiowego, zawsze kręci się conajmniej jedno koło z przodu i jedno z tyłu).

Więc nie nie powinno się uzywać 4x4 w Subaru Justy na suchej nawierzchni

Tak więc moim zdaniem troszkę kiepske to rozwiązanie.



mpwt - 05 gru 2006 20:37
shady: może ten link ci trochę więcej powie:
http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?t= ... 127c6cbd8a